Sprawdź stan świec..... odłącz każdą i sprawdź...tylko nie miernikiem....i napisz czy wszystkie uszkodzone lub może któraś dobra...
Czyli świece zwarte.
Pomoc w tym temacie nie jest trudna. Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy. Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania. Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników. Świece żarowe : sprawdzić zasilanie...
Na wszystkich cewkach wtryskiwaczy oporność dąży do zera , sprawdzając prądem wszystkie cykają tak samo błędy które zapisane są w sterowniku nie można usunąć
Witam. ATA120 Zwarcie w obwodzie świec żarowych. Sprawdź świecę. Rezystancja ok 2 Ohm.
Może masz zwartą świece żarową.
Wyslij naprawiłem już kilka których się nie dało naprawić
Znalazłem taki opis ale dotyczy on chyba silnika 1.5 z 3 świecami. Cholera gdyby ktoś posiadał taki opis dotyczący 2.5 dci z 4 grzałakami. GRZAŁKI NURKOWE. Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie. W celu...
Witam.Ten rezystor może być rzędu kilku omów i dużej mocy,ja bym spróbował zewrzeć na krótko i świece grzać krócej
Nie rozumiem dlaczego nikt tego nie wytłumaczył przecież przyczyna jest prosta ponieważ bezpiecznik F-18 20A zasila nie tylko zapalniczkę ale między innymi sterownik grzania świec.P
Błąd czujnika wału - nie odpali P138B - może świadczyć o zwarciu - czasami świece żarowe robią takie błędy U1900 - błąd ... rzeka, albo nic nie ma albo jest problem z komunikacją po szynie CAN w samochodzie - nie zapali.
podłącz klemę przez żarówkę reflektorową i odłączaj po kolei wszystkie odbiorniki aż zgaśnie żarówka w ten sposób znajdziesz to zwarcie
Świece są na pewno na 12V? Może spirala dotykać metalowej części kolektora co prowadzi do przegrzania i zwarcia.
Witam- zamontowalem w swoim Audi S3 Webasto topC ,bylo wszystko OK i po pewnym czasie wlacza sie a po chwili sie wylacza. Odczyt bledow w sterowniku zglasza zwarcie na swiecy zarowej. Wymienilem caly palnik ze swieca ale blad jest dalej PROSZE o pomoc ( czy to bedzie STEROWNIK powodem??).
Sprawdz czy swiece mają zwarcie.
witam wszystkich, posiadam od niedawna SEATA ALHAMBRĘ 2004r z dogrzewaczem D5W Z który się nie załącza gdy temp.spada poniżej 5st.i mniej,świeca żarowa jest ok.pompka paliwa ok.pompka elektr.cieczy ok. sitko też porządku, próbowałem zewrzeć czujnik na podszybiu i też nic.niby wszystko jest ok.a dogrzewacz nie działa.proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić.
Napis SERV może oznaczać wszystko, nawet jak paliwo będzie na rezerwie to też SERV wyświetli. Możliwe, że gdzieś jest zwarcie na zasilaniu świec żarowych, warto sprawdzić czy kabelki nie mają zwarcia do masy. Sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Dobrze by było podpiąć pod komputer dedykowany do tego modelu, dane są odczytywane po CAN, najlepiej...
Ale co? Z takim opisem to wróżki raczej potrzebujesz, bo konkretów mało. Jaki tam jest sterownik świec żarowych? Ma oznaczone wyprowadzenia. spisz te wyprowadzenia lub zrób CZYTELNE zdjęcie. Po wyjęciu sterownika kontrolka nie powinna świecić, bo jej obwód jest zwierany do masy poprzez ten przekaźnik. Jej świecenie wskazuje na zwarcie.
Może sprawdzić świecę żarową ?, kiedyś miałem przypadek że świeca miała zwarcie, dopiero wizualnie można było zobaczyć że nie grzeje. przy podmianie świecy trzeba zwrócić uwagę co jest napisane, na jakie napięcie.
Uszkodzony sterownik silnika , było chwilowe zwarcie na sterowaniu przekażnika świec żarowych ( przetarta wiązka.
Jak sprawdzałeś czy świece są sprawne?
Tak sprawdzone świece.Miałem taki błąd a teraz drugi przekaźnik świec żarowych zwarcie minus do masy
wszystko ok podłączyłem pod komputer i był błąd "zwarcie masy świec żarowych" zamontowałem nowy akumulator działa dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc
Prawie zawsze czujnikiem / przerwa/ ,wystarczy na moment zewrzeć piny w wtyczce przekaźnik powinien się wyłączyć włącznie z zgaśnięciem kontrolki.P
W momencie gdy działa poprawnie nie możliwe ale spotkałem świece, które po poruszenie końcówką przy przykręcaniu kabla robiła zwarcie.
U mojego sąsiada garażowego w leciwym mercedesie też miał problemy z akumulatorem, jeździł do elektryka, wymienił akumulator, alternator, regulator napięcia i nic, a przyczyna była prozaiczna - miał zwarty wyłącnik świec żarowych.
Coś źle zrozumiałeś albo bzdury jakieś przetłumaczyli. Tak jak piszesz, to na świecy jest pełne zwarcie. świecy zapłonowej nie da się sprawdzić omomierzem. Może oglądałeś coś o świecach żarowych, stosowanych w dieslach.
Jak masz spaloną świecę to się nie dziw. Czasem mogą mieć zwarcie do masy.
Próbowałem zczytać kody błędów zegarem modułowym i wyszły mi 2 błędy: 020 - przerwa na świecy żarowej lub sztyfcie 021 - zwarcie na świecy żarowej lub sztyfcie Jeśli to nie są stare błędy i po wykasowaniu powracają i wykluczając uszkodzony sztyft żarowy to uszkodzony będzie tranzystor kluczujący w sterowniku.
Sprawdź świece może któraś ma przerwe lub zwarcie
Sprawdź czy świece nie mają zwarcia do masy
Uruchomiłem to auto. Była przez kogoś łatana wiązka po spaleniu. Mam pytanie i jeszcze problem ze świecami żarowymi. Błąd permanentny, nie ma tu sterownika, tylko przekaźnik z ECU i cały czas P0380 (przekaźnik świec żarowych zwarty do +12V ) przekaźniki sprawne i podmienione. Jak w tym aucie to jest robione ? ma ktoś wycinek schematu ?
Czy się sprawdzi to trudno powiedzieć, jak ma jakies zabezpieczenie nadprądowe to nie, zimna świeca "przy rozruchu" pobiera większy prąd, niż sumaryczna liczba żarówek odpowiadająca mocy tej świecy. . Softstart included, - zimny halogen to też prawie zwarcie.
Ja bym jeszcze odkręcił przwód plusowy idący do świec żarowych i sprawdził czy to któraś z nich nie daje zwarcia. Jeśli po odkręceniu kabla bezpiecznik się nie spali to pozostaje sprawdzić poszczególne świece na zwarcie.
Miałem w audi a4 b6 całkowitego rozładowania akumulatora do 1,5v dwa razy przez zwarcie przekaźnika świec żarowych martwe auto nic na desce się nie świeci, drugi przypadek w audi to uszkodzony rozrusznik kręcił ale rozładowywał aku do takiego stopnia że aku nie miał siły nim zakręcić i wtedy kontroli na desce przygasały ale pojawiały się ponownie. W...
Przekaźnik mógłby mieć ale siedzi tam zworka, po prawej nad 109. 103 chyba od świec żarowych.
Może być chwilowe zwarcie sterownika świec żarowych Dodano po 1 Spróbuj odłączyć jedną świecę i zobacz co się dzieje
Witam!!!!! W moim autku renault espace III 2,2 td 1998 brak jest zasilania na świecach żarowych. Do tej pory udało mi się stwierdzić, że automat do grzania świec nie dostaje minusa, ale nie wiem skąd ten minus powinien przychodzić. Może koś z kolegów ma pojęcie jak on jest zasilany i jak w ogóle działa. Dzięki z góry za każdą rade . Pozdrawiam. ACH...
Przed wymiana modułu sprawdź czy któraś świeca żarowa nie ma zwarcia, w przeciwnym wypadku uszkodzisz nowy moduł.
To u mnie jest F8 funkcje silnika i klimatyzacja, to co jazz tu mogę jeszcze odłączyć ?a co do funkcji silnika które kostki posprawdzac ? Dodano po 10 Ja prdl. Cały błotnik odkręciłem a zwarcie robiła świeca żarowa, jest przekręcona i powodowała zwarcie. Tyle zachodu przez jedno g...no ;) dzięki za pomoc!! Szerokości i powodzenia we wszystkim czego...
znalazłem ten przekaźnik był spalony wymieniłem go na nowy niestety nadal nie było ładowania okazało się że alternator jest spalony jak można sprawdzić czy świece żarowe nie robią zwarcia i gdzie jest czujnik świec żarowych
Sprawdż czy świeca nie dostała zwarcia.
Ja bym postawił na zwarcie przewodu zasilającego świecę żarową do masy, może gdzieś w okolicy kolektora wydechowego?
Zamontuj świece trzpieniowe i przekaźnik ze szrotu z wiązką. I masz spokój na lata.
Witam najczęstszym przypadkiem jest uszkodzenie visco wtedy następuje zwarcie i pali bezpiecznik prawdopodobnie z oznakowaniem świecy żarowej nie jestem pewny co do tego. Sprawdź czy nie jest zatarte visco i czy nie urwał się przewód
Błędy sugerują, że nie masz świec żarowych, bo sterownik ma zwarcie.
Wiązki są w różnych cenach,co do uszkodzenia instalacji to kolega ma racje znajdż przyczynę,jeśli chodzi o silniki TD,TDI to uszkodzenie takiej instalacji(w tym miejscu) następuje poprzez zwarcie którejś świecy żarowej miałem taki trzy przypadki gdzie w identyczny sposób uszkodziła się instalacja,i ja wymieniałem na nowa ;-)
co może być przyczyną. kiepska jakoś lub stałe zwarcie.
Po sprawdzeniu błędów wyrzuca 18025-kontrolka świec żarowych zwarcie do masy. Czy taka usterka może powodować ww problem.
Sterownik trochę schowany ale masz tu podpowiedź. A1.9 http://obrazki.elektroda.pl/6429776100_1... Rozbierz go i tam w środku są takie sprężyste blaszki które od przeciążenia się odlutowują (taki rodzaj bezpiecznika), trzeba przylutować i dalej prąd leci do świec. Sprawdź świece pod kątem zwarcia.
Udało mi się rozwiązać temat ze zwarciem. Okazało się, że pod lewą lampą w Citroenie C3 jest skrzynka z przekaźnikami oraz obok przekaźnik świec żarowych. To on zawinił, wygląda, że stycznik się zwarł lub nie otworzył. I temu pojawiało się zużycie prądu, bo świece żarowe się grzały. W sterowniku przypaliło aż wtyczkę. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim...
To teraz zewrzyj kabelek z czujnika do masy. Tam masz dwa praktycznie obok siebie, jeden jest od wskaźnika na desce, a drugi od przekaźnika świec żarowych. Świece na zwartym do masy czujniku nie powinny grzać lub tylko pyknąć na chwilkę. Napisz jak to reaguje
Zrobione, sprawdzone, bardzo przydatny schemat od MikeC, z góry dziękuje. Sprawdziłem instalację od wtyczki do kopułek świec żarowych, przejście jest, nie ma zwarcia na żadnym przewodzie. Teraz już nic nie przychodzi mi do głowy. Coś w kompie?
Spytaj w, zakładzie gdzie mają sprzęt do urwanych świec żarowych i wtrysków. Posiadają doświadczenie. Tanio już było, teraz musi działać fachowiec. Od razu jak masz kolekror zdjęty to luzy każ ustawić na zaworach.
A czy nie robi sie jakieś zwarcie?
Udało mi się rozwiązać temat ze zwarciem. Okazało się, że pod lewą lampą w Citroenie C3 jest skrzynka z przekaźnikami oraz obok przekaźnik świec żarowych. To on zawinił, wygląda, że stycznik się zwarł lub nie otworzył. I temu pojawiało się zużycie prądu, bo świece żarowe się grzały. W sterowniku przypaliło aż wtyczkę. A jeśli chodzi o ładowanie, to...
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
Któraś świeca ma zwarcie, i wtedy żadna nie będzie grzać.
Witam , mam taki problem ,że brak jest zasilania świec żarowych . Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "check engine'' . Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd świec żarowych (chyba PO 038 czy coś takiego ) sprawdziłem wszystkie świece na "krótko" grzeją ale na samej listwie jest brak napięcia (nawet po całej nocy na zimnym silniku) . Po przewodach...
Od przekaźnika czy od zasilania przez przekaźnik świec żarowych? Może jest za słaby bezpiecznik(zobacz w instrukcji od auta jaki powinien być a jaki jest ) lub gdzieś jest zwarcie na przewodach od świec żarowych czy też na którejś ze świec.
Jak zrobić układ, sprawdzający świece żarowe i sygnalizujący ich sprawność (zwarcie z masą) diodą (ale tylko gdy świeca pracuje). HA! Zagadka!
P0380 - Obwód grzałki (świecy żarowej) - usterka B1325 - Obwód lampy uchylonych drzwi zwarty z akumulatorem B3420 - B3420 oznacza błąd czujnika poziomowania reflektorów. Niech to jeszcze inni zweryfikują.
Do tego typu nie mam schematów ale częstą usterką jest spalona świeca żarowa lub jej zwarcie lub uszkodzony czujnik płomienia chciaż wtedy powinna z początku ruszyc .Jeżeli można rozebrac sterownik to sprawdz czy przypadkiem nie ma zimych lutów zwłaszcza przy przekażnikach bo to jest chyba starszy model jak widzę po numerze.Powinien byc jeszcze symbol,,...
Według opisu ważne dla załączenia świec są PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury czy zatem są to obojętne styki ? przerwa czy zwarcie ?
Sprawdzić instalacje elektryczną układu podgrzewania. Świece żarowe (czy nie są zwarte). Z tym "odpalaniem na pych" to GRATULACJE!!!!
W takim razie nie masz sterowania i tak jak Motronic pisze, najprawdopodobniej sterownik padł. A jeszcze pytanie jak zewrzesz ten przekażnik to autko zapali? Bo jeśli tak, to jeszcze może być uszkodzony (lub nie łączy) przewód sterujący właśnie tym przekażnikiem.
http://obrazki.elektroda.pl/1986935200_1... Chyba to przekaźnik świec żarowych.. Odczepiłem świece żarowe i też tak samo, robi się zwarcie.
Lub miernikiem w szybki sposób na zwarcie do masy
Przy źle podłączonej stacyjce co najwyżej nie świeciłby się światła, albo świeciły w innych położeniach. Zwarcie powodowałoby spalenie innych przewodów. Skoro pali się przewód od stacyjki do wyłącznika świec żarowych, to innej możliwości nie ma. Jeśli zwarcie powstaje bez dotykania wyłącznika świec żarowych, to jedyna możliwość że on jest uszkodzony...
Żarówka nie jest najlepszym pomysłem - nie wykryje zwarcia w świecy.
Prawdopodobnie w zasilaczach włącza się zabezpieczenie p/zwarciowe . Świeca żarowa to prawie zwarcie
Bezpiecznik świec masz tam gdzie jest komputer (podnieś maskę, przy szybie w tym czarnym plastikowym pudełku). Im zimniej tym świece grzeją dłużej. Jak odepniesz wtyczkę od czujnika temperatury kontrolka powinna zgasnąć po kilkunastu sekundach. Może masz uszkodzony czujnik temperatury (zwarcie).
Warto też odłączyć moduł świec żarowych jezeli ma zwarcie wewnątrz też bedzie żarło prąd.
18025 Lampka ostrzegawcza nagrzewania świec żarowych - otwarty obwód, zwarcie do masy. Błąd świadczy o tym, że kontrolka świec żarowych nie działa prawidłowo (abo nie miga podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon albo czasem świeci wtedy kiedy nie powinna).
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
Witam mam problem z passatem 2.0 bkp .Mianowicie przy temperaturze ponizej 0 jest problem z odpalaniem a kontrolka od swiec żarowych po przekreceniu kluczyka swieci sie tylko sekunde i gasnie a wydaje mi sie ze powinna swiecic co najmniej 10 podczas grzania sie swiec .... (chyba nie grzeją )blad jaki pokazuje to P1618 18026. Przekaźnik J52 świec żarowych....
17 932 - przekaźnik pompy J17 zawarcie do masy albo przerwa. 17 957 - Zawór sterwania turbo N75 przerwa albo zwarcie do masy 18 027 - przekaźnik J57 świec żarowych zwarcie do masy albo przerwa Czyli bezpieczniki albo przekaźnik zasilania ewentualnie słaba masa. Druga opcja złącze ECU (bo sygnały na te elementy z niego wychodzą) lub wiązka z wychodząca...
Są i low-side i high-side, trzeba po prostu szukać i przeglądać DS. Spotykałem w jednym urządzeniu oba typy, dla Ciebie wystarczająca będzie informacja o przerwie lub zwarciu w obwodzie obciążenia. Z tego co pamiętam, to np. w sterowniku ogrzewań Eberspacher D1 i D3 LCc były stosowane oba typy (to już zależało od nr seryjnego), sterownik podczas diagnostyki...
Test komputerowy wykazał dwie przepalone świece. Pomiar kontrolką z żarówką wykazał, że wszystkie świece są dobre. Pomiar na pobór prądu wykazał, że dwie świece mają zwarcie wewnętrzne. Tak wygląda przekaźnik świec żarowych wewnątrz: przepalone są dwa wyjścia na świece. http://img685.imageshack.us/img685/4068/...
po sprawdzeniu auta okazało się że wszystkie 4 świece żarowe są spalone - oraz nie idzie żadne napięcie na te świece - po sprawdzeniu przewodów okazuje się że od przekaźnika do świec żarowych jest zwarcie do masy i teraz pytanie: Od przekaźnika do świec żarowych idzie jeden dość gruby kabel (czarny) który wchodzi do wiązki, a od świec żarowych widać...
zapalona kontrolka świec żarowych oznacza uszkodzenie w ich obwodzie a nie zwarcie ich na stałe sprawdz świece lub moduł i po sprawie
Pomiędzy stykiem T a masą .Zwarcie T do masy powoduje natychmiastowe wyłączenie przekaźnika.P
witam dzięki za wszystkie porady okazało się że spadł z kulki z kolektora dolotowego amortyzator z pompy wtryskowej i zwarł się z świecą żarową Przy próbie odpalenia auta zgrzały się styki w przekaźniku i później już nie przewodziły prądu Przekaźnik naprawiony usterka usunięta pozdrawiam
na początek sprawdz bezpiecznik bo z tego co pamiętam to on najczęściej podczas wypadku się przepala (wystarczy że ktoś włączy zapłon ponownie gdy zwarty jest kabel zasilający świece żarowe-i masz )
Widzisz ten schemat na nim ?To weź żarówkę i sprawdź czy w pinie 30 jest prąd. Albo zewrzeć na próbę 30 z 87 i zobacz czy zatrybi. Być może brak sterowania z ecu ,brak prądy na lini 30 albo inny kabel ugnity. Pamiętaj że nie wiem czy to sto procent przekaźnik silnika ale tak widziałem w opisach. Pytasz co jeszcze może być? Np kostka stacyjki ,do ecu...
błąd 1266 przekaźnik świec żarowych J52 (przerwa lub zwarcie do masy).
Mam problem z sinikiem : mianowicie ciężko go odpalić i strasznie trzęsie silnikiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi, ale podczas jazdy na niskich obrotach przy wciśnięciu na gaz zaczyna szarpać. Diagnostyka VAG-iem wykazała następujące błędy: 028906124C saugediesel v04 -przekaźnik świec żarowych-J52 -przerwa lub zwarcie do masy- błąd sporadyczny; -kontrola...
wymień akumulator na nowy to podstawa po drugie sprawdź ładowanie alternatora sprawdź czy rozrusznik nie daje zwarcia po trzecie sprawdź świece żarowe i sprężanie na cylindrach wymień filtr paliwa
Spotkałem się dziś z nietypowym problemem N75 - zwarcie z masą, przekaźnik świec żarowych - zwarcie z masą, obwód sterowania wentylatora - zwarcie z masą, sterowanie EGR - zwarcie z masą. Tu racja, nietypowe, trzeba szukać zwarć. No dobra, teraz to na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14,7V a jakie jest przy około 1500 obr, 2000 obr a jakie po...
Nie chodzi o dokładne 25a [ampery do dobrania] chodzi o sam fakt zadziałania, czyli jeżeli wepnę taki bezpiecznik w szereg np. ze świecami żarowymi 12v i któraś dostanie zwarcia to czy taki bezpiecznik zadziała [wyleci]?
Witam Samochód oddałem do warsztatu / naprawa pomp wtryskowych / Okazało się / tak twierdzi naprawiający, że jedna ze świec żarowych robiła zwarcie . Pozdrawiam
Witam. Skrzynka z bezpiecznikami oraz przekaźnikiem świec żarowych znajduje się w komorze silnika po prawej stronie - nad akumulatorem.Jeśli przepalił Ci się ten bezpiecznik to przed założeniem drugiego powinieneś sprawdzić świece żarowe - być może , że jedna z nich jest uszkodzona /zwarcie/. Pozdrawiam
Z tego co rozumiem nie możesz odpalić z powodu rozładowania się akumulatora? Czy mam racje? Jeśli tak sprawdź alarm, jaki prąd pobiera. Czy nie ma zwarć pomiędzy plusem i masą. Czy rozrusznik podczas startu nie robi zwarcia. I sprawdź świece żarowe, lub pomiń je do startu (nawet jak nie dopali ze względu na temp. sprawdzisz jak długo akumulator kręci...
1. Sprawdź światła stopu i wymień wyłącznik nad pedałem hamulca to zazwyczaj pomaga - typowe objawy uszkodzenia tego czujnika są takie jak opisałeś. 2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie 3. śnieżynka ostrzega o temp. poniżej +4C, a dogrzewacz, który znajduje się przed lewym tylnym kołem służy...
Witam mam problem z Seatem Leonem 1,9 tdi ASV 110 km 2001 rok. Samochód nagle na wolnych obrotach zgasł i od tej pory silnik muli. Mechanicy zregenerowali turbinę, wymienili zawór sterowania turbiną, wymienili czujnik ciśnienia doładowania , wgrali nowy program do sterownika silnika. Po odebraniu samochód przez jakieś 50 km chodził na 2 i 3 biegu normalnie...
Witam ponownie, Minął rok od ostatnich wpisów lecz problem z odpalaniem pozostał. Dane ciągnika i "historia choroby" w postach powyżej. Pytanie 1: Co może powodować duży spadek napięcia na klemach akumulatorów podczas kręcenia rozrusznikiem tj. z 12,6 do 6,5 V ? Co na ta chwilę było sprawdzone: -Napięcie akumulatorów 12,6V statyczne. -Brak spadku napięcia...
Może zwarty przekaznik (z niego sa zasilane świece żarowe).
Tak jak napisał kolega wcześniej kontrolka świeć jest jednocześnie kontrolką sterownika silnika. Bez diagnostyki odpowiednim sprzętem nie będzie wiadomo co jest przyczyną ale z tego co piszesz możliwe jest nawet uszkodzenie sterownika świec żarowych bo bezpiecznik od niego bez przyczyny się nie przepala a zwarcie świec rzadko sie zdarza.
Schemat odnaleziony . Wynika z niego , że prąd podawany jest na przekaźnik a ten podaje je dalej dwoma parami przewodów na świece. U mnie właśnie pierwsza para ma usterkę . I co dalej ? Czyżby świeca nr2 robiła zwarcie ?
Natomiast z timera został mi jeden wolny przewód. Czy to będzie masa? Na schemacie jest wyraźnie napisane, że jest to +15 (po stacyjce). Do włączenia tego ogrzewania wystarczy zewrzeć żółty i czerwony przewód od strony włącznika. Nie wiem na jakim poziomie jest samodiagnoza tego sterownika, ale sterownik aby uruchomić procedurę startu musi "widzieć"...
świeca żarowy zewrzeć zewrzeć przekaźnik świeca żarowy świeca żarowy świeca żarowy aster
kamera gopro zasilanie wyciek oleju pompy wspomagania castrol magnatec 10w40
blokada operator pralka głośno wiruje
Termet Silver Pro 20 kW - Ustawienia ciągłej pracy pompy Schemat ideowy UPS Fideltronik Ares 1600 - dostępność i diagnostyka