Masz problem ze sterownikiem pompy wtryskowej-regeneracja,naprawa.
Sa to podgrzewacze plynu, sterowane przekeznikami potencjalem ujemnym z komputera. Praktycznie niezniszczalne, musialo brakowac plynu i ulegly uszkodzeniu.
JA stawiam na nie trzymający wtryskiwacz. Jeśli paliwo jest ok. Jeden przepuszcza i jest za małe ciśnienie na szynie.Dobry warsztat powinien to wykryć.
Ale czy przy uszkodzeniu czujnika położenia wału paliwo jest odcinane i występuje brak iskry zapłonowej? Czujnik wału podaje sterownikowi informacje o obrotach i położeniu wału korbowego, i na tej zasadzie podaje iskrę i paliwo na wtryskiwacz/e oraz załącza pompkę paliwa i masę innych peryferiów. Przekaźnik pompki i bezpieczniki masz sprawne (po przekręceniu...
Ok skoro bezpiecznik dobry to i przekaźnik działa a jak z napięciem na pompie ? Jest a nic nie słychać tak? to pompę wymontować sprawdzić czy w ogóle niema rezystancji to wiadomo do wymiany .
Bezpieczniki lepiej sprawdzić niż tylko obejrzeć. Jeśli zgasł podczas jazdy, żadnych kontrolek ani nie kręci to za dużo problemów na raz. Stacyjka albo elektronika. Czasem któryś z czujników.
Skoro nie ma kompresji to chyba logiczne gdzie szukać problemu. Przez ten czas co siedzisz i piszesz posty już dawno byś zdemontował cylinder i wszystko by się wyjaśniło.
olej przed awarią był, kontrolowałem stan, kontrolka też się nie świeciła. Wydaje mi się, że w momencie szarpnięcia "wypluło" olej. Wycieku dokładnie nie zlokalizowałem, ale zalana jest cała skrzynia, tak jakby od tyłu silnika "wypluło" na skrzynię. A czy ktoś może polecić warsztat w woj. łódzkim do naprawy Iveco? Najlepiej okolice Tomaszowa Maz.
W samochodach jest tzw. serwo hamulcowe, które wspomaga hamowanie. Brak pracy silnika powoduje brak wspomagania hamowania (w Dieslach może być nieco inaczej), ale nie może powodować całkowitej utraty hamulców.
brak dymienia brak oznak wcześniej jakiegoś niedomagania, nagle przy stałej prędkości ok 85km/h na autostradzie zapaliło EDC i zaczął tracić moc, kierowca zdążył zjechać na pas awaryjny i auto zgasło, nie idzie go odpalic
Witam, wywalaj pompe i wymiana sterownika ,przestawiacz wtrysku ,mozliwe że jeszcze zaworór ciśnieniai jak niuniu pisze uszczelnienia na wtryskach, takie sa te pompy i silnik po 200kkm przychodzi na to czas, powodzenia.
Mam A5 2,0 TDI CR i też zgasło mi w czasie jazdy, tak poprostu zaświeciła sie kontrolka świec i zgasło Może ktoś ma doświadczenie i podpowie coś w tym temacie ?
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Jak uruchomie silnik i przy otwartej przepustnicy podam mu zmywacz do hamulców to nie wkręca się. Ciekawa metoda, jednak ten środek ma inne przeznaczenie. Nie uważasz? Może jednak oddać auto w fachowe ręce, zanim większego bałaganu nie zrobisz? Np. że zmywaczem do paznokci?
Udało się naprawić, bo mam ten sam problem auto zgasło w czasie jazdy, brak ciśnienia paliwa na listwie, wstępna daje prawie 5 barów.
to jeest ten zawór z tyłu pompy? jak najlepiej to zrobić zeby nic nie uszkodzić?dziekuje za szybka podpowiedz
Sprawdź: - bezpieczniki - klemy na akumulatorze - punkty masowe pod maską - błędy za pomocą VCDS
Przyczyna niesprawności: -uszkodzony regulator ciśnienia na pompie CR -pompa CR była nieszczelna-ciekło paliwo Po wymianie regulatora na nowy i uszczelnieniu pompy silnik "ożył"[/center]
Regulator na pompie - wyczyść na początek. Ale coś mi się widzi że zaczynają się problemy z którymś wtryskiwaczem.(przelew)
Pompa sią włącza po włączeniu zapłonu? Słychać ją jak kręcisz rozrusznikiem? (najlepiej słuchać we dwie osoby)
Z opisu można wnioskować o zlej dawce paliwa (za małej), sprawdź ciśnienie paliwa manometrem, zmień filtr paliwa na nowy. Sugestia kolegi wyżej też możliwa :)
Albo gdzieś się przetarł przewód i zwiera do masy.
Skoro wyskoczył błąd EDC to odczytaj kody migowe i podaj tutaj na forum.
Klapa gdyby była to by na plaku nie palił chyba, nie zassało by. Kurczę zostaje jedynie synchronizacja i wysterowanie wtryskiwaczy czy jest ?. Jeśli inne parametry życiowe są dobre czyli ciśnienie CR ssanie na przepływce, i obroty wału widzi. Paliwo jest pewne tak?.
Uszkodzony któryś sterownik. Znalazłem na pewnym zamkniętym forum informację, poza tym po wklepaniu w google też wyskoczy trochę info na ten temat.
Rozrusznik kręci dobrze ale autko nie zapala Dodano po 1 Podejrzewam coś z elektryką dlatego że na zaworku przy pompie wtryskowej nie ma prądu.
Cewka,wiązka, ECU.Miernik i do dzieła.
Próbowałeś kręcić wałem na sucho? Klucz na koło pasowe czy ruszy. Skoro zgasła w czasie jazdy.
Takich cudów to nie ma... zatankuj, sprawdź rozrząd - znaki, poziom oleju i iskrę na świecach... podepnij ELM i odczytaj błędy. :-) (edit) Bezpieczniki się mi przypomniały... tak na szybko, szczególnie ten od pompy, jeżeli jej nie słychać.
Problem z którymś przewodem masowym na silniku/skrzyni biegów.
Jakie są błędy teraz nie wiem, zastanawiam się na zaworem elektromagnetycznym? Podaj kody błędów, bo nie wiadomo czy to problem z ciśnieniem czy problem elektryczny.
Może tak być jak pisze skalsky5000 ,że masz wydmuchane uszczelki pod wtryskami i waliło sadzę do oleju co zatyka sitko pompy olejowej i nie daje ona rady zaciągnąć go,dlatego zapala się kontrolka ciśnienia.Pompa ze smokiem znajduje się pod misą olejową. Jeżeli jednak silnik zgasł w czasie jazdy i teraz nie odpala to przyjmij moje kondolencje. Na marginesie...
Z tego opisu wychodzi na czujnik temperatury chłodziwa .
Kto robi to auto, Ty czy mechanik? Skąd usterka się wzięła? Nagle przestał palić? Zgasł w czasie jazdy? Ostatni raz zwracam uwagę, jeśli nie poprawisz swoich postów stosując w nich wielkie litery oraz spacje, temat zostanie usunięty. Nie jest żadnym wytłumaczeniem Twoje pochodzenie, w Twoim ojczystym języku również stosowane są spacje oraz wielkie litery.
kraftstoff einspritzung ausser betrieb to znaczy paliwo wtryskowe poza użyciem(zakresem) ,że ci to tak napisze. czyli nie spełnione warunki ciśnienia paliwa. prawdopodobnie zawór regulacji ciśnienia .Taki komunikat w każdym normalnym aucie odcina moce i po odpaleniu ponownym dalej jedziesz. Renault musisz skasować błąd. odłącz na piętnaście minut akumulator...
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego. Szukaj zatkanego filtra paliwa, wody w zbiorniku. Warto ściągnąć zbiornik i wypłukać (robi się bardzo prosto). Do sprawdzenia przewód do gaszenia silnika(na pompie) lubi się ułamać.
Witam Miałem taka samom renie tylko 16v jak ty i polecam forum renault19 naprawdę pomocni ludzie. Sprawdzałeś iskrę ? i czy paliwo dochodzi do silnika ? ściągnij wężyk od gaźnika (nie pamiętam czy ten model był mono czy gaźnik) A co do tych stukań czy to przypadkiem nie dochodzi od skrzynki z bezpiecznikami,
Sprawdź czy na module masz stałe zasilanie i czy masz dobre bezpieczniki pod schowkiem.P
Jaki silnik ? Próbowaleś dać na krótko zasilanie na zawór na pompie wtryskowej ?
Sprawdź masę i zasilanie sterownika pompy, jeśli są to trzeba zdjąć pokrywkę na pompie i przelutować piny od taśmy, czasem to pomaga. Jeśli nie to trzeba zrzucić pokrywkę sterownika pompy i wprawne oko fachowca powinno zobaczyć usterkę w postaci wystrzelonego tranzystora lub upalonych nóżek z ,,amelinium". Zdjęcie pokrywki radzę zlecić komuś z doświadczeniem...
No to żarówka do ręki najlepiej H7, i podłączyć w miejsce zasilania pompki paliwa, będziesz wiedział czy to wina braku zasilania do pompy czy samej pompy. Możesz także spróbować na krótko zasilić pompę paliwa z chociażby lampki bagażnika i zobaczyć czy auto odpala. Ja najczęściej spotykałem się w tym modelu z uszkodzonym przewodem zasilania pompy.
schematu nie mam .trza spr bezpieczniki i przekazniki ale mozliwe ze cos z ecu pozdr.
Jak nic nie poszło więcej to realne. W Oplu rozrząd to poezja można rzec zabawa. Sobie wymieniałem w godzinkę. Niestety ruda go brała i rozstaliśmy się z "Asią"
To nie to ,bo auto by w czasie jazdy nie zgasło.
Ja bym odłączył wszystkie czujniki na silniku które są zasilane 5-tka i zobaczył czy w tej gałęzi zasilania jest napięcie.
przyrząd do profesionalnego sprawdzania kosztuje 80-100tys. więc zawież wtryskiwacze do fachowca
Makaron Ci na uszy nawija. Mówiłem sprawdź dokładnie te atrapy złączy jak nie pali. Wtedy łatwo. W szczególności wału i wałka.
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
Alternator :D
Witam, Po pierwsze sprawdzić mechanikę, a nie komputer. Może poleciał pasek i zblokował się w górnym położeniu tłoków. Wpierw wyeliminować mechaniczne sprawy a dopiero. Elektronika. Tak będzie bezpieczniej. Może przewód masowy się rozłączył - pomiędzy silnikiem i budą i wiele różnych spraw. Najpierw trzeba ustalić czy silnik można bezpiecznie próbować...
Jest taka możliwość że przez któryś wtryskiwacz paliwo wycieka i dlatego pompa nie da rady sprężyć paliwa. Zrób sobie zaślepkę i zaślepiaj po kolei kroćce z szyny paliwowej i sprawdź czy dalej ciśnienie takie niskie.
Odstawić autko na porządną diagnozę . Mogą być pompki ale bardziej obstawiałbym np czujnik wału . Zerknij w bloki mierzone i zobacz co tam widzi .
Czyli rozrząd do kontroli na początek.
Witam mam ten sam problem auto zgasło w czasie jazdy kręci nie odpala kręci tak letko rozrząd sprawdzony egr wyczyszczony i nie pali co jest przyczyną?
Nie widzi obrotów wału.
Witam, Posiadam transita 2,5D 93r. Zgasł w czasie hamowania i już nie chciał odpalić. Filtr paliwa wymieniłem, paliwo dochodzi do silnika na wszystkich 4 wtryskach w czasie kręcenia (kapie). Silnik kreci ale odpalać nie chce nawet ze startera. laski popychaczy proste.... ogólnie klawiatura ładnie chodzi wiec pasek rozrządu nie padł ("klawiatura by nie...
Moje zdanie jest takie: auto zostało zalane z powodu dziurawego pływaka lub innego defektu gaźnika. Bardzo częsta usterka przy gazie tzw. I generacji. Do sprawdzenia świece, iskra a następnie gaźnik i pompka paliwa. W tym aucie benzyna nic nie smaruje, bo nie ma co. A i przede wszystkim naładować rozładowane aku. :-)
Często padały te czujniki. Jest nad prawą półośką w bloku silnika przy kołnierzu skrzyni.
Wyjmował ktoś z was może silnik z vito? I czy lepiej kupić zamknięty łańcuch czy otwarty? Zamknięty jest sporo tańszy. Można by go później rozpiąć i spiąć? Oczywiście, że wyjmowałem! Sporo roboty, ale cóż - bez pracy, nie ma ... Każdy łańcuch da się rozpiąć i spiąć - kwestia odpowiednich narzędzi... Jak już będziesz miał silnik na wierzchu, to bez...
Witam odnośnie problemu z czujnikiem położenia wału, czy silnik zgasł w czasie jazdy?
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Miałem tak samo jak w 1 poście silnik rhy sid801 ale Peugot 307, finalnie sprawdziłem czy idzie wysterowanie wtrysków na oscyloskopie i było 5.8A działka 1ms, okazały się wtryski zapieczone od paliwa gdzie auto zgasło w czasie jazdy.
Zwal pokrywę zaworów i próbuj odłączyć kolejno i zobacz czy zniknie błąd zwarcia przekaznika tak chyba będzie na razie najłatwiej
Najprawdopodobniej padł kondensator, ale sprawdź przerwę na platynkach jeszcze. Chyba, że to któryś z tych nowych rometów.
już wyjmowałem i nie puszcza chmurki , ponad 300 bar nie miałem w ogóle.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Drodzy Forumowicze, mam problem z swoim saabem 900 i 128 KM 1992. Otóż kilka dni temu w czasie jazdy silnik nagłe zgasł, jakby zabrakło paliwa. Próby uruchomienia nic nie dawały, rozrusznik kręcił normalnie, pompa paliwa po przekręceniu stacyjki w pozycję Start załączała się. Po około 4 godzinach odpalił normalnie. Wczoraj sytuacja się powtórzyła po...
Samochód w czasie jazdy zgasł. Ten błąd nie powinien "zgasić" auta... Może pomiar ciśnienia sprężania...
Czujnik wału na początek sprawdź, i zasilanie cewki.
Takie przerywanie-rozłączanie rozrusznika jest oznaką spadku napięcia zasilania gdzieś. Na ogół powszechna usterka wyłącznie elektryczna, bo określenie "przeskakuje" przypisałbym do mechanicznej. Przyrostu ciśnienia nie wiązałbym w żadnym wypadku ze skutkiem "odcinki" wtryskiwaczy (brak błędów), tylko regulacją (np. brakiem sterowania) po stronie elektrycznej.
Używany to masz w tej chwili. Poza tym, skoro u ciebie padł, to inny używany może być dokładnie taki sam. I kolejna sprawa, czemu niby nowy miałby nie działać? Oczywiście zakładam, że kupujesz oryginał, albo choć dobrej jakości zamiennik, nie najtańszy.
Jeśli zapali się i zgaśnie (to ważne) w czasie jazdy, oznacza to problemy z zasilaniem (srebrny przekaźnik za aku). Gdyby to byłą wina czujnika/ów, kontrolka zapaliłaby się i zgasłaby dopiero po ponownym uruchomieniu silnika
Ależ nawet nie śmiem się śmiać, poradziłem całkiem poważnie aby poszukał tam, gdzie wskazałeś :) Dodano po 1 Zostaw sterownik, rób co mówimy, to odpalisz szybciej. Podałem Ci co masz sprawdzić, z opisem pinów. Do dzieła.
Ten urwany przewód to pewnie zawór elektromagnetyczny a nie masa,podłącz i sprawdź czy działa.
Bepiecznik otwórz maske po lewej stronie w skrzynce bezpiecznikowej jeden z tych wiekszych pudełeczek przykrecany na śrubki.
jezeli chodzi o hall to w rozdzielaczu wyjscie na 0 zasilanie oklolo napiecia aku sygnal prostokatny najlepiej wlaczyc zaplon i zewrzec + z 0 jak iskra przeskoczy to padl hall jak kolega juz wspomniał warto zdiac kopulke i zobaczyc czy wszystko czyste nie ma sciezek prądowych oluju i td.
Przyczyną okazała się cewka zapłonowa.Po jej wymianie oraz po ustawieniu obrotów silnika samochód odpalił i jeździ prawidłowo. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Sprawdź ładowanie.
Witam koledzy spotkał się ktoś z błędem ems 4445 . Scania p 320 zgasła w czasie jazdy . Kreci nie odpala .
Właśnie Yskry nie sprawdzałem bo wydawało mi się ,że to problem z wtryskiem albo z układem zasilania...a czy aparat może mieć z tym coś wspólnego?I co to za czujnik? Dodano po 31 I pytanie czy jeśli ten czujnik Halla bo o nim chyba mowa jest zepsuty,to czy ma to wpływ na działanie wtryskiwacza?
Po odłączeniu czujnika co widzi?
Może rozrząd poleciał?
Skrzynka jest taka sama dla benzyny i diesla, różnica jest chyba tylko w przekaźniku nr 3 (sterowanie ECU/EDC) i nr 12 (przekaźnik pompy paliwa/świec żarowych). Ciebie interesuje czy na wyjściu skrzynki w kostce G1 pin 7 pojawia się masa w momencie kręcenia rozrusznikiem (ona załącza ten przekaźnik) oraz czy w tym samym momencie jest na tej samej wtyczce...
obok info z przejechanymi kilometrami pod zegarami widniała informacja "Service". To informacja o tym iż jest do wykonania obsługa (wymiana oleju itp), resztę dowiesz się po podłączeniu auta pod tester i odczytaniu błędów.
W moim Roverku (identyczne objawy) powodem była uszkodzona kopułka i palec rozdzielacza (chociaż przy sprawdzaniu na kablach na szybko iskra była, ale nie dawała zapłonu :cry: ). Warto też sprawdzić cewkę "WN".
mam problem z odpaleniem samochodu!!!! (ZGASŁ MI W CZASIE JAZDY) POTRZEBUJE SCHEMATU DO PEGUOTA 306HDI 2.0 99R. JESLI KTOS MA NIECH DA ZNAC JAK NAJ SZYBCIEJ misiek0723(at)vp.p kazdy schemat i rada moze sie przydac :P
Witam. Posiadma Seata Leona 1.4 16v. Pewnego razu jadąc do pracy auto zgasło podczas jazdy. Po ponownym uruchomieniu odpalił normalnie jak gdyby nigdy nic. Co może być przyczyną? Dodam że od pewnego czasu auto lekko poszarpuje podczas jazdy ze stałą prędkością bez wzgledu na jakim biegu jadę. Proszę o porady W aucie wymienione przewody świece zawór...
wymieniony został. Jutro będziemy się dostawać do tej pompki to ją zweryfikujemy . No jeśli napiecie będzie to coś pompką może być . To się już zobaczy co jak jak na wierzchu będzie. Jedynie jak można ją poprawnie zweryfikować to zmierzyć jakie daje ciśnienie ale w aucie nie na zewnątrz.
Jak doszło do usterki? Zgasł w czasie jazdy? Zaparkowałeś, wróciłeś po jakimś czasie i nie chce zapalić? A może bateria była wyładowana i ktoś próbował odpalić na kable? Kupiony gdzieś jako uszkodzony? Co się dzieje po włączeniu zapłonu?
Dzień dobry mam problem z Renault Grand Scenic 2 działa mi radio ale wyświetlacz mi zgasł.Nagle w czasie jazdy wyświetlacz zgasł ale radio działało i działa. Co zrobić ?
Dzień dobry. Prosiłbym o jakąś poradę w związku z awarią mojego auta. Sprawa wygląda tak, że ostatnio w czasie jazdy w moim Peugeocie 206 1,4 hdi zgasło wszystko tj. silnik, światła, wskaźniki n.a. desce rozdzielczej. Auto nie odpala, nie dziaĺa też otwieranie kluczykiem. Akumulator sprawdzony i z nim nie ma problemu. Przy pròbie zapalenia silnika...
Witam serdecznie... nowy jestem dlatego pozdrawiam wszystkich na poczatku... ale do rzeczy... poczytałem na forum troche o problemie wyświetlacza w Scenicu II... u mnie sprawa wygląda tak... wyświetlacz czasami nie startuje... czasami startuje... niekiedy sam się włącza podczas jazdy... od tak... niegdy nie zgasł w czasie jazdy !!! jeżeli nie startuje...
Audi Q7 3.0 TDI, problem z odpaleniem. Usterka sporadyczna, auto odpala normalnie, ale czasem psikus i nie odpala, rozrusznik nie kręci, błąd czujnika hamulca, błąd zablokowania rozrusznika, ale jak ruszam stacyjką, to kręci, lecz nie pali. Do tej pory, posiłkując się plakiem, odpalał, ale już drugi raz zgasł w czasie jazdy i plak nie pomaga.
Uszkodzony wtryskiwacz siemens. W serwisie wymienią za darmo do 7 lat
Witam. Założyłem wątek ponieważ mam problem z samochodem . Marka samochodu to Vw Lt35 rocznik 1986 silnik 2.4D . Problem jest taki ,że samochod w czasie jazdy zgasł i już nie chciał zapalić . Gdy ściągnełem go do domu to próbowałem go odpalić psikająć plaka do dolotu powietrza ale wogóle nie dał znaku , że ma chęć odpalić . Patrzałem też czy pompa wtryskowa...
Powinien odpalić, w czasie jazdy (raczej nie zgasnąć, przy tym błędzie) ale kto przy nim manipulował i jakie są objawy ?
Na wał założony lizak, wałek wydechowy zablokowany blokadą, wałek ssący zablokowany blokadą (choć jest kiepski dostęp), nadal twierdzicie że źle jest rozrząd ? Silnik kręci nie odpala, kopci. Auto od pewnego czasu miało cięższy rozruch, potem zgasło i już nie odpaliło. W poniedziałek mogę zdjąć koło na wale i sprawdzić klin to samo z wałkiem rozrządu....
Uszkodzony sterownik silnika, a dokładnie tranzystory falownika. Zwarte, powodują blokowanie silnika i zwierają akumulator... Wymiana na gwarancji.
Może być czujnik położenia wału ,ale bez diagnozy ciężko.
silnik zgasł czasie jazdy peugeot zgasł czasie jazdy zgasł czasie jazdy focus
laptop wyłączać chwila xantia regulator licznik zwojów nawijarki
balancer tl431 programatora ch341
Schemat zasilacza Enlight HPC-300-202 - dostępność i analiza Kawiarka Jura - komunikat "System napełniania" i wyciek wody