Skoro bezpiecznik sprawny to pewnie zgniła wiązka. Najlepiej znaleźć schemat do tego modelu i posługując się nim szukać usterki.
Nad rozrusznikiem - zgniła wiązka silnika.
Podłącz VAGa i zobacz co teraz pokazuje. Może padł sterownik, może bezpieczniki na akumulatorze są zaśniedziałe, może zgniła wiązka idąca do pompy.
Problemy z zasilaniem/komunikacją - zgniła wiązka/połączenia przewodów w kostkach. Innej metody nie ma, jak prucie instalacji i badanie ciągłości przewodów na ich końcach - przy pomocy sporej żarówki. To że nic nie widać, to nie znaczy że jest dobrze.
Na 99% zgniła wiązka. Trzeba szukać.
(...) BMW i śmieszny valvetronik tez daje po du..e nieźle.(...) Valvetronic był nowością BMW pod koniec 2004r , teraz np. samochodowy mikrokontroler Space - Freescale Semiconductor i STMicroelectronics pracuje na trzyrdzeniowym 32-bitowym procesorze PowerPC. Procesor jest produkowany w technologii 90-nm, taktowany 200MHz zegarem. Wyposażony w 3 MB...
Powodem może być alternator. Kontrolka akumulatora bez powodu się nie zapala. Zapewne jest za duże napięcie jak dodasz gazu i zapala się kontrolka. Alternator do pomiarów, a z tylnymi lampami zobacz sobie masę od tej lampy. Może być brudna bądź jak wyżej zgniła wiązka. Zanim nie sprawdzisz możemy gdybać. Podaj jaką wersje nadwozia masz to podam gdzie...
Może zgniła wiązka przy podłużnicy.
Po przesiedzeniu z masterem nocy znalazłem kabel zgniły w wiązce i dla potomnych, bo robiłem baypass. Kable przy sterowniku mają inny kolor niż te na wtyczce od sterowania turbo i warto sprawdzić bezpieczniki.
Wiązka na podłodze zgniła, grube czerwone, lub czerwono/niebieskie przewody połączone w jednym punkcie.
zgniła wiązka i wypaliło dziure w płycie sterownika. Temat zamykam dzieki za sugestie z wiązka
Zdemontuj akumulator i jego ławę, na podłużnicy jest korytko plastikowe w którym leci wiązka, pewnie zgniły tam kable.
Nie ma być czuć a ma porządnie syknać. Wymuś przez podanie plusa otwarcie EZ i zobacz czy nabije ciśnienie. Sprawdź gdzie jest masa i na drugi pin podaj plus. Możesz użyć żarówki 55W 12V wtedy nie musisz szukać masy bo zwarcia nie zrobisz. Tylko sobie krzywdy nie zrób bo iskry i gaz to nie jest bezpieczne i trzeba wiedzieć co sie robi. Może butla się...
Zgniła wiązka w drzwiach kierowcy.
Zgniła wiązka elektryczna, zawieź do elektryka i zrobi.
Mogła zgnić wiązka wszak samochód wiekowy już.
To nie jest usterka. Jak robo wspomniał. Zgniła wiązka albo ster. Po błędach które masz to zasilanie sterownika gdziaś ginie. Teraz jest cieplej i zielenina a kablach przewodzi prąd a jak zamarznie to problem wróci.
Męczyłem ostatnio mondeo 2007 zgniła wiązka przy ecu sprawdź może to samo.
Możliwości są trzy. Pierwsza - zużyta przepustnica. Druga - zgniła wiązka. Trzecia - uszkodzony sterownik silnika.
Zgniła wiązka
jest coś co może blokować połączenie? Np dogrzewacz i jego zgniła wiązka.
Te zrzuty to albo zgniła wiązka, albo mało inteligentnie zrobiona emulacja dla LPG.
Zgniła wiązka w przelotce np.
Po rozmowie z kolegą doszliśmy do wniosku ze mógł paść czujnik lub zgniła wiązka, wiązka silnika idzie pod akumulatorem, a izolacja tych przewodów bardzo nielubi elektrolitu jeszcze to spr.
Przyczyn może być dużo, np zgniła wiązka pod fotelem kierowcy.
Sprawdź komunikację z modułem, jeśli nie ma to może być bezpiecznik, brak masy albo wiązka. Może ta nowa kostka zgniła?
Świeci się kontrolka na desce? Na początek sprawdzić zasilanie. Może być bezpiecznik, zgniła wiązka, sama pompa w sobie, albo czujnik obrotu kierownicy. A co się stało że przestało działać? Wypadek czy po prostu awaria?
Zobacz sobie czy ci nie zgniła wiązka przy lewym progu.
temat zakonczony,okazalo sie ze jednak była walnieta wiazka ,tak jak pisał kolega jkm73. swoja drogą to straszne zeby w tak młódym aucie tak zgniła wiązka!! bbrreee...
Problem rozwiązany. Chyba standardowo przy tym modelu/silniku zgniła wiązka z bsm do ecu na wysokości filtra paliwa, gdzie wchodzi w plastikową rynienkę. Komunikacja odzyskana, auto odpala
Dzięki za pomoc, okazało się, że była zgniła wiązka w lewym progu. Wszystkie przewody sprawdzone, wymienione i działa ;)))
Wszystko hula zgniła wiązka od tylnego czujnika poziomu obok prawego wahacza naprawa wiązki kasowanie błędów i jest ok
Hej! Peugeot opisuje to: uśpiony czujnik prędkości koła spójność. W opisie jest, że stwierdzona różnica prędkości pomiędzy dwoma kołami podczas jazdy na wprost. Niestety nie podają o które czujniki chodzi. Szkoda, że nie podajesz co to za model. Czy w czasie jazdy prędkości wszystkich kół są podobne? Jeśli to nowe Berlingo, to czy nie jest zgniła wiązka...
Wróże z fusów - zgniła wiązka któregoś koła, lub uszkodzony modulator abs :) A może tylko bezpiecznik :D
A jak to zasilanie ma sprawdzić, napisz mu. I na jakie czujniki ma sprawdzić zasilanie? --- Można by jeszcze sprawdzić, czy nie zgniła wiązka pod akumulatorem.
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
Żadna lampka akurat w tym passacie nie świeci i nie wiadomo dlaczego Bo zgniła wiązka w lewym progu, jak to naprawisz to pewnie i pobór prądu zmaleje.
Faktycznie , zgniła wiązka z zasilaniem po stacyjce 20 zm od komputera. Mierząć miernikiem było zasilanie , ale po podłąćzeniu choćby żarówki gineło. zamykam temat i pozdrawiam.
Kolego może masz to samo co ja w Fabii. Zgniła wiązka kabli. Miałem podobne objawy. Możesz opisać dokładniej kiedy zwarcie się pojawia. Czy cały czas czy jak włączysz wentylator lub wycieraczki?
Czy jechać z tym problemem do mechanika Zdecydowanie. W którychś drzwiach zgniła albo wiązka, albo styki w zamku.
Warto się zastanowić nad konstruktywną krytyką, Minimum wiedzy obowiązuje, jasnowidzów tutaj nie ma. Przyczyn może być wiele, uszkodzony master, uszkodzone przewody w przelotach, zgniła wiązka, itp.
Są w środku bodaj 4 mikro switche - mogły naciągnąć wody. Zimne luty na nich, na układach transmisji can, zgniła wiązka, co znowuż nie jest taką osobliwością - łączona jest w plastiku przy prawej nodze pasażera.-
a co jeśli w momencie wystąpienia usterki, sterownik silnika stracił zasilanie, więc nie zapisał błędu A co jeśli przyczyną usterki jest właśnie niepewne połączenie styków "15", bądź "30" które jako brak zasilania nie generuje kodu w pamięci? W kostkach nic nie widać, zgniła wiązka tyle że nie wiadomo w którym miejscu?
usterka znaleziona pod maską w peszlu wiązka zgniła
Sprawdź wiązkę idącą do poduszek silnika. Może zgniła wtyczka lub wiązka gdzieś jest przytrzaśnięta lub naderwana
Właśnie ,jak obroty widzi błędów brak to co? Kostka stacyjki może? Albo wiązka zgniła, brak gdzieś połączenia .Ale zanim wymienisz pół auta trzeba zrobić odpowiednie pomiary.
Zanim wywalę wątek w kosz, za zaniżanie poziomu: - trzeba przeprowadzić diagnostykę - da się podejrzeć pamięć błędów modułu CMK, czy jak to tam się nazywa - będzie widać którego switcha nie widzi, do tego będzie trzeba się dobrać. Inaczej wymienisz wszystkie 5 zamków (z bagażnikiem włącznie), a okaże się że zgniła wiązka w drzwiach kierowcy, gdzie znajduje...
Ta puszka to silnik pompy ABS i nie on jest tutaj winien. Nie potrafisz poprawnie opisać usterki - kręcenie jednego koła przy unieruchomionych pozostałych powinno spowodować awaryjne wyłączenie systemu ABS i zapalenie stosownej lampki. Więc przyczyna albo mechaniczna - do przeglądu hamulce i łożyska wszystkich kół, albo zgniła wiązka ABS, na skutek...
Bledny obrazek. Tutaj poprawiony. https://obrazki.elektroda.pl/5892669700_... Raczej bym szukał, czy wiązka nie zgniła. :>
Może wiązka zgniła w słupku. A ten temat? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Czego nie rozumiesz?Bezpieczniki masz na akumulatorze.Jak dobre to odpinasz wtyk od abs i sprawdzasz na wtyczce.Jak nima prądu to pewnie wiązka zgniła.
Możliwe że padł, ale mi to wygląda na dalsze problemy elektryczne - nie wiem czy nie szwankuje komunikacja CAN. Może jeszcze po zalaniu coś zgniło, przewód w wiązce, coś w innym module. Sterownik PCM można podłożyć programowanie kilka minut.
poldek1987 - dzięki za chęci, ale pisałem że wiązka w przelotce sprawdzona i wygląda w porządku. Co do rozwiązania - wiązka "zgniła" w bagażniku w okolicach wtyczki wiązki klapy.
U mnie okazało się, że wiązka zgniła.
Może wiązka zgniła. Sprawdź na wtyczce ECU jakie jest napięcie.
kolego eberspacher do urządzenia D1LC nie deklaruje błędu 81 takiego poprostu nie ma ,jeśli jest zwarcie w obwodzie czujnika płomienia to błąd powinien być 65,natomiast ten błąd co podajesz jest dedykowany do innych ogrzewań tam gdzie jest wskażnik rozpoznania płomienia . może zegarek świruje ,proponuje test czarną skrzynką samego sterownika ,,,ale...
Nie słuchaj kolegi powyżej, bladego pojęcia nie ma co pisze. Albo zgniły przewody w wiązce do agregatu, albo on sam jest faktycznie uszkodzony.
Ale odkryłeś , że wiązka zgniła , czy co innego . Dodano po 1 Gdzie to było jak można wiedzieć .
Gdy miałem astrę to miałem przypadek , rozsypały się (zgniły ) przewody w wiązce po lewej stronie , które szły pod dywanikiem nad progiem. Może coś podobnego.
Sprawdż czy nie zgniły złącza w wiązce instalacji w lewym progu {przy lewej nodze kierowcy}
Sprawdz czy gdzieś wiązka nie zgniła, w astrze h gniją wiązki przy sterowniku silnika.
Sprawdź dobrze wiązkę przy ECU. Lubią zgnić w tych okolicach.
Sprawdź w skrzynce akumulatorów - pomiędzy akumulatorami i ramą. Błąd wskazuje na brak zasilania modułu (zgniły kabel plusowy w wiązce). Nie do końca może to wynikać z opisu błędu, ale zacznij od sprawdzenia właśnie napięć zasilania modułu SCR.
zgniły ci napewno kable idące od lewego przedniego progu pod nogi kierowcy rozwiń wiązkę i dokładnie obejżyj to częsta usterka
Jeśli masz elektronicznie sterowany wentylator to na diagnostyce komputerowej sprawdzisz zarówno poprawność funkcjonowania czujnika temperatury jak i możesz wykonać test wentylatora. Być może nie działa przekaźnik który go załącza lub spalił się silnik wentylatora, ew. "zgniła" jego wiązka.
japońców nie polecam bo to plastik pełną gębą. Kupisz ten 'plastik' i jeździsz po bułki a nie to mechanika co chwilę albo na forum elektroda z pytaniem który tym razem czujniczek podmienić, jaki interfejsik kupić, który zaworek niedomaga, gdzie wiązka zgniła etc.
Jeżeli wentylator się nie zatarł to przekaźniki/wiązka zgniły ale zacznij od bezpieczników i sprawdzenia wentylatora przez bezpośrednie podanie zasilania wprost z aku Tam masz 2 wentylatory czy jeden ?
Sprawdź czy nie zgnił plus na łączeniu w wiązce w progu obok fotela kierowcy.
Brak info o błędach. A konkretnie czy stałe czy zapamiętane ,i które zostają po skasowaniu,sprawdź to. Do tego sprawdź czy masz zasilanie na cewce i na wtryskach ale probówką 12 v. Można też sprawdzić sterowanie (wstępnie oczywiście)bez problemu tą samą probówka, ma migać lekko. Kilka tych błędów pasuje do uszkodzonej linii zasilania wtrysków. Może...
Nie ma co podejść, tylko trzeba wejść w kanał i zobaczyć co z czujnikiem z przodu - urwany, wiązka, zgnił itp. itd.
Jesteś pewien że bezpieczniki masz sprawne? Na każde drzwi jest osobny bezpiecznik. Dochodzi jedno stałe zasilanie. Jeżeli go nie ma to trzeba szukać gdzie ginie. Jeżeli bezpieczniki ok to trzeba szukać we wiązce może gdzieś zgniły kable.
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
Być może wtyczki zgniły sa obok akumulatora, lub wiązka silnika.
Cadillack pokonany :) dla potomnych - wiązka zgniła w peszlu nad skrzynią biegów :) (prawie jak w vw). Po odpaleniu w końcu wyskoczyła cała litania błędów. Dziękuje za pomoc kolegą Hans30 oraz misiek-888
Witam! Dziękuję za odpowiedź, rozumiem że zdarzył Ci się taki przypadek? Jak to dokładnie wyglądało, zgniła, zawilgocona wiązka pod nadkolem? Spróbuję tam zaraz zajrzeć, choć zastanawia mnie że w momencie wystąpienia problemu komunikacja ze sterownikiem silnika jest ok, czyli CAN do ECU działa, a do deski nie, więc wstępnie lokalizowałbym uszkodzenie...
No i po zabiegu . Przyczyną był zgniły czarny kabelek w wiązce na skrzyni ( dający masę na cewkę) i ( tak mi się wydaje ) czujnik temp w skrzyni biegów. Po połączeniu błędy INAKTIV.
Ok, dzięki za info (nowa Astra ma wymiane co 50000... ale nie bardzo mi się to podoba). Co do tej pompy to przyczyną było pływające +12V, a powodem zgniła kostka łącząca wiązkę silnika z wiązką nadwozia..... Jeszcze raz wielkie dzięki
Nie poradzisz sobie z tematem . Ale jeśli miga ci immo zacznij od dobrego elektryka bo stawiam na to że wiązka silnikowa w komorze silnika zgniła lub popękała ...
A co zgniła ci.?
Sprawdzona wiązka pod akumulatorem i na lewej podłużnicy? Trzeba rozpruc i zobaczyć czy nie zgniła w środku oplotu.
Problem znany. Trzeba sprawdzić wiązkę na lewej podłużnicy. Zgniła od wody.
Witam Trafiłeś na coś iście niewdzięcznego w naprawie, w ostatnim czasie kumpla windstar dał mi tak popalić że chyba z krzyżykiem będę je gonił z warsztatu. Do rzeczy, przekaźnik-sterownik pompki paliwa jest pod akumulatorem, trzeba wywalić plastikową podstawke aku żeby go wygrzebać - taka dość duża puszka pomiędzy chłodnicą a abs-em, dokładnie po przekątnej...
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Niedługo święta a Ty już masz choinke na zegarach. Jest prawdopodobieństwo że wiązka na lewej podłużnicy zgniła - możesz tam zerknąć.
Sprawdź zasilanie sterownika silnika. Kiedys miałem taką astrę na warsztacie i zgniło złącze w wiązce nad sprzęgłem(mniej więcej). Idzie tam zasilanie ECU. Objaw i błędy były identyczne. Już trzeci taki przypadek z tym silnikiem o którym słyszę.
Całkiem niedawno miałem podobne jazdy że Scenic-iem. Uch też podejrzewałem, ale to nie to. Przynajmniej u mnie. Winna okazała się wiązka idącą na tył auta, gdzieś pod tylnymi fotelami był problem, zgniły kable. Naprawa polegała na pociągnięciu nowych 2 przewodów. U mnie dodatkowo nie można było zgasić silnika, gdy włączone były światła. Kluczyk mogłem...
wyguglaj sobie - schematy od vectry są na sieci i na elektrodzie tez były zamieszczane. Sprzwdź jeszcze tego plusa co dochodzi do przekaźnika. Ale pewnie gdzieś po dordze od przekaźnika do pompki wiązka / złączka zgniła..
impulsator, wiązka, licznik .... Ja jak miałem to cudo do zgniły mi przewody we wtyczce impulsatora.
Jeśli z alternatora to jeszcze spróbuje odłączyć wszystkie kable od niego i podepnę vag-a. Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora? Pytam ponieważ w Fabiach jest jedno miejsce gdzie wiązka lubi zgnić, sprawdzałem i wyglądało u mnie ok, lecz w izolacji przewód mógł zgnić.
Nie zwarcie, raczej przerwa, "zgniły" wiązki.
Wyjmij fotel kierowcy i zajrzyj pod tapicerka w nogach kierowcy i pod fotelem. Często tam zbiera się woda i moduł komfortu jaki wiązka potrafią doszczętnie zgnić.
Przyczyną był zgniły przerwany przewód w wiązce między gniazdem sterownika świec (PIN 8 brązowy ) Idący do komputera szara wtyczka pin F2 . Zielona śniedź aż rozsadziła izolację . Dodam że nie było mowy o jakimś przetarciu o ostre krawędzie . Kabel był zawinięty w wiązce opasany izolacją . Przy okazji znalazłem dwa kolejne uszkodzenia izolacji jeszcze...
A co z wiązką zasilająca? Ona lubi zgnić wewnątrz izolacji, a tego nie widać.
a co z czerwoną kropką na liczniku? świeci/miga/szybko miga/nie świeci/? sprawdz tez masę. miałem takie clio i takie same objawy. okazało się że masa która jest od aku poprostu zgniła. oraz nie łaczyła wiązka pod schowkiem.
Przedzwoniłeś wiązkę od ECU do złącza przepływki ? Skoro przy ruszaniu wiązką błąd pojawia się i znika to masz jakiś zgniły lub przerwany przewód w wiązce lub może na samej wsuwce we wtyczce, innej możliwości nie widzę no chyba że uszkodzona przepływka wewnątrz. A jak się zachowywała stara przepływka ? tak samo czy cały czas błąd ?
Do sprawdzenia wiązka czujnika (lubi zgnić nad osią/osiami) i/lub z przodu po prawej; https://obrazki.elektroda.pl/3295230000_... https://obrazki.elektroda.pl/6697813600_... Złącze BN . Przód też na poduszkach? Który rok?
poruszali kablami przy sterowniku i problem na razie rozwiązany Masz rację, na razie Trzeba rozpruć wiązkę i naprawić to co tam zgniło lub się przetarło
Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\6N0-909-901-19.clb Znaleziono 1 błąd: 01314 - Sterownik silnika 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny Jak sterownik silnika nie ma komunikacji z CAN-Gateway'em, to nie zobaczy zgody na start z immobilizera... albo problem z zasilaniem któregoś z tych 2 modułów albo "zgniła" masa, albo uszkodzona wiązka.
W tym aucie sprawdź wiązkę do czujnika położenia wału, tam lubiła zgnić.
A ja myślałem że to forum techniczne... a tu zabobony, biały proszek i inne głupoty. Jak wiązka jest źle wykonana to zgnije i nieważne czy lutowana, zaciskana, skręcana... Instalacje w samochodach są fabrycznie zaciskane, bo to szybciej w produkcji i taniej, ma przetrwać 5-7 lat i tyle. Jak chcesz zrobić dobrze, skręć, zlutuj, zaizoluj, a biały proszek...
podłoga zgniła zgniła instalacja wiązka pompowtryskiwaczy
dwufunkcyjny ustawić model pasmowy tranzystor osram ledvance
skuteczność świetlna układ komendy
Zasilacz do odbiornika R-311: Wybór i budowa Czy PMS7003 działa z Adafruit_PM25AQI.h przez I2C?