zielony kabelek :-))
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa. Śmiem dyskutować - przyspieszacz podciśnieniowy działa w momencie wdepnięcia gazu, czyli nijak to się ma do prędkości...
przepraszam panowie ale zapomnialem całkiem o tym moj problem to zielony kabelek dzieki za odpowiedzi
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Dziękuję Panowie za pomoc Winnym okazał się być zielony kabelek łączący moduł z aparatem
Jak ma zielony kabelek, to już coś....
Pewnie zielony kabelek to tej ceweczki w aparacie.
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Winowajca byl ten zielony kabelek Dziekuje wszystkim za pomoc Temat zamykam
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
Polonez kręci już 2 raz licznik ,ale co ma do tego zielony kabelek od aparatu zapłonowego? skoro polonez chodzi normalnie tylko w zakresie od 2000 jest taki efekt jakby nacisną lekko hamulec i puścił i wyskakuje na 3000 obr. a dalej to już normalnie więcej.. idzie normalnie tylko w zakresie od 2000 do 3000 tak się dzieje a na benzynie chodzi normalnie
Cały ten ukłąd zapłonowy w Polonezie jest z tyłka wyjęty -od aparatu zapłonowego poczynając, poprzez słynny zielony kabelek, do modułu. Cewka impulsatora uszkadza się, bo się zwyczajnie jeden koniec uzwojenia urywa.
Pompka paliwa na początek, potem gaźnik do wyczyszczenia. To tak z najtańszych opcji. Dodatkowo słynny zielony kabelek plus moduł zapłonowy, jak poprzednie metody zawiodą.
Ludzie, czytajcie! Napisał w pierwszym poście, że wymienił platynki. Słynny zielony kabelek też dawał podobne objawy, ale nie w tym układzie zapłonowym.
Witam, Prawdopodobnie zielony kabelek między aparatem a modułem, o którym pisze mój przedmówca. Pozdrawiam vper
Czesc.Czyli podsumowujac wymieniles modul,zielony kabelek,cewke zaplonowa,napiecie na niebiwskim kabelku przy cewce jest,palec rozdzielacza sie obraca. sprawdz wiec,czy na niebieskim przewodzie przy cewce jest napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem.Sprawdz tez,jak wyglada kabelek w srodku rozdzielacza(ten,do ktorego jest podlaczony ten zielony kabelek)....
Rezystancje pomierz na zaciskach na kostce do modułu a nie w aparacie. Ten zielony kabelek z czasem twardnieje a przewody się ukruszają i ot problem.
Ostatnio padła mi ta cewka w aparacie zapłonowym w Polonezie 1,6 GLE. U mnie stalo sie to praktycznie momentalnie , chociaz chwilową przerwę w pracy silnika miałem parę godzin wcześniej . Musiałem zostawic auto , wrociłem do domu , wziąłem miernik , drugą cewkę WN , cały aparat zapłonowy z zielonym kablem, moduł APE05 , omomierz wykazał brak przejscia...
witam. nie jestem szpecem w kabelkach ,ale z tego co pamiętam do każdego głośnika idą dwa kable.Tzn. do jednego biały i biało-czarny do kolejnego zielony i zielono-czary itd.gruby czerwony stały plus(dla pamięci radia)cienki czerwony impuls pod stacyjki, czarny masa.
Witaj,o ile dobrze pamiętam to na cewce zapłonowej w tej wersji zapłonu powinien być namalowany żółty pasek szerokości około centymetra,na całym obwodzie cewki .Jeżdiłem takim poldkiem osiem lat zanim został zżyletkowany-jedyne awarie to ten nieszczęsny zielony kabelek od czujnika zapłonu i słabe przeguby kardana na wale napędowym.
Zobacz "zielony" kabelek czy dobrze osadzony jest pod kopulka i czy sie gdzies nie uszkodzil sprawdz jeszcze polaczenia modulu z masa i zasilaniem
[quote="Art.B"] Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej.Co do układu zasilania, to nawet jak oryginalny wtrysk poda stosowną dawkę, to ciekawe, czy w ECU mapa zapłonu obejmuje nadciśnienie w kolektorze, żeby dobrać kąt wyprzedzenia zapłonu. A kto powiedzial ze sam bede robil miedziana uszczelke?? Ja tego nie powiedzialem....
Witam Pytanie, quiz, zagadka: Polonez Caro gażnikowiec z '92r. kwadratowe wskazniki - takie jak w Borewiczu. Polonez stał nieużywany od lipca 2010r. (co nie powinno mieć wpływu na to co opisze poniżej). Podczas jazdy po przekroczeniu 2,5 tys obr/min obrotomierz zaczyna zawyżać obroty o około 1,5 tys. Jego wskazania czasem pływają czasem się stabilizują....
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Tak zielony kabelek się łamie i leci ciurkiem benzyna, A tu lecą ciurkiem głupawe posty. Skoro na gazie odpala to masz problem z zasilaniem benzyną.
nie wyciągałem aparatu całego tylko zdjołem kopułkę ze stykami zarobiłem nowe kable a raczej nie pomyliłem się z tymi kablami bo ten zielony kabelek miałem dość długi i tylko go skróciłem sprawdziłem ciągłość przewodów i założyłem tak jak było ale zaraz sprawdzę czy jak zamienię przewody jak sugerujesz czy zapali
zalej go benzyna , zapnij linke i przeciagnij kawalek na 3 biegu, jak zapali, to nie dotykaj tylko poczekaj az przepali i zacznie pracowac rowno. piszesz ze to gl, wiec wnioskuje ze gaznik, zacznij od wymiany " zielonego kabelka" to taki slynny kabelek ktory laczy aparat z modulem zaplonowym. p.s.poldka znam na wylot, pisz , na pewno pomoge jeżeli...
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
Posiadam POLONEZA 1.5 GLE z 1992 roku, gaźnik z ręcznym ustawieniem ssania, BEZ instalacji gazowej. Samochód stał od roku w garażu. Nie był odpalany. Po ciężkich trudach po roku nie używalności uruchomiłem go po wymianie następujących części: wymiana oleju, wymiana filtru powietrza, wymiana filtru paliwa, wymiana filtru oleju, wymiana kabli zapłonowych,...
No więc nie wiem dalej co z nim zrobić. Znów mam mało czasu aby przy nim grzebać. Tymczasowo podkręciłem tą magiczną śrubke ze sprężynką przy gaźniku, aby nieco zwiększyć obroty, żeby nie gasł na krzyżówkach - choć nadal mu się zdarzy, ale już rzadziej. Ciągle czuje, że to coś z powietrzem musi być nie tak. Dzisiaj osłuchałem, oglądałem i niczego sie...
Witam mam duży problem z zapłonem w polonezie. Przed zmianą reduktora gazu silnik palił idealnie miał przyśpieszenie ale gasł na wolnych obrotach. Wymieniono mi reduktor na brc i zaczęły się schody - tragicznie zapala na gazie a nawet niekiedy nie zapali całkiem, ale ten sam problem jest na benzynie, muszę go chełtać nawet 1-2 minuty zanim zaskoczy,...
Witam. Mam problem z instalacją zapłonową w tym aucie. Zaczeło się od tego że podczas oczekiwania w korku auto mi się nagle wyłączyło (nigdy wczesniej nie miał takich objawów). Po zepchaniu na pobocze i odczekaniu kilku minut uruchomił się normalnie i pracował regularnie jakby nigdy nic przez ok 10 min. Po drugim takim zgaśnięciu zaczełem sprawdzać...
Oto kolorystyka kabelkow: Sterownik STAG2-W:biały niebieski żołty czerwony czarny brazowy Komputerek LOV"ECO"438046: niebieski fioletowy biały żołty czerwony brazowy zielony biały czerwony Te 4 ostatnie,czyli czerwony,biały,zielony i brazowy leca do silniczka krokowego gazu. Pozatym w instalacji sa jeszcze 2 przekazniki,z ktorych wychodza nastepujace...
radio balupunkt paris rcr 42. w samochodzie (polonez) dwa kable: czarny i czerwony. oznaczenie kabli w radiu: dwa pierwsze masa(brazowy) i pradowy(czerwony), nastepne dwa: jeden (pomaranczowy) z oznaczeniem zeby go nie podlaczac i drugi (żółto-zielony) +12V i oznaczenie obwodu otwartego, ostatni kabelek(czerwony) z opisem per +12V. probnik mam to latwo...
Witam wszytskich mam problem jw ale zaczne od początku. Posiadam auto dośc archaiczne POLONEZ 1.6GLE i mój problem pojawił się dośc niedawno. Podczas odpalania auta na paliwie i na gazie pojawiają się problemy bo auto nie zawsze chce zapalić. Wymieniłem świece,kable wn, kopułke, palec rozdzielacza, zielony kabelek, sprawdziłem cewke zapłonową i moduł....
Sprawdź zielony kabel, łączący aparat z modułem oraz cewke aparatu. W GLI nie masz zielonego kabelka. GLI to oznaczenie wtrysku jednopunktowego. jaki masz wtrysk? Jeśli abimex to najlepiej sprawdzić kody błędów. Być może, czujnik położenia wału korbowego jest uszkodzony. EDIT: Popraw ortografa w tytule bo razi w oczy.
Witam! Problem jest następujący: Od jakiegoś czasu był taki problem że autko ciężko wchodziło na średnie obroty (poprostu prawie się dusiło). Teraz wymieniono pierścienie, panewki i korbowód. Autko odpaliło (z problemami ale jednak), ale coś jest nie tak. Otóż wszystko jest ok na wolnych obrotach, odpala na gazie i benzynie. Jednak przy próbie naciśnięcia...
Szanowni Koledzy, Pacjentem jest FSO 1500. Silnik polonez. Odpala normalnie, na wolnych obrotach chodzi równo. Po dodaniu gazu natychmiast się dusi i strzela raz w gaźnik, raz w wydech. Po puszczeniu gazu znów na wolnych chodzi równo. Co było robione: - zdejmowane oba kolektory - zdejmowany aparat zapłonowy - wymieniony moduł zapłonowy (na starym było...
Skoro gażnik i na LPG to samo. Czy przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym (ten w zielonym pancerzu) zmieniony???. W skrócie -> kiedy dodajesz gazu przyśpieszacz zapłonu zmienia położenie płytki na której zamocowane są cewki aparatu, cewki zasilane są własnie przez ten przewód z modułu. Przewód non stop pracuje (wykonuje ruch prawo-ledwo) i się...
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w siłowniku slave (tylne drzwi) można zrobi tak, aby odwrotnie chodził ? Są tam 2 kolorki kabelków (niebieski i zielony, czy wystarczy podpiąć odwrotnymi kolorami) ? Sorka za głupie pytanie, ale nie chce go czasami spalić ;)
Witam. Jeżeli taka funkcja jest to musi działać pierwsze to musisz przeczytać jaką masz elektronikę gazu potem sprawdzić na necie jaki jest schemat do tej instalacji a potem kabelek od butli i podłączyć tak jak powinno być. Bo ci ludzie którzy zakładają gaz to " nie którzy" to nie mają zielonego pojęcia jak to w ogóle działa.Czy ty przyjedziesz polonezem...
Witam Dostałem w spadku polonezika na wtrysku, a że chciałem go troche podremontować (silnik nie na chodzie) wymontowałem centralke któa była przerabiana przez poprzedniego właścicela. Najgorsze było to że posypała się w moich rękach ;p Nie ma na niej żadnych tabliczek, czy czegokolwiek żeby rozpoznać co to za model... Centralka została przerobiona...
Tak, zapomniałem powiedzieć. Poldek jest z 94 r. , 1600 ccm na gaźniku. Nie znam się całkowicie na samochodach i dlatego chcę się dowiedzieć, z którego modułu wychodzi sygnał i gdzie ten moduł jest umieszczony ? Wczoraj po południu wystąpiła jeszcze jedna rzecz z tym związana. Przyjechałem do pracy, wyłączyłem i zostawiłem samochód na gazie (przełącznik...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Witam. Temat był już wcześniej poruszany ale według mnie nie do końca wyjaśniony więc go opisze jak to wyglądało w moim przypadku a może się komuś przyda. Założyłem sobie instalację gazową firmy Tomasetto, sterownik firmy Stag 100, Silniczek krokowy. Dodam jeszcze, że Polonez jest z 1998r. i miał przejechane 62000Km. i nie było z nim żadnych problemów....
zielony kabelek zielony kabelek napiąć zielony kabelek ładowarka
ściemniacz oświetlenie schemat pompa magnum żółta kontrolka samochód kluczykiem
zamiast neostrady samsung tizen
Czas ładowania zestawu ogniw 24V 25Ah - analiza Schemat budowy sprzęgła wkrętarki Einhell