Masz niewłaściwy szczotkotrzymacz. Potrzebujesz https://obrazki.elektroda.pl/9028998400_... Na zacisk potrójny idzie trio wzbudzenia , kontrolka i żółty przewod regulatora. Na pojedyńczy styk idzie wzbudzenie zielony przewód
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Zielony przewód z alternatora. Lubi gnić we wtyczce przy alternatorze.
Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. Zielony + ze stacyjki. Żółty do alternatora. Ten drugi żółty (wolny) zaizoluj dobrze bo jak gdzieś dotknie masy to też będzie świecić. To na zdjęciu to raczej żarówka tylko okopcona jakaś.
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i jest to prąd zmienny! Czerwony i zielony przewód to napięcie ze...
Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa.
Kolego wywal to wszystko i załóż regulator od malucha.Zółty przewód tam gdzie dwa przewody na alternatorze ,zielony przewód regulatora tam gdzie jeden,koszt 20zł.
Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak: przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki); przewód żółty podobnie; do śruby B akumulator; Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu. Przed instalacją alternatora należało sprawdzić jego podstawowe własności.
Ja miałem podobny problem, też Iveco Daily tylko z 2015 roku, pomogło odłączenie "inteligentnej klemy" ale tylko tymczasowo. Później okazało się że przewód "sterujący" zrobił się "zielony" niedaleko alternatora ( jak dobrze pamiętam to ok 30-40 cm od alternatora). Pozdrawiam
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
W kostce ktora była połączona bezpośrednio z zaplonem mam trzy zólte przewody i zielony. Trzy żółte przewody i zielony to jest kostka od alternatora. Przewód niebieski z silnika jest wyjściem impulsatora i on jest od zapłonu. Jakieś inne przewody, mogą być np. od czujnika luzu.
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
W pierwszym poście dodałem zdjęcie alternatora. Przewód od szczotek to ten zielony? EDIT: Po odłączeniu zielonego kabla od alternatora kontrolka dalej świeci. Dopiero po odłączeniu tego kabla od regulatora (może być wtedy nawet podpięty do alternatora - nic to nie zmienia) kontrolka zgasła.
Witam Piszesz że kontrolka nie świeci,odłącz przewód zielony regulatora od alternatora ,zacisk na alternatorze przymasuj.Jeżeli kontrolka się zapali(silnik zgaszony,włączona stacyjka)to regulator do wymiany.Jeżeli nadal nie świeci ,sprawdź czy szczotki(krótkie,lub zawieszone),jak dobre ,to wina wirnika ,pod warunkiem dobrych pierścieni ślizgowych.
Jeśli podczas świecenia kontrolki ładowanie jest prawidłowe - sprawdź okablowanie. Zielony lub zielono czerwony przewód leci od alternatora przez złącze pośrednie pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, przez ścianę grodziową do wnętrza do BSI.
Witam Czy ma ktos lub wie gdzie mozna znaleźć schemat podłaczenia regulatora napiecia RNc12 Znajomy przerabia instalacje elektryczna i wywalił prądnice i chce ja zastąpic alternatorem. Z regulatora RNc 12 wychodza dwa przewody i nie wie jak podączyc i gdzie zółty i zielony przewód Pozdrawiam
czarny przewód to + z mostka od wzbudzania, zasila jedną szczotkę a regulator zwiera drugą do masy poprzez kabelek zielony.
Niebieski przewód idzie do rozrusznika/akumulatora. Ten urwany zółto-zielony jest od wzbudzenia, idzie na żarówkę i "+" po stacyjce.
Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też? Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim? Mam plusa na obu nogach bezpiecznika nr.30. Sprawdziłem też bezpiecznik 29 i 31. Przewód zielony z niebieskim sprawdzony, jest zasilanie. alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin? Sprawdziłem...
Witam wsztkich. Mam troche nietypowy problem. Lampka ładowania w mojej Skodzie Feli (1995r) żarzy się na wolnych obrotach, na wysokich zaczyna świecić jasnym blaskiem. Napięcie na aku na wyłączonym silniku troche poniżej 12V, na wolnych obrotach poniżej 13V, na obrotach ok. 1300obr/min napięcie na baterii zmierzylo mi się na 13,5V Regulator wraz ze...
Dzięki za info :) Zapomniałem dodać że jestem kompletnym laikiem w temacie ;) https://obrazki.elektroda.pl/5639518000_... Ma się rozumieć taki? Pytanie jeszcze jak go podłączyć?...Gdzie zielony a gdzie żółty przewód?
Trzeba zrobić tak-wziąć kawałek przewodu,i na szczotkotrzymaczu alternatora zewrzeć przewód zielony (ten od regulatora)z masą(silnik unieruchomiony,zapłon włączony).Jeżeli kontrolka się zaświeci-do wymiany regulator.Jeżeli sie nie zaświeci to zużyte szczotki,lub przerwa w uzwojeniu wirnika.Przed tą próbą mostkujemy z masą przewód żółty-aby sie przekonać...
Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście ten egzemplarz jest wybrakowany i pomalowany srebrzanką. Podjechałem dzisiaj do sprzedawcy. Pokazał inny egzemplarz. Tym razem z regulatorem, ale bez wspornika. Też pomalowany jak poprzednik. Zapytał czy chcę zwrot pieniędzy. Wziąłem. Kupię inny. Ze szrotu nie chcę. Jakoś nie mam zaufania do używanych...
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
Proszę o wskazanie mi gdzie w alternatorze BOSCH jest te W jak Wół !!!!no i jaki kolor kabelka do tego W ?? Alternator raczej daje sygnał bo jak połączyłem ten zielony przewód co wychodzi z D do plusa aku. to przez noc wyładował całe aku, dokładnie był tak pusty, że nawet kontrolki się nie zaświeciły ps Nie działa mi wskaźnik od temp wody ?? jak sprawdzić...
Wychodzą dwa kable żółty i czerwony jak na schemacie .bezpiecznik jest dobry . Obok ze silnika wychodzi tez czeewony i zielony kabel ale to są raczej światła bo czerwony zmienia się na niebieski i dochodzi do świateł. Mogę zrobić zdjęcia instalacjii jak zajdzie potrzeba.
Witam Mam problem z alternatorem w wózku widłowym, silnik z ursusa C-330. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze dochodzi do 16V i powyżej. Zamontowałem alternator od poloneza 44A 12V z regulatorem elektronicznym RNc-12. Żółty przewód podłączyłem do szczotek, zielony razem z przewodem od kontrolki ładowania do diód. Czy takie połączenie jest...
Ten z 1 linku. Wywalasz to co masz pod deklem i łączysz żółty przewód regulatora ze śrubą do której idą 2 przewody z wnętrza alternatora. Zielony ze śrubą gdzie idzie jeden. Masa do regulatora dodatkowym przewodem lub przykręcasz do obudowy. Wygląda nieciekawie ale działa doskonale.I zmień baterię w mierniku bo w te 23V to ja nie wierzę. :)
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Przewód czerwony z żóltym-30 (prąd stale) przewód czarny-15 (prąd za ztacyjką) przewód zielony-obrotomierz (nie wszystkie modele) przewód niebieski-lampka kontrolna ładowania (ewentualnie przekaźnik lampki)
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
Witam przy tym odłączeniu powinien działać pod warunkiem,że zielony przewód idzie do kontrolki ładowania i gdy dotkniesz nim do masy kontrolka ma świecić.
Zabrakło czasu, żeby napisać więcej w moim ostatnim poście. Po zmianie biegunowości (minus na obudowie) i po całej zabawie z miernikiem i żarówką, alternator został oczywiście od razu podłączony. Alternator bardzo ładnie ładuje, bez porównania ze starą prądnicą. Szczerze polecam wszystkim zmianę prądnicy na alternator. Poniżej opis instalacji tego typu...
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Hej, Wybaczcie za odkop, jednak interesuje mnie...
rozbierałeś ten alternator jesteś tego pewien że maluch miał jeden przewód a nie żółty i zielony
Zasil plusem przewód na regulatorze ten od lampki który przewód na regulatorze??? są 2 zielony i zółty. Aha chciałem zapytac czy dobrze sie dzieje jak przewód z lampki akumulatora który wchodzi do alternatora jak przyłożę do masy to lampka swieci.. czyli mam rozumiec że jal alternator ładuje to zwiera ten przewód do masy??? szczotki są wporządku.
Witam . To masz alternator taki sam ,lub podobny ,co był stosowany w Fiacie 126p BIS. Nie pamiętam czy nie był on firmy ISKRA. Pytanie zasadnicze gdzie robiłeś pomiar ładowania(powinno być,akumulator jak również alternator).Dobrze jest dla pewności zrobić pomiar innym miernikiem (czy ten nie oszukuje).Jeżeli jednak okaże się że wina jest regulatora,można...
Pin na pewno nie skorodował.Ponieważ elektryk stwierdził,ze na 100% jest uszkodzony alternator,wymieniłem więc alternator i po podłączeniu zielonego kabla"W" do alternatora przewód się grzeje (topi się izolacja)kabel niebieski D+jest podłączony i jest ładowanie. Zapytałem grzecznie o schemat i o jakieś sugestie bardzie doświadczonych kolegów gdzie szukać...
Dokładnie, 6 w mostku 3f i 3 zwarte katodami od których zielony przewód idzie do regulatora. Oczywiście mostek odlutowałem od uzwojeń. Rozebrałem cały alternator. W poniedziałek przetocze pierścienie ślizgowe. Nadal się zastanawiam dlaczego się grzeje? Może zwarcie w uzwojeniach? Zastanawiam się czy jest sens regenerować go czy kupić już zregenerowany...
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
Dziękuję za odpowiedź ;) Podłączone według schematu, czyli kontrolka pod L, plus ze stacyjki pod IG. Ładowanie jest, ale napięcie ładowania jest dosyć małe 13.5 - 13.7 V, po wyłączeniu stacyjki spada do ok. 12,2 V. Czy takie napięcie jest wystarczające? Kontrolka ładowania gaśnie i nie zapala się nawet na niskich obrotach. http://obrazki.elektroda.pl/5190123000_1...
Kolego skoro to co zrobiłeś nie przyniosło pożądanego efektu najprawdopodobniej masz uszkodzony moduł ELD znajdujący się pod maską . Z tego co widzę na schemacie działa on jako amperomierz i podnosi napięcie ładowania względem poboru prądu w prawidłowo działającym układzie. Spróbuj odłączyć przewód WHT\GRN (biało-zielony) przy samym alternatorze najlepiej...
Na alternatorze w otworze plastikowej osłony znajduje sie sruba M6 oznaczona 30 lub + to jest zacisk ladowania laczysz go z biegunem dodatnim akumulatora, w szczotkotrzymaczu sa 4 styki z czego 3 sersze sa polczone razem i tam wpinasz zółty przewód regulatora napiecia, brazowy przewód z mostka prostowniczego i przewod wzbudzenia zasilany przez kontrolke...
witam .panowie dzis podpinałem sobioe alternator od poloneza do 330 ,podłączyłem wszystko jak na schematach dostepnych w sieci lecz gdzieś sie pogubiłem bo został mi przewód który szedł do regulatora napiecia ,a jest podpięty do stacyjki pod numerem 30 kolor czerwony i jeszcze nie mam pojęcia gdzie należy podpiąc przewód zielony ze stacyjki o nr.15...
Sprawdźcie jeszcze przewody idące od alternatora. Zwłaszcza taki cienki. W Golfie 3 jest to chyba zielony lub niebieski. Może w seacie jest cos podobnego. Ten przewód (zwłaszcza we wtyczce) lubi zgnić i może dać podobny objaw. Obrotomierz nie działa wtedy na 200%
http://obrazki.elektroda.pl/1419615500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1419615500_1...
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne i działają identycznie- różnią się kolorami przewodów i...
Witam. Zdjąłem magneto i kable pod nim wyglądają dobrze. Jest pięć cewek i szósta z której idzie przewód na cewko moduł. Na cewko module jak kręcę rozrusznikiem to na zielonym przewodzie nie ma napięcie. Przynajmniej jak sprawdzam kontrolką 12 Volt . Jak sprawdzam woltomierzem to jest dziwna sprawa. Podczas rozruchu wskazuje mi jakieś dziwne napięcie...
Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno...
Szukam pomocy w tym temacie ponieważ wymontowaem alternator z niego i oprócz regulatora wszystko sprawdzone i jest dobre.Moje pytanie dotyczy czy jest jakis przekaznik po drodze z alternatora bo wychodzą trzy przewody,1-gruby ladowanie,2-cieńki zielony na wsówkę chyba do kontrolki(zaznaczam że jest dioda)3-żólty z czerwonym paskiem na kluczyk ósemkę.Oznaką...
Sprawdzę. Mam jeszcze jedno pytanie, odnośnie styków na alternatorze. Jest ich chyba 5. Nie rozumiem tylko znaczenia jednego z nich. Jeden, to kabel + z akumulatora, a 4 ulozone na kształt kwadratu. Górny (zielony kabelek) i prawy (zółty) idą do regulatora napięcia. Lewy wchodzi do wnętrza alternetora i jest jeszcze dolny, który łączy się z tylną wiązką...
Mam Goraca prośbe do kolegów, szukałem na forum ale nie znalazłem. Potrzebuję wiedzieć który przewód z instalacji jest podpiety do którego wejścia w alternatorze. Rzecz w tym, że w samochodzie jest kabel który łączy gniazdo z alternatorem z tym, że po stronie gdzie powinien być wtyk do alternatora są cztery osobne przewody, które podczas remontu wypadły...
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
https://obrazki.elektroda.pl/3599066100_... Plus po stacyjce, przewód czerwony kupionego modułu podłączamy pod styk 4, czarny przewód włącznika świateł w aucie. Biały masa podłączamy pod masę samochodu brązowy przewód styk 12 Brązowy i niebieski łączymy razem i podłączamy pod styk 1 przewód czerwony. Drugi brązowy podłączamy pod...
Ja planowałem włączyć stabilizator w zielony przewód idący z przekaźnika swiateł do przełącznika długie/mijania. Wtedy to 15 V byłoby tylko na obwodzie zasilania reflektorów głownych, pozostałe obwody (w tym aku) byłyby pod standardowym napięciem z alternatora , tzn. max. 13,8 V. Popatrzcie na schemat - szary (Gr znaczy szary, zielony to Gn) przewod...
Mam pytanie do szanownych kolegów. dzie podłączyć zielony a gdzie żółty przewód regulatora napięcia w maluchu? Dodano po 5 pytam bo zmieniałem alternator i nie pamiętam
Ja sugeruje sprawdzić wtyczkę na wysokości rozrusznika czy czasem nie jest zielona.
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
Właśnie jak poładuję i akumulatory mają siłę żeby kręcić, to wtedy ten problem nie występuje, dlatego zamierzam podmienić akumulatory z drugiego, bo tam mam dobre. Dodano po 3 Zapomniałem dodać jeszcze, że nie rozłączało mi rozrusznika pomimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki... W elektryce jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę, ale jeżeli obwód elektryczny...
Witam serdecznie po przerwie. Dzisiaj założyłem nowy alternator dedykowany do C330, uchwyty pasują idealnie. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Dołączam zdjęcia mojego alternatora i podłączeń, tak jak pisano na tym forum, czyli zacząłem od zamiany polaryzacji akumulatorów bo w mojej 30-stce minus był na masie. Od razu chcę zapewnić wszystkich niedowiarków,...
wystarczy przeciąć jeden kabelek przy sterownik grzania świec-bodaj niebieski z białym pasmem lub zielony,nie pamietam już.Chodzi o to,aby sterowniczek nie wiedział że alternator pracuje. odciełem od sterownika przewód niebiesko biały, a dokładnie 2 przewody niebiesko białe, które dochodziły do sterownika w jedno złącze i teraz obojetnie jaką temperature...
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Wzbudzenie podłącz pod L (niebieski przewód). DFM to informacja dla ECU o obciążeniu alternatora.
Witam kupiłem ostatnio dodatkowy zegar samochodowy - amperomierz. Według instrukcji powinienem podlączyć jeden przewód do alternatora . Drugi natomiast do plusa od akumulatora, niestety zegar ani drgnie. Czy na pewno jest to prawidłowe podłączenie? Jestem kompletnie zielony w tym temacie , dodam że kable były dołączone w zestawie , są grubości podobnej...
Wszystko super tylko jeden piszę że kontrolka do śruby a drugi że na konektor. "Zaznaczone na zielono podłączenie kontrolki ,reszta wiadomo cienki brązowy Cię nie interesuje." "Nic nie trzeba prostować. Do śruby M6 podłączasz przewód od akumulatora, a do konektora kontrolkę ładowania." "Wszystko działa jak należ zielony do czujnika i ok super dziękuje...
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Nie wiem jak w twoim samochodzie ale ogólnie regulator albo jest wbudowany w alternator albo siedzi gdzieś indziej, jeśli wbudowany to masz gruby przewód, najczęściej czerwony i czasem przykręcany-plus ładowania po prostowniku diodowym, w audi, vw etc, innych nie widziałem niebieski-kontrolka ładowania przez którą tak jak piszesz wzbudzany jest alternator...
Witam, mam traktorek jak w temacie - praktycznie dopiero kupiony i pomału go "ogarniam". Sprzedający zamontował nowy akumulator, kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika, ale coś jest nie tak. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze podczas pracy i miernik pokazuje napięcie 12,6V czyli w zasadzie spoczynkowe. Alternator wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/6136441600_...
Muszę znaleźć jakiś schemat, żeby namierzyć kable z 3-pinowej wtyczki alternatora. Tak jest w Transicie 2,0 tdci - ten sam silnik, może przez analogię...: - Prądowy gruby czerwony przewód oznaczony B+ idzie do akumulatora (poprzez dwa równoległe przelotowe bezpieczniki-łączniki), - drugi cienki czerwony oznaczony 3 idzie do bezpiecznika 3A na szynie...
ok a od czego jest w takim razie biały( lub szary ) przewód? Jeśli dobrze rozumiem to tak to wygląda: Czerwony - plus brązowy - masa niebieski - 12 V z alternatora niebiesko-biały - diagnoza czarny - sygnał z klimatronka, wzbudzenie zielony - plus na pompkę ? biały (szary) - ? Edit: Dziś obejrzałem ten sterwonik od saaba i rzeczywiście jest dodatkowa...
Zwykłe samochodowe zwierne . Tylko przewód zasilający podepnij bezpośrednio pod śrubę prądową alternatora zaoszczędzisz 0,5V dla akumulatora. Bezpiecznik 100A skoro wszystkie świece pobierają 900W :O Jakie to autko i jaki alternator. To Alfa z silnikiem JTD 16V. Alternator daje 140A. Bede zobowiazany za jakis chociaz prosty schemat jak to podlaczyc...
Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego alternatora ( przeważnie czarny) 2.Kabel od...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
A gdy już musi być ten maleńki regulatorek 15TRb od Fiacika to: * odlutować przewód ze szczotkotrzymacza idący od szotki do masy (D-) i połączyć go z zielonym przewodem regulatora. * czarny przewód regulatora dać do masy. * żółty przewód regulatora, przewód z drugiej szczotki (DF) i zacisk D+ alternatora oraz przewód z lampki kontrolnej połączyć razem...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
http://obrazki.elektroda.pl/9610932100_1... CZERWONY - pin do którego wchodzi zielony przewód wysokiego napięcia zaznaczone na zdjęciu ZIELONY, NIEBIESKI, POMARANCZOWY, CZARNY są to piny od silniczka obrotomierza http://obrazki.elektroda.pl/5139750800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8477391500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6264553300_1...
Witam Problem jest dość złożony ponieważ do auta z 2002 roku włożono lampy z 2004 roku z biksenonami lampy są podłączone przez przekaźnik ponieważ migały i poprzedni właściciel myślał ze to przez system sprawdzania żarówek , mimo podłączenia przez przekaźnik bezpośrednio pod przewód plusowy rozrusznika dalej występują następujące objawy : - na włączonym...
kolor przewodu zielono - czarny ?? jak się nie mylę to może być od alternatora
Już jestem, sprawa wygląda tak, podpiąłem prostownik pod pierwsze ogniwo 6V, ustawiony prąd ładowania to 1A, po 20min. prostownik zrobił się gorący więc odłączyłem od zasilania co by nie poleciał z dymem transformator, napięcie przed wyłączeniem osiągnęło 6.9V. Po ostygnięciu prostownika spiąłem akumulatory i ponownie podłączyłem i ta sama historia...
Między żółtym a zielonym jest wsówka, podpinasz tam przewód a drugi jego koniec do kontrolki w liczniku.
Instrukcja Montażu AP500 Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie przepustnicą): 1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy pamiętad, że zabronione jest sterowanie manetką po przez wkładanie...
Załączam schematy (dotyczy Transita 2,5D 1986-1991): http://img90.imageshack.us/img90/1715/sc... W tym bloku: 1 - akumulator (akumulatory) 2 - stacyjka 3 - rozrusznik 4 - alternator 5 - przekaźnik rozrusznika 6 - świeca płomieniowa 7 - moduł sterujący układu świecy płomieniowej 8 - wtyk kontrolny modułu świecy 9 - opornik świecy 10 - zawór start-stop...
Witam ! Kupiłem sobie skromny samochodzik Ford Fiesta 95'. Nie posiadam żadnego wskaźnika obrotomierza, i chciałbym sobie takowy zrobić - najprawdopodobniej pasek ok. 20 Led. Myślę, że od strony elektroniki i programu do procka sobie poradzę, jestem jednak zupełnie zielony od strony elektryki w samochodzie jak i mechaniki. Potrzebne mi są jakieś informację...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie ma znaczenia tu pojemność silnika, ważne jest żeby na tarczy...
http://obrazki.elektroda.pl/9162481600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4180408600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7872503900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6123636600_1... Witam. Chciałem wymienić regulator napięcia w Ursusie 360 3p. Kontrolka od ładowania gaśnie dopiero powyżej połowy...
Wskazówka jest podświetlana dodatkową wielokolorową diodą LED. W zasadzie są to dwie, lub trzy oddzielne diody, o różnych kolorach, umieszczone w jednej obudowie, np. czerwona i zielona, (RG), lub tzw. dioda "pełnokolorowa", trzy diody: czerwony, zielony, niebieski, (RGB). W zależności od napięcia sterującego wychyleniem wskazówki, zmienia się natężnie...
nie wiem dokładnie którą wersję elektryki masz bo nie podaleś VIN jak nie masz zasilania WEJSCIOWEGO NA BEZPIECZNIK F 24 ktory idzie po obwodzie drukowanym wewnątrz skrzynki bezpiecznikowej z zasilania alternatora spróbuj podmiennić przekaznik K1 lub K4 ( w zaleznoisci od wersji ) na nowy !!! -- przy okazji sprawdź czy pozostałe instalacje zasilane...
Tak, w sposób ciągły. Na samym początku pobierało 0,18 A. Odpowiedzialny był za to bezpiecznik ROOM, odłączyłem radio, oświetlenie w kabinie, zegarek z termometrem i nadal pobierało. Dopiero po wyciągnięciu bezpiecznika przestało. Podłączyłem miernik i zaczął wtedy załączać się przekaźnik pod maską koło pompy hamulcowej. Taki zielony, on jest prawdopodobnie...
Wydawało mi się, że to zalecane działanie w przypadku posiadania bardziej ambitnego sprzętu audio w aucie. jeśli mylę się poprawcie mnie :) Auto to Mitsubishi z 2002 roku. jeśli chodzi o masę od akumulatora do karoserii, wyczyszczona i zakonserwowana, przewód 35m2 linka LGY żółto zielona. Pozdrawiam, Michał
Witam wszystkich serdecznie. Postanowiłem zwrócić się do szacownego grona specjalistów, wszystkie ponysły sprawdziłem i nie rozwiązałem zagadki, więc do rzeczy: stałem się posiadaczem Peugeota 508 lift 2015 bluhdi. Poprzedni właściciel, jak powoli zaczyna się okazywać, nie przykładał wagi do dokładności napraw, czy oryginalności, czyli trytytki na...
zielony przewód alternatora przewód pomarańczowy zielony przewód żółto zielony
bezpiecznik różnicowoprądowy wirnik prądnicy magnesami zapchana pralka indesit
bateria piaskowa bateria sodowa
Błąd czujnika klarowności i poziomu oleju w Mercedes Sprinter 906 CDI 3.0 Wentylator Simon nie reaguje na pilota - diagnostyka