Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe...
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm...
panowie wrócę do tematu.po pierwsze faktycznie diód wzbudzenia na mostku prostowniczym nie ma.altek na stole sprawdzony i ładuje od razu.problem tkwi z autem a konkretnie z brakiem diody ładowania w desce-nie świeci po zapłonie.tylko teraz nie wiem gdzie tego niebieskiego przewodu z wyjścia L alternatora...
Dokładnie, 6 w mostku 3f i 3 zwarte katodami od których zielony przewód idzie do regulatora. Oczywiście mostek odlutowałem od uzwojeń. Rozebrałem cały alternator. W poniedziałek przetocze pierścienie ślizgowe. Nadal się zastanawiam dlaczego się grzeje? Może zwarcie w uzwojeniach? Zastanawiam się czy...
Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
Dzięki za info :) Zapomniałem dodać że jestem kompletnym laikiem w temacie ;) Ma się rozumieć taki? Pytanie jeszcze jak go podłączyć?...Gdzie zielony a gdzie żółty przewód?
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska...
witam sprawdz czy na rozruszniku są takie dwa przewody przykrecone na 13 klucz zobaczy czy nie są zasniedziałe bo jak alternator nie dostanie napiecia to nie bedzie ładował lubią sie te przewody kruszyć na zielono sniedzieją porostu i gniją Pozdrawiam Jacek Dodano po 4 witam sprawdz czy na rozruszniku...
Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też? Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim? Mam plusa na obu nogach bezpiecznika nr.30. Sprawdziłem też bezpiecznik 29 i 31. Przewód zielony z niebieskim sprawdzony, jest zasilanie. alternator potrzebuje...
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym...
Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście ten egzemplarz jest wybrakowany i pomalowany srebrzanką. Podjechałem dzisiaj do sprzedawcy. Pokazał inny egzemplarz. Tym razem z regulatorem, ale bez wspornika. Też pomalowany jak poprzednik. Zapytał czy chcę zwrot pieniędzy. Wziąłem. Kupię inny....
Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik...
Jeszcze jedna dziwna rzecz... Do regulatora podpięte są trzy przewody: czerwony, biały i zielono biały. Jest jeszcze jeden pojedynczy biały podłączony bezpośrednio do prostownika. Z moich obserwacji wynika że czerwony + biały minus zielono biały kontrolka ładowania osobny biały to obrotościomierz...
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka...
Mam Goraca prośbe do kolegów, szukałem na forum ale nie znalazłem. Potrzebuję wiedzieć który przewód z instalacji jest podpiety do którego wejścia w alternatorze. Rzecz w tym, że w samochodzie jest kabel który łączy gniazdo z alternatorem z tym, że po stronie gdzie powinien być wtyk do alternatora są...
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu...
Proszę o wskazanie mi gdzie w alternatorze BOSCH jest te W jak Wół !!!!no i jaki kolor kabelka do tego W ?? Alternator raczej daje sygnał bo jak połączyłem ten zielony przewód co wychodzi z D do plusa aku. to przez noc wyładował całe aku, dokładnie był tak pusty, że nawet kontrolki się nie zaświeciły ps Nie...
Kolego ten alternator jest 9 diodowy,przewody na nim źle podłączone.Dwa czarne mają być razem,brązowy osobno.Załóż regulator od malucha,żółty kolor przewodu regulatora do tych dwóch czarnych,zielony do brązowego.Alternatory praktycznie bezawaryjne.
I przy pomiarze oporu elektrycznego, jak również elementów półprzewodnikowych mają biegunowość. Czyli najpierw mierzysz w jedną stronę, a później zamieniasz miejscami przewody pomiarowe i powtarzasz pomiar. Z tego co piszesz, rozumiem, że jedna faza to dwa końce drutów, tworzące obwód, czyli muszą...
Odkręciłem wszystko ale nie mam sposobu na wyciągnięcie alternatora (nie dysponując kanałem). Do góry raczej nie wyjdzie do dołu przeszkadza sztywny wąż chłodnicy. W jaki sposób wypina się kostkę (tą zieloną z jednym przewodem). ---> trzeba ją ścisnąć od góry Wyjaśniła się sprawa kontrolek i braku...
no to ja mam pieroński problem. na wolnych obr. świeci lampka ładowania. dam lekko gazu i jest ok, ale napiecie na alternatorze (B+) nie przekracza 13,5 - jak wącze światła to jescze zleci o jakieś 0,2V. Na wolnych obrotach widać że alternator w ogóle nie ładuje (12,2V lub mniej) Różnica pomiędzy...
hm.... chyba tak bede musial zrobic a jak jest z przewodami w maluchowskim sa zolty + zielony a w moim zielony + czerwony czyli podlanczam tak ze w miejsce zielonego zielony ? a w miejsce czerwonego zolty ? tak?
Nie mam pod ręką Toyoty ani schematu instalacji, ale według mnie tak: przewód biało zielony do tzw włącznika zapłonu (stacyjki); przewód żółty podobnie; do śruby B akumulator; Przewód biało niebieski lampka kontrolna z drugiej strony podłączona do włącznika zapłonu. Przed instalacją alternatora...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka,...
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał...
Witam kolegów. Brak ładowania i problem to 3 przewody z alternatora jeden niewiadomy: Brązowy gruby- do akumulatora. Prawdopobobnie niebieski,cieńki- do kontrolki ładowania. Zielony cieńki- idzie do gniazda takiego jak pod przekażnik (jednak przekażnika nie ma, zakładałem przekażnik nic to nie daje)....
Witam serdecznie po przerwie. Dzisiaj założyłem nowy alternator dedykowany do C330, uchwyty pasują idealnie. Zrobiłem wszystko według instrukcji. Dołączam zdjęcia mojego alternatora i podłączeń, tak jak pisano na tym forum, czyli zacząłem od zamiany polaryzacji akumulatorów bo w mojej 30-stce minus był...
Schemat jest prawidłowy jak kolega nie wierzy to niech sobie kolega sprawdzi. Jest dokładnie tak jak narysowałem. Na szczotkach alternator są dwa zestawy końcówek . Pojedyncza i na nią zakłada się kabelek z regulatora (bodajże zielony) . I potrójna na nią przychodzą trzy kable: 1.Z prostownika pomocniczego...
Przewód czerwony z żóltym-30 (prąd stale) przewód czarny-15 (prąd za ztacyjką) przewód zielony-obrotomierz (nie wszystkie modele) przewód niebieski-lampka kontrolna ładowania (ewentualnie przekaźnik lampki)
Nie wiem jak w twoim samochodzie ale ogólnie regulator albo jest wbudowany w alternator albo siedzi gdzieś indziej, jeśli wbudowany to masz gruby przewód, najczęściej czerwony i czasem przykręcany-plus ładowania po prostowniku diodowym, w audi, vw etc, innych nie widziałem niebieski-kontrolka ładowania...
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski...
Czy takie podłączenie mogło spowodować uszkodzenie reglera? Miałem zamontowany regulator napięcia typu RNA-2 jezpol który sprawował się świetnie do czasu uszkodzenia się styków stacyjki ( zanikało napięcie na zacisku 15) Po wymianie stacyjki podłączyłem tak jak na poniższym rysunku i teraz nie ładuje....
Witam, od kilku dni męczę się z podpięciem alternatora do mojego ostrówka. Alternator jest z golfa II. Z ciągnika wychodzą tylko 2 przewody (zielony i brązowy) Prosiłbym o schemat podłączenia w/w alternatora. Dziękuję Pozdrawiam
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika....
Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Patrząc na jego stan to raczej należało by go rozebrać i chociaż wyczyścić. Regulator masz już założony "polski" z oby dwoma szczotkami izolowanymi. Możesz go sprawdzić zasilaczem regulowanym. Pomiędzy masę (obudowę)...
Wszystko super tylko jeden piszę że kontrolka do śruby a drugi że na konektor. "Zaznaczone na zielono podłączenie kontrolki ,reszta wiadomo cienki brązowy Cię nie interesuje." "Nic nie trzeba prostować. Do śruby M6 podłączasz przewód od akumulatora, a do konektora kontrolkę ładowania." "Wszystko...
Mam problem jak podłaczyć alternator od zuka o symbolu A124F2 14V 44 53A mam tez do tego regulator namysłów TYP NR 12C 14V(metalowa obudowa, dwa przewody żółty i zielony) PROSZE O POMOC. Nie musi byc podłaczona lampka ładowania , wazne jest to żeby tylko ładował.dołaczam fotke tyłu alternatora.
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Witam, Chciałbym poprowadzić dodatkowy przewód masowy od alternatora do ujemnej klemy akumulatora. Chciałbym doradzić się czy miejsca zaznaczone na zielono (jedno albo drugie) jest dobrym punktem przyłożenia konektora oczkowego dodatkowego przewodu masy. Pozdrawiam, Michał
Witam Problem jest dość złożony ponieważ do auta z 2002 roku włożono lampy z 2004 roku z biksenonami lampy są podłączone przez przekaźnik ponieważ migały i poprzedni właściciel myślał ze to przez system sprawdzania żarówek , mimo podłączenia przez przekaźnik bezpośrednio pod przewód plusowy rozrusznika...
Który przewód jest podłączony pod D+ żółty czy zielony? W kazdym bądź razie ten z pod D+ zasila regulator, natomiast ten drugi podaje regulowane napiecie na szczotki komutatora wirnika. Żaróweczka w układzie oprócz sygnalizacji ładowania zapewnia pewność wzbudzenia alternatora bowiem zanim pojawi...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a...
Witam. Mam ładę 2107 i wysiadł mi regulator alternatora. Kupiłem zewnętrzny od malucha i szczotkotrzymacz. Regulator ma 2 przewody zielony i żółty. Jedna nasadka konektorowa jest węższa. Czytałem gdzieś w internecie, że szczotkotrzymacz do malucha jest odizolowany od masy... więc zgłupiałem jak to podłączyć....
Witam!!! Chciałbym wymienić dotychczasowy regulator ''mechaniczny'' w alternatorze A124N na elektroniczny typu RNc-12 ELMOT prawdopodobnie jest on fiatowski. Problem tylko w tym że na tym regulatorze niema oznaczeń, są tylko dwa przewody żółty i zielony i nie wiem gdzie podłączyć a nie chce uszkodzić....
Witam! Na wstępie powiem, że przejrzałem wszelkie tematy związane z moim problemem, niestety nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Bez zbędnych wstępów od razu przedstawię problem. Potrzebny mi jest opis tych oto przewodów. Który za co odpowiada. (zdjęcie zapożyczone) Zielony Czerwony Czarny Żółto-cze...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w podłączeniu alternatora i regulatora Elmot. Na zdjęciu mam 4 piny. Regulator to rnc-12 i przewody kolory żółty i zielony. Jak to połączyć, żeby kontrolka ładowania działała. Dodam, że teraz kontrolka cały czas świeci, a ładowanie mam nawet do 16V. Bardzo proszę...
Witam Z racji że stary alternator poszedł na złom postanowiłem wymienić na trochę mocniejszy .O ile mnie na szrocie nie okłamano pochodzi z jakiegoś renault.Poprzednio byl podpięty z poloneza i tam podpięte były przewody ;czerowny+ ,biały - ,zielony ( idący do regulatora?) I siwy.I jak to teraz prawidłowo...
Już jestem, sprawa wygląda tak, podpiąłem prostownik pod pierwsze ogniwo 6V, ustawiony prąd ładowania to 1A, po 20min. prostownik zrobił się gorący więc odłączyłem od zasilania co by nie poleciał z dymem transformator, napięcie przed wyłączeniem osiągnęło 6.9V. Po ostygnięciu prostownika spiąłem akumulatory...
Witam . To masz alternator taki sam ,lub podobny ,co był stosowany w Fiacie 126p BIS. Nie pamiętam czy nie był on firmy ISKRA. Pytanie zasadnicze gdzie robiłeś pomiar ładowania(powinno być,akumulator jak również alternator).Dobrze jest dla pewności zrobić pomiar innym miernikiem (czy ten nie oszukuje).Jeżeli...
Można spróbować oszukać regulator dając kilkuamperową diodę w kierunku przewodzenia w przewodzie zasilania regulatora. Być może będzie chciał skompensować ten spadek podnosząc napięcie wzbudzenia. Nie ma gwarancji że to się uda, ale spróbować można. A który to by byl kabel: Pomarańczowy wychodzi...
Dzień Dobry Proszę o informację jak odbywa się ładowanie akumulatora w kosiarkach (traktorkach) Mastercut model.11/81 (13AB452D659 rok 99) silnik Brigs&stratton 11HP? Otóż, na forum znalazłem już informację, że nie ma tam regulatora jedynie dioda. Znalazłem też schemat (jak w załączniku)- dioda jest...
witam .panowie dzis podpinałem sobioe alternator od poloneza do 330 ,podłączyłem wszystko jak na schematach dostepnych w sieci lecz gdzieś sie pogubiłem bo został mi przewód który szedł do regulatora napiecia ,a jest podpięty do stacyjki pod numerem 30 kolor czerwony i jeszcze nie mam pojęcia gdzie należy...
opisane przez ciebie polaczenie jest jak najbardziej prawidlowe, mialem kiedys ten regulator w ETZ 150. na str. w sumie tez, tyle, ze przewod DF jest zwykle niebiesko-zielony. widzialem gdzies opis z firmy produkujacej elektr. regulatory i zalecaja one polaczyc przewody D+ i 51 bezpiecznikiem 15A.
Witam, Czy ktoś pomoże? Chodzi mi o to czy dobrze jest na rysunku? Do czego służy przewód zielony i żółty? (oznaczenia L i +) Czerwony wiem, bezpośrednio do plusa AKU. Który z nich pod żarówkę/kontrolkę idzie? a dalej do stacyjki? Pozdrawiam
Niebieski przewód idzie do rozrusznika/akumulatora. Ten urwany zółto-zielony jest od wzbudzenia, idzie na żarówkę i "+" po stacyjce. Ok a ten czarny co jest przykręcony do obudowy alternatora jakby? od czego może być? Masa?
Dziękuję za odpowiedź ;) Podłączone według schematu, czyli kontrolka pod L, plus ze stacyjki pod IG. Ładowanie jest, ale napięcie ładowania jest dosyć małe 13.5 - 13.7 V, po wyłączeniu stacyjki spada do ok. 12,2 V. Czy takie napięcie jest wystarczające? Kontrolka ładowania gaśnie i nie zapala się nawet...
kolor przewodu zielono - czarny ?? jak się nie mylę to może być od alternatora
Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A sam jaki by nie był regulator koniecznie dokręcić do masy Popieram. Do regulatora RNC z dwoma przewodami zółty-zielony potrzeba izolowany szczotkotrzymacz typu: A do regulatora RNA szczotkotrzymacz z jedną szczotką...
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc,...
Pin na pewno nie skorodował.Ponieważ elektryk stwierdził,ze na 100% jest uszkodzony alternator,wymieniłem więc alternator i po podłączeniu zielonego kabla"W" do alternatora przewód się grzeje (topi się izolacja)kabel niebieski D+jest podłączony i jest ładowanie. Zapytałem grzecznie o schemat i o jakieś...
Witam wsztkich. Mam troche nietypowy problem. Lampka ładowania w mojej Skodzie Feli (1995r) żarzy się na wolnych obrotach, na wysokich zaczyna świecić jasnym blaskiem. Napięcie na aku na wyłączonym silniku troche poniżej 12V, na wolnych obrotach poniżej 13V, na obrotach ok. 1300obr/min napięcie na...
Drugie zdjęcie od góry to stabilizator od ładowania! Trzecie cewka od iskry. Czwarte to przekaźnik od rozrusznika. Często mi się zawieszał. Ostatniego nie rozszyfrowałem... Dodano po 12 AHA! I jeszcze jedno. Sprawdź napięcie na przewodzie białym i żółtym. To jest napięcie z alternatora i...
Na wstępie witam wszystkich zainteresowanych forumowiczów. Zdaje sobie sprawę że na forum jest mnóstwo tematów dotyczących ładowania w malcu, wierzcie mi że się z nimi zapoznałem i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Wygląda to tak: Po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie, wszystko jest normalnie. Problem...
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu...
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej....
Z tego co napisał Gustavo spadek napięcia pomiędzy akumulatorem i żarówkami wynosi 13.8-13.2=0.6V, przy zwiększeniu prądu będzie jeszcze większy, przyjmijmy 0.8V. Aby napięcie na zaciskach żarówek wynosiło 14.2V jak chce autor, przerobiony regulator musiałby na akumulatorze utrzymywać 14.2V+0.8V=15V,...
Tak możesz zastosowac taki regulator ale trzeba otworzyc alternator i odłaczyć szcotke od masy i podłaczyć ja pod D. Zielony przewód pod śrubke Ш, a żółty do śróbki D i z tego miejsca do kontrolki ładowania. A i jeszcze jedno trzeba taki regulator przykrecić do masy. Ale w sklepie możesz kupic...
Zielony przewód z alternatora. Lubi gnić we wtyczce przy alternatorze.
nie wiem dokładnie którą wersję elektryki masz bo nie podaleś VIN jak nie masz zasilania WEJSCIOWEGO NA BEZPIECZNIK F 24 ktory idzie po obwodzie drukowanym wewnątrz skrzynki bezpiecznikowej z zasilania alternatora spróbuj podmiennić przekaznik K1 lub K4 ( w zaleznoisci od wersji ) na nowy !!! -- przy...
CZERWONY - pin do którego wchodzi zielony przewód wysokiego napięcia zaznaczone na zdjęciu ZIELONY, NIEBIESKI, POMARANCZOWY, CZARNY są to piny od silniczka obrotomierza jutro zerknę i cewkę i alternator w poszukiwaniu zielonego kabeka
Witam Czy ma ktos lub wie gdzie mozna znaleźć schemat podłaczenia regulatora napiecia RNc12 Znajomy przerabia instalacje elektryczna i wywalił prądnice i chce ja zastąpic alternatorem. Z regulatora RNc 12 wychodza dwa przewody i nie wie jak podączyc i gdzie zółty i zielony przewód Pozdrawiam
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
Wiem, że jestem laikiem. Ale zawsze mówiono mi , że jak kontrolka nie świeci to ładowanie OK. Ale posłucham fachowców i zacznę od sprawdzenia połączenia przewodów alternatora. A może ktoś z kolegów zna dobrego elektryka z okolic Zielonej Góry. maciej
Witam Mam problem, z połączeniem alternatora przedstawionego poniżej do Ursusa C360. B+ podłączyłem pod + przy rozruszniku, a drugi mniejszy zacisk pod kontrolkę ładowania(zielony przewód, 12V), czy będzie to prawidłowe podłączenie?
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A...
Załączam schematy (dotyczy Transita 2,5D 1986-1991): W tym bloku: 1 - akumulator (akumulatory) 2 - stacyjka 3 - rozrusznik 4 - alternator 5 - przekaźnik rozrusznika 6 - świeca płomieniowa 7 - moduł sterujący układu świecy płomieniowej 8 - wtyk kontrolny modułu świecy 9 - opornik świecy 10...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie...
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p....
Witam, Mam problem z regulatorem napięcia skutera Lingben Modo 50 (2007), instalacja elektryczna 12 V DC, alternator Brak ładowania akumulatora (na wolnych obrotach napięcie trafiające na akumulator wynosi 4,8 V , na wysokich ok 6,5 V) Kupiłem w internecie od 2-ch niezależnych sprzedawców 4...
Kolego tu masz gdzie szukać przewodów. Opis dotyczy wersji benzynowych. KOLRY WTYKÓW: A1 żółty, A2 żółty, B zielony, C żółty, D zielony, E zielony, F biały, G1 biały, G2 biały, H1 czerwony, H2 czerwony, J czerwony, K czarny, L czarny, M czarny, N zielony, P niebieski, Q niebieski, R...
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8...
Na początek to tylko ostrzegę wszystkich kolegów na przyszłość przed eksperymentami typu - "odłącz klemę na pracującym silniku ....nie powinno się nic stać - TAK !!!! na pewno się nic nie stanie jak nagle napięcie w instalacji wzrośnie do około 300V w piku - NIE WOLNO ODŁĄCZAĆ AKUMULATORA NA PRACUJĄCYM...
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem...
Szukam pomocy w tym temacie ponieważ wymontowaem alternator z niego i oprócz regulatora wszystko sprawdzone i jest dobre.Moje pytanie dotyczy czy jest jakis przekaznik po drodze z alternatora bo wychodzą trzy przewody,1-gruby ladowanie,2-cieńki zielony na wsówkę chyba do kontrolki(zaznaczam że jest dioda)3-żólty...
Witam serdecznie. Mam problem z naszym skuterkiem. Rok produkcji 2006. Przejechane ma około 3 tysięcy kilometrów. Do tej pory chodził bez zarzutów. Ostatnio jednak zdarzyło mi się tak, że jak wjeżdżałem do siebie na posesje skuter mi zgasł i nie chciał zapalić. Postał z dwie godziny i odpalił. Syn...
Witam, Nie będę się jakoś specjalnie rozpisywał - myślę że ten filmik najlepiej zobrazuje problem. Wszystkie odbiorniki powyłączane oprócz podświetlenia zegarów i świec żarowych - żadnych świateł klimy radia itp kompletnie nic *widoczna w dalekim planie zielona dioda sygnalizuje czas działania świec...
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale skoro autor nie kontynuował tematu pozwoliłem sobie "zająć" wątek. Zakupiłem nowy elektroniczny regulator napięcia polskiej produkcji, firmy APE do MZ ETZ 250 z instalacją 12V. Nowy regulator posiada tylko 3 styki oznaczone symbolami "Masa D-", "61", " wzb...
Tak, w sposób ciągły. Na samym początku pobierało 0,18 A. Odpowiedzialny był za to bezpiecznik ROOM, odłączyłem radio, oświetlenie w kabinie, zegarek z termometrem i nadal pobierało. Dopiero po wyciągnięciu bezpiecznika przestało. Podłączyłem miernik i zaczął wtedy załączać się przekaźnik pod maską...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie...
Ja także dołączam się do pytania, z tym że chciałbym do Ibizy II 1,9 TDI zaadoptować licznik z Lupo 1,0 w benzynie. Jak licznik z Arosy jest na 32 pinach, to Lupek ma w gratisie "tylko" dwie złączki po 32 piny (niebieska i zielona). Podejrzewam, że nie da się tego łatwo zrobić (jeśli w ogóle się da)....
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik...
witam , mam problem odnośnie podłączenia uniwersalnego obrotomierza do Boxera 1994 rok 2.5 D firmy auto gage Schemat prosty 5 przewodów , dwa - , dwa + (łącznie z podświetleniem ) oraz jeden przewód zielony na wyjście W alternatora problem jest taki że obrotomierz działa tylko przez chwile gdy odpalam...
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić...
Witam Co do antenki pojawiającej się na pilocie to może nie wyszedłeś z zasięgu. Może pilot był w zasięgu i wtedy nic dziwnego że nie pojawiła się antenka. Z tego co wiem alarm ten ma bardzo duży zasięg. Odnośnie podłączenia bajeru odpalania samochodu z pilota to sprawa jest dość prosta. Nie wiem czy...
Muszę znaleźć jakiś schemat, żeby namierzyć kable z 3-pinowej wtyczki alternatora. Tak jest w Transicie 2,0 tdci - ten sam silnik, może przez analogię...: - Prądowy gruby czerwony przewód oznaczony B+ idzie do akumulatora (poprzez dwa równoległe przelotowe bezpieczniki-łączniki), - drugi cienki...
scania schemat bezpieczników otworzyć drzwi pralka bosch silnik zewrzeć uzwoić zablokowany zamek drzwi matryca odwrócony wyposażenia elektrycznego alcatel numery skrzynia biegów renault trafic avrstudio wersja przesyłanie sygnału telewizora sharp problemy włączeniem telewizora moment dokręcania