Ma piszczeć i .... to dość długa historia. Bo silnik jeszcze ciepły. Gdybyś odpalił to by spadła bo zaciagałby zimne powietrze.
Sprawdziłem silniczki, ten widoczny na górze działa. Ten na dole nie wykonuje żadnej pracy. Sprawdzałem to zwiększając temperaturę oraz zmieniając kierunki nawiewu. Czy to właśnie ten silniczek odpodaia za ciepłe i zimne powietrze prawej strony?
Mam instalacje LPG. Z regulacją ciepło/zimno jest wszystko ok. Tylo za zimne powietrze leci. Pozdrawiam:)))
W ogóle nie działa nawiew ani ciepłe ani zimne powietrze na żadnym biegu dopiero po kilku minutach samo zaczyna dmuchać.
Stara nagrzewnica słabo grzeje. Zastanawiałem się nad rozebraniem jej i przeczyszczeniu bo słyszałem ze można rozebrać ale nie mam pewności. I jak włącze nadmuch z cieplym powietrzem to czuć w środku płyn chłodzący, czyli nagrzewnica przecieka gdzieś bo jak wezmę na zimne powietrze to nic nie czuć.
wentylator chłodnicy jest sprawny płyn też jest gdy odkręciłem korek od płynu chłodzącego to zasysał powietrze wętylator w środku samochodu dmucha zimnym powietrzem chociaż silnik jest przegrzany.
lewe powietrze jest chyba najczęstszym powodem.obejrzyj wężyki przy przepustnicy.
Przepustnica to jest to coś do czego podpięta jest linka gazu. Jeśli jednak obroty się bujają to może być też wiele innych przyczyn, przepustnica to ta jedna z gorszych. Zacząłbym od wymiany świec i przewodów do świec, może gdzieś dostaje się fałszywe powietrze, może zawory są źle poustawiane lub ponadpalane,... Bez mechanika będzie chyba trudno jeśli...
Odpowiem tu na pytanie niejednego użytkownika o wysokie obroty silnika K4M 1.6 16V. W 80% za wysokie obroty tego silnika ponosi winę uszczelnienie przepustnicy. Na przepustnicy mamy dwie uszczelki - jedna grubsza (ta, na której jest puszka z filtrem powietrza) i ta nieco cieńsza, która uszczelnia przepustnicę z kolektorem ssącym. Często wymiana uszczelek...
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam tylko jedno pytanie do tego. Czy gdyby dostawal lewe powietrze nie mialby problemow z obrotami rowniez na zimnym silniku ?
Może po prostu problem z powietrzem . Ciężko będzie odrazu stwierdzić bez szukania.
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Witam,chodzi o to,że przy wyłączonym ogrzewaniu( na wskaźniku 0 jest) mimo wszystko czuć jak "wieje ciepłem"...oczywiście gdy przekręci się z ciepłego na zimny nawiew i też przy ustawionym na 0 też "wieje" ale już nie ciepłem. Co to może byc?
Witam, ponownie ciąg dalszy tego mizernego ogrzewania w mojej megance :/ Myślałem, że to będzie już koniec tego problemu, ale jednak się pomyliłem. Przepłukanie troszkę pomogło, ale po przejechaniu 300km ogrzewanie z powrotem znikło, w trakcie jazdy zauważyłem, że dmucha letnie powietrze przy wolnej jeździe(30 km/h-60 km/h),a gdy przekroczy się te 60...
Witam. W mojej Megance z 2000r DTI 1,9 [wersja z klimatyzacją] jest problem z siłą nawiewu. Myślałem, że to wina klapki obiegu zamkniętego ale klapka działa, ciepłe i zimne powietrze też jest, jak również regulacja kierunku nawiewu. Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem, jeżeli tak to jak go naprawić?
Witam, Przyczyną szarpania w tym modelu na zimnym silniku mogą być nieszczelności na uszczelce kolektora dolotowego (4 gumowe uszczelki), bądź oringu przepustnicy. Po prostu guma po kilku latach eksploatacji twardnieje i zimny silnik "łapie lewe powietrze". Naprawiałem auto z takimi objawami i po wymianie tych uszczelnień ta usterka ustąpiła. Sądząc...
Jeżeli węże nagrzewnicy są ciepłe, wlot i wylot to powinno grzać. Sprawdź dla pewności cięgno zimne-ciepłe powietrze. Są różnego rodzaje odkamieniacze do układu chłodzenia. Problem polega na tym, że w starszych autach użycie może doprowadzić do rozszczelnienia chłodnicy albo nagrzewnicy. Jest jakieś ryzyko, że zrobi nam się dziura :(
witam wszystkich, mam pewien propblem z klima w renault megane 1998, mianowicie: po załączeniu klimy włącza się wentylator i sprężarka i chłodzi, ale gdy trochę pochodzi i silnik się nagrzeje to co jakiś czas na jakąś 1 sek. zatrzymuje się sprężarka (chyba, bo słychać poslizg paska klinowego) i spadają obroty, po wspomnianej sekundzie wszystko wraca...
witam . mam renault 19 z 1993 roku. samochód odpala dopiero za 10-15 razem lub wogóle. przy dłuższym odpalaniu akumulator sie rozładowuje,ale jest nowy. pomózcie, prosze o szybką odpowiedz sprawdź filtr paliwa i pompkę czy ma odpowiednie ciśnienie. Ja w renówce Megane miałem problemy z odpalaniem silnika i z jazda na benzynie. Dławiło mi go strasznie....
Jak by Ci padła nagrzewnica to albo by Ci wyciekł cały płyn z układu chłodniczego albo ( gdyby się zapchała ) leciało by Ci wyłącznie zimne powietrze. Myślę że masz włączony tz. obieg zamknięty. Powietrze czerpane jest z wnętrza kabiny a nie z zewnątrz. Właśnie włączenie nawiewu z włączoną funkcją obiegu zamkniętego powoduje parowanie szyb... Ale mogę...
Dzięki za uwagi, masz rację zawór biegu jałowego zasilania powietrzem jest nazywany potocznie silnikiem krokowym, a gazem steruje linka. Niestety twoje sugestie nic nie wnoszą do sprawy, nie pomagasz - nie krytykuj.
Sprawdziłem cały układ, jest szczelny, po ściągnięciu zderzaka ujrzałem presostat, po wypięciu z niego wtyczki sprzęgło kompresora staje, po ponownym wpięciu rusza ale rurki nie zawsze od razu robią się zimne, wentylator działa na wszystkich biegach. Wczoraj ujechałem 10km i klima nadal nie dmuchała zimnym powietrzem, kompresor ruszył jak zawsze a rurki...
Witam, regulacja i wszystko inne sprawne, lecz chyba linka mi się obluzowałą czy coś podobnego. Trzeba zwyczajnie ją naciągnąć, tylko nie wiem gdzie to zrobić. Leci ciepłe powietrze ale słabo, zimnym dmucha, gdy mam już przekręcone na 3/4. 1/4 na zimnym pokrętło nie ma żadnego oporu, więc tylko i wyłącznie stawiam na linkę. Teraz tylko jak się uporać...
tzn Gdy woda sie zagrzeje wentylator sie wlacza bo sprawdzalem .Natopiast gdy właczam przycisk A.C. slychac jak sie klima zalacza ale wentylator nie wlacza sie .Natomiast w tej meganie co mamy od dawna wystarczy wcisnac przycisk A.C. i momentalnie zalacza sie wentylator Jeśli jest tak jak mówisz to po włączeniu klimatyzacji na odpalonym silniku, z...
Witam, W Renault Megane II 2.0 16V 2003r od jakiegoś czasu z silnika a w właściwie z kolektora dochodzi dziwny dźwięk. Gdy silnik jest zimny, dźwięk ten pojawia się ok co 10 sek. Gdy się rozgrzeje to tylko w momencie dodawania gazu. Jest to dźwięk jakby, metaliczny z drugiej zaś strony jakbyśmy zasysali powietrze przez jakąś szczelinę. Dodam, iż komputer...
Witam Wymieniłem dwa wtryski na oryginalne nowe rzecz jasna nie wydostają się z nich bańki powietrza :) oraz nowe rurki z dwóch pozostałych sporadycznie wydostają sie małe pęcherzyki powietrza co ciekawe gdy zwrot z wtrysków nie podpinam do pompy to praktycznie nie idzie powietrze z niego jak podepnę z automatu pojawiają sie co jakiś czas bańki ale...
Witam! Silnik 1.6, 75 koni. Kalibracja była robiona. Gdyby brał lewe powietrze to by były skoki obrotów cały czas chyba a nie tylko przy pierwszym odpaleniu. Tak samo były by objawy na bezynie. Gdy się silnik rozgrzeje to wszystko jest ok z gazem. Już po woli brakuje pomysłów :(
a gdy silnika złapie temp. to co sie dzieje w zbiorniczku wyrównawczym? Czy nie jest mokro koło zbiorniczka? jak zlapie temperature to przewaznie zaczyna grzac i sie odpowietrza ale jak sie wlaczy dmuchanie nawiewow na 3 poziom to znowu jakby zimne powietrze zaczynalo leciec i plyn sie cofa do tego zbiorniczka Dodano po 1 Porządnie odpowietrz ale pewnie...
dziś rano na zimnym silniku płynu było wiecej niż wczoraj jak dolałem, wiec odkręciłem odpowietrznik na chłodnicy i było powietrze które zeszło i płyn wrócił do normy, to juz nie wiem co jest grane, przeciez jak jest goracy w układzie jest cisnienie wiec nie może nigdzie zasysac powietrza gdyby był nieszczelny ukł, co do wycieku z nagrzewnicy to jeszcze...
Na tym forum zawsze musi się znaleźć taki filozof jak Ty To nie filozofia tylko szacunek dla dobrej roboty. To że wymieniłeś sam chłodnicę to się chwali i tu masz plus. Dalej to już dużo bardziej łatwa praca....ale wymaga troszku specjalistycznych narzędzi aby robota była dobrze zrobiona, dlatego że to technika a nie filozofia. Powinno to wyglądać...
Sprawdź silniczek krokowy przepustnicy. Najlepiej go wykręcić, przemyć i wydmuchać sprężonym powietrzem. Silniczek jest często przyczyną nietrzymania obrotów albo są zbyt wysokie (nawet do 4000) albo zbyt niskie (zimny nawet nie chce odpalić). Wśród moich znajomych i umnie dzieje się tak samo. Po wymianie spokój :) . Pozdrawiam szafran
W moim meganie broblem tkwił w uszczelnieniu przepustnicy ,łapała lewe powietrze. Nieszczelność była na połączeniu przepustnicy z obudową filtra i kolektora , są tam dwa gumowe oringi. Z biegem czasu wyrobiły się ,tzn były twarde i spłaszczone.W porównaniu z nowymi była duża różnica, (nowe były okrągłe i elastyczne). Dodam że autko jest garażowane,więc...
prawdopodobnie dostaje lewe powietrze sprawdz tez swiece odstep musi byc 0,7mm
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Przeszukując wieczorem znalazłem taki film na yt. https://www.youtube.com/watch?v=KmdPX2H8... I rozwiązanie problemu. Elastyczne połączenie między kolektorem wydechowym a katalizatorem było zardzewiałe i zerwane, nie na tyle, aby zobaczyć dym, ale zerwane. Z powodu złego położenia nie może być zmienione w domu przez jedną osobę - silnik musi przesunąć...
Siema mam zamiar wziąć się za wymianę płynu chłodniczego w Reni. Silnik 1.6 16v 107 KM oznaczenie k4M rok 2002. I teraz chcę się utwierdzić w przekonaniu czy dobrze się do tego zabieram, bo czytałem trochę na forach i każdy ma swoje metody wymiany. Oto sposób w jaki chce to zrobić: 1 Na zimnym silniku odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, ustawiam...
Chłodnica przysłonięta- bez zmian dalej problem z temperaturą silnika naprawy w warsztacie samochodowym. Co do pompy to racja jak by nie było obiegu to powinien się nadmiernie grzać a tak to jest odwrotnie. Wąż od obiegu chłodnicy raczej zimny otwarcie termostatu ok. 80 stopni. sprawdzone w warsztacie. Dodano po 6 wiatrak chłodnicy w ogóle się nie włącza....
Pozwoliłem sobie założyć, że samochód to astra I lub astra II ewentualnie Vectra I lub Vectra II. Istnieje też opcja z corsą II. Sam pomysł super. Automatyka też. Właściwie pólautomatyka jak to kolega konstruktor określił. Automatycznie jest włączana sprężarka i regulowana siła nadmuchu. Domniemywam, że temperatura jest regulowana ręcznie, za pomoca...
Meganka jak grzeje to na 2 biegu wiatraka nie wytrzymasz w czasie jazdy w ubraniu bo żar leci z kratek. Po drugie tam jest tak to skonstrułowane że cały syf leci do nagrzewnicy. I De Facto nie wiadomo czy jest seattdi jest mu ciepło, zimno czy chłodno. Ale skoro pisze że przestaje lecieć ciepłe powietrze to chłodnica wywala na zewnątrz ciepło.
Kolego nie chcę cię martwić, jak nie masz gazu, to pozostają przedmuchy z komór spalania i to duże, skoro po 2-3min jazdy wybija płyn ze zbiorniczka i jest to też powodem wariowania temperatury. Może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok. Mogę cię pocieszyć, że w megance też mam dopływ "dzikiego powietrza" do układu chłodzenia i podejrzewam,...
zimne powietrze renault zimne powietrze suszarka zimne powietrze
drżeć silnik amica wymiana pompy zimnego nawiewu
schemat instalacja iveco daily zmień wygląd elektrody
Projekt obudowy do głośnika B&C 15PS100-4 Moment dokręcania śrub w silniku SKYACTIV-G Mazda