1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
Pompa VP44, cała litania po internecie jest. Wnioskuję zimne luty w elektronice pompy paliwa - VP44 Bosch.
Połączenia elektryczne do panela klimatronika lub sam panel.Wypalone styki, zimne luty.
Załącznik powinien wyjaśnić wszystko w temacie.
No jak to co, pierwsze ciśnienie paliwa drugie sprężanie na zimnym silniku.
silnik krokowy na 100% pozdro
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
Witam Czy po załaczeniu klimatyzacji nawet przy zimnym silniku oba wentylatory na chlodnicach maja sie krecic odrazu ? umnie tak wlasnie sie dzieje chlodza zimny silnik.
No to trzeba podpiąć interfejs i zobaczyć co się na zimnym dzieje. Albo podmieniać części. Co wolisz. Zacznij od przepływomierza.
Jeśli świece żarowe sprawne ( układ podgrzewania wstępnego sprawny )to pewnie się zapowietrza .W przypadku zapowietrzania do sprawdzenia obudowa filtra paliwa , przelewy i nieszczęsne uszczelniacze na wtryskiwaczach (ten silnik ma specyficzne rozwiązanie zasilania wtryskiwaczy w paliwo - posiada uszczelniacze metalowo gumowe pomiędzy trawersami doprowadzającymi...
Sprawdzić korekcję paliwową na zimnym silniku
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Wymysł eko-przypałów. Pompa powietrza, jak zimny silnik to dmucha w wydech żeby katalizator się szybciej rozgrzał.
wiem że bardo laickie pytanie, ale co to ta pompa i gdzie jej szukać To i dopowiem laicko: takie coś czarnego jak krążek z przodu silnika od strony kierowcy. Słychać ją takim delikatnym świstem zaraz po odpaleniu zimnego silnika
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
I nie ma związku z klimatyzacją. Bardziej z odpaleniem zimnego silnika. Jeśli hałasuje to demontaż i weryfikacja uszkodzeń, najczęściej jednak wymiana.
Nadal źle pali jak zimny?
Już z nim rozmawiałem w końcu nie montował zaworku bo nie było potrzeby .... ale on miał inny trochę problem bo jemu zapalał na 2 sekundy i gasł ....- problem był w stwardniałych oringach na filtrze paliwa >>> :shii: Teraz twój przypadek >>> 1.czy problem z zapalaniem zaczoł się teraz jak się zrobiło zimno na dworze, czy już wcześniej występował i się...
Kolego sprawa prosta podgrzej ręcznie swiece tak z 10 sekund i wtedy pal silnik.
Problem z odpaleniem zimnego silnika opel vectra a 92r. 1.6 benz, gaz. Podczas odpalania samochodu po nocy rozrusznik normalnie kręci, a nie słychać zapłonu. Nieraz odpali ale tylko na początku, po czym zgaśnie. Później już nie ma możliwości odpalenia, tak jakby sie zalewał. Paląc go z pychu załapie dopiero po bardzo długim czasie. Problem znika, gdy...
czy gaśnie tylko podczas nagrzanego silnika i czy są problemy z odpaleniem jak silnik jest rozgrzany? problem z odpaleniem nie występuje przy zimnym silniku? pytam, bo nasuwa mi się jedna rzecz..
Odłącz akumulator na 5 min, podłącz ponownie i zobacz czy jest ok.
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Witam, mam problem z którym nie mogę się uporać mianowicie brak mocy na zimnym silniku auto to vectra c 1,8 GTS 2003r 122 km z gazem otóż na zimnym silniku chodzi nierówno i nie ma mocy dopiero jak przejdzie na gaz to chodzi dobrze, zostały zrobione takie rzeczy jak wymiana wtryskiwaczy benzyny, świece, zmierzone ciśnienie paliwa, sprężanie i jest ok,...
Kupiłem używane wtryski od anglika po małym przebiegu i problem ustał. Wtryski udało mi się wyrwać za 600zł także nie ma tragedii.
Może czujnik temperatury? Komputer dostaje sygnał, że silnik jest zimny i ustawia za bogatą mieszankę i zalewa silnik.
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
witam. Jezeli masz termostat na wezu doprowadzajacym powietrze do silnika to wez go zblokuj tak zeby tylko zimne sobie ciagnał.
przy każdej temp od zimnego do rozgrzanego silnika
nagrzej przy zimnym silniku simteca - opalarką i zobacz jak będzie pracował
Zależy jak jest uszkodzony. Jeśli Mechanicznie czyli np ukruszony to zobaczysz, jeśli jest miękki to nie zobaczysz, chyba że na walku zrobiły się ślady. Zmierz ciśnienie oleju na głowicy. Zobacz, czy na zimnym silniku jest u góry od startu czy dopiero po tych dwóch minutach.
Opel Vectra j.w przerobiony anglik. Przez 3 lata wszystko grało. Od pewnego czasu zaczęły falować obroty, tak w zakresie od 500 do 1000, a ostatnio doszedł jeszcze jeden mankament, mianowicie, rano nie można odpalić silnika. Bywa że zaskoczy na 1 sekundę i zgaśnie.Po odpaleniu na holu nie wchodzi na obroty, dopiero po kilkunastu sekundach. Potem pracuje...
Jedyne co sprawdziłem to to że jak samochód się mocno rozgrzeje tak do ok 90 stopni to przewody od nagrzewnicy zimne a do reduktora (parownika) gorące jak szlak.
Miałem identyczne objawy.Przyczyną był zbyt duży luz poosiowy wirnika w korpusie rozrusznika.Na ciepło komutator zbliżał się do masy i robił zwarcie.Jak zimny to tak jak piszesz.Z tą różnicą,że nie był to Opel.
Jakiś czas temu trafił do mnie opel 1.8 benzyna/gaz. Wielu szamanów walczyło i walczyło, aż trafiło do mnie. Problem jak u Ciebie. Okazało się, że było zwietrzałe paliwo, bo gość tankował do pełna benzyny, a jeździł na gazie. Po 4 miesiącach paliwo już się palić nie chciało:)
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
swiece sa ok. przy rozruchu sie zapala lampka i gasnie. Dodano po 3 co do spalania to wogole duzo pali, a nie tylko na zimnym silniku.
Witam. Posiadam Opla Vectre C z silnikiem 1.8 z 2004r. Wczoraj gdy wracałem z pracy przy temp. powietrza na zewnątrz -12C musiałem kilka razy zatrzymywać się na dordze ponieważ temperatura silnika wchodziła na czerwone pole i zapalała się czerwona lampka. Mimo tak dużej temperatury z nawiewie w kabinie leci zimne powietrze. Co to może być??
Na zimnym silniku żadnych błędóW?
Raczej samo zalozenie intercoolera Ci nie pomoze , musisz zmienic oprogramowanie komputera , a intercooler jest wlasciwie po to aby turbina wytrzymala prace w trudniejszych warunkach , oraz po to aby dostarczac do silnika zimniejsze powietrze
Dzięki.A istnieje mozliwość łatwego sprawdzenia tego przekażnika? Bo to,że on jest uszkodzony,to jest zdanie diagnosty,a oni czesto nie maja racji.Powodem tego jest zapalajacy sie check na zimnym silniku.
Co do luzow na zaworch to nie wiem. Odnośnie gazu to może mieć to coś wspólnego jak to się dzieje na zimnym silniku czyli jak auto pracuje na benzynie.
Mam Zafire z tym silnikiem X18XE1 powiedziano mi ze to najgorszy silnik opla nie równo pracuje na gazie i na benzynie to najgorszy silnik na jakim jezdzilem zycze powodzenia akurat wymienilem pierscienie tłokowe bo strasz\nie brał olej
Sprawdż przekażnik w komorze silnika,przy podszybiu od strony kierowcy(zimne luty)
Nie sprawdzana była
witam serdecznie, Moje pytanie dotyczy takiej sprawy : Posiadam Opel Vectra 1,8 z 1991 roku. Mam problem z odpalaniem zimnego silnika jak jest temperatura poniżej zera, a jesli temperatura jest powyżej zera nie ma żadnego problemu. pomóżcie ponieważ nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Z góry dziękuje.
Podłączyć komputer. Sprawdzić czy nie ma zapisanych w pamięci błędów. Sprawdzić temperatury. Może być tak,że któryś czujnik temperatury podaje do komputera nieprawidłową wartość. Zobacz też czy przepływomierz działa poprawnie i czy przypadkiem silnik nie "bierze lewego powietrza". Ja bym od tego zaczął. Komputer był podpisany i mechanik usunął błędy,...
Błędów brak, chociaż na rozgrzanym silniku pokazywał temp powietrza zasysanego 40*C a temp powietrza to było jakieś 10-12*C nie wiem skąd zasysa to powietrze ale myślałem, że zaciąga gorące powietrze z silnika sprawdzę na zimnym silniku.
A ten multitimer da się rozebrać żeby ewentualne zimne luty przelutować?
Sprawdz smoka w zbiorniku paliwa skoro piszesz że przy większym poziomie jest ok.
Pompa powietrza wtórnego włącza się zawsze przy rozruchu zimnego silnika,cecha silników rodziny Ecotec.Tak ma być.
Na zimnym silniku świeci się serwis
Podcięcie było na silniku ciepłym nie był rozgrzany ani zimny. Była chwila na załączenie się gazu i z 10km ujechane .
Pomiar robiłeś na zimnym czy ciepłym silniku ?
Jak jest aktywny to nie ma mowy o skasowaniu.Jeżeli jest silnik zimny oczywiście usterka nie aktywna nie ma problemu z skasowaniwm
Niestety wymiana czujnika temp.nie pomogla.Wymieniono rowniez przeplywomierz,bez rezultatu.Dodatkowo auta na lpg trzyma obroty w granicach 1500,wymieniony silniczek krokowy i bez rezultatu.Na benzynie natomiast obroty strasznie faluja i po dodaniu gazu zapala sie check.
Zgodzę się z kolegą King Kong . 16SV chodzi na gaźniku Pierburg 2E3 w/g Autodaty. Podany objaw wskazuje faktycznie na uszkodzenie pull-downu ( korektor ssania)i przy odpaleniu zimnego silnika zalewa ( za bogata mieszanka)
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
Witam Mam ten sam problem, który opisuje autor wątku. Czy gazownik pomógł?
Zastanawiające jest to, że każdy mówi o problemie z odpalaniem. A u mnie tego problemu nie ma na zimnym silniku, odpala od razu .
Cieżej mu się pracuje jak silnik jest zimny i do tego ciągnie zimne powietrze
Może być też wina termostatu, zimny silnik pali sporo więcej.. Masz zatyczkę na chłodnicę?
"Gdy silnik jest zimny strasznie ciężko pali, i tylko na zimnym ciężko pali. " Zacznij od sprawdzenia świec i ich zasilania{najprościej i najpopularniejsza przyczyna}.
W mojej vectrze mam taki problem iż nieważne czy silnik jest zimny czt ciepły bez jakiejś reguły zapala się kontrolka check engine i chwile potem gaśnie. po wyłączeniu i włączeniu zapłonu jest ok.
no nie wiem ale wg mnie zawsze grzeje swiece tylko czas grzania jest krotszy,jeszcze powinnien byc czujnik od temperatury wody ktory daje informacje czy silnik jest zimny czy goracy
Witam. Zaciąg ręczny , wrzuć jedynke i powoli popuszczaj sprzęgło jeśli przy końcu będzie chroboczało to prawdopodobnie dwumasa (nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny) .
Temperatura silnika, ciśnienie na listwie jak się dusi? pozdr
Opel vectra B, rok 2000, silnik 2,0 DTH (101 KM)
Najprawdopodobniej uwalony sterownik silnika. Koszt regeneracji ok.400zł.
Na benzynie działa poprawnie? Ile nalatane na instalacji? Trzeba się dowiedzieć jakie błędy wywala ten check. On działa poprawnie i na benzynie i na gazie, ale nie z rana. Czasami odpalam samochód i przełącza się od razu na gaz, z automatu, wtedy nie wywala żadnego błędu. Tak więc problem może być właśnie coś z benzyną, tylko dlaczego tylko przy pierwszym...
Ja też wiem ,że zapli kontrolkę na zimnym silnik,później już nie.
Wymiana kolektora ssącego
A co to za błędy?
Prawdopodobnie cofa Ci się paliwo do zbiornika. Sprawdź czy w zbiorniku nie robi Ci się podciśnienie.
Zapowietrza się
biały dym to nieprzepalone paliwo lub silnik na wyczerpaniu he
co to tego jestem pewien parownik zawsze najszybciej sie nagrzewa i nigdy mi sie nie zdarzyło żeby był szron na nim, dziwi fakt ze jeżeli silnik dostaje zimne powietrze powinien miec lepsze osiągi a tu jest wręcz odwrotnie
Witam zakupiłem ostatnio opelka, ogólnie nie czuć żeby było z nim coś nie tak, przyspiesza ma moc, pracuje poprawnie na benzynie i gazie, nie czuć falujących obrotów na biegu jałowym, wkręca się żwawo na obroty. Nie wiem czy taka powinna być jego praca silnika, mam kwity na robiony rozrząd, pompę wysokiego ciśnienia, regulator, wtryski i kolektor (...
A kable w jakim masz stanie? Dwa kable były nieoryginalne, jeden nawet był luźny, przez to silnik raz palił na 4 gary, raz na 3 (a może 2). Kupiłem komplet i wymieniłem, silnik przestał przerywać. A co do braku mocy na zimno - odma była nieszczelna; zaizolowałem i jest tak jak trzeba.
Tu nie masz ssania, tylko komputer ci dawkuje odpowiednio do warunków pracy (między innymi od temp. silnika i innych)
Witam. Wiem że podgrzewam kotleta ale może autor wątku podpowie co było przyczyną bo mam to samo.
Byłem przed chwilą przy aucie. Aku naładowany, napiecie dawał 14,4V pod obciazeniem było 14,2V. A obroty dalej głupiały Zdazyło sie,że na samych swiatłach potrafiły spasc bardzo nisko, ze zatrzesie i wracaja według opcoma na ok 680-700rpm. Nie za niskie są te obroty silnika na jałowym? Może sie to łączyć z tym, że auto od jakiegos czasu po odpaleniu...
Sprawdzi pompę paliwa i wtryskiwacz
Wstawie później, narazie po wyborze modelu nie z automatu, engine i po prawej measuring block. Potem już record i stop po zakończeniu logowania. Dla merivy 1,4 z14xep 2005 rok. https://obrazki.elektroda.pl/2817413500_... https://obrazki.elektroda.pl/5923515100_... https://obrazki.elektroda.pl/1224750600_...
Witam mam takie pytanie posiadam Vectre A silnik 1.8i no i problem polega na tym ze czasami auto odpala jak kręce rozrusznikiem po 2 sekundach a czasami nawet po 10 sekundach nie chce odpalic a jak odpali to ciężko wymieniłem świece i przewody wysokiego napiecia co może byc powodem no dodam jeszcze ze nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny
Taka sytuacja zdarzyła mi się dwa razy. Pierw z tydzień temu i dziś drugi raz rano normalnie odpalił dojechałem do pracy i po pracy już odpalił i zgasł i ostatnio też tak było silnik zimny po nocy i do pracy dojechałem codziennie odpala ładnie
Komputer nie pokazuje żadnej usterki, sprawdze jeszcze te świece- tak jak pisałem.
Witam mam opla vectrę b z 99 roku 1.8 16v wersja lift problem polega na tym iż mam zregenerowaną sprężarkę klimatyzacji wymienione czujniki i nabitą klimatyzację ( układ szczelny trzyma ciśnienie ) po odpaleniu zimnego silnika klimatyzacja włącza się i działa przez 3 /5 minut potem się rozłącza i nie chce się ponownie włączyć .....ale co ciekawe jak...
Witam, Mam problemy z odpalaniem mojej Vectry jak w temacie, rano, gdy włączają sie świece żarowe. Świece wymieniłem (trzy miałem spalone) ale nadal to samo. jak go odpalam z bulami to jakby jeden cylinder chwytał a dopiero po długim kręceniu reszta zaczyna chwytać. Słyszałem coś że w tych samochodach jest przyspieszacz zimnego rozruchu, ale nie wiem...
U mnie ten silnik z uszkodzoną przepływką, jak i bez niej - palił od sztycha bez najmniejszego problemu. I wymiana przepływki na sprawną zupełnie NIC zauważalnego nie wniosła do pracy silnika.
Zaślepiłem EGR-a i autko jakby lepiej chodzi-wzrosła nieznacznie moc,ale problem cieżkiego odpalania pozostał ;-( A przy okazji mam inne pytanie - czym sterowane jest w tym silniku podciśnienie? W obudowie filtra powietrza jest taka klapka-sterowana podcisnieniem,która przełącza miedzy zimnym na ciepłym powietrzem - problem w tym,że u mnie ciagle ciągnie...
Witam odpalając moją Vectrę (zimny silnik) jest problem jeżeli temp. jest dodatnia choć nie zawsze, jest w miarę dobrze lecz gdy temp. jest ok.5stopni lub poniżej zera samochód bez gazu ciężko jest uruchomić. A gdy dodam gwałtownie gazu gaśnie silnik. Do tego podczas jazdy gdy puszczam na luz do uzyskania pełnego zachamowania pojazdu silnik trzyma 400-600obr/min,...
oj ten op com jak niedasz rady mogę ci pomóc
Jeżeli masz możliwość to sprawdź jaką temperature płynu widzi komputer kiedy silnik jest zimny. W twoim przypadku stawiał bym, że tutaj jest problem. Komputer może nie zwiększać dawki paliwa na zimnym i stąd te problemy.
Ok, skoro tak uważasz to nie bedę się już wtrącał.
Gazowce zawsze powinno sie odpalać na benzynie szczególnie w zimie.Powody sa dwa.Pierwszy ważny dla stanu silnika to to że gaz ma wyzszą temperaturę spalania od benzyny i ta temperatura jest szkodliwa dla zimnego silnika tzn.tłoków,cylindrów,głowicy.W nowoczesnych układach sterownik sam to ustala i przełącza układ na gaz dopiero po 30-360 sekundach....
We własnym zakresie możesz zrobić jedynie prosty test. Jeden dzień pojeździj tylko na benzynie, zero LPG. Na drugi dzień zobaczysz jak się zimny silnik zachowa. Koniecznie popraw pisownię w swoich postach, inaczej temat trafi do kosza.
czujników wkładanych było chyba 4 wszystkie nowe i każdy tak samo działał,także decyzja zapadła że kupuje oryginał i nie będę kolejny raz zmieniał. Listwa tez jest nowa, prawdopodobnie problem gdzieś głębiej. Nadmienię tylko, że sterownik też był wymieniany bo ybło takie podejrzenie i dalej to samo.
vectra gasnąć zimne silnik zimne silnik dusić skuter zimne silnik
zresetować pralka indesit licznik energia zdalny czułość anteny
bieznia kettler montaz czujnikow
Instrukcja obsługi Vaillant turboMAX plus VU L 152/2-5 Jak zresetować kocioł gazowy Beretta Ciao AT?