napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Na potrzeby tego tematu przyjmijmy: - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK. - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu. Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie...
czy faktycznie przy obciazeniu termostat otworzy i nie bedzie gotowalo plynu i co najwazniejsze chlodnica zrobi sie goraca i wlaczy sie wentylator... dam znac pozniej czy cos sie wyjasnilo Tak powinno puścić płyn na chłodnice, ale wentylator się nie załaczy bo jest zimno i chłodnica sama pędem powietrza się wychłodzi. Możesz włączyć klimatyzację żeby...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
A ja zrobiłem dzisiaj próbę i wyszło rewelacyjnie. Chłodnica samochodowa ze złomu z samochodu 2 litry z tym, że tylko chłodnica od klimatyzacji a chłodnica wodna z wentylatorami poszła do czegoś innego. Woda z hydroforu z pompy głębinowej. I najciekawsze były pomiary. Wody przelatywało 5 litrów na minutę, temperatura na wlocie 12C, na wylocie 16C. Z...
Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy pompa wody pracuje poprawnie. Po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym przy pracującym silniku widać jak przepływa płyn z przewodu powrotnego do zbiorniczka. Uważam ,że tak powinno być i pompa działa prawidłowo. Po uzupełnieniu płynu na poziom ok 1cm powyżej MAX w zbiorniczku wyrównawczym i przejechaniu ok 100...
Przedstawiam postępy prac przy sprężarce. Silnik i sprężarka zamontowane na płycie i wszystko to postawione na butli LPG 100 litrów. Dzisiaj dopasowałem i zamontowałem chłodnice powietrza, zaraz za nią jest wkręcony zawór zwrotny typowy do kompresorów. Zamocowana też już jest pompa wspomagania od poloneza, akurat taką znalazłem i wygląda przyzwoicie....
Nie sprawdzałem 5, natomiast dzisiaj mają przyjść serwisanci Amici i ciekawe co wymyślą, ponoć zamówili jakąś część pomimo że jeszcze nie widzieli tej lodówki a tylko na podstawie mojego opisu. Lodówka chłodzi przez 4-5 godzin, następnie wyłącza się na 50 minut i znowu zaczyna chłodzić przez 4-5 godzin i tak cały czas, temperatura w lodówce jest praktycznie...
Góra powinna być gorąca a dół letni. Sprawdź termostat, pompę wody.
Zestaw ten zawiera do nowszych aut adapter do korków, ale akurat tego nie zawiera, kiedyś przed zimą robiłem W202, diagnostycznie chłodnica rozszczelniona na elemencie plastikowym, poszła jej wymiana, po teście szczelności wszystko okey, ale nadal przewody nie robiły się twardsze, skoro test na zimno wyszedł, odpalenie auta na zimnym i tester pokazał...
Ale to auto jest faktycznie tak dogrzane? Bo stwierdzenie że rura gorąca to trochę mało. Co się właściwie dzieje? Gotuje się? Wentylator się włącza na zimnej chłodnicy? Ile ma na wskaźniku? A..nie ma wskaźnika, no tak To trzeba w programie podejrzeć.
Jaką masz temperaturę wody/płynu w chłodnicy ?? Może silnik się nie dogrzewa i dlatego masz zimno w kabinie. Jeżeli tak jest, to musisz wymienić termostat. Prawdopodobnie nie domyka się i masz otwarty duży obieg, przez chłodnice. Teraz kiedy na dworze zrobiło się zimno, chłodnica wyziębia za mocno płyn. Dodatkowy objawem będzie zwiększone spalanie Jeżeli...
Pytanko moze mi ktos wytlumaczyc o co chodzi z tym grzaniem klimą ze pracuje jako pompa ciepla ????? dziękuje slicznie Tak, już wystarczająca ilość bzdur padła wyżej. Klima to zasadniczo prosty układ, Sprężarka w jednostce zewnętrznej, spręża czynnik aż do ciśnienia w którym czynnik zmienia stan skupienia na ciekły, w procesie sprężania wydzielane...
A ja chciałbym się podzielić (nie swoim ale sprawdzonym sposobem), o wiele estetyczniejszym i bardziej komfortowym niż chłodnice samochodowe. warunkiem jest posiadanie swojej studni a już najlepiej 2 osobnych (chociaż na jednej też pojedzie). Oczywiście studnia w wiadomym celu - zasilanie w zimną wodę ~8stC. Druga studnia do zrzutu wody, ale można też...
Jeśli problemem jest zimny dolny wąż to nie masz się czym martwić bo chłodnica jest po to żeby chłodziła. Górą idzie gorące, chłodzi się w chłodnicy i zimne wylatuje dołem. Teraz jest dość zimno żeby płyn w chłodnicy ochłodził się do temp otoczenia zwłaszcza podczas jazdy. Jak wrócisz z trasy to postaw auto w ciepłym garażu albo zasłoń chłodnicę i niech...
No właśnie tu jest problem, bo czasem wystarczy, że przejadę się nawet do sklepu (ok. 1km) i wiatrak się włącza nawet przy całkowicie zimnej chłodnicy i kwestia, jak długo jeździłem nie ma znaczenia, po wyciągnięciu kluczyka musi odbębnić swoje 15 minut. Jeżeli chodzi o korki, skrzyżowania itp, kiedy chłodnica się właśnie najbardziej powinna nagrzewać,...
odnosie płynu to nic nie trwa wiecznie{hłodnica też} mój kolega tylko w c 330 gdy zalewał płynem odkręcił chłodnice wykręcił kranik i płukanie bloku kercherem chłodnica zyje odnosnie odpalania moja udało mi sie odpalic na mrozie -20 na zimno z tym ze musiałem sie zapierac w kabinie bo tak wszystko ciężko chodziło
Jeśli układ wentylatora jest sprawny to powinien się włączyć przy chyba 98 stopniach co odpowiada wychyłowi wskazówki na około 2/3 skali. Nagrzewanie trochę potrwa bo termostat puści płyn na chłodnicę wcześniej i cała chłodnica musi się nagrzać do temp włączania wentylatora, a ponieważ jest zimno to chłodnica będzie szybko oddawała ciepło w powietrze,...
Ja miałem podobnie, tylko że u mnie to zdefiniowałem jako "wysiadło ogrzewanie" (było zimno więc silnik sie szybko nie grzał), pojeździłem chwile i pojechałem do mechanika, okazało sie że nie mam wody w układzie chłodniczym i zapowietrzył sie cały układ (łatwo sprawdzić jak widziałem w innych postach powiedzieli jak). Mechanik chwile posiedział nad...
WP? Chodziło o PW - pompę wody? Przepraszam, za chaotyczny opis - historia trochę długa a starałem się ją w miarę dokładnie opisać jednocześnie by nie była zbyt długa. Za termostat zabiorę się w tygodniu, zauważyłem kolejną przypadłość czyli, jak zawsze zależne od obrotów (większe-leci ciepło,mniejsze-leci zimno) ale... przeciągnąłem ją dziś na dwójce...
:arrow:Sink89 Jakich rurek miedzinych? W moim rysunku czerwone kreski to zwykłe wężyki (może to być nawet wąż ogrodowy) a pomarańczowe to kable dwużyłowe. Poco termostat? Ponieważ jak na dworze jest 40st. i przez chłodnicę przepuścimy wodę z kranu (chłodnica to chłodnica od auta ta od chłodzenia silnika nie od ogrzewania) to po 3-4h schładza pomieszczenie...
Mam Audi A2 2003r 1.4 16V silnik BBY, auto z fuul wyposazeniem elektreycznym climatronik, podgrzewane siedzenia iitp. alternator Bosch 90A, akumulator nowy wg specyfikacji 80A, 720A (wg EN ). Na zimno jak jst ssanie 1100obr ładowanie bez świateł 14,45V, po właczeniu świateł climatronica 14,23V, w tym sliniku z uwagi na obniżenie spalania obroty biegu...
Może po prostu jest za ciepło? W takich temperaturach trochę "odtaktowywałem" swojego z OC, bezpieczniej było, bo moje WC nie wyrabiało, serwując graniczne temperatury :( Koniec końców, ta ciecz i tak schładzana jest powietrzem, a teraz u mnie jest przy laptopie ponad 27C Wtedy chłodnica była na oknie, z dala od PC. Twoja chłodzona jest powietrzem...
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Objawy braku ogrzewania: chłód z nawiewów - Regulacja klap ciepło zimno działają wysoka temperatura silnika bliska 100 stopni brak załączenia wentylatora wysoki poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ciepła chłodnica Brak ogrzewania w kabinie!! Zjawisko zdarzyło się nad ranem przy -15 stopni
Wszystko wskazuje na nie zamknięty na zimno duży obieg chłodzenia. Nie znam konstrukcji obudowy termostatu vectry, więc trudno mi powiedzieć, czy winien jest tylko nie domykający się wkład termostatu, czy może też wytworzyło się jakieś lewe obejście zaworu (auto ma swoje lata, więc mogą być nietypowe uszkodzenia). W każdym razie do chwili otwarcia termostatu...
Napełnić kompletnie na zimno aż popłynie ze wszystkich odpowietrzników (termostat, nagrzewnica i może chłodnica - nie pamiętam dokładnej konfiguracji Picasso). Być może trzeba do tego odkręcić i podnieść zbiornik wyrównawczy lub nałożyć mu szczelny "lejek" w celu podniesienia poziomu (konstruktor przewiduje użycie specjalnego zbiornika-lejka nakręcanego...
To może kolega go sprawdzi? Optymalna temperatura silnika to 90 stopni.. Termostat wymontować, podłączyć zasilanie i włożyć do gorącej wody, powinien się otworzyć. Dodano po 44 Jeśli termostat się nie otwiera, to nie przepuszcza płynu chłodzącego do obiegu, co skutkuje brakiem ogrzewania i może przegrzać silnik. To pogrubione prze ze mnie to bzdura...
Nie przewidziałem przewodu PE. Jestem amatorem i stwierdziłem, że nie jest potrzebny. Pompa i wentylator nie mają uziemienia bo mają odpowiednią klasę bezpieczeństwa. Grzałka jaką kupiłem też nie ma zacisku uziemienia. Podobnie regulator obrotów oraz termoregulator. Całość składam z elementów sam. W Wędzarni jest tylko metalowy deflektor i nogi podstawy....
Mała ilość płynu, już pisałem uparciuchu
Witam ojciec stał się posiadaczem fiesty mk6 2006r 1,4tdci sprawa jest taka silnik zimny lub nie odpalany około 3godz,wsiadam zapalam włączam klimę sprężarka się uruchamia a wentylator chłodnicy nie ,czekam chwile chłodnica gorąca wyłączam żeby nie rozwaliło układu ,gaszę silnik uruchamiam na nową odpalam klimę i wszystko startuje jak trzeba (wentyl...
Witam! Dotyczy. Peugeot Partner I 2000r 1.9D DW8 Zimą , w najgorsze mrozy chyba lekko stężał płyn chłodniczy. W te najsilniejsze mrozy akurat nocował pod chmurką. Widocznie płyn chłodniczy nie trzymał parametrów (rozcieńczony zgodnie z zaleceniem wodą zdemineralizowaną). Pojawiło się parę oczek oleju. Powietrza nie było, płyn nie ginął. Nie było też...
Sprzedam na części lub do naprawy Berlingo I z niezniszczalnym silnikiem 2.0 HDi 90KM Głównie z myślą o swapie lub pobrania silnika kompletnego ze skrzynią biegów. Osprzęt z silnikiem w idealnym stanie. Auto zostawiliśmy z myślą o przełożeniu silnika do bliźniaczego auta, ale tamten silnik (inny) udało się naprawić. Nie mam czasu bawić się w demontaż....
Witam. Posiadam Astrę G 2.0di 16v rocznik 98. Problem mój polega na tym, że silnik prawie nigdy nie osiąga temperatury 90C. Można powiedzieć że wskazówka od temperatury nigdy się nie podnosi. Raz tylko osiągnąłem 90C w mieście przy "ostrej" jeździe. Po przejechaniu 100km zimno w środku, silnik letni chłodnica też. Jestem pewien że od samego uruchomienia...
Pytanie jest następujące, jestem blacharzem/lakiernikiem i kupiłem w bardzo w promocyjnej cenie Mercedesa CLK 270CDI, wersja Avantgarde 2005 r. Do poprawek, głównie lakierniczych, trochę blacharskich, dla mnie pikuś. Poprzedni właściel jeszcze przed przejęciem przeze mnie twierdzi że padła przy kolizji chłodnica oleju i olej poleciał na ulicę. Mają...
Witam. Czy jeśli w audi b4 z elektryczną klimą wymienię chłodnicę klimatyzacji i nabije ją freonem to czy powinno wszystko działać czy jeszcze trzeba będzie podłączać pod komputer, resetować coś itd? Pokazuje mi 3 błędy, jeden od czujnika zewnętrznego temperatury, drugi od wewnętrznego i trzeci od czujnika ciśnienia gazu który jest przy lewej stronie...
Witam! Posiadam Ford galaxy 2002r. 1.9tdi klimatronik. Mam problem bo nie działa dogrzewacz. wydaje mi się ze ktoś go wyłączył i teraz chciałbym go włączyć tylko nie wiem jak to zrobić proszę o pomoc Jest jeszcze jeden problem bowiem silnik bardzo wolno się nagrzewa po 30 km wskazówka jest na 60 przy -10'C. Termostat wymieniony. Przystawiona jest nawet...
Kod funkcyjny to nie jest kod aplikacji... Kod funkcyjny jest dla składaczy centrali w fabryce by wiedzieli co mają ci w tą bude wsadzić:) no niestety w kartach doborowych niestety dalej jest babol i nie podają nowego kodu aplikacji... Ale bardzo łatwo można samemu sobie to zdekodować wraz z dtr do upc3. Pierwsza cyfra to nagrzewnica druga to chłodnica...
Od jakiegoś czasu moja brava 1,6 16v zaczęła narzekać i kombinować, po roku bez awaryjnej jazdy. Zaczęło się od tego że na wolnych obrotach mi gasła ( na gazie ), kłopoty z przełączeniem z benzyny na gaz i też gasła . Potem straciło sie ogrzewanie , wiec przyjrzałem się chłodzeniu. Okazało się że chłodnica była walnięta. Wymieniłem , odpowietrzyłem...
Jak koledzy podpowiadają sprawdż najpierw termostat, jak niewiesz jak to najlepiej zapal rano zimny samochód i sprawdz ręka po 5 minutach czy chłodnica jest zimna, powinna być zimna do momentu nagrzania silnika tj około 80 - 90 C, jak sie robi powoli ciepła tzn. nagrzewa sie powoli równo z silnikiem to termostat uwalony. Jak to jest ok to sprawdź ile...
Meganka jak grzeje to na 2 biegu wiatraka nie wytrzymasz w czasie jazdy w ubraniu bo żar leci z kratek. Po drugie tam jest tak to skonstrułowane że cały syf leci do nagrzewnicy. I De Facto nie wiadomo czy jest seattdi jest mu ciepło, zimno czy chłodno. Ale skoro pisze że przestaje lecieć ciepłe powietrze to chłodnica wywala na zewnątrz ciepło.
Proszę o pomoc .Zepsuła mi się chłodnica -GOLF 3 DIESEL 1.9 kombi ,1995r,ze względu na minusowa temperaturę spuściłam wodę a potem przekręciłam stacyjkę ,za pierwszym razem zapaliła mi się świeca żarowa normalnie -nie odpalił ,za drugim razem swieca zaczęła mrugac.Po wymianie chłodnicy nadal swieca mruga,a autko nie chce zapalic(zapaliło przy złączeniu...
Witam Mam problem z lodówką w zabudowie, Mastercook LTB-414 a mianowicie w chłodziarce jest zbyt ciepło, około 13 stopni a w zamrażarce chyba zbyt zimno bo około -30 stopni. Lodówka ma już ok 7 lat i z upływem czasu przestawialiśmy pokrętło regulacji na wyższą cyfrę. Od miesięcy pracuje na największym położeniu ale niestety jest za ciepło. Zauważyłem,...
Witam wszystkich: Mój problem polega na dosc szybkim (prawdopodobnie nagrzewaniem) tak bynajmniej wskazuje licznik temperatury po przejechaniu gdzies ok 10kilometrów wskazówka jest pod czerwona kreska wentylator sie załancza ale wskazówka wcale nie opada na dół na postoju natomiast podczas jazdy troszeczke sie obniży i tak w kółko (jak było zimno to...
Na zdrowy rozsądek tak powinno być ale są producenci którzy termostat montują na dolnym wężu (w bloku silnika). W takim przypadku gorący płyn z głowicy dochodzi do węża górnego (i cały wąż jest gorący) a do chłodnicy już nie ze względu iż chłodnica stawia większy opór i się nie nagrzewa gdy termostat jest zamknięty . Takie rozwiązanie stosuje np. VW....
Witam, Założyłem nowy temat ze względu na brak możliwości podpięcia się pod podobne tematy ze względu na ich zamknięcie. Mam chłodziarko zamrażarkę Whirpool ARC5550 jeden agregat z regulacją w górnym panelu za drzwiami. Lodówka ma 10 lat. Problem jest taki jak w temacie a mianowicie zbyt wysoka temp. w chłodziarce (14 stopni) i zamrażarce (-14 stopni)....
Witam po dłuższym czasie: No więc jeśli mogę to w naszym 2.5TDS 98` było podobnie acz może nawet bardzo.I co się okazuje: ODPALANIE: Przy zimnym cyka i juz silnik się kręci, zaś przy ciepłym trwa to chwile=(pompa wtrysku do regeneracji,po dłuższym zwlekaniu siada rozrusznik) U ciebie jest odwrotnie - u nas tak było jak siadał alternator (szczotki) nie...
Witam nie jestem mechanikiem a jedynie użytkownikiem ducato 2,8 jtd 2001 samochod zostawilem w warsztacie cel: remont kapitalny powód: panewki, wał uszkodzony noi padla turbina wycieki oleju i inne wiec wal poszedl do szlifu. nowe panewki. regeneracja wtrysków(wymienione koncówki) wymieniony rozrząd wraz z pompą wody, uszczelniacze i uszczelki, ojej...
Jak będziesz chciał to samą nagrzewnicę a jak chcesz cały układ dolać octu to musisz upuścić tyle płynu ile wlejesz octu maksymalnie do 1 litra i wtedy musisz po około 200 km na rozgrzanym wypuścić cały płyn jak pisałem wyżej ale spróbój może samą nagrzewnicę .Zanim to zrobisz dokręć ten króciec nie ma prawa nigdzie cieknąć bo wtedy jest słabszy obieg...
Dziękuje za wypowiedź będę odpowietrzał ja piszecie wyżej. Gdy wymieniałem cały rozrząd w 2006 roku to niestety też zderzak musiałem ściągać bo trzeba było się dostać do koła na wale,tutaj udało się z pompą wody bez ściągania reszty . Dodam że nie cieszyłem się długo bo chłodnica po nabraniu temperatury delikatnie cieknie u samej góry zaczyna się woda...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Przy spalaniu tego samochodu (w wersjach podstawowych, nie TS) problem z LPG można wybaczyć. Ponieważ już realnie poszukuję ofert, będę prosił o kolejne porady. Z Corollami E12 jest tak, że ich średnia cena z dobrym wyposażeniem, z silnikiem benzynowym, to ok 15 000. Nie będę miał tyle. Znacznie tańsze są wersje z dieslem no i właśnie - brać czy nie...
No tak to jasne....ale problem w tym ze z jakis powodow termostaty sie nie otwieraja i nie puszczaja obiegu na chlodnice.
Witam, wymieniłem termostat i mechanik musiał rozgrzać auto do 115st i potem dopiero otwarł się termostat. Pobrałem na telefon program Piston i sprawdzałem temperature , na liczniku było 90 st a na aplikacji pokazało 110st i wtedy dopiero otworzył się termostat, wentylator zacina się. Czy to program kłamie czy jednak wentylator? dziś przejechałem 20km...
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Silnik jest chłodzony olejem stąd te wyższe dopuszczalne temperatury. Jak się termostat nie otworzy i będziesz miał zimną chłodnicę przy temperaturze oleju 135 140 stopni to wtedy szukasz problemu.
Ale dolby wąż jest zimny a górny gorący chłodnica jest też zimna
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
1 waz jest cieply, powrotny zimny, chlodnica tez sie raczej nie nagrzala Pompa? Słuchać ją w ogóle? Może BIOS pokazuje jej obroty?
Audi S3 2015r 2.0tfsi automat nie grzeje w środku. Silnik ciepło zimno przełącza Błędów brak Woreczek że silikonem ze zbiorniczka wyciągnięty Co zauważyłem to że wąż od chłodnicy u góry jest ciepły na dole zimny
Na postoju - temperatura 90. W aucie gorąco. Dolny wąż zimny górny letni. Po ok godzinie pracy silnika. (paru mechaników stwierdza " pier..... To, jeździ") Zostało mi tylko do sprawdzenia jaka temperaturę silnika pokazują komputery.
Jak odpalisz zimny samochód to chłodnica nie powinna się nagrzewaćwraz z silnikiem tylko dopiero gdy silnik osiagnie temperature otwarcia termostatu. Jesli nagrzewa sie od samego poczatku to termostat do wymiany. To tak na szybko :)
górny wąż może być ciepły ale dolny wąż od chłodnicy musi być zimny jeśli termostat się jeszcze nie otworzył
Z tego samego powodu dlaczego większość autobusów miejskich ma dywan na chłodnicy - by w zimne dni silnik mógł się rozgrzać do odpowiedniej temperatury.
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_...
Termostat działa idealnie i otwiera sie dopiero przy 95st węże zimne, chłodnica też zimna. Póżniej gdy sie otworzy to trzyma stabilnie 90st. Temperaturę osiąga dość szybko jak zawsze. Czujnik temperatury wymieniałem jakieś poł roku temu Myslałem że jak temperatura jest już 90 st to na postoju oscyluje ale od 0 do 0,5V
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
Odpal zimny i zmacaj węże od chłodnicy. Mają byc zimne. Jedyne co to nieogrzany reduktor bedzie zalewal silnik bo nie masz sterownika lpg - gdyby byl to spalanie by spadlo jeśli problemem jest zimny gaz bo sonda lambda by dawala info do niego o zbyt bogatej mieszance. Co innego na pb tam podlewa wtrysk gdy silnik jest zimny. Tak wiec jesli byl wyregulowany...
Rocznik 2014. Przebieg 143tys. Silnik 1.6 psa. Wszystko było ok dopóki nie zauważyłem że z nawiewów leci zimne powietrze. Patrzę pod maskę a tam płyn pod sam korek. Mechanik wymienił termostat ale po jakimś czasie znów to samo. Test na uszczelkę był robiony i nic. Węże od chłodnicy zimne i chłodnica też. Ten od termostatu goracy. Płyn w zbiorniczku...
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
Witam, posiadam kompresor demag ds40. Po kilku minutach pracy się wylacza. Temperatura w separatorze jest bardzo duża, zauważyłem, że chlodnica i węże są zimne nawet filtr oleju co jest przy separatorze. Jaki może być powód tego i czy ten kompresor ma termostat ?
Witam mam problem dolny przewód chłodnicy jest zimny wymieniałem termostat 6-mcy temu dodatkowo jak się silnik nagrzeje nie włącza się wentylator chłodnicy
Fiesta 1.3 duratec 2006r , wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka , przy temperaturze 90* na desce włącza się wentylator . Brak ogrzewania wewnątrz auta , węzę nagrzewnicy zimne , chłodnica i węzę od chłodnicy zimne . Wymieniony zbiorniczek z korkiem , wymieniony termostat , wymieniona chłodnica , pompa wody wyjęta jest cała , robiony test UPG brak...
A jeszcze zauważyłem że w czasie pracy dół chłodnicy jest zimny a góra gorąca i tak samo dolny wąż jest zimny jak nie wiem a górny gorący czy to aby nie była wina chłodnicy ?
Skoro grzeje nagrzewnica tak jak piszesz na wstępie to może płyn był rozrzedzony z wodą i złapało chłodnice bo piszesz że wąż dolny zimny ,chłodnica zimna ,logicznie chłodnica nie ma obiegu !!
Wszystko masz dobrze.
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
Witam mam problem z chłodnicą w vw golf 3 1.9Tdi 90KM 97r... już mówię na czym polega mój problem: od dłuższego czasu jeżdżąc samochodem zauważyłem że mam zimną chłodnicę. Problem polega na tym że wczoraj spadł mi pasek klinowy- okazało się że to przez pompę wodną- nawaliła .... wymieniłem pompę wodną i przy okazji termostat bo myślałem że on jest przyczyną...
O matko do kompletu brakuje tylko wymiany silnika a to od razu widać że uszczelka lub głowica w tym silniku nie ma prawa być bombelków itp, temperaturę to on ma trzymać lekko poniżej 90 i ma ją załapać po max 3 km wiem bo sam mam takie cudo...
Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
Cały czas są zimne, chłodnica też jest zimna.
Zapalić zimny silnik i sprawdzać czy nie nagrzewa się chłodnica przy małych wskazaniach temp. Chłodnica powinna się nagrzewać przy ok. 80 na wskaźniku temp. Jeżeli się nagrzewa wcześniej to jest uszkodzony termostat. Pozdrawiam.
Witam mam podobny problem,obecnie przy temp.-10st. trudno mojego AEL-a zagrzać,po dłuższej jezdzie ok.15 km.osiąga temp.90st. ale jak się zatrzymam to po minucie spada temp. na 60st..Ogrzewanie jakoś tam grzeje górny wąż chłodnicy gorący ale tylko na 2/3 długości przy wejściu do chłodnicy zimny chłodnica zimna wąż dolny przy termostacie letni a dalej...
Termostat nowy, sprawdzony. Wąż z głowicy, który idzie do chłodnicy, gorący, powrót z pompy do chłodnicy zimny, brak przelewania się wody na nagrzewnicę.
Co ma jakiś przekaźnik do zimnej chłodnicy? Sam termostat to jedno, ale najczęstszą usterka układu chłodzenia bmw jest pompa wody. Bez sprawnego obiegu nie ma szans na ogrzewanie, ciepła chlodnice, a płyn zagotuje się szybko pomimo zimnej chlodnicy
Co do zimnej chłodnicy i włączających się wentylatorów to może być jeszcze termostat. On się psuje dosyć powoli. Znaczy podnosi się temperatura przy której się otwiera. Miałem tak, że wskazówka temperatury wędrowała na czerwone pole a za chwilę temperatura stabilizowała się na normalnym poziomie. Najlepiej jest po prostu wyjąć termostat i zalać go gorącą...
Węże od chłodnicy ciepłe, czy zimne?
Gdzie szukać problemu braku ogrzewania i "brykającej" temperatury. Termostat wymieniłem, płyn w zbiorniczku trzyma poziom, olej też. Po nagrzaniu autka oba węże chłodnicy zimne.
Tak wnioskuje. Ale zawsze ten wąż byl gorący w innych autach. I zresztą mechanik tez mi mowila ze ten waż powinien byc gorący. Dlatego trochę zglupialem, jak juz jest poprawnie. Dlatego chciałem zasięgnąć opinii tutaj. Pozdrawiam
Dolny przewód przy chłodnicy jest zimny, wiec wszystko ok. Z płukaniem Prestolem na razie się wstrzym bo słyszałem ze niszczy przewody. Z Prestolem spokojnie, na forum Mazdy niemal wszyscy to stosujemy, i auta śmigają, Ejektrozawór hmm jeśli masz tak jak w mercach, w komorze silnika i za nim przewód jest ciepły, znakiem on jest dobry a uwalona nagrzewnica.
Witam mam problem z hyundaiem 2.5 d a mianowicie gotuje i wyrzuca płyn uszczelkę pod głowicą wymieniłem planowanie oraz szczelność też była termostat wyciągnięty a płyn dalej gotuje temperaturę pokazuje normalnie w momencie wywalania wody zacząłem sprawdzać obieg i u góry gorący wąż a na dole zimny chłodnica też zimna ogrzewanie też zimne. wyciągnąłem...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Od tego jest dział samochodowy... Ale do sprawdzenia czujniki temperatury, i odczytać w komputerze jakie podaje temperatury np. na zimno i przy rozgrzanym silniku.
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Robiłem 3 testy na układ chłodzący (uszczelkę pod głowicą, głowicę), płyn nie zmienił swojego kolory, czyli jest wszystko dobrze... Dzisiaj zakupiłem nowy termostat, zamontowałem go i problem dalej jest ten sam... Jest jeszcze dziwna sprawa, górny wąż od zbiorniczka jest gorący, a dolny który idzie do termostatu jest zimny, chłodnica zamiast dmuchać...
Witam. Czujnik wilgotności masz sprawny. Gdyby było inaczej suszarka „nie widziałaby” prania i kończyła by cykl chwilę po uruchomieniu. Proponuję sprawdzić stan wentylatora nadmuchującego zimne powietrze na chłodnicę. Prawdopodobnie jest zapchany. Znajduje się pod kratka z prawej strony na dole. https://obrazki.elektroda.pl/1596833600_...
zatrzymać się i niech sobie chodzi Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno :-)
Ale ja ten silnik wygrzałem w piątek u siebie na placu i wszystko było ok, termostat się otworzył, chłodnica cała gorąca i włączył się wentylator. Ale jak auto się przegrzewa na autostradzie i jest zimny przewód dolny chłodnicy, to wentylator się nie włącza. Czy tam są 2 czujniki ? Jeden wskaźnik a drugi do komputera ?
Witam. Chłodnica żle mi chłodzi, wlałem płyn do uszczelnienia układu chłodniczego i teraz mam w niektórych miejscach zimną chłodnicę, wszystkie żeberka nie chłodzą. Czy jest mozliwość wlania preparatu który rozpuści ten specyfik do uszczelniania chłodnic i znów będę miał drożną chłodnicę. Jeśli będzie trzeba to wyciągnę chłodnicę i jakoś ja przedmucham...
chłodnica zimno chłodnica połowa zimno gorący silnik zimno chłodnica
upload obrazek dwufunkcyjny ustawić wentylatory touran
tester dioda schemat generator prądu
FirstChip chipYC2019 64GB USB2DISK (SanDisk TLC) No Media – Firmware Recovery Steps Russell Hobbs 17910 – instrukcja obsługi parowara, zamienniki, czyszczenie, usterki