Aktualnie nie. Chwilowo dałem sobie z tym spokój, bo jest zimno.
Użyj Econ , tryb bez klimatyzacji. Inaczej zawsze klima działa. Chyba że na dworze jest za zimno
Zamiast nastawnikow krecisz ręką cieplo zimno.
Cały temat jest już opisany na forum.Wpisz klapa ciepło-zimno golf i znajdziesz , ale obawiam się że naprawa może być pracochłonna.
a taki klej da rade Klej do metalu CX-80 Auto Weld Spawanie na zimno
Prąd nie pamiętam dokładnie, ale przy średnim wydatku chyba 0.8 A, a max 1.3 A, ale to widać z parametrów czy zawór pobiera różne wartości w zależności od zasterowania i czy jest odpowiedź na manometrach. Innej wtyczki niż ta w kompresorze nie ma. Wydatek sprężarki kompletnie bez sterowania to jakieś 3%. Poniżej +5 st. układ się nie załączy, więc podstaw...
Sprawdź złącze umiejscowione koło sterownika chyba 6 kabli jeśli będzie zielone to krokówka może płatać figle miałem taki przypadek było skorodowane wewnątrz pod plastikiem.
A klapka ciepło/zimno?
To jest coś w rodzaju termopary, zabezpieczenie przeciw zamarznięciu parownika, jak za zimno w parownik to odcina klimę.
Na bank masz do wymiany akumulator
Siły nie ma przy odpalaniu ? Naładuj porządnie akumulator i zobacz czy będzie lepiej. To na początek.
Skoro tak twierdzisz to rozumiem, ze sprawdzałeś to tak jak ci pisałem bo nie zawsze problemem jest sam czujnik i ważne wiedzieć jak to komputer "widzi". Wiele silników miało odrobinę wadliwe mapy i jak ECu widziało za wysoką temeperaturę albo rozrusznik kręcił za słąbo nie podawały poprawnej dawki paliwa. Tak, że serio sprawdż czy ci akumulator nie...
Dodam, że można sprawdzić przy okazji świece - szczególnie jak na gazie jeździsz. Ja mam instalację gazową i jak mam taki objaw (na benzynie) to przede wszystkim sprawdzam kable, które nie wytrzymują dłużej jak 1,5 - 2 lata. Sprawdź w nocy, czy nie masz "dyskoteki". Jak obejrzysz kable i będą miały niejednorodne zabrudzenie (nie wiem jak to opisać,...
Odczytaj temperaturę jaką widzi sterownik silnika na zimno.
Bendiks w rozruszniku do wymiany.
cofa się do filtra A sprawdzałeś zawór zwrotny
Poziom płynu jest ok? Jeśli gumowe rurki doprowadzające i odprowadzająca płyn chłodniczy do nagrzewnicy są gorące to masz problem albo z nagrzewnica albo silniczkiem klapy ciepło zimno
W kolektorze ssącym pod gażnikiem jest "jeż" grzałka elektryczna sprawdż czy na zimno ma zasilanie.
Przez nagrzewniczke przepływa woda/płyn cały czas niezależnie czy w kabinie masz ustawione "na zimno czy na ciepło". Sprawdź ręką czy oba przewody pod maską dochodzące do nagrzewniczki są jednakowo ciepłe,jeśli nie zapowietrzona nagrzewnica,Jeśli mają podobną temperaturę spadła Ci linka otwierająca klapkę "ciepło-zimno".
Musisz być pewny że termostat sprawny Musisz być pewny że nagrzewnica sprawna Musisz być pewny że serwomechanizm/klapa (ciepło/zimno) działa
Sprawdz linkę od pokrętła ciepło - zimno , czy otwiera klapę.
Co do mocy to masz klasyczne przeładowanie turbiny, poczytaj o "17965" "notlauf" w googlach.
A czemu na zimno pali "na dotyk" ? Wypalone szczotki i brud na zimno nie szkodzą ?
Wyjmij jeszcze raz termostat, i sprawdź bez termostatu czy się będzie gotować, jeśli bez termostatu będzie dobrze i włączą się wiatraki(wiatrak), a ogrzewanie w kabinie będzie chodziło, to sprawdź termostat poprzez gotowanie w garnku. Powinien się otworzyć przed wrzeniem wody. Jeśli termostat będzie dobry to załóż go i sprawdź na aucie. Poczas napełniania...
Może masz po prostu ukręcone pokrętło od regulacji ciepło/zimno ?
Nowe założyłem 60zł. Teraz opóźniłem zapłon i zapalił ale zobaczę jutro bo dzisiaj zimno wrrr -8
W golfach często lecą te izolacje klapek regulujących nawiew ciepło-zimno. Jest w internecie porada jak to naprawić
Siema mam problem z golfem III '97 benzyna/gaz. Gdy odpale go rano obroty wchodza na 1100 obojętnie czy na gazie czy na benzynie po jakichs 5 minutach schodza na 1000 silnik dziwnie pracuje na 900 troche sie zaksztusi i gasnie. po tym wogole mam problem zeby odpalil. poczekam 5 minut i znow normalnie odpala ale wtedy to juz jade bo nie chce powtórki....
Witam mam problem z pokretlem ( mam nadzieje ze to) regulacji nawiewu cieplo/zimno w golfie 4 rocznik 99 klima manual. pewnego pieknego dnia gdy sloneczko przygrzalo chcialem sie troche schlodzic, klima wlaczona i krece pokretlem na zimne a tu tylko letnim powialo- kierunkowe nawiemy sprawne, filtry czyste, czynnik chlodzacy obecny. na moj skromy rozumek...
Moim zdaniem rozchodzić to sie mogą spodnie albo buty, a urządzenie mechaniczne albo działa albo nie. Choć słyszałem już różne historie. Jeśli klima pracuje dobrze to po co to ruszać? Tylko pytanie co Twoim zdaniem znaczy dobrze? Dobrze to powinna dawać powietrze o temperaturze poniżej 10 stopni, czyli po chwili powinno być w samochodzie zimno.
Tak z ciekawości, masz tam klimatronik? Rocznik powinien coś rozjaśnić, jak i to co masz do sterowania nawiewami? Bo na razie temat jest o krok od kosza.
Albo zmierzyć rezystancję czujnika (tam, gdzie ta kostka) na zimnym i na gorącym. Możliwe, że na gorącym pokaże przerwę.
Złe ustawienia LPG rozjechały mapy ECU.
Poszukaj tej kostki ,chyba nie ma tam cewkomodułu ,powinien być osobny.Teraz mam Golfa z 95 roku i tam tak jak w poprzednim jest osobny moduł.I właśnie w moim poprzednim Golfie nie padł na amen tylko jak się nagrzał to świrował czyli przerywał.Na zimno było ok.
może gąbka na klapie ciepło-zimno się wykruszyła (klapa jest dziurkowana)
Trzeba sprawdzić przekaźnik zasilający sterownik silnika, lubią się w nim zrobić zimne luty
Gdyby był czujnik temp walnięty to auto by dostawało większą dawkę paliwa(komputer przechodzi w stan awaryjny) co objawiało by się dymkiem podczas odpalania gdy zimny.
Na gazie powinno się jeździć dopiero po nagrzaniu silnika. Taka jest uroda zasilania gazowego. Próby odpalania zimnego silnika na gazie są niewłaściwe i powodują zwiększone zużycie gazu. Ale nie powyżej 60°C, w takiej instalacji na ogół wystarczy kilkanaście stopni. Problem nie wynika z urody ale, czy zimny parownik dostarczy odpowiedniego ciśnienia...
Jak jest zimno i mokro, to biały dym jest normalny, jeśli wody ani oleju nie ubywa to nie szukaj dziur w całym.
podstawowa informacja dla komputera do pracy silnika na zimno jest IAT sensor a nie temp.plynu
To normalne w każdym cywilizowanym samochodzie. Wskaźnik nie jest od tego żeby pokazywać prawdziwą temperaturę, tylko żeby pokazywać 3 stany - za zimno, dobrze, za gorąco. Bo przeciętny kierowca nie będzie w stanie ocenić czy dana temperatura w danej chwili jest prawidłowa.
Witam to by wskazywało na to, że powinno Ci auto grzać ponieważ ciągle chodzi na "małym obiegu"a jest przeciwnie więc jeszcze sprawdź drożność chlodniczki ogrzewania(nagrzewnicy)oraz przewody doprowadzające wodę w "małym obiegu".Sprawdź też jak działa przełącznik regulacji temperatury,zimno-ciepło Pozdrawiam
z tym odpalaniem na zimno to sprawdź czujnik temperatury dla komputera
Na podszybiu obok komputer silnika? Dwa piny jak wody wygląda. Masz jeszcze przekaźnik sprężarki klimatyzacji chyba nr 1 on też za sterownik klimatyzacji robi o bywały tam zimne luty.
Niby dobra rada lecz niestety niema możliwości uszczelnienia klapki ciepło/zimno bez demontażu deski.
Witam :) Czy ktoś z kolegów wie gdzie znajduje się silniczek z regulacją ciepło/zimno w Golf iii/Vento w Thermotronicu. Pozdrawiam.
parownik by tak robił na zimnym silniku, albo gdyby było zimno, wydaje mi sie zee to jest le wyregulowana instalacja gazowa, najlepiej jechac do pana który zakładał i aby ja sprawdził w azie czego wyregulował :)
a skąd mamy wiedzieć? gaznik?
Witam panowie! Mam golfa III 1.4. Od jakiegoś czasu, gdy włączam nawiew czuję benzynę, a co ciekawe mam wrażenie, że czuć ją "mocniej", w momencie ustawienia pokrętła na pozycję skrajnie zimną. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, tak więc proszę o pomoc. Z góry dzięki!
Dzięki zdzichra za rade. Zamarzł przewód a że bylo zimno to wiadoma rzecz na gazie...
Witam. Mam problemy z ogrzewaniem w Golfa II, wieje ciągle zimnie powietrze, termostat sprawny, nagrzewnica ciepła, linki od ustawienie ciepło/ zimno sprawny, gąbki nie spróchniałe, jakieś pomysły? Z góry dziękuje.
Zimno mu :)
witam odpowiem sam na problem. otoz- nalezało zmienic parownik. ten nowszy (uzywany) tez nie chcial palic, musiałem wyregulowac instalacje. jako ze nie spracjalnie lubie kase wydac i nic nie wiedziec zabrałem sie sam za regulacje. brc ma 2 sruby regulacyjne. imbusowa wysokich obrotów i wystajaca(na palce) do niskich + ta na wezu do gażnika. gdzies na...
Jeśli się nie mylę to możesz odłączyć akumulator żeby sterownik zgubił adaptację, tzn zrób to przed odpaleniem na zimno, wystarczy 30s bez zasilania.
Pewnie parownik zużyty już.
Powinno grzać nawet przy 50 stopniach , coś z klapą ciepło - zimno , odpal bez deski nagrzej i sprawdzaj.
Przy nagrzanym silniku ciepłe powietrze do kolektora ssącego powinno być zamkniete a otwarte zimne powietrzne.
a może komp rozwiąże problem i jest to np czujnik temperatury
To sprawdzić trzeba jeszcze raz, bo zdaje się masz problem z obiegiem powietrza, moze klapami, szczególnie recyrkulacji, czyli jak nagrzewnica nie oddaje ciepła, to musisz sie do niej dostać i zobaczyc w czym problem. Moze byc tak, ze podczas jazdy, gdzie jest samoczynny nawiew poprzez ruch auta, a klapa jest nastawiona na pomijanie nagrzewnicy, tak...
Świece dobre??
Pomoże ktoś ???
zobacz czy nie masz nadpękniętej cewki miałem podobne obiawy tyle że u mnie nie odpalał w deszcz i zimno a w słońce bez problemu
Odpala dobrze ciepły czy zimny ?
Daniel , bardzo pierońsko myślisz- czujnik temp. jest w sondzie , tylko on jest niepotrzebny , tak sobie go zainstalowali , dla picu!!! Lambda wie , bo jest jej zimno , a nie dlatego ,że ma CZUJNIK!
Zmierzyłem ciśnienie oleju w silniku - zero, zero, zero. Jak przepompuję silnik wkrętarką ręcznie, to zapalam i jest wszystko ok. Czyżby zaworek w pompie nie trzymał?? I takie pytanko - tu czujnik ciśnienia jest przed filtrem czy za?? Dodano po 5 Problem rozwiązany - zmieniłem filtr oleju...
a) łącząc przewody "jak na filmach" połączenie nie jest pewne i iskrzy, zainwestuj chociaż w jakiś włącznik jeśli nie w nową stacyjkę. b) odłączając akumulator na pracującym silniku prawie na pewno uszkodzisz alternator a właściwie regulator napięcia. c) słabe kręcenie może być efektem (prócz rozładowanego / za słabego akumulatora) słabej masy lub słabego...
Witam mysle ze 84ah to lekka przesada ja w golfie 1.8 mam 36ah i daje rade mysle ze ok.50 ah spokojnie wystarczy przyczyna moze byc rozrusznik koniecznie sprawdz kat wyprzedzenia zaplonu (moze byc za wczesny).
Zrób adaptację kanału 12 (zmniejsz wartość), jeśli nie pomoże dłuższe grzanie świec do sprawdzenia nieszczelnośc w układzie paliwowym, jeśli pomoże - kompresja na dobry początek. Ale nie popadajmy w skrajność 1-2 obroty??? Na zimno ma prawo przykopcić każdy diesel.
Do sprawdzenia jeszcze tylko kopułka, a potem sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego, zaobserwuj, na który cylinder nie pali i wykręć przed rannym rozruchem świecę na nim, i sprawdź czy nie jest mokra.
no mam
Przez 9 lat uzytkowania silnik przejechal 33tys km ? Oj to chyba nazbyt nierealne - zebyś się nie wpakował..
jaki tam silnik.
Jeśli masz podejrzenie uszkodzenia czujnika temperatury, podłącz komputer i sprawdź czy parametr z niego jest ok.
może też być coś z aparatem zapłonowym bo też mniałem takie coś...
Wszystko za zimne na 10km
Wygrzej płyte , pare razy to pomogło.
Ale jakim cudem, gdy reduktor jest zimny (wnioskuje, że nie dochodzi do niego ciecz, bo gdyby dochodziła to byłby ciepły) może puszczać płyn do gazu, jak on w ogóle tego płynu nie ma? Gdyby miał, to przecież byłby rozgrzany i ciepły a nie zimny.
Witam. "nak71" przecież przez nagrzewnicę zawsze płynie płyn, niezależnie czy jest otwarty termostat. Termostat powoduje otwarcie obiegu na chłodnicę po osiągnięciu tych 87 stopni. Ja bym sprawdził cięgno od przełączania ciepło- zimno. U mnie w golfie 3 nie otwierała się przegroda- klapka i leciało zimne. A i układ sam sie odpowietrzy (jeżeli wszystko...
Witam odepnij czujnik temperatury i napisz jaki efekt Pzdr
ad ABS zapowietrzone hamulce.
To stary typ silnika, on potrzebuje świec żarowych niezależnie czy jest ciepły czy zimny
ok sprawdze
Witam! Problem jest nastepujacy: nie dziala podswietlanie wyswietlacza i przycisków panelu Climatronica w Golfie IV. Wszystkie guziki działają(sterują ciepło-zimno,wiatrak,itd.). Nie chodzi tylko podświetlanie i nie ma wskazania temperatury na wyświetlaczu. Ktokolwiek wie na ten temat cokolwiek proszony jest o pomoc:)
Dziś już zimno i ciemno ale jutro napisze
jesli sonda jest podgrzewana to zaczyna dzialac juz po ok 2 min, wiec wtedy gdy silnik jest jeszcze zimny. a czujnik temperatury powietrza niema nic do tego. a odczytales moze bledy?
Witam wszystkich. A jednak sprawcą zamieszania okazała się turbosprężarka (zmienna geometria). Na zimno chodziła lekko, ale po nagrzaniu przycinała się.Czyszczenie rozwiązało problem. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam.
Jak jest już nagrzany, to na postoju silnik ma podwyższone obroty około 1000, a spaliny czuć olejem zdecydowanie. Dziś odpaliłem silnik i na zimno nie ma nic, chodzi równo, ale już nie grzałem go.
Wtedy porusz linką ciepło-zimno i zobaczysz pionową przegrodke która przysłania nagrzewnice.
Zaraz po odpaleniu jak dodam gaz to ja dławi tak jak by miała zgasnąć a po kilku minutach jest okey tylko przy ruszaniu trochę szarpie i czasami przerywa przy odcięciu. To wygląda mi na świece. Tak jakby na zimno uciekała iskra a jak sie nagrzeją to ok. Ja miałem identycznie w golfie jak odpalałem na zimno rano to bujało całym silnikiem a po 3 min...
Najczęściej wina leży po stronie przewodów WN i czujnika temp.silnika. Pozdrawiam.
Witam W jaki sposób wymienić żarówke od podświetlenia regulacji ogrzewania w golfie II ? Chodzi mi o to podświetlenie regulacji nawiewu powietrza ciepło/zimno. Czy jest tam proste dojście i czy łatwo samemu moża wyciągnąć żarówke ?
mam pytanie odnosnie ssania w tym golfie, które czujniki są odpowiedzialne za sterowaniem obrotami gdy silnik jest zimny?
czyściłem masy w silniku i na podszybiu, dodam, że jak się nagrzeje to jest gorzej niż jak jest zimny :/
Ecu do podmianki.
Witam. Mam problem z nagrzewaniem ,dowiedziałem się że mogą być winne klapki w tunelu nawiewnym (uszkodzona pianka). Czy możecie wskazać w której części znajduje się ta odpowiedzialna za ciepło/zimno. Dzięki.
Bo jest zimno i w tdi tak już jest żeby nie kopcił. Nie wiedziałeś o tym?
Temat zamykam.
Witam ja mam odrobinke inny problem z tym samy silnikiem Mianowicie podzczas hamowania silnikim czy tez naluzi lub sprzegle silnik wpada w dziwne drgawki wibracje Dzieje sie tak w końcowej fazie hamowania tak od 15-0 km/h do zatrzymania Gdy tylko stanie problem znika Dzieje sie to najczesciej na juz rozgrzanym silnkiu na zimny raczej nie zauważyłem...
Witam Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwość Z którymi próbuje się uporać. Mianowicie w wyżej wymienionym golfie dzieje się tak że na zimno ładnie pali obroty dobre, czyli ssanie działa prawidłowo, po nagrzaniu tez jest wszystko ok na postoju, jak jadę powoli tzn 30-50km/h to tez wszystko jest w porządku ale jak chce jechać szybko...
Jaki to jest silnik
alarmu golfie bezpieczniki golfie zimno immobiliser
pompa magnum samsung błąd połączenia bluetooth mikrotik konfiguracja passthrough
pralka amica pb5514 bosch silence kranik
Subwoofer nie gra - przyczyny i rozwiązania Czerwony wskaźnik w bezpieczniku B16 - co oznacza?