najpierw wymienię wtrysk sterujący Zacznij od tego. Potrzas odpalania idzie czarny dym. Powietrza nie ma. Typowy objaw za późnego kąta wtrysku. Pewnie łańcuszek do wymiany.
Ostatnio wymieniłem cieknącą uszczelkę pod nastawiaczem dawki paliwa i nie zrobiłem sobie cech. Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być i wszystko ok poza tym, że ciężko odpala na zimnym silniku prawdopodobna przyczyna .
Tak trzeba zbadac pompę paliwa i manetkę przy kierownicy.
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
Podstawa to kompresja. Drugi temat to ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, (powinno być 210-215bar), ostatni temat to kąt wtrysku. Pod wałkiem masz taki guzik do przekręcenia przed odpaleniem. Ten silnik to nie czary jakieś, musi odpalać.
Listwa około 130zl ale jedź do gazownika bo takie doradzanie na odległość to trochę wróżenie z fusów, nie uważasz? Czuć gaz gdy kręcisz rozrusznikiem?
Przepraszam, że wątek urwał się bez rozwiązania, myślę, że warto napisać co było rozwiązaniem, może komuś się przyda. Rozwiązaniem było jednak wymiana pompy paliwa, jak widać ciśnienie tamtej było niewystarczające. Choć brakowało niewiele do minimalnego jednak okazało się to kluczowe dla uruchamiania samochodu. Od tamtego czasu minęło 2 lata i jakieś...
Wygląda na to że temat rozwiązałem Wymieniłem pompę paliwa i chyba działa- w każdym razie odpala...ale nadal na 1,5kopa :P Sam rozwiązałem...dzięki za pomoc ;./ Dodano po 1 Wymieniłem Pompę paliwa- samochód pali.
Do tej pory myślałem, że problemem jest ten drugi wtrysk, ale po próbie przelewowej już sam nie wiem. Wielkość przelewu, a sprawność rozpylacza to dwie różne historie. Proponowałbym puścić go na płukance z pominięciem zbiornika paliwa. Odpala tak jak by miał problem z zasilaniem w paliwo, może gdzieś z powietrzem idzie.
Zawory szczelne. Zalane naftą nawet wilgotne sie nie robią. Nowy tłok dopiero na środe będzie i składam. Dam znać jak złoże czy będzie ok.
Na 1000 % któryś wtrysk. Sprawdź oraz jak kupisz nowy- używany to zakoduj. Właśnie wczoraj miałem ten sam przypadek i nie pierwszy!!
Na początek sprawdź czy nie ma powietrza w układzie paliwowym. Potem świece żarowe, sterownik, czujnik temp a najlepiej podpiąć po kompa.
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Witam Mam podobny problem w C-330. Dymi na biało podczas odpalania na zimnym i ciężko odpala. Pompa po regeneracji, wtryski z nowymi końcówkami(ustawione), zapłon ustawiłem według opisu. Myślę że to może być kwestia ustawienia zapłonu. O czym świadczy dymienie na biało i ciężkie odpalania przy tym? (za każdym razem trochę pokręci, ale zawsze odpali)
co on właściwie ustawiał? Ustawił dawkę paliwa,
Witam temat rozwiązany pod sterownikiem silnika był przekaźnik który odcinał między innymi pompę paliwa a sterowany był kablem z radia +12V z elektrycznej anteny i w momencie kręcenia zanikało 12v i rozłączało przekaźnik.
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
nie błędów nie sprawdzałem jeszcze póki co ... dodatkowo na desce świecą się wszystkie kontrolki i gaśnie po czasie tylko poduszka, reszta bez zmian. Jak już odpali to przy gwałtownym dodaniu gazu dławi się, a przy delikatnym naciskaniu płynnie obroty wzrastają, gdy się rozgrzeje objawów tych brak i pali też od strzała
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
Tak, przez Lexie. Znam przypadki że na desce pokazywało normalnie, a w komputerze -40, czy kiedy silnik zimny to 70 kiedy nagrzał się nagrzał to i 50.
Witam. Mój problem polega na tym ze gdy jest zimny to ciężko odpala. A jak się zagrzeje to już odpala na dotyk. Dodam że rozrząd jest dobrze ustawiony. Swiece żarowe zostały wymienione.
Witam mam problem z agregatem prądotwórczym. A więc tak jak jest zimny to ciężko odpala pół godziny cągnięcia za linke nieraz dłużej na kluczyk to wcale nie odpala a jak już odpali to wtedy odpala na dotyk. Znowu trochę postoi i jest szrpanina. Jaka przyczyna tego szapania ?
Zakrywam otwor filtra powietrza i puszczam to odpala
Lepiej jedź do innego mechanika na diagnozę bo ten robi wywody ze szklanej kuli .
Witam. Mam ten sam problem ze Scanią 94. Nie zapowietrza się pompa też OK. Może ktoś już z tym miał problem?
Witam.Auto jak w temacie ciężko odpala zimny(po postoju)-długo kręci,kopci-pochodzi chwilkę i pali na strzała .Dotychczas sprawdzone:pompa podająca paliwo sprawna,brak powietrza w przewodzie zasilającym,świece sprawne i grzeją,czujnik temperatury paliwa i płynu ok,na vagu kanał 13-wszystkie w okolicy 0,04-0,14, kanał 18-wszystkie 0,kanał 23-trochę wysoko...
Witam , mam identyczny problem z kątem wtrysku, wywala bład i zimny bardzo ciężko odpala. Czy ktoś powie jak samemu ustawić kąt wtrysku? VOLVO V70 2.5TDI 1998 rok
Sprawdz czy EGR jest domknięty on robi takie problemy.
A na plaka zapali od razu? Albo jak dasz mu benzyny do przepustnicy?
Świece sprawdzone?
Zapowietrzający się układ. Musisz przeprowadzić wnikliwą inspekcje systemu paliwowego.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy w tych craftsmanach jest ten odprężnik czy nie . Nowy aku , drugi nowy rozrusznik i nadal ma problem z rozruchem ciężko mu przerzucić tylko cyka . I za którymś razem przerzuci i odpala
kopci jak zimny i przy odpalaniu ale to ciężka sprawa ja jestem za zaworem egr i ssania
Brak ssania nagminne w cc
Zrobie adaptacje tym urządzeniem ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=599...
Z gaśnięciem sobie poradziłem ale jak jest zimny to dalej ciężko odpala.
Przepraszam za zmyłkę wszystkich czytających ten post ponieważ kiedy znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu się pokrywają przy ustawianiu zapłonu lampą stroboskopową to zapłon jest zerowy ani przyśpieszony, ani opóźniony, czyli jest zapóźny a przyśpieszamy w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów silnika.
Przerabiałem to na zimnym silniku szarpie ciężko odpala jak sie zagrzeje to jest lepiej i poddymia. Korbowody pogięte
jak jest paliwo to pozostaje moduł cewkomoduł
Ogromne przy odpalaniu zimnego silnika :)
na zimnym ciężko odpala, (...), na ciepłym silniku problemu nie ma Działa podgrzewanie świec ?
Witam. mam problem jak w tytule posiadam chińskiego skuterka moto ventus prymus 2 4t jak był orginał to silnik był 50cm3 odpalał od 1 kopnięcia i jechał 75-80 km/h nawet z rozwalonym łożyskiem na wale które było przyczyną mojej ingerencji w silnik postanowiłem wyremontować motorek a że różnica między orginalnym rozmiarem 50cm3 a 72cm3 byla minimalna...
Tak z ciekawości zapytam, bo widziałem już kilka egzemplarzy polo z podobnego rocznika i w większości miały one pod maską po lewej stronie z przodu taką część? I właśnie nie wiem co to jest. Podejrzewam, że jest to pompka podciśnienia ale nie jestem pewny. Czy jej brak może mieć wpływ na gaśnięcie przy zimnym silniku?
też tak właśnie myślę. bo na ciepłym silniku pali od tyku. a gdy silnik jest zimny nie może złapać, potrzeba chwili aby odpalił.
Sterownik nie wie jakie jest ciśnienie paliwa. Ma tak zaprogramowane (albo nie )by włączać pompę paliwa na chwilę po zapłonie. Potem po wykryciu sygnału z czujników wału/wałka włącza pompę /wtryski na stałe aż do wyłączenia zapłonu. Jak jesteś pewny że włączała sie po zapłonie to orócz wymiany sterownika nic tam nie zrobisz. No chyba że jest jakiś oczywisty...
4 pompowtryskiwacz do wymiany będzie. Zamień go miejscami i sprawdź korekcje. Nie podałeś kanału 23, nie podałeś synchronizacji...
Zużyty silnik, pompa? Na ciepłym za mała dawka rozruchowa? Zasymuluj silnikowi, że zimny i sprawdź odpalanie.
Jaką temperature widzi rano jak zimny?
Zawsze tankuje na Orlenie , w poprzednią zimę zaczynało mi poszarpywac , nic nie robiłem. Od wiosny jak było już cieplej nic się nie działo aż do teraz bo temp już niskie . I na zimnym ciężko odpala.
z tego co napisales wynika ze dostaje za duza dawke paliwa.... sprawdz wtryskiwacze na początek
Błędów może nie być ,musisz podglądnąć parametry bieżące rano przed odpaleniem; temp.cieczy i temp. powietrza zasysanego.To cała filozofia. Osobiście miałem taki sam przypadek . Winny był map który jest razem z czujnikiem temp. powietrza.
Połącz to przewodem bo to ssanie. Nie widziałeś że ciężko odpala jak zimny?
Gdy samochód jest zimny i go odpalam to ma ciężko i trzęsie całym samochodem, co to może być? Ale na ciepłym już tak nie ma
Cześć, Samochód na zimnym silniku ciężko odpala, po uruchomieniu gasnie, kilkukrotne uruchomienie stabilizuje prace. Kablem OBD2 sprawdziłem blad i wyskoczył 171. Gorąca prośba o pomoc :)
Może się paliwo cofa ? Załóz zaworek zwrotny.
U góry na łapach zakładałem uszczelki od filtra oleju - pasują idealnie. Odnośnie dołu to zrób zdjęcie i wrzuć tutaj (podejrzewam, że leci z pompy). Ciężkie odpalanie to wina pompy, jednak próbowałeś podpompować pompką ręczna i odpalać? Filtry czyste?
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
po czym po odpaleniu podnosi on delikatnie obroty jak by był na ssaniu. Temperatura silnika do sprawdzenia- vcds-em przed pierwszym odpaleniem.
Niestety wymiana czujnika temp.nie pomogla.Wymieniono rowniez przeplywomierz,bez rezultatu.Dodatkowo auta na lpg trzyma obroty w granicach 1500,wymieniony silniczek krokowy i bez rezultatu.Na benzynie natomiast obroty strasznie faluja i po dodaniu gazu zapala sie check.
Witam mam taki problem rano jak silnik jest zimny bardzo ciężko odpala. Pojechałem na komputer i wyświetla błąd " P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem" Został wymieniony czujnik na nowy i komputer dalej ciężko pali. Gdy się się odłączy czujnik samochód odpala dobrze:) Elementy które zostały naprawione:...
Z dnia na dzień mój Passat ciężko odpala na zimnym silniku. Kręci jakby brakowało mu paliwa. Raz odpalę, potem odpala od strzała. Wymieniony został rozrusznik, świece żarowe, czujniki temperatury, nowe wtryski, filtr paliwa. Także wymienione została pompa próżniowa i przewody paliwowe. Tak naprawdę wszystko. Nie wiem, co może być przyczyną. Żadnych...
Dobra, dziękuję
Odpalasz go na benzynie jak zimny nie na gazie żeby była jasność
Ok. Tak ustawie, bo teraz niby obroty na ciepłym silniku są, ale za to zimny bardzo ciężko odpala. Musze ze 6, 7 razy kręcić dość długo rozrusznikiem żeby odpalił, i to na ssaniu.
Sprawdź jaka jest dawka rozruchowa paliwa vagiem. A co to ma do zjeba... rozrusznika?To trzeba naprawić. gdy jest zimny silnik ciężko kręci. ???
Witam. Tydzień temu stałem się posiadaczem lublina z 98 roku,zimny ciężko odpala sprawdziłem świecę żarowe są ok tylko jest mały problem nie uzyskują odpowiedniej temperatury.Sterownik podaje napięcie ok 17 s a świecę rozgrzewają się po ok 30 s podejrzewam ze ktoś zamontował nie te świece jakie zastosować świecę ?
Witam. Mam problem z Vectrą C 1.8 benzyna gaz. Na zimnym silniku długo kręci, żeby odpalić a na ciepłym odpala bez problemu.
Jaki masz rok i przebieg ??
Witam, posiadam Ursusa C330M. Kupiłem go na wiosnę, ciągnik postał przez zimę i poszła woda do oleju. Zrobiłem remont. Dałem nowe tuleje, nowe tłoki, nowe panewki. Poskładałem wszystko i mam teraz problem z odpalaniem ciągnika jak jest zimny. Mianowicie podgrzewam świece i strasznie ciężko odpala. Tak jakby palił na jeden gar. Z komina leci biały dym....
Mogę to zrobić programowo ,aby palił od dwóch-trzech obrotów. Typowe ciężkie odpalanie na zimnym dla tych aut w takich temp. gdy świece jeszcze nie grzeją.
Podaj wartości kompresji ze wszystkich cylindrów
Mogłem od razu zapytać bo na tym się kończy. Czy wydobywają się spaliny przy kręceniu rozrusznikiem jak nie chce zapalić? Jeżeli tak to wtryskiwacze pracują świece grzeją rozrzad ok pozostaje kompresja. Nie jestem ci w stanie napisać ile powinno być bo nigdy nie sprawdzałem gdyby to było z miesiąc temu to odp miałbyś po chwili bo świece zmieniałem w...
Gaźnik jeszcze nie przyszedł.Dzisiaj jechałem i jak wróciłem spojrzałem w filtr paliwa i było kompletnie zero.Czy to może także odpowiadać za tak ciężkie odpalanie ciepłego silnika??Jak zimny jest i postoi to paliwo dochodzi i jest.
MAN F2000 19-343 Ciężko odpala jak ciepły silnik muszę kręcić z 4 sekundy jak zimny od strzału pali ????
Witam całkowicie spada moc i zapala się pomarańczowa kontrolka od wtrysku. w tej sytuacji podpięcie pod komputer może wiele wyjaśnić. Odczytaj błędy i wtedy można coś powiedzieć.
jak jest zimny to ciężko odpala , ale jak zgasisz takiego gorącego to od kopa Dodano po 2 Mógłbys trochę jasniej bo chyba nie rozumiem o co ci chodzi . Przyjechalem z trasy na gorąco odpalil od kopa , ale jak odczekam az ostygnie to problem wraca , ciezko bedzie odpalic .
Na pewno problemem jest brak ssania czyli za uboga mieszanka dla zimnego silnika dlatego na zimno ciężko odpala. Jeżeli tam jest ssanie przez przesłonę kanału powietrza to ta przesłona widocznie się nie zamyka dlatego nie ma ssania.
Kiedyś miałem taki przypadek w moim widlaku że jak był zimny to palił jak złapał temperaturę to ciężko odpalał, musiałem go długo kręcić, i okazało się że reduktor pad. Po wymianie parownika było wszystko ok.
Witam od niedawna jestem posiadaczem VW polo 9N 04r 1.4 TDI od jakiegoś czasu autko ciężko odpala gdy silnik zimny,odpala za pierwszym razem ale tak ciężko(jak ciepły silnik wszystko w normie)wymieniłem świece żarowe,rozrusznik,akumulator,olej,wszyst... filtry wraz z filtrem paliwa,rozrząd,wtryski i pompa paliwa sprawdzona wszystko ok,do VAG był podłączony...
Witam. A może Mi coś podpowiecie Mam problem z moim Audi. Gdy jest zimny to ciężko odpala. tak jak by odpalał na 2 może 3 tłoki. Szarpie nim ale jak odpali wszystko ok. Świece sprawdziłem 1 była do wymiany i coś lepiej może było ale nadal tak ciężko odpala. Pomóżcie. Pozdrawiam Tomek.
Jeśli chodzi o kierunki to zapewne nawalił Ci Przerywacz kierunkowskazów, tania sprawa do 30zł. Zobacz jeszcze jakie masz ładowanie na akumulatorze, przepatrz czy kable nie są zaśniedziałe. Co do ciężkiego odpalania na zimnym silniku, czy dzieje się tak jak odpalasz motocykl codziennie? Może gaźnik jest źle wyregulowany i podaje zbyt małą dawkę paliwa?...
Tutaj czasy sa dobre pozatym ze wtryskiwacze gazowe nie nadazaja za bezynowymi,sa za wolne do tego silnika .Niestety musisz zobaczyc jak jest na zimno jaki czas wtrysku benzyny.2,5ms to czas dobry ale na ciepłym silniku
na ciężkie odpalanie na zimny była aktualizacja centralki ale zapewne już pompa siada, ja bym od niej zaczął !
Kąt wtrysku opuzniony, ciągnik stał cały dzień bez odpalania czyli zimny,teraz odpalałem i nadal ciężko trzeba pokręcić,dym biały wali. Po odpaleniu przygazowka i dym powoli ustępuje co jest? Zawory ustawione na 0,30 ssący i wydechowy. Może gniazda wypalone ale wtedy by nie miał siły chyba Dodano po 3 Panowie mam jeszcze takie pytanie czy w mwm 228-6...
Kupiłem focusa i co zauważyłem. Jak temperatura jest powyżej 15st to ładnie odpala a jak poniżej to za 2-3 razem odpala. Oczywiście po nocy jak zimny całkiem silnik. Co może być przyczyną?
Świeca żarowa grzeje przed startem?przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania.
Przy tym przebiegu może juz uciekać ciśnienie. Podjędz do kogoś kto ma tester. Im więcej pomiarów tym bliżej prawdy. Sama diagnoza komputerowa nie wszystko pokaże.
Panowie gdzie w z16xe znajdę czujnik temperatury ECU. Bo męczy mnie spalanie benzyny 14l teraz może i wiecej w mieście. I podczas odpalania na zimnym tak ciężko odpala z dodawaniem gazu tak jakby silnik miał wyskiczyc. Strasznie wolno wchodzić na te 900-1100 RMP. I jak wchodzi na te obroty to tak jakby miał gruźlicę.
Czy nie wystepuje problem ze spadaniem wskazowki temperatury silnika podczas jazdy i powiazane z tym wlaczenie ssania automatycznego? Wyglada to tak, ze przez pol sekundy czuc jak silnik sie troszke przydlawia. Przyczyna jest uszkodzenie czujnika plynu chlodzacego, samochod tez czesto nie moze odpalic wtedy z uwagii na za duze dawkowanie benzyny przy...
Witam, miałem podobny problem. Rano ciężko odpalał, gdy był zimny. Wystarczyło dodać trochę paliwa i od razu odpalał. Sprawdzone zostały wszystkie masy, przewody paliwowe i filtry. Okazało się, że winny był rozrząd przestawiony o jeden ząbek. Często wystarczy wyciągnąć łańcuch, a także mogą pojawić się problemy z odpaleniem. Po wymianie rozrządu problem...
Samochód sprzedany, jednak na 90 procent winne były wtryski. Pozdrawiam
Witam, Danek1313 jak twoja historia się zakończyła ? Pozdrawiam Rafał
Znajomy miał problemy z odpalaniem W168 1,4 (najpierw gasł mu na zimnym zaraz po odpaleniu, potem odpalał za którymś tam razem), problemem okazał się PRZEPŁYWOMIERZ. Sprawa o tyle przerąbana, że jest zintegrowany z ECU...
A czy jeśli byłby tam na tym kablu zanik prądu to na ciepłym też by ciężko palił? Bo na ciepłym silniku pali dobrze.
Sprawdzic kąt wtrysku to chwila jak ma kabelek
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Witam, mam problem z odpalaniem! Rano jakoś kreci ale po przejechaniu ok 30km zostawiam go na 2h i wtedy ciężko mi odpala. Jak już jest rozgrzany to łapie od razu. Jak zimny ciężko trzyma na obrotach. Odpalam go zawsze na benzynie, na gaz przełącza się dopiero gdy osiągnie 10st. Wymienione: pompa paliwa, świece, kable, cewka, sonda lambda Czyściłem...
Rozumiem aczkolwiek przemawiają do mnie konkretne argumenty czy wtryski po rozgrzaniu mogą inaczej pracować jak zimne?...
I jak problem zostal rozwiazany.? Bo mam takie same objawy...
zimny ciężka odpalać zimny silnik ciężka odpalać silnik ciężka odpalać zimny
pw3015 unitra shure uszkodzony discman wyłącza
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Błąd skrzyni biegów Opel Vivaro 770563 - diagnostyka i naprawa Jak wyciągnąć złamany grot z młotowiertarki?