Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
sprawdz czujnik temperatury
Fakt że silnik można uruchomic gdy jest rozgrzany sugeruje awarię automatycznego ssania . Nie odpala zimny.
jeśli przełącznik gaz-benz po włączeniu zapłonu na chwilę włącza elektrozawory to włączasz ze 3 razy zapłon i kręcisz, silnik załapuje jak na benzynie a ty dodajesz gazu bo jest możliwe że zaraz zgaśnie ale takie sprawy jak co dalej jeśli załapie musisz wybadać sam
Kolego może tobie termostat tez już się wypracował i jest ciągle otwarty (nie zamyka się gdy jest zimny)
Nie do końca tak, jak się nie zdąży nagrzać to na gazie czy benzynie łechta chwile, ale jak jest nagrzany i zgasze na gazie i odpalam na gazie to tak samo ciężko zapala ale łechta krócej niż gdy jest zimny.
Kolego ty chyba nie zrozumiałeś problemu. Czytaj wszystko, a nie tylko pojedyncze posty. Gdy silnik się zagrzeje i przełączysz na benzyne to działa, nie gaśnie. To chyba wiadomo że działa, skoro silnik pracuje ! A gdy silnik jest zimny, to nie odpalisz go na benzynie. Tutaj jest właśnie ten problem, czemu nie chce odpalić, gdy silnik jest zimny.
co ma czujnik temperatury do tego???? napewno to nie będzie to Dodano po 3 wymien kompa w poloni
Kiedyś miałem 1.5 GLE i nie chciał mi zapalać, gdy stał całą noc w garażu. Pomagało czyszczenie styków w rozdzielaczu iskry (kopułce). Kupiłem nową i problem się skończył.
Witam.Mam poloneza caro plus rocznik 97 GLI z jednopunktowym wtryskiem firmy BOSCH(na gazie) i taki z nim problem.Mianowicie po odpaleniu na benzynie na wolnych obrotach chodzi normalnie ale po dodaniu gazu zaczyna przerywać i szarpać.Wszystko to mija po osiągnięciu przez silnik temperatury około 70 stopni.Na gazie chodzi bez problemu i nie ma takich...
Sprawdź ciśnienie paliwa, pewnie pompa przytarta, i na zimnym, gdy wzbogaca mieszankę, jest nie wydolna.
Sprawdź ciągłość cewek na stojanie, potrafią cię złamać w pobliżu śrub którymi jest skręcony rozrusznik.
Może się mylę ale sonda lambda jest chyba odłączana kiedy silnik jest zimny.
Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
Kiedy były wymieniane świece zapłonowe, jeśli nie wymień na "właściwe".
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
To napewno immobilizer - jesli iskra jest przy pierwszym obrocie silnika, a pozniej zanika. mialem to samo...
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Ja miałem PN '94 mono 1,6GLI i tak miałem ZAWSZE! I Opel Omega '95 ma to samo. Obroty schodzą do 1000 dopiero na postoju - w jeździe silnik nie wie, czy jest odsprzęglony, czy też hamuje silnikiem i nie zmienia dawki. Dopiero, gdy czujnik szybkości wskazuje 0, zaczyna się regulacja. Trzeba się przyzwyczaić i nie wrzucać luzu, póki zimny.
Zimny reduktor pewnie zamarza, co jest normalnym objawem.
Źle ustawiony reduktor, zalewa zimny silnik gazem.
ssący - 0,2 mm wydechowy - 0,2 mm mierzone na zimnych zaworach. Chyba, że staaaary typ (ponad 15 lat).
Witam. Mam poloneza na wielopunkcie. Jak jest zimny po odpaleniu nierówno pracuje jakby się dusił. Świece przewody wymieniłem filtr paliwa i nic. Jak się nagrzeje to wszystko się normuje. Gdzie szukać przyczyny
Dolot w tym samochodzie jest zrobiony tak ze zasysa tylko i wyłacznie zimne powietrze . to nie polonez ze zasysa zimne / cieple powietrze
I po kłopocie. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - 39zł (ten który idzie do komputera) przy okazji też termostat -20zł i wyczyściłem obudowę termostatu strasznie dużo syfu się w środku nazbierało. musiałem dokupić litr płynu chłodzącego bo mi wyciekł przy odkręceniu obudowy termostatu - 12zł i uszczelkę 1,50zł. Auto odpala jak nowe Dzięki...
Zwykły fejsik VAG załatwia sprawę. Do tego musisz mieć program do tego wtrysku. Jest inny niż do poloneza na multecu. Sprawdź czujnik temp. może sterownik widzi zimny silnik
Wiem że nie tylko Stag,ale jego najczęściej montuję i dlatego podałem to jako przykład.A co do instalacji,uważam że należy mówić wszystko.Już teraz jesteśmy chłopcami do bicia(montażyści),zobacz po forach wszędzie "gaziorz do kitu",i gdyby nie nadludzka inteligencja(klienta),to wyrwał by ten "gaziorz" od niego pieniądze.Ja już mam dosyć tych opini,i...
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Polonez GSi w baku jest wmontowane złącze zasilania pompki paliwa które się przegrzało zimne działało po chwili przerywało.
Mam poloneza GSI.Od 2 tygodni mam problem z uruchamianiem.Gdy silnik jest zimny to po przekręceniu kluczyka nie świeci się lampka ładowania. Silnik uruchamia się bardzo trudno - około 15 s. kręcenia.Po uruchomieniu wszystkie wskażniki i lampki świecą się jakby połową mocy. Gdy dodam gazu -obroty do 3500 -> wszystko się rozświetla prawidłową mocą. Gdy...
nie dostaje napięcia, gdy zimny mnie ma prądu na wtyczce od pompy,
Podczas odpalania zimnego Poloneza w gazie wyskakuje błąd 16 i nie odpala. Co on oznacza ten błąd? I jaka jest przyczyna?
Witam! Mam problem. Przyszła sroga zima więc to problem dość przykry. Silnik nagrzewa się do temperatury 90`C a w samochodzie jest zimno. Nawiew włączony dmucha tylko chłodne powietrze. Rurka do nagrzewnicy jest gorąca okropnie, ale wychodząca jest zimna. Myślę, że nagrzewnica się zapowietrzyła. Jeśli ktoś wie jak ją odpowietrzyć lub zna inną możliwa...
Dzieki za informacje a jak miernikiem bym zmierzyl to jaka wartosc powinien miec na zimnym pozdrawiam
Jest taka możliwość tylko jak sobie Kolega to wyobraża żeby odpalić samochód na gazie przy zimnym silniku.
na zimnym czy na cieplym silniku,rozumiem ze na benzynie jest zawsze ok, jak jest w czasie jazdy na gazie
no to masz odpowiedz Dodano po 1 ewentualnie przesłona ciepłe/zimne
Mam duzy problem ze swoim Polonezem Atu 1.6GLI (Abimex). Otóz rozchodzi się o to, że jak silnik jest zimny (czyli nie osiągnie temperatury ok 70st. C) to nie jedzie, znaczy wrzuce jedynkę, przejade 20m i silnik spada mi z obrotów i gaśnie tak się dzieje ciągle, dopuki się nie nagrzeje, pozniej wszystko chodzi pięknie. Jak silnik pracuje bez obciąznia...
A check płonie????Jeśli komputer to pozostaje go sprawdzić pod kątem zimnych lutów.
Witam. To proponuję zacząć od naładowania akumulatora, a jak nie pomoże to wymiana.
Tak wiem ale nie aż 20 litrów na 100 km. Dodam ze nieraz jedzie normalnie a nieraz tylko do 4 tys i wiecej nie chce Dodano po 13 Jaki jest prawidłowy luz zaworowy na wydechowym i dolotowym. a i jeszcze czemu jest błąd od sondy lambda jeśli jest nowa?? Dodam ze polonez jak zimny to nie bardzo wchodzi na obroty tak jak by dostawał za dużo paliwa
w jaki sposób mógłbym ja spr??ale dziwne to jett bo jak załapie zimny na gazie i zgasze go to normalnie juz z benzyny od pala Dodano po 46 i gdzie podziewa sie ten płyn??
tak sprawdzalem cisnienie paliwa wynosi ono 1bar i dzieje sie to tylko na zimnym silniku
Kolego ja u siebie poldku jak zaczoł klepać zaworek ustawiałem na zimnym silniku . Mianowicie blokowałem ruch zaworu i obracając silnik kluczem do momentu aż zatrzyma się wał rób z wyczuciem i stopniowo żeby pozbyć się oleju z regulatora . Potem obróciłem wał o pół obrotu z powrotem i ustawiałem zawór na zero luzu .Po tym zabiegu nastała cisza zero...
Posprawdzaj zimne luty na końcówce mocy i gumę łšczšcš drzwi z nadwoziem w której sš pocišgnięte przewody do głoników
Witam. Mam problem z odpaleniem Poloneza. Jak jest ciepły silnik to nie ma problemu. Jak rano przy zimnym silniku chcę go zapalić to minimalnie coś łapie, ale nie zapala. Tak załapie ze 2 - 4 razy maximum i nawet przy dalszym kręceniu nie ma efektu ani już nie łapie. Po wyłączeniu zapłonu i ponownej próbie jest taka sama sytuacja. W końcu za którymś...
Szczotki i odpalanie?
Sami sobie wszyscy odpowiedzieli, zimne luty - temat zamykam.
Witam! Mam kłopot z Polonez'em z instalacją LPG. Auto,gdy jest zimne przerywa i gaśnie. Nie chce chodzić,ani na benzynie,ani na gazie. Nie wiem co jest tego przyczyną. Został wymieniony silniczek krokowy,sterujący przepływem gazu,zawór sterujący przepływem powietrza i przewody zapłonowe,ale to nic nie dało. Jeżeli ktoś miał taki problem i sobie z nim...
Najlepiej ustaw na zimne i zablokój (np. wkrętem)
Lub licznik dostał zimnych łutów.
Witam. Kolego założenie tej rurki poprawi pracę silnika, zwłaszcza teraz zimą. Za sterowanie pobieraniem powietrza ciepłe/zimne odpowiada element oznaczony nr 4, jest to coś (nie znam fachowej nazwy) w rodzaju zaworu sterowanego termostatem.
Mam taki problem polonez Atu plus 97r. gaśnie przy próbie przełączenia z benzyny na gaz kiedy jest zimny. Następnie nie można go już odpalić. Czym to może być spowodowane ???? Czyżby wtrysk szwankował ??
A może immo szwankuje,popatrz na kontrolkę... Immo odcina wtryski...
właśnie niewiem bo usterke mam od wczoraj.zrobiłem dzisiaj pierwsze odpalenie na zimnym.
problem z przelaczeniem na gaz na zimnym silniku tkwił nie w obiegu wody a w regulatorze ilosi przepływanego gazu ktory był elektroniczny. zamieniłem na reczna regulacje i przelaczenie na gaz odbywa sie bez problemów na zimnym silniku.
Jeśli wystepuje to tylko na gazie to powodem jest prawdopodobnie zamarznięcie reduktora. Zanim płyn zacznie podgrzewać reduktor upłynie troche czasu (szczegulnie gdy masz uszkodzony termostat i układ hłodzenia startuje na pełnym obiegu- czyli przez hłodnice). Zapalaj albo na benzynie -szczególnie gdy jest zimno i sprawdź termostat.
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź.
Nie musi być kodu, wystarczy że pokazuje za niską temp. dla sterownika. Podaj wartości rezystancji na zimnym i ciepłym
Czy jest mozliwosc adaptacji modulu zaplonu od poloneza do 126 el Pozalozeniu modu do 126 el samochod zapala i pracuje Lecz po przejechaniu 200 m gasnie Radiator zimny a modul sie uszkadza
Jeśli padnie uszczelka pod głowicą, przy zdjętym korku z chłodnicy powinieneś zaobserwować bąble powietrza, oczywiście przy pracującym silniku. A jak z rozruchem zimnego silnika?
Ciężko odpala na zimnym silniku a jak juz odpali to obroty około 600 i gaśnie ( chyba ze trzymam nogę na gazie), po rozgrzaniu do 60stopni obroty rosną do około 1500 i jeździ
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Auto więcej pali i kończysz hamulce. Jak często zmieniasz klocki? Założyłem rurę żeby szło zimne powietrze Polonez ma "termostat" na dolocie i sam sobie pobiera zimne/ciepłe z nad wydechu jak mu potrzeba. Wlot zimnego powietrza stosuje się w autach bez LPG, gwałtownie wpadające powietrze, miesza się z gazem, jest...
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
czesc po wymianie płynu ,termostatu nowego nagrzewnica przestała grzac . przewod zasilający nagrzewnice jest gorący a powrotny zimny,rurka metalowa jest zimna .polonez chodzi na gazie.Nagrzewnica jest typu daewoo.Proszę o radę .
Mam Poldka atu 1,6gli na mono-wtrysku+kat. i instalacje lovato II generacji lecz ostatnio wywaliłem krokowca bo nie reagował na sygnał z kontrolera STAG2L.Więc wstawiłem register.I są teraz problemy z odpaleniem silnika jak jest zimny(na samym LPG).Ponadto zauważyłem że przy filtrze powietrza coś dziwnie dzwoni-termostat sterujący powietrzem się rozleciał(przetarł...
A co powiecie na to jak kasatory walą na gorącym silniku a na zimnym jest ok
Witam .. mam nietypowy problem .. chodzi o to ze mój polonez jeżeli jest zimny i ma właczone swiatła odpala bez problemu , a jeżeli rozgrzany silnik to na odpalonych światłach nie chce rozrusznik. Gdy zgasze światła odpali bez problemu .. dzieje mi sie to tylko na ciepłym silniku... w czym szukać usterki ???
Witam! Nie wiem co się stało, to czary chyba bo teraz na zimnym silniku pali dobrze i w miarę równo. Pewnie jak będzie mróz to znowu sie zaczną kłopoty. Mam natomist inny problem: Czasem kiedy włącze kierunkowskaz nie miga lampka od kierunkowskazu, lub miga inna, przykładowo od podgrzewania tylniej szyby- ktoś wie co może być tego przyczyną ??
A czy ten polonez ma LPG ? Może wina leży po stronie przewodów WN.
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Gdzie sie ten czujnik znajduje? Czy mogę zasymulować rezystancyjnie zimny silnik? Jaka jest wtedy rezystancja czujnika ?
Dziwnie dzila u mnie ten nadmuch na zimnym powietrzu regulacja dziala bez problemu czyli wszystkie pozycje po koleji gora , srodek i dol po przestawieniu na cieple na zimnym silniku jest ok natomiast jak nagrzewnica zlapie temperature , wiekszosc goracego idzie na szybe a regulacja nawiewu przestaje jakby reagowac po przestawieniu na zimne powietrze...
Objaw jest taki ze na zimnym silniku (np z nocy lub po kilku godzinnym postoju) silnik nie bardzo daje sie uruchomic-tzn. silnik trzeba dlugo obracac rozrusznikiem. W czasie rozruchu silnik zalapuje na chwilke jednak nie odpala. Kiedy juz silnik zagada jest wszystko ok moc i obroty w najlepszym porzadku a z ponownym uruchomieniem nie ma problemu. Ustalilem...
Witam wszyskich mam problem z polonezem 1,4 gdy odpalę na zimnym silniku to gaśnie dopiero jak potrzymam na gazie chwile to nie gasnie . A gdy złapie temperature 90 stopni to obroty rosna az do 3500 obr/min. Czy ktos mi pomorze z tym problemem .
Na ciepłym silniku ciśnienie sprężania wynosi: I cyl - 11,5 bar II cyl - 11,4 bar III cyl - 11,6 bar IV cyl - 11,4 bar Nie było próby olejowej wobec otrzymanych wyników, bo mijałaby sie z celem (dla nowego silnika podaje się sprężanie 12,5-13,5 bar). Jest sens jeszcze mierzyć na zimnym?
Witam, mam Poloneza z silnikiem Rovera i od kąd go kupiłem mam problem taki że gdy odpalam go z rana to na zimnym silniku gaśnie, np. jadę po osiedlu do roboty i przy hamowaniu na wolnych obrotach gaśnie, dzieje się tak tylko chwile gdy jest ciepło, najgorzej mam w zimie i dlatego muszę naprawić problem do zimy bo znowu będe musiał go gazować zanim...
Sprawdz czy wczasie rozruchu na zimnym wtryskiwacz daje paliwko o ile to monowtrysk. jak daje i iskra jest to podlej mu troche strzykawka Jak zarechce to wtryskiwacz prawdopodobnie kuleje
powiem tylko ze silnik gaznikowy mozna spokojnie odpalac na gazie gdy jest zimny - nawet w zimie mam podobnego poldasa z przebiegiem 70kkm na gazie +140kkm na Pb naprawde szkoda benzyny
GLI - wtrysk jednopunktowy GSI - wtrysk wielopunktowy Mi chodzi nie o czujnik który uruchamia dmuchawę na chłodnicy, tylko o taki który informuje komputer czy silnik jest zimny czy ciepły i na podstawie tych informacji komputer dobiera mieszankę.
stojan to cale auto!! czytaj dokladnie klego. diody ma juz sprawdzone. A jakby mial zimny lut to by mu kontrolka sie lekko jażyła.
Jakie są kody usterek - od diagnostyki trzeba zacząć to nie polonez.
Iwantcookie można jakoś na szybko wyczyścić te dysze czy nie za bardzo? i jak to zrobić? Tu nie pomogę, to robił mechanik. a poza tym czy zanieczyszczeń z gazu nie powinien wyłapywać filtr?;> Pewnie powinien. Nie chce tu żadnych herezji siać bo aż tak się nie znam, ale z tego co pamiętam to były jakieś zanieczyszczenia w postaci cięższych frakcji węglowodorowych....
Panowie, skończcie pisać bzdury, auto ma pół roku, alternator ma nieco bardziej złożone sterowanie niż Polonez. I to właśnie lubię, wylanie kubła zimnej wody na rozpalone łby.
silniczek krokowy ma wyłącznie za zadanie utrzymanie obrotów biegu jałowego i ma się nijak do możliwościa uruchomienia samochodu !! Tomasz Trojanowski http://www.uniserwis.pl/ W polonezach też podnosi obroty przy zimnym silniku na ok 1500 obr ( potpcznie nazywane dawnej saniem) nie we wszystkich modelach ale tak jest na jednopunktowym wtrysku właśnie...
Witam mam problem z odpaleniem mojego Poldka jak jest zimny i jak postoi rozgrzany z 10 minut iskra na świecach jest paliwo podaje do gaźnika na holu odpali kable do świec nowe ten z roździelacza do modułu też proszę pomóżcie
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
Dziekuje temat zamykam.
Wartość 3,5 bara podana jest w książce Edwarda Morawskiego pt Sam Nprawiam i taką wartośc uzyskałem ;) A mapa nie powinna być rozjechana ponieważ po dłuższym odłączeniu aku następuje reset komputera co też było uczynione ;) Może rzeczywiście ta pompa on tak się zachowuje tylko na zimnym silniku ;)
dzieki, wymienie i dam znać czy pomogło
Jak masz silnik Rovera, to pod blachą, do której jest przykręcony sterownik jest przekaźnik podwójny i bardzo często robią się w nim zimne luty
witam mam 17 poldka na gazie kiedy odpalam samochod mam obroty okolo 1500/min a jak sie silnik nagrzeje to wtedy normalne ( około 1000), czasami dochodzi do odwrotnej sytuacji kidy odpalam mam bardzo niski obroty ( 600/min ) a po nagrzaniu rosna do 1500 o co chodzi?? da sie jakos to naprawic??
Wiesz co chyba pojadę do gazownika na regulacje lpg i się zobaczy co i jak.
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
pół roku temu kupiłem poloneza CARO z deską rozdzielczą od ATU zamiast linek podciśnienie.problem polega na tym że nagrzewnica ledwo ciepła przewód zasilenia ciepły powrót zimny.po odłączeniu przewodów jest przelot powietrza . Gdy poruszam przewodem zasilającym na moment wszystko jest okey potem znowu przewód powrotu zimny .PROSZĘ o pomoc.
juz rozwiązalem problem:D byl zimny lut przy samym wejsciu przy wtyczce
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
silnik zimny bedzie ci troche wariowal, nie przejmuj sie, nie ma wlasciwej charakterystyki,do czasu zdiagnozowania olej to, przeciez trzeba jezdzic, musisz szczytac kody lub serwis
Przymierzam się do wymiany ale w poniedziałek bo nie kupie przecież w niedziele.
polonez zimny lambda zimny bojler zimny dolot
żarówka omnilux podłączenie wtyczki kolory rezonans karoserii
podłączenie korektora graficznego uzwojenie silnika
Opłacalność wymiany uszczelki pod głowicą w Peugeocie 309 Lokalizacja sterownika silnika w Ford Galaxy 2.3 Mk1 2002