Nie do końca tak, jak się nie zdąży nagrzać to na gazie czy benzynie łechta chwile, ale jak jest nagrzany i zgasze na gazie i odpalam na gazie to tak samo ciężko zapala ale łechta krócej niż gdy jest zimny.
Mam zbliżony problem u mnie w Polonezie z silnikiem Rovera. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zapala bez najmniejszego problemu, nawet po dłuższym postoju. Nigdy nie miał i nie ma instalacji gazowej. Po rozgrzaniu silnika nagle zaczyna tracić całą moc (obroty powoli spadają, konieczna staje się redukcja biegu). Spadkowi mocy towarzyszy jednoczesny...
Zwykły fejsik VAG załatwia sprawę. Do tego musisz mieć program do tego wtrysku. Jest inny niż do poloneza na multecu. Sprawdź czujnik temp. może sterownik widzi zimny silnik
przy gwaltownym przyspieszeniu silnik sie dlawi nie ma róznicy czy obroty wysoki czy niskie i czy silnik zimny czy gorący
Sprawdzę jutro. Odnośnie odmy.. hm.. jakby to powiedzieć.. Za odmę robi tam przewód gumowy z pokrywy zaworów idący do kolektora ssącego - jak w Polonezie. Jak odpiąłem przewód, to zero oleju. Jaki masz pomysł Megawe? Czego szukamy? Filtr powietrza nowy. Filtr paliwa też nowy.
witam mam problem z rozrusznikiem w polonezie otóż chodzi o to ze jest to już trzeci rozrusznik wymieniony w ostatnim czasie i na kazdym jest to samo .silnik zimny bardzo wolno kreci nie odpali ,silnik goracy bez problemu odpala dzisiaj zalozylem nowa baterie i to samo po 2h nie odpalił masa ok nawet dołozylem dodatkowa prosto z baterii na silnik prosze...
Co to może być? Silnik jak jest zimny słabo pali (pracuje na 4 cylindrach na 100%), gdy sie nagrzeje, praca i moc silnika na wyższych obrotach nie budzi zastrzeżeń, gdy jest na wolnych obrotach pracuje stabilnie. W czasie przyspeszania wyczuwa sie brak mocy do pewnych obrotów. Po przekroczeniu ok. 2500 obr/min wszystko jest znowu ok. Świece, przewody...
Bo odpalałeś na gazie. Odpalałem cały czas na benzynie, tak samo było z jazdą, normalnie na benzynie samochód jechał, po przełączeniu na gaz było słychać od razu przełączenie, więc samochód pracował zarówno na benzynie jak i gazie. Ten samochód na gazie w życiu nie zapali jak jest zimny... Musi być dobrze rozgrzany. Ma tak niestety odkąd założono mu...
Witam, nie mam już siły do tego samochodu. Ale pomijając to, zaczne wszystko od początku. Polonez 1,5 na gaźniku, Caro. Rocznik 94. Problemy były na początku takie, że samochód gasł na wolnych obrotach kiedy silnik był zimny. Kiedy doszedł do ~90 stopni, wszystko było w normie, trzymał obroty, chodził jak należy. Do tego doszło koszmarne spalanie ponad...
Witam. Mam problem z moim atu 96r 140tys.przebiegu. Co może być przyczyna takich świec na 1 i 4 cylindrze na 2 i 3 są ok. Silnik nie równo chodzi, gdy jest zimny. Buja autem, jakby nie palił właśnie na te świece. Już robiłem 2 wymiany świec. Przez pierwsze 100km jest normalnie, równo i płynnie chodzi gdy zimny czy ciepły...a później gdy odpalę, buja...
No. Masz rację, znasz się gościu na robocie jak nie wiem kto. Ciekawe co będzie, jak się skończą ferie i mama na paliwo nie da do Poloneza.
Witam ponownie. Odpaliłem dopiero teraz smochód. Zauważyłem, że w obiegu wodnym (z chłodnicy) ciepła woda dociera wężem gumowym od obiegu silnika do reduktora gazu. Natomiast sam reduktor jest zimny. Nie ma też grzania wnętrza auta (nawiew jest zawsze zimny), chociaż suwaki są ustawione na ciepłe powietrze. Co może być przyczyną ?
Witam! Kol. Albercik termostat ma tyle do rzeczy, że jak silnik będzie nie dogrzany to czujnik pokaże że silnik jest zimny i będzie wzbogacał mieszankę i komputer podniesie obroty i dlatego może być efekt taki, że jak samochód jest w ruchu to jest schłodzony i obroty są wysokie, a jak się zatrzyma to się dogrzewa i obroty spadają Pozdrawiam!
pół roku temu kupiłem poloneza CARO z deską rozdzielczą od ATU zamiast linek podciśnienie.problem polega na tym że nagrzewnica ledwo ciepła przewód zasilenia ciepły powrót zimny.po odłączeniu przewodów jest przelot powietrza . Gdy poruszam przewodem zasilającym na moment wszystko jest okey potem znowu przewód powrotu zimny .PROSZĘ o pomoc.
Witam. Ostatnio mam problemy z zapalaniem mojego poldka Rozrusznik ledwo co kręci i pobiera taka ilość prądu ze bardzo szybko rozładowuje akumulator. Zauważyłem ze dzieje się tak tylko wtedy kiedy silnik jest zimny. Kiedy ciepły to kręci bardzo dobrze. Akumulator na pewno nie ma winy. W innym polonezie kręci jak szalony. Dzisiaj rozebrałem sprawdziłem...
Witam, Mam następujący problem z moim polonezem 1.6 GLE wersja z 93: Po pierwsze cofa mi paliwo jak dłużej postoi i muszę długo kręcić, żeby paliwo doszło do silnika, albo dopompować ręczną pompką wbudowaną w pompę paliwa. Myślałem najpierw, że to jest problem z pompą paliwa, więc ją wymieniłem na nową, ale nic się nie poprawiło. Jak się ręcznie dopompuje...
heja... u mnie regulatory walą niemiłosiernie jak jest zimny. czasami gorący +80 stopni ucichną, wczesniej pękł mi pasek rozrządu po założeniu nowego problem znikł, więc dochodze do wniosku, że to jednak wałek już dostał swoje po dupie... jeżdżę na takim silniku już ponad 3 lata, bo kasy na wymiane tych cudeniek nie mam :/ około 800 zeta same regulatory...
Witam. Problem polega na tym, ze w momencie odpalania na benzynie poldka odpala ale musze caly czas "pompowac" pedal gazu bo inaczej zdycha. Bez roznicy czy jest cieply czy zimny. Wtrysk pyli, paliwo dochodzi, nie wiem tylko jakie cisnienie stwarza pompa paliwa, ale jak zdjalem przewod zasilajacy to ladny strumien leci wiec wydaje mi sie ze jest ok....
Witam! Zmagam się z takim problemem. Otóż wczoraj zajrzałem do kopułki. Wyczyściłem jej styki, przetarłem drobnym papierem ściernym również palec rozdzielacza bo był nadpalony. Wymieniłem także termostat bo temp. cieczy chłodzącej na trasie nie przekraczała 70*C. Obieg przez reduktor jest, nagrzewa się już po chwili. Problem jest taki, że samochód normalnie...
Witam. Odkryłem dziwny problem z moim Polonezem. Otóż gdy silnik jest zimny i go odpalę pracuje on normalnie. Jednak gdy temperatura dojdzie mniej więcej do około 70-80 stopni obroty silnika zaczynają spadać i falować. Zauważyłem wtedy też że wskaźnik temperatury także faluje. Po jakimś czasie obroty wracają do normalnego poziomu.Z ciekawości zajrzałem...
Mój Poldrover gaśnie na wolnych obrotach na benzynie czy jest ciepły czy zimny.Na gazie tego nie ma. Wymieniłem filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę i kanał obejściowy, wyczyściłem wtryski, sprawdziłem silnik krokowy,sprawdziłem czujnik płynu chłodzącego.Może ktoś mi pomoże. Pozdrawiam.
Proszę o pomoc mam dobrego polonezika z silnikiem rovera gdy jest zimny to gasnie a gdy w czasie jazdy złapie 70 80 stopni to dostaje duzych obrotów silnika 3000- 3500 obr/min . Samochód ciagnie dobrze ta rzecz sie dzieje na gazie i na benzynie tak samo.proszę o szybkie odpowiedzi.
Po wymianie pompki paliwa w baku(jeżdżone było na gazie bez benzyny), pojawił się problem odpalania na zimnym. ciepły jakoś odpali, ale pojechać nim na benzynie nie można. Obroty skaczą od 500-1500 i nie można wcisnąć pedału gazu bo gaśnie. Na gazie śmiga wyśmienicie. Czy to jet spowodowane źle zamontowaną pompą? Jak go można zdjagnozować. Pompka ponoć...
Witam Auto z ciągłym problemem;] W jakim stanie są świece? Czy próbowałeś grzać kilka razy? W jakim stanie akumulator? A dlaczego tak twierdzisz ? Sugerujesz się ilością postów na ten temat czy autopsja ? Miałem „ beczkę” i to nie jedną i nie zauważyłem żeby świece szybciej padały niż w innych samochodach z podobnym typem świec . Ale do...
Witam, posiadam Poloneza 1.6 GSI na wtrysku wielopunktowym, mój problem jest bardzo dokuczliwy. Po pierwsze posiadam poloneza na gazie, na gazie dość dobrze jezdzi chociaż dość mocno słychać zawory jak stukają (na benzynie jest ciszej). Ale do rzeczy. Mój poldek ma bardzo duże problemy jak jade na benzynie. Nalałem mu paliwa ponad 100 oktanów na Shellu...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Witam. Mam od niedawna Poloneza '94 gaźnikowego, z instalacją gazową z tamtych lat. Wszystko było ok, odpalałem nawet na gazie, zimny zapalał dobrze, zużycie niewielkie, czasem były kłopoty z wolnymi obrotami, potrafił zgasnąć ciepły. Ostatnio zgasł i długo nie dał się uruchomić, w końcu zapalił i niby wszystko ok... Po powrocie, w garażu czuć gaz,...
Proponowałbym w pierwszej kolejności ustalić czy przyczyną problemu jest instalacja gazowa, czy sterowanie benzyną. Możesz zrobić prosty test. Włącz na przełączniku gazu "tylko benzyna". Odłącz akumulator na kilkadziesiąt sekund. Po podłączeniu akumulatora uruchom silnik, rozgrzej, zrób kilka km i zostaw na jakiś czas aby wystygł. Po jakimś czasie (jak...
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Dzięki za informację. Akumulator był odłanczny i efekt żaden. Nieszczelności w kładzie wydechowym niema. Wezmę woltomierz i jak się pojawi uszkodzenie to zmierzę napięcie. Ale wydaje mi się że napięcie jest chyba dobre bo przy 16 V zauważył bym np. mocniejszą pracę wentylatora. Niewiem jak sprawdzić sondę lambda. Czy można to zrobić samemu czy trzeba...
zapomniałem dodać że tylko na bęzynie , bo po przełączeniu na gaz kody wyskoczą jak się silnik nagrzeje i zacznie odczytywać sygnał lambda. natomiast zimny silnik nie pali na benzynie bo: - za duży odstęp elektrod na gazie ( ponad 0,8) -za małe ciśnienie paliwa ( zimny silnik leje paliwo jak szatan , gdy jest za mało paliwa nie zapali) bardzo często...
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
Kolego może tobie termostat tez już się wypracował i jest ciągle otwarty (nie zamyka się gdy jest zimny)
Witam, kupiłem niedawno Poloneza Caro Plus 1.6 GLI benzyna/LPG. 2000r. Jednopunkt Bosch. Blachy jak nowe, zawieszenie też niczego sobie, ale silnik kompletnie do niczego Silnik wogóle nie ma siły, a pali jak smok. Przypuszczam luzy na zaworach bo klekocze jak cholera przez cały czas niezależnie czy jest zimny czy ciepły, na benzynie czy na gazie. Słyszałem...
Witam wszystkich ,wiem że na temat wysokich obrotów w polonezach już sporo było powiedziane , jednak nie znalazłęm rozwiązania . Do rzeczy posiadam poloneza z Caro plus z silnikiem 1.6 gsi na wielopunkcie auto posiada gaz , wszystko było by ok, gdyby nie zbyt wysokie obroty . Auto cały czas trzyma 2 tys obrotów chodż powinno 1.5 tys lub mniej bez wzgledu...
Problem rozwiązany. Akumulator po prostu nie miał siły. Radio w samochodzie ciągło cały czas i powoli rozładowywał akumulator. W zimnej pogodzie kiedy rozrusznik musiał trochę mocniej pracować akumulator już nie dawał sobie rady. A w ciepłe dni to nie było problemu. Nawet jeśli auto stało tydzień czasu nie odpalone.
Witam Posiadam od jakiegoś czasu Poloneza Caro z silnikiem 1.6 GLE. Chciałem zadać pare ogólnych pytań. 1.W jakim zakresie obrotów jezdzić najlepiej by nie męczyć silnika? ani za małe obroty ani za duże ? 2.Jakie macie spalanie w swoim 1.6 GLE na benzynie? Trasa( jaka predkość) miasto 3.Silnik odpala bardzo dobrze zimny ciepły lecz prz rozpedzaniu np...
Na gazie nawet zapali przy -35C i to bez problemów (oczywiście gaz wciśnięty i trochę wprawy bo każdy pali inaczej). Sam to przerabiałem jakieś 2 - 3 lata temu w polonezie. Nie chciał zapalać na benzynie to nie było wyjścia. Problem pojawiał się później bo zamarzał ale po odpaleniu na gazie jakieś 30sekund przełącałem na bęzynę dogrzewał się i z powrotem...
Witam!! Czy ktos moze podpowiedziec gdzie szukac przyczyny nieprawidlowych obrotow biegu jalowego silnika 1,4 MPI w Polonezie Caro po 140 tys km przebiegu? Silnik poki zimny zazwyczaj gasnie czemu mozna zapobiec naciskajac lekko pedal gazu. Po nagrzaniu silnika obroty rosna do 1500, czasem 2000 a nawet 3000 obr/min. Trudno wyczuc od czego to zalezy....
Polonez Atu Plus z silnikiem 1,6 i wielopunktowym wtryskiem z instalacją gazową firmy BRC. I jest ciekawa usterka, otóż zimny silnik po nocnym postoju nie chce zapalić. Bardzo długo kręci się rozrusznikiem i nic dopiero po bardzo długim czasie zaskoczy i wtedy działa normalnie. Potem już normalnie prawidłowo i szybko daje się uruchomić. Jak postoi przez...
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
Czy jest mozliwosc adaptacji modulu zaplonu od poloneza do 126 el Pozalozeniu modu do 126 el samochod zapala i pracuje Lecz po przejechaniu 200 m gasnie Radiator zimny a modul sie uszkadza
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Poloneza C+ z jednopunktowym wtryskiem paliwa i modułem Boscha. Otoż ten samochód na benzynie prawie nie jeździ-ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów a o ruszeniu nawet nie ma mowy(odrazu dusi się i gaśnie). Natomiast na gazie obroty szaleją: skaczą tak od 600rpm do 3500rpm (zdaża mu się zgasnąć). Problem nie pojawia...
Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem) pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce) drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek...
Witam ! Moj samochodzik to Polonez z silnkiem 1,4 16v rovera. Auto z 1996roku , przebieg 53tys. Moj problem polega na tym ze autko pali mi 13-14 litrow benzyny /100km. Jest to strasznie duzo , zwlaszcza ze nie mam instalacji LPG. Wymienilem przewody zaplonowe , swiece sa ok , teraz sprawdzam sonde lambda. Zmierzylem napiecie na mojej i wyniki przedstawiaja...
Witam .. mam nietypowy problem .. chodzi o to ze mój polonez jeżeli jest zimny i ma właczone swiatła odpala bez problemu , a jeżeli rozgrzany silnik to na odpalonych światłach nie chce rozrusznik. Gdy zgasze światła odpali bez problemu .. dzieje mi sie to tylko na ciepłym silniku... w czym szukać usterki ???
Witam. mam problem z polonezem na abimexie. jak jest zimny silnik normalnie wchodzi na obroty a gdy juz sie rozgrzeje do temp normalnej czyli ok85 stopni zaczyna sie dlawic. wolne obroty trzyma elegancko ale jest problem z wkreceniem go na wyzsze. jak powoli naciskam na pedal gazu wchodzi w mgnieniu oka ale gdy depne w podloge dlawi sie i wchodzi na...
Witam, od niedawna posiadam Poloneza Caro 95 rok, silnik Rover 1,4 + LPG. Auto posiadało uszkodzoną elektrykę, której objawy wyglądały następująco: jednego dnia auto rano nawet nie kręciło, a po południu odpalało bez większych problemów. Bywały dni, że cały dzień nie chciał odpalić, oraz takie dni ze nawet rano odpalał bez problemu, ale przeważały te,...
Witam Mam poloneza caro+ 1.6 GSI z alarmem i instalacją gazową. Co ok. tydzień samochód nie chce pracować na gazie. Odpalam samochód, nastepuje przełączenie na gaz i gaśnie. Na benzynie wszystko jest ok. Znajomy mechanik polecił, aby odłączyć na jakieś 5 min akumulator i sprawdzić wtedy. Po ponownym podłączeniu akumulatora wszystko działa jak należy....
Witam wszystkich! Kilka dni temu zanabyłem poloneza gaźnikowca z instalacja LPG i mam kilka problemów, mianowicie: Nie wiem jak należy odpalać zimny silnik, czy załączenie ssania ma jakiekolwiek znaczenie jeśli silnik chodzi na gazie ?? dopóki sie nie nagrzeje do ok 50 st C nie pracuje równomiernie i spontanicznie gaśnie zarówno na gazie jak i na benzynie,...
Mam poloneza GSI.Od 2 tygodni mam problem z uruchamianiem.Gdy silnik jest zimny to po przekręceniu kluczyka nie świeci się lampka ładowania. Silnik uruchamia się bardzo trudno - około 15 s. kręcenia.Po uruchomieniu wszystkie wskażniki i lampki świecą się jakby połową mocy. Gdy dodam gazu -obroty do 3500 -> wszystko się rozświetla prawidłową mocą. Gdy...
witam mam poloneza atu 1.6 GLI + GAZ 1996rok i mój problem polega na tym ze gdy silniek jest zimny nie chce odpalic nieraz jak jest ciepły to tez ma problem lecz zapali... np rano nie odpali kluczykiem na "pych" odpali bez problemu... na benzynie obroty sa rózne 1500 obr 500 obr co moze byc przyczyną POMOCY!
Witam ponownie:) Dziękuje za wszystkie porady, jeszcze niestety nie miałem czasu sie zająć swoim samochodem tak na poważnie, ale już wiem w przybliżeniu za co sie zaczepić. A w ostatnim czasie sporo sie działo. Któregoś dnia wsiadam do swojego poloneza, silnik był zimny, przekręcam kluczyk i .... i nic, brak jakiejkolwiek reakcji poza przygasającymi...
Witam. Mam poloneza z silnikiem rovera benzyna plus gaz i zaczęło coś mi się z nim dziać. Jak jest zimny chodzi ładnie bez żadnych problemów. gdy dojdzie tylko do temperatury 90 stopni odrazu nie wkręca się na obroty i nie da się nim już jechać. Na wolnych obrotach chodzi normalnie odpala taż a tylko da się gazu to się zaczyna dławić. Jak postoi potem...
Wcześniej bardzo dobrze grzał, powietrze leci zimne, przewód powrotny jest całkiem zimny. Dodano po 11 Węży nie ruszałem...co mam z nimi zrobić?
Witam!! Mam taki problem, otóż mój polonez po wymianie zepsutego silnika krokowego (abimex) stracił moc :cry:. Jak silnik jest zimny jest wszystko w porządku, ale jak tylko się trochę nagrzeje to traci moc :cry: Nie ma w ogóle przyspieszenia. Co robić? Proszę o szybką pomoc.
Witam posiadam poloneza atu plus 1997r 1.6 na wtrysku boscha i mam założony w nim najprostrzy gaz bez komputera.w związku z tym ze spaliła mi sie pompka paliwa musze palić go na gazie jak jest zimny to chwile pokręcę i zapala chodzi ładnie ale jak sie zagrzeje do optymalnej temp ok 90' to czasami zapala a czasami nie.szczególnie jak włączy mi sie wentylator...
Witam mam bardzo podobny problem jednak zacznę od początku. Polonez Gli 99 r 1.6 na gazie układ Lovato( o ile to coś daje ) Na gazie auto chodzi bardzo ładnie prócz małego ale... jak wcisnę gaz do dechy to bardzo słabo wkręca się na obroty... jakieś sugestie? Bardziej jednak martwi mnie benzyna. Zimny silnik - odpala miodnie. Nagrzewa się zaczynają...
Mam taki problem. Polonez odpala bez problemu, po przejechaniu 15 do 20 km zaczyna dławić się, jedzie coraz wolniej aż zgaśnie. Czasami odpala po 15 minutach, kiedy silnik jest zimny, czasami nie odpala, nawet przy holowaniu niekiedy odpa;a z trudnością, a czasami odpala natychmiast i jedzie dalej bez problemu. Wymieniałam świece, filtr paliwa, , czyszczono...
sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnyn silniku a następnie na ciepłym i porównaj odczyty.
Witam Od dwóch tygodni jestem posiadaczem poloneza 1.6 gli r.1996, benzyna +lpg. Mam mały problem, otóż gdy odpalam zimny silnik na benzynie i dam gazu do dymi na niebiesko a z rury cieknie jakby benzyna tylko że czarna. Gdy silnik się rozgrzeje i jak się jedzie to nie równo chodzi od 1000 do 2000 obrotów, nie chce bardzo ciągnąć ale powyżej 2000 chodzi...
Witam, postanowiłem napisać tutaj temat... Kupiłem pół roku temu poloneza 1.6gli wtrysk abimex. Auto posiada instalację gazową (LANDI LES 98). Wszystko działało bez żadnego problemu, zarówno na gazie, jak i na benzynie. Przejechałem nim ponad 10k km bez żadnego problemu. Niekiedy jedynie był problem z wolnymi obrotami (i na gazie i na benzynie) - albo...
nie, cyborg, w sklep[ie na aukcjach. Jak poszukasz - znajdziesz. Nie jestem zwolennikiem kupowania oryginałów bo "tak" wszyscy mówią. Mam służbowe autko w którym montuje się tylko zamienniki najtańszej jakości!! Używam samochód z głową bo mam już swoje lata i rajdowe podejście już dawno za sobą. Jeśli służbówka, uzywana w taki sposób by jak najmniej...
Witam wszystkich. Mój problem zaczął się miesiąc temu w moim Polonezie 1.6 GSI. Wtedy to zaczęło coś huczeć podczas wciśnięcia sprzęgła do podłogi. Praktycznie przy każdym wciśnięciu sprzęgła słychać było bardzo wyrazliwe i hasaśliwe piszczące dzwięki. No i dobrze. Dużo czytałem na forach i dotyczałem się że jest to łożysko oporowe na sprzęgle. Postanowiłem...
Witam, mam Poloneza z silnikiem Rovera i od kąd go kupiłem mam problem taki że gdy odpalam go z rana to na zimnym silniku gaśnie, np. jadę po osiedlu do roboty i przy hamowaniu na wolnych obrotach gaśnie, dzieje się tak tylko chwile gdy jest ciepło, najgorzej mam w zimie i dlatego muszę naprawić problem do zimy bo znowu będe musiał go gazować zanim...
Witam. Mam poloneza na wielopunkcie. Jak jest zimny po odpaleniu nierówno pracuje jakby się dusił. Świece przewody wymieniłem filtr paliwa i nic. Jak się nagrzeje to wszystko się normuje. Gdzie szukać przyczyny
Może nie był to polonez, ale zasada jest taka sama: jak paliwo się nie spala w cylindrze to dopala sie gdzie indziej.. Ciekawy jestem z jakim silnikiem porównałeś silnik Poloneza :D :D Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te same :D :D Zawsze mi się wydawało że budowa silnika ma też znaczenie :D :D Dodano po 8 Wypadanie zapłonu...
Jesli swieci ci dioda w pilocie przyloz go jak najblizej centraki i sproboj go wylaczyc jesli nie to dosc czesto przyczyna w pilotach silikona jest zimny lut najczesciej w okolicach antenki i polaczeniu diody pozatym masz w pilocie trymer pokrec nim jakims plastikowym wkretakiem jesli go nie posiadasz to moze to byc naprzyklad patyk od lizaka troche...
Wszystkie przewody były sprawdzane i są o.k! Samochód chodzi na gazie,ale nie chodzi na benzynie,jak jest zimny. Sonda jest sprawna. Gdy zimny,wówczas obroty są niskie i nie równe. Po rozgrzaniu działa o.k!,obroty są w normie,silnik działa równo. Więc nie ma sensu podnosić mu obrotów. Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem. Z tego co wiem...
Witam i prosze o rady i porady Posiadam poldka z 96 roku silnik 1.6 monowtrysk abimexa a problem polega na tym ze nierowno pracuje bardzo mu sie wahaja obroty(od 500 do 2000) az sie ustala i czasami stana na 1000 i jest w miare oki ale jak chce jechac to piekielnie go dlawi i szarpie tak do okolo 2500-3000 obrotow ale jak wcisne gaz do oporu i przekroczy...
może uszkodził się czujnik temperatury do ECU jak ci sie troszkę pogotował. Może jest tak że jego rezystancjha uległa zmianie na trwałe i komp myśli że silnik jest nagrzany, i próbuje odczytać sondę lambda a tu silnik jest zimny i nie może sobie poradzić z ustawieniem dawki paliwa. Tak może sie zdażyć.
powiem tylko ze silnik gaznikowy mozna spokojnie odpalac na gazie gdy jest zimny - nawet w zimie mam podobnego poldasa z przebiegiem 70kkm na gazie +140kkm na Pb naprawde szkoda benzyny
Witam! Kiedyś miałem Poldka 92r. na wtrysku multeca-GM i z gazem. Również bez sondy lambda, ponieważ był bez katalizatora! Gniazdo ALDL było położone przy komputerze, tam jest jeszcze (chyba) 4 bezpieczniki - bez których auto nie bedzie poprawnie lub wcale chodzić. Co do pracy na paliwie - silnik bedzie miał problemy przy uruchamianiu, gdy masz wciśnięty...
panowie dostosowuje sie do waszych rad ale jak na razie nic mu nie pomaga przejrzałem filter powietrza i jest w pożądku kręciłem tą śrubką na parownikui faktycznie zwiększa mu się obroty ale znowu jak jest zimny to gaśnie zaraz po przełączeniu a jeżeli chodzi o tą śrubkę na parowniku to jest ona idealnie jak była wcześniej, zauwazyłem że kręcąc to raczej...
A u mnie w oplu omedze silnik się też trzęsie. CIśnienie sprężania na wszystkich sześciu cylindrach po 11 atm. NA benzynie się trzęsie obojętnie czy zimny czy ciepły. NA gazie sekwencyjnym tragedia. Trzęsie jak cholera. Też obojętne czy zimny czy ciepły. Słychać jak dopala gaz w rurze wydechowej. Dziwne że czasami słabiej a raz mocniej. Gazownik mi...
no niestety ja tez myslalem nad tym u mamuski w carusie 1,6gle z 92. no i tak dochodzilem do wszystkiego, wymienilem termostat bo np. jak sie zatnie to ma duzy obieg i jak jest zimny silnik to w malym obiegu jest tak niski przeplyw plynu i op niskiej temperaturze ze gaz go zamraza, choc pozniej sie okazalo ze to uszczelka pod glowica poniewaz silniki...
tak się zdarza kiedy ogrzewanie reduktora gazu jest podłączone równolegle z ogrzewaniem nagrzewnicy kiedy wszystko jest nowe to jest Ok ale jak nagrzewnica sie (zamuli)zmniejsza sie jej przepustowośc i całe ciepło idzie na reduktor gazu sposobem jest zmniejszenie średnicy przewodu podgrzewającego reduktor(kryza) albo zaworek wtedy można sobie dostroić...
Samochód po postoju 8-10 godzinnym, jak jest zimny zapala po czym gaśnie(raptownie, nie reagując na pedał gazu). Następnie nie mozna go uruchomic. Żeby nareszcie odpalil trzeba go naprawde dlugo krecic na rozruszniku, w koncu zapala ale nie na wszystkich cylindrach. Po przegazowaniu trzeba go trzymac na obrotach by ponownie nie zgasl. Czy ktos wie w...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Ja miałem PN '94 mono 1,6GLI i tak miałem ZAWSZE! I Opel Omega '95 ma to samo. Obroty schodzą do 1000 dopiero na postoju - w jeździe silnik nie wie, czy jest odsprzęglony, czy też hamuje silnikiem i nie zmienia dawki. Dopiero, gdy czujnik szybkości wskazuje 0, zaczyna się regulacja. Trzeba się przyzwyczaić i nie wrzucać luzu, póki zimny.
resetowałem go już kilka krotnie i dalej to samo co ciekawsze jak silnik jest zimny pracuje normalnie . A wydaje mi sie , że cisnienie w cylindrach bedzie w normie ponieważ nie traci mocy , no i zapala bez problemu bez wzgledu na temperatury .
Tak jak pisałem wczesniej wziałem sie za regulacje silnika krokowego. Na poczatku cofnałem tłoczek do ok 1/3 długosci i włozyłem do auta. Obroty owszem były ale ok 2 tys.. Po wydłuzeniu czopu do połowy mniej wiecej ustabilizowały sie ok 1 tys. I niby było oki do momentu.... zdjecia klemy z aku. Po ponownym uruchomieniu znów obroty wolne były na zero....
jezdze na gazie lovato zimny czy ciepły ma jazdy nie raz sie dławi jak daje gazu tak jak by nie palił na wszystkie gary a wczesniej nie chciał mi odpalic piłowałem go bardzo długo i nic a za jakies 30 minut udało mi sie ale tak dziwnie chodził moze byc od tego ze zalałem na kijowej stacji
Chyba nie w tym problem.Silnik pracuje bardzo ładnie zarówno na benzynie jak i na gazie. Z tym wzrostem obciazenie to jest tak ze moge nawet bez problemu ruszyc na gazie w pozycji STOP stacyjki. Natychmiastowe zatrzymanie samochodu powoduje wlaczenie swiateł, wstecznego czy np stopu, które w tym połozeniu kluczyka nie powinny dać się włączyć. Silnik...
proponuje sprawdzic czyjnik temperatury cieczy chłodzącej.zimny silnik około 3000Ω rozgrzany około200-300Ω.a co z kontrolką sprawnosci swieci czy gasnie?więcej info na gg3093637
Oto problem: Po dłuższym postoju tzn. zimny silnik. poldek odpala na moment i zaraz gaśnie i tak kilka razy to samo, potem już pracuje lecz podczas jazdy dławi się. Po dłuższej jeździe przechodzi mu, już przyspiesza lecz na biegu jałowym rzuca silnikiem po całej komorze (cos jakby wypadnięcia zapłonu lecz nie jest to regularne). Przy schodzeniu z około...
Problem występuje gdy silnik jest zimny i na benzynie. Silnik zapala normalnie ale po przejechaniu 200, 300 metrów zaczyna szarpać i dławić się i aby można było jechać dalej wciskam gaz prawie do końca. Tak dzieje się do osiągnięcia normalnej temperatury silnika z tym że im tem. wyższa to intensywność szarpania zmniejsza sie. Jeśli przy tem. około 60...
Gaz propan-butan jest gazem cięzkim i zalega w najniższych punktach. Dlatego zalecane jest garażowanie aut w garażach bez kanału, zakaz wjazdu do garaży podziemnych, naprawa w warunkach szczególnej ostrożności w warsztatach z kanałami. Ulatniający się gaz, jest cięzki i nie ulatnia się jak gaz ziemny co mamy w mieszkaniach. Tak samo jest w cylindrach....
Zakupilem wczoraj poldka przy kupnie silnik byl zimny i odrazu auto zapalilo po prubnej jezdzie na benzynie i lpg auto sprawialo sie znakomicie ale dzis wieczorem prubowalem go odpalic i sa takie objawy,krece i silnik zalapal i zgasl puzniej krece silnik trup,za 3 razem jak pompowalem pedalem silnik zalapal ale tak jak by byl przestawiony zaplon,po...
Dzieki za zainteresowanie tematem.Gazownicy raczej nic nie sknocili,poniewaz gaz jest zalozony od samego poczatku,a wiec od 1997 roku i jak do tej pory nic sie nie dzialo.No chyba,ze chodzi o to,ze moglo byc ok,a komputer tak jakby stracil ustawienia.Ale to by wygladalo chyba tylko na to,ze problemik pojawialby sie tylko podczas pracy na gazie.Bo nie...
dzieki!, ale dlaczego dwie i ktorą sie reguluje i jak (a moze jedna i drugą). A co do wężyka to słyszalem wlasnie o tym, ale on jest a i tak gaśnie,czemu? I jeszcze jedno na postoju przy włączonym silniku (bez względu czy zimny czy ciepły) na wolnych obrotach wyciągniecie tej wygietej gumy powoduje momentalnie zgaśnięcie slilnika,lekkie jej przytkanie...
Może się mylę ale sonda lambda jest chyba odłączana kiedy silnik jest zimny.
silnik zostaje zalewany przez zimny gaz bo reduktor jest niedogrzany pomysl o nowym Dodano po 3 po pierwszym uruchomieniu musisz czekac az silnik sie zagrzeje,albo odpalac na benzynie i przełaczac jak temp bedzie odpowiednia
Witam. Stary polonez, wszystko w miarę działa, oprócz rozrusznika.... Gdy jest zimny, jest ok, po przejechaniu kilkudziesięciu km, jak się dobrze zagrzeje - nie sposób zakręcić rozrusznikiem. Totalna cisza, nie słychać automatu w ogóle. Napięcie na przewód startowy do automatu dociera normalnie. Gdzie tkwi przyczyna? Po rozebraniu automatu nie zauważyłem...
jeżeli silink zimny to zapalę, natomiast jak rozgrzeje się to w momencie zapalania kontrolki przygasaja i nie mogę zapalić. Gdzie jest problem Witam Może zacznę tak. Mechanik a mechanik jest duża różnica ja większość z nas przekonała się na własnej skórze ( portfelu ). Nie to, że ja jestem ideałem w tej dziedzinie, ale miało się parę rup….. (...
zimny silnik, trzeba zdjąć klemę minus, odczekać 5 min, założyć klemę, uruchomić silnik i na wolnych obrotach zagrzać silnik do włączenia wentylatora chłodnicy i powinno pomóc. pozdrawiam
Witaj, jak zrestartować ster. benzyny. Tak jak pisałem na gazie częściej to się zdarza niż na benzynie, jeśli raz zgaśnie na benzynie to w tym samym czasie zgaśnie z 5 razy na gazie - dla porównania czasowego. Jeszcze jedna rzecz. Jeśli odpalę zimny silnik, super działa dopóki nie osiągnie 89 stopni, wtedy zaczynają te kłopoty. Pozdrawiam serdecznie
Dzięki za pomysł. W poniedziałek sprawdzę czy nie ma płynu na świecach. Obecnie jest tak: gdy zimny po nocy zapala momentalnie nawet przy - 20 stopniach mrozu. Po chwili ( 10-15 sekund ) gaśnie. Zeby nie zgasł ruszam gazem i czekam aż się nagrzeje ( około minuty). Po nagrzaniu pracuje jak z fabryki a może i lepiej niż napisali w instrukcji fabrycznej....
Witam. Mam taki sam problem. Wymieniłem już czujnik położenia wału, cewkę, świece i dalej to samo. Impuls "ginie" przy cewce i iskra wtedy zanika(dopiero po nagrzaniu samochodu - jak zimny to jest OK). Ktos na forum wspominał jeszcze o awarii sterownika MEMS. Czym to się objawia i jak to sprawdzić?? Podobno to łatwonaprawialne, ale nikt nie chce powiedzieć...
Zico idzie kupić takie klemy, kupowałem jakoś na początku wiosny w sklepie z częściami to fiatów, polonezów, daewoo (jakaś groszowa sprawa)
panowie, teraz pytanie stricte mechaniczne, może to być zabity wtryskiwacz? Gdyż wyciągam przewód WN na 2 garze i silnik w ogóle nie reaguje!, ani nie spadają obroty, nie zaczyna bardziej rzucać, zupełnie nic po staremu... falują lekko obroty, iska jest jak diabli!, jakby w środku siedział Ukrainiec z krzemieniami. Możliwe że skoro jest na "ssaniu"...
stojan to cale auto!! czytaj dokladnie klego. diody ma juz sprawdzone. A jakby mial zimny lut to by mu kontrolka sie lekko jażyła.
No i sprawdziłem żarówką ten elektrozawór i na gazie świeci a jak przełącze na benzyne to nie świeci czyli wszystko dobrze. Ale czy jeżeli mam uszkodzone serwo albo ten zawór na serwie to będzie sie tak działo? Bo jak silnik jest zimny i odpale to pedał hamulca powinien dać sie jeszcze bardziej wcisnąć do dołu, a u mnie tak sie nie dzieje. Dopiero jak...
Zresetuj ECU . Robi się to tak . 1. Silnik musi byc zimny .Najlepiej po nocy . 2. Odłącz akumulator na jakies 30 sekund . 3. Uruchom silnik nie tykając pedału gazu , ma tak sobie pracować do momentu załączenia się wiatraka . To powinno załatwić sprawę obrotów silnika .
Trzeba wyjąć urządzenie mikroprocesorrowe i obejrzeć styki w gnieżdzie , a być może że jest zimny lut na płytce. Następna sprawa to przewód masowy/czarny/ przykręcony w tych okolicach na przedniej ściance ,poniżej tablicy.P.
Auto juz od zarania mialo problemy z rowna praca na benzynie i gazie. Na gazie chodzilo jeszcze gorzej.. instalacja była prosta.. emulator + mikser.... servisy torunskie nie potrafiły sobie z tym problemem poradzic i mojego przedużytkownika namówili do sprzedaży tego auta... kupiłem go bo myslalem ze problem jest bardziej banalny.... postanowilem w...
Witam! Mój poldżer bardzo ciężko zapala gdy jest zimny. Do tego stopnia że czasem akumulator nie wytrzymuje takiego długiego kręcenia. Mam instalacje gazową, jednak próbuje go odpalić na benzynie. Był już u kilku mechaników. Wymiemiałem już pompkę paliwa i dalej to samo. Słyszałem, iż gdzieś jest czujnik temperatury który dochodzi do komputera i odpowiada...
zaczołbym od czujnika temperatury ,kupiłeś chyba do GSI .Włóż opornik 20kom do wtyczki zamiast czujnika pod kolektorem,20kom to bardzo zimny silnik.Wypięty czujnik to 45st Celcjusza.Najlepiej podłączyć auto do laptopa,załączam programik do GSI ,można tu zobaczyć jakie powinny być prawidłowe parametry ,uruchom monitor i załaduj 19
witam no tak ale jak ja tez siedziałem i silnik zdążył sie już nagrzać już było koło 60 stopni, silnik na mrozie normalnie zapalił na gazie i po tych piećiu minutach dostaje skoków obrotów i gaśnie i potem jest jest juz powiedzmy troche rozgrzany to niechce zapalic jak jest zimny zapali i znowu tak samo Dodano po 6 a pozatym jak reduktor byłby zamarniety...
To normalne zjawisko, ja po jakimś czasie od założenia gazu jestem zmuszony używać ssania do dziś jeśli mam zimny silnik, ale to wina gazu - znajomy miał muloneza który w największe mrozy odpalał z gazu i chodził równo, niestety mój tak nie umie :)
Witam. Tym razem problem jest tej natury że, gdy odpowietrzyłem układ wszytko było ładnie i pięknie i ogrzewanie było. Teraz gdy trochę silnik pochodził to nie bardzo tzn powietrze nie jest zimne ale nie jest też ciepłe. I węże przy zaworze otwierającym nagrzewnice nie są za ciepłe a jeden to jest wręcz zimny;/ Czym to może być spowodowane??
polonez 1,6 gli jednopunktowy wtrysk bosch z lpg zimny za nie odpala na benzynie załapie i gaśnie w trakcie kręcenia przełącza się na gaz nawet jak zablokuje na benzynę tez nie chce odpalić a jak odpali to ok wszystko działa a na zimno nie na wężu do parownika jest coś elektronicznego po rozebraniu rożnie działa tak ze wychodzi i chowa się a raz kreci...
Ale do końca chodził super miał niezłego powera noi zajechałem do mechanika w płynie był olej a jak był zimny to nie chciał zapalać Dodano po 5 Tylko że po rozebraniu okazało się ze uszczelka jest świezo wymieniona i w żadnym stopniu nie uszkodzona jedną stroną głowica była bardzo mocno dokręcona widać rowki
Poldek jeżdzi tylko na benzynie ale będe montował gaz Mam uszkodzony termostat powietrza w poldku jak sie nagrzeje niezamyka dopływu ciepłego powietrza,cały czas podaje gorące powietrze. Po trasie 100km to oparzyłem sie od filtra powietrza w okolicach termostatu. Wyczaiłem w sklepie takie nowe ustrojstwo za 43 zł troche szkoda kasy na takie cos i planuje...
niewiem co sie dzieje ale jak jest zimny mam problemy na benzynie niechce wchodzic na obroty jazda jest tylko możliwa przy delikatnym operowaniu gazem czym cieplejszy silnik tym lepiej jak sie rozgrzeje objawy ustepują,natomiast na gazie ten problem niewystępuje wszystko jest ok.ktos mi podpowiedział iż to może byc czujnik temperatury w układzie chłodzenia...
Wiem, że temat już się przewijał przez forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Samochód ma problemy z obrotami. Po odpaleniu utrzymują sie na ok 1500. Elektryk mojego mechanika ustalił ze 100 % pewnością, że to silniczek krokowy. Wymieniłem owy silniczek na nowy zgodnie z procedurą (odłączona klema, zimny silnik, potem czekałem aż sie włączy wentylator)...
moduł tyczy sie też pracy silnika jak zdezelowane V8? Wrr Wrr Wrr :) i trzęsienia całym autem? - tylko benzyna, tylko zimny silnik, te objawy były odkąd kupiłęm auto tz od 4 mies. odcinanie obr dopiero od tygodnia mam. atu 97r. 90tys km oryginalne
Jak palisz zimny silnik na gazie, to może zamarzać parownik i kto wie, czy membrany szlag nie trafił.
Jezeli widzisz na wskazniku zegarowym w aucie , w trakcie jazdy wartosc 0,2 to jest to dobra wartosc cisnienia oleju. W/g Morawskiego jezeli rozgrzejesz silnik do temp 80+/_ 5 stopni , to zegar cisnienia powinien wskazac : przy obrotach wolnych tj. 850obr/min cisnienie 0,1 Mpa przy obrotach rzedu 3500obr/min cisnienie oleju nie powinno przekroczyc wartosci...
Nie odłączałeś przypadkiem akumulatora. Jeśli tak, to odepnij go jeszcze raz na kilkanaście sekund. Następnie uruchom silnik na benzynie(koniecznie zimny) i nie dotykając pedału gazu pozwól mu nagrzać sie do momentu aż załączą się wentylatory chłodnicy. Po następnym uruchomieniu silnika powinno być OK.
Mam taki sam problem. Nie odpala mi, gdy silnik jest zimny. Rozwiązał może juz ktoś ten problem ?
no wiec tak,zrobilem reset...i dalej to samo..juz mnie to denerwuje..bo czy silnik ma 90 oC czy 100 to obroty gdy jade stoja na 2 tys raz na 100km spadna.ale gdy stoje odrazu pieknie spadna ;(linka od gazu sie nie zacina,czujnik musi byc dobry bo pokazuje 90 i sie wiatrak włacza...a te podcisnienia to nie mam pojecia jak sprawdzic ;S Dodano po 2 aha...
Akumulator i rozrusznik są w porządku? Te 2-3 godzin to w lato czy teraz (silnik zimny czy ciepły)? Instalacja gazowa jest już długo czy zamontowana niedawno?
To normalne, że jak jest zimno - parownik zamarza. Rozprężający się gaz pochłania dużo energii cieplnej co doprowadza do obciżenia temperatury i zamarzania wody. Woda powinna być ciepła a nawet gorąca żeby parownik działał normalnie. Latem jeszcze jakoś da się tak jeździć, bo jest ciepło, zimą już nie. Możesz zaradzić problemowi i zalać układ chłodzenia...
Podczepię się do tematu. Mam te same objawy. Rano, gdy jest zimny to nie ma problemu (kontrolka zapala się, po uruchomieniu autka gaśnie). Po nagrzaniu auta ładowanie pojawia sie i znika, ale częściej znika. Wnioskuję po spadku napięcia w instalacji. W trakcie jazdy po mieście (światła, dmuchawa, wentylator na chłodnicy) napięcie na gnieździe zapalniczki...
sie ma! sory ze długo nie gosciłem na forum.Jakos problemy dwa dni temu same ustąpiły ale został dziwny odgłos cykania przy dodawaniu gazu ijeszcze jak sie go odpali to czy zimny czy zagrzany to przez jakis czas po przełączeniu sie na gaz nie trzyma wolnych i gasnie. Może na to cos poradzicie. Dzieki panowie za rady. życzę wesołych świąt
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje, raptownie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączenie przy przełączeniu na gaz odrazu gaśnie. Gdy silnik jest zimny i zanim się rozgrzeje wszystko pracuje normalnie. W parowniku zostały wymienione membrany lecz nic to nie pomogło.
Do sprawdzenia raczej odparowalnik gazu, zwłaszcza czy nie zapowietrzony i się wygrzewa (termostat w aucie również). Reszta objawów to norma gdy gdy zgaśnie zimny silnik na LPG. Do sprawdzenia również czy reduktor nie jest zaolejony i należy skorygować dawkę gazu na biegu jałowym. Jeśli instalacja jest wiekowa możliwe że "zesztywniała" również membrana...
Heh jest taka sprawa. Byłem u mechaników (tych od gazu) i sparwdzili, popatrzyli i powiedzieli, że prawdopodobnie układ zapowietrzony tj. układ chłodzenia. Nie dochodzi płyn do reduktora i dlatego on jest zimny i coś tam z gazem sie dzieje. Istanieje taka możliwość?
Bardzo proszę:) z tym że chyba pcham się w pomyłkę... Tak... ten cienki przewód idzie z chłodnicy z rozg. Co nie zmienia faktu, że może się zapchac. Można nawet to sprawdzic... odpal zimny silnik i zaciśnij zacisk do przewodów wodnych na tym cienkim powrotynm przewodzie, zobaczysz co będzie się działo...
Na pewno popychacze tylko że wcześniej waliły jak silnik był zimny a teraz walą jak jest rozgrzany, wałek jest ok
Jaką drogą dostał by się do kolektora ssącego? Normalną. Wiesz po co się podgrzewa reduktor do 90st. C ? Po to żeby po przejściu przez dwa stopnie redukcji gaz był prawidłowo rozprężony i w stanie lotnym. Gdy reduktor jest zbyt zimny (zamarznięty) LPG w stanie płynnym bezproblemowo przeciśnie się przez zaworki klapkowe - nie rozpręży się do postaci...
Filtr gazu był wymieniany. Gasnięcie jest normalne? Chyba nie. Mam też poloneza i tam jak zapalam go silnik jest chłodny, przelacze na gaz to trzyma te obroty ustawione chodzi inaczej, a gdy temp skoczy do około 40-50 stopni (podobno to od tej temp redukltor pracuje poprawinie) chodzi OK. Membrana ok, ale to reduktor który ma 2 lata, stary nie jest.
Witam . Mam kłopot z niedawno nabytym poldkiem caro plus 1997 r . Stwierdziłem że silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury w czasie jazdy. Oczwiście przyczyna się znalazła. Po wymianie termostatu samochód osiąga ok. 90 stopni i tak utrzymuje w czasie jazdy. Jednak przy tej temperaturze nagle silnik zaczyna nierówno pracować szarpie itpjak by miał...
W zbiorniczek wyrównawczy to może sobie patrzeć.... Odkręcić korek od chłodnicy i "niuchać" czy gazem nie czuć. Ewentualnie odpalić zimny silnik dodatkowo i przełączyć na gaz - zanim termostat puści powinno być widać bąbelki.
Witam od pewnego czasu gdy się zrobiło ciepło na dworze samochód zimny zaczął mi strasznie nierówno chodzić ale oprócz tego podczas jazdy przy dodaniu gazu silnik nie wchodzi w obroty tyko " uuuuu " dodam jeszcze że po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok. Kupiłem kable do świec nowe i się troszkę poprawiło ale nieznacznie chociaż wymieniałem je na jesieni...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Przecież pisze, że wiem jak wygląda kolektor silnika CE 1.6 MPI. Zamiana pompki paliwa nic nie dała. Mam podejrzenie że silnik przy próbie startu jest zalewany benzyną. Czy wie ktoś może czy na ssaniu (zimny silnik ) następuje wydłużenie impulsu otwarcia wtryskiwaczy ? Czy tylko silnik krokowy bardziej otwiera dopływ powietrza.
witam wszystkich!! Podepnę się pod temat. Mój polonez atu z 98/99 roku ma taki oto problem z uruchamiamniem. Rano jak jest zimny pali "na dotyk" odpala na benzynie i za momencik przechodzi na gaz i pracuje bez żadnych kłopotów. Wszystko jedno czy na benzynie czy na gazie chodzi i jest ok. Jak się trochę zagrzeje to zaczynają się kłopoty. nie chce zapalić...
Istotną rolę w obwodzie sprzężenia zwrotnego pełni dławik. Jako że zastosowano sprzężenie z głośnika na zimną końcówkę potencjometru - głębokość sprzężenia przy ustawieniu glośności na minimum sięga 100%, i w tej sytuacji nawet ujemne sprzęzenie zwrotne (na średnich częstotliwościach) może skutkować wzbudzeniami na częstotliwościach wyższych, kiedy...
Panowie, Samochód od 10 lat na gazie pierwszej generacji - w czasie jazdy na gazie zawsze świeci się CE. Po przełączeniu na benzynę - powinna zgasnąć. Zawsze tak było. Jakiś czas temu zauważyłem, że na benzynie jednak nie gaśnie. Samochód nie sprawia przy tym żadnych problemów w eksploatacji; normalnie pali zimny/ciepły, silnik równo pracuje, może trochę...
Witam mam problem z odpaleniem mojego Poldka jak jest zimny i jak postoi rozgrzany z 10 minut iskra na świecach jest paliwo podaje do gaźnika na holu odpali kable do świec nowe ten z roździelacza do modułu też proszę pomóżcie
Może dioda od wzbudzenie padła albo ''zimny'' lut występuje. Ja mam tak w samochodzie daje napięcie 15,2v i mruży kontrolka ale narazie nie mam czasu tego zrobic, dokó ki nie zajade akumulatora :D
I jeszcze jest taka sprawa że jak jest zimny to wolniej kręci a aku jest prawie nowy. zastanawiam się nad tym regulatorem napięcia. Pompa? hmm myslałem o tym ale nie wyje, nie słychać jej może już padać? a może te sitko co jest na pompie jest przypchane
Tak wiem ale nie aż 20 litrów na 100 km. Dodam ze nieraz jedzie normalnie a nieraz tylko do 4 tys i wiecej nie chce Dodano po 13 Jaki jest prawidłowy luz zaworowy na wydechowym i dolotowym. a i jeszcze czemu jest błąd od sondy lambda jeśli jest nowa?? Dodam ze polonez jak zimny to nie bardzo wchodzi na obroty tak jak by dostawał za dużo paliwa
mam taki nie typowy problem z moim roverkiem: przy obrotach 2800 zaczyna sie dlawic,szarpie ,ale jak zmienie bieg na wyzszy znuw ciagnie i jak wejdzie na 2800 znowu sie dlawi itd. Jak jest zimno jest lepiej a jak cieplo gorzej.Ale pali dobrze i zimny i cieply.Bede wdzieczny za podpowiedz.Pozdrawiam.
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź.
Być może zaciąga gdzieś lewe powietrze , może uszkodzili jakiś przewód podczas montazu. Ja miałem podobny problem i właśnie nieszczelny był dolot co prawda inny silnik opel 2.0 ale jak by zaciągał lewe powietrze to by cały czas nie chodził, niekiedy właśnie jest wszystko w porządku. Nie koniecznie np u mnie bylo tak ze material gdy był zimny to robiła...