Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
Witajcie. Chciałbym odświeżyć ten temat ale w moim przypadku to silnik 2.0 TDI w Skoda Superb z 2013 roku. Problem u mnie wygląda bardzo podobnie, a mianowicie: 1. Auto postoi na tyle długo że silnik się wychłodzi całkowicie (np. po nocy najbardziej to widać) 2. Odpala od strzału i pracuje równo 3. Przez pierwsze parę minut (właściwie aż do momentu...
Możesz spróbować jakimś motodoktorem - nie polecam. Ewentualnie wymiana na nowe - ok. 50 zł sztuka, wchodzi tam 16 sztuk.
"petrek" i "mateo" obaj jesteście z tego samego miasta ?? Pasek rozrządu nie był czasem wymieniany ? to najlepszy diesel.
Trochę inaczej ale ma ten specyficzny zapach. Zwłaszcza zimny.
A mam pytanie jak ustawić pompowtryski dobrze bo zimny zapali a ciepły trzeba kręcić dlugo
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Witam, mam szybkie pytanie. Jak wpłynie filtr stożkowy z zimnym dolotem na silnik diesla? Pozytywnie/Negatywnie? (2.0HDI) Pozdro!
Zasada podgrzewania świecami jest taka sama dla wszystkich silników diesla, im zimniejszy tym dłużej grzejesz. Ciepły grzejesz 5 sekund, zimny 15 albo nawet i 30. Nie mieszajmy tu norm EURO bo silniki spełniające te normy mają sterowniki grzania i świece są załączane nawet po rozruchu silnika czego w C330 robić oczywiście nie musisz.
Zimny pali? Pozdrawiam.
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika diesla transita rok2003(2402,00cm, 92,0kW). Zostały już wymienione świece żarowe, końcówki wtryskiwaczy x2 oraz pompa wtryskowa. Zdaniem fachowców ciśnienie ok, komputer nie wykazuje błędów. Paliwo z układu nie schodzi wymieniono filtr z zaworem zwrotnym.Po wszystkich wizytach w serwisach samochód dalej nie odpala...
A jaki masz silnik? jeśli CiTD z CR to podstaw zawór SCV bo to najtańsza opcja co w takiej sytuacji można zrobić. I zobacz co masz na nim wybite bo były ewidentnie wadliwe wersje z numerem 006.
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Przecież chyba tłumaczył, jak działa zapłon w silniku diesla? Chodzi o doprowadzenie paliwa w momencie najwyżej temperatury w cylindrze, związanej z przemianą adiabatyczną.
Diesel 2.8 d. Po odpaleniu nierówno chodzi, jak są dni deszczowe i zimne, później już normalnie, a jak jest ciepło, to odpala normalnie.
U mnie 2010r i jest tak samo jak piszesz, po odpaleniu na zimno chodzi gladko jak osobowy benzyniak a po kilku minutach zaleznie jak bardzo zimno jest zaczyna przypominac starego diesla z mercedesa 124 w 2009r i 2011r jest identycznie .
Przebieg 200, 300tyś to dla tych silników małe piwo. Z tym dymieniem na czarno to jest tak, jeśli już zauwarzysz te podymianie na czarno to wymień filtr powietrza, wprowadzanie gwałtownie na wysokie obroty też może spowodować zadymienie gdyż całe paliwo nie zostanie kompletnie spalone. Jeśli chodzi o zapalanie silnika to powiem tak 2 sekundy to jest...
Bendiks rozrusznika do wymiany.
Zawory we wszystkich dieslach Transita 2,5l ustawia się tak jak podałeś, tak jest ok. Silnik może być zimny lub ciepły. Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm. ------------------------------------- Pokutuje u nas opis z książki WKŁ o Transicie, gdzie są podstawowe błędy - już sporo silników padło po takiej regulacji...
Mojm Zdaniem to nasz kłopot z przstawiaczem kąta wtrsku to się obiawia jak opisujesz ,poprostu się przycina . nie napisałeś z jaka pompa BOSCH czy inna i z którego roku bo w kolejnych latach nstępowały zniany i nie wiem jak pisać dalej
Kolego mechanik i to mądry od diesla. Wtryski to nie wszystko. Poza jakością mgiełki liczy się dawka a ta dla zimnego silnika jest inna niż ciepłego. W zasadzie ciągle się zmienia . Na alledrogo można kupić specjalne ulkady do poprawy odpalania na zimnym czy ciepłym silniku. Większość z nich oszukujekomputer zaniżając temperaturę przez co komputer zmienia...
NAwet nowe silniki diesla potrafią przez chwilę kopcić na biało- niebiesko na zimnym silniku i nie podlega to naprawie gwarancyjnej.
Witam. Kupiłem Peugeota 206 2.0 Hdi rok 2000. Mam go od niedzieli. Dzisiaj kiedy jechał nim z jakieś 5 min, wiadomo nie był jeszcze ciepły, stanąłem koło kolegi. No i jak ruszałem to to wkręciłem go na 3000 może 3500 obrotów i puścił mi taką łunę czarnego z białym dymem. Później jak przejechałem z 9 km stanąłem i tak samo zrobiłem znowu puścił mi taką...
Nie podejdzie jest większy w dieslu.
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
Ciśnienie na biegu jałowym w okolicach 1 Bara a przy wyższych obrotach 4 Bary (dla diesla 5-6 Barów). Zależy też od silnika więc warto zerknąć do instrukcji danego auta. Oczywiście mierzyć tylko na gorąco.
Po odłączeniu czujnika zapala - dłużej grzeje świece (myśli ze silnik zimny). Co w związku z tym?
Kobita powiedziała wprost, że gdyby wszystko było OK to by wystawiła za 20, nie za 9, ale źe ten próg to taka cena. I na próg wart 2,5k spusciła z ceny aż 11k? Co za miła pani! :-o Na dodatek dzieci woziła. Fotele mogą być w opłakanym stanie, zwykle krótkie dystanse- szkoła , przedszkole, zajęcia pozalekcyjne czyli 8 lat jazdy po mieście na zimnym...
P0252 - Wirnik / krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem 2-p0638 aktuator przepustnicy -sygnał poza zakresem (niewłasciwe nastawy podstawowe )
oddałam do warsztatu. Mechanik (...) zainkasował zapłatę. Reklamacja ? Może warto wrócić do tego samego mechanika ? Proszę o pomoc i cenne wskazówki Należy zacząć od diagnostyki samochodu przy pomocy dobrego sprzętu a nie zabawek z Allegro. czy to parafina mogła mi zapchać filtr paliwa Tak , mogła wytrącić się parafina.
Witam. Mam problem z autem rodzimej produkcji z FSC Lublin: Daewoo Lublin 2.4 diesel bez turbo. Usterka polega na tym, że silnik, gdy jest zimny gaśnie. Trzeba go trzymać na obrotach podwyższonych, a gdy się rozgrzeje jest już dobrze, nie gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania?
albo tak przerobić silnik żeby dobrze dopalał nawet zimny OR
Diesla można odpalać na "pych" ale trzeba robić to delikatnie - jeżeli ostro puścisz sprzęgło to może się zerwać pasek rozrządu (w oplu 2.0 nie ma strachu - łańcuch rozrządu ) . Bardzo ważne jest natomiast oszczędne używanie pedału gazu na zimnym silniku - diesel tak naprawdę jest gotowy do pełnego obciążenia dopiero po osiągnięciu nominalnej temperatury...
A co z jazdą na zimnym silniku? Odkąd jezdze samochodem to nie patrze za bardzo na to, że jest niedogrzany, czyli np wyjeżdzam z parkingu na mieście i po kilku munutach od odpalenia np nauka jazdy wlecze się 40km/h to kręcę silnik do 2800 obr podczas wyprzedzania i normalnie wykonuje manewr zamiast czekać na pełne dogrzanie. Tak samo jesli chodzi o...
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
musisz mieć przyrząd do sprawdzania kompresji ale taki do diesla bo diesel ma dużo wyższą kompresje od benzyny. Wykręcasz wszystkie wtryski i pokolei w w miejsce po wtryskach wkręcasz ten przyżąd i kręcisz rozrusznikiem koło 10sek kiedy przestanie już nabijac ciśnienie odczytujesz wskazania dla każdego cylindra po kolei.Ważne mieć dobry akumulator i...
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
A gdzie w dieslu ssanie? Gdy silnik chodzi na "ssaniu" czyli jest całkowicie zimny Skrót myślowy ludzi nie z branży dlatego słowo ssanie jest zaznaczone. Nasi dziadkowie lub ojcowie też zawsze będą mówić że jak silnik zimny to chodzi na ssaniu i nie ważne silnik benzynowy, diesel czy parowy ;-) To jest forum publiczne nie specjalistyczne.
Zamontowany silnik 2.4 diesel
Jestem ciekaw kto dysponuje taką lampą stroboskopową do diesla i jej używa. W silnikach diesla łatwo ustalić punkt zapłonu poprzez oparcie zaworu o tłok i pomiar przesunięcia (kąt wyrażany w mm przed GMP). Ustawić pompę wtryskową można na kilka sposobów. Takie stare silniki diesla tolerują zmianę kąta w zakresie ±2°.
Nissan navara 2.5 diesel 2007r Witam mam problem z navarą na zimnym silniku nie chce wchodzić na obroty z opóźnieniem reaguje na gaz ciężko ruszyć z miejsca
Wwężu przy pompie jak stoi zimny zobacz czy jest paliwo
Do pracy mam tylko 4 km a jak diesel zimny to max 2100
Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest...
To, że one grzeją cały czas to normalne, bo one służą do podgrzewania płynu chłodzącego kiedy silnik jest zimny
Witam Jest normalne spalanie ,świeca żarowa w silniku diesla jest potrzebna tylko do rozruchu zimnego silnika. W niektórych dieslach jest stosowane dogrzewanie wtedy świece grzeją do czasu aż silnik osiągnie określoną temperaturę ok 40 st.C
Jeśli chodzi o świecę z silnika modelarskiego, to musiałbyś wstawić taką o najwyższej ciepłocie, ponieważ zapłon benzyny w takim silniku nie dałby rady utrzymywać odpowiedniej temperatury świecy. Ale na 100% nie wiem. Natomiast świeca żarowa od Diesla, teoretycznie powinna dobrze się sprawować, jednak pobiera ona bardzo duży prąd i więcej energii byś...
On tylko chwile jest zimny ;). Bardzo szybko je nagrzewają.
Witam Więc jestem już po sprawdzeniu rozrządu i tak pasek główny przeskoczył o 2 ząbki a na pompie o ząbek i wyszło wszystko. Aku sprawny w 100% , świece także, rozrusznik kręci jak głupi a mam z Focusa 2,2 kw, na garach mam 30-30-31-30, alternator także w 100% sprawny. Przestroga - nigdy nie odpalaj na zimnym silniki Diesla szczególnie FORDa. A Jak...
Trzeba sprawdzić jedną po drugiej. Ciśnienie? Pompek nie robiłem, nie wiem, nie kupił bym już diesla zwłaszcza z pompowtryskami więc nie wiem. Niech wypowie się spec od pompek.
No baa! Zaczynam mieć wizje... Widzę... widzę... tak, to napewno to... czarny na przekażnik pod deską rozdzielczą odpowiedzialny za paliwko, czerono-czarny od stacyjki- rozrusznik, jeszcze coś było z elektrycznym sterowaniem gazem (idzie od pedału gazu na prawą stronę samochodu) Można jeszcze ciąć sterowanie przekaźnika świec żarowych ale to utrudni...
Witam. Mam problem z Kangoo silnik 1.9 Diesel. Jak auto jest zimne i temperatura powietrza spada poniżej zera to bardzo długo trzeba kręcić żeby odpalił, a jak już odpali to mocno szarpie silnik ale po rozgrzaniu silnika problem znika. Auto miało wymienione świece żarowe na nowe ale nic nie pomogło. Proszę o pomoc!
Witam. Utrudniony rozruch na zimno może wskazywać na uszkodzone świece żarowe, albo coś z nimi związanego. Nie jestem mistrzem mechaniki, ale w przypadku klekota (sam mam diesla) i problemów z odpalaniem na zimno to w pierwszej kolejności bym sprawdzał, czy ma grzanie do rozruchu.
Luz zaworów na zimnym silniku ( temperatura cieczy chłodzącej +20°C ): zawory dolotowe 0,10 mm , zawory wylotowe 0,30 mm .
Jeżeli ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy spadło o 30 atm to znaczy, że igły się wyklepały. Jeżeli na stożku igły mamy szeroki ślad to rozpylacz jest do wymiany. Na przyrządzie do ustawiania wtrysków zadajemy ciśnienie 10 atm niższe od otwarcia i obserwujemy czy zbierze się paliwo na końcówce rozpylacza. Jeżeli wtryskiwacz przepuszcza paliwo to jest do...
Witam Nie dawno kupiłem samochód marki Nissan Vanette (bus) diesel 2,0 z roku 92. Mój problem polega na tym że jak auto odpalam na zimnym silniku to przez pierwsze około 15 sekund chodzi normalnie, później zaczyna przebierać na garach i dymić na niebiesko. Auto zaczyna palić normalnie jak go wkręcę na wyższe obroty do półki się silnik trochę rozgrzeje,...
Odłącz czujnik temperatury płynu chłodzącego i sprawdź różnice. Często także rozrusznik nie daje rady - regeneracja lub wymiany na Bosch z 2.4jtd. Generalnie te silniki zawsze miały takie problemy. Winne będą raczej wtryskiwacze, ale można poradzić sobie na dwa sposoby z tym pierwszym najlepszym będzie modyfikacja software w ECU, czyli zwiększenie dawki...
Zasada działania silnika diesla - zimny zawsze dymi bardziej niż ciepły - nie pełne spalanie. Jeśli oleju ubywa tyle co nic, jedzie prawidłowo to nie radzę grzebać - zbędne ładowanie się w koszty.
Siema. Jestem zielony w temacie mikrosamochodów. Problem dotyczy ciężkiego odpalania zimą zimnego samochodu, silnik diesel dwucylindrowy na pompowtryskach. Jakie tam powinno być ciśnienie paliwa? Bo coś dziwnego, wskazówka manometru nawet się nie podnosi, nawet już po odpaleniu na ciepło. Mimo to samochód jeździ i działa. Jak sprawdza się w praktyce...
Jak sterowany? Chodzi o to ze wiatrak wcale nie startuje. A jak klimę właczam to się włacza wiatrak nawet gdy silnik zimny.
Witam. Jestem w posiadaniu Astry 1.4 twinport z sekwencyjnym gazem 4 generacji z 2005 roku. Żaden z mechaników nie może dotrzeć do tego co jest powodem dziwnego stukania z silnika. Wymieniony został rozrząd wymienione szklanki (popychacze), olej 10w40. Jestem po prostu załamany. Na ciepłym jak i na zimnym silniku odgłos jak diesel. Bardzo proszę o pomoc.
to nie producent zawinił ale dziwny gościu co je poprzednio na wynalazki wkręcał Dla minie nie tyle dziwny co raczej idiota (ciekawe czy zapłonowe również wkręca na klej). A propos wszystkich diesli CR zanim zacznę wykręcać świece to rozgrzewam silnik na maksa i zaczynam robotę. Niestety w wielu modelach zanim się człowiek do nich dobierze to motor...
Dla zainteresowanych po weekendzie wstawię zdjęcie silnika po tej akcji. Cały zachlapany olejem silnikowym. Naprawdę liczy się zimna krew w takich przypadkach. Można być mechanikiem przy silnikach Diesla, ale może zabraknąć "jaj" lub zimnej krwi żeby podjąć jakąkolwiek akcję. Pogratulować refleksu. Czy miałeś jakiś konkretny weekend na myśli?
LPG opłaca się wtedy gdy jedziesz pow. 10km w jedną stronę lub gdy robisz mniej ale silnik nie zdąży ostygnąć i szybko ponownie go uruchomisz ;-) jeśli jednak robisz mniej kilometrow i silnik "bedzie zimny" to kup diesel -a lub jedz na samej benzynie ;-)
zbyt mały przekrój kanałów w silniku aby to było realne zanim woda z obiegu przeleci dom to silnik zawsze bedzie zimny-pomijam sprawę paliwa.. oraz smorodu koło domu pomysł bezsensowny
kazdy silnik TDI jak sie jeżdzi nim na niskich obrotach tak bedzie miał, poza tym kto widział żeby zimnemu dieslowi cisnać.. zabójstwo silnika, chyba ze ktoś swojego autka nie lubi....
Kolego przy odpalaniu to normalne , komputer daje większa dawkę paliwa na start, silnik jest zimny, DIESLE tak mają szczególnie VW. Na pewno już ma przejechane ponad 200 tys. Jesli śmierdzi na rozgrzanym silniku to bierze małe ilości oleju ale nie martw się w książke serwisowej WV dopuszcza do 1 litrr oleju od wymiany do wymiany. Pilnuj stanu na bagnecie.jak...
Do tego zmierzałem. Jakie parametry wtrysków zlogować? Co sugerujesz?
Panewki będą dobre. Pozostają sworznie i tłoki tzn luzy na sworzniach i "za cienkie" tłoki - km robią swoje. Miałem golfa z silnikiem 1.3 i też klekotał jak diesel ale tylko na zimnym. Przejeździłem tak 100kkm i sprzedałem 3 lata temu - jeździ bez remontu do dziś.
Podaj markę samochodu, jaki ma silnik benzyna czy diesel ?
Problemy z dieslem zaczynają się wtedy jak na ciepłym siliku wydobywa się jasny(leja wtryski) dym, albo niebieski (silnik bierze olej).Najłatwiej zdiagnozować diesla po sposobie w jaki uruchmia się zimny silnik.Jeżeli zapala "od kopa" i pracuje równomiernie to wszystko jest ok.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Nie sprawdzałem po dłuższej pracy tylko przy zimnym silniku.
Oszukanie czujnika temp nie po to aby świece grzały dłużej a po to aby dawka paliwa była jak dla zimnego motoru-czyli większa. Niestety pompa zalicza padakę- trzeba szykować kaskę. Pozdro -lecę na wódę
Witajcie Mam minikoparkę KUBOTA KX-41 od pewnego czasu obserwuje dziwny objaw: Silnik ( diesel 3 cylindrowy ) zimny pali nieźle lecz po rozgrzaniu jest fatalny w rozruchu , odpala tylko przy pomocy samostartu. Potraficie mnie pokierować, gdzie mam szukać przyczyny? Dzięki za odpowiedz pozdrawiam
Takie coś dzieje się gdy jakiś wtrysk niesprawny, czyli leje. Gdy świeca źle dobrana do silnika też może się takie coś stać.
Ale jaki silnik?Diesel?
"Fachury" - organizm ludzki działa najlepiej w temperaturze 36,6°C, tak samo silnik spalinowy - ustaloną temperatura pracy dla niego są okolice 90°C - w obydwu przypadkach wszelką diagnostykę przeprowadza się przy doprowadzeniu "organizmu" do właściwej temperatury, czyli stanu ustalonego. Niestety, nie mogę się z tym zgodzić. Kompresję w silniku diesla...
WITKA.. mam pytanko- gdzie najlepiej tzn. w którym miejscu najlepiej "odciąć" zapłon w silniku diesla??...słyszałem o świecach żarowych - no ale to dobre tylko na zimny silnik....a jak ciepły to lipa.....w silnikach benzynowych to proste.... dzięki za podpowiedzi... Nie pisz tytułów dużymi literami - REGULAMIN.
W dieslu takim, na zimnym zawsze będą wibracje
Sprawdziłeś coś sam - co ze świecami , zapala się może lampka od silnika ?
Opel vectra B z silnikiem 1.6 benzyna o ile dobrze pamiętam 101 koni. na cpn'ie kolega tankował bo wiozłem go na lotnisko. Zjechalem na stacje bo juz rezerwa zaczęła świecić. On poszedł lać do baku. No i przychodzi i pyta; - kur... Motyl to ropa czy benzyna? - benzyna -wlałem 15L ropy... Dolalismy do pełna benzynę i auto było delikatnie słabsze, ale...
W dieslu gaz steruje przepustnicą W dieslu nie ma przepustnicy.
ale by to również miało wpływ na palenie zimnego silnika, a zimny odpala za pierwszym razem
W dieslach nie ma kąta ustawienia zapłonu. Można tylko ustawić wyprzedzenie wtrysku paliwa. Paliwo jest wtryskiwane w ostatnim momencie spreżania, to właśnie ten moment się ustawia na pompie wtryskowej. Jeśli kopci z rury przy zapalaniu, to może być to wina wtryskiwaczy. Nie rozpylają paliwa, tylko sączy sie do cylindra. Dlatego kopci. Jeśli pali z...
Tak jak wyżej podano - "ciśnienie" w Twoim silniku to już graniczne, jeśli chodzi o uruchomienie silnika diesla. Może źle przeprowadziłeś pomiar, a może auto zostało sprowadzone z zachodu i ma jeszcze raz tyle km. . Powinno być równe w każdym cylindrze, dopuszczalna niewielka tolerancja. Czeka Cię remont silnika albo podmiana na inny.
masę do czujnika sprawdzalem jest ok.Nie dopisałem ze auto ma klimę niesprawną zresztą,więc wchodząc w moduł klimy miałem kilka błedów których nie mogłem usunąć ponieważ jest pusta,więc sobie olałem ale chyba niesłusznie bo kolega mi podpowiedział ze własnie problem może być w klimie.O ile się nie mylę to między innymi za pracę wentylatorów w klimie...
Wtryski Panie i Panowie Wtryski !!! Wymieniłem na używane i się poprawiło, nie jest idealnie ale o niebo lepiej. I teraz zadaje sobie pytanie czy te silniki mają tak wadliwe wtryski że trzeba wymieniać po 100 tyś km. czy z kolei te 100 tyś km. było tylko na liczniku. Samochód kupiłem w Polskim komisie. hmmm ???
dam Ci link z poradą - dotyczy ona silnika ALH ale w AGR ustawia się tak samo : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... niestety nie masz VAG-COM więc będzie trudno go prawidłowo ustawić a jego prawidłowa wartość to podstawa w silniku diesla więc ustaw tak aby zimny silnik odpalił a następnie i tak będzie wymagał on korekty...
Czujnik wału nie był sprawdzany. Mógłbyś podpowiedzieć gdzie się on znajduje i jak go sprawdzić?
Witam posiadam Iveco Daily 35c11 silnik 2.8 diesel na commonrail, po wymianie sprzęgła auta bardzo ciężko pali niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, dodatkowo przestał działać obrotomierz po tym zabiegu. Przed wymianą sprzęgła ciężko palił tylko rano na ciepłym silniku nie miał problemów z odpalaniem. Pytanie czy czujnik obrotów wału może mieć...
Witaj . Jeśli świece żarowe są dobre to przyczyna tkwi w układzie paliwowym . Piszesz że te kłopoty są na zimnym silniku , to może być opad paliwa po dłuższym postoju spowodowany nieszczelnością zaworka jednokierunkowego .
Ta druga linka do zasobnika( a poprawnie do przestawiacza kąta wtrysku )jest podłączona tylko do tej dolnej dzwigni od strony silnika ,czy jest jeszcze cięgno skierowane do góry i zakończone nacięciem na śrubokręt ,zapięte do dzwigni w górnej pokrywie .SAMA DOLNA DZWIGNIA NIE BĘDZIE ZWIĘKSZAĆ OBROTÓW ONA JEST DO PRZYŚPIESZENIA KĄTA WTRYSKU NA ZIMNYM...
Ja bym zmierzył dokładnie ciśnienie oleju na ciepłym, zimnym na wolnych,wysokich i wtedy coś można powiedzieć.
A z wibracjami od silnika co zrobisz? Nie wszystkie nie zawsze da się naprawić, jest to zawsze jakiś koszt. A jak już zaczniesz naprawiać to naprawa będzie tak co dwa trzy lata. A to ten element się urwie tamten się oderwie dziwne błędy silnik pokazuje raz pani raz nie raz na ciepłym raz na zimnym. Nie zawsze jest to wina ECU.
Witam! Ustawiamy zawory w P4. 0,30. S i W kolejność 1-4-3-2 ( zimny silnik ) Strona 51 Pdf. Pozdrawiam.
Z tą pracą silnika na postoju to się czepiają bardziej jak ktoś sobie czeka aż się zimny silnik rozgrzeje. W Polsce tak samo jest to zabronione, tyle że to martwy przepis jak i wiele innych.
zimny silnik diesla gaśnie polonez silnik diesla kopci silnik diesla
pioneer impedancja kostka stacyjki octavia listwy zgarniające
unitra merkury merkury schemat
Red Bull Racing 10 – jak zdjąć ogranicznik prędkości, metody obejścia limitera Kody błędów na płycie indukcyjnej Electrolux - diagnostyka i rozwiązania