Witam, mam problem z uruchomieniem zimnego silnika Scenic 1 lift 2.0 16v, może ktoś przerabiał już taki przypadek i podzieli się swoimi sugestiami - pozdrawiam i z góry dziękuję.
a jest mozliwośc że zawory są zaciasno ustawione ?
Może być i zasilanie. Musisz pomiary zrobić.
Odpuść sobie ten środek. Zostanie Ci syf w silniku i narobisz sobie problemów. Proponuje spuścić to co masz w silniku, przepłukać go wodą destylowaną, wymienić termostat i zalać płynem. Oczywiście wszystko na zimnym silniku.
No tak silnik był już rozgrzany...spróbuje na zimnym silniku...
Hmm, takie objawy jak na zużyty czujnik położenia wału korbowego... Trzeba sprawdzić jego rezystancje na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. A na gazie i benzynie te same objawy?
Sprawdz na wszelki wypadek luzy na zaworach 0,2 0,4 zimny silnik.
odczyt błedów by sie przydał.. inaczej bedzie ciezko.
Witam! Mam problem z skrzynią auto. w Megane Scenic przy zimnym silniku po ruszeniu następuje szarpnięcie na 3 biegu i zapala się kontrolka "skrzynia auto", przy ciepłym silniku problemu nie ma! Co to może być i co dokładnie oznacza ta kontrolka? Pozdrawiam.
To przecież można przedłużyć. A masz problemy z odpalaniem zimnego silnika ?
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Jakie ma silnik obroty poodpaleniu na zimno
To o co kolega wyżej zapytał, co to za instalacja. A co do braku wolnych obrotów - nie wiem jaki masz silnik i czy jest tam w nim silniczek krokowy odpowiadający za wolne obroty. Jeżeli jest to przy zimnym silniku może się zacinać - nie otwierać.
witam. jestem posiadaczem samochodu marki renault scenic 1.9dti.Gdy silnik jest zimny jest duży problem aby go uruchomic.świece żarowe sprawdzone,bateria na gwarancji,paliwo lane z konkretnej stacji. Kiedy silnik troche popracuje, z ponownym odpaleniem nie ma problemu( za pierwszym razem).[/code]
Mam identyczny problem po przestanej nocy przy -15 stopniach kręcę go nad ranem około 5 minut. Próbuje łapać i gaśnie, kręcę - próbuje łapie i gaśnie i tak przez ok. 5 min, aż złapie i ok. ładnie pracuje można go zgasić i bez problemu odpa.:|
usterka od przekaznika zniknela po przeczyszczeniu wtyczki przy przekazniku swiec teraz w komputerze niema zadnych bledow a i tak niema poprawy w odpalaniu zimnego silnika
witam. gdzie jest czujnik temperatury silnika, na tym silniku. mile widziana foka lub schemat.
Tyle, że u mnie podczas jazdy wszystko jest ok. Szarpanie pojawia się tylko na biegu jałowym i przy ciepłym silniku. Na zimnym wszystko gra.
wymienił świecę wypadało by 4 szwankuje tylko jak jest zimny. jaka temperatura sterowniku?
Teraz się nie świeci lampka ciśnienia oleju bo silnik jest zimny - olej gęsty, w tych silnikach nagminnie przycierał się dół
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
witam,problem rozwiązałem podkładając inny przekaźnik czasowy swiec żarowych od starego kadeta.Rozłoncza po około 30 sekundach po rozruchu silnika.Minusem jest to że nie czyta temperatury silnika i czas grzania na ciepłym jest taki sam jak na zimnym silniku.
Witam Nie kojarzę tego silnika,czy jest z bezpośrednim wtryskiem czy podgrzewany.Wiadomo jak ma podgrzewanie to spalona świeca,temu tak chodzi jak zimny.
Wylej wode ze złącz sterownika.
Witam, Samochód Renault Scenic 1.6 16 v 2000r, benzyna, przebieg 145tyś km W skrócie: Mam taki problem, że nierozgrzany silnik nie schodzi z obrotów i traci moc. Po kilku minutach, paru odpalaniach i przegazowaniu problem zanika. Sytuacja krok po kroku 1. Odpalam samochód rano -> bez problemów, obroty na luzie w temp. okolo 5st w granicach 1500. 2....
Dziekuje bardzo..musze sie tym zajač bo dostaje "szewskiej pasji".
Na początek silnik krokowy do wyczyszczenia a jak nie pomoże to diagnoza komp.
Ewidentnie mapa Ci się rozjeżdża, też to miałem, parownik puszczał za duże ciśnienie na listwę, też w nowej instalacji. Warsztat LPG nie mógł dojść co jest nie tak, odsyłali mnie z kwitkiem zrzucając winę na auto. W końcu zamknąłem LPG, przyuczyłem od nowa i okazał się, że na benzynie jest OK, pojeździłem parę dni, a potem jak pojechałem do tego warsztatu.......
A wtryski sprawdzone?
ze co 2x25 , 2x22 ? Regulacja powinna wynosic 0.10 - 0.15 na ssacym i 0.25 - 0.30 na wydechowym na zimnym silniku ( calkowicie zimnym) nalezy uwzgledniac wypracowania !!
Na zimnym silniku mam problem z odpaleniem silnika w moim scenic-u r.2003 benzyna 1,6.później pali za każdym razem gdzie szukać przyczyny?
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
Diagnostyka i sprawdzenie w ECU i klimatyzacji o co chodzi.
Tak mam LPG Tak od początku trzeba było, wieć sprawdź zasilanie cisnienie paliwa i popuszczanie gazu poprzez, wtryski reduktor. Oraz .....
Dzień dobry. Szukam pomocy w zdjagnozowaniu usterki silnika 1.9 CDTi w samochodzie marki Renault grand scenic 2 r.2006. Na zimnym silnik normalnie odpala, lecz po przejechaniu około 15 km i zgaszeniu silnika, nie mogę ponownie odpalić. Słychać tylko cykanie przekaźnika pod maską. Zwykle czekam okolo 70 minut, dopiero odpala. Raz już zakorkowałem ulice...
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
A jakie to ciśnienie sprężania miałeś i czy ci mierzyli na zimnym silniku? I ile auto ma przebiegu?
Witam ,mam problem ,niezależnie czy silnik zimny czy ciepły muszę kilka razy przekręcać kluczyk żeby podgrzały się świece żarowe bo także za każdym razem kontrolka zapala się na ok 2-3 sekundy i gaśnie nie odpala, wykonam taką czynność kilka razy odpala odrazu
Witam Nie wiem czy dobry dział lecz opisze swój problem, jestem od niedawna użytkownikiem Scenica II Ph I. Od jakiegoś czasu samochód nie chce rano trzymać obrotów na benzynie a nie ma jeszcze mrozów. Samochód albo nie chce zapalić albo się dławi i gaśnie, wtedy trzeba go przy gazować aby złapał temperaturę. Wymieniłem akumulator i świece, podczas wymiany...
Pojedź do warsztatu na sprawdzenie luzu zaworowego.
Posiadam renault megane scenic z 97r 1.9dt i mój problem polega na tym że gdy jest zimno to odpala za pierwszym razem ale dziwnie chodzi, szarpie, przerywa i przydymia, jednak po dodaniu gazu silnik zaczyna chodzić normalnie. Dodam ze świece nie dawno wymieniłem ale to nic nie pomogło.
Raczej wygląda to na pompę paliwa, tj 3 razy zapłon zapełni listwę wtrysków w benzynę i dzięki temu łatwiej zapala. Sprawdź czy pompa staruje po zapłonie i na ile czasu. Może pada i nie wyrabia? Pompa startuję na zapłonie na około 2 sekundy. Jak włączę zapłon 1 raz to pracuję tak jakby na sucho Natomiast później słychac że Burczy i pompuje. Czy tam...
No to wymień ten filtr paliwa.
Masz LPG? Sprawdziłeś cewki zapłonowe?
ok dzienki za pomoc a z tym przepustnicami to bujda ?
dokładnie tak po odpaleniu na silniku jest szarpanie tzn. silnik cały lata. co do świecy i przewodów są wymienione na nowe.
Rozrząd był sprawdzony, kompresja na każdym po 15, więc niewiele opcji zostało. Spuściłem jeszcze paliwo i okazało się, że benzynka była jakaś pomarańczowa. Spuściłem ile się dało i nalałem dobrej. Jak na razie jest ok.
Witam-jestem tu pierwszy raz-mam taki sam problem jak wiekszosc tu uczestników-scenic 99 z DP0-na zimnym oleju nie ma jazdy-jak rusze to powoli sie rozpedzam na 1 biegu,potem ujmuje gazu bo inaczej przy zmianie obroty skoczą w góre zanim zapnie 2 bieg i wtedy duze szarpniecie-jak juz sie spodziewam redukcji to ciut ujmuje gazu ale tez szarpnie-o jezdzie...
Co do dźwięku to nagraj go i wrzuć do posłuchania.
Czujnik temperatury albo by działał albo nie. To element elektroniczny, pasywny. Takie rzeczy się nie zawieszają tylko albo działają i są sprawne albo są uszkodzone. drzasiek weź pod uwagę że to auta. Przewody potrafią się łamać, raz łączą a raz nie. Sterownik nie widzi sygnału z czujnika, przyjmuje że silnik jest zimny i go zalewa przez co ciepły...
Kolego na zimnym silniku podgrzej czujnik opalarką i będzie jasne
Witam. Mam ten sam problem co koledzy w scenicu 1.6 (k7m). Mam zamiar wypróbować patent ze szczelinką na przepustnicy. W związku z tym mam pytanie do kolegi gabrielll1: czy od tamtego czasu silnik pracuje prawidłowo. Proszę o odpowiedż bo mam już dosyć wydawania pieniędzy na naprawy, które nie dają żadnego rezultatu.
W scenic 1,9 dci gdy mam zimny silnik słyszę stukanie z prawej strony, ale co ciekawe jak np zmieniam biegi albo nagle puszczam gaz( gdy maleją nagle obroty). Sprawdzone mam zawieszenie i nic tam nie widać. Natomiast jak się rozgrzeje tego problemu nie ma. Mieliście takie coś??
Witam kolego. Te objawy wskazują na to że masz niesprawny układ przyspieszania zapłonu zimnego silnika, są dwa typy w pompie bosch z boku jest zaworek elektro magnetyczny podobny do zaworu start/stop natomiast w pompach lucas wygląda jak mały silniczek elektryczny. Od sprawności tych urządzeń zależy sprawne zapalanie zimnego silnika.
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz czy jest napięcie na wtyczce do krokowca i okazało się że jest ale tylko na jednym pinie a na drugim jego niema ten kabel idzie aż do ecu , wygląda na to że nie mam pełnego sterowania silniczkiem , silniczek dostaje impuls po przekręceniu stacyjki w pozycję on , żeby się zamkną a nie dostaje impulsu na otwarcie . Jutro...
Witam Pytanie jest takie Czy ten efekt jest tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika to znaczy zimnego? Czy potem na ciepłym to zjawisko nie występuje? Jeśli tak to jest to normalne to jest dogżewanie i po pewnym cyklu i osiągnięciu temperatury się wyłącza, chodzi o to ay silnik nie podrywał jak jest zimny Pozdrawiam
Witam płyn dolewa się na zimny silnik .Można dolać na krótką metę najlepiej jest wymienić cały płyn na jednakowy w całym układzie. Płyny różnych firm mogą wejść w reakcję między sobą co może doprowadzić do pogorszenia stanu układu chłodzenia w twoim przypadku i tak już jest coś nie tak skoro musisz dolewać.Pozdrawiam
moze inaczej zadam pytanie co steruje przyspieszeniem obrotow na zimnym silniku w tym aucie
witam. w scenicu wyskakuje mi usterka w czasie jazdy i znika błąd , to p100d wedle cdifa to czujnik kata wtrysku, tylko że jest on wymieniony razem z pompą przed było tak samo na starym regulatorze i pompie, czy usterka elektrozaworu egr może mieć na to wpływ. silnik gdy zimny to szarpie po zapaleniu ustaje gdy się nagrzeje, dodatkowo wymienione wtryski...
na zimnym silniku ssący 0,15-0,25 ustawione na 0,20 wydech na zimnym 0,35-0,45 ustawione na 0,40 tam są płytki regulujące
U mnie w megane 1,4 16V + LPG nie mogą zdiagnozować problemów z odpalaniem. Były, teraz nie ma, błędów CLIP nie czyta, ale dziś mój 'gaz majster" znalazł jakiś wpis o błędzie cewki pierścieniowej - zwarcie do masy. Nie wiem czy wiązać to z problemami z odpalaniem, mocno dokuczało przy dużych upałach, teraz ustało, ale niepewność zostaje. Nigdy nie wiadomo...
Tak ponieważ jest zimny silnik. Chyba że po dłuższej jeździe i zaraz ponownym odpaleniu to już jest inna sprawa.
Moim zdaniem to on nie odpala gdy jest temperatura silnika pomiędzy 1 a 3 kreską czyli jest ni to zimny ni to rozgrzany,postaram się odpiąć ten czujnik i zobaczę czy będzie jakiś efekt
Ok, wiem, mam scenica, to magiczne pudełko ale elektrycznie magiczne. Nie ma możliwości zmieszania płynu hamulcowego z chłodniczym. Ja sądzę, że po prostu mechanik nie wymieniał płynu, choć mu to zlecales i tyle. Z takim podejściem spotkałem się już wiele razy. Nawet aktualnie mam sprawę w sądzie z jednym mechanikiem, który brał kasę za wymianę filtrów...
– Czy lampka spirali migała, czy świeciła ciągle? Za każdym razem – ciągle, tak samo check engine/nie migała/ – Na jakim przebiegu była ostatnio wymiana świec i filtrów? Zapytam, ale pewnie dawno /auto jest pożyczone – Czy mulenie występuje także na gazie po przełączeniu? Zapewne tak, bo na zimnym nie zdarzyło się... powrót po usterce był tylko na...
Scenic 2 1.5 dCi 2003 dławi się, gaśnie, ciężko odpala na ciepłym silniku. Czasami przy dławieniu silnika wyskakuje błąd wtrysku, czerwona kontrolka stop, trzęsie całym silnikiem przez niskie obroty oraz auto nie reaguje na pedał gazu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju, auto przy pierwszym rozruchu trochę dłużej kręci, za kolejnym odpaleniu pali...
Tak, auto zimne więc skąd ma być wyższa temp
Kompletnie nie rozumiem:przewody zapłonowe w silniku wysokoprężnym?
Panowie, Stwierdzam, ze jednak na zimnym silniku jak uruchamiam go tez przez kilka sekund pracuje on na niższych obrotach z tym, ze na zimnym silniku nie jest to tak odczuwalne jak na ciepłym. W przypadku zimnego silnika jest tak; ruchamim silnik kilka sekund (jest to około 3-5) ma niższe obroty i dopiero wchodzi na tzn. ssanie, aby spadły do prawidłowych...
otworu nie zatykałem i podłączyłem po włączeniu zapłonu nie ruszyło sie nic ale napięcie jest 4,20V jak przykładałem do pierwszego kabelka wtyczki i do masy tylko nie wiem czy tylko na tym jednym ma być prąd czy jeszcze jakimś?
nie chce odpalić na zimnym silniku jak podlączyłem akumulator do prostownika to odrazu zapalił jaka moze być przyczyna
Trzeba podejrzeć testerem jakie temp. powietrza i płynu chłodzącego widzi sterownik silnika.
Tak, stawiają czynny opór, należy rwać. Dowiemy się co to za piec? 2.0 DCI (M9R) ? Jak parametrów nie czytałeś, błędów też nie, to ja stawiam na wymianę silnika, szybciej będzie :D
Scenic jak w temacie, zimny odpala normalnie, po rozgrzaniu i chwilowym zatrzymaniu już nie odpala. Kontrolki ok. Po dłuższym postoju łaskawie zapala. Temperatura silnika, przy której odpala nie zawsze jednakowa.
witam Czy po twojej wymianie rozrządu i filtrów palenie było takie samo na zimnym czy się pogorszyło dopiero jak temperatura spadła? Proponuje sprawdzić czy świece grzeją i jakie jest ciśnienie na cylindrach zimnego silnika. Przewód z poxiliną wymień na nowy.
Witam. Mam podobny problem z odpalaniem zimnego silnika ? nie wiem co to jest ?
Błędy czytam delphy , ten problem pojawiał się częściej nawet jak jechałem na ciepłym silniku tylko mechanik znalazł zi.ne luty w module upc. I teraz tylko blad wyskakuje na zimnym silniku , może być moduł uszkodzony. Czy na początek jeszcze go clipem odczytać?
podłącz kostki i zrób adaptacje : odłącz aku. może być na 0,5 godz. silnik najlepiej jak będzie zimny potem odpal bez dotykania gazu oczywiście na benzynie i poczekaj aż silnik osiągnie 90*C , po tym powinno być ok.
Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze. Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem.
Kolega milejow napisał ci juz. Luzy zawodowe to podstawa 90% PROBLEMÓW z gasniecien na zimnym.
W załączniku masz schemat do AIRBAG tego auta oraz sieć CAN gdzie są poduszki. Opis pinów który pokazałeś na zdjęciu się zgadza. Najlepiej zamiast sterownika podłączyć żarówkę - będzie pewność że zasilanie jest OK. Jeżeli zasilanie jest to można odpiąć akumulator i wypiąć wtyczkę przy UCH oraz tą mała czy sterowniku poduszek i sprawdzić ciągłość tych...
ciśnienia nie sprawdzałem ale przez uszczelniacze może tyle oleju brać? Tam jeszcze były swiece padniete ale wymieniłem..bo przed wymianą na zimnym silniku przy zapalaniu strasznie kopcil...
Czy te"skoki obrotów" są też gdy włączysz wentylatory na zimnym silniku ? Czy te obroty spadają po włączeniu ? Pozdr. J.
może być i czujnik, spróbuj go odłączyć przy pracującym silniku i zobacz co się dzieje (komputer wykryje błąd i włączy tryb awaryjny, błąd się zresetuje po odłączeniu akumulatora na 5-10 min.)
Masa przy silniku to wiem gdzie jest ale przy skrzyni? W którym miejscu jest przykrecona?
myślałem ze rozrusznik szczotki ale tez nie ma się co tych rzeczy czepiać bo na zimnym odpala normalnie Myślenie potrafi być zawodne,,,rozrusznik ma kręcić dobrze i na zimno i ciepło...
Silnik bardzo słaby zapala na zimnym i ciepłym bez problemu.
Węże te od tyłu silnika bliżej szyby odchodząc od termostatu do chyba nagrzewnicy zimne i miękkie
mysle ze problem polega na tym ze jak silnik jest goracy do nie dopływa prad do cewki a jak ostygnie to jest ok. jak by byla walnieta cewka to by nie działała na zimnym silniku.pozdro
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Od czasu do czasu puszczając pedał gazu np przy zmianie biegów silnik zaczyna się dławić, nie wchodzi na obroty. Trzeba go zgasić , zapalic i wszystko wraca do normy. Nie ma reguły kiedy to się stanie czy silnik jest ciepły czy zimny. Kable, świece, filtr paliwa sa nowe. Zaznaczam że zapala normanlnie, a wszystko się dzieje w trakcie jazdy.
podpinam sie pod ten temat.moj scenic 1.6 16v z 2004 ma te same objawy.na zimnym silniku zawsze ciezko zapala,odpali po 2-4 razach i trzeba troche odczekac zanim sie ruszy,czuc falujace obroty ,gdy lekko dodam gazu to jakby auto miało zgasnac.jak odczekam około 2-3 min ,gdy sie nagrzeje smiga ok. nie wiem o co chodzi,wymieniłem cewki,pali na wszystkie...
Witam. Posiadam Renault Scenic z silnikiem 1.5 DCI 2004rok. Problem mam taki z samochodem że rano jak jest zimny silnik to odpala za 2-4 razem, przy czym kiedy odpali strasznie kopci. Nierówno pracuje a jak wydmucha spaliny które się gromadzą pracuje normalnie. Zaznaczę że wtryski były regenerowane, egr czyszczony, turbina regenerowana. Czy może ktoś...
Witam. Potrzebuje dla porównania wsad do scenica, diesla DTI, 2000r. dla porównania, wskazówka od temperatury podnosi się na zimnym silniku i stoi cały czas tak samo nawet nie drgnie, chciałem podmienić wsad i zobaczyc co się będzie działo.
Czy masz sprawny termostat sprawdzenie jest proste-odpalasz ZIMNY silnik,i sprawdzasz ręką temperaturę węża idącego do chłodnicy albo góry chłodnicy.Jeżeli temperatura węża jest taka jak silnika i wzrasta tak samo termostat do wymiany.Wąż powinien być zimny do czasu załapania przez silnik temperatury ponad 80 stopni i później dopiero się nagrzać,a tytuł...
Padają wtryski. Zrobić test przelewowy i wszystko będzie jasne. Gdy olej napędowy jest zimny to jest gęsty i wtryski łatwiej go rozpryskują, gdy się rozgrzeje zaczynają lać. Ja tak miałem w scenic Ii 1,5 dci
Witam Mam problem z cieknącą śrubą na pompie :) Nie wiem czy to można naprawic samemu np.czy jest tam jakas uszczelka czy oring czy też lepiej udac sie do pompiarza Śruba ma nietypowy kształt i kapie tylko jak silnik jest zimny Bardzo prosze o pomoc to ta śrubka pomiędzy przewodami
dziękuje koledze macvir za chęć pomocy,więc odpowiadam-pompa lucasa (na linkę) pisałem w poscie ze pompa była sprawdzona u pompiarza przy okazji wymienił końcówki wtryskiwaczy. Dodam ze luzy zaworowe również sprawdzone, Odnośnie zapłonu,mechanik który ma mi sprawdzić zapłon zwodzi mnie z tygodnia na tydzień więc próbuję.Cofnięcie zapłonu powoduje to...
Wcześniej zapalała się, jak był silnik ciepły to tylko na chwilę, a jak był zimny zapalała sie na dłużej (zależnie od temp. otoczenia). Teraz nie zapala się w ogóle.
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
zimny silnik odpalenia scenic renault scenic zimny silnik scenic gaśnie zimny
kontrolka usterka silnika punto uprawnienia zakład pracy zasilacz przegrzanie
domofon amplyvox elite sonatina schemat
Bateria CR2032 do sterownika Hewalex, Viessmann, Sonnenkraft – wygląd, gdzie kupić ZTE MF833N USB – kompatybilność z Windows XP SP3, sterowniki, ryzyko uszkodzenia