Masz Astrę G czy H? Jeśli G, to z jakim silnikiem: dti czy cdti?
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Witam tez mam podobny problem Renault Clio II 1.4 16V + LPG 4-tej generacji.Auto od jakiegos czasu ma problem z odpaleniem rano i tylko rano trzeba krecic z 30 sekund az zaskoczy, chwile ma problem z wejsciem na obroty, czasem sie zaksztusi i zgasnie jak mu chce dac troche gazu...ale jak mu to przejdzie to nie ma problemu przez caly dzien az do rana....
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Popychacze zaworowe, zanim wypełnią się olejem i skasują zbyt duży luz zaworowy.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Taka usterka moze świadczyć o kończącej się przepływce.Po odpaleniu ECU uchyla lekko EGRa co powinien wykryć przepływomierz w postaci mniejszego przepływu powietrza.Jak zmienia się charakterystyka przepływomierza(efekt stopniowego zużycia)sterownik nie widzi zmiany z przepływki i wywala błąd EGRa.Trzeba zapiąć TECHa i sprawdzić co mu nie leży.Jeżeli...
Przyczyną dużego spalania może być termostat, który się zbyt wcześnie otwiera lub niedomyka.
Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
Witam. Czy rozwiązałeś swój problem z astra J z brakiem mocy na zimnym silniku ? Mam taki sam problem.
Odczyt temperatury czy jest prawidłowy. Ogrzewanie sond lambda i odczyty.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Dodałem logi zrobione programem op-com
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
Sprawdzić błędy to podstawa
Witam mam problem z opel astra H 1.4 90 koni Ben +gaz na zimnym silniku szarpie i nie ma reakcji na pedał gazu, jednak jak się rozgrzeje jest ok. Wymieniłem już połowę części a ona nadal nie chodzi. Może ktoś miał podobny problem i może pomóc Pozdrawiam
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
Witam, Danek1313 jak twoja historia się zakończyła ? Pozdrawiam Rafał
Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z : Czujnika temperatury silnika TPS Sondy lambda Map sensor Oczywiście sygnały do ECU
Piszesz że tylko na pierwszym biegu. Czyli jak już wrzucisz drugi bieg to dławić przestaje? Tak tylko na jedynce dławi
Być może jakaś nieszczelność w układzie paliwowy i dlatego trzeba pod pompować paliwo bo go nie ma - schodzi po dłuższym postoju.
Bez LPG? Może pompa paliwa. Trzeba także sprawdzić co ECU widzi na zimnym silniku. Zwłaszcza temperatury płynu i powietrza. Przepływomierz powietrza warto wyczyścić nawet zapobiegawczo.
Witam. Chyba kolege wprowadziłem w błąd. Ja pisałem o sytuacji kiedy zawór termiczny steruje EGR, wtedy jest tak jak napisałem. Rozumiem,że u ciebie na zimnym jest otwarty. Właśnie doczytałem wyżej , że u ciebie "z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku)." Więc może być na odwrót. NAjpepiej sprawdź.Jeśli...
Sprawdź czujnik położenia wału.
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Kup sobie środek do czyszczenia przpustnicy (ja użyłem Liqi Moly) i przepłukaj ją ale wcześniej zdemontuj żeby ten syf nie poszedł w kolektor dolotowy, od razu kup uszczelke pod przepustnice. Albo masz wtryskiwacze zawalone nagarem, mi się tak prawdopodobnie, dzieje bo rozregulował mi się komputerek od gazu i skład mieszanki na niskich obrotach jest...
Co chwilę ten sam temat to sposób bycia u góry?
Witam, podepnę się pod temat o tusz mój problem wygląda tak że pod czas jazdy(Astra G 1.8 16V 116KM HB Alternator Delphi 100A nr 93186485) zapala się na chwilę kontrolka ładowania odłącza wspomaganie i po chwili wraca do normy dodam że zaświeciło się może z 5-6 razy. Sprawdzałem ładowanie przed odpaleniem 12,7 natomiast po odpaleniu bez obciążenia ok...
Jak mogę sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów? I ile litrów wchodzi?
I w kodach błyskowych będzie kod "666-ten samochód na zimno nie pali bo..."
Truizm? Nie! Ale zakładamy że- samochód po dobowym postoju ma temperaturę 10 st.C- teoretycznie świece żarowe są nie włączane w takim silniku. Napisałem wcześniej post pod tytułem>Sprawdzenie świec żarowych/ 13 listopad/-żadnych odpowiedzi nie dostałem. Ten silnik powinien odpalić po 2-3 obroty wału w takiej temperaturze. Jeśli jestem w błędzie, to...
I jak problem zostal rozwiazany.? Bo mam takie same objawy...
Service manual Astra G
może czujnik temperatury wody? a poza ty czy tam przypadkiem nie są te wadliwe komputery przykręcane do silnika?
Więc niemal napewno zrobiłeś gdzieś zwarcie. Mam nadzieję że skonczyło się to na bezpiecznikach, sprawdź wszystkie ale pamiętaj. Ostrożnie z wyjmowaniem bo w aucie które ma poduszki powietrzne nie powinno się tak robić bez zdjęcia klemy akumulatora a najlepiej sprawdzać bez wyjmowania , lampką kontrolną i wiedzieć które bezpieczniki mogły polecieć....
Check engine :>
Mam jeszcze jedno pytanie. Co jest odpowiedzialne za ssanie tzn. w oplu mojego kumpla z takim samym silnikiem po zapaleniu długo pozostaje na 1500 obrotów dopiero po dłuższej chwili schodzi do niecałych 1000
sprawdź przewody podciśnienia,
a powiedz mi jak od nowa ustawić zapłon tak krok po kroku z góry dziękuje;) jak odpalę na zimnym to na benzynie ma tak 300 do 500 obrotów na lpg odrazu gaśnie
Na zimnym silniku przy zmianie biegów spadają obroty z 950 do 500 i słychać piszczenie i po chwili wraca wszystko do normy. co to może znaczyć ?
wtrysk mono, oznaczenie silnika, chodzi o wolotgf..?
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Pedał gazu sprawdzić.
Zapewne sonda lambda do sprawdzenia-zatrzymała się na ubogiej mieszance-na ciepłym okazuje się ona wystarczająca,a na zimnym brak tzw."ssania".Jeszce czujnik temperatury.Jak ze średnim spalaniem? Kolega będzie uprzejmy pisać gdzie indziej te swoje "rewelacje". Wskazania sondy w systemach Multec nie są w ogóle brane pod uwagę przy zimnym silniku. Na...
Zdecydowanie do mechanika.
A świeci kontrolka silnika? Wydaje mi sie że diagnostyka komp. może wiele wyjaśnić.
Zmierz ciśnienie sprężania.
czy oby napewno to wszystkie błędy są???sprawdz dokładnie te błędy bo może coś przgapiłeś.....już nie pamiętam które ale chyba AiB piny się zwiera.ewentualnie jesli odpalisz i bedą za wysokie obroty to odłącz aku na 60 sek i zobacz ponownie co się dzieje.w ten sposób kasują się błedy .jeśli na początku będzie dobrze a po chwili znów obroty podskoczą...
A czy czasem w spalinach nie czuć przepalanego oleju? Niebieski dym może świadczyć o tym że silnik bierze olej.
Sprawdź czujnik temperatury silnika
witam mamproblem z astra 2 2.0dl 82konie. po diagnozie komp wyskoczyl blad P0725(obwod wejsciowy silnika-usterka) i P0400(uklad recylkulacji spalin-bledny przeplyw). jak zimny silnik to nie wchodzi w obroty jedynie do 1\2 tys obrotow i czym bardziej sie rozgrzewa to wchochodzi w wieksze obroty no i po przejechaniu 15 km wszystko jest ok. a P0400 to...
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
A moduł imć sterujący?
Ten czujnik był wymieniony na nowy oryginalny. wymieniłem też Sondę Lambdę, zawór EGR. I problem nie zniknął. Żadnych rezultatów;(
Okazało sie że EGR .
Witam 🙂 zauważyłam ostatnio duży ubytek w zbiorniczku plynu do chlodnicy(Z poziomu między min. A max w ciągu jednego dnia zostało ledwo na dnie zbiorniczka) dodam że auto stało kilka dni nie odpalane. Po dolaniu do max. tydzień był spokój, plynu nie ubywalo. Auto zrobiło jakieś 200km przez ten tydzień. Pod maskę zaglądam codziennie i wszystko...
Czy przy ok 2-2.2tys rpm słyszycie dziwne terkotanie w kabinie od strony pasażera, nie zależnie od biegu i czy obroty spadają lub rosną. Na zimnym silniku dźwięk jest trochę bardziej słyszalny.
Wygląda na to, ze spala zarazem LPG i benzynę.
kolego swiece nowe i przewody
Błędy sprawdzałeś?
Dawka na biegu jałowym powinna wynosić ok. 8-12. Więc pompa do regenercji.
Czytanie tego topicu to czysta i niezmącona perwersyjna przyjemność.
Mniej więcej co 20000km.lub 1rok.
Witam. Mam taki problem z moją Astra F rok produkcji 1993 posiada instalacje gazową. Problem polega na tym ze na zimnym silniku przerywa i gaśnie obojętne czy na gazie czy na benzynie na ciepłym silniku jest wszystko ok i później jest problem z odpaleniem co może być bo już sam nie wiem... Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Zalezy jaka masz różnice stanu pomiedzy cieplym i zimnym. Po nagzraniu auta płynu robi sie wiecej, bo zwieksza swoja objetośc,ale oczywiscie mowimy tutaj o granicach rozsadku(np na zimnym poziom min w zbiorniczku a na cieplym maks)
Spróbuj odczytać kody usterek, tam są przecież kody błyskowe i nie potrzeba żadnych specjalistycznych testerów. Przy uszkodzeniu czujnika temp. który podaje informacje do sterownika objaw może być podobny, sterownik nie wie aby zwiększyć dawkę paliwa przy rozruchu zimnego silnika.
Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Wyczyść grzybek w zaworze EGR.
Witam mam taki problem z astra a mianowicie wskazówka temperatury na zimnym silniku jak przekręcę kluczyk na zapłon to ruszy do 80 stopni i opadnie dzieje sie tak tylko na zimnym silniku bo gdy ciepły to pokazuje normalnie temperaturę przy czy zeby odpalic pierwszy raz musze dlugo krecic az zaskoczy i odpali to ma niskie obroty zgasze go i odpale drugi...
Witam. Pacjent to Opel Astra f 1.4 8v LPG II generacji 93 rok. Ma duzy problem z odpaleniem na zimnym. Odpala dopiero tak za 12-13 razem. Auto odpalało od strzała nawet w mrozy. Najpierw z dwa miesiące temu miała ciężko odpalić, jednak gdy już odpaliła problemu nie było. I tak pojawił się on 3 dni temu. Rano podchodząc do auta miało naprawdę ciężko...
Jedyne co moge podowiedzieć to : czujnik temperatury silnika. Sprawdz jeżeli możesz na komputerze w parametrach na zimnym silniku. A skoro check się zapala więc coś musi tam zapisac w sterowniku. a jak nie to miernikiem sprawdz czujnik na zimnym silniku. pozdrawiam
Olej zimny jest gęstszy niz cieply, prawdopodobnie pompa olejowa sie konczy albo smok zabity albo zawor cisnieniowy przytyka.
Na czwartek jestem umówiony do mechanika, żeby ten czujnik sprawdził, mam nadzieje, że to to bo ręce mi już opadają
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
Witam wszystkich. Mam problem z astra h z 16xep 2006r. Mianowicie, z rana na zimnym silniku kręci bardzo ładnie za każdym razem, a wystarczy że po przejechaniu powiedzmy 30 km, silnik nagrzeje się, i tu zaczyna się problem, nie chce zakręcić, słychać tylko pyknięcie. Rozrusznik jest dobry, właśnie sprawdzałem. Pewnie coś z elektronika. Może ktoś coś,...
Opel astra 1.4 na wielopunkcie bardzo ciężko odpala na zimnym silniku.Po odpaleniu krótką chwile się dławi.Po za tym nieraz ma naloty łapania 2 tyś obrotów podczas jazdy i momo wrzuceniu biegu jałowego nie spadają,Może to dziwne ale obroty spadają dopiero po zatrzymaniu pojazdu.Auto posiada instalację gazową autronika 700.Nie wiem czemu ale na gazie...
witam ja mam podobny problem tylko że z astrą 1.7 d (isuzu) na początku padła pompa po regeneracji auto nie chce palic rano jest zapowietrzone po odpowietrzeniu pali cały dzień ok a po nocy to samo ,przelewy nowe a nawet teraz zaślepione wymieniony filtr paliwa na metalowy z ręczną pompką przewody do zbiornika wyglądają ok ale zastanawiam sie nad ich...
skoro swieci sie check podłacz kompa i odczytaj błedy
Witam Mam problem z moją Asterką, kiedy jest zimny działa świetnie ale jak przekroczę 2000 obrotów i temperatura będzie poniżej 80 stopni zaczyna szarpać, z rury strzela siwy dym, po chwili wszystko ucicha temperatura wzrasta do ok. 90 stopni i jest ok. po wystygnięciu działa bez zarzutu, dopiero jak się „wyśpi” to takie rzeczy się dzieją....
Żeby go wyczyścić, trzeba wykręcić i tu są schody..... Byłeś w serwisie Opla, czy gdzieś tam?
Zawór par paliwa faktycznie był uszkodzony bo przepuszczał powietrze w obie strony. Nowy założony, ale na zimnym silniku przez pół minuty nie równo chodzi, potrafi zgasnąć. Silnik minimalnie się zagrzeje i problem znika. Jakieś propozyzcje jeszce ?
uszkodzony moduł świec żarowych na alegro po 80 zeta sprawdzic tez przewody do swiec moga nie kontaktowac
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
No to mechanior spartolił robotę, tam się nic nie reguluje z wolnymi obrotami pewno sterownik nie widzi pozycji zamkniętej przepustnicy
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
Podłącz pod tester zobacz czy są błędy i na zimnym silniku podczas odpalania luknij na parametry.
na zimnym czy na ciepłym silniku powinienem to sprawdzić? zapłon regulowany jest chyba przez komputer
najpierw wymień świece a jeśli to nie pomoże to kable zapłonowe bo to najczęstsza przyczyna niedomagań silnika
astra gaśnie zimnym silniku szarpie zimnym silniku astra astra odpala zimnym silniku
canon mp550 głowica sound master pralka pokrywa
amplituner yamaha droga dojazdowa
Latarni iRobot 81002-Lighthouse, Roomba 880 – czyszczenie zalanych styków, demontaż bez śrub Najlepszy zamiennik cylindra do Husqvarna 345