Witaj, Pokaż schemat, będzie łatwiej szukać przyczyny. Czy być może spowodowane jest to tym, że zarówno L293D jak i Atmega16 zasilane są z jednego źródła? Skoro obawiasz się problemu zasilania to możesz poczytać: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Czy jest możliwość zmiany biegunowości silników w siłownikach bez szkody dla centrali sterującej? Jak najbardziej można zmienić kierunek pracy siłowników. Weź pod uwagę że są to bardzo mocne siłowniki, potrzebujące odbojów i na zamknięciu i na otwarciu. Może się okazać że będą wyłamywać i niszczyć Twoją bramę.
Schemat jest poprawny. Przy jeździe szybkiej silniki są połączone równolegle, przy wolnej szeregowo. Zmiana kierunku odbywa się poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silników. z pedałem gazu Pedał gazu, to w tym przypadku zwykły włącznik mono-stabilny.
To proste - wentylator z lewej strony zdjęcia, powinien się kręcić w lewo (patrząc na niego od przodu), a ten z prawej, w prawo. Wtedy wentylatory będą miały największą wydajność i sprawność. To wynika z kształtu i ułożenia łopatek wirnika.
Przecież to jest 8-biegunowy silnik dla częstotliwości 400 Hz. Jeśli jest sprawny i zapewnisz mu znamionowe parametry zasilania, to będzie pracował. Taka zmiana częstotliwości wiąże się z drastyczną zmianą samego uzwojenia.
Witam. Jest to silnik szeregowy. Należy zmienić kierunek prądu w wirniku. Zamień miejscami przewody doprowadzające szczotek. Przed tym zabiegiem sprawdź, czy szczotki są w osi komutatora. Pzdr.
(at)kryst227 Odróżnijmy pewne rzeczy a) mostek H jest naturalnie nasuwającym się elementem siłowym (ostatnim, dającym odwracane napięcie na silnik) b) reszta co piszesz, to piszesz o sterowaniu. Potrzebny do tego jest jakiś "rozumek" np arduino, czujniki końcowe itd. Jakiś niegłupi algorytm, dobrze by było, aby miał zabezpieczenia np przed awarią czujników...
.... a ten sterownik powinien dostawać impulsy dla potwierdzenia działania silników, żeby je wyłączać, jak dojdą do końca zakresu - działa bez tego? A poza tym sterowanie musi mieć 3 stany: ruch w jedną stronę, ruch w drugą, brak ruchu. Jak ma być przekaźnik, to on musi to przekazywać. Rozumiem, że w bramie masz silnik, który kręci się w jedną, albo...
hę?dobra - poniewaz widze ze nie bardzo jestes z wiadomosciami to powiem tak - kazdy procek ma maxymalną wydajnosc prądową zarowno na pojedynczy pin jak i ogolnie sprawa wyglada tak - na pinie procka wystawiasz napiecie - dajesz w szereg rezystor a za rezystorem baze tranzystora bipolarnego npn pozostale dwa wyprowadzenia laczysz w szereg z silnikiem...
Możesz osiągnąć zmianę polaryzacji zasilania np za pomocą dwóch przekaźników. Zmianę polaryzacji możesz wykonać jednym przekaźnikiem jeśli ma przynajmniej 2 komplety przełączalnych zestyków, jednak wówczas jedna z polaryzacji za przekaźnikiem jest zawsze załączona. Jeśli układ zawiera krańcowkę rozłączającą zasilanie silnika, przekaźnik załączony może...
No i zrobione postąpiłem prawie tak jak napisał kolega Adasku z ta różnicą że po przełączeniu akumulatora przed odpaleniem silnika zwarłem wyłacznik prądu zwrotnego w regulatorze i ze zwartym odpaliłem silnik, pochodził tak ok 30s i po sprawie prądnica już ma odpowiednią biegunowość.
Witaj Silniki zmienno-biegunowe w przemyśle są od lat 30-tych zeszłego wieku - zmiana liczby biegunów jest realizowana przez odpowiednie przepięcie zacisków na silniku. Przeważnie są wykonywane w stosunku 1:2. Kiedyś powstawały wersje 1:3 - ale powstawała w nich wielka asymetria prądów wiec szybko zniknęły. Sam mam takie silniki zamontowane w maszynach....
Ok. Znalazłem tez coś takiego http://www.wobit.com.pl/produkt/7902/ste... , http://www.wobit.com.pl/produkt/10352/st... w karcie jest wszystko ładnie opisane. Temat do zamknięcia.
witam, mam pytanie ? Jaki układ zastosować do suwnicy ok. 1m sterowany elektrycznie przez silnik aby mógł dojść z jednej strony na drugą a później z powrotem (uklad powinien zmnienić biegunowość zasilania silnika ). Może powinny znajdować się dwa układy z jednej i drugiej. Suwniczka będzie sie przesuwać do końca szyny gdzie napotka na układ (przełącznik),...
Witam Nie bardzo rozumiem co chcesz zrobić. Najprostszą metodą na zmianę kierunku obrotów silnika prądu stałego jest użycie dwu pozycyjnego przełącznika dwu biegunowego. Schemat poniżej: http://obrazki.elektroda.net/22_11750828... Można też użyć mostka typu H (poszukaj na elektrodzie, bo już o tym było). Pozdrawiam
A tu dwa filmy. Pokazałem rozrusznik z magnesami trwałymi. Który jak widać kręci się w ta samą stronę. Mimo zmiany biegunowości. To jest właśnie silnik szeregowy. W całej okazałości. Wychodzę z założenia, że każdemu wolno być nieukiem i ignorantem, tylko zawsze się zastanawiam, po co się z tym obnosić? Suzuki ma rozrusznik z magnesami stałymi, bez...
Pierwotne bo tam płynie mniejszy prąd, ale pod warunkiem, że zasilanie płytki sterowania silnikiem nie jest pobierane z prostownika spawalniczego.
To ciekawe, że układ trójfazowy tak się wrył w pamięć, że ludzie zapomnieli o podstawowych zależnościach matematycznych: x=ρcosϕ y=ρsinϕ opisuje współrzędne biegunowe, czyli zmieniając ϕ w sposób ciągły uzyskujemy wirujący wektor. Silnik jednofazowy z kondensatorem ma dwie fazy, fakt że, nie są identyczne, ale mamy pole wirujące Drugie uzwojenie w...
Aby autko jeździło w tył i w przód musi być zmiana biegunowości zasilania silniczka. Z tego co widać na zdjęciu jest to realizowane na tych dużych tranzystorach w układzie mostka H. Mostek taki ma dwa wejścia A i B. Je żeli na A jest stan wysoki a na B niski to obroty są w jedną stronę, jeżeli na A niski a na B wysoki to odwrotnie. Sprawdź czy tak jest....
podpiąłem wszystko i się odpaliło ale jest problem bo na wyświetlaczu pojawiły się dwa znaki ;EE; i brak reakcji na cokolwiek.po włożeniu kasety silnik działa
Tak, bluma znam, ale myslalem o wlasnym ukladzie. Wlacznik bistabilny umozliwi nam podtrzymanie napiecia: https://www.youtube.com/watch?v=84p4HFEL... - przykład lub na ne555 Reszta to zmiana biegunowości. Spróbuję to jakoś połaczyć Pozdrawiam
Ciekawy temat. Ponieważ zostałem wywołany przez Rycho T dorzucę swoje trzy grosze. Zmiana kolejności zasilania cewek zapłonowych jest najmniejszym problemem. Stosunkowo małe prądy obsłuży przekaźnik z dwoma parami styków przełączalnych min 8 A. Oczywiście gaszenie silnika musi być zrealizowane osobnym wyłącznikiem. Gorzej wygląda sprawa prądnico-rozrusznika....
Układ będzie stosowany do sterowania windą w urządzeniu, stąd przełączanie góra/dół. Oczywiście nie jest konieczna zmiana biegunowości pod obciążeniem, z doświadczenia jednak wiem że nawet przypadkiem można to zrobić, a jak się będzie miało pecha to przełączniki akurat wtedy się zepsują. Winda, a więc, jak rozumiem, silnik. To lepiej uniemożliwić zmianę...
Napędy elektryczne wymagają skutecznej ochrony przed przeciążeniami i zwarciami. Oba zjawiska generują zakłócenia w pracy silników i stwarzają niebezpieczeństwo ich uszkodzenia. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej dla osób mających styczność z danymi urządzeniami. Remedium na oba zagrożenia stanowią dziś nowoczesne wyłączniki...
Ale ta łódka chyba nie ma steru? Jeżeli sterowanie, zmiana kierunku odbywa się silnikami to przy tak jednym wariującym słabo to wygląda. Dodano po 1 Skoro na GPS pływała prawidłowo to teraz, po zmianie biegunowości, na GPS będzie pływać w kółko. Jeżeli na GPS było OK to problem jest chyba w pilocie? Czy na pilocie możesz włączać bieg wsteczny?
Witam Przeczytałem artykuł o silnikach krokowych Przepiórkowskiego i mam problem bo nie do końca wiem o co mu chodziło, a konkretnie chodzi mi o część sterowania unipolarnego i bipolarnego. Cytuje "Sterownik bipolarny silnika krokowego musi być zbudowany z dwóch 4-tranzystorowych mostków X, po jednym dla każdego uzwojenia. Jeżeli uzwojenia A i B będą...
Pięknie. Czyli mamy silnik 2-biegunowy 1-fazowy z pomocniczą fazą kondensatorową, ż=24, qr=8, qp=4, yr=5,7,9,11, yp=9,11. Mocy nie ma co zmieniać, źłobki są mocno wypełnione i to bez klinów, więc nie ma za wiele miejsca. Mam wątpliwości czy ten silnik był prędzej naprawiany, wygląda na fabryczny. Jest mało miejsca w pokrywach na czoła uzwojeń. http://obrazki.elektroda.pl/6976323300_1...
Witam. Posiadam silnik indukcyjny typu SZJe 24a i chciałbym zmienić uzwojenie z 4-biegunowego na 2- biegunowe. W związku ze zmianą uzwojenia nie wiem jaką maksymalną wartość indukcji w szczelinie powietrznej i w jarzmie stojana mogę przyjąć.Z góry dziękuję zapodpowiedzi.
Naprawdę nikt nie pomoże?? Silniki dopisze jeszcze są szczotkowe a zmiana kierunku odbywa się przez zmianę biegunowości.
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
witam.mam uklad sterowania s. krokowym bipolarnym i ciagle mam jakies problemy.jak podlacze do portowp procesora diod to diody zmieniaja sie na przemian tak jak powinny,czyli zmiana biegunowosci przebiega prawidlowo, ale jak juz podlacze diody za ukladami uln2003a(odpowiadajacy za strone dodatnia) i uklad udn2981(odpowiadajacy za strone ujemna) to juz...
Czy jest jakiś gotowy sterownik silnika DC 24V i 0,3A ze zmiana biegunowości na wyjściu (kierunek kręcenia)? Silnik będzie regulował autotransformator wiec możliwa jest praca na krótkich impulsach.
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Tu jest ciekawy dział o trakcjach może cie zainteresuje http://transportszynowy.pl/siectramzasil... Gdyby tylko w ów pojeździe był silnik na prąd stały to zmiana biegunów by nie zaszkodziła tylko pojazd by odwrotnie działał tak jak mała kolejka na prąd dwie szyny silniczek jak się zmieniło polaryzację to jeździła to tyłu :D W tramwaju to może...
Drukarka jest bardzo stara dlatego nie było mi jej żal nie wiem jak wygląda silnik krokowy ale ten wygląda najnormalniej poza tym to drukarka hp. Druga sprawa da sie zmienić kierunek obrotów bo inaczej głowica podaczas drukowania pruszała by się w jedną strone tylko a porusza się w obydwie.Pozatym nie ma najmiejszego problemu z przykęceniem lub przyklejeniem...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
czegos tu nie rozumiem, a mianowicie stwierdzenia >>> "Aha, we wzorze to raczej U=IR+SEM (oczywiście to kwestia znaku czyli biegunowości)." Znaczy ze zmiana biegunowosci zrodla zmienia ten znak? Wedlug reguly Lenza Indukowany w obwodzie prąd ma taki kierunek, że pole magnetyczne wywoływane przez ten prąd przeciwdziała przyczynie, która go wywołuje....
To stara historia o ile pamiętam to diody te mostkowały wyłączniki krańcowe Wystarczą diody wytrzymujące prąd około 5A.Musi być zachowana odpowiednia polaryzacja diody. Dodano po 3 Aby ją ruszyć trzeba zdjąć osłonę,odpiąć wtyczkę czterostykową ,ustal które kable są do silnika i podaj na nie napięcie z urządzenia sterującego,obserwować trzeba śrubę.Wykonaj...
Pytanie- Wiem że tak być nie powinno i że to nie możliwe ale pomimo zamiany biegunowości jednego z uzwojeń silnik się kręcił choć powinien piszczeć i warczeć ale się nie obracać. Nie musi, zmiana kolejności jednego z wyprowadzeń może być widoczna przy pojedyńczych krokach. Silnik może pracować z 'szarpnięciami' ale może sie kręcić. Dobrym sposobem...
Nie zagłębiam się w konstrukcję takiego oryginalnego sterownika ale z twoich wymagań można coś takiego złożyć mianowicie np Regulator prędkości jeśli silnik na 230V to można użyć ściemniacza światła więc płynna regulacja + czasówka regulowana i układ np na przekaźniku, który zamieniał by biegunowość na silniku o ile silnik posiada lewe prawe obroty....
Witam wszystkich forumowiczów. Szukam pomocy przy zbudowaniu przełącznika do silnika DC 12V, aby uzyskać obroty w lewo i w prawo (silnik na obudowie ma już przygotowane trzy wejścia + zero -). Jako mało doświadczony elektro-mechanik zakładam, że cała idea to zmiana biegunowości na silniku. Podczas pracy pod obciążeniem silnik pobiera prąd rzędu 170-180...
W tym akurat zmienia, bo to silnik komutatorowy prądu stałego. Nie we wszystkich silnikach komutatorowych można zmienić kierunek obrotów przez zmianę biegunowości zasilania.
Dziekuje za odpowiedzi. Silnik zostal odpowiednio sprawdzony w zakładzie elektromechanicznym. W maszynie musze uwzglednic również zmiane kierunku obrotów silnika. Odbywa sie to poprzez zamiane miejscami przewodow doprowadzających, zmiana biegunowosci nie zmienia kierunku. Kolega Krzysztof: Nie jwstem pewien czy regulator napięcia stalego PWM sprawdzi...
Przyczyną było zmiana biegunowości podłączeni szczotek. Jak ktoś by jeszcze w przyszłości miał poblem z ekspresami Zelmera to służe pomocą zdobytą przez te 3 dni eksperymentów z moim zaparzaczem i dziś już drugi dziń kawę robi ponownie. Wątek można zamknąć.
Może ma mostek prostowniczy w środku i dlatego nie zmienia kierunku przy zmianie biegunowości?Bo nie słyszałem o silnikach prądu stałego które by nie zmieniały kierunku przy odwrotnym podłączeniu zasilania.
Niby OK, ale nie powinien palić bezpiecznika 6,3 A przy prądzie silnika 2,4A/24V. A nie ma momentu, że przy konkretnym położeniu wirnika jest zwarcie ? (Ale nie wyłapiesz tego miernikiem cyfrowym, potrzebny wskazówkowy). I pomęcz go dłużej na samym trafie z mostkiem - bez centrali, albo na solidnym zasilaczu tudzież akumulatorze samochodowym - czy się...
Witam. Czy mógłbym poprzez zmianę napięcia regulować prędkość obrotową powyższego silnika (RH158.12.100- 12V prądu stałego, 0,6A) np. przez zastosowanie kilku oporników o różnej rezystancji a zmianę kierunku obrotów przez zastosowanie przełącznika z 6 wyprowadzeniami (zmiana biegunowości)? Czy sprawa nie jest taka prosta i musiałbym zakupić specjalny...
Niestety nie. Poza tymi IRF'ami, wymieniłem tranzystory (podwójne przełączniki) A7 (BAV99LT1G) jak i profilaktycznie diody Zenera 27V (choć te przebijały się przy 28V, czyli były sprawne). Nadal przy starcie kręci się tylko w jedną stronę (biegunowość odwrotna do nominalnej na kablach tzn. czerwony to minus, a czarny plus) i nie następuje charakterystyczna...
Musisz zrobić tak aby po przełączeniu na ON nastąpiła zmiana biegunowości (plus zasilania do minusa silnika i minus zasilania do plusa silnika), i po przestawieniu pozycji przełącznika na drugie ON.. plus zasilania do plusa silnika i minus do minusa... chyba sobie poradzisz?
Z podanych danych oraz załączonych zdjęć wynika że jest to silnik jednofazowy z kondensatorem 8µf zmiana kierunku wirowania następuje po zmianie biegunowości na jednym z uzwojeń
Tez miałem z tym problemy. Tyrystor to tak jak dioda, tylko, że sterowana. Tyrystor w prądzie przemiennym to będzie prostownik tylko, że sterowany bo będziesz mógł kątem opóźnienia lub wyłączenia sterować mocą jak tyrystor ma przekazać do odbiornika. W praktyce prostownika sterowanego nie widziałem :cry: Co do triaka to masz tak jak tyrystor tylko przewodzi...
k4m3l: Masz rację, że wschodzi o różnych porach ale zauważ, że azymut Słońca jest np. o godzinie 10 rano taki sam w zimie jak i w lecie (+/-20minut co wynika z eliptyczności orbity). Różnica polega jedynie na wysokości Słońca nad horyzontem. Robisz oś obrotową biegunową (oś zgodną z osią obrotu Ziemi - najprościej to po prostu celujesz osią w gwiazdę...
Witam - interesuje nas ; 1i2 , 1i3 , 2i3 oraz zmiana biegunowości czyli 2i1 , 3i1 ,3i2. Możesz tak sprawdzić Q1 i Q2 oraz Q5 i Q6. Pozdrawiam. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/7470853100_1...
to jest silnik trudny do zastosowania gdzieś tam jak go podłączysz pod 230 V to dostanie jakieś 18000 obr. normalnie jest sterowany sterownikiem w pralce kondensator nie jest potrzebny podłączenie łączysz szeregowo uzwojenie stojana z wirnikiem zmiana kierunku przez zmianę biegunowości na wirniku np. czyli na wejście stojana faza mostkujesz wyjście...
Moje pytanie- jaki przełącznik zastosować aby zmieniać kierunek obrotów silnika elektrycznego prądu stałego 24v. Zmiana biegunowości zmienia kierunek obrotów. Proszę o wskazanie na np. www.nowyelektronik.pl, który wybrać, bo w tej materii jestem zielony. Wyszukałem na elektrodzie, że ma to być przełącznik dwusekcyjny trzystopniowy. W opisach nie ma...
Stracisz silnik. Dawniejsze wersje wiertarek miały płynną regulacje obrotów i przełącznik prawo-lewo.Tylko że to lewo miało dużo mniejsze max. obroty ( przełącznik miał mechaniczna blokadę ) .Inaczej spaliłby się . W nowszych wersjach masz zmianę biegunowości i szczotki są mechanicznie przestawiane względem cewek stojana i komutatorem. Bez takich zmian...
Witam Zmiana biegunowości wzbudzenia powoduje tylko zmianę kierunku wirowania wirnika. Problem tkwi w samym zespole tyrystorowym Czy : 1. Potencjometr regulacji jest sprawny i ma odpowiednią wartość ? wpięty jest na zaciski 11,12,15(14) Prądniczka powinna być dopasowana do max napięcia zadawania w twoim wypadku przy max obrotach silnika nie powinna...
Podajesz numer silnika, z którego jasno wynika że jest przerywacz. Piszesz że go niema, sprawdzałeś dokładnie, czy tylko Ci się tak wydaje, poza tym nic więcej ze swej strony nie dajesz. Czekasz na porady, chyba od wróżki. Zrób jakieś zdjęcia tego zapłonu, silnika, daj coś od siebie, a na pewno ktoś Ci pomoże. Biegunowość magnesów koła możesz sprawdzić...
Jesli faktycznie prąd stały i zmiana biegunowości (no i rozkminisz, które przewody idą na silnik a które podaja prąd), to poratują cie tylko dwa przekaźniki, cewki załączane z klawiszy strzałek przełącznika roletowego. Coby nie komplikować elektryki, konieczny włącznik z mechaniczną blokadą użycia obu kierunków na raz (albo z pojedynczym kołyskowym...
Obroty silnika prądu stałego zmienia się zmianą biegunowości napięcia zasilania: http://obrazki.elektroda.net/66_12560427... Po przyciśnięciu przycisku nastąpi zmiana obrotów silnika, na schemacie zastosowany jest przycisk bez blokady (zastosowana blokada kaskadowa), jeśli zastosujesz przysk z blokadą to styki 3-5-7 są niepotrzebne ;) Pozdrawiam...
Dzięki za tak obszerną odpowiedź. A w kwestii ilości pinów we wtyczce. Skoro u mnie jest ich 8 a w większości spotykanych na chińskich portalach jest 6 to chyba bezpieczniej będzie kupić silniczek wraz ze sterownikiem i założoną wtyczką? Wtyczki (raczej złącza) są standardowe i nie wszystkie piny muszą być aktualnie wykorzystane. Do napędu silnika...
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
Witam Buduje sobie układzik do sterowania silnikiem prądu stałego. Chodzi przede wszystkim o zmiane kierunku obrotów. Więc znalazłem schemacik w internecie, zmontowałem go jak trzeba i wszystko jest OK. Pytanie mam takie po co są te 4 diody podłączone do silnika? Nic nie przychodzi mi do głowy. Może Wy wiecie o co chodzi? W załączniku zamieszczam ten...
Pomijając fakt, że silnik z taką usterką jest potencjalnie niebezpieczny, to po ustaleniu które uzwojenie ma przebicie na obudowę zmiana biegunowości na drugim uzwojeniu odwróci kierunek bez zwarcia. Zadziała to tylko w przypadku gdy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a rozruchowym i wszystkie zaciski uzwojeń są wyprowadzone. W skrócie; uzwojenie...
Ani rezystor, ani obniżenie napięcia, ani regulacja PWM nie są dobrymi pomysłami. Pierwsze dwa ze względu na zmniejszenie momentu (a rezystor to już w ogóle kaplica), a trzecie ze względu na komplikację układu (zmiana biegunowości silnika). Poza tym PWM jest dobre do płynnej regulacji obrotów, jeśli obroty mają być stałe, a jedynie mniejsze niż nominalne,...
Witam. Faktycznie dziwne zachowanie silnika, gdyż kierunek wirowania można zmienić po zmianie biegunowości zasilania ( bądź wzbudzenia w zależności od typu silnika). Moim zdaniem problem tkwi w uszkodzonym układzie wyzwalania tyrystorów, bądź uszkodzeniu któregoś z tyrystorów. Normalnie zmiana kolejności faz na zasilaniu nie powinna skutkować zmianą...
tutaj zmiana kierunku odbywa się przez zmianę biegunowości zasilania, ustawienie siły nic nie zmienia nadal jest jak było
Witam! Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po takim przełączeniu, że albo wirnik, albo stojan (ale tylko jeden z nich!) dostanie odwrotną biegunowość. Z Twojego rysunku nie wynika, do której pary zacisków dołączony jest wirnik, a do której stojan, natomiast widać, że to jest połączenie szeregowe. Rozeznaj, czy na Twoim rysunku uzwojenia są dołączone...
może masz jakiś schemat połączenia, albo narysuj coś pogłądowego schemat prosty: kondensator mkp -> mostek -> kondensatory mkt -> jakieś cewki włączone w równolegle z mostkiem a szczotkami Jeżeli silnik jest bocznikowy lub szeregowy, zmiana na wejsciu zasilania zmienia jednoczesnie oba uzwojenia, a tu nalezy zmienić tylko jedno. no tak ale nie napisałem...
Mostek Gertza to nic innego jak 4 diody prostownicze połączone w odpowiedni sposób. Ich zadaniem jest wyłącznie zmiana napięcia przemiennego na napięcie stałe (tj o stałej biegunowości). Nie będzie na nim napisane "mostek" czy coś podobnego. Wygląd tej części może być drastycznie różny, ale będą wchodzić do niego 4 przewody. Czasem również był używany...
Do czego ma być ta tokarka do metalu ? Jaka ma być najmniejsza i największa prędkość obrotowa ? Z jaką dokładnością chcesz toczyć ? Tak tokarka oczywiście do metalu. Prędkość od kilkudziesięciu do ponad 1000obr/min Jak regulacja ma być na tyrystorach to silnik prądu stałego Też myślałem o silniku na prąd stały - prosta regulacja prędkości, zmiana kierunku...
Witam. Pisze z blahym problemem, ale nie moge sobie poradzic. Mam zwykly wetylatorek w obudowie komputera i do dzisiaj nie wiedzialem ze jest to silnik krokowy. Dowiedzialem sie dopiero gdy chcialem zmienic mu bieguny zeby krecil sie w druga strone i nie zadzialal. Zasilany jest on tylko dwoma kablami na 12V lecz napiecie to idzie to tranzystora z czerema...
Ilość zasysanego przez silnik spalinowy powietrza zależy od otwarcia przepustnicy w zespole wtryskowym. Przepustnica jest sterowana pedałem przyspieszania. Powietrze potrzebne do utrzymania obrotów biegu jałowego silnika, przy zamkniętej przepustnicy jest regulowane za pośrednictwem układu obejściowego by-pass, sterowanego przez silnik regulacji obrotów...
Witam. Podany powyżej schemat jest dobry, ale dla silnika DC z magnesami wzbudzenia w stojanie. ArturZy . darob - jaki masz silnik? Otóż sprawa jest prosta dla silników z magnesem trwałym w stojanie, bo tam wystarczy zamienić biegunowość jak pisali przedmówcy. Jeżeli silnik ma uzwojenia w stojanie to zmiana biegunowości napięcia może sie okazać nie...
W tym przypadku przy złym ustawieniu krańcówek siłowniki w ogóle by nie pracowały (krańcówki w tych siłownikach permanentnie odcinają zasilanie silnika i dopiero zmiana biegunowości przywraca silnik do życia) - czyli wina po stronie "centralki".
Które przewody zamieniłeś? Zamieniłeś pewnie biegunowość przewodów do silników, a miałeś zamienić: zasilanie silnika M1 z silnikiem M2.
Jeśli trzeba - w obu. Całość powinna się zachowywać DOKŁADNIE jak w opisie z instrukcji. Na zewnątrz zacisku - oznacza że zamieniasz przewody w zaciskach śrubowych w centrali a nie tniesz i lutujesz gdzieś przy silniku (np w przypadku siłownika bez centrali). Zmiana biegunowości nic nie uszkodzi.
Ten silniczek lubi się zawiesić, ale wygląda jakby nie miał zasilania. Spróbuj podać napięcie z niezależnego źródła 10-12 V, bo ten z zestawu jest słaby i ma duże spadki napięcia. Trzeba rozłączyć silnik od reszty i podać napięcie na skrajne przewody, zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów. Jeśli silniczek będzie pracował, to należy szukać...
Witam Wszystkich. Chciałem zrobić prosty układ do sterowania ciągiem komina. to znaczy przy pomocy szybra. ma to działac tak: jeśli temp mniejsza od zadanej (40) to styki termostatu (od pralki) zwarte i zaczyna sie otferać komin aż do dojścia do krańcówki i wtedy musi nastąpić wyłączenie silnika i zmiana biegunowości zasilania silnika. jeśli temp sie...
witam ponownie. Dziś dostałem nowe układy l298 i oczywiście wymieniłem te "spalone" na nowe. Uruchamiam płytkę i ... to samo :( sprawdziłem jeszcze raz te stare układy metodą na pająka (okazało się że za pierwszym razem zle je podłączałem do próby) i działają. Kompletnie nie rozumiem dlaczego ten układ działa nieprawidłowo. najpierw schemat: [url=www.m-prog.pl/Protel.pdf]Link...
Po zmianie biegunowości i tak się będzie kręcił w "swoją stronę", bo zmieni się zwrot prądu i w stojanie i w wirniku. Nawet zmiana kierunku obrotów nic nie da, bo zębnik będzie nanizywany na rowek śrubowy podczas prób rozruchu.
Niestety to nie rozwiąże problemu , także zmiana biegunowości zasilania silniki szeregowe poprostu tak mają rozwijają duży moment na początku rozruchu . Najlepszym rozwiązaniem wg. mnie byłoby zwiększenie tarcia na wałku poprzez np. hamulec cierny z kawałka materiału lub co w tym stylu
Powinien być jeszcze zawór pomiędzy pompą a zbiornikiem ale możesz spróbować i z tym. Jeśli podłączyłeś kondensator na te zaciski co był to zmiana biegunowości nie ma znaczenia.
Albo poszukaj gotowego urządzenia https://www.aliexpress.com/item/32982375... Widzę, że mógłbym wykorzystać 2 takie przekaźniki. Jeden po wpięciu do sieci rozpoczynałby od działania przez minutę, potem niedziałanie przez minutę. Drugi zaczynałby od niedziałania przez minutę, potem działanie itd. Tu rysunek z oferty na Ali https://obrazki.elektroda.pl/2391329700_...
Rozumiem, że te 8V masz na oryginalnej instalacji w bramie? Takie zestawienie powinno być OK, o ile twój regulator jest dobrany na odpowiednią moc. Stabilizator jest niepotrzebny. Ważne - w przypadku gdy potrzebna jest zmiana kierunku obrotów silnika przez zmianę biegunowości zasilania, taki układ nie będzie działał prawidłowo. Przełączanie napięcia...
Witam Podłącz 110V DC na zewnętrzne łącza (493 Ohm), natomiast na środkowe (35 Ohm) podaje się regulowane stałe napięcie od kilku do 100V DC. Zmiana biegunowości zmienia kierunek obrotów silnika, Zasilanie i Regulację obrotów możesz uzyskać za pomocą mostka prostowniczego i prostego regulatora zbudowanego na jednym tyrystorze. Kondensatory wygładzające...
W moim przypadku miałem te same objawy (po uruchomieniu silnika praca przez kilka sekund ok, jak chciałem ruszyć (po dodaniu gazu) obroty zaczęły falować i ostatecznie gasł). Przy tych objawach słyszalna zaczęła być u mnie pompa paliwa i do tego zauważyłem syczące powietrze przy korku wlewu paliwa. Sprawdzałem, gdy silnik zaczął tak szarpać wyjmowałem...
stała około miesiąc. Jak będę miał czas to zmienię z powrotem biegunowość i sprawdzę czy tym razem będzie działać - jeśli to jest pompa na AC to fizyka mówi jedno, ale może (już sam nie wiem) jest tam jednak silnik prądu stałego i jest jakaś elektronika która rozpoznaje gdzie jest faza i odpowiednio steruje silnikiem DC. W każdym razie na pewno wcześniej...
te wyprowadzenia to najprawdopodobniej tzw. kontur. :szod - a pomyślałeś nad tym, że ten silniczek kręci się w dwie strony, a zmiana jego obrotów polega na zmianie biegunowości napięcia do niego przyłożonego? I w takim razie jak tam wpasować kondensator elektrolityczny, który posiada biegunowość? Poza tym pierwsze słyszę, by takie montować na silniku...
Akumulator firmy BQY - ja go kupiłem w okazyjnej cenie rok temu ponieważ koleś go kupił w stanach jednak paczkę otwierali celnicy i ucieli przewody zasilające. ładowarka jaką kupiłem miesiąc temu to SKYRC E3. Ładuje obie cele do 4,15-4,18 V. Jedna cela ładuje się szybciej druga dłużej. Ostatnio jedna z cel miała 0V po dłuższym czasie nie użytku (tydzień)....
Mówiąc prosto plus i minus a zadaniem włączników jest zmiana biegunowości na silniku tak ,żeby mógł zamykac i otwierac.
Przy tej wielkości i mocy silników nie stosuje sie magnesów stałych z uwagi na sprawność stojąca w sprzeczności z masą i ceną. Jeżeli chcesz by silnik odwracał obroty bez przełączania cewek wzbudzenia to wystarczy założyć mostek prostowniczy na uzwojenie stojana, a ten podłączyć do szczotek wirnika. Zmiana biegunowości zmieni także obroty. Oczywiście...
Te sterowniki można obciążyć jak tylko się chce - jedynym ograniczeniem jest wyjściowy mostek H który dla większych mocy można przebudować. Silniki nadają się wszystkie, pod warunkiem, że zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów. A co sądzę o wykorzystaniu silników z wkrętarek? To zależy do czego one zostaną wykorzystane :)
Rozwiązania najprostsze są najskuteczniejsze. Cały problem rozwiąże jeden przekażnik posiadający dwa kpl styków przełączających. Jak cewka przekażnika otrzymuje napięcie przełącza styki i zmienia biegunowość zasilania silniczka wykonawczego, po zaniku napięcia styki wracają do pozycji spoczynkowej. (oczywiście silniczek jest na prąd stały). W przypadku...
Bez skrajnych położeń(przycisków itd.) moim zdaniem, ciężko będzie zrobić ten układ bez użycia jakichś układów scalonych, gdyż jeden przycisk musi zmieniać biegunowość silnika bez "innych" bodźców prócz tego że klikasz przycisk. Zapamiętywanie położenia - niby proste ale bez choćby podstawowej wiedzy z elektroniki ciężko będzie ci coś wykombinować....
witam _jta_ dzieki za cierpliwosc zmiana obrotow jest realizowana przez jeden z przelacznikow mechaniczych (w praktyce to dzwignia biegów zwiera inne zaciski z silnikiem o odwrotnej biegunowosci) ale jest to juz za ukladem regulacji, wiec teraz tak mysle, ze nie powinno to miec znaczenia... a co gdyby dac w to miejsce (zamiast diody shotkiego) dwie...
Żarówka ledowe mrygaja dlatego że ciągle zmieniają się bieguny i raz działa raz nie. Jak podłączam bezpośrednio do agregatu żarówkę tradycyjna z wkładem wolframowym to świeci dobrze ale nie ma to znaczenia bo kolejność połączenia zarowki tradycyjnej jest obojętna więc nawet nie mryga. Czy Ty rozumiesz co to jest prąd przemienny? To właśnie okresowa...
zmiana biegunowo biegunowo silnik zmiana biegunowo zabezpieczenie
zabezpieczenie stringów tokarka stołowa mosfet pioneer
uziemienie działki siemens edukacyjna
Wegoboard Supreme 3 nie włącza się mimo naładowanej baterii Lokalizacja bezpiecznika w hulajnodze Wegoboard Supreme3