No i zrobione postąpiłem prawie tak jak napisał kolega Adasku z ta różnicą że po przełączeniu akumulatora przed odpaleniem silnika zwarłem wyłacznik prądu zwrotnego w regulatorze i ze zwartym odpaliłem silnik, pochodził tak ok 30s i po sprawie prądnica już ma odpowiednią biegunowość.
Witam mam taki silnik i jest tam możliwość odpalania motocykla z "prądnico-rozrusznika'' w tył jak i w przód. Jednak że aby można było tak zrobić to trzeba zmienić biegunowość prądnicy a do tego służy przełącznik krzyżowy. I tu moje pytanie . Na jakiej zasadzie taki przełącznik krzyżowy działa? Nie chce spalić prądnicy bo ona jest już nie osiągalna...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Kontrolka powinna się świecić gdy silnik jest zgaszony i gdy pracuje na małych obrotach i prądnica nie ładuje a nie wtedy gdy ładuje. A może poprzez zmianę biegunowości akumulatorów prądnica uległa uszkodzeniu i przez to świeci się cały czas ta kontrolka.
Prądnicą będę sterował inny silnik. Więc i zmiana biegunowości potrzebna. Dlatego prądnicą bo mniejsze prądy na wzbudzeniu niż tworniku silnika. I chciałbym aby regulować PWM napięcie podawane na wzbudzenie a tym samym na silnik. Czy jakiś układ na tyrystorze? Chciałbym to zrobić sam ale potrzebuje jakiegoś mentora, żeby poprowadził.
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
Jak dobrze pamiętam jest to prądnica "Rozembergga ". Jej cechą charakterystyczną jest to że nie zmienia biegunowości po zmianie kierunku wirowania wirnika. Np. kiedy pociąg jedzie do tyłu.
O... jestem w szoku... Przepraszam za niedowierzanie, nie spodziewałem się czegoś takiego! Czyli ktoś z bułgara zrobił hybrydę w stylu Still R70! To nie silnik tylko prądnica prądu stałego. Silnik w osi to silnik szeregowy 80V. Nie mam bladego pojęcia jak rozwiązane zostało sterowanie wzbudzeniem prądnicy... Chodzi o napięcie. Kierunek jazdy został...
Witam. Nie wiem, jak jest z biegunowością w opisanym ursusie, ale wiem, że prądnicę tego typu można przebiegunować. Jest ona wzbudzana od poziomu tzw. "magnetyzmu szczątkowego" będącego pozostałością po ostatnim wzbudzeniu, a pomaga jej prąd płynący przez kontrolkę. Aby przystosować ją do biegunowości w danym pojeździe - zmienić stan, należy podłączyć...
Najlepiej sprawdź jaką masz prądnicę. W tym celu ściągnij opaskę z prądnicy, sprawdź czy ze stojana wychodzi przewód który jest podkręcony pod jedną ze szczotek, czy też takowego nie ma. Jeśli jest, to masz prądnicę od C-360. Ale bardziej prawdopodobne że go nie będzie, bo takie właśnie prądnice były w Starach, Żukach, Syrenach i w C-330. Prądnic od...
No i tutaj zacznie się wojna WRO* z ludźmi dopuszczającymi modyfikacje zwiększające bezpieczeństwo i niezawodność. Fakt, zmodyfikowano wygląd zewnętrzny, dając dwubarwne malowanie i dając więcej chromu, niż fabryka wypuściła. Ale czy zepsuło to auto? Chyba nie... Zastosowano alternator zamiast prądnicy. Modyfikacja gwarantująca koniec problemów z prądem....
Dostosowanie tego regulatora w tych warunkach właściwie niemożliwe. Prawie całkowicie zapomniałem konstrukcji tej prądnicy ale kombinowałbym przez zamianę końcówek uzwojenia wzbudzenia. Spodziewam się zmiany biegunowości na wyjściu na minus i wówczas regulator elektroniczny zadziała.
Przy zmianie z prądnicy na alternator należy minus puścić na ramę traktora . Większość alternatorów (nie liczyć wyjątków) mają minus na obudowie
Regulator do prądnicy i do alternatora jest inny ,jeśli chcesz zastosować alternator to musi byc dostosowany do niego regulator ,zmiana biegunowości alternatora nie jest dobrym pomysłem lepiej przełożyć klemy jak radzili poprzednicy .
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
Witam, Mam pytanie, mianowicie, co jest odpowiedzialne za to, że pomimo zmiany biegunowości rozrusznik kręci w tą samą stronę? Mam problem, bo chciałem wymienić prądnicę na alternator, zamieniłem z + na - na masie i mam wrażenie, że bendix kręci w drugą stronę. Pytam, bo oddałem ciągnik do naprawy i została w nim wymieniona elektronika i mam wrażenie,...
Objawy, które opisujesz mogą być związane z uszkodzeniem obwodu wzbudzenia (regulator napięcia, transformator, diody, warystor). Jak widzisz mamy tam kilka elementów. 0) tak jak kolega wcześniej napisał sprawdzić podłączenia, poluzowane przewody, otarcia izolacji oraz stan izolacji W przypadku takich zachowań prądnicy możemy postąpić również następująco:...
miszko tylko co z wielkością obrotów "znamionowych" i jeszcze sprawa "szczotek" chyba w Twoim wypadku chodzi o tzw. prądnicę typu Rosenberga która utrzymuje stałą biegunowość napięcia wyjściowego mimo zmian zmian kierunku wirowania wirnika, czyli kierunku ruchu wagonu. Czy dobrze zrozumiałem???? Pozdrawiam
Lata temu ojciec zmieniał biegunowość w Moskwiczu. dla zwykłego kaprysu że taki układ jest lepszy. Obroty rozrusznika pozostały te same (obróceniu uległo pole zaróno stojana jak i wirnika czyli suma zmian=0. Resztkowe pole magnetyczne prądnicy się przebiegunowało samo- po mocniejszym dodaniu gazu pojawiło się wzbudzenie o odwrotnej polaryzacji pola...
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
tak wiem o tym i zrobiłem to przed uruchomieniem oraz po pierwszej samoczynnej zmianie biegunowości wygląda tak jak by na chwilę regulator czasami z jakichś przyczyn puszczał prąd w drugą stronę, na uzwojenia wzbudzania, ale to nie ma sensu. pozdrawiam Golot
namagnesować?? ale nie wiem jak to zrobić i czy zmieniać te bieguny ( są podpisane +,-)przyłożyć napięcie ale jakie i na jak długo Napięcie nie wieksze niż na tabliczce znam czyli 52V. Spokojnie wystarczy napięcie z akumulatora. Podłącz zgodnie z biegunowością, przez krótką chwilę. Jak to nie pomoże to sprawdź napięcie na szczotkach podczas ruchu wirnika....
Witam. Dla żarówki jako odbiornika oporowego, jest bez różnicy czy zostanie zasilona plusem na masę, czy minusem. Żarówkę można spalić tylko wyższym napięciem. A zmiana biegunowości zawsze jest możliwa tylko, że w chwili obecnej droga, a dla zasilenia żarówki 5W całkowicie nie opłacalna. Coś jest nie tak i nie świeci z tych punktów z których próbowałem...
Witam Zmiana biegunowości wzbudzenia powoduje tylko zmianę kierunku wirowania wirnika. Problem tkwi w samym zespole tyrystorowym Czy : 1. Potencjometr regulacji jest sprawny i ma odpowiednią wartość ? wpięty jest na zaciski 11,12,15(14) Prądniczka powinna być dopasowana do max napięcia zadawania w twoim wypadku przy max obrotach silnika nie powinna...
Na forum Jawy 250 przestrzegają, przez zmianą biegunowości tłumacząc to niby magnetyzmem szczątkowym. Podobno kilku osobom po takiej operacji topiły się kable. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale różne zdania były na ten temat. Ten drugi schemat jest na napięcie 6V oraz posiada zabezpieczenie czasowe. Jestem skłonny przemagnesować prądnicę, jednakże...
Ano właśnie. Kolega Edek45 trafia raczej w sedno. Jak rozumiem chcesz wykorzystać całą moc prądnicy i prostownik trójfazowy zastosujesz. Zasilacz komputerowy to przecież przetwornica i może być zasilona napięciem stałym. Zasilić można bez zmian w układzie zasilacza lub za mostkiem (oczywiście ważna biegunowość). Przeróbce koniecznie należy poddać stronę...
Można zmierzyć rezystancję podczas pracy agregatu? A w jaki sposób chcesz to zrobić? To co mam zrobić żeby się wzbudził? Trochę sobie poczytałem na temat prądnic asynchronicznych i wydaje mi się, ale mogę się mylić, że ich budowa i działanie jest proste jak budowa cepa. To, że nie chce się wzbudzić, to może nie wynikać z tego, że stracił się magnetyzm...
Schemat podłączenia pilota ze zmiana biegunowości. Jedyny problem jaki moze się pojawić to gwałtowne chamowanie silnika w przypadku wyłączenia się obu przekaźników. Jest to silnik pradu stałego więc w przypadku wyłaczenia obu przekaźników zostana zwarte oba wyjścia silnika http://obrazki.elektroda.pl/5636102200_1... Dodano po 1 Poniżej...
biegunowość prądnica zmiana biegunowość schemat zmiana biegunowość
zelmer kuchenka mikrofalowa straty rdzeniu wieksza antena routera
kocioł termet ustawienia elektrolux ewt1366hdw
Wyświetlacz nie działa w telewizorze Blaupunkt - przyczyny i diagnostyka Vestel 17MB01 Main Board Schematic Download, Models, Common Faults, Service Manual Links