Nie, bo wtedy na obydwu biegunach będzie ten sam potencjał. Gdy obydwa przekaźniki są wyłączone to jak popatrzysz na schemat na obydwu biegunach silnika mamy minus. Gdy oba przekaźniki są załączone to na obydwu biegunach masz potencjał plus, czyli znowu brak różnicy potencjałów, czyli brak napięcia. Jak chcesz mieć blokadę to możesz wykorzystać kolejny...
Jedynym wytłumaczeniem dlaczego chcesz to zrobić, to za oszczędzenie kasy na regulatorze i nie zależy ci na regulacji obrotów. Ja proponuje kupić takie 4szt.: http://sklep.avt.pl/p/pl/482322/mikroprz... Łączysz je po dwa i mocujesz po każdej stronie orczyka, blaszki na mikro włączniku łączysz tak aby orczyk wciskał je jednakowo....
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Witam dziękuje za podpowiedz myślę ze to będzie raczej zabawka a nie jakiś olbrzym.Moje fundusze są narazie ograniczone więc musze budować raczej z odpadów niż z nowych części.Myślę ze na początek wystarczy mi sterowanie na kabel. Jutro przyjedzie do mnie mój kolega on trochę się zna na elektryce.Mam jeszcze pytanie czy w skanerze jest silnik i jakaś...
Zastosuj jeden z regulatorów obrotów silnika prądu stałego 24V stosowanych w migomatach: Zobacz do tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Do zmiany obrotów zastosuj przełącznik którym zmienisz biegunowość. Podobnie działa przełącznik krzyżowy stosowany w oświetleniu klatek schodowych...
Mostek prostowniczy pomiędzy siec a silnik zamieni prąd przemienny na stały a zmianę kierunku można zrobić poprzez zmianę biegunów silnika przy podłączeniu do mostka. Pozostaje kwestia miękkiego startu i praca z pełną mocą. Silnik podobny trochę do stosowanych w bieżniach elektrycznych.
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
hmmmm nie jestem elektronikiem i dlatego pytam bez podtekstów ja jak musialem cos takiego zrobić musiałem wyprowadzic dodatkowy kabel ze szczotki i dopiero tak chcial działac lewo prawo zmiana biegunów nic nie dawala czy ten schemat wyeliminuje koniczność rozbierania silnika ? Nie. Nie znam wszystkich silników od wycieraczek, te które widziałem były...
Witam. Obroty nie ulegają zmianie. Prędkość obrotowa związana jest z konstrukcją silnika (ilość par biegunów). Pzdr.
Witam. Podobny temat i schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zmiana ilości biegunów silnika elektrycznego to nie jest takie proste zagadnienie. Pewne parametry rdzenia stojana oraz ilość żłobków wirnika są dostosowane do ilości biegunów silnika, a tych właśnie elementów nie masz możliwości zmienić, zmiana samego uzwojenia nie załatwi wszystkiego. Taki silnik może się szybko nagrzewać, może mieć znacznie mniejszy...
Sterownik który masz wypuszcza 230V więc musisz zastosować przekaźniki. Pytanie jaki masz silnik ? Rozumiem że DC 12V gdzie zmiana biegunów zmienia obroty ?
Witam. Odwrócenie biegunów zasilających przy pompie nic nie da. Ten silnik zawsze kręci sie w jedną stronę.
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
Silnik ten przypomina posiadany przeze mnie pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy w KIA CEED. Mój przypadek też ma trzy grube wyprowadzenia plus kabelki. Po rozebraniu na płytce miałem trzy hallotrony plus wzmacniacz operacyjny którego roli nie rozumiem - hallotrony są scalone ze wzmacniaczami, na wyjściu są sygnały logiczne. Na pewno trudno...
Moim zdaniem nie tak, obroty silnika indukcyjnego reguluję się albo zmianą par biegunów albo częstotliwością, w tak małym silniku zmian par napewno nie będzie więc pozostaje falownik. Dioda przepuści składową stałą, silnik się uszkodzi, a opornik zmniejszy moc silnika pracującego w tym przypadku z niestałym obciążeniem
.....Przezwajamy z 400V na 135V ......... Zastanawiałem się jeszcze z panami z zakładu przezwajania silników nad uzwojeniem specjalnym (przełączalna ilość par biegunów z 2p=2 na 2p=4 , poskok y=10) , co wy na to , czy ta uniwersalność nie pogorszy parametrów silnika ? .....] Po co te komplikacje? Miałeś dobry silnik do którego wystarczyło zaadoptować...
Witam. Ja do budowania bramy uchylnej wykorzystałbym aktuatory liniowe dostępne w sklepach z osprzętem TVSAT. Kupowałem taki do sterowania klapą w kominie. Wiem, że można kupić spokojnie aktuator o sile udzwigu do 100kg, więc nie powinno być problemu z otwarciem bramy. Aktuator (siłownik liniowy elektryczny) zbudowany jest tak, że silnik za pomocą przekładni...
Nie zasilanie musi być na (2U,2V,2W)dla wysokich obrotów. Wchodzimy z zasilaniem w innym miejscu w uzwojenie i następuje zmiana liczby biegunów w silniku. A więc 1 stycznik dla wolnych obrotów. Dwa styczniki dla wysokich obrotów (chyba że ze styków pomocniczych zrobisz zwieranie gwiazdy ,ale najczęściej te styki będą potrzebne do sterowania).
A jak to jest z momentem? Zmienia się wraz ze zmianą liczby par biegunów, czy tylko prędkość się zmienia?
Jak działa przednia to nie szukaj bezpiecznika, pompka jest jedna ale dwu funkcyjna, zmiana funkcji w pompce jest realizowane poprzez zmianę biegunów na silniku. Skoro działa przód to znaczy ze manetka czy bordnetz nie zmienia biegunów albo pompka działa a nie skojarzyłes że to z przodu a jest urwany załamany gdzieś przewód wodny między właśnie przodem...
Zmiana prędkości obrotowej to zmiana ilości par biegunów niekoniecznie związana ze zmianą konfiguracji uzwojen gwiazda /trójkąt
Witam. Potrzebuję zlutować schemat załączania silnika DC. Silnik pracuje na 11V. Pakiet baterii to 11.6V. Aktualnie wszystko działa na zwykłym włączniku tyle, że podczas rozruchu silnik pobiera około 3.5A, przez co przepalają się styki. Oprócz tego chciałbym, aby podczas odłączania silnika nastąpiła chwilowa zmiana biegunów tak, żeby silnik hamowany...
Proszę mi wybaczyć pytanie(uczę się elektroniki), tzn. dając po jednym kontaktronie z cewką w obwód silnika będzie działać ?(rozważałem to, ale będą zmieniać się bieguny a że nie jestem pewien czy to będzie działać dałem aż 4). Teoretycznie (tylko by zrozumieć)chcący dać bezpiecznik przed napędem/silnikiem, raz będzie on na + a przy zmianie biegunów...
powinno to wyglądać jakoś tak: home: do if pin..... =1 then goto przod elseif pin ...=1 goto tyl end if loop przod: Do Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: set port.... 'przekaźnik zmiany biegunów silnika Do if pin..... = then reset port.... pwm1a=0 goto home: end if . . Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: Do if pin........
Czy jest realne przepięcie w jakiś sposób par uzwojeń ?? Jak silnik nie ma nawiniętych więcej par biegunów to nic nie przepniesz. Jedynym wyjściem w takim wypadku jest przezwojenie silnika na większą ilość par biegunów.
Ja bym to rozwiązał tak, zmiana polaryzaci na zasilaniu wirnika zrobiona na przekazniku na zewnątrz, cewka przekznika w szereg z diodą aby przekanik działał tylko po zmianie biegunów zasilania silnika- co ty na to 0X
No ja zamiast silnika do testu wstawiłem kontrolke gdzie mialem 2 diody + i - i sprawdzałem czy jest zmiana biegunów w miejscach podłączenia silnika krancówki powinny byc podłączone w stanie "normalnie zwarte". Jeśli podłączyłes to tak jak na rysunku to powinno odrazu zadziałać. Wstawil bym swoją brame ale qrcze czekam juz miesiąc a tu zero pilotów...
Mam nadzieje ze nic nie zamotałem krańcówki normalnie zwarte po dojściu do końca następuje ich rozwarcie więc silnik sie zatrzymuje gdy przełączysz włącznik otwórz zamknij następuje zmiana biegunów zasilających silnik i wtedy prąd płynie przez diodę która przewodzi . Po chwili następuje zwarcie krańcówki i silnik kręci się do drugiego skrajnego położenia....
Centralka do sterowania centralnym zamkiem w samochodach jest tak zrobiona że każde naciśnięcie przycisku powoduje zmianę biegunów na wyjściu. Może coś takiego spróbuj zastosować. Pozdrawiam
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
Witam, wykonuję sobie podnoszony stół do wiertarki stołowej. Podnoszenie stołu będzie realizowane poprzez podnośnik krzyżowy, napędzany silniczkiem od wycieraczek samochodowych 12 V DC. Mam już zakupiony do tego zasilacz montażowy 12 V, 25 A, oraz włącznik kołyskowy dwupozycyjny 6 pin. Jak wiadomo, zmiana kierunku obrotów w silniku wycieraczek samochodowych...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Pewnie że da się kontrolować prędkość na inne sposoby. Zmiana ilości par biegunów Zmiana napięcia zasilania Zmiana częstotliwości Może o jakimś sposobie zapomniałem to proszę o uzupełnienie.
A jak zrealizować zmianę obrotów silnika? poprzez zmianę biegunów silnika.... Czyli np łącznikiem krzyżowym
Rozumie Panów . Tylko mi chodzi jak to się właśnie dzieje ,że powstają pary biegunów . Problem polega na tym ,że nie wiem jak fizycznie owe bieguny powstają . Przykładem gdzie zmiana ilości par biegunów jest pożądana jest chociażby pralka automatyczna gdzie silnik klatkowy pracuje przy rożnych prędkościach obrotowych . Ale to tak BTW.
A gdzie prostownik ????? Trzeba dać mostek na conajmniej 15A, z kawałkiem radiatora - ok. 100cm2 blachy AL o grubości 2mm. Na silniku pisze: "U 40V= ", co oznacza, że powinien być zasilany PRĄDEM STAŁYM ("="). Ponadto podany pobór prądu 15A jest kilkakrotnie większy, niż to, co wynika z danych transformatora (który daje prąd ZMIENNY): 100VA dzielone...
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Z tego co mi wiadomo prędkość takowego silnika zależy tylko i wyłącznie od poślizgu, liczby par biegunów oraz częstotliwości. Napięcie ma w zasadzie wpływ na prąd i moment.
Witam! Mam problem z podłączeniem elektrobębna 1-fazowego. Chciałbym zmieniać obroty prawo-lewo w sposób gwałtowny. Czyli silnik obraca się w prawo i po przełączeniu nagle w lewo (bez zatrzymania). Próbowałem oczywiście nagle zamieniać bieguny uzwojenia wzbudzenia, ale dopóki silnik się nie zatrzyma, zmiana biegunów uzwojenia wzbudzenia nie zmienia...
Dlaczego zakładacie, że to silnik na pr zmienny ??? skoro ma prostownik a zmiana biegunów na szczotkach powoduje obroty w przeciwnym kierunku to jak pragnę zdrowia jest to chyba silnik prądu stałego ;) ??? tak że ze zmianą kierunku nie będzie problemu. Cały bajer polega na tym aby była płynna regulacja ze stabilizacją obrotów od 0 do max i do tego sterowana...
Ma ktoś może jakieś najprostsze rozwiązanie? Najprostszym sposobem jest zmiana konstrukcji przekładni, np zmień średnice kół pasowych. Zmiana "elektryczna" obrotów w trójfazowcu jest skomplikowana. W niektórych silnikach jest możliwość zmiany obrotów poprzez zmianę ilości biegunów ale nie sądzę aby Twój silnik był takiej (skomplikowanej ) konstrukcji....
Jak kupisz orginalne to sam zobaczysz jakie to proste. Przewaznie sa dwa przewody idace do silnika podnosnika szyby. Zmiana bieguna w silniku to zmiana podnosenia lub opadania szyby .Cala reszta to przelącznik na nim cala procedura
taki silnik nazywa się poprostu silnikiem inducyjnym jednofazowym. Jedno uzwojenie główne + uzwojenie rozruchowe włączane na czas rozruchu. Wirnik klatkowy. regulacja takiego silnika mozna realizować na trzy sposoby: - zmiana liczby par biegunów. - zmiana częstotliwości zasilania, - zmiana poślizgu, więc regulacja prędkości w twoim przypadku podejrzewam...
Witam, mógłby ktoś opisać, który kabel za co odpowiada? Wg mnie zielony odpowiada za szybkie obroty, czerwony za wolne obroty, czarny masa, a pozostałe 2? http://obrazki.elektroda.pl/2633056800_1... Czy jest możliwość zmiany kierunku bez zmiany biegunów?
Najprościej będzie podłączyć dwa przekaźniki z dwoma stykami zwiernymi. Przełącznik będzie załączał cewkę z któregoś przekaźnika a zmiana biegunów zasilania będzie realizowana na stykach przekaźnika - warunek minus zasilania silnika nie może być podłączony z masą samochodu.
Wstrząsy sa przyczyna złego wywazenia noża. Prawdopodobnie jest uszkodzony lub wygiety i powoduje wibracje. Czas na jego wymianę lub naprawę i wyważenie. Regulacja obrotów nic nieda w tym przypadku bo po prostu nie będzie kosić. W kosiarkach elektrycznych bardzo często są stosowane silniki indukcyjne a taki ma obroty zalezne tylko od ilości par biegunów...
Zmiana biegunów zasilania może mieć znaczenie wówczas, jeśli obudowa silnika jest połączona (chroniona) z przewodem PE-N. Rozumiem że na zasilaniu nie ma różnicówki, gdyż ta powinna od razu wyłączyć. Wystarczy że silnik połączony jest korpusem z innymi urządzeniami, a już można traktować go jako chroniony zerem.
>Gregin, a mógłbyś narysować schemat z tą bateryjka i zmianą biegunów? Bardzo by mi się to przydało.
Witam, Dostałem od sąsiada starą wiertarkę precyzyjną samoróbkę ze szkoły z czasów PRL(pewnie technikum elektroniczne). podłączyłem ją do zasilania 12v, silnik się zakręcił więc działa. W związku z tym sprzedałem ją. teraz kupujący do mnie dzwoni i twierdzi, że nie ważne jak ją podłączy, to za każdym razem silnik kręci się w lewo. przy silniku dc szczotkowym,...
To de fakto jest silnik krokowy. Co do twoich skoków to nie tak to działa. Silniki krokowe można sterować pełnym krokiem , połową kroku oraz ćwierć krokiem. W przypadku silnika BLDC sterowanie odbywa się zmianą biegunów w poszczególnych uzwojeniach względem kąta obrotu statora. Silniki krokowe pracują z pełnym momentem niezależnie od prędkości obrotowej,...
witam , sposób zmiany kierunku zapłonu , nie ma problem , zastosowanie rozrusznika z magnesem , np. Valeo robi takie a moce sa do 1,5 kw czy nawet wyższe.. zmiana biegunów i juz wszystko ok zgodnie z planem .. pozdrawiam
0 - 1 tylko doszło coś czego nie uwzględniłem. Układ zmienia biegunowość wraz z kierunkiem. tzn na silnik idą tylko 2 kabelki i zmiana kierunku jazdy czy wrzucenie wstecznego to zmiana biegunów.... jak to rozwiazac? Dodano po 3 i czy do takiego silnika jak np z wycieraczek samochodowych potrzebny będzie starter czy coś? albo kondensatorek?
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Mam pytanie. potrzebna mi jest zmiana kierunków obrotu silnika ok 100W. Posiadam taki lecz jest on na prąd z sieci, a co za tym idzie ciężko zmienić kierunek obrotów . Stąd moje pytanie. Czy jeśli wyprostuje prąd z sieci to czy poprzez zmianę biegunów mogę zmienić kierunek obrotów i czy to nie zaszkodzi silnikowi, jeśli to wogóle jest to możliwe?
Tylko czy ten silnik ma prawe czy lewe obroty? Skoro (jak pisałem) był montowany zamiennie z "Silmą" to chyba pasujące? Diory gdzie jeden z silników miał odwrotne obroty a na to pomagało otwarcie puszki i zmiana biegunów. Nie wiem jak w tych japońskich, ale w Silmie nie polecam takiej zamiany. Różnica nie polega tylko na zamianie kolorów na przewodach...
W tym celu dokonałem pomiarów rosnącego prądu podczas pracy silnika po osiągnięciu maksimum i minimum. Nic one nie dały gdyż prąd nie narastał, oscylował wokół 2 Amperów. Co mam zrobić by spowodować wyłącznie się silnika, sam układ z anteny Hirschmann steruje tylko zmianą biegunów? Jeśli nie ma krańcówek ani dającego się wykryć wzrostu prądu to zostaje...
Dzięki za podjęcie tematu, ale wracając do sprawy, chodzi o to że drut jest na plusie a obudowa silnika na minusie przy zmianie biegunów silnik jakoś ciężko chodzi, pozostaje odizolowanie. Jak by ktoś mi powiedział jak jest w orginałach byłbym wdzięczny. Jeśli chodzi o podpowiedzi to jeszcze niewiem na co się zdecyduje schemacik jest prosty.
W pompach centrlnego ogrzewania wykorzystywana jest właśnie zmiana liczby par biegunów. Jeżeli masz możliwość to możesz wykorzystać silnik szeregowy prądu stałego taki jaki jest montowany w nagrzewnicach w autobusach albo w samochodach, zmontujesz tylko regulator obrotów do silnika szeregowego (znajdziesz na elektrodzie albo moge przesłać) i git!
Najlepszym wg mnie tu akurat rozwiązaniem byłaby zmiana liczby par biegunów przez ich przełączanie ,stosując styczniki skoro tego projekt wymaga.
Pierwsze pytanie co oznacza zwykły silniki czy jest to indukcyjny z fazą rozruchową czy komutatorowy. Bo jeśli ten pierwszy to jest kilka sposobów np zmiana liczby par biegunów, regulacja częstotliwości napięcia zasilania np falownikiem albo przetwornicą elektromechaniczną, i zmiana napięcia zasilającego w zakresie około 5%. A drugi można sterować na...
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Kondensatory pracy mają dłuższą trwałość niż rozruchowe. Liczba bezawaryjnych godzin pracy kondensatora deklarowana przez producenta jest nadrukowana na jego obudowie. Dodano po 39 Nie znalazłem nigdzie danych, ale mierząc obroty mogę przypuszczać ze 500, 800, 1300RPM to są nominalnej prędkości Chyba spodziewsz się zbyt dużej zmiany obrotów. Ten wentylator...
Dla silników indukcyjnych najprostsze sterowanie to zmiana ilości par biegunów (wewnętrzne połączenie uzwojeń stojana), kiedyś stosowane teraz chyba już nie, regulacja skokowa i chyba tylko w czasie postoju. Dzisiaj to regulacja po przez zmianę częstotliwości zasilania Zaś poprzez zmianę napięcia pozostaje zastosować silnik prądu stałego.
Jedyny rozsądny i fachowy sposób regulacji prędkości silników indukcyjnych to użycie falownika. Oczywiście pomijam takie sposoby jak zmiana liczby par biegunów, poślizgu, bo to są raczej wyłącznie książkowe sposoby i zazwyczaj nie dla zwykłego silnika. Dla silników wentylatorowych możliwe jest sterowanie za pomocą regulacji grupowej, ale tak jak pisałem...
Wiem że temat jest stary ale kolega nie odpowiedział na pytanie ja szukałem też odpowiedzi czemu cewki są nawijane czasami w jednym kierunku a czasami co druga cewka w przeciwnym kierunku. Odpowiedz jest prosta te nawinięte w jednym kierunku zachowają tyle biegunów magnetycznych ile jest magnesów nawijane co druga w przeciwnym kierunku redukuje bieguny...
Witam. Czy mógłbym poprzez zmianę napięcia regulować prędkość obrotową powyższego silnika (RH158.12.100- 12V prądu stałego, 0,6A) np. przez zastosowanie kilku oporników o różnej rezystancji a zmianę kierunku obrotów przez zastosowanie przełącznika z 6 wyprowadzeniami (zmiana biegunowości)? Czy sprawa nie jest taka prosta i musiałbym zakupić specjalny...
Gdzie informacja o typie silnika? Silnik to nie transformator, gdzie zmianą uzwojenia można zmieniać obroty tak jak napięcie. Ilością zwoji możesz zmienić napięcie pracy silnika, nie obroty, które zależą, jak wspomniano wyżej, od ilości biegunów.
Witam Zamiast siłownika pneumatycznego można zastosować silnik elektryczny z przekładnią ślimakową. Na wałku silnika zamocowany jest ślimak, który zazębiony jest z listwą zębatą. Wałek silnika obracając się powoduje przesów zębatki do silnika lub od silnika. Zębatka połączona jest z przepustnicą. Zmienny kierunek obrotów uzyskamy przez zastosowanie...
1) Skutki włączenia Straty w żelazie zależą od kwadratu częstotliwości. Jeżeli silnik / trafo włączysz do sieci o wyższej częstotliwości - będzie nieciekawie. Spadnie sprawność, urządzenia będą się przegrzewały. Przy obniżonej częstotliwości - będą pracować. W przypadku silnika stosuje się przy obniżonej częstotliwości sterowanie w trybie U/f (U/f =...
W okolicy 1900r był znany rower trzy kołowy Rudge Tricycle lub o drugiej nazwie handlowej Coventry Rotary. Na jego podstawie był zbudowany jeden z pierwszych rowerów hybrydowych https://obrazki.elektroda.pl/9461970100_... Dodano po 2 Zbieram informacje o silniku szeregowym. Już wtedy były silniki wielobiegowe. Więc czy jest możliwe...
Mam mini wiertarkę Mechanik Piko chyba produkcji dawnej NRD. W niej jest silnik elektryczny prądu stałego PIKO typ 3030, 12 V-24 pcm, 7000 obr. / minutę. Silniczek jest połączony ze źródłem zasilania przez 2 cewki nawinięte na rdzeń i kondensator. Kondensator - jest w kolorze czerwonym. Cewki w kolorze polakierowanej miedzi nanizane na rdzeń. Brak oznaczeń....
nalpio ,rozjaśnij moj umysł a po co ktoś wkłada tak duży przełącznik L-0-P ,ma jakiś cel przecież jest to silnik DC zasilany z akumulatora.Jeżeli tak to zmiana obrotów następuje poprzez zmianę biegunów zasilania.Konstrukcja takiego przełącznika o takim amperażu jest załączanie styków w prawo i lewo i nie ma już żadnych ruchów czy obrotów aby podłączyć...
Nie jestem pewny; może zwykły ściemniacz do światła:?: oj niebardzo poczytaj literaturę na temat regulacji silników indukcyjnych sciemniacz reguluje napięcie a dla tych silników jedynym sposobem na regulację obrotów jest częstotliwość (lub zmiana liczby par biegunów :))
http://obrazki.elektroda.pl/3179469400_1... Witam. Prezentowany przeze mnie robot powstał jakiś czas temu w nudny i deszczowy dzień. Po prostu nie miałem co robić, a w tym czasie natrafiłem w internecie na podobne urządzenie. Kilka godzin pracy i całość gotowa. Robot wykonany jest z dwóch rodzajów drutu - ze szprychy rowerowej oraz...
Witam. Regulacja silnika krótkozwartego na triakach,diakach czy tyrystorach nie wchodzi w rachubę.Obroty silnika zależne są od ilości biegunów i częstotliwości prądu zasilającego(to nam wskazuje wzór z którego możemy sobie obliczyć obroty).Możliwe jest to jedynie zmianą częstotliwości. Pozdrawiam.Andrzej.
A nie lepiej się nauczyć jak działa silnik asynchroniczny? http://silnikielektryczne.prv.pl/html/as... Tutaj sobie poczytaj o liczbie par biegunów itd. Nie chcesz czytać całosc,i przeczytaj ZASADA DZIAŁANIA i ZMIANA PRĘDKOŚCI OROTOWEJ SILNIKA to Ci wystrczy aby zrozumieć to co Ci potrzebne.
Witam Jak popatrzysz na uzwojenie to po zaniku jednej fazy tylko część uzwojenia będzie wyglądała "normalnie", reszta będzie wyraźnie spalona, przegrzana. Natomiast jeżeli uszkodzenie wystąpi z powodu przeciążenia to całe uzwojenie będzie jednakowo wyglądało. Oczywiście mogą wystąpić sytuacje w której można nie zobaczyć z jakiego powodu wystąpiła awaria....
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
Mam płytka sterująca taką jak na obrazku powiedzcie naciśnięcia pedału gazu w samochodziku słyszę kliknięcie czy to poprawne działanie. Czy może być skutkiem za małej mocy (15w). Nie reaguje na zmianę biegunów silnika skrętu kół. https://obrazki.elektroda.pl/8107406200_... https://obrazki.elektroda.pl/5991438600_...
Jeżeli nie wchodzi w rachubę przezwojenie (lub ewentualnie zmiana połączenia uzwojeń aby otrzymać 3 pary biegunów) to zostaje tylko dowolna przekładnia obnizająca obroty w stosunku 3:2. Pozdrawiam wszystkich jjanek
Witam. Mam silnik 12V 0,6A którego zmianą kierunku obrotów steruję manualnie poprzez przełącznik (6 pinowy 3 stopniowy -zmiana biegunów) Przed przełącznikiem jest układ zmiany prędkości obrotowej (A 12-24V, typ LS-PWM1/PWM).Silnik wraz z wózkiem porusza się po szynie. Jak można zrobić dodatkowo w tym obwodzie dwa przełączniki krańcowe po przeciwnych...
Wyobraźmy sobie, że mamy silnik BLDC, który ma 4N biegunów magnesów na wirniku i tyle samo biegunów elektromagnesów na stojanie. Chcemy zwiększyć grubość drutu, którym są nawinięte cewki, więc zmieniamy ilość biegunów (i wirnika, i stojana) na 2N - na wirniku składamy po 2 magnesy równolegle, na stojanie - po 2 rdzenie elektromagnesów, i po 2 cewki...
Parametr 71 typ silnika Parametr 359 kierunek obrotu enkodera Parametr 369 liczba impulsów enkodera Parametr 80 moc silnia Parametr 81 liczba biegunów silnika Parametr 800 tryb sterowania(regulacja pozycji) Parametr 465 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 dolne cyfry Parametr 466 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 górne cyfry Parametr 9 elektroniczne...
To jest działanie sterownika centralnego zamka - gotowy układ. Potrzebny by był tylko napęd wolniejszy, niż do zamków. Ich istotą jest przerwanie pracy silnika po całkowitym wysunięciu/wsunięciu mimo, że napięcie zasilania nadal dociera. Odwrócenie biegunów zasilania powoduje przestawienie się mechanizmów w przeciwne położenie i zatrzymanie.
Witaj Silniki zmienno-biegunowe w przemyśle są od lat 30-tych zeszłego wieku - zmiana liczby biegunów jest realizowana przez odpowiednie przepięcie zacisków na silniku. Przeważnie są wykonywane w stosunku 1:2. Kiedyś powstawały wersje 1:3 - ale powstawała w nich wielka asymetria prądów wiec szybko zniknęły. Sam mam takie silniki zamontowane w maszynach....
A uczestniczysz w zawodach wydajnościowych? Więcej biegunów i magnesów, to więcej miejsc szczytowego momentu obrotowego w trakcie obrotu. Przekazywanie mocy jest płynniejsze. Nie jest to może wielka zmiana, ale dla modelu latającego np. akro 3D, może to mieć znaczenie.
Jeśli jest to silnik szeregowy to zamiana biegunów nie zmieni kierunku obrotów. Należełoby zmieniać bieguny tylko w jednej gałęzi tzn. w wirniku lub stojanie. Zmiana kierunku prądu w obydwu uzwojeniach nie spowoduje zmiany kierunku obrotów. No chyba że jest to silnik z magnesami trwałymi- ale nie byłby to silnik szeregowy.
Szczotki w silniku komutatorowym powinny być ustawione odpowiednio do biegunów stojana z uwzględnieniem przesunięcia głównego strumienia magnetycznego. Przemieszczanie szczotek pewnie uwzględnia to przesunięcie.
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Może z odpowiedziami poczekacie aż zainteresowany poda dane z tabliczki lub dane stojana(D;L oraz ilość żłobków). Zmiana na inną liczbę par biegunów to nie tylko zmiana poskoku ale taże danych nawojowych(φ DNE oraz liczba zwoi). karolx Jeśli masz dostęp do Poradnika przezwajania silników indukcyjnych J.Zembrzuskiego, to tam masz podany przykład...
1 zwarty z 5 na jeden styk silnika i 3 na drugi.
zamiana wsuwek w gnieździe skutkuje zmianą obrotów Ok, rozumiem. Ale w dalszym ciągu nic nie napisałeś, czy silnik pracuje, gdy jeden z biegunów zasilania podepniemy pod obudowę (elementy metalowe silnika) A drugi z biegunów podepniemy pod jeden z tych pinów :?: Była by to ważna informacja. Dalej. i otwór z regulacją mam nadzieję. No niestety muszę...
Dziękuje za odpowiedź, szczególnie za rozrysowanie przykładu przez kolegę (at)gps79 - dzisiaj będę testował. Dodam jeszcze że to jest silnik od siłownika do bramy (ale chyba nie ma to znaczenia - podłączony siłownik bezpośrednio do zasilacza działa poprawnie przy zmianie biegunów)
Dziękuję bardzo za pomoc. Faktycznie to jest układ Dahlandera. Jeden kierunek, dwie prędkości przez zmianę ilości par biegunów. Silnik podłączyłem i wszystko działa. Pozdrawiam
witam Tak wszystkie piny EN podłączyłem do Vcc. Ja wykorzystałem zasadę "krokowania", gdzie każda cewka jest zasilana po kolei, i po 1/2 obrotu następuje zmiana biegunów. Dołączam jeszcze schemat podłączeń w Eaglu. Nie wiedziałem, że każdy krok musi mieć własną kombinację pinów... Na moim programie ruszyło, tylko dość wolno.
Witam, Widze, ze nikt nie jest wstanie mi pomóc, wiec zapytam inaczej. W jaki sposób działa silnik szyb elektrycznych? Czy to zależy od zmiany biegunów zasilania na silnik który jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie ? Próbuje sam dojść do tego, jak to teraz złożyć w całość, ale nie chciałbym spalic silników.
hephaestus, ale żeś mu nawpisywał, człowiek ma prawdopodobnie wiertarkę z przełącznikiem 1/2 pary biegunów co skutkuje zmianą prędkości obrotowej z około 3000/1500 obrotów bez przełącznika trójkąt-gwiazda, może ewentualnie lewe-prawe obroty.
W przypadku podłączenia do sieci 400V silnik pracuje w konfiguracji Y/Y. Tak przynajmniej wniosekuję z tabliczki. Czy ktoś może potwierdzić? W tym przypadku Y/Y (być może) cewki (w tych samych żłobkach?) poł. szeregowo a zmiana obrotów ilością (2/4) par biegunów. Z tabliczki zn. wynika iż ten silnik jest na 60Hz czyli przy 50Hz będzie miał obroty teoretycznie...
zmiana biegunów biegunów silnika zabezpieczenie zmiana biegunów
radeon ustawienia wymian bateria pilot artefakty karta sprawna
schema podlaczenia zamka centralnego vodafone calculator
Kod błędu B201000 w Audi A4 B9 2.0 TDI - brak podstawowych ustawień Napięcie cewki wtryskiwacza Denso w Toyocie RAV4 2.0 D-4D