Czy w audi A4 1.9TDI 2005rok jest możliwość zmiany obrotów jałowych i dawki rozruchowej VCDSem. Czy zachodzi tam tam takowe zjawisko jak dawka startowa?. Jaki jest login do tego silnika do adaptacji czy 12233. Jakoś dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem gdy postoi na gorącym silniku.
Witam. Potrzebuję pomocy ze zmianą dawki startowej tzw. "ciepłego startu". Szperam w mapie i za nic nie mogę odnaleźć tych wartości. Proszę o pomoc.
Witam potrzebuje kodu do vag do zmiany dawki rozruchowej. Audi a3 8l 1.9 TDI AHF 1998r
Da się ,ale te silniki są wyjątkowo awaryjne, a konkretnie pompy paliwa. No jedna z wielu bzdur jakie krążą w formie legend... Te silniki są: - zarżnięte do granic możliwości gigantycznymi przebiegami i bezmyślnym katowaniem - dobite przez pseudo-mechaników - pogrzebane przez olejopodobne substancje wymieniane od wielkiego dzwona... Ale na pewno nie...
Czy jest jakaś inna możliwość zmiany mocy silnika na mniejszą bez igerecji w soft??
pewnie chodzi o zmianę mapy,tylko że ja nie mam takich możliwości.Alejeśli da radę zmienić coś vagiem to dzięki za info.
Dawka rozruchowa jest ustawiana przed dawka nominalna. Ustawia ją się równo na wszystkich sekcjach. Przestawiając delikatnie tłoczek sekcji. Dawkę nominalną ustawia się dla pierwszej sekcji, później pozostałe 3 trzeba do niej doregulować przestawiając tak jak wyżej tłoczek sekcji. Co w efekcie da delikatna zmianę dawki rozruchowej.
Jak masz dostęp do Vaga to zmień kodowanie sterownika na automat i zobacz czy pomogło, jeśli tak to jedź do jakiegoś tunera na zmianę mapy dawki rozruchowej. To typowa bolączka TDI ,które mają dwumasę.
Kolega adamo dobrze kombinuje ... :D Problemem będzie tzw. ochrona koła dwumasowego, czyli odpowiednie obroty silnika do podania dawki rozruchowej przy ciepłym silniku, a tym samym uruchomienia go . Tylko że Niemcy nie wzięli pod uwagę tego, że części się zużywają ... Pomóc mogą 2 sposoby: Pierwszy to taki, że symulujesz silnikowi niską temperaturę...
A ja polecam lekturę tych dwóch naukowych biuletynów w pdf lub też tej książki Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi Autor: Zygmunt Szlachta Liczba stron: 184 Wydawnictwo: WYDAWNICTWA KOMUNIKACJI I ŁĄCZNOŚCI WKŁ Format: 17x24cm, Twarda ISBN: 83-20-61459-7 Rok wydania: 2002 Opis wydawcy: Monografia obejmująca...
w takim przypadku zawsze jest to winą pompy wtryskowej ale jeśli dawki rozruchowe były zwiększane tylko Vagiem to na niewiele się to zda gdyż wartość jest zmieniana w niewielkich parametrach, tuner musi pogrzebać w sofcie; jeśli chcesz to możesz wymienić akumulator lub zregenerować rozrusznik ale wszystko to tylko półśrodki więc tylko pozostaje zmiana...
Jeśli przekodował z manuala na automata to będzie sypać błędami, pomaga zmiana dawek startowych przez tunera lub najmniejszym kosztem - założenie obwodu na kabelek z pinu nr 3 czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego kabelka z przełacznikiem, którym w kabinie będzie sobie przed rozruchem odłączał sygnał z G62 do ECU co spowoduje zwiększenie dawki...
wymiana pompy tandem nic Ci nie da bo to nie jest jej wina, kąta synchronizacji (a nie kąta wtrysku) nie musisz sprawdzać bo dobrze pali na zimnym więc jest OK, chodzi o to, że program ECU daje mniejszą dawkę paliwa na ciepłym silniku niż na zimnym w celu ochrony zamachowego koła dwumasowego, dokąd auto jest paroletnie, akumulator sprawny i tuleje rozrusznika...
Zmiana dawki to jest jednak leczenie przyczyny. Podkreślę jeszcze raz: "silnik wzdłużny np. AVB, BRE nigdy nie miał problemu z odpalaniem na ciepło, bo ma inne wartości w dawce rozruchowej" Przeszukacie forum czy ktoś z silnikiem ustawionym wzdłużnie np. AWX, AVB, AVF, BRE, BRF miał problem z odpalaniem na ciepło? Problem z odpalaniem na ciepło dotyczy...
Witam Tk zgadza się am dokładnie taki sam objaw ale niestety mam problem z zmianą dawki startowej i niestety nie wiem jak to zrobić przy pomocy programu vag-com release 409.1 w głównym menu najpierw klikam na przycisk select następnie wybieram w pierwszej zakładce common (typowe) 01 - engine (silnik) wykrywa silnik i klikam na bloki pomiarowe - 08 i...
Ściągnij wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i zobacz czy to poprawi odpalanie ciepłego silnika. Jeżeli nie do zmiana dawki VAGiem Ci nie pomoże. 1. pytanie było z 2009 roku 2. vagiem w PD nie zmieni dawki rozruchowej
Obrópka mapy ,naprawa pompy ewentualnie zmiana dawki rozruchowej vagiem ale to jest znikome.A podstawowa rzecz to spr akumulator i rozrusznik pozdrawiam Dodano po 4 Zmień dawke vagiem od tego zacznij ,no i akumulator spr przedewszystkim
zmieniłem na nowy. już się dowiedziałem że to wina pompy wtryskowej bosch. pompy bosch stosowane w dieslach (vw , bmw tds itp.) miały ten sam problem jedyny ratunek doraźnie oszukanie czujnik temp. zmiany dawki rozruchowej w sofcie w sterownika silnika. ale dzieki za czujność
Tyle tylko ,że ten patent nie rozłącza na stałe czujnika temperatury , a tylko na kilka / kilkanaście - zależy od pojemności drugiego elektrolitu / sekund - podgrzewa świece , tylko świece , bez zmiany dawki rozruchowej paliwa!
Słabe odpalanie na ciepło-zmiana dawki rozruchowej.
Lepiej zrobić układ mierzący temperaturę. Od pewnej temperatury układ oszukuje sterownik i zaniża temperaturę do czasu odpalenia samochodu. Co do pompy to rzadko pomaga wymiana czujnika w pompie. Po 200tys km pompa jest wychlastana i należy ją albo zregenerować albo kupić nową. Zabiegi typu oszukiwanie sterownika czy zmiana dawki rozruchowej to odkładanie...
Tego teraz nie rozstrzygniemy, bo nie słyszymy jak rozrusznik kręci. Jeśli ma małą prędkość obrotową, to warto sprawdzić też spadki napięcia na masach. Dodano po 2 Zmiana dawki rozruchowej u mnie zawsze rozwiazywała problem. W tych przypadkach nie miałem się do czego przyczepić w pracy rozrusznika.
Zmiana mapy dawki rozruchowej paliwa jest jedynym możliwym i fachowym sposobem naprawy Twojego problemu. Wszystkie pozostałe metody nie naprawią samochodu.Mogą jedynie na jakiś czas poprawić odpalanie.
8v? Ile masz nalatane przebiegu? Podmień akumulator lub spróbuj podłączyć się na kable i sprawdź różnice. Dalej będzie już tylko poprawnie fabryki czyli zmiana dawek rozruchowych lub 'ciezko pali diesel'.
Odkopuje temat. Mam problem w swoim Audi A3 8P 1.9TDI BKC z odpalaniem na ciepłym. Rano odpala na zimnym od strzała, a na ciepłym 4-5 kręceń rozrusznikiem. Tak jak opisane to jest w temacie użytkownika z golf forum. "Tak jak kolega wyzej napisal problemem jest restrykcyjna mapa dawki rozruchowej w funkcji temp cieczy i obr. Ale dobry aku i reanimacja...
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Ma znaczenie w jakiej pozycji jest dźwignia gazu przy zapalaniu. Na niepracującym silniku danie dawki na max włącza dawkę rozruchową silnika. Co do zmiany kąta wtrysku paliwa to nawet jeśli ma to wpływ to przy gazie na max powinien być kąt wtrysku wcześniejszy a nie późniejszy. Chociaż zmiana kąta nie ma prawa byc zależna od dawki paliwa tylko od obrotów...
prąd do świec dochodzi Dodano po 1 Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym. Był wymieniany czujnik dawki rozruchowej paliwa (przez autoryzowany serwis DEUTZ) ale bez zmian
Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował on na rynku w 1997 roku i był przełomowy pod kątem możliwości...
(-) świecą jeszcze świece żarowe (około 10sek). W momencie kiedy świecą samochód nie reaguje na przycisk "Start". (-) Wariuje również wskaźnik temperatury silnika (nie ważne czy silnik zimny potrafi wskazywać max temp. za chwile nagle spada do zera i ogólnie różne cuda). Sam sobie udzieliłeś wskazówki, ponieważ problemem jest prawdopodobnie czujnik...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Zacznij od sprawdzenia czujnika położenia wałka rozrządu - częsta przypadłość tych aut. Kolejna sprawa naprawa rozrusznika + wymiana koła dwumasowego spowoduje powrót auta do normalnego odpalania. Emulatory oraz podbijanie dawki VAGiem (dla niedowiarków można zmienić jeżeli sterownik na to pozwala) zostaw w spokoju bo koło dwumasowe nie wytrzyma wiele...
Witam. Chciałem przedstawić realizację pomysłu, który niedawno wpadł mi do głowy. Mianowicie zamontowanie instalacji LPG do agregatu prądotwórczego PAB 2 - dość popularnego i jak się można z czasem przekonać niezawodnego i nawet ciężkiego do zniszczenia. Zasilanie z popularnej butli gazowej 11kg. Po kolei: Na wstępie wykonałem sobie w domowym zaciszu...
Zainteresował mnie temat agregatów. Nie chcąc zakładać nowego wątku zadam moje pytania w tym. 1) Spotkałem się ze sprzecznymi opiniami nt. zachowania silnika agregatu pod obciążeniem. Jedna opinia mówiła że obroty powinny się zwiększać inna że powinny być stałe choć powinno być słychać zmianę pracy silnika. Jak rozumiem zmiana obrotów następuje w agregatach...
możesz spróbować zmienić dawkę rozruchową vcdsem ale generalnie poprzez korektę mamy bardzo małą możliwość zmiany, często prawie niezauważalną. Do tego sprawdź w adaptacji jaką masz wartość bo jeśli stałą to nie zmienisz vcdsem więc zostanie Ci jedynie zmiana mapy.
Bzdury piszecie z tą pompą chłopaki :) Zlogujcie sobie na ciepło i na zimno odpalanie ( dawkę paliwa i obroty) takiego silnika a dowiecie się co się zmienia wraz z temperaturą silnika. Zmiana proporcji paliwa i progu podania paliwa zmienia się, bo tak skonstruowane są mapy paliwowe. Dla zimnego silnika potrzeba około 120-150 obr silnika natomiast powyżej...
Na sam koniec trafiłem do gościa który wymienił dolną część wtrysku i poprawa ale tylko na spalaniu tz spadło do 10 l gazu reszta bez zmian . Wróciłem do swojego gazownika i nagle olśnienie wymiana sondy i resetowanie komputera silniczek jak pszczółka moc zaczął się zbierać i rozruchowe spalanie benzyny spadło o 50% . Do poprawnego sterowania silnika...
problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika występuje w przypadku oporów stawianych przez rozrusznik lub utraty pojemności i mocy rozruchowej akumulatora, kąt wtrysku nie ma tu nic do rzeczy, w takim przypadku pomaga regeneracja lub czyszczenie rozrusznika, wymiana akumulatora lub podniesienie dawki startowej za pomocą programu diagnostycznego VAG-COM...
Wyszło na za małą dawkę rozruchową . Mała zmiana programu zdecydowanie pomogła . Zamykam temat .
Jak w temacie, chyba dopadł mnie ten problem, choć do ciężkiego rozruchu muszę zrobić (pojeździć) więcej niż tylko nagrzać go do 90°. Widzę że rad na to jest kilka, zastanawia mnie tylko skuteczność tych rozwiązań. Prosił bym bym o odpowiedź osób które już to robiły. Zmiana map rozumiem że definitywnie rozwiązała sprawę, jakich kosztów można się spodziewać....
Skoro tak, co sprawdzone: - pompa paliwa nowa, filtr paliwa nowy, ciśnienie na zimnym 3-3,5 bara - ciśnienie ma cylindarach : 14-14,5 (zimny silnik) - iskra ok, w podczas kręcenia też nie zanika - rozrusznik zasuwa, aku podmieniony i na kable też bez zmian - wtryski ok, równo sieją, nie przeciekają Wychodziło że sterownik NIE podaje dawki rozruchowej,...
hm tego nie wiem a jak to sprawdzić. firma która robiła pompę i wtryski zaproponowali mi zmianę na mapie dawki rozruchowej silnika na ciepłym. ale ja chce jeszcze wymienić czujnik temperatury na silniku może on wprowadza jakiś zamęt problem nie jest to drogie bo 60 zł oryginał GM.
Panowie ja też specem nie jestem ale wydaje mi się, że dawkę rozruchową można zmienić samemu nie potrzeba tu żadnych tunerów. Znalazłem taki opis zmiany dawki startowej: 1.Po odpaleniu Vaga wybierasz sterownik engine. 2.Następnie logowanie i wpisujesz wartość 12233 ( prawdopodobnie logowanie to nakierowuje vaga w jaką strefę zmian w programowaniu sterownika...
Witam, jestem po regeneracji rozrusznika i co najważniejsze po naładowaniu akumulatora. Co zostało zrobione: - wymiana szczotek rozrusznika - wymiana łożysk - wymiana elektrowłącznika Co najważniejsze - został podładowany akumulator. Okazało się, że akumulator jest naładowany w 53 %. Akumulator ma 6 lat i faktycznie nigdy go nie doładowywałem. Przeważnie...
Powinna być wyraźna zmiana początku wtrysku paliwa. Będziesz odpalał spróbuj dać pedał gazu nie w podłogę a tylko do połowy. Miałem w 4011 tak wysoką dawkę rozruchową ze nie chciał odpalać na pełnym gazie i to właśnie pomagało. Kąt wtrysku wynosi 24 stopnie i jest to pierwszy znak z tolerancją -2 stopnie do drugiego. Czyli paliwo ma drgnąć na pierwszej...
Mówił ze wygrywał softa to chyba to samo. Nie jestem mechanikiem. Np zaczęło się wypalanie DPF po tym zabiegu. Bo mówi ze to normalna reakcja po zmianie softu. Dodano po 1 I ustawił największa możliwa dawkę rozruchowa na ciepłym ze skrzynia manualna.
Witam. Mam problem z rozruchem na ciepłym silniku audi a4b5 1.9 110 z skrzynia automatyczną. Jak wygląda zmiana dawki rozruchowej w samochodzie z automatyczna skrzynia biegów? Bo wiem że jest inaczej rozłożona niż w manualu? Lub co innego sprawdzić?
Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG. Czyli kiepski...
Odłączenie czujnika zmienia m.in. dawkę rozruchową. Można to zrobić poprzez zmianę oprogramowania w sterowniku pompy, ale jako że jest to pompa PSG 16 z Saab'a 9-5 i do zaufanego mechanika mam 500km to muszę na razie podłączyć sobie ten przekaźnik, by nie podnosić maski co chwilę. Problemem może być rozrusznik, jednak checklist'a może się wydłużyć......
kanały 13 18 i 21 do weryfikacji - pompki Dawka rozruchowa w na pompkach to mapa a nie zmiana w adaptacjach