Wolniejsze działanie nie wynika ze składu spalin tylko z dłuższej/wolniejszej pętli regulacji. Mikser jest dalej od silnika niż wtryskiwacze, działanie aktuatora gazu też jest powolniejsze niż zmiana dawki wtrysku benzyny.
Witam. Czy zwykły kabel od Chińczyków obsłuży mi program VAG? Chodzi mi o zczytanie i kasowanie błędów lub prostej diagnostyki silnika, jak dawka paliwa, kąt wtrysku i zmiana nastawu dawki początkowej. Odczyt z turbiny w VW Passacie B5 z 1999 r. - 2002 r., wersja B3, silnik AFN 110 km. Więcej tam nic nie trzeba robić, bo to silnik po swapie do innego...
Komputer od gazu powinien ci sam skorygować dawki w zależności od ciśnienia wiec w twoim przypadku jeśli masz źle ustawioną instalacje to sama zmiana ciśnienia za dużo ci nie zmieni. Czasy wtrysków LPG mogą się wydłużyć ale czasy wtrysków benzyny dalej będą spadać po przełączeniu na gaz.
Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
W bardzo prosty sposób na poprawienie sprawności tego silnika jest zmiana ustawień działania zaworu egr oraz zwiększenie dawki wtrysku, napewno to poprawia elastyczność ,auto lepiej się zbiera u mnie prawie już od 1000obr/min. i nie trzeba żadnych chipów. Ale to tylko moje zdanie zrobisz co zechcesz
Jestem posiadaczem Fiata stilo 1.9 120km MJ auto ma zrobionego chipa, natomiast mam problem z jego odpalaniem. Nie pali od tzw strzal Grzanie swiec nie pomaga, pali ale dopiero tj za 3 obrotem ... Czytalem ze jest mozliwosc zmiany korekty dawki wtrysku startowego .. Czy moglby ktos na to zerknac jesli podeslal bym mape ? Korekty wtrysku wydaja sie byc...
Proszę o interpretacje logów, auto brak mocy pod górkę na 1 lub 2 , po prostej osiąga może max 90-100km/h po 50sek. Rozrząd niby ok, wszelkie zwiększanie dawki vagiem czy zmiana kąta wtrysku, pompy i na innej pompie to samo. Po zwiększeniu dawki brak zmiany większe spalanie auto anemiczne nadal, auto nie puszcza ani grama dymu przy gazowaniu, wyczuwalny...
Ma znaczenie w jakiej pozycji jest dźwignia gazu przy zapalaniu. Na niepracującym silniku danie dawki na max włącza dawkę rozruchową silnika. Co do zmiany kąta wtrysku paliwa to nawet jeśli ma to wpływ to przy gazie na max powinien być kąt wtrysku wcześniejszy a nie późniejszy. Chociaż zmiana kąta nie ma prawa byc zależna od dawki paliwa tylko od obrotów...
Bardzo dziękuję ze test , czyli wychodzi na to , że problem duzego spalania jest w tym ,ze za duzo podaje wtrysk paliwa. Tylko sie zastanawiam jak to wyregulowac? Na wtrysku czy na tej srubce ( pod okrągłym dekielkiem) od dawki paliwa na pompie. Mozesz zrobić zdjęcie jak u Pana jest wkrecona ta sruba od dawki paliwa, ewentualnie obliczyc ile razy jest...
Nie znajdziesz podręcznika bo takowy nie istnieje. Jak wyżej pisałem, musisz znać całą masę zagadnień i wiedzieć jakie skutki odnosi zmiana parametrów zasilania silnika, przy czym dla jednego silnika moc się podniesie po przyspieszeniu kąta wtrysku i zwiększeniu dawki a dla drugiego może stać się odwrotnie i dla tego nie jest możliwe napisanie, że taka...
Witam! Mogę Wam zaoferować chip tuning w Omedze z 2.5 TD w modelach ze sterownikami o końcówkach 427 i 428. Na dniach będę miał wykres z hamowni. Na 1, 2 i początku 3 biegu samochód traci przyczepność podczas gwałtownego przyspieszania. Program jest napisany przeze mnie metodą prób i błędów stroiłem program pod kątem wyeliminowania efektu turbo dziury,...
Problem rozwiązany. Okazało się że wtryski były uszkodzone (brak pełnej wydajności dawki wtrysku) Po zmianie na inny komplet auto znów śmiga.
Witam miał ktoś podobny problem że nie działał mu automat tylko zmiana na manetce z wciskaniem sprzęgła? Problem czasami ustawał po odłączeniu aku lub kasowaniu błędów. Z błędów to obecnie mamy 169, 4208 i 4495. Jeden z nich to problem na cylindrze 1 wtrysk, kompresja lub błąd pomiaru dawki. Czy wtrysk może mieć wpyw na działanie automatu? Usuniecie...
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
Hej.Ju,z tłumacze o co mi chodzi.Moje polo ma zaslepiony egr,wyciagnalem tez klape przepustnicy i w efekcie koncowym polowka jest nie ekologiczna malo pali dobrzejezdzi,ale denerwuje mnie przsypieszony kat wtrysku wynikajacy z dzialania egr ktory w wyniku podania dawki spalin powoduje oslabienie reakcji spalania sie oleju napedowego i oglusza prace...
mam jedna kosc zmieniona tylko z mapa paliwowa jeszcze za cczasow jak auto bylo u niemca i odkad mam to auto ciagle jest cos nie tak mimo ze juz wszystko co mozna bylo to wymienilem w tym silniku a i ciagle tak samo odpala i przykapca nawet na postoju i lato czy zima nie odpala od kopa ale o dziwo na zimnym lepiej pali a zmiana pompy i wtryskow nic...
Modyfikowane parametry to, jak już napisałeś, kąt wyprzedzenia wtrysku, oraz czas otwarcia wtryskiwacza. Z reguły kat wyprzedzenia wtrysku to ok 20 - 50° przed ZZW. Współczynnik nadmiaru powietrza zawiera sie w granicach 1,2 - 1,8. Dane które podałem to średnie wartości dla normalnych (urzytkowych) samochodów. Ale w nowoczesnych jednostkach napedowych...
Najłatwiej będzie przerobić mapę wtrysku softem od tuningu. Dawka gazu najprawdopodobniej jest stała a zmiany dawki roboczej obliczone dla PDE są takie same jak dla zwykłej pracy pompowtryskow. Wystarczy obniżenie dawek w sofcie, ingerencja w ciśnienie doladowania nie przyniesie spodziewanego efektu (będzie brakować momentu). Lepiej np.zmniejszyć wartość...
Podejrzewam, że masz zwyczajnie styrany silnik z przebiegiem>0,5mln i taką samą pompą. Przesuwając granicę odliczania dawki, spowodowałeś że silnik dostaje więcej paliwa - żaden to tuning. Prawdziwy polega na dołożeniu wraz z dawką, powietrza - bo w czymś ono spalać się musi. Za tym idzie jeszcze zmiana kąta wtrysku itd. Mało realne jest, żeby nagle...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika występuje w przypadku oporów stawianych przez rozrusznik lub utraty pojemności i mocy rozruchowej akumulatora, kąt wtrysku nie ma tu nic do rzeczy, w takim przypadku pomaga regeneracja lub czyszczenie rozrusznika, wymiana akumulatora lub podniesienie dawki startowej za pomocą programu diagnostycznego VAG-COM...
Ty co, elaborat chcesz uskuteczniać? To przedstaw krzywą dawki wtrysku w funkcji zmian termicznych poprzez propagację wypadkowej odbioru mocy, w kwestii prędkości obrotowej.
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
Zmiana dawki to nie rozwiązanie problemu tylko jego obejście. Przyczyna problemu jest nieznana. witam owszem nie sposób sie nie zgodzic ale parafrazujac klasyka ostatnich czasy jest alternatywny fakt Studiując mape tempetatury moza dowiedziec sie ze https://obrazki.elektroda.pl/4560514900_... start wtrysku paliwa nastepuje od 200 obr/min...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Oto dwie przykładowe !!! mapy wtrysku dotyczą uruchamiania silnika Obrazy wyjasniaja wszystko tam gdzie "0" nie ma dawki Jedna mapa z zerami dotyczy manuala a ta z pełną mapa dotyczy automata I juz wiadomo dlaczego przekodowanie na automat pomaga.... tyle tylko że nie tylko ta mapa jest inna zmienione sa również inne mapy i to nie jest rozwiazanie Rozwiazanie...
Komputer zbiera z czujnikow dane i analizuje. Jak nie pokrywaja sie z zadanym idealem to daje znaki. W benzyniaku korzysta przecież z czujników podciśnienia i przepływu. Stuk powoduje opóźnienia zaplonu i zmiane dawki paliwa. Mowimy o ekstremum a nie o normalnej pracy i wspolpracy tez z sondami tlenu. Idę o zaklad że zmiana parametrów w mapie spowoduje...
Odczytaj temperatury paliwa, cieczy i powietrza doładowanego, także dawki wtryskiwane w mg. czy też timing wtrysków. Prozaiczną przyczyną, może być idealna kondycja wtrysków.. To charakterystyczne ćwierkanie w dafach, świadczy właśnie mndz. inn o tym. O ile chodzi o ten dżwięk. Nie zwracaj na to uwagi, albo jedż do ASO jak cię męczy to. Bał bym się...
Pierwszy powód to, to że wężyki nie mają wzmacniającego je oplotu. Pod wpływem temperatury zmienia się średnica węży gumowych którymi doprowadzany jest gaz do silnika. Skutkuje to tym, że podawana jest różna dawka gazu w różnych stanach pracy silnika. Sterownik LPG może nie dać rady skorygować złej dawki gazu korektami. Błąd - sterownik LPG nawet nie...
Zmiana reduktora nie wchodzi w grę niestety.A czy może mi kolega wskazać te dwa otwory które trzeba zaślepić?Dowiedziałem się, że ten reduktor kompletnie nie nadaje się do montażu z mechanicznym wtryskiem bo rzekomo w tym systemie nie występuje podciśnienie zależne od dawki paliwa, czy to prawda?
Witam Auto przyjechało w trybie awaryjnym. Z diagnostyki wyszło błąd "Przeciążenie czujnika różnicy ciśnień spalin DPF". Po regeneracji wymuszonej i wyzerowania stanu FAP auto jeździło prawidłowo 10 dni. Ponownie błąd "przeciążenie czujnika różnicy ciś. spalin" oraz zapchany filtr. Czujnik sprawdzony na pinie sygnałowym zmiana napięcia przy zmianie...
EGT - Exhaust gas temperature - temperatura spalin i tu najistotniejsza jest ta w komorze spalania Opiszemy po krótce fuel trim w "nowych" autach czyli jak komputer dawkuje i jak się uczy nowej dawki. Niestety co producent auta to przyuczanie jak i kasowanie adaptacji oraz interpretacja korekt jest inna lecz tu podam ogólne zasady by nakreślić temat....
w chiptuningu zmieniana jest mapa zapłonu i wtrysku zmianę dawki paliwa to można za pomocą rezystora uzyskać-przyrost mocy prawie żaden a zwiększenie zużycia paliwa co najmniej 30% zidanel odpowiedź na twoje pytanie: Tak
Witam czy mógłbyś mi napisać stasiak64 jak ustawia się dawkę paliwa Dawkę paliwa ustawia się taką skośną śrubą regulacyjną na tylnej pokrywie pompy. Odkręcasz nakrętkę kapturową klucz 22, luzujesz nakrętkę kontrującą klucz 22 i możesz pokręcić całą śrubą.Jest w niej wkręt na śrubokręt-jego nie trzeba ruszać. Dodam że pół obrotu tej śruby to duża zmiana...
AFR - Air to Fuel Ratio - stosunek ilościa powietrza do paliwa EGT - Exhaust Gas Temperature - Temperatura gazów wydechowych Dodano po 6 1. czyli jeśli mi gaśnie (bardzo rzadko) przy wysprzęglaniu w mieście to mam źle nastawy bądź dysze dobrane. Tylko jeśli to się zdarzy to jest to najczęściej przy małych prędkościach i wysprzęglanie z obrotów poniżej...
Zmiana kodowania sterownika silnika nie zwiększa dawki paliwa, zmienia za to próg podawania paliwa, paliwo podawane jest już od 100 obr na minute. Ale powiem Ci że kolega ma ALH i też różnie pali, a wykluczyliśmy wtryski, rozrusznik, akumulator, masy na silniku, czyściliśmy nastawnik w pompie, kodowanie też zmienialiśmy, ale szału nie było, po zmianie...
o naprawie ustawiłem ciśnienie na 2,2. Być może wcześniej nastawy były pod całkowicie inne ciśnienie. Tego nie wiem. Ustawione ciśnienie gazu na reduktorze nie ma istotnego wpływu na dawkowanie ilościowe gazu. Algorytm sterownika Prinsa przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu. W tym przeliczeniu uwzględniane jest ciśnienie i temperatura...
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Czujnik temperatury wody ma istotny wpływ bowiem fałszowanie temp.powoduje zmianą dawki paliwa podczas rozrychu np. jeżeli na zimnym silniku czujnik mówi sterownikowi że ma 20stopni więcem zmniejsz dawke startowa. Ale u Ciebie problem jest też na ciepłym. Radziłbym sprawdzić po czujniku tem.prędkosć obrotowa podczas rozruchu byc może rozrusznik nie...
Tak jak kolega wyżej pisze.... Golf 4 ma troche zrąbane mapy startowe i jak obroty rozrusznika spadną poniżej 250obr/min to dawka drastycznie maleje i dlatego auto ciezko pali. Regeneracja rozrusznika, wymiany Aku pomogą ale na pewien czas. Poprawienie map w sterowniku pomoże na stałe. To zmniejszanie dawki ma na celu wedlug koncernu VW chronic dwumase......
wymiana pompy tandem nic Ci nie da bo to nie jest jej wina, kąta synchronizacji (a nie kąta wtrysku) nie musisz sprawdzać bo dobrze pali na zimnym więc jest OK, chodzi o to, że program ECU daje mniejszą dawkę paliwa na ciepłym silniku niż na zimnym w celu ochrony zamachowego koła dwumasowego, dokąd auto jest paroletnie, akumulator sprawny i tuleje rozrusznika...
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
co zaobserwowałem podczas regeneracji to rozgrzewanie się lusterka. Czy zmiany, o których pisałeś np.: kąt wtrysku, dawki paliwa itd. mogą spowodować problem jaki opisałem ?
"Jeżeli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny (lambda=1)sonda lambda wyśle sygnał o napięciu 0,5V," Powyżej jest wykres, gdzie ta pionowa prosta jest od 0,8V do 0,1V. W przyrodzie nie ma czego takiego jak pionowa charakterystyka przełączania, on jest bardzo stroma ale jednak nie pionowa i idealnie dla lambda=1 (dla izooktanu) napięcie wyniesie...
Miałem kiedyś identyczny problem z VW Jettą 1,6 TD. Ponieważ grzanie świec żarowych rozpoczyna się po obniżeniu temperatury silnika do ok. 70° C, to w przedziale od 90 do 70° C rozrusznik musi więcej razy obrócić wałem silnika, żeby uzyskać temperaturę zapłonu ON (komora wirowa w głowicy). Rozwiązałem problem w prosty sposób. Przesunąłem granicę zadziałania...
Witam. Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje. Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego...
***mam pytanko po co w mapce - strojenie po obrotach można w kolumnie 0,0 ms (kiedy na benzynie występuje cut off) wpisać korektę wtrysku na lpg na plus albo na minus ? ---To nie jest 0.0 a od 0.0 do kolejnej pozycji chyba 1ms?? Nie każdy sinik ma typowy cut-off na 0.0ms czasami daja jakieś dziwne 0,8ms 0,5ms..... tego nie rozumiem po co tak jest. ***Chciałem...
Daj do zakładu gdzie ustawiają wtryskiwacze i pompy wtryskowe. Taka ilość otworków może powodować że dawka będzie za duża.
A od kiedy "ssanie" ma wpływ na dawkę paliwa ? Masz rację, bo Diesel nie ma ssania, pisząc "ssanie" w cydzysłowiu miałem na myśli "dźwignie" zwiększenia dawki paliwa czy zmiany kąta wtrysku albo jedno i drugie, nie jestem pewien, która w wersji manualnej wyglądała tak samo jak ssanie w benzyniaku i w sumie do tego samego służyła. W późniejszych "unowocześnionych"...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
Burza mózgów -doszło do obciążenia układu sprężarką , mogło by być ale znając sie na napędach zastosowałbym zawór sterujący na dolocie . Ale pomysł nie podchodzi bo sterowanie jak za czasów łodzi podwodnej RYŚ tysiące zaworów upustów odpowietrzników. ..ja wiem czy tysiące ???... Dysponując 6 cylindrowym silnikiem jedynie 6 elektrozaworów zamontowanych...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Ok więc od początku. Czy w tym silniku jest dodatkowa pompka wstępna, która jest umieszczona poza właściwą pompą wtryskową jak np. w 1.9 PD VW, czy występuje tylko pompa wtryskowa właściwa (ta napędzana rozrządem gdyby ktoś nie wiedział)? Czy czujnik temp. w tym silniku odpowiada za rozruch, zmianę kąta wtrysku, dawkę startową, przy różnych temp. jak...
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Zmieniasz dawkę paliwa zachowując bez zmian statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa. Przy tej samej prędkości obrotowej wtryśnięcie mniejszej dawki paliwa zajmuje mniej czasu (w tym wypadku pisząc czas mam na myśli stopnie OWK), tak więc bez zmiany kątu początku wtrysku (SOI), zaskutkuje to wcześniejszym (EOI) końcem wtrysku. Rozproszone paliwo wcześniej...
pin 2 i 4 są od czujnika temperatury G2, z których to pinów sygnał jest podawany na wskaźnik temperatury silnika w desce rozdzielczej, rezystacja powinna chyba być identyczna jak podczas pomiaru na G62 - czyli drugiego czujnika, z którego pinów 1 i 3 sygnał jest podawany do sterownika silnika, jeśli uszkodzi się którykolwiek z nich to i tak trzeba wymienić...
po pierwsze to jaka zmiana ciśnienia powietrza? sprawdź lepiej jaka dawka jest na pompie wtryskowej i czy wtryski OK
Ustaw kąt wtrysku jak należy, zrób coś żeby ten przyspieszacz działał. Kręciłeś na pałę dawką paliwa a tam obrócenie trzpienia o kilka stopni powoduje duże zmiany. Ustaw kąt wtrysku na zegar, jak nie odpali to zwiększaj dawkę paliwa delikatnie tak aż odpali, a następnie ustaw dawkę tak jak należy. No i sprawdź czy wszystkie świece grzeją, bo w temperaturach...
hm tego nie wiem a jak to sprawdzić. firma która robiła pompę i wtryski zaproponowali mi zmianę na mapie dawki rozruchowej silnika na ciepłym. ale ja chce jeszcze wymienić czujnik temperatury na silniku może on wprowadza jakiś zamęt problem nie jest to drogie bo 60 zł oryginał GM.
Owszem lepszy reduktor dużo daje, natomiast ja na tym zrobiłem kilka aut i nie miałem takich problemów, jedynie to coraz uboższa mieszanka podczas przyspieszania, po prostu siada, jakieś ostatnio 1,8 na tym poszło chyba 90 KM, szału nie było ale dziurę miał zarówno BRC jak i ten w okolicy 1000 RPM i chyba przy 2000 też coś było. Pospuszczałem się nad...
Witam, posiadam skuter 125ccm "4t" Nova Motors SP125i 2019r. wtrysk. Mam problem z dawką paliwa. Po zmianie wydechu na tuningowy (seryjny był uszkodzony), nie trzyma mi wolnych obrotów oraz ma za dużą dawkę paliwa . Jedzie ledwo 75 km/h a normalnie jechał z 85km/h i pod górki jedzie bardzo słabo. Zwalniają obroty oraz bardzo dużo pali. Jak to wyregulować...
Witam kolegów i jednocześnie proszę o sugestie co do usterki w Scani R420. Samochód gwałtownie tj. z dnia na dzień zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach. Z daleka słychać, ze silnik nierówno pracuje, lekko przerywa, ma metaliczny pogłos i kopci na czarno przy przegazówkach i zmianie biegów. Sprawdzane były cewki od kata i dawki wtrysku, zawór...
Zrobiłem tak: -zaślepiłem zawór EGR -zwiększyłem dawkę wtrysku na pompie Po tych zmianach górki które do tej pory pokonywałem na 3 biegu teraz pokonuję na piątce.Zadymienie za autem jest w normie więc zostaję przy tym.Zużycie paliwa raczej nie wzrosło i kosztów żadnych też nie miałem więc jestem zadowolony.Turbo było by lepsze ale z drugiej strony dodatkowy...
Zmiana silnika na TURBO przy podobnej mocy, pozwoli zaoszczędzić conajwyżej 25-30% paliwa. Taki zysk oferuje sprężarka. (W mojej ocenie, zużycie paliwa zależy od obciążenia, czyli od wykonanej przez silnik pracy. Jak dasz słabszy silnik a będziesz nim chciał wykonać dokładnie tę samą pracę (ładunek x prędkość) to zużyjesz ~ taką samą ilość ropy. No...
Wtryski podłożyłem z sprawnego auta i bez zmian. Kody są wpisane zapamiętane. Ewidentnie za duża dawka paliwa . Nie spala tego , dzwoni w nim jak w przyduszonym polonezie. I czarno za nim przy czym doładowanie jest.
Komplet wtryskiwaczy podmienionych. Bez żadnych zmian w pracy silnika, nadal twarda praca. Czy ktoś się orientuje czy pierścień magnetyczny na kole ma wpływna odczyt kąta wtrysku? Diagnoza postawiona - po podmianie sterownika pojawiło się poprawne wysterowanie dawką wtryskiwaczy i zmiana pracy silnika. Jeśli ktoś jest chętny na naprawę mojego sterownika...
Po wymianie węży konieczne jest ponowne strojenie auta. Generalnie sam sposób podłączania wtrysku do kolektora nie powinien mieć homologacji gdyż powoduje zmianę dawki w funkcji ciśnienia kolektora a co za tym idzie pogarsza spalanie i emisję trujących substancji.
Chodziło mi o to że przy maksymalnym otwarciu przepustnicy czasy wtrysków benzyny mają już maksymalny czas otwarcia który w przypadku tego silnika wynosi 16ms to komputer gazowy i tak zwiększa czas wtrysku gazu wraz ze wzrostem obrotów czy to normalne zachowanie staga 4?? Pokaż jak wygląda mapa w STAGu w Twoim aucie... napisz też jak przygotowałeś...
To raz, a dwa mierz siły na zamiary. Nie można dac wszystkich suwaczkow na raz do góry, wieksza dawka w dielsu to wieksze egt, egt to ryzyko splyniecia tłokow... Podobnie z kątem wyprzedzenia wtrysku. Ja U siebie robie bardzo niewielkie zmiany, kazda zmiane sprawdzam i loguje.
Tak powinno być. Jak się boisz to mogę Ci nagrać filmik jak to w moim e46 wygląda - jest bardzo podobnie (startuje z ok 1000 obr/m, w zimie 1100 obr/m), a nawet gorzej, bo stabilizacja wolniejsza i mniej dokładna (jak opadną to chwilę schodzi zanim dokładnie dobije do nominalnych 900 obr/m, taka uroda BMW, inne modele mają podobnie). A Yaris z kolei...
Żadnej reakcji na zmianę dawki tzn. na 3mg, 5mg czy 8mg silnik kręci maksymalnie do 3k rpm. Kąta wtrysku nie ruszałem, bo wcześniej przecież normalnie silnik pracował, a wymieniony został tylko nastawnik.
Dziwne, bo auto ma dopiero 80kkm... A może 180kkm? Ktoś go mógł przekręcić. A jakie powinno być idealne dawkowanie i różnice max pomiędzy nimi? Poza tym czy wszystkie powinny być na plusie bądz wszystkie na minusie? I może wystarczy wlać coś do czyszczenia wtryskiwaczy do paliwa? Chociaż już wlewałem i żadnych większych zmian nie było...
Skoro tak, co sprawdzone: - pompa paliwa nowa, filtr paliwa nowy, ciśnienie na zimnym 3-3,5 bara - ciśnienie ma cylindarach : 14-14,5 (zimny silnik) - iskra ok, w podczas kręcenia też nie zanika - rozrusznik zasuwa, aku podmieniony i na kable też bez zmian - wtryski ok, równo sieją, nie przeciekają Wychodziło że sterownik NIE podaje dawki rozruchowej,...
Witam ponownie otóż sprawdziłem dziś czujnik przepustnicy i niby jest ok, ale czujnika temperatury płynu nie sprawdziłem tylko który to jest czujnik bo są tam trzy jeden na dole i dwa u góry .Przepraszam za moje głupie pytanie oraz ze tak puzno odpisuje ,ale mam teraz 2 zmianę i nie mam dojścia do neta.
Kąt wtrysku ustawia się tylko i wyłącznie kręcąc pompa.Kompem można wyregulować dawkę wtrysku,jednakże możliwości jej zmiany i tak nie są wielkie,najlepiej przesuwać nastawnik.Co do sprawdzenia kata wtrysku.Jak uruchomisz vaga,wejdź w blok pomiarowy 01,grupa 000,następnie przełącz na nastawy podstawowe i zobaczysz przycisk TDI timing,kliknij tam i pojawi...
Możesz to pytanie inaczej zadać ? Co konkretnie chcesz się dowiedzieć ? Które parametry silnika decydują o wysłaniu sygnału zmiany kąta wtrysku na tej pompie, bo z tego co wiem jest tam z tyłu zawór elektromagnetyczny który przestawia chyba dawkę i kąt wtrysku, tylko w jakim momęcie dokładnie?
No dusić może, bo zła dawka, ale czy MAP od razu wzrasta czy co? A po powrocie na PB jest mniejszy? Na szybko ustaw ten mnożnik wg tego co podałem, czyli zmiany czasu wtrysku PB po przełączeniu na LPG.
Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku: - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku, - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku, - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże...
Witam. Mam problem z focusem 1,6 tdci wymieniona została pompa wysokiego ciśnienia ponieważ na starej nie palił. Na nowej (używanej ) zapala ale po dodaniu gazu pow. 3000 obrotów samochód gaśnie. Błąd dawkowanie paliwa i zasilanie paliwem . Sprawdzone wtryski są ok wymieniony zawór dawki na pompie i bez zmian. Nowy filtr paliwa . Są momenty że przez...
Podkręciłem obroty i dawkę paliwa, obroty się zwiększyły, ale dawka paliwa nic nie pomogła, żadnej odczuwalnej różnicy, spalanie tez chyba nie uległo zmianie. Za regenerację wtrysków zapłaciłem chyba po 40 zł, podobno bardzo lały, tak mówił mechanik. Filtry wyczyszczone, odstojnik też.. Pompa, kompresja i kąt wtrysku nie tykane.. Nie wiem czy opłaca...
Jak podmieniałeś pompy i bez zmian to może lać wtrysk. Gołym okiem tego nie zobaczysz popuszczając przewód. Przy lejącym pompa ma zmniejszoną dawkę. Zamień wtryskiwacze miejscami, 2-3 Co tak na raty to robisz? Zrób raz a dobrze, jak Ci dobrzy ludzie radzą. :) Napisałem wcześniej byś dał wtryski do sprawdzenia. Mierzyłeś kompresje to trza było to zrobić...
Czy ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł, wtryski zregenerowane - nowe końcówki, układ wyczyszczony, pompy podmienione, a falowanie nadal się pojawia. Tylko ten problem pozostał. Pojawia się to na mocno rozgrzanym silniku, czyli pewnie paliwo, jak jest ciepłe, po kilkudziesięciu kilometrach, na wolnych obrotach. Nie robione wyuczanie dawek wtrysków, bo...
Teraz reszta : instalacja sekwencyjna spokojnie może być ustawiona na bogato. A jak ? ano wystarczy wziasc zalozyc sonde w dupke tlumika i wtedy widzisz jaki jest AFR w OL i CL i ustawiasz. W jaki sposób to zrobić w CL? Nie zajmuję się tym zawodowo, a amatorsko to mam tyko obserwacje z moich eksperymentów w corolli oraz wycinkowe z meganki i bez sondy...
Właśnie kompresja była ok na wszystkich cylindrach, luzy zaworowe ustawiałem przy okazji wyjęcia wtrysków i też nic nie pomogło. Silnik to 300TDI 98 rok, poszukam jakiegoś oznaczenia na silniku, ale przy ustawianiu luzów zaworowych wszystko wydawało mi się funkcjonować prawidłowo. Czy pompa w tym aucie ma zwiększanie dawki lub zmianę kąta na zimnym...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
"Po zmianie synchronizacji z -0,5 na +4,9" - a nie powinno być na zero ? . Powinno, przyspieszając wałek, zmniejszasz ciśnienie wtrysku i dawkę paliwa, dlatego nie faluje na wolnych.
pompa była od zwykłego diesla z górą założona od td. po zmianie na pompe od td zaczął normalnie kopcić :) na czarno.po lekkiejregulacji wszystko jest ok
Witam.Jak w temacie mam problem z audi a3 1.9 tdi ahf 98rok . Pali bez problemu jednak dopóki nie osiągnie temp. ok.65-70 *C bardzo dymi szarymi spalinami wygląda jakby nie do końca spalała mieszankę tak przy 1600-2800obr/min (na postoju i w czasie jazdy) przy czym delikatnie rzuca szarpie silnikiem (czuć wypadanie zapłonu). Spaliny w tym momencie wydobywające...
Da się ,ale te silniki są wyjątkowo awaryjne, a konkretnie pompy paliwa. No jedna z wielu bzdur jakie krążą w formie legend... Te silniki są: - zarżnięte do granic możliwości gigantycznymi przebiegami i bezmyślnym katowaniem - dobite przez pseudo-mechaników - pogrzebane przez olejopodobne substancje wymieniane od wielkiego dzwona... Ale na pewno nie...
Juz sama nazwa powalila mni na kolana: "chip (rezystor)"!!!!!!!!! Jestem elektronikiem i nie wiedzialem ze na rezystor mowi sie chip. A ten "wzrost"mocy(i spalania) uzyskuje sie poprzez oszukanie komputera za pomoca zmiany rezystancji sondy lambdy i uzyskaniu bogatszej dawki.
A mnie to się wydaje że to nie jest taka zwyczajna sonda lambda tylko to się nazywa LAF czyli czujnik okreslajacy wartość spółczynnika składu mieszanki. Tak to przynajmniej z tekstu wynika który zamieszczam poniżej: Do napędu Civica 5D przewidziano gamę czterech nowoczesnych, ale już wypróbowanych szesnastozaworowych silników. Trzy z nich przekonstruowano...
Czerwonych AC jakoś samo AC nie zaleca, wszędzie na ich forum polecają dwa czarne ;) a trochę tam siedzę. Dodano po 5 Tak na marginesie przy rurce 6mm to wg mnie nie ma o czym dyskutować. Niektóre galanty 150KM nie idą na fi 6mm bez rozwiercania. Upewniłbym się czy aby na pewno 6mm jest wystarczające dla tego auta na max bucie, jak brakuje mu LPG to...
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
A kąt wtrysku dobrze ustawiony ? Można jeszcze poprawić dawkę rozruchową. W twoim silniku a przypuszczam ze na pompie wiąże się to z wylutowaniem kości.
może to Was zaciekawi, jest to schemat komputerka samochodowego, który był publikowany w PE ----------------------------------------... Do wykonania wszystkich obliczeń wystarczą tylko dwie wielkości: • czas otwarcia wtryskiwaczy; • prędkość jazdy. Komputer samochodowy nazywany dalej komputerkiem...
Temat dla znawców TDI Audi A4 TDI źle odpala n ciepłym i zimnym silniku. Strasznie długo trzeba kręcić. Dostałem auto na 20 minut wiec wypisuje swoje spostrzeżenia: Wywiad z klientem: Klient twierdzi że stało się to z dnia na dzień. Miesiąc wcześniej wymieniany rozrząd i filtr paliwa. Po wymianie rozrządu jeździł 3 tygodnie ok. Audi z silnikiem TDI...
fakt faktem to co piszecie napewno denerwuje tych ludzi którzy chipują auta na codzień. prawda jest taka że konstruktor silnika określa jaki program dla danego silnika będzie najkorzystniejszy pod względem eksploatacji. a to że ludzie piszą że tanie chipy są gorsze od innych ?? niech się zastanowią co sami robią... robią dokładnie to samo. Każde auto...
Muszę kolegę rozczarować - zaadaptowanie pompy rozdzielaczowej, jakkolwiek teoretycznie możliwe, o tyle praktycznie jest niewykonalne - znajdź kogoś kto dorobi elementy mechaniczne do sprzęgnięcia pompy z silnikiem -tj. podstawę mocowania i tzw. sprzęgiełko, a potem jeszcze kogoś kto tę pompę wyreguluje do poprawnej pracy - a to nie tylko zmiana zakresu...
Tak głęboko to ja w tym nie siedzę, ale na chłopski rozum: przy gaźnikach po zmianie cylindra trzeba zmienić ilość dawki paliwa (wymiana gaźnika na taki z większą gardzielą, dyszami itp) żeby to chodziło. Tu wtrysk raczej jest zestrojony z pojemnością, więc jeśli zmienisz pojemność a nic w mapie wtrysku to pewnie wyjdzie z tego kicha, czyli efekt taki...
dawki wtrysku zmiana dawki różnica dawki wtrysku
bęben drukarki laserowej electrolux wirowanie odpompowania przepustnica elektroniczny mechaniczny
Panel sterujący nie działa w koparce Atlas 1404 Cyfrowa ramka Medion MD85018 - problem z Wi-Fi