No i gitara, jak dasz radę naprawić to temat zamykaj :-)
Ale skoro dmucha w kratki wlotowe, to ma silnik odwrotnie podłączony jak nic. No wiesz co Paweł??? Jeszcze zacznę podejrzewać, że nigdy w życiu starego Vito nie widziałeś (lub co gorsza nie wiesz jak działa dmuchawa)... Otóż Vito ma dmuchawę promieniową/odśrodkową (czyli "turbinkę") która zawsze dmucha w tą samą stronę - niezależnie od kierunku obrotów....
Według mnie to nie ten silnik odpowiada za funkcję zmiany kierunku nawiewu lecz ten z poniższego załącznika.
Jak podasz na szybę włączy sie AC. Osuszanie szyby.
Nie ma chetnych, no wiec sam sobie odpowiem :). Za nawiew odpowiadaja dwa silniki: jeden do wlaczania/wylaczania wewnetrznego obiegu powietrza, drugi do zmiany kierunku nawiewu - i ten wlasnie byl uszkodzony. Panel sterowania nadmuchem to tylko wylaczniczki z diodkami, zadnej elektroniki.
Moim zdaniem jak zmieni na wyświetlaczu to silnik,jeżeli jest jeden umarł.
Nie działa zmiana kierunku nawiewu. Jest to rocznik 2002 z klimatronikiem, więc zmiana kierunku nawiewu sterowana jest silniczkiem. Nikt na innych fora nawet się nie odzywa w tym temacie. Może ktoś ma schemat takiej instalacji, jak to pomierzyć? Nie mam możliwości podmienienia sterownika( mało spotykany). W książce "Sam naprawiam" opisany jest układ...
Zrobiło się cieplej, więc zamontowałem nowy silniczek (ASO) od zmiany kierunku nawiewu. I tu mam problem, bo silniczek nie reaguje na przełączane zmiany kierunku nawiewu. Wyłącznik krańcowy jest sprawny. Mechanizm przełączania klapek nasmarowałem i pracuje lekko. Klapka obiegu zewnętrznego/wewnętrznego, która jest za schowkiem chyba nie ma nic wspólnego...
Pierwszą i podstawową informacją o niedziałającej zmianie kierunku nawiewu jest to że dmucha tylko na szybę. Jeśli twierdzisz że siłowniki działają to musisz sprawdzić czy zamykają kanały od kierunków nawiewu, bo skoro siłowniki działają i poruszają klapki to musi być zmiana kierunku nawiewu. Masz tam jeszcze po stronie pasażera taką gruszkę która magazynuje...
Odkręcałem dziś w kabinie panel z pokrętłami i wychodzi od tego pokrętła zmiany nawiewu linka która idzie w kierunku kolumny kierowniczej i myslalem ze ona steruje zmianą kierunku nawiewu (mam Magnum z 2007 r.) A ten silniczek krokowy jest moze w tej puszce gdzie znajduje sie nagrzewnica? .. no i jak mam go ewentualnie sprawdzic?
Wyjmij schowek i sprawdź czy działają siłowniki podciśnieniowe i czy przy zmianie kierunku nawiewu czujesz różnicę.Wskaźnik na O norma.
Witam panowie jak w temacie jakieś 2 dni temu przestała działać dmuchawa i zmiana kierunku nawiewu.Wszystkie bezpieczniki Ok ale silniczek nie kręci sie na żadnym stopniu.Diody w przyciskach niby sygnalizują zmianę kierunku nawiewu ale jest totalna cisza.Spotkał sie ktoś z was z takimi objawami ?? A może poratuje ktoś schematem ?? Za pomoc z góry dzięki.
Mam klimatyzację manualną. Przy zmianie kierunku nawiewu z pozycji Szyba- Szyba+nogi kierunek powietrza zmienia się (słychać też pracę silniczka) . Przy zmianie z Szyba+nogi na same nogi i dalej przekręcając pokrętło w lewą stronę słychać pykanie (tak jakby coś się zacięło) i regulacji już nie ma. Jest jakiś prosty sposób na dostanie się do mechanizmu...
Witam, Posiadam dwustrefowy klimatronik. Nawiew i klima działają tylko na szybę (nogi i twarz nadmuch jest, ale niewielki), jakiekolwiek zmiany kierunku nawiewu nie odnoszą żadnych skutków, tak jakby nie było regulacji kierunku nawiewu. Klima działa mrozi, ogrzewanie jak należy. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną?
Najczęściej w tym modelu podciśnienie traci sie w przełączniku nawiewu wewnętrznego i zewnętrznego i wtedy nie działa zmiana kierunków nawiewu. Jest tam taka mała gumka która przełancza sekcje i gdy jest sparciała to puszcza i koniec.Trzeba wymienić cały przełącznik.
Usterka naprawiona. Pod maska sa dwa wezyki srednicy ok 2-3mm ktore musza byc podlaczone na podcisnienie od servo. zmiana kierunku nawiewu jest sterowana przez podcisnienie od servo. Pozdrawiam Ps.Nie wiem jaki blad zrobilem w poscie prosze wiec o jego poprawienie
myślę że to nie to!gdyż po włączeniu nawiewu przykładowo na kierowcę lub pasażera wieje powietrze zimne a powłączeniu na ciepłe wieje ciepłe. problem jest w tym że jest włączony nawiew zimnego powietrza i zimne wieje a po zmianie kierunku nawiewu na przednią szybę zamiast wiać zimne leci gorące i to bez dotykania pokrętła temperatury. pozdrawiam
U mnie jest większy problem bo radio w ogóle się nie włącza. Coś kiedyś pyknęło i od tamtej pory nie działa nic: ani wyświetlacz ani sterowanie nawiewami ani podświetlenie przycisków po prostu ciemno na całym panelu. Jedyne co się świeci to pokrętło zmiany kierunku nawiewu. 1. Bezpiecznik sprawdziłem, zarówno ten pod kierownicą jak i przy kostkach 2....
Za bardzo nie rozumiem po co ten mostek. Żeby silniczek działał w dwie strony, nie może być zasilany z mostka tylko bezpośrednio (polaryzacja na złączu zmienia się w zależności od kierunku obrotów). Nie mogę znaleźć informacji nt. tego aktuatora z Megane. On jest od klapek zmiany kierunku nawiewów, czy od klapy obiegu wewnętrznego? Na jednym ze zdjęć...
Regulacja zmiany kierunku nawiewu w caroplusach realizowana jest na bazie podciśnienia wykorzystywanego do popruszania siłownikami pneumatycznymi. Począwszy od układu wtrysku paliwa (pod obudową filtra powietrza) po prawej stronie patrząc na silnik, znajduje się wyjście przewodu gumowego z dodatkiem (na części prostej) cienkiej i bardzo kruchej rurki....
Witam. Odświeżę, gdyż mam podobny problem. Peugeot 307 2.0 hdi 136 km 2004 r. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. Nadmuch jest bardzo słaby, da się wyczuć dopiero powyżej ok. 3/4 prędkości wentylatora. Filtr przeciwpyłkowy nowy. Regulacja obrotów sprawna, ale słychać przez chwilę piszczenie wentylatora przy wyższych ustawieniach. Zmiana kierunków...
nadpalony styk - odpada bo po stykach idzie prąd rzędu kilkudziesięciu mA - tylko do wysterowania przekaźników. ja bym stawiał na przekaźnik bądź.. przełacznik od kierunku nawiewu (podczas zmiany kierunku zawiewu następuje redukowanie nadmuchu )
Często w takich silniczkach szczotki nie są w osi wirnika - są jakby przesunięte. Zmiana kierunku obrotów spowoduje ich dużo szybsze zużycie. Tak więc zaczynamy od przyjrzenia się, czy ustawienie szczotek jest symetryczne dla obu kierunków obrotów. EDIT: Moja wypowiedź dotyczy TYLKO "gołego" silniczka. Jeśli chodzi o właściwy kierunek obrotów turbinki...
Witam Mam problem z fordem galaxy 2009r. Radio dotykowe z navi. Panel sterowania nawiewu działa przez parę sekund i go wyłącza nie reaguje na żadne zmiany tzn.temperatury,prędkości i kierunku nawiewu.
Przód obudowy musi wciągać powietrze, a tył je wyciągać. Powietrze chłodne owiewa podzespoły i zwiększając temperaturę, unosi się w górę obudowy, gdzie powinien być wentylator wyciągający ogrzane powietrze na zewnątrz, lub zasilacz, który umieszczony na górze obudowy, wyrzuca część ogrzanego powietrza na zewnątrz. Zjawisko to chyba nazywa się indukcją...
ale ja ci powiem co jest bo teraz ostatnio robiłem albo masz bezpiecznik ciachniety lub musisz wyciagnac deske gdzie radiodwie srobki ugory we wlocie i dwie srobki kpo wyciagnieciu radia pod katem do tego odkrecic nakretki co sterujesz wentylatorem i zmianami kierunku ruchu nawiewu sciagniesz to i zdejmiesz pokrywe tam gdzie załanczasz wentylator prawdopodobnie...
Witajcie. Mianowicie podczas jazdy wyłącza się nawiew, na panelu pokazuje ciągle takie same wartości, jednak z nawiewów nic nie leci. Wentylator słychać że chodzi, tylko nigdzie nie dmucha. Zmiana kierunku i siły nawiewu nic nie daje. Po długich próbach rozkminy tematu ustaliłem, iż w celu chwilowej naprawy wystarczy wyłączyć przyciskiem ECON klimatyzację...
Dzięki za szybką reakcję. Jedyne słyszalne zmiany obserwuję przy regulacji kierunku nawiewu np z szyby na nogi albo na kabinę, wtedy po 1-2 sekundach ustawia się na dany obszar. Przy regulacji temperatury nie słychać.
Hej postanowiłem odświeżyć temat bo mam podobny problem. Kupiłem Lagunę 2003 rok i z lewej strony wszystkimi nawiewami dmuchało tylko zimne, a z prawej można było regulować (tylko że na max wydawało mi się że nie dmucha tak całkiem gorącym jak powinno). Lewa strona nie reagowała kompletnie na zmiany ustawień temp. Poszperałem w necie i dowiedziałem...
Przepraszam, źle się wyraziłem. Jeden przewód idzie z kolektora, a drugi chyba idzie do przełącznika w środku auta. Jeśli dobrze myślę, to jeśli odepnę od kuli wężyk przychodzący do przełącznika (ten jest poprzerywany), z kuli powinno wylatywać powietrze, a tak nie jest. Kula to tylko zbiornik na sprężone powietrze no nie? Dodano po 3 Znalazłem taki...
Witam. Mam sanochód marki opel omega B 20 1998 sprowadzony z Angli i przerobiony. Nie działa pokrętło od regulacji zmiany kierunku przepływu powietrza. Nawiew jest tylko na nogi z prawej strony, a nie ma na szybę i inne kierunki. Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, jak dostać się do tego i jak naprawić? Pozdrawiam Manzy84
mamy. Poszukaj na forum znajdziesz odpowiedź :) Sprawdź podciśnienia z kolektora do sterowania
Witam. Nie mogę rozwiązać problemu z regulacją nawiewu i grzania, Laguna 2 przedlift. Od jakichś dwóch lat już mam problem z regulacją nawiewu i grzania, do tej pory pomagała bateria 9V lub zmiana panelu. Od niedawna klimatyzacja przestawała pracować powyżej 2 tys. obrotów i totalnie przestała działać regulacja kierunku nawiewu i temperatury. Tylko...
Witam.Mam problem z moim autkiem z 1993roku..Mianowicie siadła mi elektryka od strony kierowcy-nie działa regulacja foteli,lusterek,szyb.Działa jedynie centralny.Kolejna sprawa to climatronic-wyswietlacz wskazuje działanie a nie ma reakcji zmiany nawiewu,siły,kierunku i temperatury.Ktoś miał już taki problem?Jakieś rady i schematy mile widziane.
Napewno nie podłączył wszystkich cięgieł od pokrętła zmiany kierunku nadmuchu.
Witam, mam problem z klimatyzacją opel astra H. Działała dobrze aż nagle włączam samochód i zaczął ekran się robić dziwny jak telewizor gdy gubi sygnał radiowy. Wyłączyłem i włączyłem auto przestało tak robić lecz klima wariuje... gdy włączam nawiew na tylna szybę nagle obroty wzrastają na 6. Gdy wyłączam nawiew to włącza się auto które nie mogę wyłączyć...
Czy jak wciskasz coś na panelu typu zmiana pozycji nawiewu to czy coś słychać pod deską? Odpowiednio to co wciskasz pojawia síę na panelu?
Czyli co trzeba by zrobić żeby chodził w drugą stronę ? To auto było przerobione z wersji angielskiej i ma włożony angielski wentylator w nagrzewnicę z "normalnego" auta. Wszystko działa a nawiewu nie czuć, więc podejrzewam, że powinien się kręcić w innym kierunku.
Witam, mam mniej więcej taki problem: -kierunkowskazy oraz światła awaryjne działaja tylko wtedy gdy są wyłączone światła, -nawiew nie działa na żadnym biegu, jednak widać jak licznik przygasa przy zmianie biegów dmuchawy, -choinka na liczniku (podswietlony diody kierunków oraz świateł długich, wskazniki paliwa i temperatury są powyżej max., no i nie...
nie musisz sciagc lewarka zmiany biegów, środkowy kokpit przykręcony jest przy nawiewach górnych i po wyjęciu radia są dwa wkręty, po odkręceniu tych wkrętów możesz zdjąć kokpit. Potem odkręć panel sterujący do niego podłączone są dwie linki które sterują kierunkami nawiewów.
Mam problem z autem jak w temacie. Po ustawieniu prędkości obrotów oraz kierunku nawiewu na opcję auto nie ma żadnej reakcji układu podczas zmian temperatur. Wszystko działa tylko przy temperaturze maksymalnej i minimalnej. Żadna konkretna temperatura nie działa. Dodam, że na pozostałych opcjach wszystko działa dobrze.
Kupiłem forda fieste z 2008r fabrycznie jako van. Niestety nie sprawdziłem i nie do końca działa nagrzewnica, znaczy cały czas pracuje nie da się zmienić na zimne i kierunki nawiewu nie również nie reagują na zmiany. Czy to wina konsoli czy coś innego? Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie gdzie szukać przyczyny proszę o pomoc.
Zostawiam rozwiązanie dla potomności: Jeśli Opel Vivaro, Renault Trafic czy Nissan Primastar roczniki 01-14 ma podobne objawy (brak możliwości przełączenia nadmuchu) należy zdjąć środkową obudowę i dostać się do kabli za przełącznikami. Najprawdopodobniej linka zmiany kierunku nadmuchu jest pogięta i nie wchodzi w otwór. Można ją wyprostować czasem...
Dzień dobry, w Manie j/w działa wentylator kabiny, słychać jak pracuje, reaguje na pokrętło, ale nie odczuwam niemal nic na ręce. Filtr przeciwpyłkowy czyściutki - bez niego nic się nie zmienia. Zmiana cyrkulacji powietrza i nawiew bocznych szyb nic nie zmienia. Po podpięciu texy brak błędów w klimatyzatorze. W parametrach widzę zmianę, gdy włączam...
Wbrew pozorom może to być skomplikowane (układ mechaniczny, krańcówki, zmiana kierunku obrotów), proponuję zmienić koncepcję i sterować wentylatorem nawiewnym za pomocą termostatu. W bardziej zaawansowanej wersji proponuję sterownik nawiewu i pompy cyrkulacyjnej, razem to daje względnie najlepsze efekty.
Witam kolegów Mamą autko kolegi Galaxy mk II z 2001 roku i brak jest sterowania nawiewami . Dokładnie nie ma możliwości zmienić kierunku nawiewu oraz brak możliwości zmiany temperatury . Ciągle leci zimne powietrze a przy tej pogodzie nie jest to najlepszym rozwiązaniem i przeszkadza .Dodam ,że brak jest również podświetlenia panelu i nie działa zegarek...
mam chyba identyczny problem, jakieś propozycje? Gdy włączam klimę (dwustrefowa) jest ok, leci bardzo zimne powietrze, kieruję je jak sobie zarzycze, zmieniam prędkośc dmuchawy itd. Po ok 20-30 minutach jakby przestawala chlodzic, zmiana temperatury, przejścia na ECON, auto itp. nic nie zmienia, nie mogę skierowac powietrzea np "na twarz". Slychac wentylator...
Podczas powrotu z pracy usłyszałem coś dziwnego. Dziwne przeskakiwanie z głębi deski po stronie pasażera. Dzieje się to po włączeniu zapłonu nawet na wyłączonej dmuchawie. Hałas wydobywa się z okolic schowka pasażera. Dźwięk trudno opisać. Coś jakby przeskakujący laser na płycie CD, odczytujący stary dysk w komputerze. Takie chrobotanie. Po włączeniu...
dziś podłączyłem samochód pod komputer i wyskoczył błąd "65535 uszkodzony moduł sterujący", ponaciskałem wszystkie przyciski pokombinowałem w jedną stronę w druga stronę i zaczęło dmuchać ciepło, i odkryłem że jak zmieniam temperaturę tylko przy nawiewie na przód (a jednocześnie automatycznie zmienia sie temperatura nawiewu na tył) to z tyłu ładnie...
Więc tak! Co do termostatu, nie wydaje mi się aby tu był problem. Silnik rozgrzany jest prawidłowo. Wskazówka temperatury silnika stoi w miejscu, nie faluje. Nic się nie dzieje. Chyba że, wziąć pod uwagę bezwładność elementów. Silnik ma większą bezwładność niż nagrzewnica, więc jakiekolwiek zmiany w układzie chłodzenia będą odczuwalne właśnie na nagrzewnicy....
kierunek nawiew zmiana nawiew kierunek nawiew citroen
sprzeda komis passat kontrolka ciśnienia oleju automatyczna antena
unitra r8040 schemat mikrokomputer cobra1
Ukryte menu w Pioneer DMH-G220BT - dostęp i funkcje Schemat regulatora temperatury kominka Delta 100K