Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Wszystko zależy z której strony patrzymy. Mnie się wydaję że jak stoję za maszyną i ją trzymam za uchwyt to pod uchwytem mam kosz a z przodu (przed koszem) mam wałem (ja mam założone sprężyny). Wałek kręci się tak że sprężyny zdrapują starą trawę i wrzucają do kosza. Tak czuć jest jakby maszyna chciała sama jechać do przodu bo to efekt wbijania się...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Czemu robicie zadymę z tak prostej rzeczy?? czy na elektrodzie musza być tylko profesorowie? przecież w opisie pisze jak byk " DC110V-300V lub AC220V prostowanie" może niech jeszcze odmówi paciorek i splunie przez ramie. Nie rozumiem tego portalu..
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2.
Witam, chciałbym się dowiedzieć, jak zmienić kierunek obrotów silnika w Beninca 424 z centralką CO.B24-SW, bo brama, jak jest otwarta, to napęd widzi, jakby była zamknięta.
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Idą 3 fazy i do czujników halla
Na schemacie widać dwa uzwojenia (sprawdzić czy są równe/rezystancja). Zmienić punkt zasilania z sieci; teraz/na rysunku jest: bezpośrednio na black i pośrednio -przez kondensator -white; zmienić na: bezpośrednio na white i pośrednio -przez kondensator -black.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Nie da się zmienić obrotów, bez ingerencji w wyjścia w uzwojeniu silnika( w środku).
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
Zmieniasz tylko w jednym miejscu. Zmiana w dwu MOGŁABY dać kombinację taką że znowu wiruje w złym kierunku.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Centralka do sterowania centralnym zamkiem w samochodach jest tak zrobiona że każde naciśnięcie przycisku powoduje zmianę biegunów na wyjściu. Może coś takiego spróbuj zastosować. Pozdrawiam
Silnik traktujesz jak 1 fazowy z uzw pracy i tak aplikujesz przełącznik L-O-P , tak jak dla 1 fazowego.
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
Za pomocą dwóch styczników, najpierw wybierasz kierunek obrotów a później uruchamiasz silnik.
Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
Witam ! Jest to prawdopodobnie silnik do polskiej pralki automatycznej. Silnik ten jest silnikiem który posiada dwa rodzaje obrotów: wirowanie około 2700obr/min kolory przewodów to :biały, niebieski i czerwony pranie, wolne obroty (nie znam prędkości obrotowej) kolory przewodów: biały, żółty, zielony Aby silnik pracował na wysokich obrotach (wirowanie)...
Witam. Prostota nie jest tu wskazana. Silnik musi się zatrzymać więc musisz mieć przycisk STOP. Nagła zmiana kierunku obrotów nie wpływa dobrze na części mechaniczne silnika. Co do różnicy pomiędzy stycznikaiem a przekaźnikiem. Ten pierwszy posiada najczęściej oprócz styków głównych , styki pomocnicze . W Twoim wypadku służą do blokad i podtrzymania...
no na razie nie rozebrałem fotela , ale z kazdego wychodzą dwa przewody przełacznik ma trzy piny 0---0---0 i dosrodkowego doprowadzone jest napięcie które jest rozdzielane na prawa strone lub lewą. Wydaje mi się , że moc silnika zblizona jest do silnika od wycieraczek .
jak zrobić układ który by zmieniał kierunek obracania się silnika jednofazowego, i taki sam układ dla silnika trójfazowego ?
zibi ma rację ale jest tez inny sposób stojan składa się z 2 cewek jeśli jest mozliwość to zwierasz zasilanie natomiast połączenie z drugiej strony cewek rozcinasz i tu podłączasz zasilanie pozdrawiam
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Ja proponuję koledze rozwiązanie bez krańcówek bez zbędnej elektryki tylko przełącznik zał /wył do zasilenia silnika . Dziwię się bo kolega pisał ; Jeśli chodzi o mechanikę, to nie będzie większego problemu więc w czym problem . widział kolega kiedyś (zapewne tak)parowóz to koło które napędzane jest przez tłok wykonuje ruch posuwisto-zwrotny . Podobne...
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
Wielkie dzięki za te odpowiedź, chyba tego potrzebowałem. Czy mogę zrobić tak, że przycisk z timera będzie jednocześnie przyciskiem z tego układu ? Pozdrawiam.
nie stety, ale metka na silniku jest tak zadrapane ze nie odczytam modelu oraz innych parametrów po za tymi ktore podalem...
Zmiana kierunku wirowania Twojego silnika uniwersalnego komutatorowego, polega na zamianie początku z końcem, jednego z dwóch szeregowo połączonych uzwojeń, tj. wirnika lub stojana. Początki i końce tych uzwojeń są wyprowadzone (zał. ilustr.): http://obrazki.elektroda.pl/2817935600_1... Na przykład zamiana "8" z "9" na przykładowym rys.:...
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Sterowanie napięciowe 0÷10VDC Dodano po 2 Fanatic93_ A poczytaj dokładnie, wszystkie posty i nie pisz bzdur. To nie Elektrodowy ,,Linefollower" tylko poważna Maszyna :D
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic94...
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
Włączenie silnika szeregowo z zasilaniem to dobry pomysł na zabezpieczenie urządzenia. Aczkolwiek układ może nie ruszyć w takiej postaci. Tak jak kolega wyżej pisał - to muszą być dwa różne typy tranzystorów (np. BD138 i BD139). Dodatkowo tranzystorami NPN steruje się stanem wysokim, a tranzystorami PNP steruje się stanem niskim
Więc wyjdź od schematu podłączenia dowolnego falownika z zasilaniem jednofazowym np LS IC5 [url=http://www.qnisz.pl/pdf/falowniki/L... strona 7. Falownik zasilany jednofazowo pozwoli Ci zasilać urządzenie u cioci Haliny przy...
Przełączenie prędkości obrotów możesz wykonać tylko gdy silnik stoi, inaczej możesz uszkodzić falownik, zmiana kierunku może być z falownika. Zresztą nie wiem czy jest sens korzystać ze zmiany obrotów na mniejsze, bo masz wtedy 1,3kW dostępnej mocy a jak obniżysz prędkość samym falownikiem, to na wale przy 700obr uzyskasz ok 1kW mocy, więc może być...
Może ma mostek prostowniczy w środku i dlatego nie zmienia kierunku przy zmianie biegunowości?Bo nie słyszałem o silnikach prądu stałego które by nie zmieniały kierunku przy odwrotnym podłączeniu zasilania.
http://obrazki.elektroda.pl/5903033900_1... Praca odbywa się między krańcówkami S16 i S17; Włączamy łącznikiem PRACA; jeżeli napęd stoi na S16 to załączy się R01 i samopodtrzyma oraz załączy KM11 (silnik) napęd dojdzie do S17 - załączy R02 i samopodtrzyma, załączy KM10 (silnik) oraz rozłączy R01. Taka cykliczna praca będzie się odbywać...
http://obrazki.elektroda.pl/3179469400_1... Witam. Prezentowany przeze mnie robot powstał jakiś czas temu w nudny i deszczowy dzień. Po prostu nie miałem co robić, a w tym czasie natrafiłem w internecie na podobne urządzenie. Kilka godzin pracy i całość gotowa. Robot wykonany jest z dwóch rodzajów drutu - ze szprychy rowerowej oraz...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Czujnik musi po wykryciu zaniku lub asymetrii wyłączyć zasilanie odbiornika 3 fazowego w tym przypadku silnika wiec musi rozłączyć stycznik. W czujniku jest przekaźnik i ten przekaźnik musisz wpiąć szeregowo w obwód zasilania cewki stycznika. Co do oznaczenia faz stosuje się specjalne wskaźniki kierunku faz dzięki temu można określić `` kierunek wirowania...
No więc jeśli chodzi o silniki to sprawa jest jasna: k.10 ULN2803 trzeba zasilić z +6V (takie jest Umin). Tym samym napięciem proponuję zasilać wspólny przewód silnika obniżając napięcie do 4V poprzez np. szeregowe włączenie dwóch lub trzech diod prostowniczych (5A) lub wykonać oddzielny zasilacz 4V o odpowiedniej wydajności. Pozostałe układy scalone...
No to można to zrobić dość prosto. Na filmiku widzisz ze tamten układ sterowny jest z laptopa przez jakieś usb, do którego podpięte jest najpewniej arduinio do niego podłączony jest sterownik silnika a na końcu jest silniczek. Ty chyba aż takich wodotrysków nie potrzebujesz. Na moje oko to potrzebujesz gałki do ustawiania obrotów i to wszystko. Ja bym...
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
czy w takim silniku można zmienić obroty silnika np po przez zamienienie miejscami kabli w kostce czyli niebieski na miejsce brązowego a brązowy na miejsce niebieskiego? To nic nie da. Należy zamienić miejscami przewody idące od cewek stojana do szczotek.
Silnik napędza wałek opiekacza sękacza Budowałem coś takiego w zeszłym roku. Attiny85 + parę elementów dyskretnych oraz dwa przekaźniki. Miękki start (w obu kierunkach, zmiana kierunku automatycznie z wyhamowaniem) nic nie piszczy mimo niskiej częstotliwości PWM.
Witam . Jak podpowida kolega Krzysztof,mając tylko trzy przewody, nie ma możliwości zmiany obrotów silnika.Dokonując kombinacji połączeń w sposób jaki opisałeś ,możesz jedynie uszkodzić silnik.Jedynie przez ingerencję w połączenia uzwojeń w środku silnika ,można dokonać zmiany kierunków obrotów.Lecz nie wiem czy jest dostęp do tych połączeń i czy uda...
Drugie moje pytanie brzmi co będę potrzebował aby zmieniać kierunek obrotu uchwytu tokarskiego oraz prędkość obrotową? sterownik jest w zestawie Bez szczegóółów trudno powiedzieć - sterownik może mieć wbudowane żądane funkcjonalności.
Niestety nie. Poza tymi IRF'ami, wymieniłem tranzystory (podwójne przełączniki) A7 (BAV99LT1G) jak i profilaktycznie diody Zenera 27V (choć te przebijały się przy 28V, czyli były sprawne). Nadal przy starcie kręci się tylko w jedną stronę (biegunowość odwrotna do nominalnej na kablach tzn. czerwony to minus, a czarny plus) i nie następuje charakterystyczna...
ale na twoim jest 1-0-2 No i tak ma być, jest prawidłowy. To jest stare oznaczenie.
nie kręci silnikiem bo nie widzi płyty zacznij od czyszczenia lasera mały poradnik z nieznanego żródła: Określenie przyczyn błędnej procedury startu Po pierwsze, należy sprawdzić czy dysk znalazł się na właściwym miejscu. W tym celu należy sprawdzić działanie mechanizmu otwierającego i zamykającego szufladę, przez przynajmniej dwukrotne powtórzenie...
Posiadam zestaw prysznicowy z elektronicznym sterownikiem dwudrogowym. Ostatnio po zaniku zasilania i ponownym załączeniu pojawił sie błąd E2. Przeszukałem Internet oraz skontaktowałem sie z serwisem TRES ale odpowiedź była tylko jedna - Należy wymienić jednostkę centralna, a że obecnie w sprzedaży jest nowszy model to konieczna jest wymiana sterownika/kontrolera...
Witam ! Czy silnik miał kondensator ? Zmianę kierunku obrotów wykonuje się przez zamianę miejscami np. E1 z A1 Zamiana E1 z A1 z jednoczesną zmianą A2 z E2 nie spowoduje zmiany kierunku wirowania. Pozdrawiam. Stefan ps. przydało by się zdjęcie silnika, typ silnika
Dzięki za info:D
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Witam, podsyłam schemat połączeń uzwojeń silnika 1- fazowego. https://obrazki.elektroda.pl/3877760100_... schemat po rozbiciu na dwa stany kierunku obrotów wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/1328449700_... Chciałbym zrozumieć dlaczego zmiana sposobu połączeń uzwojenia pomocniczego powoduje zmianę kierunku obrotów,...
http://obrazki.elektroda.net/7_128792894... Witam, Parę lat temu kupiłem rower z przeznaczeniem na dojazdy do pracy. Jeździłem równy rok od wiosny do wiosny nawet w śniegu. Zrobiłem 3000km, ale po zmianie samochodu straciłem motywację do pedałowania :) W międzyczasie wymyśliłem sobie elektryczne wspomaganie do roweru. Kupiłem szczotkowy silnik...
Witam Posiadam silnik prądu stałego na napięcie 27 V. Silnik ten posiada zintegrowany hamulec , który elektrycznie nie moge oddzielić od uzwojenia silnika. Chciałbym do jego zasilania zastosować sterownik , który umożliwia utrzymacie stałego napięcia tak aby hamulec mógł zwolnić i regulować jego obroty. W internecie znalazłem na znanym portalu internetowym...
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
między: Dodano po 1 Zmiana obrotów jest możliwa i nie jest trudna,ale jeśli sprawia Tobie problem to może prościej będzie "obrócić" stojan w obudowie (końcówki po drugiej stronie). muszę mieć po tej stronie (silnik z obu stron ma coś zamontowane)
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
To silnik do stroboskopu. Wystarczy dołożyc rezystancję szeregową lub ograniczenie prądowe. W.lepszej wersji zastosować przerwę czasową przy nawrocie.
Jeżeli Chcesz zmienić kierunek obrotów w tym konkretnym silniku ,musisz się dostać do uzwojenia i odszukać drugi koniec uzwojenia pomocniczego. Trzeba będzie rozłączyć istniejące połączenie i wyprowadzić na zewnątrz ten odłączony koniec uzwojenia. Wówczas będzie możliwość zmiany kierunku wirowania tego silnika gdy będziesz mógł przez układy połączeń...
Nie wiem czy jestem ekspertem, ale proszę. Mam nadzieje że przynajmniej będziesz wiedział co te krzaczki oznaczają. I nie ma za co.
No teraz już wszystko jasne. Z silnika wyprowadzone są cztery przewody, uzwojenie główne na zaciski W1 i W2, uzwojenie pomocnicze na zaciski V1 i U1. Reszta zacisków nie ma znaczenia, to tylko "kostki połączeniowe". Uzwojenie pomocnicze jest i musi być połączone szeregowo z kondensatorem. Zmiana kierunku obrotów polega na zmianie kierunku przepływu...
Jeśli to jest silnik szczotkowy DC z magnesem stałym, to zmiana kierunku obrotów następuje poprzez zmianę znaku zasilania, ale należy zahamować silnik zanim włączy się napięcie w przeciwną stronę, a to (takie mam wrażenie) wymaga przełączania końcówek silnika między '+' i '-' zasilania, z odstępem czasu między przełączaniem końcówek (np. silnik ma końcówki...
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Po co Koledze według jego założeń zmiana kierunku obrotów silnika? Ano po to aby osiągnąć obrót, ewentualnie ruch jakiejś tam platformy "tam i z powrotem". To samo można osiągnąć bez zmiany kierunku obrotów silnika napędzającego mechanizm. Ciągła praca silnika w jednym kierunku jest o wiele "spokojniejsza", mniej problemów. Te rysunki, to tylko przykład...
Witam. Jak najprościej... to może coś takiego...z przekaźnikami lub bez... http://obrazki.elektroda.net/94_12173781...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Uzupełnienie: "tak" dotyczy Arduino. Co do układu z przekaźnikami: prawidłowość działanie (w tym, czy w ogóle jakoś zadziała) zależy od takich parametrów przekaźników, których nie znam (zresztą nawet nie wiem, jakie to przekaźniki, więc nie sprawdzę) - może dla konkretnych przekaźników one są zawsze takie, że to zadziała, a może w ramach dopuszczalnego...
czasowa zmiana kierunku obrotów silnika zmiana kierunku obrotów silnika pralki zmiana kierunku silnika
tp118 obudowa yihua nadmuch sprężarka kompresora lodówki
magazyn excel reset tablet huawei
Wentylator nawiewu w Peugeot 307 działa tylko chwilowo Podłączenie anteny do napędu bramy Aprimatic - krok po kroku