Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Wszystko zależy z której strony patrzymy. Mnie się wydaję że jak stoję za maszyną i ją trzymam za uchwyt to pod uchwytem mam kosz a z przodu (przed koszem) mam wałem (ja mam założone sprężyny). Wałek kręci się tak że sprężyny zdrapują starą trawę i wrzucają do kosza. Tak czuć jest jakby maszyna chciała sama jechać do przodu bo to efekt wbijania się...
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Na silniku jest napisane 220V, 180Watt, 0,9 A & 100000 obrotów. Prąd trójfazowy Tylko 2 kable To nie jest silnik trójfazowy, ale jednofazowy i przypuszczalnie podobnie jak polski Tur 2 jest komutatorowy. Normalnie się tego nie robiło, ale widziałem w szkole zasłony napędzane silnikiem Tur 2 i w tym układzie pracował w obu kierunkach. Jak ma komutator...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Skuteczna wartość napięcia będzie w przybliżeniu równa napięciu sieciowemu; podane 300V to napięcie bliskie szczytowemu, które mogłoby się pokazać na kondensatorze gładzącym bez obciążenia. Nie ma tam żadnego kondensatora, więc nie ma obaw, że się spali silnik z powodu napięcia.
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Jeśli 5-6 to szczotki zamień 1 z 2.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Aby odwrócić kierunek biegu silnika należy najpierw go zatrzymać/ wytracić energię kinetyczną jego wirnika,odczekać moment (nazywa sie to 'dead time') na opadnięcie indukcji cewek po ich wyłączeniu (rozproszenie nagromadzonej energii). No, niezupełnie tak. Po pierwsze, może warto odróżnić energię w polu magnetycznym cewek od energii kinetyczne w wirniku...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Możesz też zmienić kierunek w okablowaniu. Bez ingerencji w software. Zamieniasz dwa kabelki i już. Kliknij sobie w googlach "zmiana kierunku obrotów silnika krokowego".
Witam, chciałbym się dowiedzieć, jak zmienić kierunek obrotów silnika w Beninca 424 z centralką CO.B24-SW, bo brama, jak jest otwarta, to napęd widzi, jakby była zamknięta.
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
Bez kabla nie zaprogramujesz funkcji sterownika. Więc i tak potrzebny.
Na schemacie widać dwa uzwojenia (sprawdzić czy są równe/rezystancja). Zmienić punkt zasilania z sieci; teraz/na rysunku jest: bezpośrednio na black i pośrednio -przez kondensator -white; zmienić na: bezpośrednio na white i pośrednio -przez kondensator -black.
Zaznaczę ze jestem w Anglii i nie wiem tu chyba trochę jest inne napięcie ale nie jestem pewien. Napięcie sieci w Anglii jest takie samo jak w Polsce.
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Nie da się zmienić obrotów, bez ingerencji w wyjścia w uzwojeniu silnika( w środku).
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Witam . Może zdjęcie silnika, ile przewodów ,jakiej mocy silnik, zdjęcie schematu podłączenia jeżeli jest na dekielku.
Zmieniasz tylko w jednym miejscu. Zmiana w dwu MOGŁABY dać kombinację taką że znowu wiruje w złym kierunku.
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
między: Dodano po 1 Zmiana obrotów jest możliwa i nie jest trudna,ale jeśli sprawia Tobie problem to może prościej będzie "obrócić" stojan w obudowie (końcówki po drugiej stronie). muszę mieć po tej stronie (silnik z obu stron ma coś zamontowane)
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Centralka do sterowania centralnym zamkiem w samochodach jest tak zrobiona że każde naciśnięcie przycisku powoduje zmianę biegunów na wyjściu. Może coś takiego spróbuj zastosować. Pozdrawiam
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam temat poruszany wiele razy, ale zapytam i ja:-)jak podłączyć silnik 3 fazowy na 230V i zmieniać obroty lewo prawo?(silnik ma 6 wyprowadzeń, mam już odpowiedni kondensator)dodaje schemaciki proszę mi napisać czy są one poprawnie? jaki przełącznik zastosować i jak to z grubsza powpinać by zadziałało Schemat 3 i 4 to ogólny poglądowy, z którego wynika...
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
no na razie nie rozebrałem fotela , ale z kazdego wychodzą dwa przewody przełacznik ma trzy piny 0---0---0 i dosrodkowego doprowadzone jest napięcie które jest rozdzielane na prawa strone lub lewą. Wydaje mi się , że moc silnika zblizona jest do silnika od wycieraczek .
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
ale na twoim jest 1-0-2 No i tak ma być, jest prawidłowy. To jest stare oznaczenie.
Witam W silniku trójfazowym zmiana kierunku obrotów następuje przez zmianę (zamianę) dwóch faz, czyli zamieniasz dwa (z trzech) dowolne przewody doprowadzające napięcie do silnika trójfazowego i obroty są przeciwne. Pozdrawiam
sorki na skrzyż czyli jeden z zasilania połączyć z tym co rozciołeś a napięcie doprowadzić do pozostałych 2
Zmiana kabli nic nie da w tym wypadku. Zmiana kierunku obrotów w tych silnikach możliwa jest tylko poprzez zmianę (obrócenie) wirnika, lub przez zmianę samego wentylatora (turbinki).
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora, tylko zmianą kierunku obrotów silnika.
M;im zdaniem, sprawność układu z przełączaniem kierunku obrotów silnka będzie niska ze względu na dużą bezwładność mechaniczną i czas konieczny na wyhamowanie obrotów silnika przed zmianą kierunku jego obrotów. Lepszym rozwiązaniem byłby układ, w którym silnik pracuje w jednym kierunku a zmianę kierunku napędu wałka zrealizować przy użyciu w układzie...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Za pomocą dwóch styczników, najpierw wybierasz kierunek obrotów a później uruchamiasz silnik.
Witam, mam timer firmy Jabel J-17, przerobiłem go w ten sposób, że: (oryginalnie układ po odmierzeniu danego czasu włącza buzer), u mnie po naciśnięciu przycisku włącza buzer i po określonym czasie go wyłącza. Zamiast buzera wstawiam silniczek, ale przez 2 przekaźniki, aby zmieniać kierunek obrotów silnika. Wszystko działa, tylko problem jest taki,...
nie stety, ale metka na silniku jest tak zadrapane ze nie odczytam modelu oraz innych parametrów po za tymi ktore podalem...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Zmiana kierunku takiego silnika, polega na zmianie podpięcia do zasilania jednego z uzwojeń. Może to być uzwojenie rozruchowe lub główne.
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Potencjometr wymieniony - ustawianie dolnej prędkości działa. Ponadto wymieniłem jeden kondensator na wyjściu DC (wyglądał na pęknięty). Ale ciągle nie mogę otrzymać porządnej pracy silnika. Na wyjściu silnika napięcie faluje (nie jest to stała wartość) zmienia się o około 3V. Przy max napięciu 160V jest nawet ok, nie słychać przerw aż tak bardzo, najgorzej...
To silnik do stroboskopu. Wystarczy dołożyc rezystancję szeregową lub ograniczenie prądowe. W.lepszej wersji zastosować przerwę czasową przy nawrocie.
Witam szanowne grono! Zwracam się do was z nietypowym zdarzeniem i adresuję od razu pytanie, czy ktoś z was spotkał się ze spontaniczną zmianą kierunku obrotu silnika jednofazowego? Silnik jest zasilony z sieci TNS poprzez sterownik umożliwiający zmianę prędkości pracy wentylatora. Dodam, że nie była wykonywana żadna ingerencja w obwody zasilające i...
Włączenie silnika szeregowo z zasilaniem to dobry pomysł na zabezpieczenie urządzenia. Aczkolwiek układ może nie ruszyć w takiej postaci. Tak jak kolega wyżej pisał - to muszą być dwa różne typy tranzystorów (np. BD138 i BD139). Dodatkowo tranzystorami NPN steruje się stanem wysokim, a tranzystorami PNP steruje się stanem niskim
Nie wiem czy jestem ekspertem, ale proszę. Mam nadzieje że przynajmniej będziesz wiedział co te krzaczki oznaczają. I nie ma za co.
http://obrazki.elektroda.pl/6465667100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7887436100_1... może być to sterowane zmianą kierunku obrotów silnika? jest taka możliwość że po zmianie kierunku obrotów pompa zasysa olej z przewodu=siłownika i tłoczy go do zbiornika ?
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Witam. Jak najprościej... to może coś takiego...z przekaźnikami lub bez... http://obrazki.elektroda.net/94_12173781...
Układ którego schemat zamieściłeś jest stosowany np. przy sterowaniu "lewo-prawo" , czyli zmianą kierunku obrotów silnika. Jeżeli wciśniesz Z1 to uruchomisz Stycznik S wtedy i tylko wtedy , gdy stycznik P jest w stanie wyłączonym. Jeżeli próbowałbyś wcisnąć Z1 i Z2 jednocześnie to tylko jeden ze styczników zadziała , ten który dostanie impuls jako pierwszy....
Tak się patrze na mocowanie czujnika położenia wału i może nie kombinować z kołem fonicznym a z mocowanie czujnika (silnik 900 z SC)? Do prototypu można zrobić na fasolkach i "dostroić" się mechanicznie...... A co z drugą stroną wału - koło zamachowe, mocowanie skrzyni biegów? A może obrócić dyfer w skrzyni biegów i nie kombinować z zmianą kierunku...
Musisz zastosować tzw. przełącznik dwusekcyjny: http://obrazki.elektroda.net/49_11853594...
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
Bardzo łatwo zrobić taki licznik na układzie 4017. Nie pamiętam które nóżki, ale jak będę miał czas, to ci podeśle. Jeśli na wejście CLK tego układu da się stan wysoki (ok. 5V), to przechodzi się do kolejnego stanu, np. z Q0 na Q1 itd. Jest 10 takich wyjść. Na wejście RST jeśli się da stan wysoki, to zresetuje do pierwszego wyjścia. /ENA powinno być...
ale w nim nie ma stanu silnik wyłączony jak to nie ma , przeanalizuj sobie dokładnie schemat
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Może ma mostek prostowniczy w środku i dlatego nie zmienia kierunku przy zmianie biegunowości?Bo nie słyszałem o silnikach prądu stałego które by nie zmieniały kierunku przy odwrotnym podłączeniu zasilania.
Czy zmiana kierunku obrotów silnika Frani nie wpłynie źle na ten silnik? Nie. To bez znaczenia.
Prościej i taniej zrobić to na Wyłącznik elektromagnetyczny z możliwością zmiany kierunku obrotów silnika, https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wlac...
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Szukaj "zmiana kierunku obrotów silnika DC" https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8...
Witam. Zwróć uwagę na kierunek gwintu w nakrętce scalającej turbinę z kierownicą. Pozdrawiam.
Witam chciałem zapytać bo nie znalazłem tego, czy w silniku 6-fazowym da się zmienić kierunek obrotu jak przy 3 fazach? Czy wystarczy zamienić jedną fazę czy wszystkie? Pozdrawiam
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... pozdrawiam
Zamień miejscami czerwone lub zielone. Dzięki-pomogła zamiana zielonych...
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
a jak z zmianą kierunku obrotów silnika ? zimą chciałbym sobie właśnie do silnika sprawić taki bajer by miec płynna regulację wraz ze zmianą obrotów prawe , lewe
Dokladnie to zmienia sie kierunek przeplywu pradu w wirniku wzgledem stojana. Nie kazdy silnik komutatorowy nadaje sie do takiej przerobki. Zazwyczaj bedzie to tylko roznica w obrotach (lewe obroty mniejsze), ale w silnikach ktore utrzymuja stala moc (elektronika) bez wzgledu na szybkosc obrotow, zmiane kierunku dokonuje sie przestawieniem szczotek...
Bezpiecznik zabezpiecza przed poborem zbyt dużego prądu, a zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem\spaleniem silnika. Masz zamienione wszystkie trzy fazy. Z przekaźnika 2 faza 3 (zielona) powinna wychodzić z dołu tak samo jak jest podłączona od strony zasilania. Musisz zamienić tylko dwie fazy, obojętnie które, ale jedna z faz zawsze musi pozostać...
czasowa zmiana kierunku obrotów silnika zmiana kierunku silnika zmiana kierunku obrotów rozrusznika
zatkany odpływ zmywarki whirlpool wydechy motocykla tłumienie dźwięków
płyta indukcyjna amica spuchnięty przewód
MAN TGX 480 SCR-AdBlue Fault 5533: Return Flow Blocked, Dosing Pump Issues Volkswagen Passat B5 1.9 TDI 90KM – rozrusznik szarpie lub przepuszcza, przyczyny usterki