Witam. Prostota nie jest tu wskazana. Silnik musi się zatrzymać więc musisz mieć przycisk STOP. Nagła zmiana kierunku obrotów nie wpływa dobrze na części mechaniczne silnika. Co do różnicy pomiędzy stycznikaiem a przekaźnikiem. Ten pierwszy posiada najczęściej oprócz styków głównych , styki pomocnicze . W Twoim wypadku służą do blokad i podtrzymania...
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
To ze silnik sie zatrzymuje or razu to dlatego ze zwierasz przekaźnikami jego wyprowadzenia. Mnie sie wydaje ze właczanie i regulacja obrotów powinna sie odbywac za pomoca tranzystora a zmiana obrotów za pomocą jednego przekaźnika czyli drugi nie jest potrzebny wtedy osiagniesz Tzw. "wolne koło"
To jest przekaźnik bistabilny dwucewkowy https://allegro.pl/oferta/pb-rt314f-12-p...
Sterowanie od przekaźnika lewych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika prawych obrotów, i tak odwrotnie do przekaźnika prawych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika lewych obrotów pozdrawiam
Bez radiolinii nie zastosuję pilota.. to już mam rozwiązane teraz chcę wiedzieć jak podłączyć to wszystko pod ten silnik chodzi mi o tą część mechaniczną ? zrobić może na szynie ale właśnie nie wiem jak do silnika to przymocować i ze zmianą obrotów przekaźnikiem żeby otwierało i zamykało
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
Myślę, że to najprostszy sposób podłączenia. Dwa styczniki (obroty w lewo i prawo) ze stykami pomocniczymi NC (aby się dwa nie włączyły) i NO (dla podtrzymania), dwie krańcówki, przycisk start, przycisk zatrzymania awaryjnego i jeszcze przekaźnik czasowy (aby silnik zdążył się zatrzymać przed zmianą obrotów).
Ja zrobiłem to jak planowałem i działa bez problemów. Przekaźnik Bis 411, zmiana obrotów na przekaźnikach 12V + dwie krańcówki, silniczek 12V, zasilacz od 12V. W poprzednim sezonie trzy inkubacje i wszystko gra. Inkubator bezobsługowy, pełen automat. Włączasz i zapominasz i nim do dnia inkubacji. Super sprawa.
Te przekaźniki średnio się nadają. Powinny być 2 szt typ 541 (przełączne). Na takich też się da to zrealizować, ale potrzebne byłyby 4 sztuki.
Przekoszone i przypalone szczotki. Kilkanaście razy ustawią się dobrze a raz podwieszą. Ale tylko spekuluję - sprawdź. Nie znam wewnętrznej konstrukcji elektroniki ale jeśli zmiana kierunku obrotów jest realizowana przekaźnikiem, to może on mieć przypalone styki na zamykaniu i silnik dostaje ułamek potrzebnego do pracy amperażu.
Po głębszej analizie ogarnięte triak zapewnia wolny stary a przekaźniki zmiana kierunku obrotów i dołączenie transoptorów do wyjść przekaźników wszystko śmiga. A już miałem do tego Chińczyka dzwonić. :D
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Tak. to prosty układ na dwóch przekaźnikach. Szukaj zmiana kierunku obrotów silnika DC.
Bezpośrednio nie ma akiej możliwości. Można wstawić przekaźnik pośredniczący, ale wówczas nie będzie funkcji STOP. Przełacznik musi być podwójny (2 x 3).
Przy automacie w tych silnikach jedyna zmiana po przekodowaniu automat/manual sterownika silnika, to minimalnie większe obroty biegu jałowego, więc spec coś kręci. Przekaźnik jest w skrzynce za akumulatorem.
2) Czy aby wyłączyć elektromagnes przekaźnika wystarczy odłączyć tylko jedną z faz a druga może być cały czas podłączona do jednego z wejść cewki elektromagnesu? 3) Posiadam wyłącznik z dodatkowym przełącznikiem zmiany kierunku obrotów silnika. W zasadzie to wyłącznik ze schematu KOA1 nr 06. Dwie z trzech faz sieci są podłączone do przełącznik zmiany...
na tym obrazku co narysowałem po włączeniu jednego przekaźnika jak widać czerwony przewód jest podłączony z czerwonym a po załączeniu przekaźnika nr 2 przekaźnik załącza czerwony przewód z przewodem zielonym wiec nie jest tak samo Na drugim przekaźniku powinno być zamienione dwie fazy, a Ty zamieniłeś wszystkie trzy.
Wracając do początku tematu to jak zabezpieczyć MOSFET gdy silnik ma się kręcić w obie strony (zmiana obrotów przy pomocy przekaźnika)?
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Witam. Na podstawie opisu kol. Marek_Pe , stosując krańcówki kol. bartek_p i przekaźniki np. takie: http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Produkty/... albo takie: http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Produkty/... można zrealizować układ...
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Bo to nie ten typ wyłącznika , masz mieć dwie pary styków i nie ma żadnego przekaźnika tylko zmiana obrotów włącznikiem.P
Witam, Dostałem za zadanie wykonanie maszyny wałkującej ciasto do piekarni. Wałek ma jeździć po stole tam i z powrotem nieprzerwanie. Założenie jest takie: ma być tanio, w miarę sprawnie i bez sterowania za pomocą komputera. Jeśli chodzi o mechanikę, to nie będzie większego problemu. Najgorsze dla mnie jest zaprojektowanie sterowania do tej maszyny....
To mocne ale wolne reduktorki. Ma bodaj 2.5 rpm Problemem jest przełączanie. Szybka zmiana obrotów spowoduje wypalanie styków przekaźników i szybsze zużycie szczotek. Opcją, jaką widzę jest wprowadzenie zwłoki w zmianie kierunku. Czyli; dojeżdża do krańcówki, stop, przerwa ok. 1s i ruch w drugą stronę.
Ostrożnie z Toyotą ,poznałem starsze modele 95- , zmiana mijania/drogowe przełącza "-"przewody do żarówki H4 ten sam przełącznik przez obrót załącza pozycyjne/drogowe "+" zakładając przekaźniki i automat wyłączający światła po wył. zapłonu wymaga zastanowienia, podobnie Mitsubishi.
Widzisz różnicę na tych a na tej? Ta a ta sam to istotna różnica. Chyba że te tranzystory są do sofstartu. Bo resztę załatwiamy przekaźnik chociaż przekaźnik za zmianę obrotów może być odpowiedzialny. Ale ty tego nie sprawdzisz?
Witam Zmiana obrotów jest pewnie przez przekaźnik(nie widziałem fizycznie tego napędu) sprawdź czy nie ma na nim spadku napięcia,przez przypalone styki, lub zaśniedziałe.
Raczej przy zastosowaniu przekaźnika zmiana kierunku obrotów silnika, wątpię czy wytrzyma to regulator. Polecam zmianę regulatora na dwukierunkowy o sporo większej mocy.
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Najprościej użyć jednego zasilacza, i opornika włączonego szeregowo z wentylatorem - przekaźnik ma zwierać opornik, żeby włączyć pełne obroty.
Nie piszesz który to rocznik - bo w 95 roku nastąpiła zmiana: jest inny moduł sterujący w kabinie i inny kompresor. Schematów w programie serwisowym WIS już nie ma, ale z opisu wynika, że w układzie nie ma dodatkowego przekaźnika uruchamiającego sprzęgło. Jest to realizowane bezpośrednio z modułu sterującego w kabinie. Czujnik obrotów ma mieć 185 plus/minus...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Sprawdź na odblokowanym napędzie czy idzie,szkoda że nie masz zdjęcia płytki ,bo nie wiem czy zmiana obrotów jest sterowana przekaźnikami czy triakami ,oczywiście z wpiętym kondensatorem . Dodano po 8 Czy masz podłączone FOTO lub zmostkowane.
Wygląda to na sklejony , uszkodzony przekaźnik zmiany kierunków obrotów przerabiałem to ostatnimi czasy musisz zlokalizować który to przekaźnik ze schematu wynika że to RL1
Sterownik który masz wypuszcza 230V więc musisz zastosować przekaźniki. Pytanie jaki masz silnik ? Rozumiem że DC 12V gdzie zmiana biegunów zmienia obroty ?
Silnik napędza wałek opiekacza sękacza Budowałem coś takiego w zeszłym roku. Attiny85 + parę elementów dyskretnych oraz dwa przekaźniki. Miękki start (w obu kierunkach, zmiana kierunku automatycznie z wyhamowaniem) nic nie piszczy mimo niskiej częstotliwości PWM.
Skąd wiesz w jakich warunkach to będzie używane? Wilgoć albo zalanie wodą może okazać się bardzo nieprzyjemne dla użytkownika. Myślałem, że taki rzetelny fachowiec jak Ty, dodatkowo z talentem psychoanalizy, to zasugeruje jakieś sterowanie przekaźnikiem na np. 12V. XD pozdrawiam
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Sprawdź przekaźniki zmiany obrotów na płytce modułu
Dowolne przekaźniki z podwójnymi stykami zwiernymi. Do prądu silnika dobierasz obciążalność prądową przekaźników, a do zasilania napięcie cewki (tutaj masz na 12V, a jak zastosujesz silnik i zasilanie o innej wartości, to do takiej dobierasz napięcie pracy przekaźników). Zmianę obrotów można też zrobić stosując przekaźniki pojedyncze przełączne.
Diody led montujesz jedynie na siłownikach(na przewodach do siłowników)sterowanie (zmiana obrotów siłownika)jest realizowana przez przekaźniki (dwa przekaźniki na siłownik).Układ może być znacznie droższy od wyłączników .Dlaczego masz zastosowany jeden przełącznik do dwóch siłowników?,czy to siłowniki bramy?.
potrzebuje schematów różnych obwodów elektrycznych ze stycznikami np zmiana kierunku obrotów silnika. i tak samo z przekaźnikami. np różne sterowania np start stop,żeby na schemacie było pokazane np który styk zamknięty a który otwarty. wszystko to potrzebne mi jest do nauki. chcem dobrze czytać schematy żeby poźniej bez problemu robić podobne instalacje...
Proponowałbym też wymienić przekaźniki do zmiany obrotów
Potencjometr z włącznikiem będzie tutaj rozwiązaniem. Do tego dwa przekaźniki. Przełącznik w potencjometrze załącza obroty przód i pozwala na regulację prędkości. Praca w tył uzyskujesz rozłączając wyłącznik w potencjometrze. Przekazniki sterowane łącznikiem potencjometru. Jeden z przekaznikow przełącza wejscie analogowe falownika: potencjometr albo...
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Pierwsze diagnoza czyli komputer i podgląd jakie obroty osiąga rozrusznik na ciepłym. Jak się potwierdzi przegląd rozrusznika przewodów zasilających i akumulatora lub udać się na przeprogramowanie ECU zmiana mapy tak obniżyć obroty blokady. Jest jeszcze bieda wersja czyli przekaźnik rezystor i oszukiwanie ECU przed odpaleniem że ma zimny silnik.
5kg to za dużo jak dla tych serw. Uciągnąć to może i dadzą radę, ale siły działające na wał szybko połamią plastykową obudowę oraz wyłamią malutkie trybiki. Polecałbym silniki od wkrętarek, sterowane za pomocą przekaźników (zmiana kierunku obrotów) i pojedynczych mosfetów (zmiana prędkości).
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
(at)wiola2214 Cykanie co 3 sekundy to przekaźnik zmiany obrotu bębna. Mierzyłeś napięcie na grzałce gdy pralka już pierze po kilku minutach?
Koledzy się wyrażają troszkę nieprecyzyjnie. 1 przekaźnik ze stykami podwójnymi przełączalnymi jako zmiana obrotów a jeden jako stop. Mi się to nie podoba. Chyba, że jakiś przekaźnik z 4 stykami przełączalnymi etc. Ja bym zrobił to z e-stopem na 3 przekaźnikach.
Witam. W lewym górnym rogu masz przekaźnik od zmiany obrotów lewo/prawo wymień go i bezpiecznik, będzie pralka działać ( w przekaźniku styki sklejone ) . Pozdrawiam maniek475.
mam już silniczek od forda mondeo przednie wycieraczki. Jest na prod stały, obroty już ma dobre, zostaje tylko zmiana kierunku obrotów. Tak sobie myślę czy zamiast przekaźnika czasowego można zastosować coś co zmienia bieguny + - co jakiś czas (10 - 20) sekund bo w tedy kierunek obrotów silnika też się zmieni ?? dobrze myślę?? było by to prostsze od...
Schemat softstart DC - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... przedostatni post (dla zmniejszenia opóźnienia startu pokombinuj ze zmniejszeniem wartości kondensatorów po lewej - zwłaszcza elektrolitu). PS - tu nie ma żadnego mostka H czyli zmiana kierunku obrotów silnika tylko przez przekaźnik zmieniający biegunowość podpięcia samego silnika.
A sam regulator obrotów i zmiana kierunków przez przekaźniki byłaby obejściem całej skomplikowanej artylerii jaką ma w sobie falownik ?! Oczywiście min. sterowania prze AVR też by się przydało. Byłoby wtedy chyba mniej wybuchów na początek :D
Witam. Poczytaj tematy "mostek H" - jest tego dużo, o różnym stopniu komplikacji, do różnych celów, np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Widok przekaźników "z dołu" niewiele wyjaśnia. Zmianę kierunku obrotów można zrealizować na dwóch przekaźnikach ze stykami zwierno-rozwiernymi (można też bez przekaźników - wystarczy dwusekcyjny...
Jeśli chcesz go trochę uprościć to zamiast układu z mostkiem możesz zastosować przekaźnik monostabilny z trzema wyjściami i podłączyć go przez tranzystor kluczujący, ale po pierwsze każda zmiana kier. obrotów będzie słyszalna w postaci chlapnięci styków przekaźnika a po drugie to takie rozwiązanie jest bardzo nieprofesjonalne.
(at)gumisie Upiłeś się, czy co ? :cry: Napisałem wyraźnie - zmiana kierunku obrotów silników odbywa się na przekaźnikach , a nie na mostku H. Tam jest sterownik PWM (MOSFET i dioda na radiatorze), do regulacji prędkości. Tyle i tylko tyle. Układ ma zabezpieczenie nadprądowe, które po zadziałaniu resetuje się samoczynnego kilkunastu sekundach (za stroma...
Jakie pomiary można by było wykonać? No bo tak nie sądzę żeby standardowe coś wykazały typu rezystancja izolacji lub impedancja pentli zwarcia maszyna działa prawidłowo w jednym kierunku i startuje w drugim asymetria faz nie występuje bo jest zabezpieczona i przekaźnik działa prawidłowo
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Zmianę obrotów zrobisz na przekaźniku albo przełączniku. Pisałem wcześniej jak to zrobić.
Dwa przekaźniki przełączne załatwią sprawę.
Witam. Przerabiałem raz taki silnik, dobrać się trzeba do uzwojenia wewnątrz silnika i oddzielić uzwojenie rozruchowe od uzwojenia roboczego, wyprowadzić ich końce na zewnątrz i w tedy przez odpowiednie łączenie uzwojeń, oraz kondensatora była zmiana kierunku obrotów. Mój silnik miał wirnik nie uzwojony. Pozdrawiam.
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
Też mam kocioł z podajnikiem z silnikiem 0,12KW. Na zewnątrz jest jednak przełącznik zmieniający kierunek obrotów silnika. Potrzebne jest to jakby coś zablokowało pracę ślimaka. Wtedy właśnie można skorzystać z odwrotnych obrotów aby wycofać opał wraz z elementem, który go zablokował. Mając do dyspozycji taki przełącznik, nie jest trudno dobudować układ...
Tylko że tutaj problemem nie jest tylko zmiana kierunku obrotów. Tutaj potrzebna była jakaś logika która zlicza albo zaniki zasilania albo samo załączanie zasilania . I wtedy na zmianę sterować albo przekaźnikiem lub mostkiem H .
"UVW" - w pierwszym poście autor pisze o silniku jednofazowym, a schemat pokazuje co innego. Ma to znaczenie, bo ma nastąpić zmiana obrotów. ... atom1477 - spójrz na schemat i podłączenie cewek przekaźników ..? mimo wszystko wolał bym, z całym szacunkiem dla autora, żeby to łączył elektryk ... Czy nie powinno tu być na silniku hamulca? Przy takiej masie,...
Chce zbudować tracker solarny dla kolektorów słonecznych. Jako napęd w kierunku wschód - zachód chce wykorzystać wyciągarkę 12v od quada, gdyż posiada ona wbudowany hamulec. Starownik zakupiłem w Chinach i obsługuje on dwa kierunki (poziom i pion). Problem natomiast jest z nim taki, że na wyjściu może obsłużyć silnik do 10A a wyciagarka pobiera więcej...
Gdyby stan przekaźnika wyjściowego można było określić jako RUN FORWARD (załącza tylko przy jeździe do przodu) , to ten styk wykorzystać do włączenia prędkości stałej zaprogramowanej.
Do regulacji prędkości obrotowej tego silnika służył regulator PWM od chińskich skuterów z manetką i przekaźniki samochodowe na 24 V do zmiany kierunku obrotów. Niestety układ ten był awaryjny, być może przez złą obsługę, np. zmiana kierunku obrotów przy załączonej manetce, albo przez zużycie silnika, który pobierał więcej prądu niż wskazywała jego...
555 i przekażnik
Witam. Napisz nieco więcej. Jaki to ma być schemat? Na przekaźniku elektromechanicznym, elektronicznym? Mają być włączniki do każdych obrotów z wyłącznikiem? To automatyczne wyłączenie ma nastąpić w jakimś konkretnym przypadku, po jakimś czasie? Napisz dokładniej jak to ma działać.
Samym sterownikiem radiowym nie będziesz mógł sterować zmianą obrotów - układ podaje tylko impulsy sygnału przy otwarciu/zamknięciu i będzie potrzebny układ z przekaźnikami wg cici. Zmianę obrotów zapewni Ci sterownik, który może zmieniać stan wyjść w trybie bistabilnym, czyli jak ten ZDS-2k. Taką opcję mają też np. sterowniki Satela. Oczywiście przy...
Jeśli cewka przekaźnika jest zasilona odpowiednim nap. to nic jej nie będzie. Wiesz że czasem ludzie jeżdżą samochodem z zał. światłami dłużej niż 15h ? :-D
Mam problem Potrzebuje pomocy!! Chciałbym sterować silnikiem 12V ok. 0,4A aby po naciśnięciu krańcówki silnik zmieniał obroty na przeciwne. Jeżeli można to bym wolał na układzie 74H74 (przerzutnik T) Wiem że jest na forum kilka podobnych tematów ale nie wiem jak zmeniać polaryzację. Wszystkie się kończą na przekaźniku Pozdrawiam
wkradł się oczywisty błąd z tą masą 1612241500_1402418716|zxvRdyUSeA Ogólnie to jest część schematu sterowania . PWM z 555 steruje MOSFETEM SILNIK która otwiera i zamyka zawór. Silnik jest w mostku H zbudowanym na przekaźniku DPDT( podwójne styki z NO I NC ) . Są dwa wejścia sterujące jedno ma załączać generator na 555 , a drugie wejście ma załączać...
Przekaźnik kontroli faz/zasilania. Większość zabezpiecza przed zanikiem fazy, zmianą kolejności faz, asymetrią... Np. coś od Dac-pola https://www.dacpol.eu/pl/przekazniki-mon... Wystarczy włączyć odpowiednio w obwód sterowania i jak fazy nie "zagrają" to silnika nie da się załączyć. V
Czyli komparator z histerezą. Albo cztery kanały ADC i programowo ustawione progi- to będzie taki komparator z histerezą albo dyskryminator okienkowy- to już programowo da się zrobić. Jak tak- to ze względu na zasilanie- LM324. Poczwórny wzmacniacz operacyjny pracujący przy zasilaniu niesymetrycznym 5V. Na wyjsciu pracuje od 0V(przy pewnych subtelnościach)....
Albo przekaźnik który ma 2 czasówki lub 2 osobne czasówki i troszku głowy żeby narysować schemat.
A co Ci przeszkadza jeden przekaźnik za kilka złotych? Prosto i skutecznie.
Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać, ponieważ jest to mój pierwszy post. Postanowiłem go tutaj napisać, ponieważ mam problem z połączeniem silnika prądu stałego ( Silnik Maxon A-max 12V ) do sterownika PLC poprzez przekaźniki w celu umożliwienia zmiany kierunku obrotu silnika. A mianowicie chce podpiąć dwa przekaźniki odpowiednio pod dwa wyjścia...
https://obrazki.elektroda.pl/3150857300_... Przekaźniki kontroli faz, czyli jak zadbać o swój silnik Współczesny przemysł powszechnie wykorzystuje silniki elektryczne, które są jednym z podstawowych elementów przekształcających energię elektryczną w energię mechaniczną. Pierwszy model silnika prądu przemiennego został zaprezentowany...
Schemat jest niezbyt czytelny, układ jest prosty, tzw układ rewersyjny zmiany kierunku obrotów. Załączenie jednego przekaźnika ma blokować załączenie drugiego i na odwrót. Plus poprowadzić na oba zaciski 1 wyjść plc kierunku obrotów . Z zacisku 2 wyjścia plc kierunku 1 poprowadzić plus przez zestyk normalnie zamknięty przekaźnika kierunku 2 i potem...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Mam taki wynalazek jak na zdjęciu - pozostałość po wyjazdach pod namiot - zasilanie do lodówki turystycznej. Niestety silnik w pompce pracuje skokowo, a jest 6A No właśnie, trzeba by to sprawdzić. Najlepiej na akumulatorze 12V (np. samochodowym) i zmierzyć ile faktycznie pobiera. Można to zrobić podłączając się do gniazda zapalniczki lub bezpośrednio...
Nieprawidłowo ustawione są styki przekaźnika. W tym położeniu nic nie zadziała. Jeden ze styków musi mieć zmienione położenie. Każdy przekaźnik ma własne sterowanie, więc układ jest prawidłowy. Ważną zaletą takiego podłączenia silnika jest to, że stan stop jest jednocześnie hamowaniem silnika. Dwa stany wysokie - to również stop silnika, jeśli jednak...
Witam, potrzebuje w miarę prosty sposób badać zmianę polaryzacji napięcia. W urządzeniu będzie procesor więc proszę wziąć pod uwagę wykrywanie polaryzacji przez procesor (AVR). Napięcie pochodzi z 2 pinów innego urządzenia sterującego silnikiem 12DC. W stanie spoczynku napięcia na pinach to 2 minusy-prawdopodobnie hamowanie silnika. Zmiana polaryzacji...
Najlepszym sposobem zmiany obrotów będzie chyba zastosowanie przekaźnika czasowego. Jutro sprawdzę jak ten falownik będzie się zachowywał w takim układzie. Mam tylko pytanie czy ten cykl ma wyglądać następująco . Załączam falownik - uruchamiają się prawe obroty , po 30 sekundach silnik się zatrzymuje i uruchamia się na 8 sekund w lewo , po czym zatrzymuje...
Ten silnik sam zmienia kierunek obrotów, gdy napotka właściwy opór. Musisz sprawdzić czy w współpracy z inkubatorem, takie rozwiązanie zda egzamin. Silnik synchroniczny CW (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), CCW przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i CW / CCW (automatycznie odwraca się, gdy występuje duży opór). Aby załączać go co 2 h na określony...
Witam. Zważ, że obrotomierz pokazuje ci ilość obrotów wału na sekundę, a nie prędkość, więc licz się z tym, że przekaźnik może zadziałać ci zarówno na 1, 2, 3, 4, oraz wstecznym biegu.Dużo łatwiej założyć mikrowyłącznik przy dźwigni zmiany biegów, który załączał by je w pozycji "luz". Rzadko zdarza się po zatrzymaniy pojazdu trzymać go na biegu. Poza...
Witam, Dzięki wszystkim za powyższe rady. I mnie dopadło to samo nieszczęście, a dzięki temu wątkowi zaoszczędziłem kilkaset złotych (a że jestem już emerytem, naprawa nie zrujnowała mojego budżetu). Kilka uwag z moich doświadczeń, które mogą jeszcze komuś się przydać: 1. Do szczotek można się dostać bez zdejmowania silnika, choć przyznam, że ponowny...
Nie znam się specjalnie na elektronice pralek, zajmuję się projektowanie spektrometrów itp., a elektronika pralek to dla mnie czarna magia :) Słychać co jakiś czas stuk przekaźnika, to chyba zmiana kierunku obrotów? Zacznę od wymontowania silnika i sprawdzenia stanu szczotek, czy tak będzie najlepiej? Wymontuj silnik, sprawdź szczotki i dobrze przedmuchaj...
Witam Czyli nie da się zrobić tego np. na przekaźnikach? Silnik posiada 4 wyprowadzenia. Łącząc je odpowiednio ze sobą nie da się zmienić kierunku obrotów, tak? Pozdrawiam, Karol
Zastosuje jednak przekaźniki samochodowe 5pin. Do zbudowania mostka H potrzebuje 4 sztuki. Mam wątpliwości. Czy można mostek H zbudować kaskadowo tak jak na załączonym szkicu? http://obrazki.elektroda.pl/9698460100_1... Zmiana obrotów silnika poprzez odpowiednie wysterowania: PRAWO: Przekaźnik - Pozycja S1 - B1 S2 - A2 S3 - B3 S4 - A4...
Obudowa nie jest szczelna, wyłączniki krańcowe również, do tego są na wierzchu, podatne na zachlapanie (spróbuj to umyć). Lejek to nie wszystko, trzeba zadbać żeby na raz wpadał jeden ziemniak, a ziemniaki mają różne rozmiary i kształty. Żeby przerobić tą amatorską chińską maszynkę, na profesjonalną, trochę roboty trzeba włożyć, więcej w mechanikę niż...
Praca nawrotna silnika z wzajemną blokadą. Można wzorować się na tym: https://obrazki.elektroda.pl/2965330400_... P1 i P2 to przyciski ne stabilne włączające silnik do pracy (lewo/prawo), przycisk P3 służy do wyłączenia silnika. Jakiekolwiek błędne włączenie przycisków P1, P2 jest nie grożne, nie powoduje zwarcia. Zmiana kierunku obrotów...
Potrzebuję schematu do ustrojstwa widocznego na foto - regulator do miodarki (wirówki do miodu). Znajomy nieopatrznie pominął transformator - podłączył pod 230 V zamiast 24 V AC. Układ to bardzo stara konstrukcja (pewnie jakieś 40 lat lekko), ale wygląda na fabryczną produkcję a nie samoróbkę. Wszystko byłoby do ogarnięcia, gdyby nie fakt, że płytka...
Najlepiej zastosować jakiś przekaźnik programowalny (LOGO!, Zelio itp.), wyjdzie na pewno taniej niż kilka czasówek, program prosty, małe skomplikowanie układu.
Witam! Myślałem długo i nie mogę wymyślić jak zrealizować sterowanie silnika DC 12 lewo i prawo na przekaźnikach. Ma to działać na takiej zasadzie: silnik obraca się w prawo, wciskam wyłącznik i następuje zmiana obrotu w lewo. Po następnym wciśnięciu wyłącznika kolejna zmiana kierunku. Tak miałoby się to kręcić :|. Proszę o jakiś schemat :idea: Pozdrawiam!
zmiana obrotów wentylatora zmiana obrotów bramy zmiana obrotów wiertarce
atlas copco fabryczne radio accord wyciek pompy paliwa
Pralka wiruje głośno i rzuca bębnem na boki - przyczyny i rozwiązania Szybkie rozładowywanie baterii w wadze łazienkowej