Fabryczny centralny zamek działa z kluczyka ? Jeżeli TAK a nie wiesz jak nim sterować, to podłącz się bezpośrednio do "silnika" zamka w drzwiach kierowcy lub zamontuj dodatkowy uniwersalny siłownik w drzwiach kierowcy. Dodatkowy sterownik konfigurujesz do pracy ze zmianą polaryzacji ( +- / -+). Jeżeli centralny NIE działa z kluczyka, to najpierw musisz...
Więc musi być jakaś instalacja. Może być jakiś zasilacz a w razie wyłączenia prądu jakiś automatyczny przełącznik na akumulator i odwrotnie, jak prąd się pojawi. W czym problem? Siłownik centralnego zamka wymaga 0,5s. impulsu 12V - potem zmiana polaryzacji i wraca.
Masz dwa siłowniki. Jakie one są, oba Master? Czy dwa różne? Jak masz to spięte, czym sterujesz? Impulsem zamknij-otwórz czy zmianą polaryzacji zasilania?
Sprawdź, we wtyczkach zamków wszystkich drzwi czy dochodzą impulsy +/- i -/+ sterujące silnikami siłowników. (zmiana polaryzacji ok.1s impulsów zasilających mikrosilniki siłowników podczas zamykania/otwierania)
Na chłopski rozum pompa sterowana jest zmiana polaryzacji ma jednym z przewodów. Zapewne jeden przycisk od otwierania powoduje zamkniecie jednego przekaznika na NC a drugi od otwierania drugiego przekaznika. Oba oczywiście na sekunde lub krócej. Wspolny kabel z pompy na oba przekazniki i jeden z nich dostaje na kotwe mase a drugi na kotwe plus.
Można tak zrobić, ale trzeba zabezpieczyć bezpiecznikiem. Pozostaje jeszcze problem sterowania. Jeśli jest to siłownik "slave" dwuprzewodowy, to trzeba zrobić przełącznik, który w jednej pozycji zamyka a w drugiej otwiera ( zmiana polaryzacji ).
Sterowanie dwoma plusami było tylko w mk1 Nie spotkałem takiego przypadku w mk2. Jeżeli nie możesz podłączyć się "elektrycznie" a fabryczne zamykanie z kluczyka działa poprawnie, to zawsze możesz zmienić podłączenia w dodatkowej centralce c.z. (zmiana polaryzacji) i zamontować jeden dodatkowy (dwuprzewodowy) siłownik c.z. wewnątrz drzwi kierowcy i "mechanicznie"...
Siłowniki są sterowane plusem. Po schemacie z pierwszego obrazka widać, że masa jest wspólna. W przypadku centralek to kable ze siłowników się nie różnią. Błądzisz a to dlatego że sterowanie siłownikami realizowane jest poprzez zmiane polaryzacji. Sygnały są zamieniane podczas otwierania i zamykania. Pytanie do autora. Czy w twoim aucie są siłowniki...
Szukam przekaźnika do zmiany polaryzacji na kablach z urządzenia sterujacęgo zamkiem centralnym. Zamek steruje masą, w Fordzie jest sterowanie plusem. Czy może mi ktoś pomóc? Z góry dziękuję!
Powiedz mi czego oczekujesz, że ktoś napisze całą instrukcję montażu, krok po kroku? Bierzesz się za montowanie alarmu więc pewnie masz trochę pojęcia o elektryce i próbówką umiesz się posługiwać. Wszystko w tym samochodzie jest łatwe i dostępne, jedyne co może sprawić trochę problemu to wysterowanie zamka centralnego (zmiana polaryzacji na niebieskim...
Jak pisałem w obu drzwiach z przodu, z prawej i lewej strony siłowniki są identyczne i posiadają gniazdo 6-cio pinowe czyli dwa grubsze przewody i cztery cieńsze. Patrząc na schemat coś mi dalej nie pasuje i przypuszczam ,że są to różne rozwiązania czyli wersja japońska i europejska. Ja mam wersję japońską z centralnym zamkiem na pilota.. Czy możesz...
a siłowniczek centralnego zamka może być? najtańsze mają uciąg coś około 3kg i sterujesz jak zwykłym silnikiem DC (zmiana polaryzacji zasilania = zmiana kierunku ruchu)
Powtarzałem to kilka razy na zmiane i chyba silniczek pracuje bo inaczej pracuje na zamykaniu a inaczej na otwieraniu. Nie znam tego samochodu, więc trudno mi to oceniać, ale to by mnie zastanowiło, bo u mnie w megance i w corolli odgłos przy zamykaniu i otwieraniu jest podobny, więc po samym odgłosie nie byłbym w stanie powiedzieć powiedzieć, czy...
Osobny układ. Wejście - 2 przewody (na zmiane +/-) są to przewody od centralnego zamka - przy zamykaniu na jednym przewodzie jest "-" na drugim "+" i przy otwieraniu polaryzacja się odwraca. I chodzi mi o to że: jeśli otworze centralny - układ na wyjściu da + i będzie on cały czas dopóki nie zamknę auta czyli na wejściu znowu pojawi się sygnał ale o...
Witam Nie gniewaj się, ale jak tak zadajesz pytanie, to w BMW lepiej sam tego nie montuj. Przecież, widzisz, że w drzwiach są po dwa silniki, jedynie klapa jest sterowana "klasycznie" - prosto. Jeżeli masz jakiś prosty alarm, to z niego masz wyjście na silnik gdzie następuje zmiana polaryzacji (+ i -) dla zamknięcia i otwarcia, a nie sterowanie + czy...
Mała dygresja do tematu. Spotkałem się kiedyś z bardzo prostym rozwiązaniem w jakimś japończyku (mazda chyba) - silniczek i z nim szeregowo kondensator ceramiczny średnicy 1.5 cm i grubości jakieś 4 czy 5 mm (chyba 100nF ale nie pamiętam dokładnie). Sterowanie polegało na zmianie polaryzacji - jak jest zamknięte to podane jest napięcie o pewnej polaryzacji....
odpawiadam na zapytania a mianowicie centralny jest od nowosci i jak wylacze kabelki z alarmu ktore podpinam pod kable silownika to wszystko dziala ok zmiana polaryzacji nie wchodzi w gre sprawadzalem nie dziala tez tak jak powinien a kolory to czrno zolty i czarno czerwony acha no i nie wiem pod jaki przewod alarmu podpiac klape i maske bo probowalem...
Witam. Musisz zastosować tzw. mostek H plus jakiś generator. A z jaką częstotliwością ma się odbywać ta zmiana polaryzacji ? A swoją drogą czy ten ruch siłownika nie będzie zbyt gwałtowny dla tego zastosowania.
norbert.s. czyli jeśli dobrze myśle,niebieski i czerwony to imupls zamknięcie/otwarcie z mastera,fioletowy i brązowy sterują na zmiane polaryzacją? Wybacz za taką formę zapytania,ale nie miałem jeszcze z centralnym do czynienia i próbuje poznać zasadę działania.Generalnie chciałbym zamienić tą centrale na sterowaną pilotem (taką jakąś zwykłą z allegro).Okiem...
Witam i mam pytanie jaki prad jest podawany na siłownik w momecie jego spoczynku(2x+ czy 2x- czy moze układ jest rozwarty), wiadomo podczas pracy to zmiana polaryzacji a w momecie spoczynku sprawdzał ktos to? skonczyły mi sie centralki i nie mam gdzie sprawdzic pozdro
Witam. Potrzebuje informację jak jest sterowany sterownik centralnego oryginalny z astry f i jak steruje siłownikami? Kupiłem sterownik centralnego na pilota i na wyjściu zmienia on polaryzację. Wiem, że niektórzy podłączają taki sterownik pod przewody, które sterują centralką oryginalną, więc mam 2 wyjścia: przerobić centralkę tę, którą kupiłem lub...
Z alarmu wychodzi kabelek kanalu dodatkowego wywolywanego z pilota. Chcialem pod niego podpiac silownik zamka centralnego klapy tylnej i tu pojawia sie pytanko, jak to zrobic? Powiedziano mi, ze tu pomoze zwykly przekaznik, ale jak on mialby zrealizowac zmiane polaryzacji dla silownika... Moze ktos uzywal dodatkowego kanalu do sterowania silownikiem...
Bo centrala robi zwarcie, Powinny być te same kolory co i przy centrali. Gdy podałem sygnał z centralki na kabel siłownik ożył tylko w kabinie przygasło światło tak jakby zwarcie robiło ale moze to wina że nie przestawiłem centralki na sterowanie bezpośrednio siłownikami. Ale mam pytanie czy może wiesz które kable przy tej skrzynce rozciąć i połączyc...
W momencie rozruchu silnika lusterka zaczynaja sie składac po czym natychmiast po odpuszczeniu kluczyka spowrotem sie rozkladaja. Jest możliwe takie chwilowe działanie, gdyż przez moment następuje zmiana polaryzacji. Dodatkowo nie wiem czy taka opcja tez jest prawidłowa. Otwieram auto, lusterka się rozkładaja, zostawiam drzwi kierowcy otwarte. Mija...
Siłownik (typowy)od centralnego zamka ma "skok" ~2,5cm - swój "rozbebeszyłem" i po modyfikacji ma 3cm :) Siłownik taki działa na zasadzie silnika prądu stałegi i przekładni zębatej - zamykanie /otwieranie odbywa się przez zmiane polaryzacji napięcia zasilającego silnik(tym samym kierunku jego obrotów). Układ wykonałem działa perfekcyjnie - jak potrzebujesz...
podaj jaki alarm jak chcesz seterowac centralnym czy przekazniki chcesz użyc w celu zmiany polaryzacji sterowania centralnego .
To jest działanie sterownika centralnego zamka - gotowy układ. Potrzebny by był tylko napęd wolniejszy, niż do zamków. Ich istotą jest przerwanie pracy silnika po całkowitym wysunięciu/wsunięciu mimo, że napięcie zasilania nadal dociera. Odwrócenie biegunów zasilania powoduje przestawienie się mechanizmów w przeciwne położenie i zatrzymanie.
Z wkładki mogę kluczykiem robić co chcę z dowolnych drzwi, myślę, że są to siłowniki innego typu i zmiana polaryzacji silnika może być dokonana tylko mechanicznie kluczykiem. Tapicerkę zdejmowałem i biegnie tam całkiem sporo kabli, jednak nie o takich kolorach z wyjątkiem może cz,ziel. Błąd, że nie zapisałem tego. Dziś niedziela.
jeśli chodzi o zmiane polaryzacji impulsów i plusa na minus i odwrotnie to niema problemu , za pomocą przekaźników mozna to w prosty sposów rozwiązać . A czy reszta o której napisałem ma jakiś sens (chodzi mi o te wpięcia się w przewody od siłowników i na nie dawać impulsy że master został zamknięty , wtedy powinny się automatycznie zamknąć też inne...
Na odpiętej wtyczce centralnego zamka sprawdzałem czy pojawia się impuls masy w momencie otwierania/zamykania auta O którą wtyczkę ci chodzi??Bo jeżeli przy samym zamku to tam nie będzie tylko masy tylko na dwóch przewodach masa i plus ze zmiana polaryzacji w zależności czy otwierasz czy zamykasz A druga sprawa to komputer w łapy i diagnoza,a wtedy...
wyglada na to że przewody które masz sa do sterowania dodtkowego siłownika i naprzemian masz 12 volt ze zmiana polaryzacji .Jesli chcesz sygnalizacje tylko w jednej funkcji /otwieranie albo zamykanie /wystarczay podłączyc przez 2 diody L i P strone kierunków .A jesli chcesz by działało zaróno przy otwieraniu jak i przy zamykaniu potrzebne beda 4 diody.Dłączam...
Spróbuje Ci pomóc, ale jak się pomyle to sorki. Więc tak - zaczynając od pilota to on po naciśnięciu przycisku poprzez odpowiedni układ kodujący wysyła drogą radiową (90% tak działa, reszta rozwiązań to podczerień) na paśnie 433HHz, paczki impulsów, których np. ilość itp zależy od kodu pilota. Taki sygnał odbiera alarm (centrala) i dekoduje go. Jeśli...
Jeżeli wycelowałeś dobrze antenę i masz Astrę 19,2°E to powinieneś mieć te kanały, których szukasz. U mnie Astra jest na zezie na małej antence 60cm więc w warunkach mało sprzyjających raczej. Jak masz centralnie na Astrę ustawioną antenę to w grę wchodzi tylko bardziej precyzyjne ustawienie (może delikatne pokręcenie anteną coś da albo zmiana kąta...
Witam wszystkich! Zamontowałem alarm w Scenicu 1.9dci Problem mój polega na tym że nie mogę sterować centralnym zamkiem z pilota alarmu a jedynie z oryginalnego kluczyka.Centrala jest ustawiona na 1-no sekundowy impuls plusowy odpowiednio na zamknij i otwórz.Podłączenie bezpośrednio do siłowników nic nie daje.Mierzyłem obecność napięcia na elektrozamkach...
Montaż zakończony pełnym powodzeniem zarówno rygiel jak i domykanie szybek działa poprawnie. Teraz kilka słów na temat samych rozwiązań technicznych w samym samochodzie - funkcja komfort jest tu rozwiązana nieco inaczej niż w modelu e36 mianowicie ryglowanie nie jest realizowane w wyniku podania jednocześnie impulsu + na zamknij i otwórz tylko przez...
Witam ponownie, Dziekuje za zainteresowanie. Udzielam odpowiedzi: Ad. 1) Na wyjsciu nie ma napiecia. Ad. 2) Zalozenie jest takie, ze jest to stan zabroniony, do ktorego nigdy nie dojdzie. Ad. 3) Obciazenie - wyjscie to bedzie podlaczone do linii sterownika alarmu, odpowiedzialnej za otwarcie/zamkniecie 4 silowników od centralnego zamka (niestety nie...
Ok.Tylko jaki schemat do takiego (orginalnego)zamka który potrzebuje zmiany polaryzacji w celu zamkniecia i otwarcia ?
Witam. Montuje u wujka 7 rolet okiennych. koncepcja jest taka: sterowanie z jednego centralnego punktu i każdą roletę z osobna. Problem sterowania rozwiązałem sam- użyłem przekaźnika. Nie mogę poradzić sobie z innym problemem, mianowicie: w momencie opuszczania wszystkich rolet (z punktu centralnego) po opuszczeniu jednej (opuszczają sie z różną prędkością)...
Witam wszystkich, robiłem porządki i znalazłem siłowniki uniwersalne slave (oraz dokupiłem master) oraz moduł sterujący z pilotem. Chciałbym to zamontować do seicento jako centralny zamek. Siłowniki są uniwersalne , moduł (z pilotem) taki jak na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/3127726200_1... Tu pojawia się problem podłączenia tego......
Moduł komfortu w tym modelu Nissan Micra K12 znajduje się za schowkiem na rękawiczki. Aby się do niego dostać należy wymontować w/w schowek przez odkręcenie około 7 wkrętów w tym i wewnątrz schowka i wysunąć plastikowe trzpienie zawiasów klapy zamykającej schowek. Zdemontowałem jeszcze rękaw do nawiewu -najpierw wypchnąłem sam nawiew kierunkowy na prawe...
Kolego nie mas zsie co denerwowac. MAsz dwa przewody sterujace bialy i brazowy jeden z nich jest wykozystaj na otwarcie a drugi na zamkniecie i bedzie wszystko dobrze. Nie wiem jak to bardziej opisac chyba jasniej juz sie nie da. Nie obraź sie ale nie przeczytałeś uważnie mojego pytania. "Ale gdzie mam podać najpierw masę??? Na przewód z napięciem...
Siłownik centralnego w drzwiach kierowcy to tzw "master" czyli sterujący resztą systemu. Różni sie od pozostałych tym, że wychodzą z niego 4 kabelki, nie 2 jak w innych drzwiach. Wnioskiem z opisanej przez Ciebie usterki jest, że przy przekręcaniu kluczyka 2 przewody odpowiadające za sterowanie centralką DZIAŁAJĄ - bo centralka sama zamyka pozostałe...
No to wiadomo, czemu padło. Jeśli to oryginalny centralny pneumatyczny zamek, to sterowanie jest poprzez zmianę polaryzacji na jednym przewodzie. I bez dodatkowego modułu (dwa przekaźniki przełączne) z tego alarmu tego nie wysterujesz. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39...
akurat w renault 19 zamykanie / otwieranie odbywa się przez zmianę polaryzacji (silniczek prądu stałego kręci lewo/prawo) a przełączają to 2 przekaźniki (centralka).
Witam wszystkich, Problem mam banalny, ale nie mogę sobie z nim poradzić, nawet po przeczytaniu kilku artykułów na forum. W samochodzie mam składane lusterka sterowane typowym przełącznikiem 2-sekcyjnym 3-stopniowym. Sterowanie jest niezwykle proste - do przełącznika dochodzą 2 kabelki : +12V i GND. Przełącznik na OFF - lusterka są rozłożone. Przy zmianie...
W sterowniku bluetooth wybierasz sterowanie "-" a sterowniku zamka tam gdzie chcesz się podłączyć masz sterowanie siłownikiem. Jeśli chcesz się podłączyć tak jak piszesz do pinu 1 i 3 to musisz wybrać sterowanie siłownikiem ale musisz wtedy sprawdzić na którym pinie 1 czy 3 pojawia się + a na którym - podczas zamykania żeby nie doszło do zwarcia bo...
Z lewej strony, znaczy od strony kierowcy, a przynajmniej u mnie tak bylo, silowniki sa zintegrowane ze sterownikiem i nie ma innej mozliwosci jak poprostu jego zasilenia i podania impulsow na przyciski sterujace. Sterownik podejmuje tam decyzje co zrobic z szybami w zaleznosci od ich pozycji i dlugosci przycisniecia przycisku. Dluzsze przycisniecie...
http://obrazki.elektroda.pl/2368243400_1... Wyobraź sobie żołnierza, którego mundur może zmieniać kolor i wzór od leśnych zieleni po piaskowe odcienie w dowolnym momencie. Albo pracownika biurowego, który ma dokładnie taki sam krawat. Ktoś na przyjęciu ma taki sam strój jak Twój? Zmień kolor swojej kreacji jednym kliknięciem. Przełom...
A elektroniki z podnośnika drzwi zamieniałeś też czy tylko sam silnik bez elektroniki, może zamontuj do silnika szyby twój oryginalny moduł komfortu. Nie zmienialem modulu, jest ten co był :-( Zmienilem tylko mechanizm szyby bez silnika i elektroniki. Zlacze w tym wielopinowym module CZYSTE, zero sniedzi i korozji. Co ciekawe na oko w srodku zamka...
Spróbuj w w progu znaleść dwa przewody od siłownika ,przerwij je i podaj do akumulatora (poprzez zmianę polaryzacji będziesz otwierał lub zamykał) warunkiem jest że siłownik jest sprawny i nic go nie blokuje
kk2000 Po odłączeniu modułu centralnego (elektryka siłowników nie podłączona do niczego fizycznie) bez zmian tj. z klucza nie można otworzyć, od środka "cycków" nie można wyciągnąć. Przy ręcznym zapodaniu napięcia na przewody styczników brak reakcji, przy zmianie polaryzacji to samo brak reakcji. Te przewody które udało mi się sprawdzić OK
Jak zwykle wykręcasz kota ogonem :) A kodują cokolwiek? Kodowanie dopiero 15-12-2009. Więc o co chodzi? Chodzi o to, że oficjalnie platforma już wystartowała (sam to cytowałeś) a mogą ją oglądać tylko ci, którzy mają albo drogi sprzęt albo sprzęt z innych platform Wtedy jeszcze nie było oficjalnego sygnału o tym co będzie drugim transpoderem. On nadal...
Zarówno centraly zamek ( no może nie ten pneumatyczny) jak i elektryczne szyby oparte są na pracy silnika elektrycznego prądu stałego. Otwieranie i zamykanie zamka oraz szyb sprowadza się do zmiany polaryzacji zasilania. Na temat budowy i zasady działania znajdziesz wpisując w wyszukiwarkę internetową hasło: silnik prądu stałego.
Nic się nie pokiełbasi tylko trzeba podłączyć przez diodę żeby po zmianie polaryzacji nie dostał się do alarmu +.Jest to podłączenie podobne jak do krańcówki tyle tylko,że zadziała szybciej w momeńcie wyłamania zamka łamakiemAndrzej
Do czego ma służyć ten siłownik, do zdalnego otwarcia bagażnika czy do zablokowania/odblokowania zamka jak w drzwiach, po zamiarze stosowania przekaźników do zmiany polaryzacji wnioskuję, że do drugiej opcji? Tak kolego chce tylko sygnałem z komfort odblokować/ zablokować klapę. Tak żeby cały centralny ( oryginalny przód) działał z siłownikiem tył....
Ta sama sytuacja dopadła mnie (Altea xl 2007). Tylne lewe drzwi po wcześniejszym zamknięciu z pilota można było otworzyć tylko od wewnątrz klamką. Rozebrałem kasetę, wyciągnąłem większy silniczek i wziąłem do testów. Po podaniu napięcia silnik kręci się w jedną stronę, po zmianie polaryzacji silnik nie działa. Po rozebraniu i wyczyszczeniu komutatora...
https://obrazki.elektroda.pl/1292006700_... Uwagi organizacyjne Oto kilka słów, które warto napisać, ale nie dotyczą one bezpośrednio samego systemu: - część urządzeń z systemu działa na śmiertelnie niebezpiecznym napięciu sieciowym, należy zachować wszelką ostrożność przy montażu, operować przy wyłączonym zasilaniu, itd... - ze względu...
======== Odcinek 33 - Przedostatni ============== REAKTYWACJA - Czas rozpoczynać egzorcyzmy, - Żarłok przekazał informację Khanowi. - Zostało zaledwie dwadzieścia minut. Akurat tyle by przeprowadzić pełną procedurę. Khan dał sygnał doktorowi, który powiedział coś do jasnowidza w tym dziwnym polskim języku. Jasnowidz z miejsca sięgnął po swoją księgę...
========== Odcinek 3 =============== ŚWISTOGON Uzi obudził gości głośnym trzaskaniem garnkami. Mag miał wrażenie, że robocik robi to specjalnie by ich wkurzyć, ale wytłumaczył sobie, że to absurdalne przypuszczenie. Brzask właśnie się rozpoczynał po długiej, trwającej osiemnaście godzin nocy. Uzi przygotowywał śniadanie. Jajecznicę z dodatkami. Świeżo...
W moim centralnym padł przekaźnik, kupiłem całą centralkę z pilotem, bo cena przekaźnika to 80% ceny nowej centralki. Mam problem z podłączeniem. Z drzwi kierowcy (master) idzie 5 przewodów zielony, niebieski, czarny, biały i brązowy. zielony i niebieski - siłownik czarny - masa biały - zamykanie brąz - otwieranie Centralka jest sterowana masa a pożniej...
Witam, jakiś czas temu zainteresowałem się filmikiem, który zobaczyłem na youtube i bardzo mnie zainteresował. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... http://www.youtube.com/watch?v=4o-y9ozV_... Takiego silnika szukam do mojego modelu (silnik prarowy ktory zrobiłem potrzebuje kotła co jest kłopotliwe). Od strony układu korbowo-tłokowego...
Po podłączeniu centralki Tiger S do instalacji FORD ESCORT V16 uszkodzeniu uległ układ ULN2003. Powodem jest odmienna polaryzacja sterowania zamka centralnego. Centralka podaje sygnał - . Po wymianie układu scalonego i połataniu druku układ działa poprawnie, oczywiście przy wykonaniu odpowiednich poprawek w połączeniach ( zmiana polaryzacji) . PS. na...
polaryzacja bateria zmiana zmiana polaryzacja antena zmiana polaryzacja układ
nadmuch renault megane ładowarka akumulator latarka hamować odzysk energia
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Futuri 3 – odłączenie dźwiękowego sygnalizatora kierunkowskazów LED w skuterze elektrycznym Fiat Ducato Euro 6d błąd P24D1 – czujnik cząstek stałych PM, AdBlue, regeneracja, wymiana