Fabryczny centralny zamek działa z kluczyka ? Jeżeli TAK a nie wiesz jak nim sterować, to podłącz się bezpośrednio do "silnika" zamka w drzwiach kierowcy lub zamontuj dodatkowy uniwersalny siłownik w drzwiach kierowcy. Dodatkowy sterownik konfigurujesz do pracy ze zmianą polaryzacji ( +- / -+). Jeżeli centralny NIE działa z kluczyka, to najpierw musisz...
W sterowniku bluetooth wybierasz sterowanie "-" a sterowniku zamka tam gdzie chcesz się podłączyć masz sterowanie siłownikiem. Jeśli chcesz się podłączyć tak jak piszesz do pinu 1 i 3 to musisz wybrać sterowanie siłownikiem ale musisz wtedy sprawdzić na którym pinie 1 czy 3 pojawia się + a na którym - podczas zamykania żeby nie doszło do zwarcia bo...
Przekaźniki muszą być do zmiany polaryzacji.Z alarmu jest sterowanie masą a w VW jest sterowanie plusem.Czyli prosto mówiąc musisz zamienić minus na plus.I do tego są te przekaźniki.Chyba,że masz alarm gdzie ustalasz sobie sam polaryzacje.
podaj jaki alarm jak chcesz seterowac centralnym czy przekazniki chcesz użyc w celu zmiany polaryzacji sterowania centralnego .
Ok.Tylko jaki schemat do takiego (orginalnego)zamka który potrzebuje zmiany polaryzacji w celu zamkniecia i otwarcia ?
Witam. Natomiast nie moge dojsc do problemu w drzwiach tylnich na szynie elektrycznej (zlaczce) laczacej drzwi zeby przechodzil sygnal na wszystkich pinach mam okolo 8v, troche zglupialem bo powinno byc chyba gdzies brak i gdzies okolo 12v. Silniki centralnego są sterowane z centralki i są sterowane przez zmianę polaryzacji, jednak napięcie pojawia...
Sprawdź, we wtyczkach zamków wszystkich drzwi czy dochodzą impulsy +/- i -/+ sterujące silnikami siłowników. (zmiana polaryzacji ok.1s impulsów zasilających mikrosilniki siłowników podczas zamykania/otwierania)
Więc musi być jakaś instalacja. Może być jakiś zasilacz a w razie wyłączenia prądu jakiś automatyczny przełącznik na akumulator i odwrotnie, jak prąd się pojawi. W czym problem? Siłownik centralnego zamka wymaga 0,5s. impulsu 12V - potem zmiana polaryzacji i wraca.
Dokładnie Tak... drzwi nie da się zamknąć centralnym czy to z kluczyka czy to z przycisku na desce, nawet przekręcając kluczykiem w klamce w drzwiach kierowcy. Zamek nie reaguje.. Natomiast po zamknięciu centralnym pozostałych drzwi, przy otwieraniu drzwi pasażera centralny otwiera wszystkie zamki. Czyli tak jak u mnie w megance. Z załączonego schematu...
Witam! Mam problem z centralnym zamkiem drzwi przesuwnych. Nie działa. Po podaniu prądu na styki drzwi normalnie pracują. Po podpięciu do DD4ALL i wyzwoleniu z kompa słychać to, co na filmie. Po zmianie polaryzacji na stykach drzwi raz tylko zaskoczy, a potem znowu to samo. Temat sprawdzony na trzech siłownikach, więc problem leży prawdopodobnie gdzieś...
Sterowanie dwoma plusami było tylko w mk1 Nie spotkałem takiego przypadku w mk2. Jeżeli nie możesz podłączyć się "elektrycznie" a fabryczne zamykanie z kluczyka działa poprawnie, to zawsze możesz zmienić podłączenia w dodatkowej centralce c.z. (zmiana polaryzacji) i zamontować jeden dodatkowy (dwuprzewodowy) siłownik c.z. wewnątrz drzwi kierowcy i "mechanicznie"...
akurat w renault 19 zamykanie / otwieranie odbywa się przez zmianę polaryzacji (silniczek prądu stałego kręci lewo/prawo) a przełączają to 2 przekaźniki (centralka).
No to wiadomo, czemu padło. Jeśli to oryginalny centralny pneumatyczny zamek, to sterowanie jest poprzez zmianę polaryzacji na jednym przewodzie. I bez dodatkowego modułu (dwa przekaźniki przełączne) z tego alarmu tego nie wysterujesz. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39...
Montaż zakończony pełnym powodzeniem zarówno rygiel jak i domykanie szybek działa poprawnie. Teraz kilka słów na temat samych rozwiązań technicznych w samym samochodzie - funkcja komfort jest tu rozwiązana nieco inaczej niż w modelu e36 mianowicie ryglowanie nie jest realizowane w wyniku podania jednocześnie impulsu + na zamknij i otwórz tylko przez...
Spróbuj w w progu znaleść dwa przewody od siłownika ,przerwij je i podaj do akumulatora (poprzez zmianę polaryzacji będziesz otwierał lub zamykał) warunkiem jest że siłownik jest sprawny i nic go nie blokuje
kk2000 Po odłączeniu modułu centralnego (elektryka siłowników nie podłączona do niczego fizycznie) bez zmian tj. z klucza nie można otworzyć, od środka "cycków" nie można wyciągnąć. Przy ręcznym zapodaniu napięcia na przewody styczników brak reakcji, przy zmianie polaryzacji to samo brak reakcji. Te przewody które udało mi się sprawdzić OK
Nic się nie pokiełbasi tylko trzeba podłączyć przez diodę żeby po zmianie polaryzacji nie dostał się do alarmu +.Jest to podłączenie podobne jak do krańcówki tyle tylko,że zadziała szybciej w momeńcie wyłamania zamka łamakiemAndrzej
Ta sama sytuacja dopadła mnie (Altea xl 2007). Tylne lewe drzwi po wcześniejszym zamknięciu z pilota można było otworzyć tylko od wewnątrz klamką. Rozebrałem kasetę, wyciągnąłem większy silniczek i wziąłem do testów. Po podaniu napięcia silnik kręci się w jedną stronę, po zmianie polaryzacji silnik nie działa. Po rozebraniu i wyczyszczeniu komutatora...
W momencie rozruchu silnika lusterka zaczynaja sie składac po czym natychmiast po odpuszczeniu kluczyka spowrotem sie rozkladaja. Jest możliwe takie chwilowe działanie, gdyż przez moment następuje zmiana polaryzacji. Dodatkowo nie wiem czy taka opcja tez jest prawidłowa. Otwieram auto, lusterka się rozkładaja, zostawiam drzwi kierowcy otwarte. Mija...
odpawiadam na zapytania a mianowicie centralny jest od nowosci i jak wylacze kabelki z alarmu ktore podpinam pod kable silownika to wszystko dziala ok zmiana polaryzacji nie wchodzi w gre sprawadzalem nie dziala tez tak jak powinien a kolory to czrno zolty i czarno czerwony acha no i nie wiem pod jaki przewod alarmu podpiac klape i maske bo probowalem...
Zarówno centraly zamek ( no może nie ten pneumatyczny) jak i elektryczne szyby oparte są na pracy silnika elektrycznego prądu stałego. Otwieranie i zamykanie zamka oraz szyb sprowadza się do zmiany polaryzacji zasilania. Na temat budowy i zasady działania znajdziesz wpisując w wyszukiwarkę internetową hasło: silnik prądu stałego.
Do czego ma służyć ten siłownik, do zdalnego otwarcia bagażnika czy do zablokowania/odblokowania zamka jak w drzwiach, po zamiarze stosowania przekaźników do zmiany polaryzacji wnioskuję, że do drugiej opcji? Tak kolego chce tylko sygnałem z komfort odblokować/ zablokować klapę. Tak żeby cały centralny ( oryginalny przód) działał z siłownikiem tył....
centralny podaje tylko przez chiwle sygnal /12v/ do zamkniecia, a pozniej go niema, przy otwarciu 12v pokazuje sie na drugim przewodzie tez na chwile, przy twoim pomysle musialby byc caly czas??
Schemat już widziałem jednak nie wiem jak dokładnie jest sterowany ten siłownik wiem ze w zamkach dokładnych zamknięcie i otwarcie odbywa się poprzez zmianę polaryzacji na 2 przewodach A jak tutaj nie mam pojęcia w każdym bądź razie sprawa wygląda tak drzwi są zaryglowane ze nie można ich otworzyć ani od środka ani od zewnątrz
Bo centrala robi zwarcie, Powinny być te same kolory co i przy centrali. Gdy podałem sygnał z centralki na kabel siłownik ożył tylko w kabinie przygasło światło tak jakby zwarcie robiło ale moze to wina że nie przestawiłem centralki na sterowanie bezpośrednio siłownikami. Ale mam pytanie czy może wiesz które kable przy tej skrzynce rozciąć i połączyc...
Witam! Co ma zrobić, gdy w Thomson DPL660 nie działa wtyczka na głośnik centralny, a na jeden głośnik frontowy gra bardzo cichutko? Coś wyłączone? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeżeli w Twoim Thomsonie DPL660 głośnik centralny nie daje żadnego dźwięku, a jeden z głośników przednich gra bardzo cicho, zacznij od weryfikacji podstaw:...
Dobra pytanie :) .Sprecyzuj co chcesz uzyskac i czy sam montujesz centrala!!!Jezeli silownik w dzwiach kierowcy jest typu master (steruje centralka) to musi miec wiecej niz 2 przewody(na rysunku do kazdego silownika narysowales 2 przweody) napisz ile przewodow ma kazdy silownik.Jezeli sa 2 tylnych drzwi to sprawdz czy zamykanie i otwieranie polega na...
Mała dygresja do tematu. Spotkałem się kiedyś z bardzo prostym rozwiązaniem w jakimś japończyku (mazda chyba) - silniczek i z nim szeregowo kondensator ceramiczny średnicy 1.5 cm i grubości jakieś 4 czy 5 mm (chyba 100nF ale nie pamiętam dokładnie). Sterowanie polegało na zmianie polaryzacji - jak jest zamknięte to podane jest napięcie o pewnej polaryzacji....
Witam. Problem dotyczy centralnego zamka w samochodzie , a mianowcie problemu z siłownikiem AZ1-2 , który wchodzi w skład zestawu Terminator. Pewnego dnia przesłał działać centralny zamek , na początku dokonalem sprawdzenia bezpiecznika i faktycznie był "trafiony" , po jego wymianie przez kilka otwarć i zamknięć pracował siłownik prawych drzwi w samochodzie...
Już sobie poradziłem! Dla potomnych! Okazało się, że w moim samochodzie - Leganza 1998 2.0 DOHC oryginalnie nie było zainstalowanego siłownika w drzwiach kierowcy. Samochód posiadał tylko zamek centralny sterujący pozostałymi trzema drzwiami i był uruchamiany przełącznikiem zainstalowanym w drzwiach kierowcy. Przełącznik ten przełączał się w chwili...
Witam wszystkich, robiłem porządki i znalazłem siłowniki uniwersalne slave (oraz dokupiłem master) oraz moduł sterujący z pilotem. Chciałbym to zamontować do seicento jako centralny zamek. Siłowniki są uniwersalne , moduł (z pilotem) taki jak na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/3127726200_1... Tu pojawia się problem podłączenia tego......
Do zajęcia się tematem georadarów zachęciła mnie popularna niegdyś książka Włodzimierza Antkowiaka: „Złoty pociąg i inne skarby Polski”. Tym bardziej że później poznałem autora, pomagałem mu z inną pozycją: „Depozyt Ollenhauera” i dostałem od niego wskazówkę, gdzie należy w Mongolii szukać skarbów Barona von Ungerna. Ciekawe, bo podczas pobytu w Warszawie...
Pomiary zużycia prądu elektrycznego w mieszkaniach opierają swoje poprawne działanie na różnicowej transmisji dalekiego zasięgu realizowanej poprzez wykorzystanie sieci w standardzie TIA/EIA-485 nazywanej popularnie RS-485. W celu zabezpieczenia się przed występującymi przy takiej odległości transmisji różnicami potencjałów pomiędzy poszczególnymi węzłami...
Witam. Montuje u wujka 7 rolet okiennych. koncepcja jest taka: sterowanie z jednego centralnego punktu i każdą roletę z osobna. Problem sterowania rozwiązałem sam- użyłem przekaźnika. Nie mogę poradzić sobie z innym problemem, mianowicie: w momencie opuszczania wszystkich rolet (z punktu centralnego) po opuszczeniu jednej (opuszczają sie z różną prędkością)...
Zamiast przekaźnika bistabilnego można zastosować zwykły , ale wtedy przekaźnik musi sam się podtrzymywać (trochę inne podłączenie) i każde zamknięcie centralnego zamka przy włączonym zapłonie wyłączy nam na chwilę radio Oczywiście odpowiem na każde pytanie. Należy wykorzystać styki które zostają połączone gdy jest spełniony warunek, stacyjka (+), zamek...
albo gotowy moduł albo: dwa przekaźniki 641(jak dobrze pamiętam) w każdym sklepie motoryzacyjnym takie jak do świateł do "malucha" podaj maila to ci wyśle schemat podłączenia
Siłownik centralnego w drzwiach kierowcy to tzw "master" czyli sterujący resztą systemu. Różni sie od pozostałych tym, że wychodzą z niego 4 kabelki, nie 2 jak w innych drzwiach. Wnioskiem z opisanej przez Ciebie usterki jest, że przy przekręcaniu kluczyka 2 przewody odpowiadające za sterowanie centralką DZIAŁAJĄ - bo centralka sama zamyka pozostałe...
http://obrazki.elektroda.pl/2368243400_1... Wyobraź sobie żołnierza, którego mundur może zmieniać kolor i wzór od leśnych zieleni po piaskowe odcienie w dowolnym momencie. Albo pracownika biurowego, który ma dokładnie taki sam krawat. Ktoś na przyjęciu ma taki sam strój jak Twój? Zmień kolor swojej kreacji jednym kliknięciem. Przełom...
Temat jest do zrobienia .Robisz sterowanie z przewodow niebieskiego i zielonego .Wstawiasz diody tak zeby puszczaly plusa . Na rozwarcie przewodu fabrycznego centralnego jeden przekaznik , natomiast drugi przekaznik do zmiany polaryzacji z plusa na minusa .
Witam. Jak najlepiej ustawić 5 LNB? Chodzi mi o to co ma być na głównym HB czy Astra?? Mam czasze 90cm i chce mieć Astre 28.2 E ,Astre 19E , HB i monoblock na Siriusa i thora. I czy da rade ustawić monoblock na te satelity/? Z góry dzięki za odpowiedz. Da się. Bezproblemowo. Łatwizna. Jedno zastrzeżenie - mieszkasz w Tarnowie. Będzie prawdopodobnie...
A elektroniki z podnośnika drzwi zamieniałeś też czy tylko sam silnik bez elektroniki, może zamontuj do silnika szyby twój oryginalny moduł komfortu. Nie zmienialem modulu, jest ten co był :-( Zmienilem tylko mechanizm szyby bez silnika i elektroniki. Zlacze w tym wielopinowym module CZYSTE, zero sniedzi i korozji. Co ciekawe na oko w srodku zamka...
Witam. Zmianę polaryzacji napięcia dla silniczka przy pomocy przekaźników można zrealizować w taki sposób. http://obrazki.elektroda.net/98_12375794...
Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
(...) bardzo. Oto link do tych dwóch anten: LK1810401: https://www.leankon.com/product/dipole-f... LK1810501: https://www.leankon.com/product/dipole-f... https://obrazki.elektroda.pl/8147354800_... W oparciu o wymagania dotyczące aplikacji 2x2 MIMO Wi-Fi 6E...
niezła, wielofunkcyjna centralka alarmu to koszt w okolicach 150zł, syrena 25-50 w zależności czy z własnym zasilaniem czy bez, do tego jakieś czujniki, krańcówki pod klapy, przekaźniki do zmiany polaryzacji napięcia sterujacego centralem (w niektórych centralkach juz są wbudowane) i za jakieś 250 zeta masz całkiem niezły alarm sterujący zamkiem. ewentualnie...
Na chłopski rozum pompa sterowana jest zmiana polaryzacji ma jednym z przewodów. Zapewne jeden przycisk od otwierania powoduje zamkniecie jednego przekaznika na NC a drugi od otwierania drugiego przekaznika. Oba oczywiście na sekunde lub krócej. Wspolny kabel z pompy na oba przekazniki i jeden z nich dostaje na kotwe mase a drugi na kotwe plus.
https://obrazki.elektroda.pl/6547532500_... OpenBeken może być używany do tworzenia prostych automatyzacji obejmujących wiele urządzeń bez Home Assistant. Nie jest wymagany żaden centralny serwer, wystarczy mieć sflashowane urządzenia Tuya. Tutaj pokażę jedną z takich automatyzacji, w której wykorzystywane są dwa urządzenia - pierwszym...
Mam pewne dane na temat podłączania alarmów, mogę coś podesłać, a zamek centralney sterowany jest (+) zastosuj przekaznik do zmiany polaryzacji napięcia.
Podłączałem alarm z pilotem w tym autku więc krótko i na temat: 1. Nie przecinaj kabli, tylko zdejmij izolację, przylutuj kabelek z alrmu i po sprawie. 2. Sterowanie centralem, impuls "+" na zamknięcie lub otwarcie. Jeśli z alarmu "wychodzą" minusy, to zanim zaczniesz kombinować z przekaźnikami do zmiany polaryzacji, przyjrzyj sie dokładnie swojemu...
Można tak zrobić, ale trzeba zabezpieczyć bezpiecznikiem. Pozostaje jeszcze problem sterowania. Jeśli jest to siłownik "slave" dwuprzewodowy, to trzeba zrobić przełącznik, który w jednej pozycji zamyka a w drugiej otwiera ( zmiana polaryzacji ).
zmiana polaryzacja polaryzacja bateria zmiana zmiana polaryzacja antena
oporność głośnik zagrzany silnik traci demontaż sterownik
zmywarka whirpool mruga start interfejs diagbox
KEMET R76 B1 470nF 1000V ESR – wartości dla różnych częstotliwości Podłączenie węża podciśnienia w BMW E30 1.8 benzyna