Firma Elmes ma w swojej ofercie sterownik do rolet. Patrz na www.elmes.pl
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Jeśli siłownik posiada krańcówki, wystarczy zastosować przekaźnik z przynajmniej dwoma stykami zwiernymi i rozwianymi . Gdy mikro przełącznik zostanie zwolniony styk rozwierny załączy przekaźnik . Ten z kolei poda napięcie na otwarcie siłownika . Po powrocie mikro przełącznika do stanu pierwotnego,przekaźnik się rozłączy i poda napięcie na zamknięcie...
Zrób sobie sterowanie w/g. tego schematu, proste i skuteczne: http://obrazki.elektroda.net/29_12668724...
Wydaje mi się, że sprawdziłem wszystkie możliwe kombinacje. Jedyna sensowna kombinacja to określenie który przewód prądowy silnika jest środkowy i pozostawienie go w spokoju. Natomiast należy wtedy zamienić dwa skrajne. Jeśli to nie da efektów to chyba nie ma sposobu na proste odwrócenie obrotów silnika.
W napędach pojazdów stosuje sie niemal wyłącznie silniki szeregowe. Normalnie w wózku jest to zmieniane przełącznikiem kierunku jazdy. Na zaciskach powinno być oznaczenie literowe.
To jest przerobiony Łuk 15. Napewno dobrze przerobiłeś? Nie łączy się tam czasem jeszcze coś z czymś?
Witam, Potrzebuje zmienić maksymalny prąd jaki pobiera silnik na falownikU SEW. Silnik tez jest z SEWU. Próbuje znaleźć parametr od prądu lecz mi się nie udaje. Jak to zrobić? Programator FBG11B Dziękuje
Musisz zastosować tzw. przełącznik dwusekcyjny: http://obrazki.elektroda.net/49_11853594...
Postaram się jakiś schemacik narysować. wielkie dzięki....
Zmiana kierunku pracy silnika prądu stałego to oczywiście zmiana podłączenia plusa i minusa baterii do końcówek silnika.Jeśli masz tylko ten przełącznik z trzema wyprowadzeniami to możesz podłączyć dwie baterie: łączysz plus jednej z minusem drugiej i tak połączone końce baterii łączysz do jednego kabelka zasilania silnika, drugi koniec silnika łączysz...
Nie nie... To może być zbyt mała regulacja... Zapomniałem, ze metoda grupowa jest dobra dla elementów o dużej bezwładności. Edit: po obejrzeniu materiałów najbliższy akapit traci sens: Jeśli śmigło jest ciężkie, to można mieć nadzieję że jego pęd będzie "uśredniał ". Można by spróbować, ale dobrych efektów raczej nie będzie. Silnik prądu stałego na...
Witam. Nie polecam zasilania "zwykłego" silnika napięciem o częstotliwości wyższej niż 60 Hz. Na taką częstotliwość (ze względu na eksport np do USA) jest przystosowana większość produkowanych w europie silników. Oczywiście są produkowane silniki na wyższe częstotliwości, ale w zamówieniu trzeba to dokładnie określić.( Wyższa częstotliwość zasilania,...
http://home.att.net/~wzmicro/3525.html
Akumulator, alternator i rower - pedałować na zmianę. Hehe albo zamiast roweru kierat i bat. Drogą losowania kto do kieratu a kto do bata. Ewentualnie potem zmiana.
Jeśli z korpusu silnika wyprowadzone są dwa przewody i silnik jest zasilany prądem AC to zmiana kierunku wirowania jest niemożliwa bez ingerencji do wnętrza przy założeniu, że jest to silnik komutatorowy. Prościej będzie zastosować inny silnik (tak jak pisałeś 12V DC).
Skąpo opisałeś zagadnienie, np. czy masz zasilanie 12 V=, skąd impulsy wejściowe, co zasilają owe kable po zmianie polaryzacji (silnik prądu stałego?) itp. Zatem, jaki opis - taka odpowiedź. Ja spróbowałbym to zrobić na przekaźnikach na szynę TH32. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach standardowych; sterowanie przekaźnikiem bistabilnym. Krzysztof Podstawa
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
W wyszukiwarkę wpisać "silnik prądu stałego, zmiana kierunku obrotów"
Witam, nie mogę rozgryźć dwóch problemów, siedzę nad tym od rana przejrzałem pełno tematów i wyników z google ale nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi o to czemu w układzie : http://obrazki.elektroda.pl/7887090600_1... badając prąd i napięcie na silniku oraz częstotliwość prądu częstotliwość się zmienia ( a przy modulacji PWM powinna być stała...
... Co do silnika - nie sądzę by podniesienie mocy o te 100 W jakoś drastycznie go mordowało ... Muszę to sprawdzić organoleptycznie ile można podnieść mocy aby bezpiecznie jeździć. Mam taki jeden silnik na testy który mogę nawet spalić :). Zwykłe silniki są w miarę tanie więc mała strata :D. Mam też obecnie dwie hulajki klientowskie M365 z małym przebiegiem...
W drugim przypadku dostajesz napięcie zwrotne przez uzwojenie silnika dlatego Led nie gaśnie pobiera mały prąd żeby świecić.
...do konstrukcji czegoś innego -na przykład mogły by sterować silnikiem wentylatora Większość wentylatorów posiada silniki klatkowe, których prędkość reguluje się zmianą częstotliwości. Regulacja obrotów wartością prądu jest możliwa w silnikach z komutatorem.
Układ leonarda to zupełnie coś innego stosuje się je tylko i wyłącznie w maszynach wyciągowych w kopalniach i w lokomotywach diezlowskich do silników prądu stałego wielkiej mocy.
Wyobraża sobie kolega jaki byłby prąd rozruchu w momencie załączenia silnika 5.5 kW na 230V?
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
A dla czego sterowanie na przekaźnikach ci nie pasuje. Wielu producentów tak robi. Nice, Horman. Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem to zależy jakiego silnika użyjesz. Zasadniczo potrzebujesz 2 przekaźniki. Jeżeli będzie to silnik prądu stałego ( np napęd od wycieraczek ) to sprawa banalna. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach. Jeżeli będzie to silnik...
Chodzi o regulację obrotów spowodowaną zmianą napięcia zasilania silnika poprzez zmianę kąta wysterowania triaka (triak o odpowiednim prądzie w stosunku do silnika) w "ściemniaczu". Na pewno będzie działać jeżeli jest to silnik klatkowy bez kondensatora rozruchowego. Powyższe układy sterowania fazowego można użyć. Proponuję małą różnicę - sterowanie...
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Witam Ponownie chcialem powrocic do tematu zasilania silnika i pomyslalem czy taki pomysl by sie sprawdzil. Otoz na osi silnika zamontowany jest hamulec ( jeszcze nie zmierzylem nap zasilajacego ) ktory podejzewam ze zasilany jest pelnym znamionowym napieciem tzn 27V. Tak wiec uzwojenie hamulca mam zamiar odlaczyc od silnika i zasilacz odrebnym napieciem...
Nie można. Nawet na zdjęciu jest dodatkowo dołożony mostek, który ma zmieniać zmienny prąd(napięcie) na stały. W opisie jest napisane DC-prąd stały.
Poczytaj to co umieściłem w załączniku. Masz rozwiązane sterowanie przez port LPT w różnych językach, opisany układ na ULN2803 itp. Bardzo prosto można zmodyfikować taki program do Twoich potrzeb. Niestety musisz mieć podstawy programowania aby zrobić to co chcesz. Zajrzyj też na www.hercules.webpark.pl - zobacz w dziale schematy jak rozwiązałem problem...
Rozwiązanie z przekaźnikiem prądowym jest poprawne, ale z żarówką nie. Nie dobierzesz takiej żarówki, bo musiałaby by to być żarówka o na taki sam prąd jaki płynie przez silnik (czyli pewnie kilka amperów),ale na bardzo niskie napięcie (np. 2-3V), żeby nie obniżała znacząco napięcia podawanego na silnik. Dla uproszczenia pomijam charakterystykę rozruchową...
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam Reanimowałem ostatnio pilarkę łańcuchową partner 2200. W urządzeniu tym był spalony wirnik w silniku. Z racji że miałem inna pilarkę ( bosha) z której wirnik pasował ( wizualnie) idealnie to z obu tych maszyn zrobiłem jedno urządzenie. Wszystko fajnie tylko silnik kręci w złą stronę. Zdjęcie podłączeń poniżej Na początek przepiąłem zasilanie szczotek...
Pobór prądu jest największy to i spadek napięcia.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
A silnik nie jest zablokowany w jedna stronę obrotów? Pomierz prądy fazowe na pracującym silniku.
Możesz użyć regulatora PWM i potencjometru na pedale będzie płynna zmiana obrotów, lub zbudować prosty spoftstart ale w tej zabawce płyną spore prądy.
(at)vpsa132 , dzieki za odpowiedz. Zatem polepszy to sprawność, bez zmiany prądu. a moze lekko prędkosc. Pytanie czy 3700W to nie za duża zmiana.
Pojeździ jak najbardziej. Po prostu potrzebujesz pakiet o większej pojemności. Prąd oddawany przez akumulator zależy także od pojemności. Zatem przy słabszym pakiecie wystarczy podnieść pojemność.
Dołożyć zewnętrzny blok z mostkiem H na tranzystorach lub przekaźnikach. Szczegóły można omówić gdy napiszesz co tam teraz masz i jakie masz wymagania co do prądów.
Sprawdź napięcia AC pomiędzy końcówkami 15 i 18 ,16 i 18 oraz 15 i 16. Pierwsze dwa powinny być w przybliżeniu równe 24V, ostatnie sumie tych dwóch. Jeśli nie - prawdopodobnie jest uszkodzone uzwojenie transformatora. Zmiany napięcia wraz ze zmianą nastawy prądu spawania są naturalne.
Dodam że na tym potencjometrze i LM nie ma sporej regulacji napięciowej (co zasadniczo wpływa na prędkość obrotową silnika), czym prąd większy tym silnik obraca sie szybciej ale i zmianie ulega prąd. Typowa zmiana np prędkości dla silnika DC to sterowanie PWM ale to komplikuje układ. Posprawdzaj jeszcze tranzystory w mostku, bo może jakiś jest "przebity".
To jest silnik lub prądnica samowzbudna prądu stałego!
Jeśli chodzi o samą regulacje prędkości silnika DC. Mały silnik przeważnie ma strumień wzbudzenia generowany za pomocą magnesu stałego więc nie masz na to wpływu. Jedynym sposobem sterowania prędkością jest zmiana prądu twornika (czyli zmiana prądu na zaciskach silnika). Jeśli chcesz regulować prędkością i kierunkiem potrzebny jest mostek H (jak czytałeś...
Zbuduj sobie stabilizator prądu Na każdy siłownik osobno. Banalna sprawa.
piter_2000 o silniku już ktoś wyżej napisał wyraźnie powinien miec indywidualne (własne zabezpieczenie ) np wyłącznik silnikowy M611 M250 itp o zakresie dobranym do prądu silnika -patrz tabilczka na silniku
Witam. Proszę o sprawdzenie poprawności mojego rozumowania. Gdy zmniejszę obciążenie na wale silnika asynchronicznego, prędkość wirowania wirnika wzrośnie, zatem zmaleje poślizg, wskutek czego zmaleje częstotliwość z którą pole magnetyczne będzie przecinać uzwojenie wirnika. Tym samym zmaleje siła elektromotoryczna E2 indukowana w uzwojeniu wirnika,...
To ciekawa i pożyteczna informacja. Prąd zbytnio nie zależy od częstotliwości zadanej (raczej napięcie), więc jeśli silnik płynnie rusza (f około zera), to nie powinno być problemu ze zmianą f.
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Są w sprzedaży zestawy uszczelek do tych pomp. Dekiel nastawnika można spokojnie ściągnąć. Należy uważać aby nie przestawić całego nastawnika ale żeby to zrobić trzeba go stuknąć, sam z siebie nie powinien się ruszyć. Najlepiej przed demontażem na rozgrzanym silniku zapamiętaj chwilowe spalanie na MIDzie z wyłączonymi odbiornikami prądu. Każda zmiana...
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
W 126p od roku 1977 powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół. (również zmiana pojemności silnika do 652 cm³ z dotychczasowych 594 cm³, oraz prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem) Tak wyglądają szczęki do rocznika 1972-77 http://obrazki.elektroda.net/79_12427538...
SHT 11 lub coś z tej rodziny (są jeszcze dostępne) i dość dobrze opisane (był kiedyś projekt w EdW - termohigrostat). W wentylatorach zmiana obrotów odbywa się za pomocą przełączania uzwojeń i triaki (jak przekaźniki) podają napięcie na odpowiednie uzwojenia w innym wypadku pozostaje Ci zmiana silnika na DC (regulacja napięcia lub w silniku bocznikowym...
Zależy jaka jest zastosowana przekladnia przy napędzie takiej bramy. Jeżeli to przekładnia ślimakowa (obracająca się śruba), to zabezpieczenie przeciążeniowe, zależne od prądu pobieranego przez silnik będzie bardzo trudno zrobić, gdyż przy nie wielkim prądzie pobieranym przez silnik, na elemencie wykonawczym występują bardzo duże siły, duża zmiana oporu...
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Jeżeli napięcie międzyfazowe na wyjściu falownika to te 220VAC to gitara, będzie hulał. A gdzie podłączyłeś(do jakiego źródła napięcia) ten silnik, że taki prąd bierze, może do sieci 3~ 400V ??? Jeżeli tak, to zrozumiałe że bierze taki prąd.
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Potrzebuję pomocy Jak zmienić kierunek obrotów silnika prądu stałego. Jest to silnik komutatorowy i zmiana biegunowości nic nie daje.
Witam. Jeżeli dobrze pomierzyłeś napięcie na silniku, to z tego wynika że to silnik robi wysiadkę. To że napięcie się waha w granicach 2V, to jest jak najbardziej normalne (tak działa regulator obrotów - aby utrzymać stałe obroty, zmienia napięcie zasilania silnika w zależności od pobieranego przez niego prądu (zmiana obciążenia silnika, większe obciążenie-większy...
Najpierw pomiar prądu, czy silnik pracuje, później ewentualna zmiana obrotów, bo nie ma pewności, w którą stronę silnik pracował. Jeśli te próby nic nie dadzą, pozostaje wyjęcie pompy na zewnątrz i dalsza diagnoza. klamocik- a w jakim celu miałby ktoś zmieniać obroty w pompce co?
Niestety nie, gdyż aby móc sterować silnikiem bipolarnym potrzebujesz 2 mostki typu H. W końcu niezbędna jest zmiana polaryzacji prądu na dwóch cewkach silnika. Jedyna opcja, nad którą zresztą również myślałem to zastosowanie zasilania symetrycznego. Jednak bardzo mocno skomplikowało by to układy regulacji prądowej.
Jesli faktycznie prąd stały i zmiana biegunowości (no i rozkminisz, które przewody idą na silnik a które podaja prąd), to poratują cie tylko dwa przekaźniki, cewki załączane z klawiszy strzałek przełącznika roletowego. Coby nie komplikować elektryki, konieczny włącznik z mechaniczną blokadą użycia obu kierunków na raz (albo z pojedynczym kołyskowym...
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
Witam. Nie napisałeś jaki silnik indukcyjny klatkowy czy komutatorowy. Zmiana kierunku obrotow w silnikach indukcyjnych klatkowych z kondensatorem pracy odbywa sie przez zamianę kierunku prądu w fazie głównej lub pomocniczej.Wykonuj się to przez zamianę początku z końcem uzwojenia fazy głównej lub pomocniczej. Zmiana kierunku obrotów w silnikach komutatorowych...
Napędy wrzecion obrabiarek -> szliferki, frezarki, obrabiarki sterowane numerycznie. Wszędzie gdzie jest potrzebna płynna zmiana prędkości obrotowej silników na prąd przemienny.
Zmiana polaryzacji elektrod czyli zmiana kierunku przepływu prądu, coś jak nawrotne sterowanie silnika. Ja to tak odebrałem.
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Ale jak ktoś sie uprze i podłączy do autotransformatora, obniży napięcie to prąd będzie większy, tutaj sie zgadzamy. Załączam rysunek http://obrazki.elektroda.pl/1476494600_1... który staram sie zrozumiec Czego tu...
Przypomnij dane silnika, napięcie i moc.
Zdecydowanie popieram propozycję kol. benix - sam stosowałem to rozwiązanie wielokrotnie z powodu kosztu, bezpieczeństwa i niezawodności. Tyle że stosuję kondensatory 630Vac niskostratne o dopuszczalnym dużym prądzie. W praktyce nawet mała zmiana pojemności powoduje na ogół dużą zmianę obrotów, więc trzeba dobierać metodą prób. Z drugiej strony dodanie...
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Witam. Mam pytanie dotyczące silników elektrycznych. Tak słowem wstępu -ogólnie zajmuję się różnego rodzaju maszynami ale wyłącznie pod kątem mechanicznym. W przypadku gdy potrzebuję napęd to stosuję klasyczny silnik asynchroniczny klatkowy z przekładnią ślimakową/stożkową/walcową itp. Oczywiście w doborze interesuje mnie prędkość obrotowa i generowany...
silnik na prąd zmienny 220V
Poszukaj przykładowo silnika na prąd stały.
Nie da się tego tak określić. Zbyt wiele zmiennych zmienia się jednocześnie wraz ze zmianą ilości magnesów (same magnesy są połowę mniejsze). Jednakże "na oko" zaryzykowałbym stwierdzenie, że nie to znaczenia. W Twoim przypadku problemem jest nie stojan, a wirnik.
Nie, jego cewka potrzebuje 12V żeby wytworzyć pole mag. które przyciągnie styk powodując jego rozwarcie z jedym, a zwarcie z drugim. Napięcie maksymalne to, o którym myślisz to jest co innego, jest to wytrzymałość jego styków, jeżeli kupisz przekaźnik na 12V to jego styki zazwyczaj mają wytrzymałośc 250V 10A. I oznacza to, że np. zasilaniem 12V i prądami...
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
Czy oporność silnika jest wystarczająca, by nie przekraczać dopuszczalnego prądu? Szczególnie niebezpieczna jest zmiana kierunku jazdy - silnik rozpędził się i kręci w jedną stronę, a dostaje napięcie w przeciwną - wtedy popłynie największy prąd. No i czy nie ma szpilek napięcia na skutek indukcyjności w zasilaniu? Sprawdzałeś?
Samowzbudny czyli szeregowy. Tutaj sprawa się trochę komplikuje ponieważ wraz ze zmianą obciążenia zmienia się prąd silnika a więc jego strumień i wówczas kfi nie byłoby stałe i należałoby je wyznaczać z charakterystyki magnesowania fi = f(I) .
Najprostsze rozwiązanie to na przekaźniku nawet starego typu który można kupić bardzo tanio. Przekaźnik z 3 parami styków przełącznych, dwie pary wykorzystuje się do zmiany kierunku prądu, lub zmiany biegunów silnika jak kto woli. Trzecia para, a właściwie tylko styk beznapięciowo otwarty wykorzystuje się do podtrzymania tego przekaźnika, krańcówki...
Czyli prościej mówiąc zamienić miejscami kabelki doprowadzające prąd do szczotek.
Ma przepisać #47. Przykładasz do baterii i mierzysz. Włączasz silnik i mierzysz. To samo robisz na silniku. Potem pobór prądu z baterii.
Zmiana częstotliwości nic nie da. Przy wypełneniu 50% zakładam, że masz przebieg prostokątny własnie o takim wypełnieniu prędkośc silnika będzie wynosiła około 50% znamionowej a zmiana częstotliwości objawi sie tylko zmianą tetnien prądu czyli momentu silnika (przy małym momencie bezwładności lub małej czestoliwości silnik będzie pracował nierówno)....
Witam. Otrzymałem do podłączenia silnik jednofazowy o mocy 1.5kW. (230V) Silnik posiada 3 uzwojenia oznaczone kolorami: niebieski, czerwony oraz czarny. Mierząc rezystancje otrzymałem takie pomiary: Dwa czarne przewody: 0.1Ω Dwa czerwone przewody: 3.4Ω Dwa niebieskie przewody: 4Ω Ustaliłem że dwa przewody czerwone to uzwojenie robocze...
Sorry za podklejenie do tematu,ale nie ma sensu zakładać nowego z tym samym problemem.Odpowiedzi jak sie domyślam dotyczą sterowania silnikami prądu zmiennego.A jak się ma sprawa wysterowania silników prądu stałego? Dwa silniki prądu stałego zasilane napięciem 24V 14A ,prąd podczas rozruchu dochodzi do 30A.Sterowanie ze zmianą obrotów(prawo-lewo).Może...
Gorszy przypadek to ten gdy stracisz wzbudzenie bo wtedy przez twornik prąd zwarciowy popłynie. Natomiast gwałtowna zmiana tego prądu spowoduje stan dynamiczny w silniku. Najlepiej żeby prąd twornika nie wzrósł na dłuższą chwilę powyżej znamionowej wartości. Chwilowy przepływ prądu większego jak znamionowy nie powinien zaszkodzić maszynie. Nie możesz...
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Przy takim podejściu, to moim zdaniem dołożyć jeszcze jedną diodę i prawdopodobnie dodatkowy opornik będzie zbędny, a cała zostanie wykorzystana na oświetlenie - diody będą świecić ciut jaśniej. Dodanie rezystora do diod zmniejsza miany prądu spowodowane zmianami napięcia, bez rezystora zmiana napięcia o kilka procent może wystarczyć do tego aby prąd...
Wszystkie akumulatorowe wózki inwalidzkie mają sterowanie PWM, a tam są dużo mocniejsze silniki niż w tej zabawce. Ale do tego niezły dławik wygładzający przebieg prądu. Wtedy to działa poprawnie. A pomysł ze zmianą silnika chyba najlepszy.
Czy zmieniając połączenie silnika z gwiazdy na trójkąt zwiększą się jego obroty? pomijając sprawę prądów, mocy, zabezpieczeń itp.
Późno już jest i nie narysuję teraz tego. Wszystkie przewody przenoszą jednakowe natężenie. Serio :-) - a przynajmniej tak mi się wydaje o 2 w nocy :-) "Wszystkie" tyle samo nie mogą przewodzić bo masa będzie miała sumę pozostałych 2 Akumulator z całym zespołem wyciągarki masz połączony dwoma przewodami i tam natężenie prądu jest równe. OK? Skrzynka...
Jeśli dobrze zrozumiałem to co kolega piszę, to jest chyba regulacja przy pomocy tzw. transduktora. Pod wpływem zmiany prądu stałego, przepływającego przez uzwojenia nawinięte cienkim drutem, zmienia się impedancja w tych grubych uzwojeniach i następuje zmiana prądu do mostka.
https://www.olx.pl/d/oferta/pakiet-akumu... Weź tą. A prąd pracy masz napisane na sterowniku 34 amper i nie przekraczysz go. Bo tyle i tylko tyle da ci ten sterownik. Oczywiście z drobną tolerancją.
Witam W starych maszynach Rosjanie stosowali układ Leonarda. W większości przypadków takie zachowanie wskazuje na zużyte szczotek w prądnicy zasilającej silnik prądu stałego.
Czyli jednak moje przypuiszczenia były słuszne. Zmiana f przy zachowaniu u/f const. zmniejszy obroty, zmniejszy prąd, a przy tym silnik dalej będzie w stanie uciągnąć to co ma uciągnąć :)) (stały moment)?
Dioda właczona równolegle do silnika, bo zmiana kierunku obrotów odbywa sie za nia, w przełączniku. Ochrona tranzystora MOSFET przed przepięciami. Dowolna dioda SMD , najlepiej Shottky, na napięcie < 100V i prądzie min 10 A Włączona w kierunku ZAPOROWYM !
Co to za silnik ? Szczotkowy prądu stałego? Zmiana obrotów to nie problem. wystarczy regulator umieścić przed przekaznikiem zmieniającym kierunek. Możesz zastosować regulację PWM Na priv wysłałem przykładowy link...
Jeszcze nie, ale mam taki zamiar, zamienię i dam odpowiedź. Dodano po 6 No i niestety, po zamianie silnika, nadal silnik osi Y się grzeje. Według mnie jest to nie wina silnika, a stepsticka i jego ustawień dla silnika osi Y. Czy jest możliwa zmiana parametrów tego sterownika??
natężenie prądu silniku pomiar prądu silniku zmiana prędkości silniku
iskrownik ustawić volvo silnika wymiana silnika nawiewu
cewka zaplonowa sprawdzic philips senseo
Jak rozebrać żelazko Braun TexStyle 3 - instrukcja krok po kroku Jak włączyć nagrywanie w czasie przyszłym na Zgemma H9S