Cześć.Nie napisałeś jaki to silnik trzy fazowy jedno fazowy indykcyjny czy jedno fazowy komutatorowy.Do komutatorowego regulację łatwo można zrobić na układzie U2008B do pozostałych to trzeba falownik.
Jaki to silnik? Komutatorowy, czy indukcyjny? Jaka moc tego silnika? Gdzie jest zamontowany?
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
co to znaczy prawo lewo wirówka może chodzi o zmianę kierunku obrotów iregulację prędkości silnik komutatorowy nie ma osobnych uzwojeń praca i wirówka czy to ma być regulacja prędkości bez sprzężenia zwrotnego/prędkość regulujemy ręcznie w zależności od obciążenia /,czy musi automatycznie utrzymywać prędkość zadaną niezależnie od obciążenia czy silnik...
Na co ma wpływ liczba płytek w komutatorze silnika szczotkowego? Np. wirnik ma 12 kanałów i komutator 36p. Czy można go przezwić z wykorzystaniem komutatora 24p z zachowaniem takiej samy liczby zwojów w kanale, czyli zwiększając odpowiednio liczbę zwojów pojedynczej cewki, aby uzyskać tą samą liczbę zwojów i rezystancję na płytkach przeciwległych, do...
Witam, mam model matematyczny trójfazowego silnika tarczowego wykonanego w simulinku. Chciałbym sie dowiedzieć co powoduje zmianę liczby jego obrotów.Jako, że nie znam sie za bardzo na silnikach zwracam się z tym pytaniem do Was :) Zmiana ta jest bardzo mała i ma kształt podobny do sinusoidy. Jedyne co wiem to to, że jest to zależne od jego budowy oraz...
Jak zmieniać obroty silnika komutatorowego?
witam, potrzebuję informacji na wyżej wymieniony temat :) chodzi o samą idee działania, np. silnik wiertarki. Przełączamy przycisk i zmieniamy obroty z lewych na prawe i odwrotnie. Na jakiej zasadzie to działa, itp. Nie koniecznie musi to być przykład wiertarki. Troche juz szukalem i z tego co wiem jest to silnik kumutatorowy, tak? Dzieki pozdrawiam
Dzień dobry Mam pytanie, dotyczące schematu. Proszę o podpowiedz jakie parametry prądnicy tachometrycznej wymagane są by sterowac silnikiem jednofazowym komutatorowym 350W. Silnik od pralki który chcę zasili posiada taką prądnicę. Przy max obrotach n=13 000, napięcie z prądnicy wynosi ok 30V, 3.1.15. Publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez...
Witam ! Mam pytanie dotyczące zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego . Czy jest to w praktyce możliwe. Opis silnika : obr 5000 , zasilanie komutatora symetryczne , kierunek obr prawy , nap. zasilania 230 V~. Konstrukcyjnie jest podobny do silnika od odkurzacza - ZELMER .
Cześć. Mam taki silnik: 220V, 15000obr/min, 2,3A, 320W, 50Hz, komutatorowy. Chciałbym do niego kupić regulator obrotów (regulacja musi przebiegać płynnie i silnik nie będzie działał pod dużym obciążeniem) i jeszcze chciałbym podłączyć do niego obrotomierz cyfrowy. Gdzie coś takiego mogę kupić, bo chcę zrobić takie urządzenie http://pl.youtube.com/watch?v=8wtI_L-kHu...
Witam.Jak zmienić obroty silnika komutatorowego na napięcie zmienne?Pozdrawiam Jurek.
wymieniam komutator w wiertarce stary zdjęty i założony jest nowy. na komutatorze jest 24 ''segmenty'' z tego co wiem to pojedyńczy segment jest połączeniem końca jednego uzwojenia na wirniku z początkiem następnego itd.itd Dla 24rech segmentów komutatora powinno być 48przewodów ''końców i początków uzwojeń razem wziętych" a na mim wirniku jest 47 czy...
Witam wszystkich mam takie pytanko ! Posiadam silnik komutatorowy z prądniczką Tachometryczną i chciałbym sie dowiedziec przy jakim napięciu prądniczki jakie są obroty silnika ! potrzebne mi jest to do ustawienia określonej prędkości obrotowej silnika ! Jest to silnik szeregowy a prądniczka posiada opór 150 ochm !
witam jak w silniku jedno fazowym zmienic obroty
silnik 3faz, 1,2 kW, 900 obrotów czy da się przezwoić aby miał z 500 obr. więcej? a może innym sposobem? pozdrawiam
Potrzebuję pomocy Jak zmienić kierunek obrotów silnika prądu stałego. Jest to silnik komutatorowy i zmiana biegunowości nic nie daje.
Chciałbym kogoś poprosić aby obliczył mi uzwojenie tego silnika na 2800obr/min. Jest to w ogóle możliwe w tym silniku? Z góry dziękuje.
Witam, Mam silnik elektryczny o mocy 180W zasilany 230V. Jak można dorobić do niego jakiś układ który działał by tak że na włączniku trój pozycyjnym miałbym dwie prędkości ? 1- max obroty 0- wyłączony 2- 3/4 lub 1/2 max obrotów Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki :)
Powiem szczerze że pracuje od kilkudziesięciu lat w zawodzie związanym z elektrotechniką motoryzacyjną i dzisiaj zadano mi pytanie na które nie znam ( nie wiem czy wstyd czy nie) odpowiedzi. Jak konstrukcyjnie jest rozwiązana zmiana prędkości silnika - tzw. bieg wolny i szybki. Wiem że są trzy szczotki w takim silniku : jedna jest do minusa a dwie nastepne...
Witam. Czy ktos tutaj jest w stanie zrobic dla mnie sterownik do regulacji obrotow z tym ze nie wchodzi w gre zwykly regulator obrotow. Tylko chcialem wykorzystac ta pradniczke tachometryczna zeby sterownik utrzymywal stale obroty. Silnik to najprostrzy komutatorowy silnik. Musialem zmostkowac szczotke z uzwojeniem zeby sie wkrecil na maxa.
Witam . Ten regulator jest do silników komutatorowych nie indukcyjnych .Układ który bym zastosował to AVT1613. Pozdrawam .
Grupowo też nie będzie? Grupowo tym bardziej. W jaki inny prosty sposób można zmniejszyć obroty o ile się da? Falownik, a z rozwiązań mechanicznych przekładnia. Albo wymiana silnika na komutatorowy.
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Powiedzmy że muszę wygenerować sygnał PWM np do sterowania silnikiem BLDC (regulacja prędkości) lub do zmiany prędkości silnika komutatorowego w układzie mostka. W EP 11/2015 jest artykuł na ten temat: https://ep.com.pl/files/11305.pdf A to w dalszej kolejności: https://www.digikey.com/en/articles/tech...
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
jak się domyślam jest to silnik bez komutatorowy i w takim wypadku należy go sterować zmianami częstotliwości (?) Niezupełnie, prędkością obrotową w takim silniku ( z wentylatorem) możesz sterować regulując napięcie przy stałej częstotliwości. Jak napisano w karcie katalogowej: "minimalne napięcie zasilania 100V" Nie wiem co to znaczy "indukcyjny zwartobiegunowy",...
Każda komutacja prądu powoduje generowanie zakłóceń. Im większe prądy i im większa i szybsza ich zmiana tym więcej zakłóceń. Nie zawsze można zmniejszyć prąd, ale często można zmniejszyć prędkość jego zmian. Oczywiście kosztem strat na elementach przełączających. Takimi klasycznymi, źródłami zakłóceń są samochodowe układy zapłonowe, silniki i prądnice...
O co chodzi w punkcie "2. Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika"? Chodzi o możliwość regulacji prędkości i rozruchu w specjalnym typie silników zwanych pierścieniowymi. (Spadek cen falowników spowodował, że odchodzi się od tego typu silników). Ile kosztuje falownik do silniczka 20W? Produkuje ktoś takie rzeczy? Bo spotkałem się tylko...
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Kup sobie jakikolwiek regulator od pralki, na przykład Polar. RMA130, RMA131 na pewno mają ten układ - używane kosztują grosze, trzeba lekko przerobić (zmiana charakterystyki na układzie RC) i masz gotowca.
Źle koledzy piszą. Chodzi pewnie o to że w 2 ww jest silnik ze szczotkami( komutatorowy ) a a tej jednej silnik indukcyjny synchroniczny lub asynchroniczny z regulacją prędkości obrotowej poprzez zmianę częstotliwości z tąd pewnie Inverter. Ale w ww modelach i tak jest pasek. Zmiana dotyczy tylko konstrukcji silnika. Prawdziwy silnik direct drive ma...
Kit AVT1007 na układzie U2008 służy do regulacji mocy pobieranej przez odbiornik podłączony do sieci 230V. Kiedy próbujemy nim regulować prędkość obrotową silnika komutatorowego napotykamy problem niestabilności prędkości obrotowej przy zmianach obciążenia silnika. Jeśli mamy silnik, np. popularny "pralkowiec", to posiada on prądnicę tachometryczną,...
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
Gdzie ta NASTĘPNA szkodliwa porada? Jeszcze tego nie rozumiesz?! No to szkoda dyskusji. Napisano wyraźnie "regulacji obrotów silników komutatorowych , bo to jest najprostszy ściemniacz fazowy, a tu jest silnik indukcyjny . Regulacja prędkości obrotowej poprzez zmianę napięcia zasilania. Jak najbardziej, ale z zachowaniem poprawnej, nie odkształconej...
Po zmianie R1 i z informacją że jest softstart już rozumiem jak to działa. Szeregowo z potencjometrem, za mostkiem, mamy układ który na początku ma dużą rezystancje zastępczą, określona przez R5. C5 ładuje się do napięcia określonego przez D6, dając stałe napięcie, dla układu opóźniającego R7C6, który po czasie wyzwala U2, co kończy czas softstartu,...
To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.
Silnik ten jest komutatorowy a zmiana prędkości jest realizowana przez zmianę podłączenia uzwojeń na stojanie, kondensator ten jest jako element przeciwzakłóceniowy. Sprawdź czy w trakcie pracy silnika znacząco iskrzą szczotki na komutatorze bardzo możliwe że jest zwarcie na wirniku.
Witam. Regulację obrotów napieciem silników klatkowych w zasadzie nie wykonuje sie ze względu na bardzo mały zakres w granicach 0,8 - 1Nn. Szczególnym przypadkiem takiej regulacji jest silnik klatkowy z wentylatorem (w tym przypadku regulacja jest duża).Jest to związane tylko z charakterystyką mechaniczną obciążenia (wentylatora). Pozostaje falownik...
Kolega podłączy stojan silnika BLDC pod prąd stały i napisze nam z jaką prędkością silnik zaczął się kręcić. To zwykła demagogia. Przecież napisałem: Taki silnik nie ruszy bez dopasowanego do niego układu zasilania. Wielkością napięcia można sterować klasyczny silnik komutatorowy a nie BLDC. To weź sobie wentylatorek komputerowy i zasilaj go różnymi...
Z moich obliczeń to gdy zwiększamy prędkość na wyjściu z przekładni moment będzie taki sam ale przy przekładni 3:1 moment wzrośnie 3x. A możesz pokazać te fantastyczne obliczenia? Jak przekładnią zwiększasz prędkość obrotowa to moment maleje idealnie w stosunku odpowiadającym przełożeniu przekładni a rzeczywiście jeszcze bardziej bo są straty. Jeżeli...
(at)15kVmaciej Widzę, że Kolega niestety nie zna tej maszyny. Jest w niej 6 (sześć) silnikow. Silnik główny, właśnie ten zmieniony o mocy 5kW i sterowany przez falownik, poprzednio silnik AC/DC o prędkości obrotowej zmienianej zmianą położenia szczotkotrzymacza, przestawianego tzw. silnikiem pilotującym. Następnie widoczny po prawej stronie na górze...
Gdzie masz cokolwiek o regulacji prędkości wartością napięcia zasilania? A jaki był przedtem silnik, co, Kolego Szanowny? Komutatorowy z magnesem trwałym, więc jak był sterowany? Wiadomo, że mostkiem H albo dwoma przekaźnikami NO/NC. Resztę wydedukuj sobie sam.
Teraz mam pytanie muszę mieć do niego Arduino. Nie koniecznie arduino, ale na pewno mikroprocesor. Do wysterowania ULN wystarczy by choćby Atinny, a program można pisać w C++ czy bascomie. Nie koniecznie w środowisku arduino. (Jakoś się nie mogę do niego przekonać). Jak dla mnie zastosowanie w tym przypadku będzie bardzo korzystne. A późniejsze modyfikacje...
Witam Według mnie : Silnik komutatorowy 3-fazowy o zmiennych prędkościach obrotowych (stator "stojan" układ gwiazdy 380V )- to na stale się podaje (roto "wirnik" napięcie na szczotki ) zmiana napięcia powoduje zmianę prędkości i mocy Silnik jest z 1972 roku wydaje mi się ze w późniejszych latach zmieniono jego konstrukcje na pierścieniowy
Ale taki regulator chyba jest tylko do silników komutatorowych ? witam...silniki indukcyjne z kondensatorem do przesuwania fazy w drugim uzwojeniu są generalnie słabo wyregulowane.....nie masz sprzężenia zwrotnego z silnika jak ustawisz prędkość i może się wtedy zmieniać i będziesz trzeba monitorować czy ustawienie jest nadal optymalne......silnik...
Moc się nie zmieni, a jedynie lekko spadnie pobierany prąd. Jaki to dokładnie silnik? Przy spadku napięcia, gdy silnik jest normalnie obciążony, to obroty spadną. Obserwuję to np. w piekarniku, mikrofali, gdy wentylator się kręci i gdy dodatkowo włączę grzałkę i napięcie spadnie o kilka wolt, to słychać zauważalną zmianę prędkości silnika. Znaczy,...
Już to pisałem, że bez sprzężenie zwrotnego nie ma układu regulacji. Patrz - teoria regulacji. Dwa wyłączniki krańcowe sygnalizujące skrajne polożenia grzybka/przepustnicy zaworu to tez sprzężenie zwrotne. Dodano po 4 Wtedy w przybliżeniu miarą położenia wrzeciona (lub nawet grzybka zaworu) jest czas ruchu od położenia spoczynkowego. To raczej dość...
Dzięki za chęć pomocy ale ten silnik to silnik asynchroniczny,- jednofazowy,- klatkowy,- indukcyjny z uzwojeniem i kondensatorem rozruchowym (jeśli coś pomyliłem w nazewnictwie - przepraszam). Prędkość takich silników można regulować jedynie poprzez zmianę częstotliwości prądu - zastosowanie falownika. Wiadomo że falownik tanim ustrojstwem nie jest,...
(at)750kv Jeżeli w tych silnikach klatkowych można regulować zmianę prędkości obrotowej za pomocą częstotliwości prądu zasilania... To czy mogę wysnuć taki wniosek, że jeżeli mam źródło prądowe o częstotliwości około 100 Hz, czasami nawet więcej, to po podłączeniu takiego silnika klatkowego mogę przewidywać, że będzie kręcił się jak szalony, ale się...
Witam. Od razu powiem iż przeczytałem cały wątek 33str. i wiele innych nie tylko elektrody. Tylko dwie osoby miały podobne objawy co ja, jeden z nich sprzedał auto, drugi zmienił radio. Do rzeczy. Mam problem ze zestawem Astra II 1,4 ecotec+lpg drugiej generacji, radio president harbert II asc, antena sirio titanum 1200 na relingu porządnie zmasowana....
No nie do końca, to jest silnik bezszczotkowy (BLDC), bardziej zbliżony budową i zasadą działania do silnika synchronicznego z magnesami trwałymi, natomiast dynamiką do silnika komutatorowego prądu stałego. Żeby osiągał duże prędkości i się nie rozsynchronizowywał przy zmianie obciążenia (co powoduje zatrzymanie) potrzebuje sterownik ze sprzężeniem...
Pytam ponieważ chcę kupić do niego regulator obrotów - "do regulacji niewielkich jednofazowych silników indukcyjnych" który "nie nadaje się do regulacji komutatorowych silników prądu stałego i indukcyjnych 3-fazowych". /z opisu producenta/ Co do zasady do zmiany obrotów silnika indukcyjnego stosujemy falownik. W sytuacji w której silnik ma moc <100W...
Zanim podejmie się próbę skonstruowania regulatora obrotów proponuję zastanowić się nad zasadą działania silnika, który posiadasz. Silniki prądu przemiennego dzielimy na: - silniki asynchroniczne indukcyjne (klatkowe lub pierścieniowe) - synchroniczne - komutatorowe Z tego co piszesz wnioskuje, że chcesz zrobić regulator na triakach ograniczając czas...
Pewnie jest zo zrealizowane za pomocą zwojów na silniku. 1100 to jeden zestaw zwojów a 650 to drugi , zmiana prawdopodobnie odbywa się na zwykłym przełączniku. Zrób parę fotek jak to w środku wygląda pod panelem kontrolnym. Jest to komutatorowy silnik szeregowy. Regulamin, punkt 12.
Witam. Na elektrodzie widziałem kiedyś podobny temat - nawet zastosowanie to samo, lecz nie mogę już odnaleźć więc zakładam nowy temat. Myślę nad zastosowaniem silnika komutatorowego z pralki automatycznej z prądnicą tachometryczną w celu zbudowania pewnego urządzenia pomiarowego. Założenia były następujące: 1. Silnik musi osiągać 10000 obr/min. 2....
Istota sterowania fazowego polega na zmianie wartości średniej prądu za pomocą regulacji długości czasu przepływu prądu przez element. Element sterujący załącza prąd w obwodzie z pewnym opóźnieniem względem napięcia zasilającego i to opóźnienie to właśnie kąt fazowy. Im to opóźnienie większe tym wartość prądu/napięcia mniejsza i vice versa.
Pracuje już parę lat z silnikami komutatorowymi ale nie spotkałem się żeby któryś miał tylko 550 obr. co do prędkości można spróbować zmienić ustawienie szczotek prędkość spadnie ale pojawi się iskrzenie i będzie rosnąć prąd Innym nietypowym sposobem jest zmiana sposobu nawijania z pętlicowego na faliste Kiedyś tak się zdarzyło ze trafiły do nas do...
Witam. Potrzebuję regulatora napięcia w zasilaczu złożonym z trzech transformatorów toroidalnych połączonych szeregowo [3x (230/12V; moc 250VA) ]. Obciążeniem układu zasilającego jest drut oporowy. Regulacja napięcia ma za zadanie zmianę temperatury drutu. Obecnie zastosowany jest triak AVT 1007, który reguluje napięcie wejściowe (sterownik prędkości...
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika, ew. oznaczenie typu. Jeśli to jest silnik komutatorowy, to można zastosować regulator z tyrystorem (lub triakiem). Jeśli to jest silnik indukcyjny, to są możliwe 2 rozwiązania: falownik lub przekładnia. Falownik jest drogi i daje stratę mocy, więc najlepszym rozwiązaniem jest przekładnia mechaniczna 1:2, do zrobienia...
To jeszcze jedno pytanie (mam nadzieje, ze ostatnie :wink: ) czy zmieniajac predkosc obrotowa silnika silnika zmenie rowniez jego moment obrotowy, czy uda mi sie to tylko wlasciwie dobierajac przekladnie? Pozdrawiam Kolego o jakiej zmianie momentu obrotowego piszemy? Czy chce kolega np zmniejszyć lub zwiększyć 10 razy, czy chce kolega wykorzystać zmianę...
Masz (najprawdopodobniej) silnik komutatorowy. Zmianę kierunku obrotów uzyskujesz przez zmianę kolejności połączenia szeregowego szczotka stojan szczotka - do tego 4 przewody (jak dobrze się przyjrzysz połączeni silnika do modułu i prześledzisz ścieszki i przekaźnik będzie wszystko jasne), dwa przewody to zasilanie silnika oraz dwa przewody to prądniczka...
Zrobię sobie coś podobnego z silnika 3 fazowego wtedy powinno być taniej... Nie będzie taniej, bo regulacji obrotów silnika trójfazowego możesz dokonać tylko falownikiem... Do regulacji tego oryginalnego silnika też nie bardzo nadaje się w/w regulator fazowy bo jest tam silnik asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym, jedynie silniki komutatorowe...
Silnik komutatorowy jest zasilany dwoma kablami, oprócz silnika w obudowie jest przekładnia, która dość głośno pracuje. Taki zespół napędowy jest wyposażony w wolne koło, którego obecność objawia się tym, że przy jeździe do tyłu koło napędza silnik, przez co stawia opór. Jeśli kabli do zasilania jest więcej, silnik nie wydaje żadnych odgłosów w czasie...
Witam Wykonuje własny programator dla pralki. Jak każda współczesna pralka, posiada ona silnik komutatorowy na osi którego zamocowano prądnicę tachometryczną. Jest oa źródłem sygnału sprzężenia zwrotnego w procesie stabilizacji obrotów bębna. Dodatkowo, zmiana napięcia w funkcji kąta obrotu bębna jest miarą niewyrównoważenia wsadu. Prądniczka tacho...
Szczegóły falowniki przemysłowe mają możliwość regulacji napięcia. Bo reguluje się jednocześnie częstotliwość i napięcie aby stosunek U/F pozostał taki sam a więc spadnie też napięcie i silnik komutatory będzie pracował z wolniejszymi obrotami. Falownik nie polega tylko na zmianie częstotliwości napięcia bo trzeba zachować stosunek częstotliwości do...
zmiana prędkości silnika silnika komutatorowego zmiana prędkości silnika jednofazowego
niemiecki konwerter oznaczenia motronic zmiana zimowy letni
spłuczka geberit termica trwałość
Candy CDCP 8/E - Czujnik poziomu wody - diagnostyka i wymiana Pace 500 Enigma 2 – brak obrazu, czarny ekran, HDMI, zasilacz, reset ustawień