Dużo tańsza opcja :D Jak go podłączyć? To bardzo proste. Przełącznik ma sześć wyprowadzeń. Skrajne cztery łączysz ze sobą po przekątnej. Z tych połączeń wyciągasz kable do silnika. Na środkowe wyprowadzenia przełącznika dajesz zasilanie (plus i minus). W jednym ze skrajnych położeń przełącznika silnik kręci się w lewo, w środkowym położeniu wcale a...
Jeśli nie uszkodziłeś stabilizatora obrotów, to zredukuj stałe napięcie zasilania do wartości 15V. Najlepiej jednak zastosować "surowy" transformator (11,5V AC) i podłączyć tak jak Fonica przykazała :)
Witam. W zalaczniku masz schemat prostego przezutnika, ktory pomoze Ci zrealizowac to co chcesz... T1, T2 to np BC107 lub odpowiedniki. R1, R4 maja po 470Ω. Teraz tak R2=R3 oraz C1=C2. W zaleznosci od tego jaka chcesz uzyskac stala czasowa dobierasz elementy RC tak, ze ich iloczyn da czas. Np 100kΩ i 1µF da Ci 0.1s (o ile sie nie walnalem)....
Są silniki bezszczotkowe fi 24mm ale wysoko obrotowe przy zaslaniu 7,4V około 28000 obr./min bez obciążenia, zbyt wysokie obroty. https://pl.aliexpress.com/item/KLASYCZNE...
Może podaj jakiej mocy jest ten silnik zepsuty bo to podstawa co do wymiany/zmiany silnika to proponuję zamontować mocniejszy silnik ale uważam że takie autko to troche strata pieniędzy lepiej weź wymień silnik na inny a za pare lat kup dziecku jakiegoś ogara silnik 50 i będzie zasówać :)
nie wiem czy zmiana obrotów lewo/prawo odbywa się poprzez zwykłej zmiany polaryzacji zasilania. Tak jak ktoś wyżej napisał, silniczek zasila się z 230V~ także zmiana polaryzacji... Silniczki takie osiągają zawrotną prędkość 4-6 RPM więc myślę, że wystarczy. Dostać je można pod nazwą "Silnik napędu talerza mikrofalówki" na popularnym serwisie aukcyjnym...
Zmiana silniczka na stary i odłączenie akumulatora na jakiś czas
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
To na pewno jest zwykły silniczek komutatorowy i nie zaszkodzi mu zmiana biegunowości. Moc takiego silniczka też zapewne nie jest duża, więc zbuduj jakiś prosty regulatorek obrotów, np. http://www.elektroda.net/dla_domu/reg_ob... Manetka, to zapewne potencjometr, więc da się podłączyć do układu.
Chodzi mi o zwiększenie mocy, jeśli nie zmiana silniczków, to czy jest inne rozwiązanie... Nie musi być szybszy, tylko mocniejszy. Dodano po 12 Akumulatory były wymieniane i zrobiło to robotę, ale pod górkę ma ciężko wyjechać.
witam! miałem te same objawy jak hubbi, kupiłem silniczek zresetowałem błąd na komputerze i wszystko gra! pozdrawiam aha silniczek można kupić sam bez maglownicy! pamietajcie, że silnik musi mieć te same numery co poprzedni w przeciwnym razie zmiana silniczka nic nie pomorze! pzdrawiam
Dziękuję za odpowiedź. Sprawa się (chyba) rozwiązała .... jak są pasy zapięte to hamulec "odpuszcza" jak pasy ie są zapięte to hamulec trzeba zwolnić ręcznie. Cóż przed zmianą silniczka nie tak to działało, ale rozumiem, że tak jest ok. sb
Witam. Proszę mi podpowiedzieć jak jest rozwiązana zmiana szybkości obrotów w tym silniczku? Jego dane to:MR1920 57. Rozebrałem silniczek i tam jedna ze szczotek jest szeregowo połączona z metalowym pudełeczkiem. Nie wiem co to jest. Pomiar wykazał 0 omów.
Koszyczek nie jest konieczny. Baterie Ni-Mh mają nie tylko mniejszą ilość zgromadzonej w danej masie energii, ale też nie osiągniesz z bateryjki AA takiego wysokiego prądu jak z ogniwa Li-Ion. Czyli samochodzik nie będzie żwawy. Pomijam kwestię zmiany ładowarki. Baterię jak najbardziej warto zmienić na nieco większą, choć lepiej byc ostrożnym, 2 baterie...
1A podłączamy + 4B podłączamy - 3A podłączamy - 6B podłączamy + 2A i 5B - wyjście silniczka
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
nie da sie zmienic pinów na zegarach bo ten rocznik chodzi po canie jedyne wyjscie naprawy jest zmiana silniczków w drzwiach na wersje europejska
Jak Wojtek41 napisał stopień końcowy musi być dostosowany do obciążenia czyli jak oryginalnie silniczek miał 1W a Ty chcesz dać silniczek 5W(lub więcej) to musisz dołożyć (lub wymienić) pewnie tranzystor(y) w stopniu końcowym sterowania silnikiem by mogły mieć szanse by sie nie gotowały, bo obciążenie wzrośnie wraz ze zmianą silnika. Takie silniczki...
Silniczek lepiej za pomocą tranzystora, podłaczasz go prze rezystor (ok. 10k) do wybranego pinu procesora i wtedy przez tranzystorek dajesz 9V na silniczek.
Witam Posiadam licznik z usterką silniczków które nie działają. Kupiłem drugi licznik z takimi samym oznaczeniem przelutowałem pamięć EPROM z przebiegiem, jednakże na "nowym" liczniku auto nie pali. Czy jeśli przelutował bym główny układ sterujący było by ok? Nie znam się na adaptacji licznika a rozumiem że taki "nowy" licznik należałoby adaptować.
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
zmiana schematu: zakładając że wykorzystasz 2 silniczki (prądu stałego) dodajesz do 2 wyjść atmegi tranzystory (chyba możesz wykorzystać BD139) które wysterowują silniczek (zapewne 3,3V - 5 V dla takiego silniczka), od strony softu w atmedze będzie tak samo jak sterowanie diodą, od strony pc pojęcia nie mam.
elektryka co do passata napewno sie rózni bo a4 z tego rocznika jest juz cała na canie. W passacie kolega ma racje tylko zmiana silniczków ale w audi koduje sie kazde drzwi osobno.Poszukaj na ross-tech wiki tam sa procedury
Oczywiście ze da rade napędzać 2 silniczki jednocześnie, po prostu należy podpiąć oba silniczki pod wyjśćie sterownika (po co kombinować z przekładnią ?? wystarczy ze odwrócisz w jedym z silniczków + z - i już jeden kręci się np w prawo a drugi w lewo, a potem w rytm np. basu zmiana. Silniczki od CDków pobierają malutki prąd (myśle ze rzędu 100-200mA)...
Z tego co pamiętam kiedyś nie stukało a problemy zaczęły się jak uzupełniłem czynnik w klimatyzacji ?? CO to ma wspólnego raczej nic. Znaczy się to nie jest typowe stukanie tylko praca silniczka który miesza powietrze rozbierałem schowek i jest to widoczne ta zmiana położenia silniczka pomimo że temp w środku jest ciągle ta sama to on coś kombinuje.
Wykonałem połączenie silniczka do do zasilacza komputerowe, co prawda mój zasilacz daje mi 10.7 V ale wystarcza to do poprawnej pracy silniczka. Zmiana biegunowości zasilania silniczka powoduje zmianę kierunku obrotów. Zasilanie podawałem na kable zasilające silnik tj. czerwony i zielony na inne nie bo nie bardzo wiem do czego dalej są. :)
Układ scalony SMD lutowany od strony ścieżek, Ma po obu stronach metalowe skrzydełka lutowane do masy, tylko jeden taki jest. Bezpośrednio od niego idą przewody do silniczków. PS. Przed zmianą silniczka trzeba było po prostu sprawdzić czy działa, podać mu jakieś napięcie i byś wiedział czy jest sprawny, zaoszczędził byś sobie roboty itp
schemat na ryzunku 1 reaguje zmianą obrotu silniczka na dźwięk
Niestety, zmiana silniczka pompki na nowy nic nie dała. Proszę napisz coś więcej o zamontowaniu dodatkowego opornika. Przez kilka godzin szukałem w kostce nad kierownicą - nie znalazłem przewodu łączącego z masą w momencie włączenia spryskiwacza. Może nie ta kostka?. Jak ją odłączyłem wycieraczki przednie zaczęły pracować, ale bez pompki spryskiwacza....
No to można to zrobić dość prosto. Na filmiku widzisz ze tamten układ sterowny jest z laptopa przez jakieś usb, do którego podpięte jest najpewniej arduinio do niego podłączony jest sterownik silnika a na końcu jest silniczek. Ty chyba aż takich wodotrysków nie potrzebujesz. Na moje oko to potrzebujesz gałki do ustawiania obrotów i to wszystko. Ja bym...
Czyli silniczek będzie do wymiany? Czy zmiana szczotek może coś dać? Cały mechanizm wycieraczek można kupić już za kilkadziesiąt zł.
w takim razie poszukaj tematów o lampkach choinkowych -przed świątami było ich kilka ;) zamieszczone tam układy z triakami nadadza sie tez dozabawek z silniczkami
witam miałem taki sam problem mam 206 sw 1.4 benz 8 zaworów 2004 rok jak opisałeś toczka w toczkę miałem to samo nie było błędu zmiana silniczka krokowego nie pomogła a okazało się że to wina akumulatora diagnostyk stwierdził że zamontowany akumulator nie spełniał swoich wymagań . mimo tego że silnik odpalał, nie nadawał się do tego auta tzn. za mała...
Zmiana kierunku silniczka prądu stałego była niedawno opisywana: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Jest tam kilka schematów. Na pewno coś dobierzesz.
Jak wynika ze schematu, zasilanie silniczka i zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą manetki (odpowiednie, oddzielne od wycieraczek styki) a więc trzeba sprawdzić manetkę i przewody. Próbnik z żarówką ewentualnie woltomierz i omomierz i można działać. A może jest oddzielny bezpiecznik pompki.
Jak zastosujesz potencjometr bez silniczka to nie będziesz miał regulacji głośności z pilota. Jak nie zależy ci na regulacji z pilota to możesz zastosować potencjometr bez silniczka. Jak się zgadza rezystancja potencjometru to możesz zastosować potencjometr 2X100k.
Od sprawdzenia silniczka i jego styków bym zaczął.
Na 99% programator (P124 ok.150-180 zł). Obejrzyj pierwszy segment od str. silniczka (albo włącz i zobacz skąd się dymi lub śmierdzi).
Po zakupie samochodu,stwierdziłem,że rozgrzane autko ma falowanie obrotów,a przyspieszenie powoduje "dławienie się" silnika...diagnoza: uszkodzony silniczek krokowy wolnych obrotów. Zmieniłem go na nowy i "foczka" nabrała wigoru,sprawiając wiele radochy. Trwało to jedynie kilka miesięcy i sytuacja powróciła. Kolejna zmiana silniczka na regenerowany...
Najlepszym silnikiem który napędzał by ci szperacz,czyli w lewo i w prawo,to silniczek z wysieraczek z ciągnika np.c330 jest stosunkowo niewielki,na 12v,zmiana szybkości to tylko zmniejszenie napięcia.Jego przekładnia jest tak zrobiona,że nawet przy małych obrotach ma dość siły aby machać nawet pod dość sporym obciążeniem
Potrzebujesz zasilacza z napięciem symetrycznym względem masy według schematu poniżej. Odpowiedni może być transformator TS-25/9, który posiada dwa napięcia 2V, 1,2A co powinno dać na kondensatorach napięcia około 2,8V. Pobór prądu przez pojedynczy silniczek o ile mnie pamięć nie zawodzi wynosi około 400 mA w momencie "rozruchu" silniczka po czym spada...
Niezbędny będzie układ zabezpieczający Li ion przed za wysokim/niskim napięciem. Np. TP4056, znajdziesz w sieci. No i podczas pracy silniczek będzie zasilany nieco wyższym napięciem. Czy to mu się spodoba?
Jeśli to ma działać stale a nie jako zasilanie awaryjne, to pomyślałbym nad zmianą silnika. Silniczki do skuterów elektrycznych są tanie i w różnych konfiguracjach napięcie/moc. Można znaleźć 36/48V 1kW za cenę około 200zł.
1 zwarty z 5 na jeden styk silnika i 3 na drugi.
Witam. Łożyska to podstawowy problem. Dla takich obrotów wypadało by zastosować łożyska wysokoobrotowe a nawet igiełkowe/szpilkowe różnie to nazywają. Osiowość przy spasowanych łożyskach jest ważna bo zaczyna blokować jeżeli jest nie wyosiowane a na ciasnych i spasowanych łożyskach. Panewki - dlatego producent je przewidział - żeby było cicho. Pozdrawiam.
Prościej się nie da, więc płytki grafitowe raz są lużne więc stykają się tylko nierównościami po ściśnięciu całą powierzchnią stąd zmiana opornością
Witam. Szukam schematu do jakiegoś układu z silniczkiem elektrycznym np zmiana kierunku obrotów albo, który będzie obliczał obroty silniczka. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
No to jak mogę sprawdzić w domowych warunkach czy silniczek jest okey oprócz podpinania pod instalacje lpg bo wtedy tez nie działa i nie wiem czy instalacja coś kopnięta czy silniczek .... Czy wtyczce w aucie w która się wpina silniczek będzie napięcie ? czy Też ta zmiana polaryzacji itp
Moze wykzystac naped wysuwu tacki z cdrom dorobic wylaczniki krancowe a sterowac zmiana biegunow na silniczku
tak, zmiana kierunku wchodzi w grę. dla mnie nie ma znaczenia jaki rodzaj silniczka zostanie wykorzystany. opuszczane i podnoszone będą żarówki (czyli bardzo lekkie przedmioty). wazne, by silniczej gwarantowal plynnosc zmiany predkosci.
sprawdź podtrzymanie napięcia na przekaźniku w centralce(radioodbiorniku z przekaźnikami) sterującej zmianą polaryzacji tych silniczków,zazwyczaj sterowanie tych urządzeń jest rozwiązane poprzez zmianę polaryzacji napięcia na silnikach z krańcówką rozłączną.prawdopodobnie zimny lut lub brak pełnego styku
Aby autko jeździło w tył i w przód musi być zmiana biegunowości zasilania silniczka. Z tego co widać na zdjęciu jest to realizowane na tych dużych tranzystorach w układzie mostka H. Mostek taki ma dwa wejścia A i B. Je żeli na A jest stan wysoki a na B niski to obroty są w jedną stronę, jeżeli na A niski a na B wysoki to odwrotnie. Sprawdź czy tak jest....
Często w takich silniczkach szczotki nie są w osi wirnika - są jakby przesunięte. Zmiana kierunku obrotów spowoduje ich dużo szybsze zużycie. Tak więc zaczynamy od przyjrzenia się, czy ustawienie szczotek jest symetryczne dla obu kierunków obrotów. EDIT: Moja wypowiedź dotyczy TYLKO "gołego" silniczka. Jeśli chodzi o właściwy kierunek obrotów turbinki...
Wczoraj skończyłem przeróbke passata 3C z climatica na climatronic. Zajęło mi to 12h bez pośpiechu, wszystko śmiga jak należy. Usługa taka kosztuje u mnie 1500zł - z częściami ale bez wymiany kokpitu lub 3500zł z wymiana kokpitu - wtedy wygląda to jak oryginal.
W przypadku typowych silniczków do tylnych wycieraczek samochodowych gdzie jest układ korbowy zabudowany na stałe, zmiana biegunowości zasilania silniczka, zmiana jego kierunku obrotów raczej nie wchodzi w grę, bo układ korbowy tego nie zniesie, nie będzie działać prawidłowo. Dodano po 13 Zbudowałem jakiś czas temu urządzenie które składa się z silniczka...
Powtarzałem to kilka razy na zmiane i chyba silniczek pracuje bo inaczej pracuje na zamykaniu a inaczej na otwieraniu. Nie znam tego samochodu, więc trudno mi to oceniać, ale to by mnie zastanowiło, bo u mnie w megance i w corolli odgłos przy zamykaniu i otwieraniu jest podobny, więc po samym odgłosie nie byłbym w stanie powiedzieć powiedzieć, czy...
Jeżeli panel steruje to albo klapa zerwana albo silniczek od klapy nią nie steruje.Tak Ci nie pomożemy musisz cokolwieg sprawdzić, zrób diagnostykę.
Witam, mam problem z tylną wycieraczką w Golfie 5, mianowicie nie działała w ogóle. Po zmianie silniczka działa spryskiwacz, ale wycieraczka chodzi bez przerwy, brak reakcji na manetkę od spryskiwaczy (sprawną).
Witam mam identyczny problem z tą samą zmywarka czy można liczyć na jakieś wskazówki jak to naprawić. Po zmianie silniczka problem jest nadal.
jeszcze mam pytanko bo juz w zasadzie wszystko rozumiem procz jednego...na czym polega zmiana predkosci takiego silniczka ?? jezeli chce zwiększyc obroty to zwiększam wyprzedzenie przełączania cewek czy w jakis inny sposób sie to robi ?? i to samo lecz ze zmniejszaniem obrotów mnie interesuje.
Czarny do karoserii , czerwony do przewodów silniczka. Silnik podnośnika szyb działa w obu kierunkach i żadne jego wyprowadzenie nie jest na stałe połączone z masą. Zmiana kierunku obrotów polega na odwróceniu zasilania. (at)lambron2007 Do czego Ci ten plus? Prościej podać jakie to auto.
Dziękuje, ale zmiana oczywiście wydłuża impuls wysterowania silniczka, ale przerwa pozostaje taka sama. A czy może być to zależne od protokołu lub pilota? Odbiornik IR mam TSOP31236. Tak myślałem, by dodać funkcję mills i wykorzystać komendę z ir do aktywowania silnikcza i by czekał na kolejną resetując pętle. Jeśli nie otrzyma kolejnej to kończy działanie....
Wyświetla zwarcie w obwodzie silniczków, dokładnie podam jak wrócę do domu bo mam zdjęcie w innym telefonie z urządzenia diagnostycznego Dodano po 3 Nie są to zwykłe lampy pod H7, w ori Valeo też jest napisane, że H7/d1s i tu jest to samo, przekładka wszystkiego włącznie z przetwornicami pasuje każda wtyczka, wszystko jest to samo tyle, że reflektor...
Akumulatorki połączone są szeregowo czy równolegle? Czasami jest tak że silniczki te pracują na 6 V a nie na 12V. Sama wymiana aku na większą pojemność mocy nie zwiększy.
Do sprawdzenia wiązka słupek A-drzwi. Możliwe ułamanie przewodu odpowiadającego za zamykanie. Czy przy otwieraniu i zamykaniu następuje zmiana biegunowości na silniczku (obroty lewe i prawe)? Bo przy otwieraniu pojawia się na silniczku napięcie, a przy zamykaniu (niezależnie czy pilotem, czy przyciskiem na konsoli) napięcia nie ma. Problem pojawił...
Witam, Przyznaję że generalnie ciekawy projekt, jednak widzę kilka niedociągnięć: Wcześniej wspominany panel Wentylator itp. ...i sposób montowania silniczka do urządzenia. Polecam rozkręcenie starego napędu- zwykle znajdują się w nim zgrabne gumowe poduszeczki trzymające wewnętrzną mechanikę, wchodzące na gwint prawdopodobnie M3-M4. Choć zastanowiłbym...
PICa też diabli wzięli? Jeżeli zdrowy to wystarczy tranzystorki podmienić. Kiedyś miałem przypadek, że w podobnym układzie zasilanie PICa padło. Wystarczyło diodę Zenera wymienić.
Witam. Chciałbym zapytać się czy w takim silniczku jest możliwa zmiana obrotów. Zauważyłem że zmieniają się one po wyłączeniu i ponownym włączeniu silniczka do sieci ale nie zawsze, lub po zatrzymaniu go palcami o obróceniu go w drugą stronę podczas pracy, zamiast wirnika jest magnes więc zmiana biegunów na wirniku odpada Chodzi mi aby kręcił sie np...
Witam. Czy udało się rozwiązać problem? Mam podobną usterkę w C4 Picasso, te same kody błędów F72D oraz F766. Silniczek/motoreduktor nie daję oznak życia. Zamieniłem już 3szt oraz panel sterowania i bez zmian. Silniczek stoi w miejscu nawet podczas testu wymuszonego za pomocą diagboxa.
Witajcie drodzy forumowicze. Jestem tutaj nowy, piszę pierwszy raz, dlatego proszę o wyrozumiałość. Sporo różnych tematów przeczytałem, sporo czasu straciłem na przeczesywaniu schematów. Do rzeczy. Audi A3, rocznik 1997. Od kiedy pamiętam, tylna wycieraczka działała w bardzo dziwny sposób, a mianowicie - włączam wycieraczkę tylną, czyli manetka w kierunku...
Nie jest większy, a przynajmniej nie jest to widoczne na zasilaczu. To są małe silniczki. Dzięki za policzenie ;-)
Witam. Zamontowałem w tej wieży nowy czytnik(OPTIMA 6) uprzednio był OPTIMA 150, próbowałem go regulować potencjometrem od czułości, ale cał y czas to samo, bez żadnych zmian. Słychać tylko nierówną pracę silnika od napędu płyty(nawet przy włączeniu pałzy) To wina tego silniczka czy może zmiana laseru na inny model zaszkodziła. Jeśli to wina silniczka...
Nie zaufałbym funkcji zabezpieczającej (programowalnej) tego urządzenia. Jeśli rozłączanie styków jest realizowane za pomocą tego silniczka i przekładni. Obowiązkowo lepiej to zabezpieczyć jeszcze standardowym, certyfikowanym bezpiecznikiem typu S.
Witam mam taki problem iż zrobiłem swapa climatronica z manualnej klimy wszystko śmiga elegancko oprócz silniczka zmiany temperatury. Silniczek na krótko działa bez zarzutu a przez panel nie ma opcji ruszyć. I wyskakuje błąd na vcds 00538 napięcie odniesienia 0700 za niski sygnał. Ktoś pomoże?
Az mnie przekonales, no dobra to temat do zamkniecia. Dziekuje za odpowiedzi Dodano po 31 Zmiana toku myslenia
Sama zmiana pinów nie wystarczy. Poszukaj kogoś kto to ogarnia lepiej niż ty.
Witam!! Mam problem z pralką GRACJA PDG 585. Oto objawy: 1)programator się nie przekręca (czasami ma przebłyski i raz lub dwa razy się przekręci) 2)pralka kręci tylko w jedna stronę (bez przerw) 3)czasami po ręcznym przekręceniu programatora nic nie robi słychać tylko szum jak gdyby podgrzewanej wody 4)zakup nowego silniczka programatora, jak również...
Zwiększając napięcie zasilające, oczywiście w granicach rozsądku. Przekonstruowanie silniczka na wyższą prędkość obrotową jest mało prawdopodobne, wiąże się to ze zmianą ilości pól magnetycznych.
Witam . Mam 15 lat i buduję laser dyskotekowy w oparciu o projekt "by duch". Potrzebuję regulatora napięcia dla drugiego silniczka (są to wentylatory bez łopatek, z lusterkami). Zmiana wyświetlanej figury zależy od prędkości tego silniczka. Czy jest układ, który reguluje napięcie od 2V do 10V w ciągu 15/20 s? Proszę o pomoc .
Wlasnie tu jest problem - w silniczku nic nie ma, standardowa konstrukcja prosta jak budowa cepa :) Elektroniki w nim napewno żadnej nie ma. Chyba ze ja czegos nie widze... Czy spadek mocy również wtedy nastąpi? Zauwazylem jeszcze jeden ciekawy objaw - wirnik ma wyjscie z jednej i z drugiej strony silniczka, natomiast z jednej strony ewidentnie sprawnosc...
Czyli nic nie da się ?pilot wgl nie do dostania zbudować i tak była podniszczona więc raczej rozebrać co zrobić można z elektroniką ?silniczkami ?
Ponieważ dość często otrzymuję zapytania na PW o schemat rozwiązania z dwoma przerzutnikami czasowymi (z którego zrezygnowalem), zamieszczam ten schemat, może komuś się przyda. http://obrazki.elektroda.pl/3274306400_1... Zastosowany tu został układ TTL, UCY74123, "dość starej daty", ale całość dobrze działała. Zrezygnowałem z tego układu...
Wymiana aku z 6 na 12v Zakup centralki na 12v Zakup silniczka ukladu kierowniczego na 12v Montaż przetwornicy obiegu radio i lampki.
Ten silniczek lubi się zawiesić, ale wygląda jakby nie miał zasilania. Spróbuj podać napięcie z niezależnego źródła 10-12 V, bo ten z zestawu jest słaby i ma duże spadki napięcia. Trzeba rozłączyć silnik od reszty i podać napięcie na skrajne przewody, zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów. Jeśli silniczek będzie pracował, to należy szukać...
nikt nie podrzuci żadnego schematu?? dodam że chodzi o zmiane obrotów małego silniczka 12V.
Rozwiązania najprostsze są najskuteczniejsze. Cały problem rozwiąże jeden przekażnik posiadający dwa kpl styków przełączających. Jak cewka przekażnika otrzymuje napięcie przełącza styki i zmienia biegunowość zasilania silniczka wykonawczego, po zaniku napięcia styki wracają do pozycji spoczynkowej. (oczywiście silniczek jest na prąd stały). W przypadku...
Po tej zmianie silniczek kręci się tylko wolniej, a tak to nadal bez zmian... "- bez zmian.... czyli błędnie.. (?) Nie znając dokładnie objawów 'błędnego kręcenia' silnika, nie znając również pod które piny są podłączone początki cewek (płytka drivera - silnik, identyfikacja cewek 1-2-3-4), możesz dalej kontynuowac metodę prób i eliminacji błędów....
Zraszanie przedniej i tylnej szyby jest realizowane jednym silniczkiem w zależności od kierunku pracy silniczka. Do silniczka dochodzą tylko dwa przewody, rozumiem że zmiana biegunowości realizowana jest na jednym przkaźniku. Silniczek kręci w jedną stronę (przód) natomiast przy próbie uruchomienia na tył zupelna cisza. Pytanko jest takie - gdzie znajdę...
-Przewodowe czy bezprzewodowe ? -Silniczek jeden czy kilka niezależnych ? -Czy regulacja prędkości obrotowej i zmiana kierunku obrotów ? -Jakiej mocy i jakiego typu silniczki ? -Jaka precyzja sterowania (lub do czego to ma być stosowane)? Bez tych informacji to można przepisać rozdział książki o różnych sposobach sterowania.
Za pomocą miernika doszedłem jak podłączyć fabryczne silniczki opuszczania i uchylania szyb za pomocą fabrycznych przełączników Vito podłączyć żeby to działało. Przednie silniczki żeby podłączyć trzeba wykorzystać wszystkie 6 pinów przełącznika bo zmiana kierunków obrotów silniczka odbywa się za pomocą zmiany biegunów w przełączniku. Silniczek tylnych...
W pierwszej kolejności sprawdź tranzystory oraz diody. Z tego co widać masz tam mostek tranzystorowy typu H. Zadaniem takiego mostka jest podawanie impulsów na cewkę silniczka krokowego ze zmianą biegunowości przy każdym takcie. https://www.google.com/search?client=ope...
Jak pisałem w obu drzwiach z przodu, z prawej i lewej strony siłowniki są identyczne i posiadają gniazdo 6-cio pinowe czyli dwa grubsze przewody i cztery cieńsze. Patrząc na schemat coś mi dalej nie pasuje i przypuszczam ,że są to różne rozwiązania czyli wersja japońska i europejska. Ja mam wersję japońską z centralnym zamkiem na pilota.. Czy możesz...
Pełną moc silniczek osiąga po dotarciu. U mnie tak było. Sama zmiana gaźnika to nie wszystko. Największą różnice odczułem po zmianie właśnie tłumika. Gaźnik tylko uzupełnia tą zmianę. Teraz mam jackshafta i po nie planowanym podrasowaniu silniczka vmax osiągnąłem 64kmh. Pewnie jak bym mniej ważył ;) to by poszedł więcej. Silniejszy był na gaźniku od...
Raczej wolałbym tą opcję z zapamiętywaniem położenia, nie ma jak zrobić skrajnych położeń systemu, gdyż całość ciasno siedzi w środku, i nie ma jak choćby chciał, a co do odwrócenia polaryzacji, to najlepiej żeby się odbywało automatycznie po otworzeniu całości. Noi po jednorazowym przyciśnięciu. Mniej więcej opiszę krok po kroku: 1. wciśnięcie przycisku...
Tam nie ma klasycznego termostatu, w obudowie pompy cieczy jest zamontowany elektryczny silniczek wraz z czujnikiem położenia, który napędza walec z wycięciami, zmiana jego położenia zmienia przepływ cieczy chłodzącej
masz zle wyregulowany gaz i tyle /za uboga mieszanka jedz do tych fachmanow niech reguluja.jezeli to sekwencja 4 generacji to tam nie ma zadnego silnika krokowego.a jezeli chodzi o silniczek krokowy w benzynie to byloby tak samo na bp. a jak rozumiem nie jest.pomysl jeszcze nad zmiana stacji gazu.bo moze kupujesz gaz do kuchenek a nie do samochodu.pozdrowienia
Przyznam się, że nie bardzo rozumiem pytanie. Do sterowania rolety góra/dół jest jeden łańcuszek. Na zdjęciach widać, że poprowadzony jest on po obu stronach zębatki silniczka, dzięki czemu zmiana kierunku obrotów powoduje zmianę kierunku ruchu rolety. Dokładnie opisane jest to w kolejnych postach na pierwszej stronie.
Witam Czy włącznik ma włączać zawsze na zmianę silniczek raz w jedną raz w drugą stronę?
jest to bardzo proste do zrobienia Dodano po 4 jeśli jest to zwykły silniczek na prąd stały zmiana biegunowości napięcia załatwia sprawę można to zrealizować np. za pomocą przełącznika 3 pozycyjnego lub przycisków
zmiana kierunku silniczka zmiana obrotów silniczka zmiana kierunku obrotów silniczka
sonda pomiarowy częstotliwość elektryczny drzwi przesuwny magnetofon kasetowy schematy
Piszczenie przetwornicy pod obciążeniem - przyczyny i rozwiązania Znaczenie liter w numerze fabrycznym alternatora Valeo