Ta skrzynia nie ma filtra, jedynie filtr siatkowy a czy filtr siatkowy się wymienia za każdą wymianą oleju to nie wiem, bynajmniej nie słyszałem by w silniku zawsze zwalać miski by czyścić filtr siatkowy;) .
Tu masz dokumentację: http://www.scribd.com/doc/4791235/93ZJ-S... na stronie 21-87 i 21-88 jest jak na dłoni. Płyty sterującej nie musisz demontować. Rezystencja 2.5 - 5 Ohm.
W Golfie masz skrzynkę 09A (JF506E Jatco). Za takie zachowanie skrzynki odpowiedzialny jest elektrozawór N92 (nr. 09A927331A). Cena ok. +- 380zł (najtaniej w serwisie !!). Temat ten był poruszany na forum Elektrody. http://obrazki.elektroda.pl/4516107500_1...
TYp skrzyni to A604 jeśli 4 biegowa lub A404 jeśli 3 biegowa. Olej syntetyczny ( osobiście do tych skrzyń zalewam olej oryginalny ). Cena może trochę duża ale jakoś nie lubie eksperymentować. Co do tego problemu.... Polecał bym odczytać błędy jakie zostały zapisane w sterowniku to by wiele wyjaśniało. W tej chwili nie pamiętam jak można było odczytać...
Witam może na poczatek sprawdz poziom oleju ,a pózniej zrób servis - wymiana oleju i filtr , jak nie będzie poprawy to diagnostyka komputerowa .
To spróbuj nim wrzucisz 1nkę, podciągnąć dźwignię nieco do góry, tak prawie na 2kę, a potem nacisnąć w dół. Pamiętaj też że dźwignie zmiany biegów, lubią mieć luz na wałku, przez samą dźwignię która na wałku ciasno nie siedzi. Zresztą tutaj masz film jak złożyć taką skrzynię https://youtu.be/jisyBmOw29c
Na początek sprawdź mechanicznie (czy trzyma ciśnienie) elektrozawór TCC. http://obrazki.elektroda.pl/6587361300_1...
Witam Dzisiaj urodził mi się taki sam problem tz skrzynia pozostaje ciągle w pozycji N. Mógłbyś sprecyzować o jaki przewód chodzi.
Z tego co piszesz wynika że masz skrzynie AG4 ( 095 ). Przyczyn może być kilka i wszystkie nie są zbyt straszne. Po pierwsze czy razem z oleje został zmieniony filtr oleju???? Jeśli nie to wielki błąd który trzeba natychmiast naprawić. Po drugie odczytać błędy skrzyni. Najprawdopodobniej powinien znaleźdź się błąd lub błędy mówiące o usterce w sterowniu...
proponuje podlaczyc sie gdzies pod jakis testerek i szczytac/skasowac bledy. Jak jezdzi tylko na 3 biegu to jest w trybie awaryjnym,wszystko okaze sie podczas diagnozy.
To co napisałeś to zawrót głowy, innaczej chaos. Widać po tym ostatnim poście że jesteś już zdesperowany. Od początku. Piszesz że masz Omegę 2.2L z 2002r. tzn. Omegę C (montowane w nich były skrzynki 5L40E). W swym trzecim poście przedstawiasz zdjęcie płyty sterującej (właśnie od skrzynki 5L40E). W ostatnim Twoim poście dowiaduję się że masz 4L30E....
po pierwsze co było robione w skrzyni i czy po zrobieniu było wszystko ok? z tego co piszesz wynika, że skrzynia jest w trybie awaryjnym, czyli jest tylko 3 bieg i wsteczny. Przyczyną wejścia w tryb awaryjny może być albo usterka mechaniczna, albo elektroniczna. Napewno temat jest do ogarnięcia.
Sprawdź zaworek przy wybieraku skrzyni biegów - ten wkręcony na dwie śrubki od przodu. Jeśli ciężko pracuje możliwe że się zaciera. Ma on wpływ na dostarczenie powietrza do ukł zakresów skrzyni.
Zrobiona adaptacja po wymianie paska?
Oddać auto do mechanika, to będzie najlepsze rozwiązanie przy tak zadanym pytaniu. Przeprowadziłeś chociaż diagnostykę komputerową?
Olej z filtrami był wymieniony 2 lata temu, Jaki przebieg ma olej w skrzyni,czy poziom oleju jest prawidłowy( sprawdzany po przejechaniu min.15 mil i odczekaniu 3 min na parku)
Zacznij od wymiany oleju i filtra. Jaki kolor i zapach ma olej? Jak sprawdzałeś stan oleju?
Proszę sprawdzić naciąg linki kick-down idącej od cięgien "gazu" do skrzyni biegów z prawej jej strony. Przy naciśnięciu padału "gazu" do oporu ugięcie linki powinno wynosić ok. 1,5 - 2 cm.
czy ktoś wie co może być przyczyną odcięcia wysokich obrotów??
Witam, usterka była kłopotliwa i graniczyła ze sporymi kosztami, gdyby okazało się że skrzynia padła. Przyczyna na szczęście była prozaiczna. Powód przejścia w cykl awaryjny pracy to pęknięte pierścienie ABS-u na tylnych kołach. Pierścienie te nawet w serwisie Mercedesa nie są oddzielnie do nabycia, a jedynie w komplecie z całymi półosiami. Kupiłem...
Zasilanie jest? Wiązka cała na początek? Chińczyki mają problemy z wszystkim.
Witam, posiadam Passata b5 1.9 tdi tipt 2004 r. przebieg 300 tys. km, Od pewnego czasu mam problem ze skrzynią biegów. Samochód po kilku godzinach stania po ruszeniu nie zmienia biegów czasami zaznacza się cała linijka od zmiany biegów dodając gazu nie wrzuca wyższych biegów muszę go gasić i zapalać po raz kolejny wtedy jest wszystko w porządku dopóki...
Tak jak kolega romuald-f pisze, temat znany i opisywany, jeśli poziom oleju jest odpowiedni to znaczy, że któryś z zaworów się zacina, sam przerabiałem ten temat gdy skrzynia przełączała do 2 biegu a rok później do 1-go. Wystarczyła zmiana (czasem wyczyszczenie) odpowiednich zaworów.
Dzieki za podpowiedz!!! A skomplikowane jest wymontowac wybierak?i jak to zrobic najlepiej? Na co zerocic uwage? Komputrr tez trzeba pozniej podlaczac? Dzieki!!!
Może późno ale postaram się coś podpowiedzieć.Po pierwsze prawdopodobnie masz skrzynię Jatco JF 506E lub oznaczenie VAG AG5.Jeśli tak to problem tkwi w sterowniku hydraulicznym a konkretnie elekrozawór prawdopodobnie shift c.Proponował bym jednak wymienić również a i b.Oznaczone jako N-88 N-89 i N-92.Postaram załączyć plik z rozmieszczeniem i opisem...
Masz prawidłowo wyregulowaną dźwignię zmiany biegów pod buty motocyklowe, czyli powyżej naturalnej pozycji stopy na podnóżku? Czy maksymalnie nisko jak p* w trampkach? Widzę że w tym modelu oś dźwigni zmiany biegów umieszczono poniżej wysokości podnóżka, dlatego zmiana biegów w górę samą stopą będzie utrudnione (końcówka dźwigni przez geometrię przesuwa...
Czy rozwiązałeś problem tej skrzyni? Mam podobnie tylko w a4 b5
Wszytko to co napisał kolega wyżej się jak najbardziej zgadza. Ustawiasz lewarek na A na wciśniętym sprzęgle i ruszasz jak normalnym samochodem. Potem skrzynia sama dobiera przełożenia. Żeby się zatrzymać to naciskasz sprzęgło jak już jedziesz naprawdę wolno. Jak ustawisz lewarek na M to możesz zmieniać biegi ręcznie lewarkiem na boki. + to bieg w górę...
Co znaczy komunikat pozytywny??? Star Diagnozą nie naucza się skrzyni ani sprzęgła. Wprowadza się tylko typ i regulację sprzęgła po pozytywnym nauczeniu bez diagnozy. Po drugie, po wymianie kabiny wszystkie połączenia w GM mają być sprawne na 100%
Tylko w załączniku nie widzę nr błędu. Jest to spec od skrzyń. Romuald-f.
Piszesz ... Zmienia biegi 1-5 bez problemów i bez żadnych szarpnięć czy przeciągnięć ...... co to znaczy, przecież masz czterobiegową skrzynię AG4 (01N).
Na innym forum chłopaki pisali że główną przyczyną takiego zachowania skrzyni jest uszkodzenie silnika (cewek) sterującymi przełożeniami.
Jaki masz typ tej skrzyni ? rok samochodu ?
https://obrazki.elektroda.pl/7384396900_... Gdyby ktoś miał problemy z wyżej wymieniona skrzynią w sprinterze czy kaczce to służę pomocą, jestem też w stanie sprawdzić i naprawić każdy element. kontakt 727990120
Jeżeli delikatnie stuka to możesz jeszcze na niej jeździć jeżeli mocno i jest to mocno słyszalne to czas na wymianę, przy wymianie warto wymienić uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów ponieważ jest to ze tak powiem za jedną robota, sama. Skrzynia jest bardzo ciężka i bez sensu wyjmowac 2 raz aby zaoszczędzić 150 zł, zalecił bym olej w...
Zrób ten abs bo z niego czyta prędkość to może dlatego biegów nie zmienia. Skoro nie zmienia piegów to raczej jakoś błąd powinien wyjść. Tam były problemy z akumulator ciśnienia tą czarną bańką na skrzyni.
No to jeśli masz fakturę bądź paragon to ścigaj ich i tyle, wieźli kasę za naprawę to ma być sprawne.
Witam! Posiadam BMW e39 530d z 1999r. Mam problem ze skrzynia biegów. Problem pojawia się gdy gaz wciśnięty jest do oporu (kick down), skrzynia ciągnie do momentu gdy powinna nastąpić zmiana biegu na wyższy ale nic się nie dzieje, bieg się nie zmienia. Problem występuje na D,D Sport i D Manual. Dopiero po odpuszczeniu gazu następuje zmiana. Podczas...
że CZARNO/NIEBIESKI "samopas" z czerwonej kostki wychodzi pod maskę. Nie zmienia koloru, nadal jest czarno niebieski. Gdy podłaczam pod ten PIN miernik a drugą końcówkę sondy pod plusowy lampy - jest przejście. I w tym momencie przestałem już "trybić" jak to jest zrobione Prawa lampa - przewód czarno/niebieski ( pin nr 4) to lampa wsteczna . Idzie...
Brak zasilania na sterownik i skrzynia w awaryjnym.
Witam. Posiadam samochód jakim jest VW Lupo 3L. Po miesiącu bezproblemowej jazdy zaczęły się problemy. W pierwszej kolejności samochód zaczął wariować w momentach jazdy za kimś powoli i po dodaniu gazu kiedy redukował nagle odcinał gaz a biegi nie chciały się włączyć, słychać było, że próbuję mielić tymi biegami ale bezskutecznie. Trzeba było zgasić...
Biegi zmienia się wajchą po lewej stronie. https://obrazki.elektroda.pl/7068466000_...
A czemu nie zajrzysz do ASO? Nie mówię, że masz od nich kupić, ale przynajmniej się dowiesz jaki być powinien. 1. Za mało oleju to bardzo źle dla skrzyni. 2. Mały silnik to może przy automacie mulic pod górkę, ale nie zmienia to faktu, że mała ilość oleju to samo powoduje. Allegro podało taki olej https://allegro.pl/oferta/febi-olej-prze...
Witam, podczas jazdy zmienia automat na manualną skrzynię i sam muszę zmieniać biegi manetką, miał ktoś taki przypadek?
To sygnał który się zmienia w zależności od położenia DNR-a i podgląd oscyloskopem czy prawidłowy.
Robiłeś pomiary oporności pomiędzy przewodami czy nie ma czasami przebicia pomiędzy przewodami do masy czy na plus?
Czym diagnozowałeś?
okazało się wtedy iż problem mechaniczny wybieraka.
W pierwszej kolejności to jaki rocznik i typ skrzyni, bo c-klasy klepią od 23 lat.
Jeżeli błąd czujnika oleju to sprawdź przewody przy kostce czujnika lub wymień sam czujnik. A co do wtryskiwaczy warto znaleźć warsztat, który zajmuje się regeneracją i poprosić o ich sprawdzenie. Powodzenia
skrzynia biegów wolno zmienia biegi zmienia wymiar mikrofon zmienia
solaredge inverter zabezpieczenie inwerter matryca układ hamulcowy przyczepy
bateria milwaukee electrolux mruga start
Kington 150 GY6 – silnik do quada, dane techniczne, typowe usterki, części zamienne Home Assistant: Koło barw na 14 lampach RGB