o. i to jest to, czego potrzebowałem (cieszę się, że to nie usterka). dzięki
Tu raczej będzie problem z jednym z elektrozaworów od zmiennych faz rozrządu.
To się nieco zawiedziesz to te przetworniki nie działają jak wzmacniacze różnicowe, przynajmniej mi nic na ten temat nie wiadomo :). Poczytaj sobie noty może taki znajdziesz. Ale jak wykombinujesz sobie wzmacniacz różnicowy na wzmacniaczu operacyjnym to już to możesz pod przetwornik podpiąć. Sluchaj moż eto jest wlasnie metoda. Dajesz na wejściu wzmacniacz...
Posiadam poloneza mam problem z ładowaniem .Nie ładuje i nie pali się kontrolka ładowania.??????:cry: kmiecik77(at)tlen.pl
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Dziękuję za szybką odpowiedź. https://allegro.pl/oferta/dze-regulator-... Czy ten regulator do Kymco Super 9 2T będzie działał prawidłowo? Piny w wtyczce się zgadzają, czyli Lewy górny - od aku, czyli czerwony przewód Lewy dolny - stator, czyli biały przewód Prawy górny - światła, czyli...
Ta..... od paru lat się zajmujesz silnikami. A ja sądzę że może od tygodnia. Jak tylko przeczytałem "valwetronic oraz wanosy" i koła zmiennych faz. Zwłaszcza że Vanos to zmienne fazy rozrządu....
a nie strzelil ci ostatnio na gazie? moze pogiol klape? ub masz uszkodzony czujnik polozenia klapy? zobacz tez czt reg. wolnych obrotów sie nie zacioł.
Na C4 zmienne mierzysz? Tabelka przy C4 dotyczy napięć AC
Mostka już nie mogę zmierzyć bo go rozkręciłem i teraz jest na pewno uszkodzony.Przed mostkiem mam zmienne od 33V na wolnych obrotach i rośnie do 90 na wyższych.Zastanawia mnie ciągle brak jakiegoś regulatora.W mostku go nie było ,bo wygląda na prostą strukturę 4 diod
Jeśli masz przeładowanie to należy sprawdzić szczelność dwóch wężyków ciśnieniowych : tego który idzie z króćca muszli zimnej do N75 i tego wychodzącego z N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Jeśli wyeliminujesz winę wężyków to do sprawdzenia pozostaje już tylko sam siłownik ciśnieniowy oraz N75. Jeśli chodzi o Twoje drugie pytanie to oczywiście...
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Dzisiaj wiem już trochę więcej :), po odpięciu wtyczki z zaworu przestało klekotać, ale mam pytanie, czy ten zawór nie powinien działać dopiero po osiągnięciu pewnych obrotów, kiedy podawane jest na niego napięcie? To klekotanie jest na wolnych obrotach. no i rozwiązane, pomogła wymiana czujnika (zaworu) zmiennych faz rozrządu i nie to auto.
Ale czy na postoju na wolnych obrotach nie powinny byc zamkniete?
Mi skutecznie taką pompę naprawił spec z okolic Bielska. Słabo widzę konwersję na mechaniczną pompę z uwagi na problem ze stabilizacja wolnych obrotów przy zmiennych obciążeniach. W samuraju 1.9D miałem robiony swap z Epica na Boscha, ale tam jest proste żelazo.
Kwestia momentu i przełożeń. To nie samochód ze zmiennymi fazami rozrządu. Możesz sprawdzić regulację wolnych obrotów i synchronizacje gaźników, ale czy to pomoże wątpię.
Zazwyczaj jednak mechanizm zmiennych faz rozrządu. Nie gaśnie na wolnych obrotach?
spotkałem sie z tym proglemem i walczyło z nim kilka serwisów usterką okazał sie zawór zmiennych faz rozrządu .Występowało to tylko na wolnych obrotach
W takim razie turbina do wymiany.. Jakiś polecany warsztat? Najgorsze że jest ze zmienną.
W tym silniku popularna jest usterka uszkodzonego czujnika stuków ale nie mam żadnych błędów związanych z tym. Czujnik kosztuje grosze i wymiana go zajela by mi max 2godziny. Miałem tydzień temu błąd zaworu zmiennej fazy i auto na wolnych obrotach szarpało, ale po ponownym odpaleniu silnika błąd nie wystąpił już.
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
Witam ponownie Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie jakie są wartości NOx przed i za katalizatorem np. na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i na np. 3tys. RPM? Wydaje mi się że problemem jest sonda - tylko nie wiem która - dlatego proszę jak wyżej. Generalnie często widzę że: Poziom NOx liczony przed katalizatorem jest niższy niż zawartość NOx za...
Przekręć zapłon , zobacz co pokazuje MAP. Odpal auto i zobacz co pokazuje MAP na wolnych obrotach. Pytałem czy sprawdzałeś zawór zmiennych faz.
Mam pytanie czy zawór jest wysterowany na wolnych obrotach czy powyżej 4000obr.min.
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem jest : na pewno prąd zmienny na wolnych obrotach ma od 20 do 26 V Na średnich obrotach od 40 do 60V na wysokich obrotach dochodzi nawet do 120V Nie szalej Kolego. :D To napiecie, o jakim piszesz powstaje na nieobciązonym alternatorze (magneto).Sprawdzić, czy środek tych...
Cieszę się, że temat został przywrócony, bo i ja chętnie poznaję nowe rzeczy. Jednak kol.kybernetes jest chyba inaczej w tym modelu z magnesami, bo autor żle narysował schemat połączeń i jest 6 cewek nawiniętych przciwsobnie połączonych w szereg i tylko jest odczep z 5 cewki na oświetlenie, aby nie palić żarówek. Napięcie z 6 cewki biegnie do regulatora...
Po wymianie elektrozaworu N205 od zmiennych faz rozrządu problem został rozwiązany.
A teraz pytanie ciekawskiego do Stanisława: które parametry skłoniły cię do stwierdzenia, że kolektor łapie fałszywe powietrze? Po MAP = 40 kPa. W silnikach ze zmienną fazą rozrządu na wałku ssącym często taki MAP jest prawidłowy, w każdym innym powinien być w okolicy 30 kPa stąd taki wniosek choć słaba kompresja też może być przyczyną.
Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) Kolego, tak jak pisał mad666max wyżej: masz idealne ciśnienie na wolnych, wg instrukcji powinno być 250 barów, dopuszczalne odchyłka +/-50 barów. Także ciśnienie przy większych obciążeniach wygląda na prawidłowe. Działanie sztangi...
Do kolektora nie dostaje się lewe powietrze, korekty są zerowe. Skoro sterownik nie zgłasza błędu ciśnienia, to zakładam że jest ono prawidłowe. Silnik posiada egr oraz zmienne fazy rozrządu, być może mają one wpływ na wartość ciśnienia.
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Witam jak w temacie chcę podłączyć elektryczną pompę wody do skutera peugeot speedfight 2 LC . Mój problem polega na tym gdzie szukać napięcia 12v tak by pompa działała tylko przy uruchomionym silniku. Jeżeli to technicznie możliwe to chciałbym uzyskać by obroty pompy rosły wraz z dodaniem gazu. Pompa którą chcę podłączyć jest od Mercedesa Sprintera....
błąd pojawia się chwile po odpaleniu, zaczyna pracować tak jakby na 3 garach ale tylko na wolnych obrotach. Gdy dodaje odrobinę gazu pracuje równo.
DPF na miejscu, jeśli chodzi o wtryskiwacze to faktycznie na 2 cylindrze korekta waha się około -10mg Sprawdzasz to na postoju, na wolnych obrotach? Zrób logi parametru "korekta wydatku wtryskiwaczy" ale podczas jazdy, ze zmiennym obciążeniem.
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Witam. Pacjent opel Vectra C 1.8 140km problem z pracą silnika a dokładniej po odpaleniu strzela w kolektor ssący nie pracuje na wszystkich cylindrach i na dodatek nie chodzi na wolnych obrotach tylko trzeba gazu dodawać.. rozrząd ustawiony na pewno dobrze... Możliwość jest że koło zmiennych faz rozrządu walka ssącego jest uszkodzone? Z góry dzięki...
Kolego jak możesz podmień albo wymień zawór regulacji zmiennych faz rozrządu, obstawiam że albo on padł albo jakiś syf tam jest. Zawór to ten wystający po prawo w linii wiązki cewek zapłonowych.
Sonda lambda nie pokazuje temperatury, to tak na dzień dobry... Poza tym, w Oplu nie było tdci, a ostatnio jak spotkałem się z podobnym problemem winne było coś w układzie podciśnień - wymieniono wszystkie wężyki i zawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki i "się naprawiło".
"Burczenie" zmienne z obrotami silnika było słychać tylko przy wolnej jeździe - korek, miasto, światła i to cyklicznie ( co pewien czas ). Jeżeli sprężarka raz zaczęła hałasować to czy olej spowodował, że teraz jest cicha? Motronic Jak teraz udowodnić, że jest coś nie tak skoro niedomaganie ustało? Iść do rzeczoznawcy, albo można jakoś sprawdzić kondycję...
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%. Staram się to pojąć dobrze. Skoro auto pracuje na wolnych obrotach silnika i ma stałe obciążenie to i ta wartość powinna być stabilna?...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach za to na wyższych jest wszystko w porządku. Działo się to przed remontem silnika i po. Wymienione pierścionki, walki rozrządu, wariator zmiennych faz, czujnik zmiennych faz, trzy pierścienie od zmiennych faz i głowica po remoncie. Ciśnienie oleju jest bardzo dobre gdzie szukać przyczyny? Dodano po 7 Zapomniałem...
Koło zmiennych faz rozrządu około 800 zł.oryginał plus wymiana.
Tak sprężarka pracuje cały czas wentylatory również. Obawiam się iż masz sprężarkę do wymiany. Uszkodzony mechanicznie zawór zmiennej pojemności skokowej.
Ok . Domniemałem że obroty są zbyt wolne i zmienne raz nominalne raz zbyt wolno , Faktycznie nietrafiona domyślna diagnoza . :sm9: Dodano po 14 A co mają paski do ZA SZYBKICH obrotów? Zastanawiałeś się zanim napisałeś swoje wiadomości czy akurat miałeś wenę i piszesz co Ci ślina na język/klawiaturę przyniesie? był u mnie wymieniany silnik na inny Wymiana...
Doczytałem co nieco i przestawiłem miernik na prąd zmienny :) - napięcie na żółtych przewodach jest jednak ok, na wolnych obrotach wynosi ponad 30v i rośnie wraz z obrotami silnika - do ponad 60V - tak wiec raczej problemem jest regulator napięcia, przepraszam za zamieszanie.
Witam ponownie Więc tak sterowanie regulatorem obrotów (JEŻ) jest przebiegiem zmiennym (i-bus). Napięcie mierzone woltomierzem w czasie pracy dmuchawy na wolnych lub szybkich obrotach a także jeśli dmuchawa nie pracuje wynosi ok 8V-9V i się trochę zmienia. Mierząc na zakresie zmiennym napięcie wynosi ok 4V≈ . Napięcia są takie same jeśli odepnie...
Kolego nie wiem, czy to w Twoim przypadku zda egzamin, ale przemyśl moją propozycję. Jeśli np. wcześniej miałeś na wolnych obrotach silnika napięcie zmienne w okolicy 14 V, to spróbuj wydzielić część instalacji dla kierunków i dodaj mostek prostowniczy. Mostek ten obniży napięcie do ok. 12 V, więc może będzie wystarczające do uruchamiania "nowych kierunków".
W tych silnikach układ dolotowy potrafi przysporzyć sporo nerwów. Ponad pół roku walczyłem z kontrolką silnika i przygasaniem podczas jazdy na luzie/sprzęgle. Do sprawdzenia w zasadzie wszystko, szczelność, przeływomierz, czujnik położenia przepustnicy a nawet odma. Sprawdziłbym korekcje i inne parametry, czy faluje bo ma za ubogo czy za bogato paliwa....
Z kołem zamachowym jest wszystko w porządku. Byłem dzisiaj u elektromechanika i stwierdził, że to jest jakaś usterka mechaniczna.Czy może się to wiązać ze zmiennymi fazami rozrządu? Terkotanie koła zmiennych faz czasami da się usłyszeć, a poza tym wykrył błąd związany z zaworem zmiennych faz rozrządu. Tem błąd wiąże się zwykle z wymianą koła zmiennych...
Zdecydowałem jednak wymienić rozrząd. Gołym okiem było widać, że wałek rozrządu zaworów wydechowych był przestawiony. Gdy koło zamachowe było zablokowane od dołu odpowiednią blokadą, wałek od zaworów ssących był w odpowiedniej pozycji i bez probemu można było na niego założyć blokadę, natomiast wałek od wydechu był przestawiony mniej więcej o jeden...
Na wolnych obrotach 14,35 V, pobór prądu rzędu 0,01 A. Toż to idealny stan. Gdzie widzisz problem ? Wstaw normalne żarówki.
wiele zmiennych i kilka pomiarów ... Jeśli akumulator nie ma soku, alternator nie obudzi się i nie ładuje się ... Możliwe zwarcie ...
Szukałem tego czujnika i na pokrywie wałka rozrządu (okolice 1 świecy) go nie ma, więc może faktycznie w tym silniku(F4R) go nie ma. Wiem, że DF080 to nie jest błąd czunika wałka, ale chciałem go sprawdzić, elektrozawór sprawdzałem i jest ok. nawet podmieniłem na inny sprawny, ale nic to nie zmieniło. Podpiołem się znowu pod clipa i sprawdziłem podczas...
Witam mam problem z autem suzuki swift 1.3 16v kod silnika M13A. Objawy nie występują ciągle, raz jest tak że jest okej, a następnym razem nie. Do meritum, auto ciężko pali jak zapali czasem zdarzy się że czuć benzynę w środku. Szarpie na wolnych obrotach. Jak już odpali to podczas jazdy brak objawów. Temat w zasadzie tyczy sie Tylko wolnych obrotów....
Z tego, co napisałeś to sonda nie pracuje na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, wymiana sondy powinna pomóc.
Przebieg charakterystyki OK, tylko proporcjonalnie prędkość "dociągania" powinna być niżej (czyli szybko, potem szybkie zwolnienie do małej prędkości, wolne dociągnięcie i STOP). Co do hamowania falownikiem, to jeżeli opory będą stałe i nie będą przekraczały mocy falownika to hamowanie powinno być powtarzalne dla zmiennego obciążenia. Z założenia falownik...
Więc tak, poprawiłem wiązki przy zbiorniku, było trochę korozji, ale bez tragedii. Nie ma już problemu z pompą, przynajmniej nie zauważyłem. Ale do rzeczy ... Podejrzewam, że problem nie leży po stronie zasilania paliwem. Po wykasowaniu wszystkich błędów i naprawach wiązki i wtyczki auto chodziło normalnie, aż zgasło samo na wolnych obrotach. Błędy...
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
no tak ale gdyby łapał lewe powietrze to korekty nie utrzymywały by się ? a aktualnie korekty są ok jak tylko wszystkie sondy działają. czasami poprostu sonda nie może zacząć pracować po uruchomieniu silnika i jedździe z umiarkowaną prędkością. dopiero gdy dodam dużo gazu to sonda zaczyna wskazywać zmienne napięcie a potem już przy normalnej jeździe...
Skoro masz 24v to i zmienne fazy? Jak możesz zmierz czujnik temperatury płynu , ciśnienie paliwa , odłacz sterownik wolnych obrotów , zrób '' lewe powietrze przez przepływomierz i zobacz czy nadal będzie falowało.
$crystal=3000000 '3MHz '---------------------------------------... On Int1 Przerwanie_int1 On Timer0 Przerwanie_timer0 Tmod = &B00010001 'tajmer0: 16 bit i tajmer1: 16 bit Tcon = &B00000101 'zbocza opadajace Ie = &B10000110 'wlacz przerwania i timer0 i int1 '---------------------------------------...
Witam Mam Scenica 2.0 16v 2001 na wolnych obrotach miałem duże klekotanie silnika tak jakby był to diesel,a na wysokich powyżej 2000tys obr. praca normalna. Dziś wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu w Scenicu 2.0 16v i wszystko znikło silnika prawie nie słychać .Mam nadzieje że moja wypowiedź się komuś przyda,pozdrawiam
Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób...
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
sonda na kompie wykazuje zmienne dawki paliwa ..tzn....z odczytu wynika że raz za duża raz za mała dawka...zastanawiam sie nad lewym powietrzem..wszystkie węże i rury sprawdzałem..ale jak sobie dobrze przypominam to zaczeło sie dziać przy wymianie termostatu..a dojście do niego nie jest łatwe,mechanik wspominał coś o uchylaniu kolektora ssącego...może...
Wojtbad napisał: O ile pamietam to jest układ gaszenia trzy przewody jeden masa ,drugi przyciąga, trzeci trzyma (cały czas pod napieciem po włączeniu). Nie ma on wpływu na obroty. Do regulacji obrotów w maximach jest osobna cewka która przyciąga ciegło do oporu regulowanego wkrętem. Natomiast dymienie sie może pojawiac w chwilach kedy sprężarka agregatu...
1. sprawdziłem ładowanie na alternatorze B+ i obudowa różnica ok. 0.2-0.4V więcej niż na akumulatorze (zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu) 2. Przy sprawdzaniu na napięciu zmiennym wynosi 5.35V
http://obrazki.elektroda.pl/1286145200_1... Chodzi o te podłużne otwory do regulacji faz rozrządu (zaznaczone na czerwono), ale wygląda na to, że nie powinieneś ich ruszać, bo nieumiejetne operowanie może doprowadzić naprawe do poważnych konsekwencji, łączne ze zniszczeniem silnika. Oddaj samochód komuś, kto ma czas, natchnienie i wystarczającą...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Jak widać z mojego podpisu to też jestem amatorem więc nawet amator sobie poradzi. Ad.1 Sztanga na biegu jałowym powinna być maksymalnie wciągnięta w gruszkę i znajdować się cały czas w takiej pozycji. Dopiero gwałtowne wciśnięcie pedału gazu powinno spowodować jej wysunięcie się w górę a następnie ponowne wciągnięcie w dół przy zmniejszaniu obrotów...
W tej Astrze to sobie można choć poregulować nastawnik. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Zauważyłem mały luz osiowy ośki zmiennej geometrii.Czy taki luz może mieć wpływ na niepoprawne za niskie napięcie na wolnych obrotach? Bo jeżeli tak, to możliwe, że wymiana turbiny by pomogła. Wsadziłem w to już kupę kasy, i ładowanie następnej w druga...
Witam Moja Vectra A 92 c16nz zwariowała. Jak zapalę na benzynie to obroty faluja a w końcu zapala się check, kod błędu 45 bogata mieszanka. Sprawdziłem sondę u mechanika i okazało się że padła kupiłem nową Boscha i błąd ten sam, choć sonda dobra. Ostatnio zauważyłem że gdy odepnę Lambdę (kompa gazu też, mam na myśli emulator) to też zapala się kod 45,...
To prędzej mogło paść łożysko wału od strony wariatora, po ok. 6 000 km już odczuwa się jego luz. Trudno jest wymienić samo łożysko więc pozostaje wymienić cały wał. PS. luz zaworów sprawdzać co 1000 km - luz 0.05 - 0.07mm na obu zaworach. Gaźniki są bardzo czułe na wolnych obrotach, lecz główną przyczyną jest zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu pomiędzy...
Jak zmienia się z częstotliwością 50Hz, to wystarczy sam rezystor do diody. Jeśli te zmiany są wolne, raz na jakiś czas np zmiana obrotów silnika, to mostek Gretza, są dostępne takie miniaturowe scalone, albo poskładany z czterech diod małej mocy.
Ok. dokonałem pomiarów miernikiem typu multimetr, więc mogłem stwierdzić tylko czy jest to prąd zmienny czy stały. Ustawiając miernik na prąd zmienny i przykładając końce kabli np. do lampy bądź samego regulatora pokazało się napięcie na wolnych obrotach silnika 10-12V, natomiast ustawiając miernik do pomiar prądu stałego, wyniku nie było (0,00)
Działy się cuda... przy ruszaniu wiązką raz były światła, raz nie... napięcia na regulatorze szalały. Problemem okazała się instalacja elektryczna. Wiązka którą poprzedni naprawiający kupił za 200zł nie nadaje się nawet na wiązanie butów, kable są cieńsze niż oryginały w tym skuterze. O ile miernikiem były przejścia... to podczas próby napięciowej wykryłem...
jak nieschodzi z obrotów to na 99 % jest to nastawnik wolnych obrotów , jest 6 pinowy , 2 piny w nim służą do wysówania silniczka , przód tył na zasadzie zmiennej polaryzacji , rozbierz go , wytestuj , przesmaruj czasami pomaga , jak nie to niema się co pieprzyć z reklamacjami wymień go
Niestety, mam ten sam problem, nikt nie odpisał. Podejrzewałem koło zmiennych faz ale jest ok, czujnik położenia przepustnicy jest ok. Podejrzewałem że niskie wolne obroty (600 obr/m) to objaw usterki ale nie - ładowanie jest (chociaż nieco słabsze), ciśnienie oleju jest, można się toczyć bez gazy nawet pod wzniesienie a silnikiem nie rzuca. Zauważyłem...
Macie rację z tymi krańcowymi. Tak będzie najlepiej. Dzięki. Wycieraczki samochodowe mają wysokie obroty ale poprzez ślimaka te obroty podobno podnoszą bramy. A wolne obroty-duża siła to duża moc;) Halogeny zasilasz prądem zmiennym (AC) a do silnika od wycieraczek potrzebujesz prąd stały (DC). Gdy zbudujesz urządzenie, do prób możesz użyć posiadany...
Witam, Auto czasami nie chce odpalić. Jeśli odpali to wszystko chodzi ok ale po jakimś czasie obroty wskakują na 1300 i wypada błąd P0340. Podglądając parametry na żywo - ustawienie faz rozrządu zaworów dolotowych - wartość skacze między (-15 a 64 stopnie) , elektrozawór od zmiennych faz nie działa a kąt wyprzedzenia zapłonu ma 5 stopni. Chciałbym zapytać...
Cisnienie jest zmienne na kapie po zapaleniu na wolnych obrotach 0.9 jest 330 bar jezeli dodasz gazu do 2.9 obrotow cisnienei rosnie bodajze do 440 bar. Po regeneracji wtryskow samochod ładnie chodzi dzis odpaliłem rowno nie dymi. Ale jade zaraz na diagnostyke i zostawie auto u goscia co regenerował wtryski i pompe dzwoniłem mowi ze cos poradzi. Przypominam...
Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
Przełożenie będzie w granicach 12-14 do 1 mam już koło pasowe ale jeszcze nie sprawdzałem. Obciążenie będzie zmienne bo załadowany kosz z ramkami może ważyć nawet 40kg pod koniec kręcenia traci 75% masy. start musi być z wolnych obrotów bo inaczej powyrywa woszczynę z ramek, w miarę opróżniania ramek podnosi się obroty Karol
azu5... Zawór n75 sterowany jest przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu. Pomiar wartości skutecznej na poziomie 3,5V miernikiem może być prawidłowy przy wypełnieniu ok. 30% ..z tego co pamiętam to na wolnych obrotach jest coś koło tego .. elementy podmieniasz na chybił-trafił czy na podstawie logów??
witam mam pytanie. kupiłem skuter BT50QT-7, który miał uszkodzoną instalację elektryczną, a dokładniej odcięte kostki regulatora napięcia i przekaźnika rozrusznika. O ile z przekaźnikiem nie miałem problemu to z regulatorem już sam nie jestem pewien. Podłączyłem go wg schematu: http://obrazki.elektroda.pl/8992619700_1... i popaliło mi...
sterowanie prędkością silnika spalinowego okej ale czy na wolnych obrotach pompa go nie zagasi bo opór będą stawiać niemiłosierny. Przecież po to jest Pan Operator,który ma pedał gazu i nim reguluje obroty . Małe ładowarki z napędem jazdy hydrostatycznym nie posiadają pomp o zmiennej wydajności wszystko/prawie/chodzi na pompach zębatych. Ale kto zabroni...
Hejka Dzieki Marku jak zawsze za wyczerpujące podpowiedzi :) Swoja drogą chce Cie wynagrodzic bo bardzo mi pomogles juz nie raz. Tylko nie wiem co mam kliknąć , ofiarowanie punktów ? Co do membrany to silnik mi sie dlawi jak nagle wcisne gaz, zas jak stopniowo to jest ok, ale cisnienie reduktora jest rozregulowane bo krecilem na oko, takze reduktor...
Ale co z tego ze sie pojawilo podcisnie skoro niby nawet bez sterownia podcisnieniami turbiny weze od turbo powinny sie robic twarde.... dziwne to wszystko... nie prawda, że powinny się robić twarde zwłaszcza na wolnych obrotach biegu jałowego - to oczywisty nonsens - teoretycznie -nawet gdyby turbo miało zapieczoną zmienną geometrię w pozycji max...
Jak sprawdzisz ciśnienia i impulsy to jescze możesz sprawdzić co z tym przestawiaczem się dzieje . Odcinasz zawór przestawiacz kąta wtrsku i podłaczasz zasilacz o zmiennym współczynniku i patrzysz czy się zmienia czy nie na wolnych obrotach powinien chodzić od zera do 14 stopni . Warunek że ciśnienia o których pisalem są dobre jak nie chodzi to trzeba...
Witam Podłączam się pod temat. Mam identyczny problem. Silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo. Co już zrobiłem: - przepustnica wyczyszczona i adaptacja wykonana - cewki nowe - świece nowe - rozrząd wymieniony - koło zmiennych faz nowe - komputer wymieniony - instalacja LPG odłączona - ciśnienie sprężania sprawdzone - około 11 bar na każdym - ciśnienie...
Prędzej się zatrze. Masz jeździć ze zmiennym obciążeniem silnika, ale nie "cisnąć". Do tego, silnik musi mieć zapewnione właściwe chłodzenie. A te uzyskasz tylko w czasie jazdy - pęd powietrza.
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa",...
Jeśli masz tam turbinę o zmiennej geometrii, a tak mi się wydaje, to na wolnych obrotach cięgno powinno być wciągnięte, czyli turbina ustawiona na pełną wydajność. W miarę jak rosną obroty i turbina zaczyna przeładowywać cięgno jest odpuszczane, co redukuje wydajność turbiny. Chodzi o to, żeby w razie awarii podciśnienia lub braku sterowania EV sterującego,...
Witam Mam problem z P 207 2006r. 1.4 16v 88km ze zmiennymi fazami rozrządu. Na zimnym silnik pracuje bez problemów. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach silnik pracuje bez problemów po dodaniu gazu gaśnie, przy delikatnym dodawaniu gazu nieraz uda się dociągnąć powyżej 2500 obr/min, nieraz gaśnie natychmiast po dotknięciu pedału gazu. Po zgaśnięciu odpala...
w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora rzeczywiście moje odczucie jest takie że zadusza alternator. Wyczyściłem masę (niewiele do szczęścia potrzebowała) nastepnie podkręciłem lekko wolne obroty i z lekkim oporem ale odpala i chodzi. Prąd ładowania z regulatora 14.30-31V, na żółtych stykach prąd zmienny 15-30V...
Spadek mocy jest, check czasami sie zapala. Samochod z kluczykiem sie swieci caly czas. A olej leci z uszczelniacza ale tylko przy dodaniu gazu i troche chlapie na wewnetrzna czesc kola. Na wolnych obrotach spokoj. Co jakis czas slychac pukniecie. Tyle zaobserwowalem.
No witam, więc wczoraj wziąłem się za odpalenie motoru i mierzenie sygnałów, i natknąłem się na problem, znalazłem dwa przewody odpowiedzialne za sterowanie oborotomierzem, problem w tym że jak w mierniku na popmiar dam stałe napięcie to ciągle pokazuje 7,3V niezależnie od obrotów silnika, a gdy przełącze miernik na zmienne to na wolnych pokazuje 3.5V...
zmienne obroty wentylator zmienne obroty zmienne obroty wentylatora
realizacja bramek logicznych ciśnienie paliwo magnum regulacja kolorów kineskop
Podkaszarka odpala, ale nie wchodzi na wyższe obroty Kiedy wymienić baterię CR2032? Napięcie i wskazówki