http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
czy wystarczy samo koło teraz wymienić tak czy coś jeszcze? nie ile kosztuje teraz robocizna? 140
Nie masz zmiennej fazy, oznaczenie silnika to F4P.
Ten zawór zaczyna działać gdy silnik jest obciążony. Gdy silnik pracuje na biegu kałowym to zawór nie pracuje. Jeżeli wtedy Ci gaśnie to szukaj przyczyny gdzie indziej. Jeżeli gaśnie jak się nagrzeje i odpala jak ostygnie to sprawdź czujnik wału.
Tak , mogło uszkodzić głowice skoro koło odpadło :) . Pomiar kompresji wyjaśni które gary zepsute. Jeśli to silnik renówki to sa blokady do tego.
Może masz złe uszczelniacze, źle założone albo taki z niego mechanic.
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Ma oring uszczelniacz
Zawór zmiennych faz rozrządu.
Tu raczej będzie problem z jednym z elektrozaworów od zmiennych faz rozrządu.
Ciśnienie oleju odblokowuje zamek i koło pod wpływem ruchu przestawia się (praca 0-1) Można sprawdzić stan koła próbując poruszyć wałkiem, jeśli wałek da się obrócić a koło stoi w miejscu to uszkodzenie jest ewidentne, czasem jednak podczas demontażu części żeby dostać się do wałka zamek nagle załapuje i blokuje koło przez co mylnie można zdiagnozować...
Zawòr sterujący kołem zmiennych faz rozrządu.
Jak dla mnie to klekocze koło zmiennych faz rozrządu. Znajduje się na walku ssącym.
Koło zmiennych faz rozrządu robiłeś ?
Regulator zmiennych faz rozrządu VDO A2C59515108 tu jest numer silniczka który reguluje wysokość zaworów konstrukcja bmw i mini
Czujnik sprawdzony, wyczyszczony, prawidłowo dokręcony. Bez podłączonego zaworu ssącego - samochód jeździ i nie stukocze.
To może być koło zmiennych faz rozrządu (Variator), tylko nie wiem czy w 2003r już je montowali.
Czy ww. zawór ma wpływ na moc silnika, ewentualnie jakie są objawy uszkodzonego zaworu.
Mam bardzo podobny problem. Wymienione sporo rzeczy. Wyczyszczone również. Jak odpinam wtyczkę od zaworu zmiennych faz rozrządu samochód traci moc ale objawy falowania obrotów znikają, spalanie spadło, silnik staje się cichszy. Wymieniłem ten zawór i nic nie pomogło. Odłączając zawór znowu jest wszystko ok. Nie wiem czy to koła zmiennych faz rozrządu...
Pod Planeta podpinałeś ? Rozrząd nie przeskoczył / przestawił się ? Jeżeli ok z nim to już niestety zdycha koło zmiennych faz rozrządu.
Zakupiono oryginalny INA
Obojętnie. Dodano po 2 Według schematu 1 to masa z ECU, dwa to prąd po zapłonie (+12V) kolorów nie mam, ale mimo wszystko obojętnie to tylko cewka bez diody.
po 1 to podpiąć się pod CLIP'a (ew DDT) i sprawdzić jakie są błędy. ja bym obstawiał raczej problem z kołem zmiennych faz rozrządu.
A dalsza jazda z klepiącym kołem zmiennych faz rozrządu jak się ma do jakiś skutków dla silnika?. Nigdy się nie zastanawiałem przeważnie klient chce wymienić i spać spokojnie
Co powoduje kod P0008? Kod dotyczący Wydajności Systemu Pozycji Silnika może mieć kilka przyczyn: Nieprawidłowo ustawiony rozrząd, lub przeskoczenie paska na kołach zębatych. Zużyte elementy rozrządu (łańcuchy, koła zębate, prowadnice) Uszkodzenia wału korbowego lub rozrządu Uszkodzenia kół zmiennych faz rozrządu Uszkodzenie impulsatora na wale lub...
Dzięki, a jak rozpoznam zużycie ?
to jest instrukcja jak sprawdzić wariator.Skoro wymieniasz na nowy to ciebie nie dotyczy.
Witam. Miałem ten sam problem tzw. terkotanie.U mnie brzmiało to dłużej i było cykliczne co sekunde. Wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu, które kosztowało mnie oryginalne z serwisu volvo 600zł plus 200zł dla dobrego mechanika i po problemie. Można kupić zamiennik za ok.300-400zł. Nie musisz wymieniać całego rozrządu jeśli wymieniałeś go wcześniej....
Można, pokaże wartość podciśnienia
Gwint jest normalny. Odkręcasz w prawo. Normalny gwint odkręca się w lewo, a przykręca się w prawo(zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara). W prawo odkręca się lewy gwint.
Silniki wizualnie podobne ale różniące się diametralnie między sobą. Silnik XER ma koła zmiennych faz rozrządu zaś XE1 nie. Z tego będzie wynikać inny sterownik silnika + inna wiązka. Nie to że jest to niemożliwe do wykonania ale na pewno nie podejdzie P&P
Masz 1 kolo na wydechu? to jest turbo ?
Moment dokręcania koła zmiennych faz rozrządu znajdziesz poniżej w tabeli: https://obrazki.elektroda.pl/8783246200_...
dzięki za instrukcje tylko wiesz ja mam do ściągnięcia fazator i nie wiem dokładnie jak go ustawić bo stary to sobie za znaczę pisakem i już trafi i na swoje miejsce a nowe to jak wyczuć
koło ma luz i powoduje uderzanie krzywek walka o popychacze Zaworów o tłok.
Naprawa powinna się zacząć informacją czy masz LPG oraz czy jest długie kręcenie z rana przy odpalaniu i jak dłużej postoi.
+12V masz stale podane (po zapłonie) a sterownik zamyka obwód na masę. Nie pamiętam czy ten zawór jest normalnie zamknięty czy otwarty. Jak podłączysz żarówkę pomiędzy pin nr 1 we wtyczce tego zaworu i masę to ma świecić. Schemacik 810484
Jestem w trakcie wymiany, mam blokady i nowe koła zmiennych faz rozrządu, pytanie jak je ustawić na walkach? Bo zamontować blokad i dokręcić kół jednocześnie nie da rady bo nawet osłony przedniej nie będzie wiec jak się za to zabrać żeby je zaadoptować na koniec tak żeby wszystko działało jak należy Dodano po 3 Pokaż mi jeden jutub kolego gdzie ktoś...
Silnik B5254 T4 220kW :?:
Standard... olej ucieka kolem wariatorem zmiennych faz rozrządu...
Witaj. Z tego co wiem, to na drugim końcu wałków rozrządu masz 2 broki. Trzeba je wydłubać i tam założyć blokadę. Dopiero później ustawiasz koła zmiennych faz.
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Tak łańcuch, napinacz i koła zmiennych faz rozrządu są nowe, łańcuch nie przeskakuje. Jak by to wytłumaczyć, przestawia się wałek wydechowy i mogę go cofnąć w kole zmiennych faz rozrządu. Nie przekręcając w ogóle rozrządu. Wygląda na uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu ale kolo już założyłem następne i jest to samo. Auto nie musi odpali wystarczy...
Zacznij od prawidowego oleju i sprawdzenia stanu drożnośći sitek zaworów
Witam Mam Scenica 2.0 16v 2001 na wolnych obrotach miałem duże klekotanie silnika tak jakby był to diesel,a na wysokich powyżej 2000tys obr. praca normalna. Dziś wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu w Scenicu 2.0 16v i wszystko znikło silnika prawie nie słychać .Mam nadzieje że moja wypowiedź się komuś przyda,pozdrawiam
Zamiast paska kup orginalne koło zmiennych faz . Jak rozbierzesz to będziesz widział co i jak. . Masz w ogóle blokady do tego silnika?
Zmienne fazy w tym samochodzie opierają się na wariatorze. Ma on trzpień blokujący na pozycji 0. Czyli blokujesz dół silnika blokadą na wale i na kole pasowych, ustawiasz wałki blachą która wchodzi w wycięcia na końcu wałków i wtedy wariator jest zblokowany a całość powinna być tak złożona. Całą zasadę działania masz tutaj: [youtube]https://youtu.be/2FwigyG4voI[/y...
tak słyszałem, zamiennik dla strony dolotowej INA zamiennik dla strony wydechowej INA lub Ruville, ale producentem jest tylko i wyłącznie jak na razie INA która robi dla ASO tylko w innym pudełku i za inną cene. Post edytowałem - 3.1.10. Zabronione jest rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy w każdej postaci, w tym kryptoreklamy. Chwilowo...
Chyba kolega chce mieć remont silnika od razu? Wymieniać koło i nie filozofuj.
Zły uszczelniacz
witam.mam takie pytanie czy w silniku 1.6 8v jest kolo zmiennych faz rozrzadu??
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
Witam wszystkich. Ze 3 lata temu miałem problem z rozrządem, mechanik stwierdził, że koło KZFR jest uszkodzone i nie przełącza się (zablokowało się w jednej pozycji). Wówczas koło wymieniłem przy okazji wymiany całego rozrządu. Sporo km przejechałem i znów to samo - znów kółko zepsute (albo mechanik mi nakłamał). Ponieważ do dziś stare koło wożę w bagażniku,...
Powód- brak styku na wtyczce.
Rozumiem, ale mi tu bardziej chodzi o mechaniczna diagnozę. Ja to rozumie tak, że jesli łańcuch będzie miał luzy na zimnym silniku lub znaki na kołach zębatych nie będą dokladnie tam gdzie powiny być to może być winą łańcucha lub samego napinacza. Jeśli podepne kompa i okaże się tak jak napisane wyżej to równie dobrze moze to być już lekko rozciagniety...
Witam, Też przerabiałem problem z silnikiem 1.6vti. Są to mówiąc ogólnie problematyczne silniki a ich naprawy w warsztatach nie są tanie o ile mechanik podejmie się zlecenia. Przykładowy temat o tym silniku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Sądzę że możesz na początek wyjąć i wymyć np. środkiem do usuwania nagaru z gaźników elektroregulator...
mi to brzmi na rozwalone koła zmiennych faz rozrządu https://www.youtube.com/watch?v=YqVM-M91...
U mnie w Xsara Picasso z tym silnikiem okazało się że koło zmiennych faz rozrządu się po prostu rozkleiło. Poleca sprawdzić
A zmieniłeś koło zmiennych faz rozrządu?
wymiana nastawnika zmiennych faz rozrządu pomogła
no moze nie dokladnie tak sie to nazywa aczkolwiek gdzies cos czytalem na ten temat i bodajze taka nazwa byla uzyta (spotkalem sie rowniez z terminem nastawnik faz),ale nie o to chodzi zeby sie o nazwennictwo klocic ;) , tylko jezeli tego nie ustawiam jak twierdzisz tylko sam rozrzad to dlaczego nie mam cisnienia na cylindrach ??rozrzad ustawiam na...
Kolego jak możesz podmień albo wymień zawór regulacji zmiennych faz rozrządu, obstawiam że albo on padł albo jakiś syf tam jest. Zawór to ten wystający po prawo w linii wiązki cewek zapłonowych.
Większość elementów sterowanych przez ECU jest sterowanych za pomocą masy. Plus masz podawany przez stacyjkę natomiast masa z ECU. Nie zareaguje, musi byś odpalony silnik by wysterować elektrozawór, do tego odpowiednie obroty itp.
Auto jak w temacie czasami silnik pracuje ok a czasami plewi. Rozrząd wymieniony z kołem zmiennych faz, cewka, świece, ciśnienie na cylindrach w granicach 10-12 bar, komp pokazuje błędy wypadanie zapłonów, elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Czy zawór może generować wypadanie zapłonu.
Stukanie przez sekundę - dwie po odpaleniu to może być coś związane z ciśnieniem oleju, na przykład napinacze łańcucha, koło zmiennych faz rozrządu.
Mam do wymiany koło zmiennych faz rozrządu w którą stronę odkręcić prawy czy lewy gwint i jeszcze jedno moment dokrecania tego koła zmiennych faz rozrządu i drugiego koła wie ktoś cos
Serwo to nie jest. Ostatni pomysł jaki mi przychodzi do głowy, to zawór zmiennych faz rozrządu. Może dla tego właśnie problem występuje podczas gdy samochód jest jeszcze w ruchu. No i samochód teraz ciężej odpala. Dodam, że wymieniłem kompletną przepustnicę. Oczywiście bez rezultatu.
Proszę aby ktoś kumaty opisał sterowanie tymże zaworem. Podejrzewam, że jest to PWM. Jeżeli tak, to jakie to częstotliwości? Czy zobaczę to na podłączonej równolegle z zaworem diodzie led? Przy jakiej prędkości obrotowej się włącza itd., itp.
Klekot przy około 3 tys obrotów. Wymieniony rozrząd na nowy, vanosy, czujniki zmiennych faz rozrządu, olej, filtr, smok olejowy też nowy. Problem dalej pozostał. Czy jest ktoś kto może mi podpowiedzieć co to może być? Proszę o porady gdzie szukać przyczyny
Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu. Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku. Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona...
Uszkodzony czujnik zmiennych faz rozrządu. Po wymianie problem ustąpił.
LIIphI 1,8 16V, sprawdziłem napięcie na wtyczce elektrozaworu, po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12V, po wymontowaniu i podłączeniu do zasilacza 12V za każdym razem działa tzn. przesuwa się kilka mm i robi się taka 1mm szczelinka, oporność 8 Ohm - według opisów na forach zachowuje się prawidłowo. Po wykasowaniu błędów ddt i po uruchomieniu silnika...
Tam żadnego filtra być nie powinno. Jak coś jest na instalacji to ktoś już łapy pchał. Tak jak tzok napisał, zasilanie żarówką 21W równolegle z miernikiem sprawdzić. Ma być pełne napięcie akumulatora. Oczywiście na pracującym silniku.
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Co z kołami zmiennych faz rozrządu?
Zawór zmiennych faz rozrządu.
Diagnostyka była robiona? Może zawór zmiennych faz rozrządu.
Dźwięki wydaje też poluzowany , skorodowany wydech. W samym silniku nietypowe dźwięki mogą też generować zużyte koła zmiennych faz rozrządu.
Witam mam pytanie czy jest możliwość uszkodzenia koła zmiennych faz rozrządu po zerwaniu paska rozrządu silnik 2 0 16v 103 kw 138km benzyna?
Pierścienie nastawnika zmiennych faz rozrządu.
Witam, wymieniałem rozrząd w volvo xc70 2.5T 2004r. i musiałem wymienić uszczelniacz pod kółkiem zmiennych faz rozrządu. Teraz mam problem z ustawieniem koła zmiennych faz względem wałka rozrządu. Będę wdzięczny a pomoc. Pozdrawiam
Czy konieczne jest odkrecenie kzfr przed zdjeciem paska? Jeśli go nie wymieniasz to nie
Elektrozawór koła zmiennych faz rozrządu może szwnakować. Jest rozbieralny, naprawa polega na delikatnym rozciągnięciu znajdującej się w nim sprężynki.
Tak, po VINie można sprawdzić. Chyba, że ktoś już zmieniał silnika na starszy/młodszy. Podaj na PW to powiem czy jest czy nie, dostaniesz tez wycinek z dokumentacji. Dodano po 44 607 HATCHBACK 4DRZW 3.0i V6 24v 210 (ES9J4S) BVM 5 Wychodzi, że nie ma.
Kasę mam na remont, a nawet chęci, lubię to. Jestem jednak ciekawy, to jedno, a drugie to jak rozbierać, to przy okazji warto usunąć przyczynę. Wiem, że brak mocy ciągłej przy braku ciśnienia to remont, ale dołki mocy to raczej nie zawory czy pierścienie. Szukam, co to, i skłaniam się do zmiennych faz rozrządu, niewiem tylko, jak to zdjagnozować.
Mam takie pytanko czy koło zmiennych faz rozrządu powinno mieć "luz" osiowy względem wałka rozrządu około 4-5 zębów dodam że ma to miejsce w volvo s80 silnik 2.9 samochód nie ma mocy i bardzo ciężko odpala.
Witaj, A wyciek jest widoczny na kole czy na uszczelniaczu, przez który przechodzi wałek rozrządu. Wtedy trzeba by się było przyjrzeć czy wałek nie jest podtarty, wina może również leżeć po stronie wadliwego uszczelniacza, to że nowy i z górnej półki wcale nie oznacza tego że może nie być wadliwy.
Koła zmiennych faz rozrządu musza być idealnie zgrane. Napinacz też był wymieniany łańcucha? Według mnie źle ustawiony rozrząd lub uszkodzony wariator na kole wałka od strony ssącej.
To po co zamontowany jest czujnik zmiennych faz rozrządu? Bo ten element wcześniej mechanik mi wymieniał.
Witam koledzy ja stawiam na koło zmiennych faz rozrządu do wymiany 100 procent
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
W starszej wersji zakładano zmieniano koło pasowe wału swojego czasu kosztowało prawie 900 zł - pewnie cena poszła w dół ale szukał bym oryginału lub bardzo dobrego zamiennika. Luz na sworzniu tlokowym był sprawdzony? On też może ci stukac. Nie ma wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze? Koło zmiennych faz rozrządu 100% sprawne piszesz używane.
Witam, pomóżcie, potrzebuję schematu rozrządu do BMW F30 silnik 2.0 benzyna N20, ustawienie i momenty dokręcania zmiennych faz
Powodem było koło zmiennych faz rozrządu. Wymiana na nowe załatwiło sprawę.
Witam. Pacjent opel Vectra C 1.8 140km problem z pracą silnika a dokładniej po odpaleniu strzela w kolektor ssący nie pracuje na wszystkich cylindrach i na dodatek nie chodzi na wolnych obrotach tylko trzeba gazu dodawać.. rozrząd ustawiony na pewno dobrze... Możliwość jest że koło zmiennych faz rozrządu walka ssącego jest uszkodzone? Z góry dzięki...
Kolo zmiennych faz rozrządu, rozrząd przestawiony, regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Po prostu terkoczą wariatory od zmiennych faz rozrządu. Trzeba to naprawić to silnik się wyciszy i będzie dobrze. Albo wariatory, albo zawory sterujące, albo niskie ciśnienie oleju.
bascom zmiennych przekazywanie zmiennych forsowanie zmiennych
dekoder technisat dorobi kluczyk renault prowadnica kulkowa
Uszkodzone tranzystory K30H603 w spawarce Welder Fantasy: diagnostyka i naprawa Ekspres Zelmer ZCM11X nie działa po podłączeniu