Miernikiem sprawdzisz tylko ciągłość uzwojeń wtórnych cewki 1-4 i cewki 2-3.
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
witam chcialem zapytac czy mozna zmierzyc cewke zaplonowa?? i co moze byc przyczyna braku iskry ??
Dzisiaj odpalił bez problemu po zgaszeniu dalej ten sam problem. Cewkę zapłonową zmierzę, impulsator też. Jakie powinny być prawidłowe wartości na mierniku? czy poprostu mam sprawdzić czy jest opór czy go nie ma.?
No to jak cewka to nie CDI.
Niestety wymiana iglicy nic nie dała. Czy potrfi ktoś powiedzieć jak zmierzyć cewkę zapłonową (tą w iskrowniku) oraz czujnik położżenia wału ? Bo już nic mi do głowy nie przychodzi. Moto ma cały czas zalaną świecę. Regulacja wyskości iglicy też nic nie pomaga i nawet nie reaguje na zmianę położenia iskrowinika względem 3 znaczków na karterze
I pytanie jak podłączyć do niego cewkę zapłonowa BE200B Zmierz omomierzem oporności uzwojeń cewki według załączonego rysunku i jeżeli uzyskasz podobne wyniki to podłącz cewkę, tak jak na schemacie poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/8462508400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6083544100_1...
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
W pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową i impulator. Kostki od impulsatora wsadź diodę LED i zakręć rozrusznikiem. Jeśli dioda będzie delikatnie migać to nie tutaj jest problem. Jeśli chodzi o cewkę zapłonową to wypnij kostkę od statora, i zmierz napięcie/zmierz opór cewki. Zależy co jest w manualu. Nie da się go otworzyć
Jaką masz cewkę zapłonowa, zmierz kompresje w silniku.
Myślę że raczej nie. Bo niby czym on miałby tu sterować? Gaźnikiem i zapewne instalacją gazową I lub II generacji. Ja bym kolego szukał w układzie zapłonowym ( cewka ) jakiejś usterki i profilaktycznie zmierzyłbym ciśnienie na garach.
Do sprawdzenia: 1. Zwarcie na przewodzie idącym do stacyjki (a raczej wyłącznika na lampie). Także przewód idący do cewki. Masowy z cewki też jest ważny. Multimert w dłoń i do dzieła! 2. Sklejony, zanieczyszczony, zwarty przerywacz. Wyczyścić, wyregulować. 3. Uszkodzony kondensator. Każdy multimetr teraz potrafi zmierzyć sprawność kondensatora. 4. Cewka...
Panowie jak zmierzyć (stwierdzić) czy kable zapłonowe maja przebicie??? Nie chodzi mi tu o obserwacje w ciemnym miejscu czy tez w nocy ale jak to ZMIERZYĆ np. oscyloskopem??? Czy uzyc jakiejś sondy czy tez bezpośrednio na przewodzie zapłonowym??? Dodtakowo jak stwierdzic czy cewka zapłonowa nie jest uszkodzona???
trzeba zmierzyć jaki prąd płynie przez cewkę,i obowiązkowo zmierzyć kąt włączenia prądu cewki.
silniczek ma pojemność 98 ccm 1938 r Cewka jest nawinięta naprawde bardzo bardzo cieniutkim drucikem cieńszym nawet ciężko mi określić jakim suwmiarka nieda rady zmierzyć
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
Cewka często ma książkowe rezystancje a mimo to ma przebicie między zwojami pod obciążeniem
Witam. W Twoim przypadku, to nie wina cewki zapłonowej. Musisz odczytać błędy i wykonać test np VAGiem. O ile będzie odczyt parametrów, to sprawdż wskazanie czujnika temp. i dodatkowo zmierz ciśnienie paliwa.
Wymień cewkę , zmierz komputer.
Pin 4 to chyba była masa albo pin 3. Tylko które to uzwojenie pierwotne? Pin1 czy 2? Prosiłbym o konkretną podpowiedź które piny i jak zmierzyć
cewka zapłonowa dla tych cylindrów. zmierz oporność i porównaj dla cewki dla 3i2.
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
kąta wyprzedzenia zapłonu chyba nie da się zmierzyć-brak przewodów zapłonowych, na każdej swiecy cewka. Ciśnienie zmierzę jutro. mogę tylko odczytać wyprzedzenie kąta zapłonu z danych z komputera diagnostycznego. nie wiem ile jest wysunięty popychacz, rozebrałem tylko górną pokrywę w celu skontrolowania ustawienia rozrządu. popychacz jest schowany głębiej...
Wiemy, wiemy, dlatego masz zmierzyć cewkę, porównać obie.
Słuchaj-jak się nagrzewa?Parzy?Rozsadza cewkę? Jeżeli masz możliwość,to popularnym miernikiem pomiaru kąta zwarcia (dwell meter),zmierz kąt włączenia prądu cewki.
Oki dzięki za info. Nie wiem czy był rezystor odtwarzam to co pozostało, jeżeli tak o jaki? na pewno spora moc musi się wydzielić. Teoretycznie nie było rezystora /Jeszcze sprawdzę raz rezystancje na cewce :(bo wg waszaych słow 3 ohmy to powino być oki / Jakaś podpowiedź ws rezytstora?? Nie mogę zmienić na tranyztorowy toi pamiątka myślałem nad zmianą...
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Mam w aucie cewki zapłonowe z opornością uzwojenia wtórnego 5,4 kOhm. Z tego co znalazłem w sieci, nowe cewki na tym uzwojeniu mają 6,5 kOhm. Czy różnica jest na tyle duża, że mogę odczuwać jakieś objawy w pracy auta? I drugie pytanie. Czy mogę jakoś jeszcze zmierzyć te cewki? Na przykład podać na nie zasilanie i zmierzyć multimetrem?
Ze wzoru R=ro *l/s gdzie ro = 0.017 ohm *mm^2 / m l -długość drutu s - pole przekroju dla drutu dne 0,05mm s=0,019625 Przyjąłem R uzwojenia wysokiego napięcia 3000Ω (tak jak w cewce wsk) Wyszło mi 348 metrów drutu nawojowego Jak uporasz się z odwinięciem starego uzwojenia i zmierzysz wymiary karkasu (wiem, nie do końca karkasu, bo na nim jest jeszcze...
Jak jesteś dalej zainteresowany naprawą to: 1. Znajdź wyczyść i zrób zdjęcia (może lepszym aparatem) modułu zapłonowego i właściwej cewki zapłonowej - tej z której wychodzi kabel WN. Może być dwa w jednym. Na zdjęciach tego nie widać. 2. Odtwórz schemat układu zapłonowego z zaznaczeniem kolorów przewodów i połączeń masy. Jak sądzę jest banalnie prosty....
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
witam mam 605 2.0 8V LPG i mam taki problem że auto chodzi na 3 cylindry na pierwszy nie chce chodzić. Udało mi się sprawdzić świece i przewody i są ok. Dalsze podejrzenia to cewka i moduł zapłonowy. I mam w związku z tym pytanie może wiecie jak zmierzyć cewkę i moduł żeby wiedzieć czy są w porządku???
Nie wiem czy to coś pomoże ale znalazłem taką informację: http://www.msdignition.com/forum/showthr... oraz pdf-a: http://www.part-box.com/login/iwdownload... Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że możnaby było zmierzyć oporności uzwojeń i porównać.
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Czytałem te tematy, zero konkretów. To jest chyba najgorszy rodzaj zapłonu jaki był w tych traktorkach. Koło Skierniewic gdzie mieszkam jest firma Agromasz. Można tam dostać różne części do takich starszych traktorków. Ale nie samą cewkę zapłonową, bo jest podejrzenie że padła. Jak ją zmierzyć? Trzeba ją odłączyć od iskrownika?
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna 4k ohma. Wartości napięcia zasilającego nie jestem...
Zmierzyłem kompresje i moim zdaniem jest OK (0,95MPa). W Poniedziałek będzie nowa cewka zapłonowa więc mam nadzieje, że problem będzie zażegnany.
Witam , mam Seata Ibize 1,4, rok 95. Miałem taki problem że auto mi gasło przerywało w deszczu. Zauważyłem że na cewce zapłonowej jest zwarcie i obudowa pękniętą. Kupiłem nową cewkę, założyłem i zapaliło od razu bez problemu. W ten dzień trochę jeździłem, padał deszcz i wszystko było bez problemu. Rano chciałem zapalić auto i kręciłem... kręciłem i...
Jutro ją zdemontuję i wrzucę zdjęcia. Jak dokładnie zmierzyć rezystancję na wtryskiwaczach? i ile powinna wynosić?
Znasz się na cewkach? Tak znam się. :D Jednak nie znam parametrów każdej występującej na rynku cewki. sorki. Z reguły rezystancja uzwojenia pierwotnego (kabelek idący od modułu) do masy wynosi od 2Ω do ok 6Ω. Rezystancja uzwojenia wtórnego: wyprowadzenie kabla WN - masa, to z reguły kilka, kilkanaście tysięcy omów (kΩ). Najczęściej w...
A cewkę masz jaką, pod elektroniczny układ zapłonowy czy klasyczny? Zmierz jej rezystancję pierwotną, ma mieć poniżej 1 om. Jak ma coś koło 3 omy to masz cewkę pod układ z przerywaczem, i nie nada się pod moduł. Zresztą na cewce powinna być zielona naklejka z napisem "electronic ignition coil", ewentualnie "TSZ zundanlage"
Potrzebuję pomocy w pomiarze i rejestracji wysokiego napięcia w cewce zapłonowej podczas pracy silnika lub jej symulacji. Teoretyczny przebieg wygląda mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/33_12405947... Mam sondę oscyloskopową 1:1000. Chcę wykorzystać układ il300. Jak zaprojektować ten układ by współpracował z dowolnym procesorem...
Witam. Posiadam CPI SM 50 AM6. Wymieniłem cylinder z tłokiem i po paru km się zatarł. Potem kupiłem drugi raz komplet z Power Force, wymieniłem także sprzęgło, gaźnik, nowy moduł zapłonowy i cewkę. Przejechałem na nim 25 km i zgasł. Zmierzyłem kompresję i mam 4 bary. Olej dostaje, bo zrobiłem mu mieszankę. Co może być powodem?
Coś mi się kojarzy że w tym roczniku był zapłon DC-CDI Kokusan. Możesz potwierdzić lub podać rodzaj zapłonu? - sygnał sterujący z CDI na cewkę WN 220V +/-10V peak W jakich warunkach zmierzone? Jeśli są impulsy zapłonowe na uzwojeniu pierwotnym cewki WN a brak iskry, to uszkodzona jest cewka WN. W każdym bądź razie najłatwiej podmienić cewkę WN.
Kosa spalinowa Kawasaki TJ27 nie ma iskry. Świeca sprawdzona. Wymontowałem aparat zapłonowy. Zmierzyłem rezystancję obwodów i tak. Uzwojenie wtórne (tam gdzie świeca) pomierzyłem 1,6 kΩ. Natomiast pierwotne ma przerwę. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzoną cewkę czy może być jeszcze coś innego. Proszę o wasze sugestie. A jeśli to cewka, to czy...
Tak zabezpieczone ze bocznik wygrzany, rezystory wypalone. Efekt niczym petarda pod ekranem zdetonowana. Razu pewnego zachciało się pewnemu fachurze zmierzyć napięcie na cewce zapłonowej Metexem. Miernik zmierzył, ale tylko raz :D Także na takie cuda nie ma rady. Też miałem taką UMkę 112 - styki przełącznika zakresów wypalone do tego stopnia, że przy...
Witam, samochód działa już 3 miesiące bez żadnych problemów. dziś rozrusznik ok, obroty biegu jałowego ok, jazda ok po 50 m auto nie chciało jechać, awarie zapłonu, trzęsienie na biegu jałowym, obroty biegu jałowego 400-1500 obr/min, przejechałem ok. 3 km zanim mogłem się zatrzymać, podłączyłem diagnostyka i błędy P 1338, 1339, 1336, wypadanie zapłonów...
Co do pomiaru - mierzysz tutaj rezystancję przewodu z impulsatora (niebiesko-biały) do masy impulsatora? Tam wynik pomiaru powinien oscylować wokół 140 OMÓW. Sprawdź, czy mierzysz to prawidłowo, czy masa ma dobre przejście. W trzecim poście bodajże piszę, żebyś zmierzył tę rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Współpracuj, bo nic z takiej diagnostyki...
no tak,pytanie tak napisane.... Ja myśłałem że chodzi o prąd cewki układu zapłonowego.
cewka ma 2 uzwojenia. Zmierz które Ci nawaliło - to trochę ułatwi poszukiwania usterki :)
Hm. Myślałem o tym. Właściwie pasek wydaje mi się za luźny, bo moge poruszać dolnym kołem pasowym (wału) o kilka-kilkanaście stopni, a górne koło (rozrządu) się nie porusza. Widać to na filmikach z pierwszego posta. Ale na forum Civic Klub Polska jedna osoba napisała mi, że jak wymieniała rozrząd według instrukcji, to też wyszły jej takie luzy i tak...
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
Zmierz tą cewką zapłonową, jeżeli masz moduł APE 05 lub Hybryd H188 to one MUSZĄ pracować z cewką niskorezystancyjną!
Od pewnego momentu męczę się z problemem cewki zapłonowej 1 Niepotrzebnie! Jak masz omomierz, zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Jak nie masz, niech ktoś zmierzy
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże
Witam, Ostatnio jadąc samochodem, nagle zgasł silnik i nie dało się już go uruchomić. W domu podmieniłem cewkę aparatu zapłonowego - silnik się uruchomił obroty odrazu skoczyły do ok.3000 i zgasł. Rano udało się odpalić samochód - pochodził może minutę na wolnych obrotach i zgasł. Potem już nie zapalił. Diagnoza : brak iskry zarówno na świecach jak...
Jak to już odpali, to i tak nic nie zmierzy, bo cdi tak sieje, że miernik pokazuje głupoty 30 cm od skutera (do niczego nie podłączony) :)
Zmierz woltomierzem na zakresie ac jakie napięcie na kopa daje cewka zasilająca cdi, sprawdź omomierzem ile Ω ma cewka wyzwalająca (pickup coil), zwykle ok 1kΩ
skrzynkę zbadam jutro. Mogę obrać trochę izolacji i zrobić mostek ? bez ucinania przewodów. Ciśnienie wygląda na słabe ale jak podlałem benzyną bezpośrednio to nie było nawet jednego wybuchu mieszanki. Może aparat zapłonowy? paluch może się przestawić ? Jak można zmierzyć cewkę ? wyczytałem gdzieś ze lubią się psuć w tych samochodach.
Coś nie kontaktuje na cewce z grubym drutem. 750 omów przy napięciu 6 V daje prąd 0,08 A. Przy różnicy 0,5 V prąd spadnie do wartości 0,0007 A. To znacznie za mało by ładować baterię. Możesz szukać np. niekontaktu cewki z masą - zardzewiałe, czy brudne, bo ułamane dało by przerwę. Trzeba będzie ściągnąć koło magnesowe. Do wymiany cewki też trzeba by...
a więc tak drut został zmierzony w zakładzie mikrometrem czy mikronometrem jakoś tak nawijałem zwoje tak jak było były nawinięte wcześniej ta cewka jest od CDI
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Cewka zapłonowa nie wymaga stabilizacji napięcia i moim zdaniem wystarczy odpowiednio dobrany opornik. Musi mieć opór taki sam jak cewka, włącza się go szeregowo z cewką i w czasie pracy na oporniku odłoży się połowa napięcia zasilania, czyli 12V/2=6V (dokładniej to 14,4V/2=7,2V). Opór można próbować mierzyć omomierzem (powinno być kilka omów) albo...
Prawdopodobnie cewka. Iskra powinna być biała i skakać przynajmniej na centymetr. skacze na tyle ale fiolet zmierzę cewke i dam znać
To pisz człowieku składnie. Ten schemat jest prosty, jeśli podłączyłeś go prawidłowo, to pisałem ci żebyś zmierzył napięcie ZA modułem zapłonowym, a PRZED cewką wysokiego napięcia! To na twoim schemacie będzie przewód pomarańczowy i masa. Jeśli tam nie masz napięcia, to moduł masz do bani, jak masz - cewka WN. Proste. A dla pewności, podczas pomiaru,...
Może ktoś mi poradzi jak zmierzyć wysokie napięcie na przewodzie do świecy zapłonowej. Ogólnie chodzi o to że aby sprawdzić poprawność pracy cewki obserwuje się iskrę na świecy. Jak ktoś ma doświadczenie to w miarę sensownie potrafi odróżnić słabą iskrę od poprawnej. Jednak są przypadki kiedy cewka jest zamoczona albo pęknięta i wtedy trudno na oko...
Tak zgadza się DC CDI z akumulatora. Właśnie tak bym obstawiał że to moduł zapłonowy oszalał /: bo impulsator jest odpowiedzialny tylko za generowanie impulsów a te 28V to nie jego wina przecież. Nawet jak odepnę kostkę od impulsatora to 28V dalej jest na cewce, co tym bardziej go wyklucza.. Wiem wiem jak to jest z tymi rzeczami pasującymi zamiennie....
Jest to bezpiecznik od układu zapłonowego, przyczyn może być wiele. Najprawdopodobniej może być to wina cewki zapłonowej. Cewkę sprawdzamy poprzez odłączenie kostki z trzema przewodami i zmierzenie oporu miedzy stykami 1 i 2, oraz 2 i 3. Właściwa wartość rezystancji dla obu pomiarów wynosić powinna 4,5 do 5,5 Oma.
Zapomnij o pomiarach napięć na wejściu cewki zapłonowej!!! W CDI są to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnoszące do sprawy nie zmierzysz, a możesz zostać porażony! Lepiej pomierzyć rezystancje i napięcia na kablach wejściowych do modułu (odłączonych!): 1. Cewki ładującej. 2. Impulsatora
Witam 1.Sprawdź tłumik czy nie ma za dużych oporów przepływu - przedmuchaj. 2. Spróbuj zapalić i niech się rozgrzeje. Jak zgaśnie to sprawdź iskrę - na samym kablu bez fajki. Musi skakać na ok. 10mm i być ciągła. Jeżeli będą problemy z iskrą, znajdź cewkę ładującą układu zapłonowego i szybko póki ciepły, zmierz jej rezystancję. Wynik pomiaru porównaj...
Witam szukałem na forum ale nie mogłem się dopatrzeć podobnej usterki a więc Golf III 1.6 92r (auto kolegi prosił o pomoc) auto gasło , po jakimś czasie dało się odpalić brak iskry, rozebrałem aparat był zaolejony, wyczyściłem nadal brak iskry sprawdziłem cewkę tzn podpiołem przewód do środkowego pinu w aparacie , następnie do masy i daję iskrę z cewki...
Pojazd to Fiat Punto 2 z silnikiem 1,2 16V. Problem to szarpanie silnika, wygląda to na problem z zapłonem, ale to nie to. Wymieniłem cewkę, przewody zapłonowe, dokładnie sprawdziłem i zregenerowałem świece, bez skutku. zacząłem podejrzewać pompę paliwa, muszę zmierzyć ciśnienie. Świeżo zainstalowałem program diagnostyczny, dziś spróbuję się z tym pobawić,...
Sprawdź jeszcze raz i dokładnie masę na silniku. Weź miernik i na pracującym silniku zmierz napięcie między "-" akumulatora a blokiem silnika i między "-" a obudową ECU. Nie powinno być więcej niż 0,1V.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Witam. Mój problem to wypadający zapłon w silniku 1.6ti-vct (115hp). Już dwóch mechaników rozkłada ręce. Problem pojawił się około 2 tygodni temu nagle. Od tego czasu wymieniłem świece zapłonowe, sprawdzona została cewka zapłonowa oraz kable WN. Zmierzono ciśnienie podawanego paliwa(4.5bar). Zmierzono kompresje cylindrów (11-11-11-11)bar na każdym,...
Może kondensator. Odłącz go, włóż papierek w przerywacz i zmierz jakie wtedy daje napięcie cewka pierwotna przy obrotach magneta? Dodano po 35 A może izolacja przerywacza jest walnięta? Odłącz cewkę i sprawdź jakie generuje wtedy napięcie?
Czym ma zmierzyć napięcie na wyjściu cewki i co to da? Weźcie sobie darujcie takie porady
Witam. W czasie jazdy skuter rzucił palenie. Po oględzinach doszedłem do jednej nieprawidłowości: odpiąłem cewkę zapłonową i przy odpalaniu zmierzyłem napięcie zmienne na kablach od niej i wyszło mi coś ponad 12V czyli jest ok. Po podpięciu cewki przy odpalaniu napięcie znika. Czyli krótko: nie ma cewki, jest napięcie. Jest cewka nie ma napięcia. Miałem...
Nie czytałem nigdzie o zapłonie CDI w którym cewka jest połączona z modułem dwoma przewodami. A co za różnica? Wszystko zależy co do tych przewodów wchodzących do cewki jest w niej podłączone. Wyglada mi to na zapłon CDI tzw. magnet. Bez rodzielenia cewki ładującej i stricte zapłonowej. jan-stan Zmierz rezystancje do masy (rdzenia) na przewodach cewki.
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
Ten....coś mi tu nie gra :D z tymi napięciami u ciebie :D nawet to tak jakby zabawne wydają się być. + po stacyjce się zgodze:D sterowanie jeszcze powinno by być:D oczywiście.... to ten z aparatu. A tamte to hmmm;p masz tam gaz zamontowany? Mądrej konkretnej porady to ci nie dam po takim opisie sytuacji, skierować cię mogę jedynie do elektryka samochodowego....
Witam. Moim zdaniem jak strzały w kolektorze ssącym to świece i przewody wysokiego napięcia. Te elementy przy instalacji gazowej muszą być ok i wymienia sie je zawsze razem. Wymiana samych świec z uszkodzonymi przewodami szybko je też uszkodzi. Dodano po 3 TPS możesz zmierzyć na włączonym zapłonie (silnik nie musi pracować) sprawdź napięcie na wpiętej...
Kupiłem T4 2.5 B G, oznaczenie silnika AAF. Od dłuższego czasu borykam się z problemem szarpania podczas jazdy. Auto szarpie, przerywa, szarpie i strzela z wydechu. Wymienione przewody, cewka, świece, palec, czujnik Halla, pompa paliwa i dalej bez zmian. Sprawdziłem błędy komputerem i jest brak jakichkolwiek błędów. Zmierzyłem kompresję, jest ok. Sprawdziłem...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Rozumiem, gdy później ostygnie wszystko jest w porządku? Najprawdopodobniej uszkodzony jest impulsator czyli czujnik wysyłający impulsy. Zacznij od zmierzenia jego rezystancji na zimnym silniku i po rozgrzaniu. Powodów może być więcej przegrzane - uszkodzone uzwojenia cewki, moduł zapłonowy czy też cewka WN.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
gromleon widzę, że masz dużo doświadczenia w tym temacie. Podpowiedz mi, jak można zrobić to inaczej? Aby zmierzyć prędkość obrotową oraz "wykryć" GMP? Odnoszę wrażenie, że jest sposób. Mierzyć częstotliwości napięcia generowanego przez cewkę/ki prądnicy ?
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Na początek: - Wymienić dyszę (ja używam Danfoss albo Steinen i innych nie polecam) - wymienić filtr oleju - Sprawdzić stan elektrod zapłonowych oraz kabli zapłonowych - podmienić cewkę na zaworze elektromagnetycznym na pompie - sprawdzić ciśnienie na pompie oraz stabilność tego ciśnienia - Zmierzyć pojemność kondensatora na silniku wentylatora - Po...
Padł moduł i przez cewkę płynął cały czas prąd, jak normalnie wsiadałeś i odpalałeś to było kluczowanie i nic się nie działo, jak włączyłeś zapłon na dłuższy czas bez zapalania silnika to cewka się stopiła. Jeszcze jedna, dość istotna sprawa, zmierz oporność kabla wn między cewką a kopułką (1kΩ), włókno węglowe w nim lubi się spalić i za chwilę...
Dzień dobry mam problem z swoim Bashanem. Problem polega na tym że jeździłem nim i było wszystko OK ale po wyłączeniu zapłonu już nie odpalił. Wymieniłem cewkę zapłonową, moduł zapłonowy, regulator, oraz świecę zapłonową. I mam problem ponieważ jest iskra, paliwo dochodzi a dalej nie odpala co może być przyczyną. Iksra jest taka średnia zmierzyłem prąd...
Przeglądając internet doszedłem i ja do tego wniosku ze cała zabawa z tą regulacją zapłonu nie ma sensu. Zastanawiam się jeszcze tylko jaki prąd płynie przez tyrystor i diodę D3. Wg. oryginalnego schematu jest tam przewidziana dioda BY329 na 8A. Ponieważ w moim sklepie była dostępna tylko dioda BY399 - 3A więc taką zastosowałem. Układ pracuje, ale nie...
Brak iskry. Zmierzyłem na cewce zapłonowej brak napięcia. Zmierzyłem napięcie czy coś się pojawia na impulsatorze -nie ma nic. Potrzebny schemat. Moduł jest 4 pin. (Moduł został zamówiony nowy). Impulsator popsuty? Oglądałem impulsatory na Allegro z dwoma przewodami są tylko do 2T, a tu mam 4T. Proszę o pomoc -schemat, dobór impulsatora, no i czy powinno...
CZESĆ. W kwestii prądu i cewki. Zmierzyłem napięcie na cewce przy uruchomionym silniku i jest 0,7 V. Silnik nierówno chodzi i gupi zapłony. Czy wszystko jest u mnie ok? Czy poprostu źle mierzyłem napięcie?
Paska rozrządu jeszcze nie wymieniałemnie wymieniałem. Co do wypalonego zaworu. to ciekawe dlaczego te kilka dni w miesiącu silnik pracuje dobrze. Myślę, że biorąc to pod uwagę przyczyna leży gdzieś w elektronice. Może się mylę ale gdyby to było coś ze spraw mechanicznych to trwałoby stale. A tu raz jest raz nie ma. Nie czyściłem jeszcze gniazd w cewce...
Odłącz wtyczki wtrysków i i zmierz ile omów ma każdy. Jak wiązkę sprawdzałeś to wymieniasz ECM i tyle. Można jeszcze by sprawdzić przy zdjętych wtyczkach ECM i wtrysków czy ta linia co idzie od wtrysków do kompa (cztery kable) nie ma zwarcia.
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna cewka zapłonowa panda
niskich obrotach silnik gaśnie tablet reset biosu urwany wirnik pompy
zmywarka siemens tabletka zmywarka siemens tabletka
Opłacona karta przestała działać - przyczyny i rozwiązania Wybór dysku SSD dla płyty głównej LNVNB161216