Za mala rezystancja aby miarodajnie oszacowac. Juz lepiej sprawdzic gestosc elektrolitu i pojemnosc z twierdzenia peukerta. Dotyczy to tylko kwasowych. https://blog.bto.pl/jak-sprawdzic-czy-ak...
Niezupełnie. Rwe zależy od wartości pobieranego prądu, więc należy ją definiować jako Rwe w punkcie (dla określonego prądu), i wtedy Rwe=dU/dI. W praktyce można liczyć Rwe=ΛU/ΛI (mierząc skończone przyrosty), ale dla ΛI leżącego w okolicy oczekiwanego obciążenia. Licząc ze wzoru Rwe=(Uo-U1)/I1 (jak pisze autor tematu) otrzymamy wartość...
co w przypadku gdy faktycznie był to trup o dużej rezystancji wewnętrznej? Metodą techniczna można zmierzyć, rezystancję akumulatora.
Zmierz rezystancję wewnętrzną tego akumulatora, a wszystkiego się dowiesz. Taka bateryjka powinna mieć około 1,5mΩ. Jak będzie powyżej 2,2mΩ to już raczej złom.
Mylisz się, autor chciałby zmierzyć rezystancję "samochodu" a nie wewnętrzną akumulatora, więc twoja uwaga nie na miejscu
Zmierz napięcie na akumulatorze Na trzy przewodowej taśmie jest sygnał dla tranzystora > steruje przekaźnikiem Zmierz rezystancję cewki przekaźnika, dodatkowo styki mogą być spieczone i też nie będzie cykał a obciążenie będzie cały czas załączone Trzeba zmierzyć napięcie zasilania, są tam dwa jedno jest 24V; między cewką przekaźnika a masa
Może ktoś zmierzył rezystancję grzałki?
najlepsze jest to ze niezaleznie od tego zawsze rozladowuje w 3 dni , zwarcie akumulatora ? zmierz wewnetrzną rezystancje akumulatora.
Do czego Ci pojemność potrzebna? Pojemność w samochodzie to tylko skutek uboczny wymaganego prądu rozruchowego, z którym jest nierozerwalnie związany. Chcesz znać zużycie zmierz i porównaj rezystancję wewnętrzną.
2053951, 2053950, 2031768, 1940977 Nagłówek: Zielona magistrala CAN Awaria: Transmisja danych na zielonej magistrali CAN została całkowicie przerwana. Powoduje: Przyczyną nieprawidłowego działania może być: Zwarcie w obwodzie zielonej magistrali CAN. Wewnętrzna usterka w jednej z jednostek sterujących na zielonej magistrali CAN. Uwagi: Gdy ten kod DTC...
Ten rezystor mi nie wygląda na sprawny mimo, że udało się zmierzyć jego rezystancje po dociśnięciu sondami. Mierząc w układzie razem z podłączonymi akumulatorami raczej nie powinno się udać zmierzyć poprawnej rezystancji.
Miernik do łapki i rezystancję wejścia zmierz. Może coś do masy zwiera.
Przed mostkiem prostowniczy znajduje się filtr przeciwzakłóceniowy składający się z cewki i kondensatora. Sprawdź czy w nich nie ma zwarcia. Zmierz rezystancję od strony kabla zasilającego. Może tu jest zwarcie.
Zmierz rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami kostki baterii na płycie bez podpinania aku.
To też jest rodzaj testu rezystancji wewnętrznej. Możesz zmierzyć napięcie akumulatora bez obciążenia i po obciążeniu znanym prądem i z tego wyliczyć rezystancję wewnętrzną. Główne parametry akumulatora to właśnie rezystancja wewnętrzna (rośnie wraz z starzeniem) i pojemność. Oba parametry są całkowicie oderwane od siebie.
Proponuję zmierzyc spadki napięć między minusem akumulatora a masą interesujących nas urządzeń. Nie powinno przekraczać 0.5 V. Pomiar ma sens jeżeli konkretne urządzenie pracuje (jest obciążone).
Potrzebny jest miernik zdolny zmierzyć rezystancję wewnętrzną akumulatora. Jeśli auto więcej stoi niż jeździ warto było by ściągać klemę minusową ale wówczas trzeba zamakać na kluczyk. 3 dniowe rozładowanie to dość krótki czas na trwałe zasiarczenie gorzej jakby stał miesiąc lub dwa z takim napięciem 2,5 V. Jeśli akumulator ma zostać to warto było by...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
i mają napięcia ok 4,1-4,2. czy to może znaczyć że są całkiem dobre? Niekoniecznie, mogą już mieć dużą rezystancję wewnętrzną, miarodajniej jest zmierzyć napięcie pod obciążeniem.
Niektóre odpowiedzi są dla mnie abstrakcją. Myślę że nie tylko dla Ciebie. :wink: Sprawdzałeś rozładowanie jedną żarówką pobierającą prąd w okolicy 0,05C (0,05*pojemność nominalna, u Ciebie 0,05*74=3,7A) czyli mniej więcej rozładowaniem 20 godzinnym. Dla akumulatorów rozruchowych (a taki jest Twój) daje to nieco zawyżoną ocenę pojemności bo ich pojemność...
Jak mierzysz brak lub obecność ładowania? To że jest napięcie na panelu i to że napięcie na akumulatorze nie rośnie o niczym nie świadczy. Trzeba zmierzyć parametry panela (Isc, Uoc) oraz dodatkowo akumulator - rezystancja wewnętrzna, pojemność by mieć pewność.
Jeszcze najlepiej zmierzyć rezystancję wewnętrzną danego akumulatora. Ja jak kupuję w hurtowni Centry to zawsze wybieram taki o najmniejszej rezystancji. Kupuję tam głównie duże akumulatory do ciągników i maszyn, ale nigdy jeszcze mnie nie zawiodły, a rekordzista w moim ciągniku działa 16 lat i nadal trzyma parametry.
Jak odpinałeś kabelki to pewnie czegoś nie wpiąłeś, albo spaliło bezpiecznik i nie ma zasilania na któryś moduł. Posprawdzaj bezpieczniki. A jak to nie pomoże i wtyczki wpięte to zmierz rezystancję po miedzy pinami 6,14 i 3,11 w gnieździe obd przy odłączonym akumulatorze. Podejmujesz się czy dzwonisz do warsztatu?
Witam, Możesz próbować włączyć program regeneracji jeśli taki masz na "prostowniku". Niestety moim zdaniem szkoda zachodu i energii. Można też włączyć w powyższym urządzaniu tzw " tryb zimowy" - ładuje do ciut wyższego napięcia. Dla pewności jeśli masz możliwość zmierz jeszcze rezystancję wewnętrzną akumulatora- zawsze to jakaś informacja o jego kondycji....
Zmierz przy odlaczonym akumulatorze rezystancje pomiędzy can h i can L w szybkiej sieci. Posprawdzaj zasilania ECU i ABS. I masy oczywiście.
Jakim miernikiem to mierzysz i jak masz ustawione zakresy? Zmierz rezystancję pomiędzy klemą akumulatora + (podłączoną do niego), a masą pojazdu, klemę - odłącz.
Powinieneś sprawdzić zasilanie, albo poprzez pomiar spadków napięć, albo przez pomiary rezystancji, przewodów zasilających zarówno masy jak i plusa. Najłatwiej zmierzyć omomierzem rezystancję między minusem akumulatora, nadwoziem i silnikiem, źródła podają że wartość pomiaru nie może przekroczyć 1ohm. Identycznie należy postąpić z przewodem plus, zmierzyć...
Możesz zmierzyć rezystancję wewnętrzną, z tego wynika przy jakich prądach akumulator będzie miał akceptowalne napięcia ,możesz ja porównać z parametrami katalogowymi różnych akumulatorów, będziesz wiedział że akumulator ma przykładowo "Rw zbliżoną do akumulatorów 20A" . Ale prąd maksymalny to coś innego, producent deklaruje jaki prąd możesz bezpiecznie...
Mam jedno pytanie. Chcę sprawdzić dwa rozruszniki które znalazłem w garażu. Wiem jak je podpiąć pod akumulator ale mam pewną wątpliwość i wolę zapytać żeby nie uszkodzić akumulatora. Zmierzyłem rezystancję pomiędzy masą, a tą blaszką gdzie podpinamy kabelek który w trakcie sprawdzania zwieramy do "plusa". Rezystancja jest tak mała , że prawie jest zwarcie...
Panowie mam identyczny problem co kolega, z dokładnie tą samą wkrętarką. Czy któryś z kolegów jest może w stanie zmierzyć wartość rezystancji na tych dwóch nieopisanych złączach akumulatora ? Wydaje mi się że zastąpienie termistorów rezystorami o odpowiednim oporze pozwoli oszukać wkrętarkę i uda się ją uruchomić. Na innym forum uzyskałem odpowiedź...
Wylutować bocznik, zmierzyć jego opornośći wstawić 10x wiekszy ? - teoretycznie (pomijając oporność układu pomiarowego) tak. Tylko czym zmierzysz rezystancje na poziomie miliohmów? Poniewarz od czasu do czasu udaje mnie się zmierzyć prąd akumulatora (albo w gniazdku) więc metodę termicznego rozpylania boczników mam opanowaną :D. Jeśli reszta mirnika...
Rezystancję udało się zmierzyć?
czyli żeby wykonać takie pomiary muszę dostać się do ogniwa ? a co jeśli to akumulator żelowy ?
Wyciąg akumulatory i zmierz rezystancję między + i - zasilania czy nie jest ta rezystancja kilku ohm, jak tak to możesz pomału dojść gdzie jest to częściowe zwarcie lub uszkodzenie.
Nie znasz rezystancji wewnętrznej akumulatora. Spadek napięcia można zmierzyć przed i w trakcie rozruchu.
Na początek odłącz akumulator. Sprawdź, czy dalsza część układu zasilana tymi 3,3V nie jest uszkodzona i nie przeciążała tego stabilizatora napięcia mogącego być sprawnym. Na chwilę obecną zmierz rezystancję występującą między miejscem podłączenia wyjścia tego stabilizatora a masą.
Zastanawiam się czy są proste układy, najlepiej gotowce, które potrafią w krótkim okresie czasu (ułamki sekundy), w miarę dokładnie zmierzyć napięcie. Zastanawiam się czy jestem w stanie zrobić urządzenie, które oprócz monitorowania stanu akumulatora (napięcie) i raportowania do jakiegoś systemu nadrzędnego (Scada, albo HomeAssistance), albo po prostu...
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Napięcie jest takie samo przy komputerze czyli 16v ale faluje raz 14V raz 16V, zmierzyłem jeszcze raz rezystancję czujnika temperatury akumulatora i wynosi ok 17k omów. Dodano po 1 Jestem pewien że wiązka od alternatora do ECU jest cała i nie ma spadków napięć. Dodano po 20 Mogę wnioskować że uszkodzony jest jednak alternator ale czemu na zegarach jest...
Kolego, zakładam, że nie masz czym zmierzyć pojemności i rezystancji wewnętrznej tego akumulatora, więc odpuść sobie. Skoro nieobciążony akumulator traci napięcie w takim tempie, to tylko na złom.
A Ja polecę miernik UT107. Jest to właśnie miernik samochodowy, którym można sprawdzić stan akumulatora (12V) jak również zmierzyć prędkość obrotową czy kąt zamknięcia przerywacza(stare samochody). A poza tym standardowe pomiary czyli napięcie, prąd czy rezystancja plus pomiar temperatury.
Tak jak kolega wyżej napisał jeśli to z COO to opis kodu błędu779 jest taki: Komunikacja z jednostką sterującą FLC Opis Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą FLC została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Zwarcie lub przerwa w obwodzie napięcia zasilania jednostki sterującej FLC. •Wewnętrzna usterka...
Jaki masz rodzaj akumulatorów? Pomierzyłeś każdy aku? Może masz jeden uszkodzony. Wszystkie mają takie samo napięcie? Przydałoby się pomierzyć rezystancję wewnętrzną. Zmierz podczas obciążenia spadek napięcia na każdym akumulatorze oddzielnie. Do pełni szczęścia wypadało by zmierzyć prąd pobierany z akumulatorów podczas jazdy. Jaki jest silnik i układ...
A może by tak autor postu najpierw zmierzył napiecie jakiejś bateryjki?? Potem akumulatora w samochodzie i rezystancję żarówki>> A po tem może napięcie w gniazdku sieciowym?? Niech lepiej od tego zacznie.
Odłącz akumulator w wtedy zmierz tą rezystancję. Melduj o wynikach.
Czyli jest 13.84W i 1.15A czy 0,57A? Kolego, weź akumulator 12V, podepnij pod niego kolejno każdy z zaworów, zmierz natężenie prądu i będziesz wiedział ile jest. Jeżeli jesteś pewien pomiaru rezystancji to pierwszy elektrozawór ma moc 13,84W przy zasilaniu 12V
Witam Można zmierzyć miernikiem rezystancje wewnętrzną akumulatorka, i dalej „kłania się” podstawowe prawo Ohma. Pozdrawiam.
Zrobiłem jeszcze jedna próbę pojemności tym razem na dwóch żarówkach połączonych szeregowo i prądzie 1,3A. Z podobnym rezultatem ~12Ah. Zmierzyłem rezystancję wewnętrzną rozładowanego akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/4121946000_... W międzyczasie żona przywiozła kompletnie rozładowany akumulator z Seicento teściowej. Akumulator...
Połaczenie klemy z wyprowadzeniem akumulatora wniesie szeregową rezystancję. Zawsze > 0. Na tej nie zerowej rezystancji wytraci się moc. Im większe natężenie prądu płynące z i do akumulatora (wypadkowe) tym większa moc wytracona na tym połączeniu. Gdybyś był zainteresowany tą rezystancję możesz zmierzyć np. za pomocą mostka wheatstone'a lub z mniejszą...
Pytanie teraz w jaki najefektywniejszy sposób zmierzyć tą rezystancję. Może z prawa Oma? Nic prostszego.
Wiem co to prawo ohma i rezystancja. Zmierz odległość od akumulatora do wzmacniacza (zakładam, że aku jest z przodu a wzmacniacz w bagażniku) i oblicz spadek napięcia przy zwarciu przy samym wzmacniaczu przy przewodzie 25mm2 i prądzie 150A. Chyba, że jeździsz limuzyną to może być problem. Nie słyszałem, żeby dawać zabezpieczenie większe niż obciążalność...
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Tak Możnaby kupić [url=http://www.sklep.avt.com.pl/go/_inf... kit i zamiast trafa podłączyć Twoją żarówkę :) Możnaby wywalić mostek prostowniczy. Następnie ustawić jakąś częstotliwość jednym potencjometrem (montażowy z zestawu), a drugim (kupić ~100k potencjometr) ustawić się tak aby napięcie na wyjściu było równe 12V. Następnie zmierzyć...
Musiałbym wyjść diodę żeby ją dobrze pomierzyć. Na płytce miernik pokazywał w obie strony nieskończoną rezystancję. Dzięki. Nie wiedziałem, że łatwo można ją zmierzyć.
Źle mnie zrozumiałeś, nie mierzę na regulatorze, tylko na wtyczce, która do niego przychodzi. Sam regulator jest odłączony. Regulator pasuje od np. zetki, miałeś rację typowy z chińskich quadów.Dzisiaj spaliłem dwa bezpieczniki próbując uruchomić regulator od innego motocykla. Bez regulatora bądź na moim (jak mniemam zepsutym) motocykl działa normalnie,...
Taka jeszcze jedna dygresja, szczególnie przydatna dla "mniej zaawansowanych" majsterkowiczów. Na początku "zabawy" z elektroniką (później zresztą także) zdarza się w ferworze walki zmierzyć prąd akumulatora, albo rezystancję sieci energetycznej :D. Jeśli mamy miernik za 6zł to strata jest niewielka, gorzej, jeśli jest to "mietek" za dwie stówy. No...
Witam Nie masz przypadkiem zwarcia na +5V zmierz jaką masz rezystancję na na wejściu i wyjściu 78M05.
Mierzac napięcie stałe na akumulatorze też jest "zafałszowanie", miernik też nie podaje wartości rzeczywistej. To prawda. SEM akumulatora można by zmierzyć woltomierzem o nieskonczonej rezystancji wewnętrznej - elektrometrycznym, albo elektrodynamicznym pojemnościowym, albo metodą mostkową. :D
Zmierz rezystancję pierwotnego uzwojenia transformatora. Do uzwojenia wtórnego podłącz drutowy opor o mocy nie mniejszej niż 15W, lub żarówkę 12V 15-20W i zmierz o ile zmniejszyło się napięcie na uzwojeniu wtórnym przy obciążeniu.
Na przyszłość podając błąd podaj też numer jednostki. Usterka czujnika temperatury powietrza doładowującego. Zwarcie do napięcia akumulatora lub otwarty obwód. Może to wpływać na moc silnika. Istnieje wówczas ryzyko powstawania czarnego dymu. Sprawdź złącza i przewody elektryczne czujnika. Zmierz opór czujnika. Rezystancja powinna wynosić ok. 2,5 kiloomów...
To teraz się zdecyduj czy ten drut ma rezystancję 0Ω czy 1Ω.
Najszybciej miernikiem Hioki 3551. Tańsza metoda to klasyczne rozładowanie prądem I1 = 4 I10 ... 6 I10 nie dłużej niż 20 s - zapisać wynik napięcia zmierzonego na zaciskach akumulatora. Wykonać drugą próbę I2 = 20 I10... 40 I10, nie dłużej niż 5 s gdzie I10 - prąd dziesięciogodzinny 0,1Q, zapisać wynik zmierzonego napięcia na zaciskach akumulatora ....
Chciałem budować desulfator, żeby się przekonć czy działa. Jednak okazało się, że akumulator, który posiadam doznał opadu masy czynnej (brunatny elektrolit) więc nic już mu nie pomoże. 4 letnia Centra Standart 50Ah 450A (EN). Rezystancja wewnętrzna zmierzona przeze mnie to 30 mohm.
jak przypuszczam przez sprzężenie pojemnościowe. I tu się zgadzam w 100% i odgrywa też tu dużą rolę duża rezystancja wewnętrzna miernika ;) Taka jest konstrukcja zasilacza i nic na to nie poradzisz. Spróbuj zasilić ledy z akumulatora i zmierz napięcie. I po co tak kombinować skoro wszystko jest OK ? Między rękami miernik pokazuje mi 0.1V ... mam sobie...
Napięcie - różnica 0,017V (0,13% wartości zmierzonej), rezystancja - 0,13 mΩ (1,3% wartości). Różnica w cenie ok 10 razy - wnioski nasuwają się same.
A wiadomo ile taka rezystancja powinna wynosić? Jak najprościej ją zmierzyć?
Jakiej marki, rodzaju i pojemności są akumulatory? Czy został przeprowadzony test ich pojemności oraz zmierzona rezystancja wewnętrzna i porównana z katalogową?
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
Ło matko. Nie sprawdza się natężenia prądu w gniazdku! Żeby zmierzyć prąd trzeba połączyć miernik szeregowo z odbiornikiem! Nigdy równolegle! Czy uszkodziłeś go na amen? Trudno powiedzieć, przeszło przez niego tyle prądu, ile dała elektrownia (a wydajność zwarciowa sieci energetycznej mała nie jest). Na 100% masz w nim przepalony bezpiecznik, bocznik...
FP HC-900LTE, którą posiadam, wyzwala nagrania po ok. 7-miu sekundach, a zdjęcie dopiero po ok. 4-ech sekundach. Po jej rozebraniu i dokładnym obejrzeniu pod mikroskopem nie znalazłem żadnych podejrzanych elementów. Jedyne, co było nieprawidłowe, to właśnie akumulator, który wskazywał 0,69V. Przy okazji zmierzyłem rezystancję względem masy na cewkach,...
Proszę o informację co do poprawnej wartości rezystancji aku czy 7 mOhm jest wartością poprawną? Jaką metodą wyznaczyłeś rezystancję wewnętrzną akumulatora ? Rezystancje zmierzyłem specjalnym miernikiem do aku. Biorę się za alternator ; pytanie jakim prądem alternator ładuje akumulator ?
Mam mocny akumulator , wiem jak rozrusznik podpiąć pod akumulator ale mam pewną wątpliwość i wolę zapytać żeby nie uszkodzić akumulatora ( szkoda go bo jest nowy) . Zmierzyłem rezystancję pomiędzy masą, a tą blaszką gdzie podpinamy kabelek który w trakcie sprawdzania zwieramy do "plusa". Rezystancja jest tak mała , że prawie jest zwarcie ( może 2-3...
Odnośnie objawów, to dobre pytanie, może koledzy z większym doświadczeniem w bateriach powiedzą więcej. Na pewno wzrost rezystancji wewnętrznej powoduje znaczące spadki przy prądach rozruchowych. Teoretycznie bierzesz prąd jaki pobierasz z aku, mnożysz przez tą oporność i masz spadek napięcia względem tego co możesz zmierzyć na nieobciążonym akumulatorze....
Aby przetestować stan akumulatora nie trzeba go obciążać prądem. Trzeba zmierzyć jego rezystancję wewnętrzną. Wtedy można prosto wyznaczyć prąd rozruchu oraz stan akumulatora w bardzo dokładny sposób. Zdrowy akumulator ma około 3 do 5 mOhm co daje prąd rozruchu około 350A. Testery dobrej jakości mierzą różnicę napięcia bez obciążenia i pod obciążeniem...
rezystancję wewnetrzną akumulatora zmierzono metodą techniczną(dwóch pomiarów). Napięcie na nieobciążonej baterii wyniosło 2.8 V a na baterii obciążonej prądem 3 A - 2 V. Napięcie mierzono woltomierzem ME klasy 0.5 zakres 3 V, rezystancja wewnętrzna Rv = 4kOhmy, a prąd amperomierzem ME klasy 0.5, zakres 3A. Narysować schemat układu pomiarowego, obliczyć...
Jeśli diody przygasają po podłączeniu żarówki, która pobiera 290 mA, to oznacza, że rezystancja wewnętrzna akumulatora ma dużą wartość. Zmierz o ile spada napięcie na akumulatorze po podłączeniu żarówki.
Szanowny moderatorze manta. Dawno mnie uczono,że alternator poprzez swoją budowę sam sobie ogranicza maksymalny prąd,stąd brak zabezpieczenia prądowego.Może trochę trzeba poczytać budowę maszyn. Przy dużych prądach na przewodach i krokodylkach występują spadki napięć ,które nie pozwalają na płynięcie dużych prądów,czy choć raz zapaliłeś auto na obcym...
Czyli twierdzisz, że zabawką za 150zł Zmierzę multimetrem, mam taki za 250zł, dobry czy za tani? Poza tym 4mΩ to normalna rezystancja akumulatora, jeśli przewody miałby większą w tej mojej "zabawce" to powinienem ujrzeć wartość kilkukrotnie wyższą, nieprawda?
Akumulatory wysokoprądowe są wykonane bardziej "pancernie" aby wytrzymywać duże prądy, czyli niektóre ich elementy zostały pogrubione lub maja wiekszą objętość aby obniżyć rezystancję wewnetrzną i z tego powodu mają mniejszą pojemność . Jeżeli w danej objętości obudowy można zmieścić max 3000mAh o wydajności 10 A to aby była wydajność 20 A to pojemność...
Zmierz rezystancję wirnika, niektóre elektroniczne regulatory mogą się nie nadać.
Masz zmierzyć rezystancję przewodów sterujących wtryskiwaczy do minusowej klemy akumulatora. Wtryskiwacze są sterowane masą przez tranzystory kluczujące w sterowniku silnika. Plus zwykle podawany jest cały czas po zapłonie. Skoro STAG widzi bzdury, to albo wiązka zgnita i jest zwarcie do masy, albo uwalony sterownik silnika.
Dzięki za pochylenie się nad tematem. Co do termistora to go brak w obudowie jest on w akumulatorze, a z punktów "B-", "B+", "T" wychodzą kable do podstawki na akumulator taki jak na stronie http://obrazki.elektroda.pl/5522149700_1...
Prąd podawany na akumulatorze, to prąd zmierzony według określonych norm. Ty mierząc miernikiem, mierzysz wartość zależną od rezystancji obwodu twojego auta. Inną wartość uzyskasz po nocy, uruchamiając zimny silnik, z gęstym olejem, inny uruchamiając rozgrzany silnik, inny paląc z wciśniętym sprzęgłem, inny gdy twój silnik jest po remoncie i ma sprężanie...
Witam! Korzystam z trzech rodzajów sztucznych obciążeń: 1. Aktywne; 2. Dynamiczne; 3. Symulacyjne R, Aktywne sztuczne obciążenie to po postu fragment źródła prądowego do którego możemy dołączyć np. akumulator i przez to nasze aktywne obciążenie popłynie prąd, na jaki ustawiliśmy obciążenie. Możemy sobie na bieżąco zmieniać prąd, zmiana napięcia w określonym...
Amperomierz wskaże wielkość zgodną z prawem Ohma, czyli I= U:R , gdzie R to w tym przypadku rezystancja akumulatora zależna od stopnia naładowania akumulatora.
Odłącz zasilanie od laptopa (akumulator i baterię) i zmierz rezystancję na tych pinach (2 i 3) względem masy z podłączoną tasiemką i z wypiętą tasiemką. Chodzi o sprawdzenie czy za obniżone napięcie odpowiada zbyt niska rezystancja (ewentualnie czy niska rezystancja jest tylko przy podłączonej matrycy) czy też U1 nie puszcza pełnego napięcia.
Witam ponownie - fatum jakieś. Nie fatum, tylko nadmiar konserwacji :D Opierajac się na schemacie: 1. Zmierz rezystancję cewki ładującej CDI - brak oznaczenia koloru - uzupełnij schemat. 2. Zmierz rezystancję impulsatora - jw. 3. Zmierz napięcie AC cewki podczas "kopania". 4. Sprawdź połączenia masy CDI - korozja/itp. 5. Sprawdź pozostałe masy. Niestety...
Witam. Zmierz rezystancje wewnętrzną baterii. Oraz pomiary prądu rozruchu i napięcia testerem..
Masz instrukcje? to czytaj. Masz poszczególne zakresy pomiaru amperażu, napięcia i rezystancji. W niektórych są też bajery typu termometr albo miernik przewodności czy pojemnosci kondesatorów. Jeśli chcesz np. zmierzyć akumulator w samochodzie ustawiasz miernik na VDC(czyli napięcie prądu stałego) i wybierasz odpowiedni zakres (dla akumulatora to zakres...
nikt nie był łaskawy policzyć lub zmierzyć jak na tym fimiku kilka postów wyżej jaki duzy jest wpływ rezystancji Tego nie trzeba mierzyć, to wynika z prawa Ohma...
Można zmierzyć bez wylutowywania. Na obecny stan rzeczy proponuję postąpić następująco. Odłącz akumulator od płytki i zabezpiecz przed możliwością przypadkowego jego zwarcia. Sprawdź ewentualność pozostawania ładunku w kondensatorach i ewentualnie rozładuj je. Możesz zmierzyć rezystancję omomierzem, w tym konkretnym przypadku będzie to też odpowiednie....
płynie duży prąd ograniczony głównie rezystancją w obwodzie, w tym rezystancją wewnętrzną akumulatora, rezystancją przewodów, styków, tranzystorów w ESC i rezystancją uzwojeń silnika. No aby było 660 A to wszystko musi być < 9 mΩ. Bzdura.
Witam dzis cos dziwnego przed mostkiem bez obciazenia 13.4V za mostkiem 40V To nie jest normalne. Za mostkiem nie może być trzykrotnie wyższe stałe niż zmienne przed mostkiem. Podłącz (bez akumulatora) opornik o dość dużej rezystancji (3-10 kΩ) i zmierz, podaj wynik. Potem w miejsce opornika podłącz żarówkę samochodową i też podaj wynik.
Kolego, Po pierwsze: akumulatory podłączone są błędnie: kabel CZARNY powinien iść w MINUSA jednego z akumulatorów (oznaczmy go 1-), plus tego samego akumulatora ( 1+ ) łączysz z minusem drugiego (2 -) tym krótkim kabelkiem, plus drugiego (2+) idzie w kabel CZERWONY. Sugestia, jak należy połączyć akumulatory 6V 7Ah, znajduje się na naklejce (rozróżnienie...
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
Schemat podany przez ArthurCC jest lepszy- bo prostszy. Jedyne co bym zmienił to zamiast dzielnika źródło napięcia odniesienia- tak jak w Twoim ostatnim schemacie i z niego potencjometr na wejście wzmacniacza. Pozwoli to regulować prąd i uniezależni od zmian napięcia zasilającego. Edit: I faktycznie 14V to może być mało. Akumulator możesz symulować...
Ok, zatem jak przeliczyć wartość jaką powinien posiadać rezystor? Moja ograniczona wiedza na ten temat jest naprawdę uboga.. rezystor montować na + czy - ? Trzeba dobrać doświadczalnie. :D Może nie będzie trzeba nic? Nie widząc konkretów, można tylko marzyć, więc ja bym pomarzył tak: Wyliczam napięcie zasilacza minus napięcie akumulatora (rzeczywiste,...
Masz rację i nie masz racji. Twoim zadaniem jest zmierzenie (ustalenie) zależności czasu rozładowania akumulatora od oporu (rezystancji) obciążenia (podłączonego urządzenia). Zmiana oporu (rezystancji) powoduje zmianę prądu pobieranego z akumulatora, czyli zmianę obciążenia akumulatora. Badanie w zależności od oporu powoduje zmianę pobieranego prądu...
Jak sprawdzam ten czarny kabel zasilający co ma 12V. Jak wyłączę zapłon i zmierzę mu rezystancję do silnika czy ujemnego akumulatora czy jakieś tam śruby pokazuje 25 do 350 Ohm moim zdaniem to kabel zasilający nie powinien mieć przejścia na silnik, sprawdzałem inne wtyczki od map sensor czy temperatury zewnętrzej te prądowe nic nie pokazuja jak dostawie...
zmierzyć rezystancję alternatora zmierzyć rezystancję obwodu zmierzyć rezystancję uziemienia
alarm toyota corolla zamykanie suszarka samsung pompa lampka kodów usterek
Instrukcja obsługi Aprilia Classic 125 - gdzie znaleźć? Błąd E900 w pralce Haier - przyczyny i rozwiązania