a przy podlaczaniu aku mieliscie przeskok iskry? I czy bezpiecznik sie spalil? Zeby sprawdzic czy kondensator nie dostal uplywnosci wystarczy zmierzyc jego prad. Np wpinajac sie amperomierzem w bezpiecznik (po naladowaniu konda). Czy ten kondensator nie ma przypadkiem elektroniki z systemem ladowania? To nie alphard zeby dal sie uszkodzic.
Mam amperomierz prądu stałego 5A i mam prostownik w którym mozna przestawiac prad ac i dc . Czy jest jakakolwiek szansa zeby zmierzyc amperomierzem dc prąd zmienny . Napewno nie wchodzi w gre wyprostowanie prądu a za amperomierzem rozbicie go na 50 Hz z powodu duzych strat energji
Sprawność na oscyloskopie można zmierzyć, ale to niepotrzebne. Moc wyjsciową najlepiej zmierzyc amperomierzem i woltomierzem pośrednio. Z jak zmierzyc tętnienia oscyloskopoem ?
Rozkręciłem karmnik niestety na silniczku nie jest nic napisane.Chciałem prąd zmierzyc amperomierzem ale jak włączam amperomierz to silniczek sie wogóle nie kreci,nie wiem dlaczego czy zbyt mały prąd czy padł mi miernik,bo zakres mam ustawiony na mA.w stanie czuwania prąd jest napewno minimalny,bo producent zakłada pracę urządzenia przez rok na jednych...
a probowales zmierzyc mili amperomierzem czy pobiera prad w stanie czuwania? mam taki sam odtwarzacz, tylko bez radia, ale niestety nie sprawdze bo pozyczylem... a co do drigoego to jest raczej niewykonalne, poniewaz trzeba by bylo ingerowac w oprogramowanie
Ok. Dziekuję za wskazówkę :).Mam pytanie co do mocy silnika: wzór na moc : P=W/t lub P=U x I .Chcialbym obliczyc moc silnika .Czy mogę zrobic tak zeby zmierzyc amperomierzem natezenie pradu silnika (napięcie silnika mam już).Chodzi mi czy wzór P=U x I jest ten sam co W/t czyli nie mając pracy oblicze za po mocą natezenia i napiecia moc silnika? Chcialbym...
jak się zatnie: 4,2-5,1V + kontrolki gasną Mi to wyglada na zwarcie w wirniku, musi olbrzymi prad plynac by na sprawnym aku. byl taki spadek napiecia. Mogl bys ew. zmierzyc pobor pradu na glownym kablu akumulatora amperomierzem cegowym wtedy gdy sie zacina.
Chlopie Nie mam zielonego pojecia jak zmierzyc amperomierzem opor. Pewnie dlatego ze amperomierzem mierzymy prad a omomierzem opor. Pozatym nie wiadomo jak ten tranzystor zostal spolaryzowany - od tego bedzie zalezal opor. Bez polaryzacji tranzystor to dwie diody - jedna miedzy Baza i Emiterem a druga miedzy Baza a (C)Kolektorem miedzy Emiterem a (C)...
Amperomierzem moge zmierzyc jak znajdę. Mierzyłem próbnikiem do prądu, śrubokrętem. Ale nadal pytam czy na obu kablach powinien próbnik świecić?
Woltomierz umieszczamy równolegle do elementu, na którym napięcie chcemy zmierzyć. Amperomierz umieszczamy szeregowo z elementem, dla którego chcemy zmierzyć przepływający prąd. Pozdrawiam wszystkich jjanek
udało mi sie zmierzyć za pomocą średniej kwadratowej ze moc max = moc średnia x pierwiastek 2 mam nawet program na commodore 64 obliczający to :)) to dla napięć... ja mam coś co pozwala częściowo zmierzyc natęrzenie prądu zmiennego amperomierzem na prąd stały... dwie diody połączyć anody z katodami i do jednej takiej gałęzi w odpowiednim kierunku ustawić...
Zgadzam sie z elmer1.9! Co do pomiaru mocy to jeszcze jedno: gdy juz wysteruje wzmacniacz do granicy bez przesterowania to mam zmierzyc pobierany prad amperomierzem zaraz za zasilaczem na "+" i napiecie tam? I potem co? Normalnie moc i potem 65% z tego? Czy jak? Bo przy symetrycznym to nie wiem...
Mozna zmierzyc podlaczejac elektrozawor w szereg z amperomierzem np.do prostownika, akumulatora,mocniejszego zasilacza, itp
czyli jak zmierzyc pobor pradu tylko na podstawie pomiarow woltomierzem, amperomierzem lub omomierzem? a czy podczas pracy urzadzenia gdyby podlaczyc szeregowo w obwod tego urzadzenia amperomierz i pomnozyc odczytany prad przez 230V to czy otrzymamy wartośc mocy??
cos fi mozna tez wyznaczyc z pomiarów. Watomierzem zmierzyc moc czynna p=ui cos fi, voltomierzem napiecie zasilania a amperomierzem - prad :) z tych trzech pomiarow po przeksztalceniu wzoru na p wyzanczasz cos fi=p/ui.
po co do ladowania akumulatora 12V stosowac tak skomplikowane rozwiazanie??? (moze i jest w tym logika ale zakladajac sprawnosc kazdego trafa na 60% to wszystko to bedzie zzerac z 10x tyle co potrzeba do ladowania, skoro jest to prad przemienny 24v to wystarczy dac mostek, regulowany drutowy opornik w szereg z akumulatorem (i milo by bylo jeszcze jakis...
Zależy ile pobiera jedna świeczka, (zmierz amperomierzem) na etykiecie produktu też może być opisany pobór prądu. Pomnóż go przez 10 i to wszystko.
To zmierz amperomierzem jaki prąd płynie np w trybie z lampą błyskową i dodaj nieco "zapasu"
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
W jaki sposób mogę to sprawdzić?Gdzie się podpiąć i czym? A przy okazji jest jakiś dobry sposób aby sprawdzić wtryskiwacz?Bo teraz obstawiam go jako winowajcę. Manometr poprzez trojnik wpiac w przewod paliwa dochodzacy do wtrysku.Ewentualnie mozna zmierzyc ciaglasc pracy pompy paliwa wpinajac sie amperomierzem w szereg zasilania- jesli ma wytarty komutator...
Ale mi podsunales calkiem inny - choc bazujacy na pomiarze mocy pradu stalego - pomysl. Otoz bedzie to czasochlonne ale na pewno TANIE. Wystarczy woltomierz i amperomierz pradu stalego. Mierzymy z wyjscia zasilacza napiecie miedzy kazdym przewodem (jest ich nietsty az 40) a masa. Nastepnie trzeba sie wpiac amperomierzem w kazdy przewod i zmierzyc prad....
Sam pomiar amperomierzem nie za duzo Ci da bo nie wiadomo jakie jest rzeczywiste(!) napiecie. Najlepiej zrobic pomiar laboratoryjnym watomierzem. Napiecie sieci mozesz zmierzyc najprostszym woltomierzem, a prad juz bardziej skomplikowanym, ktory wytrzyma te pare amperow
witam mam problem, ktory dotyczy zasilania silnika od wycieraczek buduje urzadzenie ktore ogolnie ma swiecic i sie krecic :) dwie zarowki halogenowe 12 v 50 W plus wlasnie ten silnik pomyslalem ze kupie zasilacz elektroniczny 150 W i byc moze w tym tkwi blad... kupilem mostek prostowniczy 1000V 6A... zarowki sa zasilane bezposrednio z zasilacza i nie...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Witam, Pomiar woltomierzem napiecia przemiennego i amperomierzem pradu przemiennego nie jest do konca taki dokladny. Oczywiscie bardziej dokladny niz odczytanie mocy z zasilacza. Komputer nie jest odbiornikiem liniowym. Np. raz komp. pobiera 0,8A a za ulamek sekundy 1A. Jezeli napiecie i prad sa przebiegami sinusoidalnymi, czyli u(t)=Um*sinωt,...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Prąd pobierany przez serwa jest zależny od jego obciążenia. Czyli nawet w poszczególnych położeniach ramienia jest inny (najmniejszy gdy ramie jest skierowane pionowo w górę). Najprościej będzie to zrobić "doświadczalnie" czyli zmierzyć amperomierzem (każdy miernik za 5 zł z tesco go ma)
Napiecie to nie wszystko. Zmierz prąd amperomierzem kleszczowym lub klasycznym.
Tak już doszedłem że na prawo od kluczyków, za szybko patrzyłem i uznałem rozrusznik za prądnice i jajca wyszły. Na początek zmierz amperomierzem pobór prądu z akumulatora (ustaw zakres 10A) po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon - nie odpalaj go wtedy bo spalisz amperomierz....
Jak sprawdzić czy wszystkie grzałki grzeją poprawnie ? Zmierzyć ich rezystancję. Dla wszystkich trzech powinna być podobna (ok. 50 omów) Można też zmierzyć amperomierzem prąd jaki pobiera każda z grzałek. Jeżeli ktoś w Polsce używał tego pieca w konfiguracji "trójkąta" w instalacji 3f, to szansa, że grzałki są uszkodzone jest duża.
A to ciekawe bo ja TDA7294 zasilam trafem o mocy 400VA to znaczy ze mam mam wzmaka o mocy 280W????? Moc sinusoidalna to w zasadzie to samo co RMS, To nie prawda ze wzmak ma 100W sin i az 150W RMS. Moc mierzy sie przy znieksztalceniach ok 1% na oscyloskopie widac to jako lekkie obcinanie wierzcholkow sinusoidy. Nie ma potrzeby miezenia pradu obciazenia...
Witam. Wesołych i spokojnych świąt. :) W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ? Powinno być: czerwony-> + po stacyjce żółty -> + stały (pod akumulator) czarny -> - (masa) w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu. Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
Silnik obecnie pracuje, tylko jest na przedłużaczu, uruchamiany jest gwiazda-trójkąt więc raczej trójfazowy :D Witam. Należy zmierzyć amperomierzem prąd zasilający na dowolnej fazie w połączeniu w trójkąt i pod obciążeniem (w pracującej maszynie) i na tej podstawie dobierać przekrój żył w przewodzie zasilającym.
Kolego kiedy zmierzysz moc wyjściową ? Przecież od tego trzeba było zacząć, bo w tej chwili z powietrza wróżyć to nosens A. nie rozumiem jak można mierzyć napięcie polaryzujące bazy Q w tym miejscu PA przecież to jest wysoki poziom w.cz. Normalnym jest, że każdy multimetr pogłupieje od tego Do tego służy detektor (między)szczytowy, czyt. sonda w.cz....
To jedynie pozostaje amperomierzem zmierzyć jaki prąd samochód pobiera w czasie postoju i powinno się wszystko wyjaśnić.
Witam! Natezenie mozesz zmierzyc podpinajac amperomierz szeregowo z silnikiem, ale nie widze w tym sensu. Jesli jest to silnik pradu stalego to wystarczy ze zmierzysz rezystancje uzwojenia (bez podlaczenia) i obliczysz sobie ile pobierze pradu. Dlaczego chcesz dokonywac takich pomiarow podczas pracy? pozdrawiam
Jaki prąd pobiera możesz zmierzyć amperomierzem
130W Zmierzone watomierzem czy prąd amperomierzem i pomnożone przez napięcie bez uwzględnienia cosφ?
MP łączysz z 411 reszta jest bez zmian jak widzę, jasno opisane zaciski, prąd zmierzysz wpinając amperomierz w szereg obwodu z elektrozaczepem, ale tym bym się nie martwił, napewno nowa centrala da radę.
Może przyczyna jest całkiem prozaiczna: Jak oporności grzałek sprawdziłeś,sprawdziłeś też ,że grzałki nie mają przebicia do masy zmierz amperomierzem pobór prądu na każdej fazie zasilania przed podgrzewaczem. Jeżeli nie przekracza wartości 8,5 A dla fazy to ,,wygrzały "się bezpieczniki i działają przy zaniżonej wartości- należy je wymienić na nowe....
nie podaje żadnego wyniku. Wyświetla 0, OL, 1 czy nic? Jeśli wyświetla 0, weź drugi multimetr i zmierz rezystancję niedziałającego amperomierza. Jeśli nie pokaże ułamka oma, sprawdź bezpiecznik.
Przy małym silniku nie trzeba przekładnika wystarczy odpowiedni amperomierz.
Kwestia tego, jakie są straty bez bypassu, jak będziesz coś wiedział daj znać. Może (at)398216usuniety zmierzysz? Amperomierz na wejściu i wyjściu UPSa? Można też sprawdzić ile w stanie spoczynku (bez obciążenia) sobie wciąga?
Jest to obojętne, którą klemę ściągniesz. W przypadku miernika cyfrowego nie ma większego znaczenia podłączenie (byle szeregowo :)) Co do analoga to pamiętaj o poprawnym wpięciu bo inaczej będzie chciał wychylać się w drugą stronę. W analogu jeśli odepniesz "+" to z miernika "+" do akumulatora. Drugi koniec miernika do odpiętej klemy w instalacji. Jeżeli...
Jeszcze bym się zastanowił, jaki przewód został użyty do tego remontu i w jakiej izolacji. Może być kilka przyczyn: Jakość przewodu - na dużej powierzchni przy lichej izolacji i mokrym tynku powstaje upływ Uszkodzenie izolacji (przypadkowe nacięcie / lub źle zaizolowane przedłużenie przewodu?) i mokry tynk - jw Coś jeszcze? Badanie rezystancji ściany...
Z tą farelką naprowadziłeś mnie na zwykłą suszarkę do włosów. 2300W 230V; I = 2300/230 = 10A, ale suszarka ma regulację na niższą moc, więc może będzie dobra???? Zmierzę amperomierzem i zobaczę jakie są wartości poboru prądu na różnych ustawieniach mocy suszarki.
Teoretycznie https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_... jak płynie Ci więcej niż napisane to niedobrze. 1. Praktycznie możesz to zmierzyć amperomierzem (tylko nie cęgą, bo to za mało dokładne na tak małe prądy) i zobaczyć czy może z silnikiem jest ok, a wyłącznik silnikowy zwany termikiem ma niezbyt dokładną skalę. 2. czy silnik ci się nagrzewa...
Zmierzyłeś amperomierzem cęgowym, jaki prąd płynie w obwodzie ładowania? Jesteś przekonany, że ten amperomierz jest w pełni sprawny? Robiłeś nim jakieś inne pomiary?
Trzeba wziąć amperomierz cęgowy i zmierzyć prąd dla każdej z 3 faz. Powinny być praktycznie takie same.
Miernik energii EKM 2000 ma zakres pomiarowy ok. 4kW. Jeśli klasa tego miernika jest 0,5 (popatrz do danych technicznych!), to błąd pomiaru w dowolnym miejscu może wynosić 0,5% zakresu pomiarowego, czyli 20W. Tak więc błąd jest wielokrotnie większy, niz wartość mierzona, taki pomiar jest do d... Ponieważ wieża ma zasilacz impulsowy, więc układ zaczyna...
Dodano po 2 W związku z powyższym zastanawiam się po pierwsze, czy występowanie na obudowach wyindukowanego napięcia rzędu kilkudziesięciu V jest aby na pewno bezpieczne? Gdy ktoś stał boso, wilgotnymi stopami... Skoro niepokoi Cię wyindukowane napięcie, to zmierz teraz multimetrem (amperomierzem) prąd płynący pomiędzy taką obudową, a bolcem uziemiającym.
podłacz amperomierz i zmierz pobór pradu powinno byc nie wiecej niz 0,05 A
Ciekawy sposób sprawdzania (iskrzy), proponuję wziąść amperomierz, zmierzyć prąd i napisz jakiego rzędu są wartości, wtedy spróbuję ci odpowiedzieć. Mały pobór prądu zawsze jest (radio, alarm itd)
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
wiem tylko z tabeli bezpieczników, że jest on zabezpieczony bezpiecznikiem 50A. Chciałbym dobrać jakiś zasilacz sieciowy w internecie/sklepie i zaadaptować wentylator na wentylator domowy na letnie upały Rzeczywisty pobór prądu możesz zmierzyć amperomierzem DC. Wyniesie około 30-35A. Regulator zrobisz bez problemu na bazie kitu http://www.aphelektra.com/p/pl/1065/e65+...
Może trochę rozładowywać w zależności od tego jak jest zbudowana. Podłącz amperomierz a sam to zmierzysz zamiast tu pytać.
Ja bym zmierzył amperomierzem jaki prąd on pobiera w spoczynku i jeszcze masz tu film poglądowy co mógłbyś sprawdzić https://www.youtube.com/watch?v=mrmgh6R2...
Odłącz kabelek od rezystora, do rezystora podłącz amperomierz, a kabel który odłączyłeś również do amperomierza. tak jak pisali wyżej + do rezystora. Chodzi o to że prąd który chcesz zmierzyć musi płynąć przez amperomierz. Twój problem wygląda mi na zadanie z elektrotechniki, więc chyba wiesz o czym mowa.
Wylutuj jedną nóżkę rezystora i włącz amperomierz,lub zmierz napięcie na tym oporniku i podziel przez oprność w omach zgodnie z prawem Ohma J=U/R
Może Cię zaskoczę a może nie,ale wymontowałem losowo działający elektrozaczep. Kaseta Urmet napięcie bez obciążenia 23VDC napięcie pod obciążeniem na zaciskach elektrozaczepu 8V! Prąd pobierany przez elektrozaczep 700mA zmierzony amperomierzem analogowym oraz multimetrem. Instalacja działa choć nie powinna przy takim spadku. Dlatego dla mnie jakoś...
Aby zmierzyć prąd, powinieneś podłączyć miernik (amperomierz), w szereg ze źródłem zasilania. Z Twojego opisu wynika że podłączyłeś go równolegle (nóżka 6 i 9). Dziwne że w ogóle coś zmierzyłeś. Może Twój miernik ustawiony był jako woltomierz ? Normalnie to amperomierzem w ten sposób zrobił byś zwarcie. (ew. przepalił byś w nim bezpiecznik)
amperomierzem w szereg z silnikiem.
Zmierz amperomierzem cęgowym wartość prądu na spoczynku.
Trzeba to zmierzyć amperomierzem. Odłączyć klemę masową i między nią a akumulator podłączyć amperomierz. Podać wynik pomiaru.
Opór będzie zależał od rezystancji uzwojenia trafa, co się nijak ma do impedancji. Bo najwięcej zależy od grubości i długości drutu nawojowego. A impedancja trafa zależy również od tego co jest podłączone po stronie wtórnej czego prądem stałym nie zmierzysz. Przykładowo zmierzyłem właśnie opór na trafie sufitówki RCF PL8X, na uzwojeniu 20W/100V ma około...
A wiesz że amperomierz musi przez siebie "przepuścić" cały prąd który chcesz zmierzyć?
Masz tutaj tzw sondy kelwina, chodzi o to że przez jeden tor płynie duży prąd, co powoduje znaczące spadki na złączach, ale z racji na szeregowo połączenie wszędzie jest taki sam, a drugim torem mierzy się napięcie na badanym obiekcie z pominięciem owych spadków. Który jest u Ciebie od czego, to poszukaj w dokumentacji miernika lub gdzieś w necie lub...
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
Witam, moim zdaniem najważniejszy jest prąd wyjściowy z falownika nie ten co pokazuje falownik tylko ten rzeczywisty zmierzony amperomierzem, ja zmierzyłem i mam wyniki sofara 5kw ustawionego na 6kw żeby w dogodnych warunkach wykorzystać moc paneli, mam 5920W w panelach. I tak zmierzyłem prąd wyjściowy dla ustawień 5 i 6kw oba ustawienia prawie identyczny...
Zmierz amperomierzem ile pobiera prądu.
Szeregowo wpiętym amperomierzem na przykład. Pozdrawiam!
W: +/- 5% zmierzonej wartości/ +/- 10W (hmm może to ta niedokładność) Sam widzisz... Dlatego Ci napisałem, żebyś zmierzył pobór prądu za pomocą normalnego amperomierza. Wtedy wszystko się wyjaśni.
Najważniejsze parametry to napięcie zasilania cewki i prąd jaki pójdzie na styki. Aku w motorze jest 12V czy 24V? W opisie aukcji nie widze poboru prądu więc raczej lepiej by było żebyś poczekał na te manetki i zmierzył amperomierzem i dopiero wtedy dobrał. Co do przykładów to zaraz dokleje do posta tylko poszukam... Prosze bardzo: 12V: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/4824221/prz...
" michalmiko " Amperomierzem zmierzysz prąd, ściągnij jakikolwiek program do symulacji układów elektronicznych , np. prosty "crocodile clips 2.0" , i poćwicz, podaje link http://www.elektroda.net/nauka/poczatkuj... tu jest wyjaśnione jak się korzysta z amperomierza. Mam nadzieję że moja wypowiedz w czymkolwiek pomoże, "lukastoja" i "karlos79" odpowiadajcie...
czy tak będzie ok? Nie, w ten sposób podłączysz amperomierz równolegle do przewodu masowego. Jedna końcówka przyrządu do bieguna z akumulatora, druga końcówka przyrządu do klemy i teraz możesz rozłączyć kleme. Ciągłość obwodu będzie zachowane przez amperomierz,
Takim możesz sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia, tylko przed pomiarem zwierasz końcówki kondensatora, żeby go rozładować. Jakbyś miał amperomierz prądu zmiennego, to można zmierzyć metodą techniczną, ale nie masz. Tak czy inaczej jest to kondensator przeciwzakłóceniowy i grzania się nie rozwiąże. Mierzyłeś te obie połówki stojana?
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Pamiętaj że amperomierz wpina się szeregowo! Pozdrawiam
Sprawdź czy twój miernik jest sprawny i może mierzyć prąd AC.
Forestx, masz nieprawidłowo podłączony przekładnik. Podłącz jeszcze jedną diodę a będzie dobrze:
Dokładnie. Amperomierz jest dla układu zwarciem. Prąd mierzy się w kabelku. Przecinając go i włączając w to miejsce amperomierz. Jest widziany przez układ jako kawałek kabla. Spalił byś miernik. Natomiast woltomierz jest dla mierzonego układu praktycznie niewidoczny, stanowi przerwę dla prądu. Mierzy napięcie między dwoma punktami. Możesz zmierzyć prąd...
To weź amperomierz i zmierz prąd, a następnie policz moc U*I*cos fi Następnie pomnóż przez czas (w sekundach) działania i wynik wyjdzie w watosekundach. Następnie przelicz na kilowatogodziny i pomnóż przez koszt kilowatogodziny i opłaty przesyłowej. :)
Może to nic nie zmieni. Ale. Próbowałeś może zmierzyć amperomierzem pobór prądu pozyskiwany z baterii? Na aktywnym pilocie (przycisnąć dowolny przycisk na nim) No i na nie aktywnym, nie używanym, a z resztą wiadomo o co chodzi.
Nie wiem co jest na wyjściu z układu prostowania - miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV". To bocznik zewnętrzny do amperomierza. Miernik wychyłowy mierzy na nim spadek napięcia i obrazowo pokazuje w amperach płynący prąd. Skoro moc wzrasta jak podkręcasz, a miernik stoi w miejscu, to prawdopodobnie jest uszkodzony. Musiałbyś w szereg włączyć inny...
Zmierz amperomierzem jakie są pobory prądu z akumulatora na postoju, po uśpieniu auta, na wolnych obrotach i podczas jazdy. Podłącz rejestrator napięcia, zmierz pulsację napięcia ładowania.
A jak dysponujesz amperomierzem spróbuj zmierzyć prąd jałowy czyli włączasz ją i nie spawasz. Pomiar prądu rozruchu może być kłopotliwy bo mam miernik tylko do 10 amper. Beż pomiaru prądu, nie ma sensu cokolwiek robić, żadne dokładanie, czy ujmowanie zwojów.
Najlepiej najpierw zmierzyć amperomierzem faktyczny pobór prądu przez pojedynczy czytnik.
Amperomierz łączysz szeregowo. Trzeba uważać na zakres pomiaru miernika.
Nie chcę Cię martwić, ale prawdopodobnie będziesz miał do wymiany układ od wi-fi. W tym modelu bardzo często siada ten układ. Jak masz amperomierz, to zmierz pobór telefonu na wyłączonym. Jeśli ma więcej niż 0,28 mA to na 99% układ wi-fi do wymiany.
Czyli wyszło Ci że nie można mocy czynnej (przy prądzie zmiennym i prostownikach) zbyt dokładnie zmierzyć amperomierzem i woltomierzem. Teraz będziesz wiedział na przyszłość i bardzo dobrze. Następnie namów pracodawcę na analizator sieci, będziesz miał fajną zabawkę :)
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Możesz sprawdzić napięcie na silniku, czy nie kuca na jakimś wyłączniku czy innych stykach wcześniej (w co wątpie) i pokręcić ręką za mechanikę, zobaczyć czy nie ma jakiś oporów / przytarć. Masz podany prąd na tabliczce silnika? Bo dalej to albo silnik na hamownie albo mechanikę i jeszcze trzeba mieć z czym porównać. Według mnie jest to ciężki problem...
Wszystkie odpowiedzi masz w pytaniach które postawiłeś. Wszystko jest wszystko działa a teraz czas wziąć amperomierz i zmierzyć po prostu pobór prądu.
Miernik przy pomiarze prądu ma swoją rezystancję... Weź drugi miernik i sprawdź spadek napięcia na amperomierzu...
A jak zmierzyć voltomierzem ampery na wyjściu Ampery zmierz amperomierzem obciążając wyjście żarówkami np. H3 55W x 5 szt połączonymi szeregowo.
Jaką metodą to zmierzyłeś? Amperomierzem? Jeśli tak, to rzeczywista (czynna) moc pobierana przez ten zestaw jest o ok 20-30% mniejsza od zmierzonej (w stanie bezczynności, zwłaszcza jeśli zasilacz ma PPFC, nawet jeszcze mniejsza).
zmierz napięcie po zapaleniu diody czerwonej, a najlepiej wepnij jeszcze amperomierz w szereg z baterią. Po zapaleniu czerwonej diody ładowarka powinna ładować baterię.
Spróbuj zmierzyć prąd spoczynkowy włączając amperomierz w jedną z gałęzi zasilania - nie powinno to wpłynąć na pracę układu bo symetrii (a właściwie zera na wyjściu) układu "pilnuje" wzmacniacz różnicowy zbudowany na lampie. Wynik będzie zafałszowany o ok. 8mA (prąd lampy + prąd D1), ale zapewne o wiele dokładniejszy niż pomiar napięcia na R14. Prąd...
Przeczyść dokładnie blaszki i wsadz bezpiecznik ceramiczny zamiast plastikowego. Można zmierzyć amperomierzem ile leci tam prądu.
zmierzyc opornik zmierzyc uzwojenie zmierzyc laptopie
antena dookolny kierunkowy astra stopu arduino monitorowanie
Montaż gniazda USB – samochód, ściana, mebel | USB-A, USB-C PD, przetwornice, bezpieczeństwo Awaria ładowania Opel Corsa-e: problem z ładowarką pokładową