Powinieneś pytać w dziale DIY Konstrukcje. Dla mnie to teoretycznie niewykonalne urządzenie. Tętnienie w gnieździe zapalniczki można uzyskać też przy słuchaniu głośno muzyki. I to w dodatku na postoju i z wyłączonym silnikiem :)
Są programy wskazujące drgania w funkci czasu - czyli częstotliwość.
Ten sposób też będzie powolny a do tego niedokładny. W sumie doszedłem do wniosku że programowe zliczanie impulsów nie będzie gorsze. Zliczanie 4 impulsów trwa 10us w symulacji programowej. Zauważ że w tym pierwszym rozwiązaniu mnoży się przez 28 a więc dokładność pomiaru jest do kitu. Przy 4000rpm układ zlicza tylko 160 impulsów. Możesz dać Prescale...
przykładam rękę do żółtego kabla daje 750 780 jak odlutuje kabel daje mi tyle samo 750 780 To sugeruje, że nie masz podciągania do napięcia zasilania. W dokumencie, który Ci wkleiłem jest napisane, że płyta główna powinna mieć rezystor podciągający. Wartości 30 lub 60 mogą być prawidłowe pod warunkiem, że pomiar został wykonany w jedną sekundę. Jak...
Nijak z żadnego kodu nie mogę się doczytać na chłopski rozum kiedy on mierzy czas od Rising do Rising. Nie używaj więc chłopskiego rozumu - użyj własny! Wyjaśnienie powinno być zbędne bo jest bardzo trywialne; - obracając wiatrakiem, w pewnym momencie wbudowany tam hall switch daje impuls na INT0, co wtedy robisz w programie? - odsyłasz go do etykiety...
Witam Poszukuję pomysłów na pomiar prędkości obrotowej czterech wałów, impulsy z czujnika 2 na obrót, obroty rzędu 1000 - 3000 na minutę. Procesory najchętniej ESP8266, ESP32 lub Atmega, wyświetlacz SPI lub I2C. Układ poza pomiarem nic nie musi robić, choć początkowo myślałem o regulacji obrotów (sterowanie napięciowe 0 - 10V). W sieci znalazłem tylko...
A jak zrealizowano naciąg piły?
Możesz mieć problem z rozrusznikiem. Może kręci ,ale zbyt wolno. Ja miałem podobnie. Wymieniłem na nowy i po problemie. Można zmierzyć obroty wału dostosowując parametry fabryczne.
Po pierwsze czym zmierzyłeś obroty silinika, bo wskazania obrotomierza są mało dokładne. W tym modelu nie ma regulacji obrotów i uważam, że na chwilę obecną, nie ma czym się martwić.
Układ może się zapowietrzać, lub nie trzyma zaworek paliwa. Masz czym zmierzyć obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Nie są za wolne?
Dobrze wymyśliłeś, zmniejszy się. A pasek możesz policzyć tutaj [url=https://forsplit.pl/Kalkulator-dlug... Albo zmierzyć.
A ja przypuszczam że nasz kolega być może widział bezprzewodową przystawkę do VAG-a włączoną w gniazdo diagnostyczne co wyglądało na gniazdo zapalniczki i stąd obecne dociekania :)
Mam w aucie obrotomierz, ale analogowy, czyli cała instalacja jest już przygotowana fabrycznie, czyli chciałbym podpiąć kabel do odpowiedniego do odpowiedniego miejsca w wtyczce. Spodziewam się tam właśnie sygnału o amplitudzie 12V i dwóch impulsów "1" na obrót, ale niejestem pewien tego. Pozdrawiam.
:arrow: pend0lino Wątek ten składa się z dwóch podwątków :roll: Wentylatorek to pomysł dla _eM_ . W Twoim przypadku powinieneś określić, czy potrzebujesz mieć jednorazowy pomiar, czy pomiar ciągły, z zamontowanym układem pomiarowym na stałe. W pierwszym przypadku na pewno starczy odciążenie silnika i zmierzenie obrotów jak napisaliśmy powyżej. W drugim...
Czy do pomiaru prędkości obrotowej silnika można wykorzystać multimetr cyfrowy na zakresie pomiaru częstotliwości? Czy przyłączenie go równolegle do przerywacza da jakieś wiarygodne wskazanie (które trzeba podzielić przez jakąś liczbę zależnie od liczby cylindrów w silniku)? Czy miernik nie ulegnie w tym momencie uszkodzeniu? Czy może ktoś wykonywał...
Wydaje mi się, że pomiędzy magnesami wypadkowe pole będzie bliskie zeru. Przesuwające się nad tym punktem żłobki wirnika powinny to pole zaburzać, co powinno się dać wykryć halotronem. Po podzieleniu liczby impulsów przez liczbę żłobków będziemy mieli obroty.
ale te mają najwyżej do 99tyś obr/min. No to trzeba zmodyfikować taki obrotomierz (to ograniczenie do 99tys. wynika zapewne z ilości cyfr użytego wyświetlacza :D ). Obawiam się, że kolejne porady pomogą tyle, co ta umieszczona powyżej (czyli nic, albo prawie nic) i sprowadzać się będą do sposobu oświetlania, detekcji, zliczania impulsów, itd. Te zagadnienia...
Widziałem takie przeróbki tylko że mi zależy na tym żeby był w miarę dokładny. Chciałbym osiągnąć dokładność na poziomie ok 100 RPM/min, niektórych rzeczy w motorze, nie da się ustawić bez takiej dokładności
Witam. Obroty prądnicy można zmierzyć miernikiem częstotliwości, a są różne, trochę pomyśleć i wystarczy licznik rowerowy z dodatkami, trochę elektroniki i można nim zmierzyć obroty prądnicy przed prostownikiem nawet przy akumulatorach.Oczywiście po przeliczeniu ilości biegunów prądnicy na obroty. Pozdrawiam wszystkich, Edward.
Witam Skubik, pewnie musi jak nie chce się namęczyć. Według Twojej koncepcji wypadałoby zrobić generator (1) układ bramkujący (2) liczniki z zatrzaskiem ( 3,4,5 ) dekodery do cyferek ( 6,7,8 ). To tak z grubsza licząc 8 układów bez zasilacza który i tak do procesora będziemy potrzebowali. Do Mikrokontrolera potrzebujemy dla równoważnego układu 3 tranzystory...
Możesz dać czujnik na samym silniku. Jeśli to przekładnia łańcuchowa to poślizg nie występuje. Najlepiej dać jakiś czujnik indukcyjny a na osi silnika przymocować tarczę zebatą.
W ten sposób mierzysz dwell (kąt zarcia styków ewentualnie włączenia prądu cewki),podepnij plus aku->zacisk kluczowany cewki
W tej łódce masz silniki DC i regulacja odbywa się sygnałem PWM. Układem wykonawczym są dwa tranzystory obok przekaźnika pionowo pod czerwonym gniazdem (te dwie czarne kostki mające po 2 nóżki. Mogą być uszkodzone również inne części w obwodzie bramki tranzystorów, ale to trzeba by było po prostu zmierzyć.
Posiadasz już jakiś obrotomierz który chcesz zaadoptować?
Czym zmierzyć obroty?
Po co kombinować? zand <= E and G; Oczywiście kod umieścić poza procesem. Jak rozumiem licznik ma zliczać impulsy E bramkowane sygnałem G - ale za każdym bramkowaniem od zera. Proponuję zrobić to tak: architecture behavioral of predkosc is -- przydałby się globalny sygnał reset... signal poprzednie_g : bit; signal g_narastajacy : bit; signal...
Do BASS_MAN przyznam się że Twój projekt był dla mnie inspiracją. Wczoraj robiłem jeszcze pierwsze pruby na piaście, kręcąc ręką ładnie działało tylko niemam czym zmierzyć obrotów.
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
stół jest obracany ręcznie ,oś stołu jest łożyskowanym wałem osadzonym w drugim nie obrotowym stole , który jest przytwierdzony na stałe do posadzki. więc gdzie enkoder w osi wału stołu ruchomego ( czyli 1 obrót stołu o 360 stopni to jeden obrót enkodera) ,czy na wale jakiś napęd , zębatka itp. (jeden obrót stołu to kilka obrotów enkodera) . lub liniał...
Właśnie niedawno "grzebałem" przy pralce. Mogę powiedzieć że; rezystancja pozystoru zaworu przekierowania: 2404 Ω rezystancja blokady drzwi: 3201 Ω rezystancja silnika pompy: 160 Ω Wszyskie pomiary dotycza elementów mojej pralki i u róznych użytkowników moga się różnić nawet 20% w stosunku do tej wartości zmierzonej. :D
SUS-9 Taki przyrząd to już pewnie rarytas :) Myślę, że tym moim miernikiem też powinno się dać zmierzyć obroty tylko trzeba mu trochę pomóc, dlatego założyłem ten wątek
Jutro będę miał chwilkę by się tym zająć i pewnie wyremontuję rozrusznik jeżeli go już wyciągnę. Ale chciałem zapytać bo mnie to nurtuje gdzie mam zmierzyć obroty czy na wałku zbawczym rozrusznika a może na kole pasowym wału podczas zapalania ? Bo przecież rozrusznik bez obciążenia może zachowywać się zdrowo.
Niby niewielka różnica ale jednak jest. Co myślicie? Trudno cokolwiek wywnioskować . Przy tak małym poborze trzeba liczyć obroty tarczy. A właściwie wystarczy zmierzyć czas obrotu tarczy. Można zmierzyć czas np. 10 obrotów, a pobór wyliczyć. Im więcej obrotów zmierzysz, tym dokładniejszy wynik.
Zainteresuj się napięciem na akumulatorze. Podnieś obroty i zmierz bo 10V to ciut za mało.
To musiało być straszne dziadostwo, ale jak już to masz, to zmierz suwmiarką łożysko i kup nowe, a dalej będziesz miał oryginalny wiatrak. Na upartego można by też łożysko przełożyć z działającego wiatraka i jak będzie gitara, to zostawić, a jak nie, to chociaż zmierzyć obroty i wtedy szukać zamiennika.
Najprościej to by było położyć na tą rolkę myszkę kulkową, podłączyć PC i czytać dane :) Enkodery porządniejsze kosztują w granicach 100-200zł/szt. Coś podobnego możesz zrobić we własnym zakresie jak wystarczy kilkanaście pozycji na obrót, ale musiałbyś trochę elektroniki liznąć. Powiedz jeszcze co dalej z tym sygnałem ma się dziać? Masz go jakoś archiwizować,...
Damy na to, że mamy przedmiot obracający się w okół w własnej osi na płaskim podłożu. Jak obliczyć ilość obrotów jaką wykonuje na minutę, jeśli cały układ był by w tym obiekcie? Dodam, że chodzi mi o układ, a nie o wzór. Interferometr Sagnac'a, http://pl.wikipedia.org/wiki/Interferome... http://www.youtube.com/watch?v=eXahNBBxq... http://www.youtube.com/watch?v=Gsat054VE...
Nieszczelny wtryskiwacz, za wysokie ciśnienie mocznika. Zloguj jeszcze ciśnienie doładowania - zmierzone i rzeczywiste względem obrotów ale w pełnych zakresach obrotów, pierwszy pomiar przyspieszanie na dość wysokim biegu (najlepiej 4+) od 1500 do 4500 i przy stałych +- obrotach miedzy 2500 a 3500 obrotów.
Sprawdziłem moją instrukcję - nie mam takiego zastrzeżenia odnośnie czasu pracy. Baaaardzo chałupniczą metodą zmierzyłem obroty. Wyszło mi ok 4 tyś/min w ECO MODE i 5 tyś/min poza tym trybem.
Witam .Lepiej będzie zmierzyć obroty i gotowy wynik przesyłać .
Dobra chłopaki nie kłócic się. Ma dużą nieszczelnośc ale za MAF i nie bardzo wygląda to na lewiznę ponieważ wszystko jest zmierzone. Pozdrawiam.
Moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiazanie (ale kosztowne) to zastosowanie falownika. Silnik posiada dwa uzwojenia (powinny być 4 lub min 3 odczepy) uzwojenie nazwijmy "robocze" i "rozruchowe" połaczone przez kondensator - mierzysz normalnie omomierzem na minimalnym zakresie.
Zauważyłem, że silnik pobiera aż 6kW Masz za duże obroty i za duży moment. Zmierz obroty to dużo wyjaśni.
Na początek zrób „test ładowania” to znaczy przy uruchomionym silniku i włączonych światłach , ogrzewanej szybie itp. im więcej tym lepiej zmierz napięcie na akumulatorze powinno przekraczać 13,9V. Najpierw zmierz na wolnych obrotach a potem na wyższych tak ze 2500 - 3000. Napisz jaki wynik.
Większy na powrocie niż na zasilaniu? Zmierzyłem obroty i wyszło tak: na 1 obrót silnika wychodzi 1,25 obrotu na wałku. Czy wałek powinien mieć mniejsze obroty niż obroty silnika?
Prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem oleju, trzeba to zmierzyć. Wolne obroty 2 - 3,5 atm. wysokie 3,5 - 5.0 atm. Czujnik zadziała jeżeli ciśnienie oleju spadnie poniżej 1,2 atm. na wolnych obrotach jest to możliwe. Wymieniałeś zewnętrzny filtr oleju i sam olej, więc albo pompa, ewentualnie wewnętrzny filtr oleju, który jest przy pompie. W obu przypadkach...
Zmierz obroty wału korbowego, kompresja też rzecz ważna.
To zmierz jeszcze ciśnienie i podaj wyniki na jałowym i przy 3tyś obrotów.
Prąd pobierany przez rozrusznik można zmierzyć, obroty odczytać testerem diagnostycznym, także nic nie trzeba naprawiać/wymieniać w ciemno.
Po pierwsze w tym systemie nie ujrzy na jałowym 14V, i nawet ponad 14V na wyższych obrotach. Te trzy cienkie zielony- kontrolka, niebieski-licznik motogodzin, czarny-plus po zapłonie "kl15" Zmierz jeszcze raz ale z wysokimi obrotami silnika, jak jest powyżej 13,5V przy naładowanym akumulatorze to nie zawracaj sobie tym głowy...
Uszkodzony czujnik temp. Zacina sie regulator wolnych obrotów. Zmierz sonde na jej wtyczce. Na wypietej zmierz oporosc grzałki od strony sondy. Od strony wiazki, zasilanie grzałki i napiecie referencyjne ok 0,45 V. po wpieciu wtyczki zmierz jej sygnał. Nagłe zwiekszenie obrotów spowoduje podniesienie napiecia do ok 1V. Hamowanie silnikiem zubaza mieszanke...
Zmierz kat otwarcia. Możliwe ze wystarczy obrót normalny. Zazwyczaj serva mają 180* a czasem i więcej.
Witam - tak to jest przeciw-zakłóceniowy ( chodzi o prawidłowe zmierzenie ).
Ok na początku źle zrozumiałem sugestie kolegi kkknc. Wiec tak:po wykręceniu cewki gaszącej i zaślepieniu powrotu paliwa pompka ręczna jest twarda rozrusznik kręci normalnie [nie mam czym zmierzyć obrotów] W otworze po cewce nie dzieje się nic,na wtryskach paliwa brak. Pozdrawiam!!!
Posiadam silnik 3-fazowy ,niestety brak tabliczki znamionowej.Chciałbym sie dowiedzieć czy są jakieś sposoby zeby sprawdzić/zmierzyć moc oraz jakie obroty ma ten silnik.
Sprawdź mostki prostownicze oraz kondensator. Zmierz obroty silnika czy są prawidłowe.
Janko69 .Pytasz dlaczego nie da się zmierzyć obrotów śmigła biorąc jedną fazę z prądnicy.W ten sposób można zmierzyć obroty ale bez obciążenia.Pod obciążeniem napięcie nie będzie wzrastać liniowo w stosunku do obrotów śmigła.Ładując np akumulator napięciem 14,4V,przy dużym wietrze śmigło będzie nabierało coraz większych obrotów a napięcie z prądnicy...
Sprawdzone i jest o.k. Czy ktoś z posiadaczy takiego patefonu mógłby zmierzyć nierównomierność obrotu talerza aplikacją na telefon (RPM speed). Chciałbym porównać wyniki, może trudno oczekiwać od takiego sprzętu odchyleń mniejszych niż +/- 0,5%?
Niestety nie podam ci obrotów, nie mam czym zmierzyć. Obroty od 6 lat są takie same nigdy nie było przy nich grzebane silnik chodzi cały czas na takich samych. Przy zimnym silniku ciśnienie było 4.1 bara, ale to pewnie nie mam nic do rzeczy. Porobię jeszcze z 10 godzin i wymienię olej na nowy.
No ale co chcesz zmierzyć? Obroty chwilowe (co ile), średnie za czas? Bo żaden silnik nie ma stałych obrotów- to tylko taka idea.
Prawidłowe, czyli jakie? Zmierzone na jalowych obrotach po przynajmniej 20 km jazdy? W zimnej pogodzie i małym silniku, olej nagrzewa się 3-5 razy wolniej niż płyn chłodzący.
wolne obroty w tym silniku to ~650-700 zmierzyłeś w 2 alfie gdzie masz 850 więc chyba jasne te 650 to trochę za wolne.
Silnik powinien mieć jakąś tabliczkę znamionową. Jeżeli nie - musisz po prostu jakoś zmierzyć obroty. Silnik z pralki raczej nie ma więcej niż 5000obr/min i nie mniej niż 3000. Co do biegu jałowego - będzie szybciej zużywał szczotki, ale poza tym raczej nic mu nie będzie. pozdrawiam Kamil
Na oko sądząc po wymiarach pomiędzy 1.5 a 2.5 KW max. Ciężko oszacować to jak wróżenie z fusów. Podłączyć i zmierzyć obroty i prąd na jednej fazie i przeliczyć. Tyle można zrobić.
W ich katalogu nie ma już silnika 10kW tylko teraz jest 11 ale ma wagę zbliżoną 105 kg . najlepiej by puścić go i zmierzyć obroty wiele by się wyjaśniło bo to może być silnik mniejszej mocy i mniejszych obrotach .
Zmierz miernikiem.
Są produkowane takie agregaty. Ich zasadniczym przeznaczeniem jest spawanie , natomiast napięcie 230 lub 110V jest niejako "na przyczepkę" i daje niewielką moc. Najpierw sprawdż jak działa spawarka i koniecznie zmierz obroty silnika -
Zawory na pewno ok, bo ścisło go na pracy, czyli zawory schowane... W takich przypadkach częściej gnie korbowody, ale to musiały by być wysokie obroty... Najlepiej zmierz kompresje na cylindrach. Dużo powie o stanie zaworów, jak krzywe to ciśnienie będzie niskie. Kontrolnie sprawdź też ustawieni rozrządu, różnie bywa jak tak go szarpnie.
Wyłącznik można zmierzyć omomierzem,a regulator obrotów-podając napięcie tam gdzie są przewody zasilające, a na wyjściu podłącz żarówkę. To tak na początek, bo z opisu wynika, ze nie bardzo wiesz co i gdzie szukać... Po zmierzeniu brak prądu na szczotkach, Czym to zmierzyłeś?
moze na czas = zmierzony czas obrotu poprzedniego / 60
Silnik na pusto trójkąt 4.8A (zapomniałem zmierzyć obrotów) Jak na silnik 7,5 kW to ciut przymało tych 4,8 A przy trójkącie.
Witam.Proponuję wyciągnąć i zmierzyć zamiast gdybać.Poz artur
Zrobię jutro bo dziś aparatu nie mam, czyli łożysko jakie jak nie kulkowe ? igiełkowe ? (tak się to nazywa?). A jak zmierzyć obroty ? Tzn. jakbym podłączył od jakiegoś motocykla np. obrotomierz to zadziała ?
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
Popieram, zwykła dioda krzemowa. I teraz parę uwag, najpierw co do wpisów: Silnik włączony jest równolegle do jednej z LED. Przetwornica pwm… bez przesady, to nie ta półka sprzętu, no i warto by wtedy zmienić zasilanie całości, poza tym autor (z wpisów sądząc) mógłby mieć z tym problem. Co do diody- nie trzeba kombinować jak w wypadku rezystora...
A twój silnik to raczej będzie miał coś około 1430obr/min. A skąd taka pewność? Nie ma oznaczeń na silniku, to tylko można zgadywać. Oczywiście można zmierzyć obroty silnika, ale można też porównać z innym silnikiem, którego obroty znamy.
Podłącz silnik bez obciążenia i zmierz obroty i prądy przewodowe. Jeśli nie masz obrotomierza to i tak powinieneś określić czy jest 940 czy 2940(raczej nie) obr/min. Spotkałem się z przypadkiem że specjalnie dla zmyły dobijano cyfry na tabliczce, żeby taniej kupić silnik.
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
Na tarczy masz znacznik liczysz ile jest obrotów na minutę Albo, ze stoperem zmierzyć 10 (lub więcej) obrotów i z tego czasu wyliczyć moc- prąd.
Czy powietrze zmierzone z oczekiwanym na gorącym silniku i obrotach jałowych się zgadza? Co do sumy kontrolnej po usunięciu DPF się nie przejmuj, jeśli była by źle policzona to ten sid by nie wstał, a błąd sumy jest poprostu problemem ecu-cem i ona akurat nie ma wpływu na poprawną pracę silnika.
Mam koncepcję, żeby rozgryźć ten problem należało by zmierzyć jakie to osiąga obroty na tym sterowniku, na opakowaniu z lidla jest napisane 10000rpm. Jeśli silnik się nie wkręci na maxa to może być słaby.
No cóż zaraz wróce do pierwotnej wersji i zmierzę
6-8km do pracy i z pracy... Możliwe, że auto jest sprawne. Tylko przy tak krótkich odcinkach, bilans prądowy się nie domyka. Dodaj sobie włączone światła, wycieraczki, pewnie dmuchawa, do tego stanie w korku i problem gotowy. Zanim wyjmiesz, bez sensu, alternator, zmierzyć porządnie pobór prądu na uśpionym aucie, a miernikiem cęgowym zmierzyć prąd...
W takim razie musisz te uzwojenia zmierzyć coś nie tak już mi brakuje pomysłów.
Witam. Część centralna (ze wskazówką i gałką) to przekładnia bezstopniowa "PIV drive" Druga część to pewnie zwykła zębata (przełączane biegi) ale ciężko dokładnie ocenić. Powinieneś podłączyć i zmierzyć obroty na różnych przełożeniach, podać zakresy pracy, moc silnika, gabaryty całości i średnice wału. Jeżeli jest sprawna to przedział cenowy może być...
wałek przesuwu jest osią silnika to jakie są obroty tego silnika. Łatwo policzyć- zmierz średnicę wałka, przelicz na obwód w [cm]- będziesz wiedział, ile taśmy przesunie się w trakcie jednego obrotu wałka. Długość taśmy przesuniętej w ciągu 1[s] znasz, więc? V.
Generalnie będzie to polegało na tym iż mam przekładnie planetarną i chce zmierzyć obroty przed i za nią. Aby pokazać jak się zmieniają przy różnych przełożeniach. Dokładnie nie wiem jakie będą obroty ale wydaje mi się że nie większe niż 1000. jestem z elektroniki zielony więc bardzo proszę o w miarę dokładny opis w jaki sposób można zliczać te obroty...
Alternator nie ma żadnego ładowania! Ładowanie dotyczy akumulatora. Prawidłowo działajacy alternator w instalacji, w której jest sprawny i naładowany akumulator, przy najwyższych obrotach powinien utrzymywać napięcie nie wyższe, niż 14,4V przy braku poboru prądu przez większe odbiorniki. Napięcie będzie się zmieniać w zależności od obrotów silnika i...
zmierz napięcie w instalacji na wolnych i wyższych obrotach. na moje to napięcie wzrasta Ci ponad 15-16V i airbag protestuje.
A zmierz sobie obroty nie w ciągu sekundy a 5 albo 10 i zobacz czy dalej masz takie wahania.
Z syfem przed, pewnie tak. Z umyciem, to umycie i delikatne przedmuchanie czujnika może pomóc. Nie musiałem kupować nowego. Jak sobie teraz myślę, to mógł by to być popularny majonez, tylko tak nisko? Konsystencja podobna, tyle że czarna, jakby ktoś kulkę towotu wetknął... Mnie w każdym razie pomogło. Bo tak, to ciśnienie trza by zmierzyć.
15 metrów to niewiele, ale może być za duży spadek napięcia na kablu. Iloma parami jest puszczone zasilanie? Zmierz napięcie przy kamerze w momencie działania silników od obrotu. Można też tymczasowo położyć grubszy kabel do zasilania.
Kąta obrotu wokół osi przyspieszenia ziemskiego nie da się zmierzyć, ale wokół dwóch pozostałych - tak. Dobry enkoder będzie jednak chyba dokładniejszy.
Chodzi na pełnych obrotach? Zmierz oporność zewnętrznych nóg triaka i podaj wartość. Często gdy pali się silnik to pada ten triak przez byt duży pobór prądu. W tych regulatorach padają również potencjometry ale to objawia się przerywaniem i brakiem różnych zakresów obrotów.
Zapewne kolega źle zmierzył obroty na wyjściu - nie ma takiej możliwości żeby silnik bez falownika osiągnął 3600 rpm (chyba że kolega mieszka w kraju gdzie mają 60Hz w sieci) Wcześniej już pisałem - 40C to niedużo. Co do chłodzenia - przykręcony do maszyny oddawał ciepło maszynie, a maszyna wypromieniowała do otoczenia. Teraz leży na drewnianym stole...
Witam Magnesy nie są odklejone a komutator był w fatalnym stanie i został przetoczony oraz wymienione szczotki. a czy podczas tej operacji przetoczenia wkładałeś zamiast wirnika jakiś kawałek rury, bo jak nie to pewnie sie rozmagnesowały. Jeżeli na tabliczce masz podane obroty znaminowe to zmierz obroty przy nap. znam., jeżeli będa wyższe to rozmagnesowany....
Najpierw trzeba by zmierzyć napięcie zasilania czujnika , potem można coś kombinować .
Ciśnienie paliwa - podaj zmierzoną wartość.
No to rób porządek z EGR, zmierz kompresję i zrób test szczelności cylindrów.
zmierzyć obrót silnik miernik zmierzyć oporność zmierzyć warystor
szybkozłączka pneumatyczna honda civic termostat aparat zacina telefon
samsung le40a536t1f adblue bosch schemat
Koenic KRVC 2320 RC - migająca dioda niebiesko-czerwona Lodówka Samsung RSJ1KERS nie chłodzi i pika - co robić?