tak już sam wiesz, że pomiary nie są dla wszystkich, że mierzyć to trzeba umieć, i że trzeba jeszcze wiedzieć jak interpretować wyniki pomiarów. W jakim celu okazujesz swoją wyższość nad profanem, zamiast prosto wytłumaczyć jak zrobił to user64 w poście #9 lub bardziej rozwinąć odpowiedź jak ladamaniec w poście #3.
Jest to obojętne, którą klemę ściągniesz. W przypadku miernika cyfrowego nie ma większego znaczenia podłączenie (byle szeregowo :)) Co do analoga to pamiętaj o poprawnym wpięciu bo inaczej będzie chciał wychylać się w drugą stronę. W analogu jeśli odepniesz "+" to z miernika "+" do akumulatora. Drugi koniec miernika do odpiętej klemy w instalacji. Jeżeli...
Przy każdym napięciu. Prąd to prąd.
Poczytaj [url=https://www.google.pl/search?q=brod... A temat zamykam.
Potrzebujesz do tego amperomierz A wskazówkowy lub elektroniczny , amperomierze włączamy szeregowo , np. masz wskazówkowy to podłączasz tak : plus prostownika lączysz z zaciskiem + amperomierza , drugi zacisk amperomierza lączysz z + akumulatora , a drugi kabel czyli minus prostownika łaczysz bezpośrednio z minusem akumulatora. Amperomierz powinien...
Rozrusznik ma za słaby prąd, żeby płynnie obrócić wałem silnika - rozładowany akumulator o ile nie padł całkowicie. Zmierz napięcie prądu na akumulatorze. Możesz spróbować podłączyć inny prostownik wygląda na to, że dla tego co podłączałeś akumulator jest za bardzo rozładowany i nie uruchamia cyklu ładowania...
Jeżeli jest żyjący ten akumulator podłącz się szeregowo amperomierzem i zmierz prąd. Akumulator jest 4Ah ale prąd będzie tam mniejszy. Zasilacz typu zrób to sam 4V na przetwornicy regulowanej
Nie ma jednoznacznych i całkowicie obiektywnych metod pomiaru pojemności akumulatora. Tak więc jeśli gdzieś jest podawana pojemność to zwykle również podawany jest prąd przy jakim została zmierzona.
Zmierz prąd poboru na zamknietym aucie. I zmierz akumulator wyjety z auta po paru dniach.
Wylutować bocznik, zmierzyć jego opornośći wstawić 10x wiekszy ? - teoretycznie (pomijając oporność układu pomiarowego) tak. Tylko czym zmierzysz rezystancje na poziomie miliohmów? Poniewarz od czasu do czasu udaje mnie się zmierzyć prąd akumulatora (albo w gniazdku) więc metodę termicznego rozpylania boczników mam opanowaną :D. Jeśli reszta mirnika...
Moc 220 W weźmie z przetwornicy około 1 A prądu zmiennego. Nieco więcej mocy (przez sprawność jak trafnie zauważył Kwazor) weźmie z akumulatora. Czyli 220 W / 12 V da jakieś 20 A prądu stałego. Dokładnie to wypadałoby zmierzyć :)
zmierzyć rzeczywiste prądy między akumulatorem i instalacją. A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? pisałem ci dlaczego to ważne.
Owszem, ma to sens, najlepiej sprawdzić rzeczywisty pobór prądu za pomocą zwykłego miernika uniwersalnego. Większość ładowarek samochodowych to stabilizatory impulsowe, powinny pobierać ok. 1/2 tego prądu, który jest podany jako znamionowy. Podłącz ładowarkę do telefonu, poczekaj aż bateria będzie naładowana na 100%, załącz GPS, i wtedy zmierz ile pobiera...
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
Sygalizacja: http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2616.p... Ładowanie aku. w/g rys. na dole jest poprawne, Jaki zasilacz (napięcie na wyjściu) i jaka jest pojemność aku.?, Zmierzyć prąd płynący akumulator > dioda LED, bo spalisz tą diodę, jeżeli prąd powyżej 20mA to wstawić szeregowo dobrany rezystor
Zmierz pobór prądu,potem pytaj dalej.
Nie widać czy jest tam połączenie równolegle pasków czy szeregowe Jeżeli równolegle, podłącz się do akumulatora 12V, zmierz prąd. Zasilacz 12V stabilizowany o prądzie z 20% większym niż zmierzony
Posiadam miernik UNI-T UT20B i w jaki sposób mam to zrobić? Obawiam się, że tym miernikiem możesz nie dokonać tego pomiaru - może on mieć zbyt mały zakres pomiaru prądu. Oraz w jaki to sposób obliczyć? A to akurat proste. Mierzysz prąd i podstawiasz to do wzoru: t=C/I gdzie: t-czas jakie wytrzyma akumulator, C-pojemność akumulatora I - zmierzony prąd
Autorze, u Ciebie C=1300. C, to godzinowy prąd pracy (prąd pobierany przez godzinę, który rozładuje akumulator). Prąd maksymalny zależy od potrzeb odbiornika (u Ciebie wkrętarki). Silniki w elektronarzędziach zwykle wymagają wysokiego prądu maksymalnego. Porządna wkrętarka może potrzebować nawet 100A prądu chwilowego. Taka mała, jak Toja będzie dobrze...
Witam Można to robić ta metodą. Można użyć też amperomierza (cęgowego), który używa się bez rozłączania obwodu mierzonego. Przewód wiodący prąd wytwarza pole elektromagnetyczne i poprzez pomiar tego pola uzyskujemy wskazanie wartości prądu w obwodzie. pozd.
Witam. W prostowniku z regulacją napięcia realizowaną na tyrystorze lub triaku, przebieg napięcia jest odkształcony, więc Twój pomiar niewiele mówi o wartości skutecznej. Najlepiej podłącz prostownik do akumulatora, zmierz prąd jaki płynie i sprawdź czy napięcie się podnosi na akumulatorze.
Z jednego akumulatora ta lampa mogłaby świecić około 30 minut, a może nawet tylko 10minut. Generalnie: trzeba zacząć od zmierzenia poboru prądu całej lampy.
Nie napisałaś jaki stary akumulator. Czy potrafisz i masz czym zmierzyć prąd akumulatora po wyłączeniu silnika?
Multimetr na zakresie ADC, akumulator 12V i zmierzyć prąd pobierany przez syrene
Powinno być OK, przy czym takie połączenie powoduje nierównomierne rozładowanie akumulatorów. Zmierz prąd cewki (lub odczytaj z dokumentacji) i porównaj z prądem silnika, żeby rozważyć czy efekt będzie znaczący. Sprawdź też czy któryś biegun cewki nie jest wspólny z metalową obudową ("masa") bo to by mogło nabruździć. ps. przy prądach 35A być może dało...
No cóż, jest ryzyko że jak posadzisz na nim tyłem, to silnik się spali :) Jak chcesz podejść do sprawy ambitnie, to musiałbyś ustalić ile silnik maksymalnie może i dorobić jakiś regulator PWM który mu ograniczy prąd, najlepiej z pomiarem temperatury na silniku. W każdym razie weź aku na bagażnik, choćby od samochodu, usiądź na tym i wtedy zmierz prąd.
Witam. Wesołych i spokojnych świąt. :) W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ? Powinno być: czerwony-> + po stacyjce żółty -> + stały (pod akumulator) czarny -> - (masa) w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu. Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
Z ciekawości zapytam jak zmierzyłeś prąd akumulatora? Mówisz o prądzie pobieranym przez aparat?
Bo akumulator będzie odlaczony.
Do autora. Zmierz na postoju prąd jaki płynie od + akumulatora do punktu Df.
Nie wyobrażam sobie dalszych diagnoz, bez zmierzenia poboru prądu. Coś mi mówi, że akumulator też już "oddycha rękawami"
Urok bezmyślnego kombinowania, skoro prąd był a go nie ma to coś się przepaliło a pewnie bezpiecznik. A co do problemy wyłączania się to wypadało by zmierzyć napicie na akumulatorze i prąd jaki pobiera radio gdy się wyłącza, wtedy będzie jaśniesze co jest grane. SławeK
tego stycznika do resetu cały czas mam na nim obwód zamknięty niezależnie czy jest wciśnięty czy puszczony. Że jak? Czy chodzi Ci o bezpiecznik automatyczny? Jeśli tak, to ma być przejście przez niego w normalnych warunkach. To: LINEV : 226.0 Volts świadczy o tym że UPS widzi zasilanie Podejrzewam że jest zepsuty. Pytanie czy znasz jego historię? Ciekawe...
Przed odłączeniem ładowarki, zmierz jakie napięcie jest na biegunach akumulatora. Dobrze byłoby zmierzyć też prąd jaki pobiera w tym momencie akumulator, ale to może być problem.
M-830B - 10zł W przypadku zmierzenia prądu akumulatora lub wyczerpania baterii wyrzucasz i kupujesz nowy.
210 A (DIN) 245 A (IEC) 360 A (EN) - są to wartości prądu rozruchowego wg różnych norm. Napięcie (10V) pokazywane przez miernik jest napięciem skutecznym. Podepnij to do akumulatora i zmierz prąd. Może się okazać że jakiś amper będzie płynąć. Będziesz mógł używać tego wynalazku do doładowywania aku.
Czyli powinno się podłączyć do akumulatora bez wciśniętych żadnych przycisków, a następnie podłączyć do prądu i już? Tak. I kwestia tego co robią te przyciski. Przydałoby się zmierzyć prąd ładowania akumulatora i sprawdzić jak zależy on on przycisków.
Tak jak napisałem - trzeba znaleźć napięcie +12V, które pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, rozdzielić przewód czerwony z żółtym i podłączyć jak na powyższym schemacie. Tak czy inaczej, jeśli akumulator jest rozładowany po kilkugodzinnym postoju, to raczej nie będzie to wina źle podłączonego radia. Możliwe, że po prostu akumulator się kończy,...
Nie ma żadnych danych o poborze prądu jest tylko o pojemności akumulatora 7Ah; akumulator żelowy 12V/7Ah. Trzeba zmierzyć pobór prądu z jakiegoś zasilacza 12V o większej wydajności prądowej lub z akumulatora samochodowego na docelowej głośności. Do zmierzonego prądu dodać z 30%. Inne typy akumulatora Li-Ion, LiFePo4, Ni-Cd nie pasują , chyba ze doda...
Raczej nic. Z naciskiem na raczej. Robiłem takie rzeczy i żyją. Nowa bateria ma więcej niż 12V. A pracujący alternator generuje ponad 14V. Może dochodzić do 15V. Co prawda używasz pilota przez sekundę i raczej takie podniesienie napięcia nie powinno go uszkodzić. Ale jak wyżej kolega wspomniał można dać mały stabilizator. Można też dać rezystor. Wystarczy...
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Czyli zmierzyłeś prąd zwarcia. Do akumulatora w lepszym stanie lepiej nie podłączać tak miernika - kiedyś przez pomyłkę podłączyłem, końcówki przewodów zaświeciły (u mnie w palcach, które potem długo się goiły) i przewody były do wymiany. Najwyraźniej jest mocno zasiarczony i trzeba będzie długo go ładować (utrzymywać napięcie 6,8V), od czasu do czasu...
zmierz pobór prądu samego alarmu w stanie czuwania
Potrafisz zmierzyć prąd pobierany z akumulatora na postoju? Jeśli tak, to zmierz, jeśli nie to oddaj do kogoś kto to potrafi Pytałem już o to w poście nr 2, ale zostałem olany. 😊
Coś mi to wygląda na utrudniony przepływ prądu. Słabe/skorodowane styki. Nadłamany kabel. Coś poluzowane itd. Ew. masz jakieś tzw. miękkie zwarcie. Trzeba by było zmierzyć pobór prądu z akumulatora w różnych położeniach stacyjki i innych wyłączników. Czasem wystarczy pomiar napięcia na dłuższym kablu na najniższym zakresie woltomierza. Pomagają również...
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Tak już doszedłem że na prawo od kluczyków, za szybko patrzyłem i uznałem rozrusznik za prądnice i jajca wyszły. Na początek zmierz amperomierzem pobór prądu z akumulatora (ustaw zakres 10A) po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon - nie odpalaj go wtedy bo spalisz amperomierz....
Do tej pory ładowałeś i było dobrze, a teraz kupiłeś, albo pożyczyłeś miernik i jest źle. A ja mam wrażenie, że jest prawidłowo. Jeśli masz czym to zmierz jeszcze prąd ładowania akumulatora.
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Witam, efekt wyłączania się elektroniki związany jest zwykle z brakiem pojemności akumulatora lub dużym zużyciem silników powodującym nadmierny pobór prądu podczas pracy. W obu przypadkach efektem jest spadek napięcia zasilania poniżej wartości zapewniającej poprawną pracę odbiornika. Do sprawdzenia potrzeba wykonać pomiar pojemności akumulatora np....
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
Przed ładowaniem ,akumulator miał 3,38V.Przez 50min. ładowania akumulator nadal ma 3,38V. Czyli coś z układem ładowania? czy jednak akumulatorek? Wymontowałem akumulator,i zmierzyłem prąd na stykach akumulatora bez akumulatora z podłącziną ładowarką i jest tylko 0,28 V
Pierw zmierz ile ten silnik pobiera prądu, oczywiście podłączając go do akumulatora.
czy aby zmierzyć prąd ładowania akumulatora w aucie miernikiem automatycznym wystarczy podlaczyc czarny przewod do com czerwony do vmA i ustawic zakres na napiecie stale? Tak zmierzysz napięcie ładowania.
Sądząc po opisie, coś takiego powinno dać radę: https://abc-rc.pl/pl/products/watt-meter...
W odkurzaczu wg. instrukcji są 3 akumulatory Ni-MH 1,2V/2200mAh. W związku z tym silnik jest najprawdopodobniej na 3,6V. Prąd pobierany z akumulatorów jest na pewno dużo większy (pewnie kilka amper - najlepiej zmierzyć) niż prąd dostarczany przez ładowarkę. Najlepiej byłoby wymienić akumulatory (wyglądają na standardowe AA). Jeśli zasilacz, to szacunkowo...
Nie wiem co jest na wyjściu z układu prostowania - miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV". To bocznik zewnętrzny do amperomierza. Miernik wychyłowy mierzy na nim spadek napięcia i obrazowo pokazuje w amperach płynący prąd. Skoro moc wzrasta jak podkręcasz, a miernik stoi w miejscu, to prawdopodobnie jest uszkodzony. Musiałbyś w szereg włączyć inny...
Jest możliwość. Nawet granicząca z pewnością. Włącz w pozycje zapłon i wtedy zmierz jak spada. Prawdopodobnie przy pobieraniu prądu z akumulatora masz jeszcze mniej po chwili.
Tego prądu się nie mierzy tylko go ustala na jakimś poziomie zależnym od ładowanego akumulatora. Możesz przyjąć 0,5A, 1A lub jeszcze jakiś inny, ten prąd zależy od tego jaki akumulator będzie ładowany.
Trzeba by zmierzyć ile prądu pobiera, sprawdzić co nadmiernie rozładowuje?
Zmierz pobór prądu na zgaszonym silniku.
Na początek zmierz napięcie na aku. i podepnij ładowarkę, napięcie powinno się podnieść, napisz jakie są wyniki pomiarów przed podpięciem ładowarki i po podpięciu ładowarki. Napięcie mierz na kabelkach od aku. czarny -, czerwony +.Daj znać jakie masz wyniki. Jeśli napięcie powoli będzie rosło, to znaczy, że ładuje aku. prawidłowo i poczekaj, aż aku....
Czy jesteś w stanie zmierzyć prądy?
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Jest to amperomierz,którym mierzymy duże prądy. Dodano po 2 Można zmierzyć jaki prąd pobiera rozrusznik.
Może warto przyjrzeć się instalacji samochodu, zmierzyć prąd upływowy?
Powiem tak podłącz akumulator i zmierz multimetrem pobór prądu. Zakładamy że pobór będzie duży więc musisz znaleźć co tak pobiera prąd. Za zwyczaj morze to być: radio, alarm, lampka w podsufitce itd. Po drugie jeśli go zapalisz zmierz ładowanie.
Tutaj najlepiej sprawdzi się miernik cęgowy. Wtedy nawet prąd rozrusznika zmierzysz.
Co ty człowieku piszesz o jakichś Euro4 czy świecach. Po co w ogóle to piszesz? Tu chodzi o zmierzony prąd pobierany przez akumulator, a nie o to co wypływa z alternatora. Może już się nie kompromituj więcej co?
Może C6 ma taką upływność że przetwornica ledwo go ładuje. Podstaw inny. Tego szeregowego 33n też bym podmienił, bo nie wiadomo czy mamy brak prądu czy upływ, przydały by się zmierzyć pobór prądu z akumulatora.
Zmierz pobór prądu z akumulatora gdy wkrętak nie jest używany. Będziesz miał odpowiedź na pytanie - winny lichy akumulator czy licha elektronika?
Podłącz ogniwo pod jakieś źródło 12V i wydajności kilku amperów (np. akumulator) i zmierz prąd. Pobór powinien wynieść nawet kilka amperów, a po chwili jedna strona ogniwa się zagrzeje. Jeśli tak się nie stanie - ogniwo jest raczej uszkodzone. Jednak bez radiatora ogniwa nie powinno się zbyt długo zasilać - przegrzanie też grozi uszkodzeniem. Bądź,...
Jaki masz rodzaj akumulatorów? Pomierzyłeś każdy aku? Może masz jeden uszkodzony. Wszystkie mają takie samo napięcie? Przydałoby się pomierzyć rezystancję wewnętrzną. Zmierz podczas obciążenia spadek napięcia na każdym akumulatorze oddzielnie. Do pełni szczęścia wypadało by zmierzyć prąd pobierany z akumulatorów podczas jazdy. Jaki jest silnik i układ...
Ten akumulator był podobno nowy więc go doładować. Można oszacować prąd rozładowania (zmierzyć oczywiście też). Pojemność akumulatora dzielona przez czas, w jakim następuje rozładowanie. I wtedy będzie Pan miał inne kryterium szukania. Co do kamery - żadna znana mi, sprawna kamera, nie rozładuje w pełni naładowanego, nowego akumulatora w (przyjmijmy)...
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone ? Sprawdzone i poprawione WSZYSTKIE punkty podłączenia masy instalacji do karoserii ? Akumulator 100% sprawny i naładowany ? Zmierzony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmierzona wartość napięcia ładowania akumulatora ? Wykonana diagnostyka za pomocą Star Diagnosis ?
i zmierzyć prąd pobierany z akumulatora (bez i z jakimś obciążeniem) z jakimś obciążeniem) Prąd przy ruszaniu z max. obciążeniem, od tego zależeć będzie dobór prądu przetwornicy.
Po co PCF 8591 Atmega8 ma własne przetworniki ADC 10-cio bitowe Czas otwarcia i zamknięcia tranzystora uzależniasz od zmierzonych wartości nap i prądu
bo chyba mienika szlak nie trafil: Przy takim połączeniu jest to bardzo możliwe. Próbujesz zmierzyć prąd zwarciowy akumulatora, który może wynosić kilkaset amper. Chcąc zmierzyć pobierany prąd, musisz odłączyć jeden przewód od akumulatora i w szereg włączyć miernik(pomiędzy odłączonym przewodem, a zaciskiem akumulatora) Sądy miernika masz podłączone...
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Z racji tego, że to jest stosunkowo tani akumulator i całkowicie bezobsługowy, to chyba nie masz innego wyjścia, niż zmierzyć pobór prądu w samochodzie po kilku godzinach, albo podmienić na inny akumulator. Ostatnio ciągle się słyszy, że Varta traci na jakości.
Sprawdź ładowanie i napisz ile ma lat akumulator. Jeżeli masz amperomierz to zmierz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich odbiornikach.
Zwarka w aku? Nie piszesz jaki tam jest aku. Najlepiej jakbyś zmierzył prąd jaki ciągnie aku przy ładowaniu.
Zmierz jaki prąd pobiera auto po uśpieniu komputera.
A jaki problem zmierzyć napięcie na akumulatorach? Prądu ładowania nie przekroczysz, a końcowe napięcie ładowania tych akumulatorów jeżeli są żelowe to 7.5V i myślę że nie powinieneś mieć problemów z upilnowaniem tego. Wystarczy co godzinę zrobić pomiar, a jeżeli "zasilacz" ma stabilizację napięcia na poziomie 14.4 - 15V to nie musisz tego pilnować...
Napiecie to nie wszystko. Zmierz prąd amperomierzem kleszczowym lub klasycznym.
Niektóre odpowiedzi są dla mnie abstrakcją. Myślę że nie tylko dla Ciebie. :wink: Sprawdzałeś rozładowanie jedną żarówką pobierającą prąd w okolicy 0,05C (0,05*pojemność nominalna, u Ciebie 0,05*74=3,7A) czyli mniej więcej rozładowaniem 20 godzinnym. Dla akumulatorów rozruchowych (a taki jest Twój) daje to nieco zawyżoną ocenę pojemności bo ich pojemność...
Wydajność tego zestawu jest za mała dla akumulatorów o takiej pojemności. Czy takie napięcie 23,7V utrzymuje się cały czas, nie rośnie po kilku godzinach pracy zestawu? Należałoby zmierzyć prąd ładowania akumulatorów.
Zmierz ten prąd i policz Ah myślę że coś się wyjasni
Używam na co dzień multimetru automatycznego (prawie) ANENG AN113D To też byłby pewnie wystarczający wybór lub tak jak pisałem wcześniej, coś z pomiarem cęgami DC. Pod samochody idealne - nawet najdroższym Flukiem czy Brymenem, tego typu co koledzy podają, nie zmierzysz w prosty sposób prądu ładowania akumulatora w samochodzie czy prądu świec żarowych....
Zmierz prąd po stronie akumulatora, następnie pojemność 74Ah podziel przez wynik pomiaru w amperach, otrzymasz teoretyczny czas działania przedmiotowego zestawu.
Taka jeszcze jedna dygresja, szczególnie przydatna dla "mniej zaawansowanych" majsterkowiczów. Na początku "zabawy" z elektroniką (później zresztą także) zdarza się w ferworze walki zmierzyć prąd akumulatora, albo rezystancję sieci energetycznej :D. Jeśli mamy miernik za 6zł to strata jest niewielka, gorzej, jeśli jest to "mietek" za dwie stówy. No...
Podpisuje się pod postem Piotra obiema ręcmi i nógmi. Zwłaszcza, kiedy masze doświadczenie jest niewielkie (i prędzej czy później zmierzymy prąd akumulatora :twisted:). Najtańszy miernik można kupić za 7 złoty. Idealny do nauki podstaw metrologii. Kiedy wyczerpie się bateria - wyrzucamy i kupujemy nowy :D Kiedy już pobawimy się takim miernikiem można...
Jest to skrajnie prosta konstrukcja. Nie wiem co tu porządnego. Generalnie powinieneś sprawdzić oba bezpieczniki i obie diody prostownicze. Jeśli są sprawne, to znaczy, że i całe urządzenie jest sprawne. Można jeszcze ewentualnie zmierzyć napięcia na uzwojeniach wtórnych transformatora. Skąd jednak taki prąd ładowania? Zależy co tym miernikiem mierzyłeś....
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa. Zasilania i masy sterownika silnika (komputera) . Przy uszkodzeniach występujących losowo i sporadycznie, czasami trzeba podpiąć pajączek żarówek ,żeby dojść do ładu. Co do rozładowywania akumulatora to zmierz natężenie prądu bez kluczyka. Często radio rozładowuje.
Witam Mam dwie uwagi do układu, sprawa stara ale lepiej sprawdzić niż zepsuć. Mam kilka podobnych układów StepDown które mają na wejściu elektrolity na napięcie 36V, więc bez sprawdzenia konkretnej płytki bałbym się aplikować 40V na wejście. Druga uwaga tyczy zaniku napięcia na wejściu, to nie jest ładowarka tylko zasilacz, w związku z tym podejrzewam...
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Jest możliwość, że te ledy go rozładowują To będziesz wiedział jak zmierzysz jaki prąd pobierają jak są wyłączone. coś będzie za dużo pobiera i przez to akumulator pada A tego się dowiesz jak zmierzysz pobór prądu z akumulatora na postoju...
Co do bezpiecznika to bardzo się grzeje Bimetaliczny ? Albo sam pada, albo silnik się skończył. Zmierz pobór prądu z akumulatorów amperomierzem DC na zakresie 10 A o ile taki multimetr posiadasz. ? Tak, ten bezpiecznik bardzo się grzeje po przejechaniu paru metrów. Ok, zmierzę pobór prądu ale nie wczesniej niz jutro
Witam. Objawy wskazują na zużyty akumulator. Jeśli panele i regulator działają poprawnie, to po słonecznym dniu, gdy obciążeniem jest tylko przetwornica z lodówką, masz wystarczający zapas mocy, by akumulator był niemal w pełni naładowany, więc jeśli jest sprawny, nie ma prawa od razu padać. Dla pewności dobrze jest zmierzyć prąd ładowania akumulatora,...
stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie Chwilowo od alternatora, odłącz wszystkie przewody, przekręć stacyjkę, nie uruchamiaj i zobacz ten nieszczęsny wskaźnik! Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przed odpięciem alternatora i po odpięciu. Zmierz napięcie zasilania licznika, przed i po odpięciu alternatora Zmierz pobór prądu z akumulatora...
zmierzyć ampery akumulatorze prąd ginie akumulatorze zmierzyć prąd upływu
gniazdka angielskie spawarka garażowa octavia deska rozdzielcza
vaillant atmomag serwomotor domofony zewnetrzne bezprzewodowe
Jak sprawdzić zasilacz kasy fiskalnej? Lokalizacja bezpiecznika postojowego w Scania Irizar