Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Wał pompy dotknij wkrętakiem żeby sprawdzić czy nie staje. Może być też oberwany wirnik. Zmierz pojemność kondensatora.
Zaczynam się teraz zastanawiać nad połączeniem cewek ze sobą, może tu popełniłem jakiś błąd To ma być prądnica jednofazowa, czy trójfazowa ? Połącz wszystkie uzwojenia szeregowo - koniec pierwszego z poczatkiem nastepnego i wtedy zmierz. Ten wirnik faktycznie jakiś dziwny , :D zauważył (at)januszkk1
Pamiętaj, że prąd pobierany przez silnik będzie sie zmieniał w zależności od jego obciążenia (czytaj hamowania wirnika)
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Jak zmierzyłeś wirnik bo wątpię, że masz do tego sprzęt?
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
Temat chciałbym pociągnąć dalej, bo trochę siedzę teraz w temacie agregatów. Czy na całą tą sytuacje może mieć wpływ to, że AVR jest realizowany na PWMie? Może warto zmierzyć przebieg na wzbudzeniu wirnika?
Czy multimetrem jestem w stanie zmierzyć wirnik bądź stojan? Tzn na zwarcie? Używając testu diody bądź oporności?
Straszny problem. Zmierzyć średnicę wirnika i wpisać i wpisać "stojan ...
Problem z pralką jednak nie rozwiązany. Rozwiązany - jak najbardziej. jest ok. 109 V. Czy to jest prawidłowe napięcie? Kto go wie :? Ja nawet nie wiem, choć te "złomy" robię od lat. Szczotki na silniku niemal się skończyły. niemal robi WIELKĄ różnicę. Wymień szczotki grafitowe. ew. zmierz rezystancję wirnika mierzoną na szczotkach.
A przewód zasilający masz dobry zmierz napięcie na zasilaniu silnika na stojanie. Jak będzie ok wyjmij wtyczkę i tam zmierz oporność miernikiem można pokręcić wirnikiem żeby szczotki załapały pomiar.
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Witam,jedynie ,co pozostaje to zmierzyć kondensator,sprawdzić czy wirnik się lekko obraca, bo mogą być uszkodzone łożyska,najlepiej jest sprawdzić to po zdemontowaniu,oraz stan uzwojenia.
Witam Wiem, ze to co napisze jest zmrazajace ale glupi nie jestm :-) i wiele z tego co napiszecie zrozumiem a wiec do rzeczy: Dostalem z kolega zadanie na Pracowni Problemowej a mianowicie pomiar predkosci obrotowej wirnika łopatowego w tunelu powietrznym. Lopat jest 6 i mamy to wykonac na procesorze sygnalowym na podstawie zliczanych impulsow z czunika...
Robert, a czym się różni? Dwa typy tylko, z węższymi i szerszymi wąsami. Zdejm łozysko i zmierz szerokość wyfrezowania na wirniku Na tą osłonę wciśniętą w wentylator nie patrz, jest osobno.
Omomierz i zmierz wirnik jaki ma opór między pierścieniami.
Metodą techniczną zmierzysz. Ale po co? Lepiej zasilić wirnik i zobaczyć ile jest generowane na poszczególnych fazach.
Dzięki za słowa otuchy 😆 Myślę, że dotrwa 🙂 trochę obroty za małe ale do pomiaru to nie przeszkadza. Oczywiście wiadomo, że nie chcę bujać tego złomu przy wietrze 10m/s ale myślę, że tak przy 5 m/s coś już się da zmierzyć.
Jest to silnik krokowy. W tym podgrzewaczu nie ma pompy. Silnik napędza zawór. Myślałem o wymianie tego motora Najpierw wymontuj go i sprawdź czy nie jest zablokowany wirnik. Potem zmierz uzwojenia.
Tego nie zmierzę, z wyglądu wirnik zdrowy, komutator nie wytarty.....
Dziękuję wszystkim zainteresowanym. Osoby twierdzące, że jest uszkodzony silnik oczywiście miały racje. Silnik zdobyłem wymieniłem i pralka działa jak powinna tzn. jest sprawna w 100%. Oporność zmierzona wirnika mojego silnika 7 Ω, zakupionego sprawnego 30 Ω (wartości zbliżone). Mimo że na komutatorze nie było widocznego iskrzenia na uszkodzonym...
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
Musisz dokładnie zmierzyć uzwojenia wirnika omomierzem.
To wszystko to samo . Zmierz czy uzwojenie wirnika nie ma przebiciana mase
Witam ! Daj zdjęcie silnika. Zmierz średnicę wirnika, grubość pakietu blech stojana. Pozdrawiam. Stefan
Zmierzyłem napięcie na wirniku to jest 16 V. Mówisz o napięciu mierzonym na szczotkach?
Uszkodzony wirnik lub stojan. Nie ma innej przyczyny. Zmierz rezystancje cewek stojana, jak jest taka sama na obu cewkach i wynosi ok 3om to stojan jest sprawny i trzeba wymienić wirnik.
Dobrze byłoby najpierw wiedzieć, czy potrzebne jest ograniczanie prądu rozruchowego lub przepięć przy wyłączaniu. Jeśli to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, to przydałoby się zmierzyć opór uzwojenia wirnika - to pozwoli oszacować prąd.
angielo :arrow: Powinieneś odłączyć przewody od wirnika (najlepiej odłącz cały regulator) i w to miejsce podłączyć obce napięcie wzbudzenia ok. 21-24V = , wcześniej uruchamiając agregat! Na szczotkotrzymaczu podany jest + i - więc nie pomyl. Powinno pojawić się napięcie znamionowe- wtedy upewnisz się, czy to wina regulatora czy prądnicy/wirnika. Zmierz...
używałem denaturatu do rozpuszczenia szlamu nie pomaga. Gdzie dostanę taką pompę? Z tym denaturatem to przegiąłeś - cały zasobnik ze złożem do wymiany. Co do pompy, to można było najpierw zmierzyć pojemność kondensatora i sprawdzić sprawność wirnika turbiny. Jednym słowem: miałeś fajną zmywarkę.
Witam szanownych Kolegów z następującym pytaniem: Przy wklejaniu magnesów na wirnik musimy zmierzyć się z problemem kwadratury koła. Wobec czego ci, bardziej doświadczeni zapewne zechcą wypowiedzieć się, czy bardziej opłacalne pod względem mniejszych strat w szczelinie powietrznej stator-wirnik jest stoczenie wystających kantów magnesów, czy też takie...
Zmierz rezystancję wirnika, niektóre elektroniczne regulatory mogą się nie nadać.
Wirnik zmierzony na profesjonalnym sprzęcie, jest dobry.
Jaka seria tego R70? Przypuszczam, że sterowanie jeszcze na płycie U200. Wypadałoby zmierzyć napięcie na generatorze (wirnik), wzbudzenie generatora oraz działanie tachoprądniczki w osi (po lewej stronie za kołem).
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Dzięki za odpowiedź, też celowałem w wirnik, zmierzyłem stojan omomierzem i jest w 100% sprawny na obu cewkach te same wartości. Natomiast mierząc lamele komutatora na wirniku wartości były różne, optycznie sam wirnik nie wygląda na uszkodzony, jednakże może tak jak mówisz, że kilka sekcji w głębi może mieć przerwę lub zwarcie
Regulator jest pozycja 851. Ale nie wiemy czy masz wersje z magnesem czy bez. Wyciągnij i zmierz długość wirnika i pakietu. Czy fabrycznie była elektronika przy tej szlifierce? I czy chodzi Ci o stabilizację czy regulację obrotów bo to są dwie inne elektroniki?
Zacząłbym od sprawdzenia czy wirnik obraca się swobodnie, czy nie ma luzów na łożyskach. Jeśli wszystko ok to zmierzyłbym napięcie na baterii przy próbie ruszenia. I czy po wciśnięciu włącznika daje się obrócić wirnikiem. Dalej odlutować uzwojenia stojana od płytki i pomierzyć tranzystory końcowe falownika. Podaj wyniki tych prób i pomiarów.
eksperymentalnie puściłem kilkanaście metrów przewodu 4x2.5mm2 Może zmierz najpierw, jakie prądy płyna przez uzwojenie wirnika i rezystory w silniku pierścieniowym, bo jak widzę, nie masz doświadczenia z takimi silnikami.
Zmierz średnicę gwintu są 14 i 16mm × 1.5mm.P
a w czym jest problem? rozebrać i zmierzyć niż zgadywać, to jest 5 min roboty, stojan pojedyncze cewki, plus wirnik zmierzyć komutator i na elektromagnes:) Dodano po 1 a w czym jest problem? rozebrać i zmierzyć niż zgadywać, to jest 5 min roboty, stojan pojedyncze cewki, plus wirnik zmierzyć komutator i na elektromagnes:) i nie mozna jej bezpiecznei...
zmierz oporność wirnika jeśli wynosi ok 3,5 om będzie dobrze
Są przebarwienia ciemno czerwone na 3 cześciach komutatora. A tak jeszcze dla mojej wiadomości jak można zmierzyć sprawny wirnik. Które klatki mają mieć zwarcie a które nie. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam Temat uważam za zamknięty
W jaki sposób to pomoże zmierzyć napięcia fazowe wirnika i stojana?
Zmierz rezystancje stojanu i wirnika.
(.....)zauwazylem tez ze niektore dzialki komutatora byly cale w sadzy, a inne nie, wiec pewnie miedzy tymi pierwszymi szly iskry no i sam sobie udzieliłeś odpowiedzi , uszkodzony wirnik.., a tak nawiasem , zwykłym miernikiem nie zawsze zmierzysz wirnik, chyba że jest bardzo "padnięty", lepszą metodą jest pomiar indukcyjności , a najlepszą to pomiar...
Nie czepiam sie twojego woltomierza. powiedz jaki był powód wymiany regulatora. Może sprubój go reklamować. Możesz mieć małe przebicie na wirniku, zmniejszoną oporność i przeciąża sie regler zmierz wirnik ohmomierzem (pomiędzy szczotkami). Kiedyś miałem taki przypadek padały reglery jak muchy. ale nie pamiętam jaka ma być oporniść porównaj w innym aucie...
To nie mój agregat ale masz kolego racje ;) Szlak trafił uzwojenie wirnika ;)
Jedź do serwisu z naprawami elektronarzędzi i Ci ten stary wirnik przewiną. Do "no name" ciężko coś dokupić. Dodatkowo należy zmierzyć stojan czy też nie jest uszkodzony.
Witam. Podstawową zasadą suszenie silników prądem zwarcia ( przy zahamowanym wirniku) jest warunek nieprzekroczenia prądu znamionowego uzwojeń. Dla prawidłowego doboru transformatora trzeba ( w Twoim przypadku): 1. Zmierzyć prąd płynący przez uzwojenia przy zahamowanym wirniku, 2. oszacować impedancję uzwojeń dla zahamowanego silnika, 3. wg impedancji...
Stojan ma mocny magnes, ciężko wyjąć wirnik - choć w sumie nie mam możliwości tego zmierzyć...
Rzeczywiście ciekawa sprawa, rozpędzony silnik powinien pracować nawet bez rozruchu. Nie wiem jak ten ale niektóre silniki miały klatkę wirnika zwieraną hamulcem, może idź tym tropem i przyjrzyj się powierzchni zwory hamulca, może trzeba ją przetoczyć. inna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to pęknięta klatka wirnika. Jak możesz to zmierz prąd jaki...
A omomierzem nie idzie zmierzyć rezystancji wirnika? Pewnie bez demontażu silnika się nie obejdzie. Na obrobione łby śrub polecam nabić nasadkę torx. Śruby naturalnie do wymiany.
Sygnał 3 fazowy możesz od razu wyprostować przy pomocy 6 diod prostowniczych. Bardzo niewłaściwe rozwiązanie. Wtedy obciążasz tylko 2 uzwojenia jednocześnie, trzecie ZAWSZE jest nieobciążone. Maszyny elektryczne bardzo nie lubią takiej pracy. Oczywiście budowa przekształtnika elektrycznego który będzie sinusem obciążał wszystkie 3 fazy to temat trochę...
Jakieś napięcie jest na szczotkach wirnika podczas pracy? Czy kolega jest w stanie zmierzyć prąd przepływający przez wirnik?
Po upadku mógł się uszkodzić kondensator. Jednak uszkodzeniu mógł ulec także wirnik lub stojan, który robi zwarcie. Trzeba by zmierzyć. Na odległość raczej trafnej i jednoznacznej diagnozy nie da rady postawić.
Definitywnie mozesz rozstrzygnac jakiej mocy jest szlifierka jak zmierzysz długosc wirnika - pakiet blach Bzdura kolego. Oszacować z grubsza moc można tylko przez pomiar prądu pod obciążeniem.
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Czy w takim wypadku silnik moze byc uszkodzony? Oczywiście. Dobrze byłoby zmierzyć oporność wirnika i stojana oraz upływność do masy.
Zmierz uzwojenie stojana 2 sztuki po odpięciu szczotek oraz przejście na wirniku omomierzem czy coś wskazuje? Może na zasilaniu silnika są jakieś filtry. Mierząc omomierzem na zasilaniu silnika i kręcąc wirnikiem powinno być kilkadziesiąt ohm.
Cewki ładne nie popalone, zmierz przejście omomierzem cewki, sprawdź łożyskowanie wirnika.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Sprawdzilem bez wirnika 432mA, a z wirnikiem skrecony 244mA No to zupełnie prawidłowo. Mam taki sam silnik pod ręką, zmierzyłem z obracającym się wirnikiem i pobiera dokładnie tyle samo prądu. Musiało w związku z tym coś mechanicznie blokować wirnik.
zmierz rezystancję wirnika,ma być około 2,5 oma. Jezeli jest tak,to założyłeś licha podróbkę,albo masz uwalony mostek,co typowe w delco. No chyba że tam masz boscha...
No o gdzie ta elektronika? Jak widać jej nie widać... Mogł skorodować przełącznik biegów lub kondesator stracił pojemność lub wal pompy nie był poziomo (jak na zdjęciu) lub coś blokowało wirnik. Kondensator (ta biała "literatka" :D ) trzeba zmierzyć lub pomienić na taki sam po względem parametrów i wymiarów.
To znaczy jak mam zmierzyć przejście przez uzwojenie wirnika?
Witam. Zmierz wszystkie wymiary wirnika i szukaj na allegro. Na oko powinien podejść wirnik od każdego chińczyka o tych wymiarach. Szukaj również po modelu, może znajdziesz akurat do tego modelu.
Raczej spalone jest jedno uzwojenie wirnika. Trzeba zmierzyć i ewentualnie przewinąć.
Sprawdź zasilanie stabilizatora. Jeśli żarówka ,diody i regulator są ok to wepnij się amperomierzem w obwód wzbudzenia wirnika . Jeśli nie popłynie przez niego prąd to : wirnik nie wytworzy pola magnetycznego i w konsekwencji brak będzie ładowania. Zmierz rezystancje wirnika bezpośrednio na szczotkach powinna być rzędu kilku Ω - nie więcej. Powodzenia.
Tak widziałem filmik na jutubie jak gość właśnie w ten sposób sprawdza ,czyli innej metody nie ma rozumiem zmierzyć miernikiem lub podać napięcie bo też widziałem na elektrodzie sposób aby podać prąd na cewkę rzędu 6V i włożyć rdzeń do środka i zmierzyć wywczas cewkę
Jeśli Delco Remy to pewnie 12 V 100 A.Zdemontuj, rozbierz go miernik w dłoń i zmierz parametry wirnika,stojana,diod.Moim zdaniem powinieneś wymienić regulator i mostek prostowniczy(diody).
Nie wiem czy rozumiem o co się pytasz, ale wiertarka (czy inne diaxy) to urządzenie na wtyczkę, tam nie da się w praktyce ustalić gdzie będzie N a gdzie L, więc przyjmuje się to umownie. Ponieważ to, jak pisałem pracuje szeregowo, wprowadzanie przerwy gdziekolwiek zatrzymuje silnik, jak lampki choinkowe, jedną wyjmiesz wszystkie gasną. Patrząc na ten...
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
zmierz oporność wirnika jesli ok. to uruchom maszynę ipróbuj go wzbudzić +24V oczywiscie ostrożnie, obciąż go jesli ruszy to ok. jeżeli nie to czeka Cię czarna robota. z opisu wynika że to 9d ale jak wiesz możliwe jest wszystko pozd.
Dostałem się do wirnika i zdemontowałem stare uzwojenia. Zmierzę się z przewinięciem tego wirnika. Nie wiem czy mi się uda, ale zawsze to jakieś nowe wyzwanie - Hindusi to robią ręcznie czasami robią nawet zmyślne nawijarki ale na jedną sztukę myśle ze nie warto zobaczymy czy to wyjdzie. Pozdrawiam Michał
Nie jestem w stanie precyzyjnie tego zmierzyć bo przeszkadza obudowa. Jedynie walek wirnika zmierzylem i znam tylko wymiar wewnątrz 17mm dlatego napisałem tu zapytanie. Nie chce w niedzielę tluc i halasować i jak widzę będę musiał zrobic sciągacz bo łożysko mocno siedzi a wybijac mlotkiem ryzykowne bo obudowa delikatna.
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A.
Witaj,ze skrzydłami to się nazywało autożyro .Ty masz układ dwóch przeciwbierznych wirników,zmierz prąd pobierany przez silniki .
Ja mam wiertarkę PC3 i tam lewe obroty są mniejsze bo wyłącznik tak jest zrobiony aby były mniejsze. Jest to zrobione mechanicznie, przycisk mniej się wciska niż na prawych obrotach. W innych wiertarkach które posiadam też tak jest. Stojany rzadko kiedy się psują, najczęściej wirniki. Jak jest z iskrzeniem na wirniku ? Może jest ogień okrężny ? Sprawdź...
Wirnik uszkodzony. Zmierz jeszcze oporność cewek stojana każdej osobno, żeby wykluczyć jego uszkodzenia. A co do wirników, można dostać na znanym portalu aukcyjnym.
Wyciągnąłem wirnik. Jak go zmierzyć? Omomierz pokazuje przejście pomiędzy wszystkimi wycinkami komutatora, to chyba jest przyczyna skoro szczotki robią na nim zwarcie?
Czas zmierzyć pobór prądu przez wirnik. Na postoju i podczaszy pracy silnika. To da odpowiedź gdzie szukać dalej.
Uszkodzony wirnik,czyli uzwojenie ma zwarcie międzyprzewodowe lub do blach wirnika.Proponuje po domowemu zmierzyć miernikiem ustawionym na zakres OHM,każde przejscie plytek komutatora(od plytki do plytki),i tak w kolo.Lub czy co gorsze czy niema zwarcia do blach wirnika.Wymiana lożysk,szczotek i wirnika bo tak to się robi aby można bylo na nim polegać...
Choćby się nawet geometria obudowy zmieniła, to nie jest to przyczyną odkręcania się koła pasowego, bo przekładnia pasowa nie musi idealnie być ustawiona . Pasek będzie się dostosowywał. A czy obracając ręką koło pasowe wirnika zmierzyłeś, odległość koła od obudowy w kilku pozycjach ? może bije na boki, a może koła wirnika i silnika nie lezą w jednej...
czesc podrawiam . mam problem z ladowaniem a przynajmniej tak mi sie wydaje mierzylem ladowanie i mam 13 ,57 volta jak zalacze swiatla to spada do 13,5 a jak zalacze wszystko co sie da to spada do 13,45 to troche mal biorac pod uwage ze na alternatorze pisze 14 v to tyle powinno byc . zaznacze ze zalorzylem inny alternator i sytuacja jest identyczna...
Ta wartość 1400W to jest moc zmierzona po zablokowaniu wirnika. Obecnie nastała moda, aby produkty miały dużą moc (maszynki, blendery, sokowirówki i inne). Dla kupującego ta wartość nie ma znaczenia, jest to chwyt marketingowy po prostu.
Nie ma żadnego wzoru, średnica to nie wszystko. Zapomniałeś chyba o ilości, wielkości i kącie nachylenia łopatek wirnika. Prędzej można to zmierzyć mając sprawne urządzenie i odpowiedni przyrząd.
Witam. Sama moc silnika to nie wszystko, ważne są obroty wirnika dmuchawy. Na przykład silnik 5-7,5kW 1460obr/min i przełożenie na paskach 1:2 lub 1:3. Zbyt duże obroty na wale mogą doprowadzić do usterki lub wypadku. Najlepiej zmierz średnicę wirnika dmuchawy to coś da się dobrać.
niestety mam tylko zwykły multimetr którym nie można zmierzyć pojemności kondensatora.
Tak, prąd warto zmierzyć. A co do tulejów wirnika to są nowe.
A może lepiej zamiast czekać, aż wirnik się nagrzeje, zmierzyć zmianę przesunięcia fazy prądu względem napięcia? Ale coś mam wrażenie, że jak do tej pory pytający nie napisał, w czym chciałby to zwarcie wykrywać. A to jest istotne.
Po odpięciu przewodów od alternatora nigdy nie będzie na fazach żadnego napięcia. Zasil plusem przewód na regulatorze ten od lampki, zapal silnik i sprawdź czy ładuje, podłącz oczywiscie ten gruby prądowy. Sprawdź wirnik- zmierz opór, skoro padały regulatory, możliwe zwarcie na wirniku. Pozdrawiam.
To to. Zmierzyć suwmiarką. Oglądnąć nabiegunniki i wirnik czy nie ma śladów wzajemnego ocierania.
szczotki chodzą trochę luźno na boki. Poprzednie szczotki był wyszlifowane pod kątem przez co sprężyna dociskała do jeden ze ścianek prowadnicy, teraz pytanie czy do tej w którą był kierunek obrotu wirnika, czy na odwrót. Jak myślicie? Dodatkowo chyba coś sknociłem. włożyłem szczotki do silnika i postanowiłem że je dotrę. włączyłem odkurzacz przez bezpiecznik...
Wyczyściłeś zawęglony komutator, a czy mierzyłeś jego sprawność, czy przerwy tez wyczyściłeś? Czy łożyska wirnika są sprawne, czy szczotki w szczotkotrzynaczu przemieszczają się b.problemu?, czy zmierzyłeś sprawność stojana? Sprawdź , bo wszystko co ww. niesprawne może powodować iskrzenie!!!!. Sławek
Witam. Czy może mnie ktos oświecić w jaki sposób sprawdza się wirnik? Jeśli przyłożę omomierz do szczotek, jakiego rzędu powinienem mieć wskazania miernika? po czym poznać uszkodzony wirnik, od spalonego. Jak zmierzyć zwarcia międzyzwojowe za pomocą miernika? z góry dziękuje za pomoc.
rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach) - 140 Ohm Za dużo Dokonałem też pomiaru prądu przy podawaniu napięcia 27 V na szczotki wirnika: wyszło 0,8 A DC. Jak się ma jedno do drugiego ? Policz sobie wg. prawa Ohma. I dodatkowo wyczyść szczotki i pierścienie wirnika. Na kondensatorze z avr oznaczenie 230V 220uF. Zmierzony ? Te kondensatory to totalny...
zmierzyć oporność wirnik zmierzyć rezystancja wirnik nawija wirnik wirnik
światła mijać honda creative glosnosc schemat buderus
mocom exacta mercedes przekaźnik świateł
Różnice między magnesami stałymi a elektromagnesami Błąd komutacji w falowniku - przyczyny i skutki