Widać, że regulator w miarę nagrzewania się, zmniejsza napięcie ładowania, czyli ewentualnie kwalifikuje się do wymiany.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Zlokalizowałem przyczynę. Kiedy aku przechodzi do trybu ładowania float zmniejsza napięcie ładowania. Po tym falownik stara się zmniejszyć napięcie na aku do tego nizszego napięcia i pobiera całość z aku a nic z paneli. Tak mi się przynajmniej wydaje po dłuższej obserwacji :-)
-> kazi Nie stosuj akumulatora NiCd w systemie, w którym będzie on stale ładowany - zamordujesz go w tydzień. Poprawny rozwiązaniem jest użycie akumulatora żelowego 12V (lub 2 sztuk 6V połączonych szeregowo). Układ zasilania buforowego wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/39_12082943... Gdzie: D1 to dioda izolująca dodatkowy akumulator, żeby...
Przed ładowaniem akumulatora żelowego warto przeczytąć: "Parametry ładowania - Producent zaleca ładowanie akumulatorów żelowych metodą stałonapięciową z ograniczeniem prądowym Początkowy prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3 C [A] (zalecany 0,1 C [A] gdzie C - pojemność akumulatora). Napięcie ładowania podczas pracy buforowej powinno zawierać...
Aktualizuję odpowiedź na moje pytanie, być może przyda się komuś innemu. Czujnik temperatury, który znajduje się z tyłu komory akumulatora, działa i zmniejsza napięcie ładowania. Odczyty woltomierza wynosiły około 54,3-54,5 V, co jest już całkiem do przyjęcia i mam nadzieję, że nie zrujnuje żywotności baterii litowych. Odłączyłem go od obudowy zasilacza...
Ten kondensator szeregowo włączony obniża napięcie, mostek służy tylko do prostowania.
Może nie tyle słabnie co zmniejsza napięcia ładowania na skutek zmiany temperatury... Biega o to że im niższa temperatura tym wyższe jest napięcie ładowania. Regulator ma czujnik wewnątrz, mierzy temperaturę alternatora która to w zamyśle miała być zbieżna z temperaturą akumulatora i w jakiś sposób jest. Zmniejszane jest napięcia ładowania w miarę jak...
Jeśli ładowarka ma tylko 2 przewody do podłączenia z baterią, to problemu szukaj w samej ładowarce. Zmiana koloru diody następuje na podstawie ustalonego na sztywno napięcia w ładowarce. Te z jakiegoś powodu się zmieniło. Podłącz inną sprawną ładowarkę, to z dużym prawdopodobieństwem napięcie końcowe będzie = 42V Ale zmierzyłem napięcie na samej ładowarce,...
Prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3A (zalecany 0,1A). Dlatego po podłączeniu na chwilę tego prostownika, który Ty posiadasz, nic się nie stanie, ale pamiętaj, że nagrzewanie się tego akumulatora, grozi jego zniszczeniem... Zalecane jest zatem, a nawet obowiązkowe przy dużych wahaniach temperatury pracy stosować zasilacz z układem kompensacji...
Nadal pozostanie podwyższona rezystancja szeregowo w obwodzie akumulatora, co będzie się przekładało na większa pulsację napięcia w instalacji. Bardziej słuszną drogą wydaje się być naprawa okablowania (bo to ono zwykle jest winne) Zgodzę się, jednak jeśli będzie poprawione okablowanie, napięcie będzie się trzymało, to warto sprawdzić jaki prąd alternator...
Nieco upraszczając ... Kluczowym elementem jest rezystor o regulowanej rezystancji włączony w szereg z akumulatorem. Układ ładowania mierzy napięcie na akumulatorze, prąd ładowania, temperaturę akumulatora i swoją temperaturę. Na podstawie tych parametrów zmienia odpowiednio wartość tego szeregowego rezystora. Gdy temperatura akumulatora jest poniżej...
Kolega, bodzio507 !. Nie trać czas na dyskusje. Sprawdzenie twojego prostownika wymaga znacznie mniej czasu czym dyskusja - 1) sprawdź napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora. 2) Włącz do zacisków wyjścia prostownika samochodową żarówkę 12V 20-50W, jeśli żarówka świeci praktycznie na pełną jaskrawość - diody mostku są sprawne. Jeśli jaskrawość...
Kolega, Mati _ Speed ! Zawiadomiłeś, że po podłaczaniu akumulatora napięcie 18V i prąd 4А. To symptom zły. W sprawnym akumulatorze przy zwiększeniu prądu ładowania napięcie nie musi zwiększać się więcej niż do 16V i to tylko w końcu ładowania. Przy rozładowanym akumulatorze zwiększać się musi prąd, napięcie zwiększa się stopniowo . W miarę zwiększenia...
Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj będę sprawdzał te zaciski ponieważ nie był wymieniany alternator ani nic nie było robione to raczej nie są pomylone kable, stało się to w czasie jazdy i to napięcie ładowania na desce pokazywało różnie raz 28 a za chwilę 26 i tak skakało teraz cały czas pokazuje 25 na desce i na mierniku jest to samo na akumulatorach....
Proces ładowania można porównać do pompowania koła. Początkowo ciśnienie w kole jest małe, więc lekko się pompuje (Przy ładowaniu płynie duży prąd). Później ciśnienie wzrasta i już jest ciężej bo musimy pokonać ciśnienie w kole, tempo pompowania się zmniejsza (prąd ładowania się zmniejsza bo napięcie z prostownika musi pokonać zwiększające się napięcie...
Kolego, ArturoM! Jeśli twój akumulator jest nie obsługiwany, i nie chcesz jego zniszczyć czy być stróżem koło jego, żeby uniknąć przeladowania, to wykorzystaj schemat prostownika z ograniczeniem napięcia, po osiągnięciu którego proces ładowania zakończy się. Maksymalne napięcie ładowania nie obsługiwanego akumulatora 14.5 - 14.8V. Przy przekroczeniu...
Trwałość można poprawić zmniejszając maksymalne napięcie ładowania i głębokość rozładowania (dlatego większy pakiet będzie trwalszy). jest to nieliniowa zależność i niewielka zmiana napięcia daje dużą zmianę w liczbie cykli.
U mnie się to niczym nie różni, tylko nazwą. Wnioskuje po trzech próbach doładowania, że na auto po prostu wykrywa koniec. Na manuału też zmniejsza prąd ładowania rośnie napięcie i jak kończy to zatrzymuje proces ładowania. Warto stosować zabezpieczenie pojemnościowe dla każdego typu baterii.
Miedzy prostownik a akumulator włącz żarówkę ze świateł głównych, prąd zostanie ograniczony przez żarówkę, która dodatkowo świeceniem bedzie Cie informowac o ładowaniu. Możesz swój prostownik łatwo przerobic na tyrystorowy, który nigdy Ci nie "przeładuje" akumulatora, jak dojdzie do kńonca ładowania to zmniejsza prad i nie ma gazowania. Załączam schemat.
Raczej fakty ze jego ładowanie przysadzi napięcie z dzielnika. (czasie sample and hold tak mały prąd nie naładuje do końca kondka) A równolegle bo tak są widziane od strony wejścia ADC. Górny definiuje prąd ładowania, ale dolny go zmniejsza - mówiąc lakonicznie.
Na tej stronie internetowej instrukcja prostownika. Schemat prostownika w reżimie AWTOMAT zabezpiecza maksymalne napięcie ładowania akumulatora kwasowego 6V - 8,1V, 12V - 16,2V . Osiągnięwszy wskazanych znaczeń napięcia prąd ładowania zmniejsza się praktycznie do 0, pauzy zwiększa się do 1-2 minuty i schemat zabezpiecza tylko kompensację straty pojemności...
Uzupełniając przedmówcę. Temp. otoczenia akumulatora ma ścisły związek z jego napięciem ładowania i oczywiście efektywnością całego procesu. Im niższą temp. otoczenia tym zwykle wyższe napięcie końcowe ładowania. Im wyższa temp. tym jest to napięcie niższe. Mówiąc obrazowo, wyższa temperatura zmniejsza zdolność do akceptowania ładunku przez ładowane...
Jak masz toroid to weź przewód/drut izolowany (odpowiedniej grubości) i dowiń kilka zwojów. Nawiń tyle aby było 1V. Następnie daj w szeregu z oryginalnym uzwojeniem wtórnym. Jeśli napięcie spadnie, zostaw. Jeśli wzrośnie, zamień wyprowadzenia od dodatkowego uzwojenia. W ten sposób robisz uzwojenie działające w przeciwfazie i obniżające napięcie. Jeśli...
Obydwa akumulatory powinny być jednakowe tzn 12V 45Ah ten jeden 45Ah będzie w trakcie ładowania to te dwa pozostałe o znacznie niższej pojemności już powinny się gotować.Napięcie ustali się na 28V i regulator napięcia znacznie zmniejsza prąd ładowania.
Sprawdź akumulator w moment startu, jak przy starcie zmniejsza się napięcie. W końcu ładowania akumulator tego typu musi zabezpieczać maksymalne napięcie 7,3-7,4V przy cyklicznym ładowaniu i 6,9V przy buforowym.
Prawdopodobnie problemem jest nie akumulator lecz upływność prądu w samochodzie,która "załatwiła" również poprzedni akumulator. Najczęstszą przyczyną jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i jego otoczenie. Wygląda jak duży tranzystor w obudowie metalowej. Należy sprawdzić -odkręcając go - czy nie ma startych szczotek grafitowych. Jeśli są...
Witam Panów. Po odpaleniu silnika napięcie ładowania wynosi 14,2V. (Napięcie obserwowane na fabrycznym wyświetlaczu w samochodzie). Ale po dłuższej jeździe spada na 13,8V. Sprawdziłem obie klemy są zimne. Czy w tych samochodach komputer zmniejsza napięcie jak akumulator się podładuje?
Nie za bardzo, do ładowania używa się układów ładowania które zmniejszają prąd ładowania wraz ze wzrostem napięcie, np. moduł ładowania ogniw Li-Ion z układem TP4056 (na alledrogo dostaniesz) Ps.Możesz dotać układy ładowania z zabezpieczeniem,przezorny zawsze ubezpieczony ;)
dla aku 12V, prąd ładowania co najmniej 32.5A i aku 320Ah - zakładam, że zalecany prąd ładowania dla AGM wynosi 10% pojemności, więc podłączenie aku 10Ah raczej nie wchodzi w grę To nie tak. Akumulator wraz z postępem ładowania (wzrost napięcia) zmniejsza pobierany prąd, tu kryterium to końcowe napięcie ładowania. Pisałem o tym już w innym temacie;...
Jeśli zamienić diody żarówką to w miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania i spadek napięcia na żarówce będzie zmniejszały się, co zresztą wywoła przeładowanie, ponieważ przy zmniejszeniu prądu opór włókna żarówki zmniejsza się Żarówki lepiej używać nie do obniżania napięcia , a do ograniczania prądu ładowania .Jeśli używasz żarówek do...
Prostownik ma 2 stopnie regulacji napięcia i prądu - 1 stopień ( 1ст ) - 3 - 34V 0 -12A i 2 stopień(2ст) - 34-65V - 0 -12A. Dla ładowania akumulatora 12V należy ustalić przełącznik, który na zdjęciu z prawej strony do pozycji 1ст ( 1st ), rączkę regulacji prądu wykręcić na minimum. Podłaczyć akumulator ( nie pomyl...
Kolega,janek1815! To że jednocześnie z zwiększeniem napięcia na akumulatorze zmniejsza się prąd ładowania absolutnie normalne zjawisko. Było by gorsze gdyby było owak. Akumulator ma końcowe znaczenie maksymalnego napięcia, przekraczać które nie wolno, owak zakończy się tamtym, że wyrzucisz akumulator na smetnik .Maksymalne napięcie do końca naladowanego...
To normalne że w trakcie ładowania prąd się zmniejsza, bo wzrasta napięcie na akumulatorze. Inaczej byś nie wiedział że masz już naładowany.
Do ilu się zmniejsza to napięcie? Jak został sprawdzony regulator? Jakie napięcie ładowania?
Miernik z większym zakresem prądowym uległ uszkodzeniu jutro będę miał inny i zmierzę. Jak wygląda sprawa z napięciem, czy po podłączeniu prostownika U powinno skoczyć od razu do 14,5V? Czy jest to prawidłowy objaw, że po naładowaniu prostownik zmniejsza napięcie do ok 13V?
Akumulator Li-Ion nie musi być ładowany stałym prądem. Po osiągnięciu określonego napięcia ładowanie jest przerywane ew. wraz ze wzrostem napięcia zmniejsza się prąd ładowania do zera. Jeśli urządzenie maksymalnie pobiera np. 100mA to ustaw prąd ładowania na 200 mA. Gdy będzie ono włączone ładowanie będzie trwało dłużej. Sytuacja się komplikuje gdy...
Ładowanie dużego kondensatora który jest po stronie pierwotnej zasilacza za prostownikiem może wymagać kilkudziesięciu amperów w piku. Ładowanie kondensatorów w zasilaczach impulsowych często było przyczyną niszczenia styków w wyłącznikach i przekaźnikach, ale łącznik bezstykowy też może uszkodzić. Załączanie przy przejściu napięcia przez zero wielokrotnie...
Doczytałem u źródeł, żeby wszystko było jasne... Ogniwa Li-Ion początkowo ładuje się stałym prądem, natomiast po osiągnięciu napięcia maksymalnego dla danego typu ogniwa (powiedzmy 4.2V) zmniejsza się prąd ładowania utrzymując napięcie na stałym poziomie. Po spadku prądu ładowania poniżej 3-7% prądu nominalnego ogniwa przerywa się ładowanie [url=http://www.batteryuniversity.com/pa...
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
Hej, W Twoim przypadku najlepsze byłoby zastosowanie przetwornicy podwyższajacej napięcie. Zakładając że masz połączone szeregowo trzy ogniwa otrzymujesz 3*0,56=1.68V. Rozładowane akumulatorki mają około 1V. Na początku róznica napięć wynosi ~0,6V. W miarę ładowania ta różnica się szybko zmniejsza i prąd ładowania również (pomijam jaki będzie początkowy...
Też mam taki sam prostownik. A wracając do tematu to coś nie tak z tym prostownikiem bo tam nie ma co ograniczać prądu. Zrób pomiar napięcia na transformatorze w czasie ładowania. Zobaczymy czy w momencie jak zmniejsza się prąd ładowania spada też napięcie na transformatorze. Oczywiście miernik na nap przemienne. Jeżeli nap nie spada to pomiar nap na...
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe niż na akumulatorze ro winne będą przewody albo+ albo masa.Czasem po wyjęciu alternatora z silnika i ponownym zamontowaniu gubi się gdzieś masa i zmniejsza się nap. ładowania.Właściwe napięcie ładowania powinno wynosić od 13.8-14.4V.
Wygląda na to, że napięcie w sam raz dla akumulatora 12V - trochę to jeszcze zależy od parametrów układu do ładowania, i wahań napięcia w sieci (jak są duże, to większe napięcie transformatora zmniejsza wpływ tych wahań na prąd ładowania). Da się wyznaczyć, pomierz oporności uzwojeń. Znajdź żarówkę na napięcie sieci o mocy około 0.05*Usieci^2/Rpierwotnego,...
Przy LFP float nie ma znaczenia, BMS i tak odetnie ładowanie akku po osiągnięci 100%. Zbyt małe napięcie może powodować niski prąd ładowania, falownik będzie zmniejszać obciążenie jak napięcie będzie zbliżone do napięcia magazynu.
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się i po osiągnięciu ustalonego poziomu napięcia prąd będzie podtrzymywał się na poziomie prądu samo rozładowania akumulatora.
lepiej kontrolować napięcie ładowania A ja bym sprawdzał w tym prostowniku nie napięcie ładowania, a napięcie na R1. W czasie ładowania tam praktycznie nie będzie napięcia lub minimalne i malejące wraz ze zmniejszaniem się prądu ładowania, a po naładowaniu wzrasta skokowo (w czasie ładowania połączone równolegle Rds tranzystora i R1, a po naładowaniu...
Wykorzystując kombinacje włączenia żarówek różnej mocy można otrzymać kombinacje ograniczenia prądu ładowania . Należy mieć na myśli że w miarę ładowania akumulatora napięcie zwiększa się , a prąd zmniejsza się. Jest to bardzo zły pomysł, prąd ograniczy, ale nie ma ograniczenia napięcia ładowania i zostawiony na dłużej akumulator będzie przeładowany....
Alternator w razie potrzeby doładuje akumulator, po to w końcu jest. Już pisałem że nie doładuje. Podtrzyma na kompromisowym poziomie miedzy naładowaniem a brakiem gazowania - ale to nie jest ładowanie ! Przykład zdjęcia autora z gęstością elektrolitu przy 14,2V dobrze to obrazuje. Gęstość jest na minimalnym pożądanym poziomie, czyli akumulator nie...
Powinien być zasilacz ładujący aku stałym prądem, niezależnym od napięcia sieci, także niezależnym od napięcia na akumulatorze. Ustawia sie końcowe napięcie ładowania. Pozwolę sobie nie zgodzić z taką opcją, bo ona nie zapewnia pełnego naładowania akumulatora. Im większy nastawiony prąd ładowania tym gorszy stopień naładowania. Najbardziej optymalne...
Trzeba się przyjrzeć charakterystyce paneli, żeby wiedzieć jak z nich korzystać https://obrazki.elektroda.pl/1900570100_... https://obrazki.elektroda.pl/1815719000_... Jeśli nie wykorzystujemy specjalistycznej przetwornicy która sobie sama wyznaczy punkt mocy maksymalnej (MPPT) to możemy pozwolić sobie na uproszenie:...
R118 i R119 tworzą dzielnik napięcia obniżający napięcie odniesienia z 27.xxV do około 5V. Modyfikując którykolwiek z tych oporników wpływa się na napięcie ładowania. Czyli zwiększając R119 zmniejszamy napięcie ładowania i odwrotnie zwiększając R118 napięcie wzrośnie. Modyfikowanie obydwu oporników ma sens wtedy, gdy nie możemy dobrać odpowiednio napięcia...
Kolego, Konop857! Kardynalnym błędem twojej teorii jest myśl, że najważniejszy parametr przy ładowaniu akumulatorów - znaczenie prądu. Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. W większości współczesnych fachowych prostowników przewidziano...
Tak najprościej, to prąd zależy od wielkości napięcia przyłożonego do akumulatora. Napięcie prostownika ustala ten prąd. Zależy również od napięcia samego akumulatora, które rośnie w trakcie ładowania. Dlatego podłączając aku do prostownika o stałej wartości napięcia, można zauważyć że z czasem prąd ładowania się zmniejsza.
Posiadam falownik SOFAR HYD 8KTL-3PH. Ostatnio mam problem z ładowaniem akumulatorów w moim magazynie energii. Nie zmieniałem oprogramowania, nie zmieniałem nic w instalacji. Mianowicie, falownik pokazuje poziom naładowania akumulatorów 100% (akumulatory mam AGM), a w rzeczywistości nie są tak naładowane. Po resetowaniu pokazuje raz 8%, raz 40%, raz...
Kilka razy sprawdzałem podłączenie amperomierza, bo właśnie wydawał mi się dziwaczny. Rezystor 10 ohm w szeregu z amperomierzem i diodą, a całość "zawieszona" pomiędzy "wejściem" i "wyjściem" mostka. Rozumiem, że jest jakaś różnica napięć (straty napięcia w mostku), ale nie umiem pojąć zależności tej różnicy do natężenia ładowania. Wydaje mi się, że...
ale w przypadku kiedy napięcie baterii i napięcie zasilacza będą jednakowe Zawsze będzie działać. Po to się w zasilaczu ustawia wyższe napięcie aby ładować akumulator (rezystor 33R ogranicza prąd ładowania). Szczególnie w Twoim przypadku gdzie stosujesz przetwornice step down, takie rozwiązanie jest idealne. bateria jest ładowana oddzielnym zasilaczem...
Tak naprawdę to ten układ reguluje napięcie podawane na akumulator. Stąd przy wzroście napięcia na ładowanym akumulatorze zmniejsza się różnica potencjałów prostownik - akumulator i zmniejsza się pobierany prąd. Bez głębokiej modyfikacji tego układu trudno będzie zapewnić ładowanie stałym prądem a nie jak teraz stałym napięciem.
Może zwiększasz wypełnienie PWM sygnału sterującego tranzystorem od 0% do wypełnienia, przy którym prąd osiąga max., a jak napięcie na kondensatorach osiągnie zadaną wartość zmniejszasz wypełnieni PWM i prąd się zmniejsza, aż osiągnie wartość końcowego ładowanie. To podobnie jak przy ładowaniu baterii LiOn. Stały prąd dopóki napięcie nie osiągnie 4,2V....
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
A może stojan ma przebicie międzyzwojowe. Takie przebicie zmniejsza moc alternatora i potrzeba wyższych obrotów aby osiągnąć napięcie ładowania.
Były, były - przeczytaj. Jak nie umiesz czytać, to nie ma jak ci pomóc, chyba żeby ktoś do ciebie pojechał i to zrobił... Nie piszesz, być coś wypróbował. Napięcie 15.5V powinno być przy ładowaniu prądem C/10 akumulatora, który już jest całkowicie naładowany - jeśli akumulator nie jest zasiarczony. Zwykle pod koniec ładowania zmniejsza się prąd tak,...
Wpadł mi w ręce zasilacz 24V 12A, który jak mi się wydaje nadałby się na prostownik do ładowania akumulatora samochodowego wtedy: sterowanie natężeniem lub bez jeśli niepotrzebne zbędne - akumulator sam "wie" jaki prąd pobrać przy określonym napięciu i pod koniec ładowania prąd mocno się zmniejsza. Wystarczy regulacja napięcia. Dalej, jeśli ma to być...
Witam. Mam następujący problem. Rozładował mi się po 5 miesiącach nowy akumulator. Pojechałem sprawdzić ładowanie, wyszło że jest za małe (13.8V). Sprawdzili na alternatorze napięcie na śrubie + i okazało się, że na klemach jest o 0.3V mniej więc poprowadzono nowy przewód (bajpas). Następnie zmierzyli po odpaleniu silnika, że jest napięcie 14-14.1V...
Witam, chciałbym zapytać czy akumulator AGM wraz z utratą pojemności powinien być ładowany niższym napięciem, czy ciągle tym samym? W karcie katalogowej mam podane, że akumulator o 100% pojemności powinien mieć napięcie na otwartych zaciskach 2,15V na celę czyli 12,9V. Przy pojemności 80% te napięcia wynoszą odpowiednio 2,09V i 12,5V. Podane napięcie...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Proszę o wskazówki jak mam wykonać regulację zabezpieczenia. Czy można to zrobić bez akumulatora? - na przykład, stosując tymczasowo wspomniany wcześniej kondensator, czy akumulator jest konieczny? To wszystko zależy jak to zabezpieczenie masz włączone do instalacji prostownika. Najlepiej to robić, przynajmniej ja tak to ustawiam, że ustawiam samo...
Jeśli diody są w jednej obudowie, to mają wspólny radiator (i część drogi ciepła w obudowie) - prąd 10A przez jedną diodę jest dopuszczalny, jeśli tylko ta jedna dioda grzeje radiator. Zasilacz 3.5A nie jest taki zły do ładowania akumulatora samochodowego - w 22h mógłby naładować akumulator 60Ah. Trochę będzie gimnastyki ze zrobieniem ograniczenia prądu...
Jeśli przy ładowaniu napięcie rośnie do 16V to taki akumulator niesprawny, jego tafle uszkodzone i on utracił pojemność.Po odłączeniu ładownicy napięcie na takim akumulatorze szybko zmniejsza się.Napięcie na sprawnym akumulatorze w końcu ładowania musi składać 14,2-14.5V.Dla sprawdzenia zdatności do użytku akumulatora należy ładować jego niemniej 10...
Przydałoby się sprawdzić prąd ładowania - może układ ładowania stopniowo zmniejsza prąd? Ale 4,28V to coś dużo... Ładuję teraz baterię, prąd cały czas wynosi 13 mA, nie spada, napięcie na ogniwie wynosi już 4,1V, czy ładowanie przebiega prawidłowo ?
Wiesz, akumulator jest takim dziwnym zwierzęciem, że zmniejszając napięcie ładowania spada również prąd (???) ładowania i symulacja (a nie real) wiele tu nie pomoże. Abyś nie pytał czy ja praktyk: przez całe studia (pierwsza połowa lat 70-tych) żyłem z produkcji naprawdę mocnych i ,,sprzedawalnych'' (to w końcu najważniejsze) prostowników. Zrób jakąkolwiek...
Jak ten regulator to robi że wie przy jakim napięciu jest maksymalny punkt mocy? Jedną z powszechniej stosowanych metod jest "zakłóć i zmierz", mierzy się napięcie z PV i stopniowo obciąża coraz większym prądem, jak napięcie za mocno "siądzie" to zmniejsza obciążenie. Tak w dużym uproszczeniu. Praktyczny algorytm jest trochę bardziej skomplikowany...
Li-ion może ulec uszkodzeniu, a nawet eksplodować bez zmniejszania się napięcia przy ładowaniu (więc nie można używać detekcji obniżania napięcia do wykrywania jego naładowania), również od małego prądu, ale wtedy po długim czasie, albo po wielu ładowaniach - przy nadmiernym ładowaniu zachodzą w nim nieprawidłowe reakcje, skutkiem których jest wytworzenie...
Z tego co widziałem na zdjęciach z linku, który podałeś , ten akumulatorek jest odłączany od kamery. Czyli istnieje możliwość naładowania akumulatorka "na krótko", czyli podłączenie samego akumulatorka pod ładowarkę , lub zasilacz z regulacją napięcia, ja tak robię jak brak mi ładowarki do telefony komórkowego.:D Tylko sprawdź , jakie jest oryginalne...
Chyba rozwiązałem problem :-) Rozmawiałem z kolegą, który ma sr250 i też miał problemy z regulatorem. Podesłał on mi regulator ze strony motelek.net czy coś takiego, wytrawilem płytkę, zakupilem elementy, zmontowałem i ku mojemu zdziwieniu ładowanie mi się podoba :-) na wolnych obrotach dalej jest pobór -2A, ale przy tylko lekkim przegazowaniu jest...
Tak, zmniejsza. Generalnie kiedy wartość napięcia na zaciskach akumulatora spadnie o pewną wartość jest on ponownie doładowywany. Zatem dojdzie do częstego i nie potrzebnego ładowania.
Podłączając zasilacz 24 V 0.55A i ustawiając mały (np. 0.1A) prąd ładowania (oczywiście w wersji zmodyfikowanej) na wejściu mam napięcie ok. 31V. Zwiększając prąd zmniejsza się napięcie wejściowe i przy maksymalnym prądzie 1.5A napięcie mam ok. 17.5V, które wzrasta wraz ze wzrostem napięcia na wyjściu i spadkiem prądu ładowania. Długo nie "trzymałem"...
Moim zdaniem prostownik działa jak najbardziej prawidłowo. Dawniej do utwardzania ołowiu na płytach używano antymonu miały wadę w postaci szybkiej utraty wody lecz i zaletę do pełnego naładowania potrzebowały napięcia max 14,4 ale już przy 13,8V pracowały prawidłowo. Teraz stosuje się wapń co zmniejsza utratę wody lecz utrudnia proces ładowania zwiększa...
Potrzebny akumulator dla zasilania i prostownik dla ładowania tego akumulatora . Od pojemności akumulatora będzie zależał czas nieprzerwanej pracy wzmacniacza . Wariant schematu na http://cdselectronics.com/kits/stereo%20... Napięcie zasilania może być w granicach 3 - 12V . Przy obniżeniu napięcia zmniejsza się wyjściowa moc .
Typowa ładowarka do Li-Ion ładuje za pomocą algorytmu CC/CV. Czyli najpierw stałym prądem do osiągnięcia napięcia 4,2V. Po osiągnięciu 4,2V napięcie to jest utrzymywane cały czas na tym poziomie a zmniejsza się prąd ładowania aż do osiągnięcia poziomu 10% - 5% wartości początkowej. Wtedy ładowarka kończy proces ładowania. Napięcie końcowe ładowania...
Witam Wiem że temat był poruszany bo czytałem ich kilka na elektrodzie jednak nadal nie jestem do końca przekonany. Sprawa wygląda tak czy sensowne jest wkładanie akumulatora o większej pojemności niż dedykowany. Sporo osób uważa że jeden rozruch zabierze tyle samo energii w akumulatorze 50Ah jak i w akumulatorze 100Ah (już pomijam że niektórzy piszą...
Ogólnie zauważyłem że szybkie ładowanie maksymalnym prądem i wyższym napięciem w początkowej fazie ładowania przez rok zmniejsza pojemność baterii o około 10-15 % zależnie od ilości cykli. Faktycznie masz rację że po 2 latach prawdopodobnie wymienię telefon na nowy, ale ten akurat chce dać komuś z rodziny, więc lepiej jak by bateria pozostała w lepszej...
Sprawdz przewody tj ten ktory idzie od akumulatora do rozrusznika nastepnie od rozrusznika do altrnatora oraz ten łączący silnik z masą samochodu. Warto tez sprawdzić czy nie ma luzu na srubie na alternatorze do której jest przykręcony przewod plusowy. Oczywiscie mogą być też szczotki ale je wymieniales więc zacznij od przewodów czasem są naderwane...
Napięciem się to reguluje, zmniejszając je. Po to są odczepy w trafo.
Ładowarka ładuje cały pakiet i ewetualnie zmniejsza prąd gdy teperatura pakietu przekroczy przeważnie 50 C. To BMS w baterii odcina prąd ładowania i jeśli jest taka opcją podaje tylko tzw prąd balansowania. Ładowarka ma tylko ograniczyć prąd do ustalonego poziomu i nie podać napięcia większego niż maxymalne napięcie dla całego pakietu czyli przeważnie...
Najlepszy akumulator do robota (ciężar/pojemności) to Lion, taki jaki jest używany do zasilania laptopów. Można kupić tanio baterie z uszkodzona elektroniką i wykorzystać ogniwa do zasilania robota. Jedno ogniwo ma pojemność od 1-2Ah i napięcie od 4.2V (pełne naładowanie) do 3,5V (pełne rozładowanie). pojemność 1Ah = 1000mAh oznacza, że można z tego...
Dziękuję wszystkim za pomoc i sprowadzenie mnie na ziemię. Na razie będzie ozdobą, a w przyszłości coś pokombinuję. Mam jeszcze pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Czy jak napięcie jest za wysokie, to regulator je obcina czy np. zmniejsza ale kosztem zwiększenia prądu?
Jestem w niezręcznej sytuacji dając "dobre rady" na odległość a równocześnie nie mając możliwości praktycznego sprawdzenia. Znam powyższy wpis z sąsiedniego forum pojazdów elektrycznych. Autor dopuszcza prawdopodobną sytuację, kiedy BMS jednej baterii przerwie obwód, i to na pewno się zdarzy podczas normalnej współpracy. Wystarczy, że podczas jazdy...
Ładujemy prądem ograniczonym do bezpiecznej wartości. Napięcie ładowania też musi zostać ograniczone do 1,5V na ogniwo. W końcowej fazie prąd stopniowo się zmniejsza.
O czym świadczy niski pobór prądu podczas ładowania nowego akumulatora, którego napięcie bez obciążenia wynosi 12.6V? Jeśli przeprowadzamy ładowanie w niskiej temperaturze, to jest to jak najbardziej typowy objaw. Elektrolit tego akumulatora w niskich temperaturach traci swoje właściwości i oprócz zmniejszenia pojemności akumulatora zmniejsza się "ruchliwość"...
Chcesz zobaczyć 15-letnie auto, gdzie na jałowych obrotach w upalne dni jest ledwo 13 V Współczynnik temperaturowy akumulatora kwasowego to -3mV/K - Kolega ma na myśli, że od kilkunastu lat alternatory zmniejszają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury i vice versa, choć moim zdaniem 13,0V to zbyt mało i coś jest z instalacją albo duże obciążenie...
Ograniczając jeszcze bardziej prąd jeszcze ograniczysz napięcie Końcowe będzie wystarczające - czytaj dalej. Już przy rezystancji 4,7 oma jest zbyt niskie aby prawidłowo naładować trzy ogniwa Bzdura. Końcowe napięcie prawidłowo naładowanych trzech ogniw to 4,2V na ogniwo czyli łącznie 12,6V Owszem. Czyli zasilacz musi dawać większe napięcie. Daje 15V...
Z tego co wiem wyładowanie do 10,50V grozi dla akumulatora zasiarczeniem. Nie mam prostownika z regulacją natężenia prądu a jest to prostownik elsin BNW 12/6 ma prąd skuteczny 4A szczyt 6A i ładuje od 40AH do 120AH Im większe wyładowanie to tym więcej pobiera a ja mogę tylko go ładować 3,5A żeby nie zaszkodzić max te 4A Nie chcę tworzyć nowego tematu...
Na starym akumulatorze nic dziwnego że napięcie wzrastało, taki aku nie przyjmuje prądu ładowania a więc napięcie na zaciskach będzie wysokie. Poza tym ładowanie w skuterze to nie to samo co alternator w samochodzie, że ładuje już przy obrotach biegu jałowego. W skuterze ładowanie wzrasta z obrotami a włączenie świateł dodatkowo zmniejsza prąd ładowania...
Po wył.zasilania, wyjmuję baterię i napięcie jest (więc nie BMS) i wynosi 32,1 V. Robisz podstawowy błąd i stąd mylące wnioski. Mierzysz napięcie w stanie bez obciążenia. Podczas jazdy obciążone ogniwa mają niższe napięcie i to właśnie wykrywa BMS. 300Wh to przypuszczalnie 10S4P. Być może któraś sekcja podczas obciążenia zmniejsza napięcie poniżej...
Zbyt wysoka temperatura zmniejsza trwałość akumulatora, dlatego przy szybkim ładowaniu konieczne jest jej ograniczanie; porządna ładowarka zmniejsza prąd, jak wykryje za wysoką temperaturę, ale ładuje nadal, a jak akumulator ostygnie, to znowu zwiększa prąd ładowania. Ładowanie NiCd poniżej 1h, lub NiMH poniżej 2h może zauważalnie zmniejszać trwałość....
Orientacyjnie, obciążenie transformatora o mocy kilkudziesięciu W mocą nominalną zmniejsza napięcie wtórne o 10%. Przy obciążeniu transformatora równym jego mocy nominalnej moc zasilacza będzie z 1.5-2 razy mniejsza. Bez kondensatora prąd wyprostowany = 90% prądu transformatora (bo 2√2/π=0.9). Z kondensatorem mniej - ładuje się impulsami,...
Nie zobaczysz tam większego napięcia. Z podłączonym akumulatorem. Nie ma szans. Za mała moc by można wymusić większe napięcie. No i gitara. Mostek z kondensatorem upchałem w obudowie silnika przy cewce. Puszczę plusa i mase do aku i po sprawie. Może sobie poradzi z ładowaniem. Jedyne czego się boję to przedniej lampy. Zasilana jest poprzez przetwornice...
Czy ładowanie od 0 do 100% będzie trwało 2h, przy stałym poborze mocy (oczywiście zakładając, że auto może "przyjąć" 50 kW, a nie np. 20 kW)? W teorii powinno trwać właśnie tyle. W praktyce będzie dłużej, ze względu na skończoną sprawność ładowarki oraz przyjęty algorytm ładowania (raczej stałą mocą się nie ładuje). Czy może ten pobór mocy z sieci...
Jak sam widzisz, są tam rezystory 62Ω, które scalony komparator dołącza za pośrednictwem tranzystora do "nadgorliwego" ogniwa. Tym sposobem zmniejsza prąd ładowania dla tej sekcji o ok. 70mA. To działanie zachodzi w pobliżu 4,2V, gdyż taka wartość napięcia zwykle jest przyjmowana za graniczną. Myślę, że warto obserwować symetrię napięć na wszystkich...
zmniejsza litera odkurzacz zmniejsza zmniejsza pasmo
instrukcja centrali paradox przetwornik impulsowy dźwięk jednej słuchawce lenovo
Monitor Acer AL1916W nie wyświetla obrazu Gdzie zdobyć część DHD Co1 230 V 1/240 do kawiarki Melitta M 808?