Podłącz akumulator do zasilacza Zwiększaj napięcie od 0V aby uzyskać prąd mniejszy niż 2A - będzie to napięcie większe od napięcia spoczynkowego akumulatora a mniejsze niż 14,4V. Ładuj Po jakimś czasie akumulator sam zacznie zmniejszac sobie prad Zwiększ napięcie po iluś godzinach tak aby nie przekraczać 2A oraz aby nie przekraczać 14,4V. Akumulator...
W miarę zwiększenia napięcia akumulatora prąd ładowania będzie zmniejszał się i po osiągnięciu ustalonego poziomu napięcia prąd będzie podtrzymywał się na poziomie prądu samo rozładowania akumulatora.
A w którym skuterze masz instalację 24V? Ładujesz zwykłym prostownikiem 12V (ale napięcie ładowania ma wyższe, zależnie od typu prostownika). Ładujemy prądem stałym, nie zmiennym. Zmniejszamy prąd ładowania do około 0.1C (dla skuterowego akumulatora to około 0,5A) przez około 10 godzin. Istnieje też ładowanie szybkie prądem 0.3C przez 3 godziny.
Aby skończyć ładowanie, potrzeba 4,5V a zacząć można już od 3,75V. Można zrobić takie zmniejszanie napięcia wejściowego w celu minimalizacji wydzielania ciepła, przez co można uzyskać na początku większy prąd.
jeśli wartość średnia napięcia na kondensatorze się obniża to zwiększa się napięcie na rezystorach lądujących a zmniejsza napięcie na rozładowujących. Ale tak właściwie dlaczego?
Z tym drugim można się "pobawić" chociaż szanse nie są duże. Na początek ładować większym napięciem ok 20 V. Prąd powinien powoli narastać w czasie kilkunastu godzin, wtedy napięcie sukcesywnie zmniejszamy. Ale nie każdy prostownik ma takie możliwości. No a później - odsiarczanie.
Nieco upraszczając ... Kluczowym elementem jest rezystor o regulowanej rezystancji włączony w szereg z akumulatorem. Układ ładowania mierzy napięcie na akumulatorze, prąd ładowania, temperaturę akumulatora i swoją temperaturę. Na podstawie tych parametrów zmienia odpowiednio wartość tego szeregowego rezystora. Gdy temperatura akumulatora jest poniżej...
Można dolać ,ale efekt marny Sam jesteś 'marny'. Wielokrotnie tak robiłem i ożywiłem już nie jeden akumulator. Generalnie akumulatory są przeładowywane, co im szkodzi i powoduje 'wysuszenie'. Odrobina wody na celę pomaga. Autorze, potem włącz je na ładowanie, ale pulsowe, czyli transformator tak na 18V-20V i dioda prostownicza oraz opornik ograniczający*,...
Do jakiego momentu rośnie napięcie na Li-ion, ładowałem mój do 4,5V i nic się nie działo, był całkowicie zimny. W najprostszym rozwiązaniu akumulatory Li-Ion ładuje się sukcesywne zmniejszając prąd aż do osiągnięcia określonego napięcia np. 4.2V. Dokładność pomiaru tego napięcia powinna być bardzo duża. Zwykle jest to +/-0.02V. Przekroczenie tego progu...
Tak naprawdę to ten układ reguluje napięcie podawane na akumulator. Stąd przy wzroście napięcia na ładowanym akumulatorze zmniejsza się różnica potencjałów prostownik - akumulator i zmniejsza się pobierany prąd. Bez głębokiej modyfikacji tego układu trudno będzie zapewnić ładowanie stałym prądem a nie jak teraz stałym napięciem.
Tak wszyscy mówią że 75% max jeśli chodzi o ładowanie, ja jakoś z moich doświadczeń nie stwierdziłem tego że 100% naładowania im szkodzi, ale to moje obserwacje. Co do ładowarki tak jak piszesz ładuje stałym prądem na początek a później stałym napięciem zmniejszając prąd. A jak ogniwa jakaś para jest nie sprawna to bateria zaczyna dość szybko się rozgrzewać...
Ale przecież elektrolit w akumulatorze ładowanym prostownikiem musi nieco pracować. (Nie ma chlupać, ale musi trochę szumieć) Jeśli ładuje napięciem ponad 16V to już bardzo małym natężeniem. W samochodzie pod alternatorem jest już nieco inaczej. No zobaczcie mój ma już te 9lat a 2-3 razy w roku ładowałem go do napięcia ponad 16V. Natężenie na koniec...
Dziecko-układ z termistorem działał tak, że w zimie zwiększał ładowanie. W lecie zmniejszał.
ale w przypadku kiedy napięcie baterii i napięcie zasilacza będą jednakowe Zawsze będzie działać. Po to się w zasilaczu ustawia wyższe napięcie aby ładować akumulator (rezystor 33R ogranicza prąd ładowania). Szczególnie w Twoim przypadku gdzie stosujesz przetwornice step down, takie rozwiązanie jest idealne. bateria jest ładowana oddzielnym zasilaczem...
Przy LFP float nie ma znaczenia, BMS i tak odetnie ładowanie akku po osiągnięci 100%. Zbyt małe napięcie może powodować niski prąd ładowania, falownik będzie zmniejszać obciążenie jak napięcie będzie zbliżone do napięcia magazynu.
Zbyt wysoka temperatura zmniejsza trwałość akumulatora, dlatego przy szybkim ładowaniu konieczne jest jej ograniczanie; porządna ładowarka zmniejsza prąd, jak wykryje za wysoką temperaturę, ale ładuje nadal, a jak akumulator ostygnie, to znowu zwiększa prąd ładowania. Ładowanie NiCd poniżej 1h, lub NiMH poniżej 2h może zauważalnie zmniejszać trwałość....
Raczej fakty ze jego ładowanie przysadzi napięcie z dzielnika. (czasie sample and hold tak mały prąd nie naładuje do końca kondka) A równolegle bo tak są widziane od strony wejścia ADC. Górny definiuje prąd ładowania, ale dolny go zmniejsza - mówiąc lakonicznie.
Proces ładowania można porównać do pompowania koła. Początkowo ciśnienie w kole jest małe, więc lekko się pompuje (Przy ładowaniu płynie duży prąd). Później ciśnienie wzrasta i już jest ciężej bo musimy pokonać ciśnienie w kole, tempo pompowania się zmniejsza (prąd ładowania się zmniejsza bo napięcie z prostownika musi pokonać zwiększające się napięcie...
Jeśli diody są w jednej obudowie, to mają wspólny radiator (i część drogi ciepła w obudowie) - prąd 10A przez jedną diodę jest dopuszczalny, jeśli tylko ta jedna dioda grzeje radiator. Zasilacz 3.5A nie jest taki zły do ładowania akumulatora samochodowego - w 22h mógłby naładować akumulator 60Ah. Trochę będzie gimnastyki ze zrobieniem ograniczenia prądu...
Zostaw baterie pod ładowarką mimo że świeci zielone. Powinna dawać 42V i pakiet powinien się wolno balansować. Przyszedł czas na nową baterię czy wystarczy wymienić ładowarkę Po 4 latach może się jej już coś działać ale ja bym rozebrał i zdiagnozował zamiast od razu wymieniać. ładowarkę?? przecież ładuje
To bateria trakcyjna i ona ładowana jest inaczej typowe akumulatory rozruchowego czy buforowe. W jednym cyklu ładowania, inaczej mówiąc w każdym, zawiera się etap odsiarczania, mieszania elektrolitu i wyrównania ogniw. Ładowarka ładuje zmniejszając się prądem do napięcia 2,7V na celę, a następnie go utrzymuje przez określony czas. Po ładowaniu każde...
Kolego, Jarek2004xd ! Próbować reanimować można tylko te akumulatory u których wysechł elektrolit( gel ). Akumulatory z wszystkimi innymi uszkodzeniami - na utylizację ! Po zdejmowaniu górnej przykrywki i ochronnych gumowych kapsli z każdą celi można wizualnie ocenić stan celi - w sprawnym akumulatorze tafli powinny być nawilżone . Przy wysychaniu elektrolitu...
Ja bym polecił kupić: -Driver LED step-down. Będzie on zmniejszał napięcie i będzie stabilne natężenie prądu. -Układ na komparatorze który będzie rozłączał ogniwo po przeroszeniu chyba 14V na akumulatorze. A tak na serio nic z tego raczej nie będzie. Ten akumulator będzie się ładował minimum 11 godzin.
Jakiś prosty układ "odcinający": przekaźnik NO z cewką na napięcie od 6 do 9V i niewielki prąd, do 40mA, szeregowo z cewką trzeba włączyć opornik, żeby zasilać ją z napięcia, jakie jest na wyjściu ładowarki; styki mają łączyć ładowarkę z akumulatorem; równolegle do cewki przekaźnika podłączyć TL431 - tak, by mógł ją zewrzeć; na wejście REF TL431 podać...
Witam, chciałbym zapytać czy akumulator AGM wraz z utratą pojemności powinien być ładowany niższym napięciem, czy ciągle tym samym? W karcie katalogowej mam podane, że akumulator o 100% pojemności powinien mieć napięcie na otwartych zaciskach 2,15V na celę czyli 12,9V. Przy pojemności 80% te napięcia wynoszą odpowiednio 2,09V i 12,5V. Podane napięcie...
Końcową wartość napięcia do jakiego naładuje ładowarka ustala U4 stosownie do wartości rezystorów R30, R23, R24 oraz R26. By precyzyjnie określić co i w którą stronę zmienić musiałbym widzieć ścieżki łączące w/w rezystory. Sądząc po wartościach to R30, R23, R24 połączone są równolegle. Niestety nie pasuje mi wartość R26 (jest słabo czytelna). Czynności...
Uzupełniając przedmówcę. Temp. otoczenia akumulatora ma ścisły związek z jego napięciem ładowania i oczywiście efektywnością całego procesu. Im niższą temp. otoczenia tym zwykle wyższe napięcie końcowe ładowania. Im wyższa temp. tym jest to napięcie niższe. Mówiąc obrazowo, wyższa temperatura zmniejsza zdolność do akceptowania ładunku przez ładowane...
Jeśli masz połączone LED i kondzik szeregowo, to dioda zmniejsza jasność świecenia proporcjonalnie do płynącego prądu ładującego kondzia. Jeśli podłączysz LED równolegle do kondzika to dioda będzie zmniejszała jasność świecenia proporcjonalnie do płynącego przez nią prądu rozładowywujacego kondensator... Czas ładowania i rozładowania kondensatora jest...
No to wiesz gdzie sobie ten pomiar możesz wsadzić. Czyli? Pomiar, zgodnie ze sztuką. Zaczynany od najwyższego zakresu, czyli 20A. Zakresy stopniowo zmniejszam (Rw się zmienia). Gdzie tu widzisz błąd? Proszę, wskaż go.
Ładowarka z LM317 ładuje do określonego napięcia - metoda CC-CV, dość prymitywna, ale dopóki nie staramy się o szybkie ładowanie powinna wystarczyć - nie przeładuje. Wadą jest to, że może w miarę szybko naładować do np. 80-90% pojemności, a potem zmniejsza prąd i coraz wolniej ładuje, i długo trzeba czekać na pełne naładowanie. MAX713 (czy 712) analizuje...
Po odłączeniu prostownika całkowicie naładowany akumulator może mieć około 13.2V, nie 14.4V; podczas ładowania prądem C/10 16.2V - ale opadanie napięcia od 14.4V do 13.2 trwa chyba z kilkadziesiąt sekund. Napięcie 14.4V jest zalecane do metody CCCV - ładowanie standardowym prądem do tego napięcia, a po jego osiągnięciu zmniejszanie prądu tak, żeby utrzymać...
Kolega, kryst16 ! Wymierzyj napięcie prostownika przy nie dużym prądzie obciążenia ( 0,1-0,2А). Jeśli napięcie na wyjściu prostownika przy czym będzie nie więcej 14,5-14,8V bez obaw podłaczaj akumulator do prostownika.W miarę ładowania akumulatora prąd będzie zmniejszał się, a kiedy napięcie akumulatora porówna się z napięciem prostownika prąd...
Ładowarka ładuje cały pakiet i ewetualnie zmniejsza prąd gdy teperatura pakietu przekroczy przeważnie 50 C. To BMS w baterii odcina prąd ładowania i jeśli jest taka opcją podaje tylko tzw prąd balansowania. Ładowarka ma tylko ograniczyć prąd do ustalonego poziomu i nie podać napięcia większego niż maxymalne napięcie dla całego pakietu czyli przeważnie...
Posiadam falownik SOFAR HYD 8KTL-3PH. Ostatnio mam problem z ładowaniem akumulatorów w moim magazynie energii. Nie zmieniałem oprogramowania, nie zmieniałem nic w instalacji. Mianowicie, falownik pokazuje poziom naładowania akumulatorów 100% (akumulatory mam AGM), a w rzeczywistości nie są tak naładowane. Po resetowaniu pokazuje raz 8%, raz 40%, raz...
Do tego zasilacz o napięciu wyjściowym 18V i prądzie 20A, wydaje się być odpowiedni jeśli info które przeczytałem w sieci jest prawdziwe. Czyli ogniwa ładujemy max prądem 1/10 pojemności bateri. Czytałeś o akumulatorach ołowiowych :) INR21700-40T ma w specyfikacji standardowe ładowanie 2A (0,5CA 180min) a parametry określali (rated charge) dla 6A (1,5CA...
witam naładuj dobrze akumulator następnie podłącz woltomierz zwiększając naprężenie blaszki sprężynującej regulatora napięcia zwiększasz ładowanie zaś luzując zmniejszasz
Zaryzykowałem ładować akumulator ładowarką od drona i chyba sprawuje się dobrze. Po podłączeniu ogniwa rozładowanego do ok. 2.9v ładowało o ok. 0,5v więcej niż miała bateria i potem stopniowo zmniejszało się napięcie ładowania aż w końcu ładowarka przestała ładować ogniwo bo osiągneło ok. 4,25v
Te rezystory co zaznaczone są na jednym ze zdjęć ograniczają od góry i od dołu częstotliwości błysków, którą można regulować potencjometrem. Zmieniając jeden z nich na mniejsza wartość spowoduje się przyspieszenie generatora taktującego kolejne błyski. Ponieważ nie widać wartości ani połączeń między nimi prościej be ryzyka uszkodzenia generatora zmienić...
Są w zasadzie 2 metody ładowania, wynikajace zresztą głównie z możliwosci realizacji technicznej: - ładowanie stałą wartością prądu, - ładowanie ze źródła o stałym napięciu. Pierwsza metoda zakłada ładowanie najwyższym dopuszczalnym dla danego typu prądem - z reguły jest to C/10 (czasami producent dopuszcza C/5 albo inną wartość), przez czas 14 godzin,...
Regulator jak jego nazwa wskazuje ma utrzymywać napięcie powiedzmy 14V na akumulatorze.Akumulator w tym wypadku nie przeładuje,prądnica na wolnych obrotach najczęściej nie ładuje,to przeładowanie nie grozi.Niebezpieczne byłoby ładowanie zaczynające się powiedzmy 14,8-15V wzwyż,to jest szkodliwe dla akumulatora.Napisałeś tak; Dodam że jak ręcznie zewrze...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
O czym świadczy niski pobór prądu podczas ładowania nowego akumulatora, którego napięcie bez obciążenia wynosi 12.6V? Jeśli przeprowadzamy ładowanie w niskiej temperaturze, to jest to jak najbardziej typowy objaw. Elektrolit tego akumulatora w niskich temperaturach traci swoje właściwości i oprócz zmniejszenia pojemności akumulatora zmniejsza się "ruchliwość"...
Nie za bardzo rozumiem cel zmniejszania wydajności prądowej wyjścia. Smartfon "weźmie" sobie tyle prądu ile potrzebuje, więcej nie. Zawsze możesz dać dwa gniazda USB i ładować dwa telefony jednocześnie. Każdy zewnętrzny układ regulacji prądu ( bez ingerencji w układ zasilacza) obniży ci napięcie wyjściowe i "nici" z ładowania. Zbędna też wydaje się...
chciałbym zmniejszyć jej pojemność Nie ładując jej do pełnego napięcia. Po co chcesz zmniejszać jej pojemność? A jeżeli to ogniwo to 18650, to z pewnością ma co najmniej 2-3 razy mniej od tych 6000 mAh, bo ta wartość to chyba z palca wyssana.
Prostownik automatyczny to działa na takiej zasadzie, że początkowo ładuje stałym prądem, a pod koniec zaczyna ładować stałym napięciem, czyli stopniowo zmniejsza prąd. To właśnie w zwykłym prostowniku (trafo+mostek) prąd jest w pewnym stopniu zależny od stopnia rozładowania akumulatora, a ładowanie odbywa się (w przybliżeniu) stałym napięciem.
Tak, zmniejsza. Generalnie kiedy wartość napięcia na zaciskach akumulatora spadnie o pewną wartość jest on ponownie doładowywany. Zatem dojdzie do częstego i nie potrzebnego ładowania.
Dość skomplikowaną metodę ładowania (nazywaną "burp") zaproponowała firma GalaxyPower: impuls ładujący (to chyba są sekundy), potem ułamek sekundy przerwy, pomiar napięcia, impuls rozładowujący (dużo krótszy od ładującego, ale większy prąd), następna przerwa, pomiar napięcia i decyzja, jaki ma być następny impuls ładujący (np. jeśli napięcie szybko...
Sprawdziłem ładowanie uszkodzonego kondensatora. Do 3,5V prąd sukcesywnie zmniejsza swoją wartość, następnie waha się w zakresie 200-240uA jednak napięcie pozostaje stałe lub zwiększa się bardzo powoli. To co uzyskałeś to krzywa polarograficzna elektrolitu superkondensatora. Ładunek w nim jest akumulowany przestrzennie a nie jak w klasycznych kondensatorach,...
Hej, W Twoim przypadku najlepsze byłoby zastosowanie przetwornicy podwyższajacej napięcie. Zakładając że masz połączone szeregowo trzy ogniwa otrzymujesz 3*0,56=1.68V. Rozładowane akumulatorki mają około 1V. Na początku róznica napięć wynosi ~0,6V. W miarę ładowania ta różnica się szybko zmniejsza i prąd ładowania również (pomijam jaki będzie początkowy...
Po zaniku prądu, czyli gdy na wykresie rośnie napięcie, widać szpilkę do około 35V. Wbrew temu, co chyba ?? twierdził Administrator, nie napisałem dotychczas, co jest obciążeniem, dodam więc może, że jest prawie czysto rezystancyjne. Więc szpilka jak przypuszczam wynika z indukcyjności przewodów. Ładuje ona pojemności przewodów i zaczynają się oscylacje....
dławik zmniejszać napiąć zmniejszać napiąć stałego zmniejszać napiąć transformator
lexia sterowniki interfejsu wsparcia toshiba układem chłodniczym
makita dga504 ładowarka samochodowa
Termopara w kuchence gazowej Amica, Indesit – płomień gaśnie po puszczeniu zaworu, diagnostyka Opel Vivaro 2018 1.6 CDTI – błąd 2097810/P20EE, AdBlue, SCR, czujnik NOx, aktualizacja ECU