Jak dla mnie coś mało informacji. Czy oba alternatory pracują na instalację samochodu w tym akumulator? Czy grzanie odbywa się cały czas? Generalnie zastosowanie dwóch alternatorów trochę pogarsza sprawność układu. W grę może wchodzić niedopasowanie parametrów urządzeń.
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym prądzie należy odłączyć ten gruby kabel od alternatora jeśli...
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Wreszcie znalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: "A teraz trochę praktyki z życia alternatora: jedziemy samochodem, jest wilgotno, zaparowała tylna szyba. Włączamy więc jej ogrzewanie, czyli odbiornik prądu, dość "ciężki" pod względem poboru, bo 150 watowy. Napięcie w sieci naszego auta trochę spada, co natychmiast jest rejestrowane przez elektroniczny...
Ale dostarczony do alternatora 1 kW nie daje 1 kW na wyjściu z alternatora !! Pomiaru momentu mozesz użyć przeciez do obliczenia mocy i zbudowania wykresu (tabeli ) podającej zależność prąd alternatora -> moc badanego silnika. Obawiam się tylko, że alternator rozsypie się przy obrotach jakie dają silniczki o których pewnie myślisz, trzeba chyba dać...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Alternator daje napięcie zmienne, do ładowania akumulatora potrzebne jest stałe; jak się zrobi prostownik na diodach, to będą dodatkowe straty (tak z 10%); proponuję użycie MOSFET-ów i zrobienie prostownika sterowanego, by je zmniejszyć. Czy alternator mając lepszy stosunek mocy do wymiarów nie ma gorszej sprawności?
Potrzebuję ładować akumulator 24V (dwa aku 12V połączone szeregowo) z alternatora. Alternator powinien być w miarę lekki i niedrogi, a więc zakup alternatora 24V od samochodu ciężarowego odpada. Z tego co wiem, na alternatorze 12V (14,4V), wyposażonym w regulator, po odłączeniu akumulatora napięcie rośnie w sposób niekontrolowany. A więc po wpięciu...
Te silniki w ogóle nie mają biegu jałowego. Mają stałe obroty ok 3000/min i same się regulują zależnie od obciążenia./tj dodają sobie gazu lub ujmują aby utrzymać te obroty/. Regulując cięgłami gazu można te obroty ustawić na inne . Te 3000 to obroty optymalne bo tam jest stały punkt zapłonu. Ja wyginałem cięgła aby obroty zmniejszyć. Alternator ma...
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
Za niskie obroty alternatora. Zmniejsz kolo pasowe na nim.
A tym samym zmniejszy się płaszczyzna opasania koła. Jaki zysk?
Spróbuj dać konda ok 10000uF tuż przy zasilaniu radia,powinna być róznica,jesli trochę się zmniejszy 'przydzwięk' to daj 2 takie kondy. pzdr
Oczywiście, planowałem jeszcze później wyciszyć drzwi i wzmacniacz dać do głośników, ale zmienię furę i tam zacznę się bawić. Narazie tylko subwoofer, wzmacniacz chciałem, przede wszystkim nowe żeby służyło kilka lat. Tylko boję że nie pociągnie tego alternator haha, ale jak coś to najwyżej trochę moc się zmniejszy
Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie. Zgadza się. W niektórych przypadkach jest tak jak mówisz czyli uzwojenie robi się przegrzane (czarne), w jeszcze innych zwarta dioda wybucha lub puchnie a jeszcze w innych przepala się uzwojenie w miejscu lutowania. Wydaje mi się, że nawet w przypadku przerwy na diodzie...
No z tym się nie zgodzę. Opór powietrza i tak jest. Wytwarza je głównie przód auta i szyba. Powietrze wpada na chłodnicę później na silnik. Więc zamiast wyhamowywać tą energię na obudowie silnika można ją wyhamować łopatami od wentylatora. Tak czy inaczej chciałbym spróbować włączyć się w jeden z wentylatorów, śmignąć gdzieś 100-tką i pomierzyć prądy....
A jak masz gainy ustawione? Może wystarczy trochę zmniejszyć
Podłącz sobie w trójkąt, jak na schemacie a). Będziesz musiał dodać trochę więcej gazu, ale będzie się lepiej spawać. Przy połączeniu w trójkąt zmniejszy się napięcie, a prąd max będzie 150A, ale napięcie można podnieść zwiększając obroty alternatora (dlatego będziesz musiał dodać gazu :wink:).
Sprzęgło jest po to aby zmniejszyć nierównomierność napędu alternatora przez silnik i ,,szarpanie"paska.
jesli zmniejszysz kolo alternatora to zwiekszy sie ladowanie na mniejszych obrotach bo alternator bedzie sie szybciej krecil . Obawiam sie ze bedzie to zabojstwo dla miedzy innymi lozysk kazdy alternator ma max obroty
Witam, pacjent to Corsa C 1.7 DTI (Isuzu), 2002 r. Objawy: gdy obciążenie alternatora się zmniejszy (wyłączenie świec żarowych w obecnym okresie) obroty silnika zaczynają delikatnie falować na biegu jałowym, oraz mruga delikatnie ale widocznie światło emitowane przez wszystkie żarówki, najbardziej te w kokpicie. Włączenie np klimatyzacji lub ogrzewania...
Starczy. To ciągnie w szczycie niecałe 20A przeciętnie przy pełnej mocy około 15A. Ja trochę zmniejszysz głośność to poniżej 10A więc nawet na max weźmie tyle co dmuchawa w samochodzie.
A może by tak jak zasugerował viper555 zmniejszyć koło na alternatorze? Czy szukać głębiej?
Najprostsze rozwiązanie to przekaźnik, cewka wpięta pomiędzy D+ alternatora (zacisk kontrolki) a masę. Styki przekaźnika zwierają + akumulatora rozruchowego z pomocniczym w momencie gdy alternator ładuje. Jak obawiasz się o akumulator żelowy, to w obwód włącz jeszcze diodę, zmniejszy napięcie ładowania o 0,7V
mam aku 70ah i taki sam alternator i przy sluchaniu na max uszkodzilem alternator a mam naa dodatek do tego kondensator dietz 1F oczywiscie to sie tyczy tylko nocy kiedy sluchalem na max i na wlaczonych swiatlach alternator poprostu nie wyrabial a wzmak za duzo ciagnal w dzien nie masz sie czego bac ale w nocy jak zaczynaja ci przygasac swiatla to radze...
Twój napęd prądu stałego, nie spełni Twoich oczekiwań. Pytasz o wartość napęcia silnika, dla uzyskania obrotów rzędu 1000obr/min. Silniki obcowzbudne prądu stałego, przy stałej (np. znamionowej) wartości prądu wzbudzenia, wykazują proporcjonalną zależność obrotów od napięcia zasilania twornika, a więc (w przybliżeniu) jeśli chcesz pracować przy 1/3...
Tak, alternator też (przepalony kondensator) Napewno masa RCA na radiu jest ok? Zakłócenie zmniejszy podłaczenie 1 końca przewodu do obudowy radia, a 2 końca do masy wzmacniacza Nadal też obstawiam nie najlepiej położone przewody sygnałowe
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora.
Przy ograniczonej wydajności alternatora można dać mniejszej mocy żarówki. Są dostępne Chińskie żarówki H3 o mocy 10 i 25W. Co znacznie zmniejszy pobór prądu przy niezbyt dużej utracie jasności w stosunku do pełnej mocy 55W.
Podłączysz i będzie działać aczkolwiek nie długo to jest raz żywotność akumulatora również się zmniejszy.Akumulator w samochodzie jest potrzebny tylko przy rozruchu i to wtedy z niego pobierany jest prąd a przy włączonym silniku resztę robi alternator.Wiec przydałby się porządny prostownik ale pobór prądu jest duży wiec jak to wpłynie na prostownik...
To w takim razie skąd takie napięcie i jak je zmniejszyć ?
Więc te obroty 2600 które kolega podał w zupełności wystarczą do tego aby alternator spełniał swoje zadanie i 'podawał" prąd który w tym momencie potrzebuje akumulator razem z UPS'em Dlaczego nie chcesz dać paska klinowego i kół pasowych. Pisałeś moce są wystarczające. Trochę skomplikuje to układ, ale mógłbyś zmniejszyć wymiary całości dając alternator...
Dzięki za odpowiedź. Nie mam wiatraka tylko koło wodne. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Przekładnia daje na alternator 1500 z kawałkiem. Nawet to ładuje akumulator. Z ups-a raczej nie zrezygnuje, on ma sinusa czystego. Taka przetwornica to sporo kasy. Mam silnik 1kW, 3f. Czytam jak go przerobić na prądnice. Pewnie zmniejszy...
Tak i zmniejszyć moc :P Alternator ma 0,6-1kW , jak mu wstawisz silnik 1kW i jeszcze zrobisz przekładnie to to stanie w miejscu. Chociaż sam akumulator tyle nie weźmie, musiał by być wyjechany na amen i jakiś wielki ponad 100Ah. Przekładnia nie zmienia mocy!! Zmianie ulega moment.
Redukcja SEM nastąpi również gdy podłączysz do ogniwa żarówkę. Jak będzie to żarówka o małej rezystancji to SEM bardzo się zmniejszy. Stabilizator magnetyczny w tym przypadku nie będzie działał. Zapominasz o ruchu magnesów nad biegunami z uzwojeniem. Szczelina będzie zmieniała swoją wielkość a tym samym reluktancję obwodu. W motocyklu stosowane są alternatory...
Owszem, jeżeli kondensator będzie bezpośrednio podłączony do akumulatora, to zmniejszy spadki napięcia. Będzie to zauważalne, jeżeli samochód ma rozbudowaną instalację i słaby akumulator. Kondensator powinien również ułatwić uruchomienie silnika zimą, zanim zacznie działać alternator.
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
No fakt jest to termisor kiedy sie go pogrzeje to rezystancja maleje a kiedy sie chłodzi to rosnie wiec chyba trzeba zwiększyć rezystancje aby podnieść ładowanie albo może lepiej z ta dioda zrobić i ja wlutować tylko na allegro sa te BAT 85 a tak myśle skąd by taka wylutować mam trochę złomu elektronicznego Jesli ładowanie bedzie 14,2 to klikne hehehe:D...
No ofiarą, bo taki pojazd u mnie stoi. A ja jestem otwarty na każdą propozycję, która nie wymaga wywalenia tylnych siedzeń i znacząco nie zmniejszy pojemności i tak malutkiego już bagażnika. A tak jak pisałem na początku, chodzi mi głównie o wysoką głośność i nie charczący, odczuwalny bass. Dodano po 7 Więc jeśli macie propozycje do alternatora, akumulatora,...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Nic na to nie poradzisz... Może znajdzie się rada. Na moment (obroty) wzbudzenia ma wpływ magnetyzm szczątkowy rdzenia wirnika. Jest więc szansa że po pewnym czasie problem się zmniejszy. Ma też wpływ prąd kontrolki ładowania. Jeśli zmieści się w to gniazdo żarówka o nieco większej mocy to warto spróbować. (Nie stosować LED-ów).
Rozumiem więc, że oryginalny aku BOSCH po prostu był lepiej wykonany i dlatego nie wydawał takiego dźwięku? A.Gieronimo Mówisz, że akumulator wyładowany - jakie powinien mieć prawidłowe wartości? Czy wymiana akumulatora na nowy może zmniejszyć obciążenie alternatora, a co za tym idzie ten świst? Wojtek(KeFir), Dziękuję CI za opinie - rolki są nowe,...
Załóżmy że masz diody na 3,4V, 20mA. 24V/3,4V=7,06 Łączysz 7 diod szeregowo wtedy opór rezystora liczysz: (24V-(7*3,4V))/0,020A = 10ohm Teraz na rezystorze tracisz 0,2V zamiast 21V :D Jeżeli ten napis jest np. w samochodzie ciężarowym to uwzględnij napięcie z alternatora.
Sprawa jest taka że akurat mam druga puszke sterująca(jest dobra) i zamieniłem ją.Po tym zabiegu głośność tego odgłosu od alternatora zmniejszyła się tzn dalej to słychać ale już zdecydowanie ciszej(jak silnik jest zimny to jest dosyć głośno, ale wraz ze wzrostem temp. silnika jest ciszej).Wychodzi na to że to może radyjko, tylko co??
Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Tylko jaki jest cel tego eksperymentu, przecież ze źródłem zewnętrznym nie da się jechać, bo kabel trzyma. Chcę sprawdzić jak w momencie podłączenia na biegu jałowym podskoczą obroty, jak ecu ograniczy obroty silnika i o ile zmniejszy się zużycie paliwa w ruchu miejskim....
najprościej to naprawić alternator żeby ładował dobrze
miałbym jeszcze takie małe pytanko czy jak poluzuje korek z zbiorniczka wyrównawczego to zmniejszy się ćisnienie (wręcz brak), bo tak zrobiłem i jakby mniej ciekła.Kupiłem już pompę firmy airtex jutro ma przyjśc mechanik zrobię zdjęcia tego koła pasowego zdjętego( o co mi chodziło)
Witam, Biorąc pod uwagę, że to "dizel", to przy ok. 1500obr/min konkretnie rzuca gablotą, która wpada w swoisty rezonans drżąc z częstotliwością f1 = 16,1646Hz (to proste i wynika ze wzoru: f1 = [masa fury z kierowcą] / [długość ramy + średnica kierownicy] * przyspieszenie ziemskie * sinus logarytm naturalny z 1500obr/min i wszystko do sześcianu). Idąc...
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
13,5-14,4V (tyle mam w zapalniczce przy pracującym silniku) ...i dokładnie tyle ma być w instalacji sprawnego samochodu. Napięcie poniżej 13,3V świadczy o uszkodzeniu alternatora lub akumulatora.
Raczej na 12V powinieneś testować Chyba raczej na 14 :p Podczas jazdy będzie tyle ile da alternator, czyli ok 14V.
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Ciekawy regulator nabyłeś. z twego opisu zrozumiałem, że reguluje zarówno 12 V jak i 24 V. Chyba coś nie zgadza się. Ponadto nie wiemy z jakim alternatorem mamy do czynienia. Rozumiem jednak, że instalacja w tej maszynie to 24 V i takiego regulatora należy się spodziewać bowiem dość dawno zrezygnowano z rozwiązań przełączania akumulatorów na czas rozruchu....
10hp (at) 24V załóżmy że miałbyś 5hp(at)12V to daje 3.75kW, czyli prąd 306A pomijając problem okablowania, zabezpieczenia i sterowania - alternator musiałby dawać 900A ile ma twój? jedyna opcja to zastosowanie silnika 230V i przetwornica napięcia (impulsowe mają całkiem sensowne sprawności) - zmniejszy to prądy 20x choć nadal cały projekt nie ma wielkich...
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony
dzięki. A może wykorzystać regulator z samochodu i wpiąć przed nim (równolegle do alternatora), albo wykorzystać taki samochodowy, za 30zł i wtedy wpiąć się w zapalniczkę. Ogólnie regulacja napięcia poniżej 14,5V nie powinna być trudna, zastanawia mnie jeszcze, czy jak zostawię na kilka miesięcy takie autko z panelem, który będzie podawał cały czas...
I drugie pytanie : czy ktoś mierzył zachowanie stabilizatorów 7812 w warunkach samochodowych . Chodzi o minimalizowanie zmian napięcia od np. 10,5 v z akumulatora do 14,7 alternatora które może być obniżone do 12v przez ten stabilizator . Jest wtedy możliwość zasilania ledów przez opornik z minimalizowaniem różnicy świecenia . Na jakimś forum samochodowym...
Więc spokojnie możesz zostawić większe koło. Nic złego się nie stanie. A jeśli już chcesz zmniejszyć przełożenie, to szukaj większego na alternator. Ale raczej niepotrzebnie. Ile będziesz kręcił silnik na wysokich obrotach? PS. ten alternator ty rozkręcałeś, czy nabyłeś taki rozebrany?
A ja zapytam: Po co ci to? Aaaaa, żeby odpalić. I co dalej? Dalej otworzy się zawór na obieg z silnika i zimny płyn błyskawicznie ostudzi parownik, sterownik zamknie obieg z silnika, podgrzewacz dogrzeje, otworzy obieg z silnika, znowu ostudzi parownik i ciekawe ile razy to się zdarzy i czy w jakimś momencie parownik nie zamarznie. Jeśli już koniecznie...
Ten opór szczotek w czasie pracy również wydawał Mi się za duży . Jeśli warunkiem wzbudzenia jest tylko podanie napięcia do szczotek przez żarówkę to przyczyna musi być uszkodzenie : 1.stator (w normie) 2.rotor (w normie ) 3.szczotki ( brak danych na temat długości minimalnej) 4.sprężyny szczotek (brak danych) A co do sprawdzenia to chyba nie ma różnicy...
Najprostsza definicja: czarna dziura to taki obiekt, z którego powierzchni nawet światło nie może uciec, bo tak silna jest jego grawitacja. Ale to nie odróżnia czarnej dziury od gravastaru. One mają dużo cech wspólnych. Różnią się zjawiskami kwantowymi na horyzoncie. Dla obu ten horyzont ma określone położenie (nie tak, jak horyzont na Ziemi, który...
To nie jest do końca tak... Po pierwsze e 4 i e20 i dadzą spokój. Po 2 gie w Polsce mało który policjant patrzy na barwę światła oraz na wyżłobienia w reflektorze. I jeździ pełno anglików. Więc zestaw lamp w pełni zgodnych z przepisami kosztuje ok 140pln Z allegro za 20pln kupi. Po za tym nie bardzo rozumie w czym ma to pomóc ??? Zmniejszyć obciążenie...
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
Na zakłócenia nie pomogą żadne filtry,należy odkłócić źródło zakłóceń w pojeździe ( alternator itd )
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
A alternator tez ładuje akumulator, dlatego tez ci się wylewa w samochodzie. Dodano po 39 To znaczy może i jest, ale wyleci ci z elektrolitem i zmniejszy się stężenie.
Problem jest dość nietypowy aczkolwiek natrafiłem w sieci na kilka osób z podobnymi objawami(co ciekawe wszystkie w Banditach rocznik 2004-2005). Rzecz w tym, że w moim motocyklu podczas pracy na wolnych obrotach ok 1200/min alternator wykazuje duże tętnienia (mierzone testerem akumulatorów), zwykły woltomierz też pływa ok +/- 0,7V. Objawia się to rytmicznym...
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
Jednak Viper ma rację - w przypadku przerwy jednej z trzech diod wzbudzenia na regulator idzie zmniejszone napięcie i wtedy alternator słusznie podbija go do np.16 V. ALE WTEDY ŚWIECI KONTROLKA.
Witam. Odnośne przekaźnika to pomiędzy wyjściem alternatora i masą podczas pracy występuje napięcie równe 1/2 napięcia wyjściowego, czyli ok. 7V dla alternatora 12V. Większość nowych przekaźników powinno zamknąć styki ale nie jest to na 100% pewne. Można w razie nie zwierania się styków pokombinować z odpowiednim podgięciem styku ruchomego przekaźnika...
... na pare sekund jebni*cia starczy z zapasu. Raczej: na parę milisekund ... Aby pociągnąć prąd I=100A przez 1 sekunde przy "przysiadnięciu" napięcia o ΔU=1V potrzebujesz kondensatora o pojemności C=100 Faradów. To jest FIZYKA (definicja pojemności kondensatora): C = Q/ΔU; ładunek Q = I*t, jednostką jest Kulomb = amperosekunda; czas pobierania...
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Szanowni członkowie. Mam następujący problem. Po wymianie podświetlenia konsoli nawiewu oraz zapalniczek po kilku tygodniach od razu przepalają się jedna lub dwie sztuki. Alternator jest sprawny, napięcie klasyczne 12v-13,5v pod czas pracy silnika. To samo dotyczy zamienników ledowych, obojętnie czy bardziej markowych lub mniej. Gdzieś czytałem temat,...
ten jest 120A wg numerów zastępuje mój Valeo tylko odległość od stopki do środka osi jest większa niż w poniższym http://www.bosch-automotive-catalog.com/...
już wtedy mimo niewielkiego prądu akumulator konkretnie gazuje I taki objaw powinien decydować o zakończeniu ładowania. Jeszcze sprawdzić areometrem gęstość i nie przejmować sie czy prostownik ładował napięciem 14,4 czy 16,2 V. Pojęcie naładowania do 80 % czy 100 % pojemności , praktycznie przy sprawnym alternatorze też nie jest tak bardzo istotne.
Chcesz pomocy i jeszcze kasujesz za to punkty? Śmiesz żartować! Zmniejsz zdjęcie lub podaj linka.
mozna by zmniejszyc kolko na alternatorze ale to da spadek mozcy bo bedzimy niepotrzebnie krecic alternatorem dziwnie to zabrzmi ale do tego silinka zakladalbym raczej wieksze kolo na alternator, dlaczego, otoz z tego co wiem, gdy silink osiagnie ok 5500rpm spada wydajnosc wentyaltora poniewaz zaczyna on "mielic powietrze" zamiast wydmuchiwac je na...
Witam,problem podobny do wielu poprzednich wątków.ale nie znalazłem w nich odpowiedzi.Słychać w radiu przede wszystkim komputer ale i szyby,lusterka też.Nie słychać alternatora,pompy.zastosowałem filtr z monitora,zmniejszyły się zakłócenia z szyb i lusterek,wycieraczek ale to nie są uciążliwe zakłócenia bo przecież nie wachluje się non stop lusterkami.po...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Generator nie posiada wzbudzenia, nie działa na zasadzie alternatora. Posiada magnesy stałe i regulować moge jedynie obrotami silnika ( ma wbudowany silnik krokowy na gaźniku , ale taka regulacja jest zbyt powolna i nie precyzyjna). Dlatego myślałem nad żródłem prądowym. Napięcie na akumulatorach bedzie monitorowane tak czy inaczej i jak osiagnie nominalne...
Miałem podobny problem w moim AUDI A4. Przyczyną był padający AKU. Na początku objawy były takie jak u Ciebie. Jeżdże podobnie jak ty odcinki ok 10 km, czasem jakas trasa 100-150km. Auto postawione na jeden dzień bez odpalania na drugi dzień nie paliło( nie kręcił alternator, kontrolki gasły) Po doładowaniu AKU było OK ale potem auto stało 2 dni nie...
Napięcie byli 15.20V i pokazywał błąd ładowanie altek kupiony w serwisie Ford ,akumulator był podłączony ale silnik nie pracował ,ściągnąłem wtyczek z alternatora przedmuchalem powietrzem założyłem wtyczkę spowrotem ,odpaliłem auto błąd zniknął ,ładowanie zmniejszyło się do 14.80V Chciałem się przejechać ale nie da się biegu włożyć to Ford Mondeo MK5...
... z dokładnością do tarcia na łożyskach (np. wału, zamocowania alternatora) - waga wskaże siłę zmniejszoną o to tarcie. Określanie mocy poprzez pomiar prądu alternatora pominie opory w alternatorze (tarcie, prądy wirowe), więc chyba będzie dużo gorsze od pomiaru siły. Chyba nie znajdzie się nic lepszego, niż zastosować tu jakąś wagę elektroniczną.
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad. 1. Gdyby tak było tzn. za duży prąd czerpany z alternatora - wóz nie odpaliłby...
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Kiedyś na alledrogo bywały gotowe takie moduły. Ogólnie jeśli chodzi o wykonanie tego w domu to do włączenia świateł łatwiej będzie wykorzystać sygnał z czujnika ciśnienia oleju lub alternatora. Aby zmniejszyć jasnośc świateł wypadało by wykorzystać modulację PWM gdyż na oporniku wydzieli się tyle ciepła że można by nim dogrzać w zimie wnętrze pojazdu....
Witam! Jestem użytkownikiem maluszka z 78 roku (posiada prądnicę zamiast alternatora).Wymieniłem ostatnio akumulator na nowy, zmniejszyłem koła od paska klinowego na prądnicy żeby zwiększyć ładowanie i nadal coś się dzieje. Po kilku dniach akumulator trzeba ponownie ładować. Wymieniłem regulator napięcia. Może to coś da nie wiem. Co ewentualnie mógłbym...
Może lepiej zmodyfikować schemat z #1, tylko zastanowić się, czy nie lepiej włączać NE555 od strony plusa tranzystorem PNP (BC327, jeśli prąd przekaźnika będzie ponad 30mA), sterowanym przez tranzystor NPN (BC557). To przede wszystkim pozwoliłoby nie mieć napięcia względem masy auta, kiedy układ jest wyłączony. Ale na razie przedstawię to tak, jak jest...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
To jest nierealne. Niema szans aby tam pojawiło się 0,0 V. Przecież to oczywista oczywistość że od Euro4 gro samochodów spełniających tą normę odłącza ładowanie gdy wykryje wciśnięte sprzęgło. Ma to zmniejszyć obciążenie i emisję gdy przy7spieszasz ale na początku działało to tylko na sygnał pedału sprzęgła. Ja bym zmierzył tętnienia, najlepiej oscyloskopem,...
Na wartość napięcia na wyjściu alternatora mają wpływ dwie wartości obroty ( w pewnym sensie ilość biegunów ) i pole magnetyczne wytwarzane przez wzbudzenie. Celowo napisałem że ilość biegunów w pewnym sensie bo ilości biegunów niema jak zmienić a to z prostego powodu . Stojan musi być dopasowany ( ilość biegunów ) do wirnika ( ilość biegunów ) , chodzi...
alternator mam z ciezarowki te maja nizsze obroty. chce zrezygnowac z uzwojenia wzbudzania by zmniejszyc opory wewnetrzne. tak sadze. licze ze zakres pracy. czyli prad jaki wytworzy bedzie sie wachal od x do 36v zamiezam to ograniczyc jeszcze niewiem czym.jakim ukladem do 12v. jesli obroty beda za niskie mysle o jakiejs przekladni. naped paskiem. moze...
Ok ćwiczysz a energia , którą wytwarzasz idzie w "powietrze" , jak już wcześniej wspomniano dynamo takie tradycyjne na kole jest porażką bo ma znikomą sprawność, alternator samochodowy wbrew pozorom też jest beznadziejne, wymaga konkretnych obrotów i mimo dużej wydajności też ma małą sprawność, pracuje z silnikami rzędu dziesiątek KW i jego konstrukcja...
Jak zamierzasz kontrolować ładowanie tego akumulatora - bo to żelowy jest? - napięcie z alternatora to ok. 14,4V, pomniejszone nawet o spadek na diodzie to ok. 14V, ale bez kontroli prądu ładowania. Tu należałoby zastosować raczej diodę zwykłą krzemową, a nie Schottky. Ale wtedy spory spadek napięcia w czasie normalnej pracy radia to ok. 1V, co zmniejszy...
Dałem 5 punktów za ściągnięcie bo w PDF-ie są wyczerpująco opisane wszystkie zasady prowadzenia okablowania, łącznie ze wzorami na obliczanie przekrojów kabli, itp. To dość cenny materiał nawet dla wielu firm, które jak widac w praktyce, świadczą usługi nie mając zbyt dużego pojęcia o Car Audio :-) A jako, że za wiedze trzeba płacić ... :-) Pozdrawiam...
Witam kolego jeśli możesz to na próbę odłącz alternator i sprawdź czy pobór się zmniejszył.
zmniejszy pendrive zmniejszy rezystancja zmniejszy pompa
numer karty sieciowej volvo silnika napięcie biegu jałowego
obniżenie napięcia rezystorem grzałka nadprodukcja
Automatyczne włączanie LG Smart TV - przyczyny i rozwiązania Parametry TS głośnika B&C 15PS100-4 4Ohm