Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
A jak jeden odłaczysz to moc wraca? Napewno dwa alternaotry stawiają większy opór niż jeden większy.
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
W dalszym ciągu jednak uważam że napięcie 20V nie pojawi się przy odłączeniu akumulatora, Tu nie chodzi o to że się pojawi a o to że w pewnych okolicznościach może się pojawić. Najbardziej sprzyjające to rozładowany ale sprawny aku, powolny regulator napięcia i odłączenie aku tuż po starcie silnika. Z tego powodu odradza się odłączanie kabli rozruchowych...
Oczywiście, planowałem jeszcze później wyciszyć drzwi i wzmacniacz dać do głośników, ale zmienię furę i tam zacznę się bawić. Narazie tylko subwoofer, wzmacniacz chciałem, przede wszystkim nowe żeby służyło kilka lat. Tylko boję że nie pociągnie tego alternator haha, ale jak coś to najwyżej trochę moc się zmniejszy
A ja zapytam: Po co ci to? Aaaaa, żeby odpalić. I co dalej? Dalej otworzy się zawór na obieg z silnika i zimny płyn błyskawicznie ostudzi parownik, sterownik zamknie obieg z silnika, podgrzewacz dogrzeje, otworzy obieg z silnika, znowu ostudzi parownik i ciekawe ile razy to się zdarzy i czy w jakimś momencie parownik nie zamarznie. Jeśli już koniecznie...
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem. Poloneza na szrocie nie uświadczysz ale można dowolny inny tani. Ja kupowałem z opla astry ładowanie mam 14,5V niezależnie czy na światłach czy bez. Musiałem...
Witam wszystkich, kope lat! Mam Volkswagena Multivan T5.1 (po lifcie) z zainstalowanym webasto, z którego mam zamiar korzystać czasami wiele godzin, a nawet całą noc (jakby co mam w środku czujniki dymu, CO, CO2 i innych parametrów jakości powietrza). Mam obecnie jeden akumulator rozruchowy i nie jest on w stanie zasilać dmuchawy przez cały ten czas....
Szanowni członkowie. Mam następujący problem. Po wymianie podświetlenia konsoli nawiewu oraz zapalniczek po kilku tygodniach od razu przepalają się jedna lub dwie sztuki. Alternator jest sprawny, napięcie klasyczne 12v-13,5v pod czas pracy silnika. To samo dotyczy zamienników ledowych, obojętnie czy bardziej markowych lub mniej. Gdzieś czytałem temat,...
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym prądzie należy odłączyć ten gruby kabel od alternatora jeśli...
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
Ale dostarczony do alternatora 1 kW nie daje 1 kW na wyjściu z alternatora !! Pomiaru momentu mozesz użyć przeciez do obliczenia mocy i zbudowania wykresu (tabeli ) podającej zależność prąd alternatora -> moc badanego silnika. Obawiam się tylko, że alternator rozsypie się przy obrotach jakie dają silniczki o których pewnie myślisz, trzeba chyba dać...
Dzięki za odpowiedź. Nie mam wiatraka tylko koło wodne. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Przekładnia daje na alternator 1500 z kawałkiem. Nawet to ładuje akumulator. Z ups-a raczej nie zrezygnuje, on ma sinusa czystego. Taka przetwornica to sporo kasy. Mam silnik 1kW, 3f. Czytam jak go przerobić na prądnice. Pewnie zmniejszy...
Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Tylko jaki jest cel tego eksperymentu, przecież ze źródłem zewnętrznym nie da się jechać, bo kabel trzyma. Chcę sprawdzić jak w momencie podłączenia na biegu jałowym podskoczą obroty, jak ecu ograniczy obroty silnika i o ile zmniejszy się zużycie paliwa w ruchu miejskim....
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
A alternator tez ładuje akumulator, dlatego tez ci się wylewa w samochodzie. Dodano po 39 To znaczy może i jest, ale wyleci ci z elektrolitem i zmniejszy się stężenie.
Na wartość napięcia na wyjściu alternatora mają wpływ dwie wartości obroty ( w pewnym sensie ilość biegunów ) i pole magnetyczne wytwarzane przez wzbudzenie. Celowo napisałem że ilość biegunów w pewnym sensie bo ilości biegunów niema jak zmienić a to z prostego powodu . Stojan musi być dopasowany ( ilość biegunów ) do wirnika ( ilość biegunów ) , chodzi...
No z tym się nie zgodzę. Opór powietrza i tak jest. Wytwarza je głównie przód auta i szyba. Powietrze wpada na chłodnicę później na silnik. Więc zamiast wyhamowywać tą energię na obudowie silnika można ją wyhamować łopatami od wentylatora. Tak czy inaczej chciałbym spróbować włączyć się w jeden z wentylatorów, śmignąć gdzieś 100-tką i pomierzyć prądy....
Najprostsze rozwiązanie to przekaźnik, cewka wpięta pomiędzy D+ alternatora (zacisk kontrolki) a masę. Styki przekaźnika zwierają + akumulatora rozruchowego z pomocniczym w momencie gdy alternator ładuje. Jak obawiasz się o akumulator żelowy, to w obwód włącz jeszcze diodę, zmniejszy napięcie ładowania o 0,7V
Władysław C : robiłem kiedyś z kolegą przeróbkę alternatora z PF125p, który miał pracować jako awaryjna prądnica napędzana ręczną korbą. Przy obrotach ok 200/min.(3-5 obr./s) dawał 12V. Niestety nie pamiętam szczegółów uzwojenia stojana, ale na pewno było trójfazowe. Istotne były dwie zmiany – nietypowy wirnik z magnesami stałymi i uzwojeniem...
Witam, pacjent to Corsa C 1.7 DTI (Isuzu), 2002 r. Objawy: gdy obciążenie alternatora się zmniejszy (wyłączenie świec żarowych w obecnym okresie) obroty silnika zaczynają delikatnie falować na biegu jałowym, oraz mruga delikatnie ale widocznie światło emitowane przez wszystkie żarówki, najbardziej te w kokpicie. Włączenie np klimatyzacji lub ogrzewania...
Tak, alternator też (przepalony kondensator) Napewno masa RCA na radiu jest ok? Zakłócenie zmniejszy podłaczenie 1 końca przewodu do obudowy radia, a 2 końca do masy wzmacniacza Nadal też obstawiam nie najlepiej położone przewody sygnałowe
... na pare sekund jebni*cia starczy z zapasu. Raczej: na parę milisekund ... Aby pociągnąć prąd I=100A przez 1 sekunde przy "przysiadnięciu" napięcia o ΔU=1V potrzebujesz kondensatora o pojemności C=100 Faradów. To jest FIZYKA (definicja pojemności kondensatora): C = Q/ΔU; ładunek Q = I*t, jednostką jest Kulomb = amperosekunda; czas pobierania...
Witam. Odnośne przekaźnika to pomiędzy wyjściem alternatora i masą podczas pracy występuje napięcie równe 1/2 napięcia wyjściowego, czyli ok. 7V dla alternatora 12V. Większość nowych przekaźników powinno zamknąć styki ale nie jest to na 100% pewne. Można w razie nie zwierania się styków pokombinować z odpowiednim podgięciem styku ruchomego przekaźnika...
Proponuję zobaczyć na oferty firmy VOLT POLSKA, są to jedne z najlepszych przetwornic. Do odkurzacza, czyli silnika indukcyjnego innymi słowy będziesz musiał zakupić pełny sinus, nie modyfikowany, bo inaczej odkurzacz nie ruszy. Przy 1800W musisz liczyć moc rozruchową przynajmniej 2-3 razy większą, a więc przetwornica minimum 2kW z momentem rozruchowym...
10hp (at) 24V załóżmy że miałbyś 5hp(at)12V to daje 3.75kW, czyli prąd 306A pomijając problem okablowania, zabezpieczenia i sterowania - alternator musiałby dawać 900A ile ma twój? jedyna opcja to zastosowanie silnika 230V i przetwornica napięcia (impulsowe mają całkiem sensowne sprawności) - zmniejszy to prądy 20x choć nadal cały projekt nie ma wielkich...
ten jest 120A wg numerów zastępuje mój Valeo tylko odległość od stopki do środka osi jest większa niż w poniższym http://www.bosch-automotive-catalog.com/...
Napisałem już wszystko wiec nie wiem o co CI chodzi? Ok jeszcze raz. Akumulator 45Ah, alternator seryjny ok 60A, kable 50mm Dietza, CARPOWER POWER 1/1000D, sub RE Audio SX15D2. Przy głośniejszym słuchaniu światła przygasają, silnik schodzi z obrotów więc napięcie spada. Czy 2gi akumulator zmniejszy spadki napięć w całej instalacji? Czy umieszczenie...
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze 30 sekund - tak przynajmniej wynika z doświadczeń różnych ludzi (polecam...
A więc trzeba by zrobić układ oparty na LM317 ???A po nim dać rezystor obliczany ze wzoru R=1,2 / ILED??? Czyli po tym rezystorze który następuje po stabilizatorze należy dać diodki np. z rezystorami na 470R(przy połączeniu równ.) >>> Dodano po 7 Aha i co myślicie z własnego doświadczenie bo niektórzy twierdzą żeby nie dawać tego stabilizatora.Występuje...
Mądrale, którzy wymyślają takie głupoty, jak wyłączanie na 1 godzinę energii elektrycznej po to, aby - niby - poprawić kondycję naszej planety, powinni przez tą godzinę zbierać śmieci po polach i lasach. Skutek dla Ziemi byłby na pewno lepszy... No najpierw wyłączą a potem włączą i planeta wybuchnie jak Melmac bo włączyli maszynki do golenia i je...o...
Witam wczoraj dostałem na warsztat lagunę II 1,6 16V 2001r. ,klientka dzień wcześniej wymieniła aku na nówkę i podjechała sprawdzić czy altek ładuję ,podłączam miernik widzę że na pusto ładuję a pod obciążeniem nie ,więc naprawiłem alternator zamontowałem i sprawdzam ładuję 14,3V na jałowych i pod obciążeniem.Teraz wyszedł jeszcze jeden prykas pobór...
Dzięki za kolejną porcję informacji. Widzę że jak by nie patrzeć to nie da się tego ogarnąć za grosze. Ja widzę to tak: -Hamulec hydrokinetyczny ze scanii - potrzeba zawory, akumulator ciśnienia, wymiennik woda olej, solidna chłodnica + pompa do pędzenia wody w obiegu + pewnie jakiś zbiornik buforowy żeby sie to wszystko za szybko nie zagotowało. Problemy...
Szkoda tylko że wydatek energetyczny na wytwarzanie wodoru przewyższa zysk z jego spalenia. Zgadzam się z Bartkiem. Wytwarzanie wodoru jest bardzo drogie, bo przecież trzeba kupić auto, a to bardzo kosztowne. Zrobienie generatora do wytwarzania wodoru jest tańsze od zbiornika benzyny. Wystarczy zdobyć kilka płytek ze stali nierdzewnej (stainless steel)...
Wreszcie znalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: "A teraz trochę praktyki z życia alternatora: jedziemy samochodem, jest wilgotno, zaparowała tylna szyba. Włączamy więc jej ogrzewanie, czyli odbiornik prądu, dość "ciężki" pod względem poboru, bo 150 watowy. Napięcie w sieci naszego auta trochę spada, co natychmiast jest rejestrowane przez elektroniczny...
Alternator daje napięcie zmienne, do ładowania akumulatora potrzebne jest stałe; jak się zrobi prostownik na diodach, to będą dodatkowe straty (tak z 10%); proponuję użycie MOSFET-ów i zrobienie prostownika sterowanego, by je zmniejszyć. Czy alternator mając lepszy stosunek mocy do wymiarów nie ma gorszej sprawności?
Za niskie obroty alternatora. Zmniejsz kolo pasowe na nim.
Starczy. To ciągnie w szczycie niecałe 20A przeciętnie przy pełnej mocy około 15A. Ja trochę zmniejszysz głośność to poniżej 10A więc nawet na max weźmie tyle co dmuchawa w samochodzie.
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
mam aku 70ah i taki sam alternator i przy sluchaniu na max uszkodzilem alternator a mam naa dodatek do tego kondensator dietz 1F oczywiscie to sie tyczy tylko nocy kiedy sluchalem na max i na wlaczonych swiatlach alternator poprostu nie wyrabial a wzmak za duzo ciagnal w dzien nie masz sie czego bac ale w nocy jak zaczynaja ci przygasac swiatla to radze...
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
Te silniki w ogóle nie mają biegu jałowego. Mają stałe obroty ok 3000/min i same się regulują zależnie od obciążenia./tj dodają sobie gazu lub ujmują aby utrzymać te obroty/. Regulując cięgłami gazu można te obroty ustawić na inne . Te 3000 to obroty optymalne bo tam jest stały punkt zapłonu. Ja wyginałem cięgła aby obroty zmniejszyć. Alternator ma...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
A jak masz gainy ustawione? Może wystarczy trochę zmniejszyć
Sprzęgło jest po to aby zmniejszyć nierównomierność napędu alternatora przez silnik i ,,szarpanie"paska.
jesli zmniejszysz kolo alternatora to zwiekszy sie ladowanie na mniejszych obrotach bo alternator bedzie sie szybciej krecil . Obawiam sie ze bedzie to zabojstwo dla miedzy innymi lozysk kazdy alternator ma max obroty
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
A może by tak jak zasugerował viper555 zmniejszyć koło na alternatorze? Czy szukać głębiej?
Widzę, że ktoś jest aktywny, więc może mi podpowie. Jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w trójkąt i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy 120A lub 60A bo nawijany podwójnym drutem, więc...
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora.
Więc te obroty 2600 które kolega podał w zupełności wystarczą do tego aby alternator spełniał swoje zadanie i 'podawał" prąd który w tym momencie potrzebuje akumulator razem z UPS'em Dlaczego nie chcesz dać paska klinowego i kół pasowych. Pisałeś moce są wystarczające. Trochę skomplikuje to układ, ale mógłbyś zmniejszyć wymiary całości dając alternator...
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
To w takim razie skąd takie napięcie i jak je zmniejszyć ?
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
Jeśli producent nakazuje (czy może tylko zaleca?) montaż bezpiecznika nie więcej niż 150mm, to mój pomysł na to jest taki, że chce jak najbardziej zmniejszyć niezabezpieczoną część instalacji. Od ciebie zależy, czy go posłuchasz. Czy nie będzie kłopotów z ewentualną obsługą gwarancyjną czy odszkodowaniem w razie pożaru. Jeśli regulator ma wewnątrz własny...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
To jest takie coś https://obrazki.elektroda.pl/9461865700_... Stosowane od chyba ponad 20 lat. Przenieśli wentylator do wnętrza obudowy, zamienili miejscami ślizgi z łożyskiem, zmniejszyli szczelinę powietrzną między stojanem a wirnikiem i średnicę roboczą, żeby szczotki się tak nie wycierały. Poprawili wszystko i mod był dobry, bo...
Tak i zmniejszyć moc :P Alternator ma 0,6-1kW , jak mu wstawisz silnik 1kW i jeszcze zrobisz przekładnie to to stanie w miejscu. Chociaż sam akumulator tyle nie weźmie, musiał by być wyjechany na amen i jakiś wielki ponad 100Ah. Przekładnia nie zmienia mocy!! Zmianie ulega moment.
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
najprościej to naprawić alternator żeby ładował dobrze
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony
Raczej na 12V powinieneś testować Chyba raczej na 14 :p Podczas jazdy będzie tyle ile da alternator, czyli ok 14V.
Problem jest dość nietypowy aczkolwiek natrafiłem w sieci na kilka osób z podobnymi objawami(co ciekawe wszystkie w Banditach rocznik 2004-2005). Rzecz w tym, że w moim motocyklu podczas pracy na wolnych obrotach ok 1200/min alternator wykazuje duże tętnienia (mierzone testerem akumulatorów), zwykły woltomierz też pływa ok +/- 0,7V. Objawia się to rytmicznym...
Rozumiem więc, że oryginalny aku BOSCH po prostu był lepiej wykonany i dlatego nie wydawał takiego dźwięku? A.Gieronimo Mówisz, że akumulator wyładowany - jakie powinien mieć prawidłowe wartości? Czy wymiana akumulatora na nowy może zmniejszyć obciążenie alternatora, a co za tym idzie ten świst? Wojtek(KeFir), Dziękuję CI za opinie - rolki są nowe,...
Napięcie byli 15.20V i pokazywał błąd ładowanie altek kupiony w serwisie Ford ,akumulator był podłączony ale silnik nie pracował ,ściągnąłem wtyczek z alternatora przedmuchalem powietrzem założyłem wtyczkę spowrotem ,odpaliłem auto błąd zniknął ,ładowanie zmniejszyło się do 14.80V Chciałem się przejechać ale nie da się biegu włożyć to Ford Mondeo MK5...
Więc spokojnie możesz zostawić większe koło. Nic złego się nie stanie. A jeśli już chcesz zmniejszyć przełożenie, to szukaj większego na alternator. Ale raczej niepotrzebnie. Ile będziesz kręcił silnik na wysokich obrotach? PS. ten alternator ty rozkręcałeś, czy nabyłeś taki rozebrany?
13,5-14,4V (tyle mam w zapalniczce przy pracującym silniku) ...i dokładnie tyle ma być w instalacji sprawnego samochodu. Napięcie poniżej 13,3V świadczy o uszkodzeniu alternatora lub akumulatora.
Ciekawy regulator nabyłeś. z twego opisu zrozumiałem, że reguluje zarówno 12 V jak i 24 V. Chyba coś nie zgadza się. Ponadto nie wiemy z jakim alternatorem mamy do czynienia. Rozumiem jednak, że instalacja w tej maszynie to 24 V i takiego regulatora należy się spodziewać bowiem dość dawno zrezygnowano z rozwiązań przełączania akumulatorów na czas rozruchu....
Sprawa jest taka że akurat mam druga puszke sterująca(jest dobra) i zamieniłem ją.Po tym zabiegu głośność tego odgłosu od alternatora zmniejszyła się tzn dalej to słychać ale już zdecydowanie ciszej(jak silnik jest zimny to jest dosyć głośno, ale wraz ze wzrostem temp. silnika jest ciszej).Wychodzi na to że to może radyjko, tylko co??
Załóżmy że masz diody na 3,4V, 20mA. 24V/3,4V=7,06 Łączysz 7 diod szeregowo wtedy opór rezystora liczysz: (24V-(7*3,4V))/0,020A = 10ohm Teraz na rezystorze tracisz 0,2V zamiast 21V :D Jeżeli ten napis jest np. w samochodzie ciężarowym to uwzględnij napięcie z alternatora.
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Na zakłócenia nie pomogą żadne filtry,należy odkłócić źródło zakłóceń w pojeździe ( alternator itd )
Jednak Viper ma rację - w przypadku przerwy jednej z trzech diod wzbudzenia na regulator idzie zmniejszone napięcie i wtedy alternator słusznie podbija go do np.16 V. ALE WTEDY ŚWIECI KONTROLKA.
Chcesz pomocy i jeszcze kasujesz za to punkty? Śmiesz żartować! Zmniejsz zdjęcie lub podaj linka.
A tym samym zmniejszy się płaszczyzna opasania koła. Jaki zysk?
Witam. Czy wszystko zadziałało bezproblemowo. Bo osobiście też jestem na etapie montażu takiego sprzętu w swoim poldeczku. Alternator 100 A już siedzi. Jeszcze tylko wymiana żarówek na ledy, żeby zmniejszyć pobór prądu, bo na długich to 10 A pobierają, jeszcze tylko pomiar zapotrzebowania na prąd silnika dmuchawy. I chyba wtedy te 100 A by starczyło...
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
Potrzebuję ładować akumulator 24V (dwa aku 12V połączone szeregowo) z alternatora. Alternator powinien być w miarę lekki i niedrogi, a więc zakup alternatora 24V od samochodu ciężarowego odpada. Z tego co wiem, na alternatorze 12V (14,4V), wyposażonym w regulator, po odłączeniu akumulatora napięcie rośnie w sposób niekontrolowany. A więc po wpięciu...
... z dokładnością do tarcia na łożyskach (np. wału, zamocowania alternatora) - waga wskaże siłę zmniejszoną o to tarcie. Określanie mocy poprzez pomiar prądu alternatora pominie opory w alternatorze (tarcie, prądy wirowe), więc chyba będzie dużo gorsze od pomiaru siły. Chyba nie znajdzie się nic lepszego, niż zastosować tu jakąś wagę elektroniczną.
Spróbuj dać konda ok 10000uF tuż przy zasilaniu radia,powinna być róznica,jesli trochę się zmniejszy 'przydzwięk' to daj 2 takie kondy. pzdr
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad. 1. Gdyby tak było tzn. za duży prąd czerpany z alternatora - wóz nie odpaliłby...
już wtedy mimo niewielkiego prądu akumulator konkretnie gazuje I taki objaw powinien decydować o zakończeniu ładowania. Jeszcze sprawdzić areometrem gęstość i nie przejmować sie czy prostownik ładował napięciem 14,4 czy 16,2 V. Pojęcie naładowania do 80 % czy 100 % pojemności , praktycznie przy sprawnym alternatorze też nie jest tak bardzo istotne.
Witam! Jestem użytkownikiem maluszka z 78 roku (posiada prądnicę zamiast alternatora).Wymieniłem ostatnio akumulator na nowy, zmniejszyłem koła od paska klinowego na prądnicy żeby zwiększyć ładowanie i nadal coś się dzieje. Po kilku dniach akumulator trzeba ponownie ładować. Wymieniłem regulator napięcia. Może to coś da nie wiem. Co ewentualnie mógłbym...
Witam. Do Kolegi Brysa: Poprostu przy częstotliwościach rzędu kiloherców,a na takich częstotliwościach pracują alternatory dochodzi tzw:zjawisko naskórkowości prądu płynącego w przewodach,a wy Panowie stosujecie POPRAWNE wzory,ale dla prądów stałych. Tu się kolega wyraźnie zagalopował. Przy 6000 obr/min częstotliwość prądu trójfazowego wyniesie 100Hz!...
Podłącz sobie w trójkąt, jak na schemacie a). Będziesz musiał dodać trochę więcej gazu, ale będzie się lepiej spawać. Przy połączeniu w trójkąt zmniejszy się napięcie, a prąd max będzie 150A, ale napięcie można podnieść zwiększając obroty alternatora (dlatego będziesz musiał dodać gazu :wink:).
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Jakiś zabytek ten alternator, można prosić o zdjęcie alternatora, tylko najpierw trzeba je zmniejszyć bo nie każdy będzie dawał punkty za obejrzenie zdjęcia. Za wysokie napięcie ładowania = bezpowrotne uszkodzenie akumulatora.
Witam,problem podobny do wielu poprzednich wątków.ale nie znalazłem w nich odpowiedzi.Słychać w radiu przede wszystkim komputer ale i szyby,lusterka też.Nie słychać alternatora,pompy.zastosowałem filtr z monitora,zmniejszyły się zakłócenia z szyb i lusterek,wycieraczek ale to nie są uciążliwe zakłócenia bo przecież nie wachluje się non stop lusterkami.po...
Ok ćwiczysz a energia , którą wytwarzasz idzie w "powietrze" , jak już wcześniej wspomniano dynamo takie tradycyjne na kole jest porażką bo ma znikomą sprawność, alternator samochodowy wbrew pozorom też jest beznadziejne, wymaga konkretnych obrotów i mimo dużej wydajności też ma małą sprawność, pracuje z silnikami rzędu dziesiątek KW i jego konstrukcja...
Witam kolego jeśli możesz to na próbę odłącz alternator i sprawdź czy pobór się zmniejszył.
To jest nierealne. Niema szans aby tam pojawiło się 0,0 V. Przecież to oczywista oczywistość że od Euro4 gro samochodów spełniających tą normę odłącza ładowanie gdy wykryje wciśnięte sprzęgło. Ma to zmniejszyć obciążenie i emisję gdy przy7spieszasz ale na początku działało to tylko na sygnał pedału sprzęgła. Ja bym zmierzył tętnienia, najlepiej oscyloskopem,...
Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie. Zgadza się. W niektórych przypadkach jest tak jak mówisz czyli uzwojenie robi się przegrzane (czarne), w jeszcze innych zwarta dioda wybucha lub puchnie a jeszcze w innych przepala się uzwojenie w miejscu lutowania. Wydaje mi się, że nawet w przypadku przerwy na diodzie...
Witam. U mnie w t-25 tak z tydzień po remoncie też się pojawił stukot i też nie dawałem sobie z nim rady, a pojawiał się właśnie na większych obrotach szukałem przyczyn aż w końcu znalazłem. Stukotał alternator, a dokładniej łopatki alternatora te co są na kole stykały się z obudową lecz jeszcze chciałem się upewnić i zmniejszyłem naprężenia paska i...
To nie jest do końca tak... Po pierwsze e 4 i e20 i dadzą spokój. Po 2 gie w Polsce mało który policjant patrzy na barwę światła oraz na wyżłobienia w reflektorze. I jeździ pełno anglików. Więc zestaw lamp w pełni zgodnych z przepisami kosztuje ok 140pln Z allegro za 20pln kupi. Po za tym nie bardzo rozumie w czym ma to pomóc ??? Zmniejszyć obciążenie...
skoro tak to zwiekszenie zuzycia jest spowodowane wiekszym obciazeniem alternatora , swiatla,ogrzewanie, temperatura zewnetrzna , dobrze bedzie jesli na zime przyslonisz polowe chlodnicy ,swiece mozesz jeszcze zostawic zmniejsz tylko przerwe do okolo 0,6mm . powinny jeszcze pochodzic okolo 10 000 chyba ze dostana przebicia ja na swiecach zrobilem 55...
Pisałem wcześniej. Regulator od Poloneza/ Żuka itp. do alternatora 9-diod za ...15 - 20 zł się nada. Jeszcze kontrolka ładowania obowiązkowo. Zwykła(!) żarówka 2- 4 W. Zmniejszyłem opór szczotek do 8,9 ohma na jałowych obrotach, na wyłączonym 4,9ohma i alternator zaczął działać. To jeszcze za duży opór. Musisz doprowadzić do sytuacji aby rezystancja...
mozna by zmniejszyc kolko na alternatorze ale to da spadek mozcy bo bedzimy niepotrzebnie krecic alternatorem dziwnie to zabrzmi ale do tego silinka zakladalbym raczej wieksze kolo na alternator, dlaczego, otoz z tego co wiem, gdy silink osiagnie ok 5500rpm spada wydajnosc wentyaltora poniewaz zaczyna on "mielic powietrze" zamiast wydmuchiwac je na...
Twój napęd prądu stałego, nie spełni Twoich oczekiwań. Pytasz o wartość napęcia silnika, dla uzyskania obrotów rzędu 1000obr/min. Silniki obcowzbudne prądu stałego, przy stałej (np. znamionowej) wartości prądu wzbudzenia, wykazują proporcjonalną zależność obrotów od napięcia zasilania twornika, a więc (w przybliżeniu) jeśli chcesz pracować przy 1/3...
Najpierw musisz znaleść przyczynę zakłuceń,silnik pompki paliwa -można zmniejszyć zakłucenia jest tego dużo na forum ,alternator podejżewam że to on zakłuca ponieważ piszesz ze słychać gwizd ,kondensator przeciw zakłuceniowy na alternatorze a na zasilaniu wzmacniacza duuuży kondensator elektrolityczny ,zakłucenia od układu zapłonowego prawie nie do...
zmniejszy pendrive zmniejszy rezystancja zmniejszy pompa
glowica laserowa schłodzić pokój cruiser sterownik
archiwum otomoto sterownik bramy przesuwnej
Energy+ 18V 2.0Ah 36Wh – brak świecenia diod LED po naładowaniu akumulatora Intex panel sterowniczy miga – brak reakcji, nie działa żadna funkcja, kody E90/E94/E96