Te silniki w ogóle nie mają biegu jałowego. Mają stałe obroty ok 3000/min i same się regulują zależnie od obciążenia./tj dodają sobie gazu lub ujmują aby utrzymać te obroty/. Regulując cięgłami gazu można te obroty ustawić na inne . Te 3000 to obroty optymalne bo tam jest stały punkt...
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek....
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem. Jest dokładnie odwrotnie. Zdolność akumulatora do "wchłaniania" prądu jest bardzo duża - określona przez jego rezystancję wewnętrzną która...
Dzięki za odpowiedzi. Więc kolego oddaj samochód do naprawy bo to nawet mogą nie być łożyska w alternatorze a np koło masowe wału , sprężarka klimy, lub osprzęt rozrządu. Właśnie w warsztacie (specjalizującym się w cytrynach) powiedziano mi, że będzie to problem z alternatorem....
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza....
Potrzebuję ładować akumulator 24V (dwa aku 12V połączone szeregowo) z alternatora. Alternator powinien być w miarę lekki i niedrogi, a więc zakup alternatora 24V od samochodu ciężarowego odpada. Z tego co wiem, na alternatorze 12V (14,4V), wyposażonym w regulator, po odłączeniu akumulatora...
Może i da się uruchomić ten kompresor, ale jak długo wytrzyma instalacja elektryczna tego biednego samochodu? Czy alternator będzie w stanie dostarczyć dodatkowej ciągłej mocy 350W? Nie wspominając już o koszmarnych stratach mocy na podwójnej przemianie energii mechanicznej w elektryczną...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000...
Twój napęd prądu stałego, nie spełni Twoich oczekiwań. Pytasz o wartość napęcia silnika, dla uzyskania obrotów rzędu 1000obr/min. Silniki obcowzbudne prądu stałego, przy stałej (np. znamionowej) wartości prądu wzbudzenia, wykazują proporcjonalną zależność obrotów od napięcia...
Rozumiem więc, że oryginalny aku BOSCH po prostu był lepiej wykonany i dlatego nie wydawał takiego dźwięku? A.Gieronimo Mówisz, że akumulator wyładowany - jakie powinien mieć prawidłowe wartości? Czy wymiana akumulatora na nowy może zmniejszyć obciążenie alternatora, a co za tym idzie...
Ale przerwy nie znajdziesz. A zwarcie diody skutkuje zczarnieniem 1 fazy na stojanie. Zgadza się. W niektórych przypadkach jest tak jak mówisz czyli uzwojenie robi się przegrzane (czarne), w jeszcze innych zwarta dioda wybucha lub puchnie a jeszcze w innych przepala się uzwojenie w miejscu lutowania....
Witam. Mam chyba problem z alternatorem, mianowicie na biegu jałowym bez obciążenia elektrycznego napięcie na akumulatorze wynosi 13,78-13,8 V. Po włączeniu świateł i nawiewu na 1 bieg mam około 13,7 V, po dodaniu ogrzewania tylnej szyby, klimatyzacji i świateł drogowych napięcie skacze między...
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina...
Rozumiem ze chcialbys zwiekszyc wydajnosc pradowa alternatora, bez zmniejszenia wartosci napiecia w instalacji. Wniosek stad taki ze musialaby zostac zwiekszona moc oddawana(czy tez wytwarzana) przez alternator. Z tego co pamietam ze szkoly sredniej, to jest to niemozliwe bez zwiekszenia powierzchni...
Problem jest dość nietypowy aczkolwiek natrafiłem w sieci na kilka osób z podobnymi objawami(co ciekawe wszystkie w Banditach rocznik 2004-2005). Rzecz w tym, że w moim motocyklu podczas pracy na wolnych obrotach ok 1200/min alternator wykazuje duże tętnienia (mierzone testerem akumulatorów),...
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka...
Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Tylko jaki jest cel tego eksperymentu, przecież ze źródłem zewnętrznym nie da się jechać, bo kabel trzyma. Chcę sprawdzić jak w momencie podłączenia na biegu jałowym podskoczą obroty, jak...
Wg mnie kondensator jest potrzebny. Przedmówca słusznie zauważył, że pasek klinowy "nie zdąży". Wtedy chwilowe kopnięcia z tych wspomnianych 300A zmniejszymy do np 200A, Tym samym w okresach czasu "niebasowych" wspomnianych 10A pobór wzrosnie np do 80A. Teoretycznie możemy zejść z wydajności...
Wydaje się że dorzucanie przetwornicy mija się z celem, można kupić niedrogo prawdziwy agregat. Główną zaletą mojego urządzenia jest możliwość ręcznego obniżenia obrotów dostosowując je do zapotrzebowania na moc i zmniejszenia przez to hałasu. Ma to swą wadę - teoretycznie wzbudzony...
Nie można bardziej zmniejszyć średnicy koła pasowego. Oryginalne koło pasowe ma średnicę podziałową ok. 80 mm. Stomil dopuszcza stosowanie koła pasowego o dp=71 mm przy zastosowaniu paska normalnoprofilowego A. Dalsze zmniejszanie średnicy spowoduje szybsze niszczenie paska. Proponuję szukać...
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym...
100% żółty kabel na B+!! Co do zmiany kierunku obrotów alternatora, oczywiście będzie on pracował. Niestety mocno zmniejszy się wydajność wentylowania wnętrza alternatora, co przy dużym jego obciążeniu,może być problemem. Pozdrawiam!!
w iecie panowie dzieją sie cuda dziś wziołem miernik i okazało się że na pełnym gazie prąd ładowania mieżony na alternatorze wynosi 30.04V !!! a kontrolka nadal niegaśnie niewiem co jestt grane tak niemoże być bo akumlatory tego niewyczymają dodam że regulator jest nowy....
Witam. Odnośne przekaźnika to pomiędzy wyjściem alternatora i masą podczas pracy występuje napięcie równe 1/2 napięcia wyjściowego, czyli ok. 7V dla alternatora 12V. Większość nowych przekaźników powinno zamknąć styki ale nie jest to na 100% pewne. Można w razie nie zwierania się...
Co to znaczy "szlaczkiem"? Nie ukrywam, że najlepsze byłoby jakiekolwiek rozwiązanie do wypróbowania, gdzie nie trzeba wyciągać altka z auta. Rozwiązania polegające na przezwojeniu (mam dwa stare stojany) to raczej wersja o którą można się pokusić mając chociaż ponad 50% szans na sukces....
Nie chciałem zakładać nowego tematu, dlatego napisze tutaj. Wykonałem w programie model alternatora i wykonałem symulację. Jak widać na załączonych wykresach jest ok i po załączeniu obciążenia ( wykres pomarańczowy ) napięcie spada po czym wraca do ustalonej wartości ( wykres zielony...
Witam! Tak jak napisał kolega emeryt,ja dodam ze swej strony takie zdanko, nie ma awarii bez przyczyny i skutków,jeśli chodzi o coś mądrego to sprawdź tablicę bezpiecznikowo przekaźnikową, bo to jest bardzo chore miejsce w każdym fordzie,a wszystko przez nią przechodzi,jeśli jesteś laikiem...
Więc spokojnie możesz zostawić większe koło. Nic złego się nie stanie. A jeśli już chcesz zmniejszyć przełożenie, to szukaj większego na alternator. Ale raczej niepotrzebnie. Ile będziesz kręcił silnik na wysokich obrotach? PS. ten alternator ty rozkręcałeś, czy nabyłeś taki rozebrany?
Więc te obroty 2600 które kolega podał w zupełności wystarczą do tego aby alternator spełniał swoje zadanie i 'podawał" prąd który w tym momencie potrzebuje akumulator razem z UPS'em Dlaczego nie chcesz dać paska klinowego i kół pasowych. Pisałeś moce są wystarczające. Trochę skomplikuje...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona...
Wykonana nowa wiązka 3 kabli bezpośrednio podciągniętych do regulatora przy kierownicy z statora. Poprzednie okablowanie ze statora pozostawione. Użyte zostały przewody "G" zielony dla podpięcia do masy impulsatora. Oraz "W" biały kabel do którego podpiąłem od str kierownicy plus po stacyjce...
Witam. Ostatnio zaświtał mi pomysł zamontowania alternatora z F126 do mojego motorowera. Mam spalony regulator-nowy to ok. 80zł, wiec nie mam nic do stracenia, bo dysponje altkiem. Mocowanie już mam zaplanowane. Jest problem tego typu, że bedę musiał zmienić koła pasowe, a co za tym idzie...
Na wartość napięcia na wyjściu alternatora mają wpływ dwie wartości obroty ( w pewnym sensie ilość biegunów ) i pole magnetyczne wytwarzane przez wzbudzenie. Celowo napisałem że ilość biegunów w pewnym sensie bo ilości biegunów niema jak zmienić a to z prostego powodu . Stojan musi...
A o który schemat pytasz? Jeśli vlt2 to ja użyłem wtyczki do Explorera - poszukaj czegoś takiego: DjVuWebBrowserPlugin , jeśli ci się nie uda daj e-maila, mogę ci podesłać. Ale swoją drogą ten schemat nie jest dla początkujących, ja w każdym razie nic z niego nie łapię - jakieś dziwne...
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony
Witam ponownie. Wydobylem stary regulator z alternatora. Postanowilem zrobic nastepujacy test. Majac go na stole. Test 1. Podlaczam mase z zasilacza pod obudowe regulatora, a "+" pod zacisk kontrolki wzbudzenia. Na szczotki zakladam woltomierz. Zaczynam podkrecac napiecie na zasilaczu. Rosnie...
Podłącz sobie w trójkąt, jak na schemacie a). Będziesz musiał dodać trochę więcej gazu, ale będzie się lepiej spawać. Przy połączeniu w trójkąt zmniejszy się napięcie, a prąd max będzie 150A, ale napięcie można podnieść zwiększając obroty alternatora (dlatego będziesz...
Tak i zmniejszyć moc :P Alternator ma 0,6-1kW , jak mu wstawisz silnik 1kW i jeszcze zrobisz przekładnie to to stanie w miejscu. Chociaż sam akumulator tyle nie weźmie, musiał by być wyjechany na amen i jakiś wielki ponad 100Ah. Przekładnia nie zmienia mocy!! Zmianie ulega moment.
Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie...
Jednak Viper ma rację - w przypadku przerwy jednej z trzech diod wzbudzenia na regulator idzie zmniejszone napięcie i wtedy alternator słusznie podbija go do np.16 V. ALE WTEDY ŚWIECI KONTROLKA.
Web69 zgodnie, regulacja napięcia jest po przez prąd wzbudzenia a ogranicznik max prądu także po przez prąd wzbudzenia. Te układy są powiązane. Ogranicznik, przy normalnej pracy nic nie wnosi, gdy prąd wyjściowy alternatora zbliża się do max - powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, ale...
Robokop, Kolo dwumasowe = masa kola podzielona przez 2 i sprezyny amortyzatora drgan przeniesione z tarczy sprzegla miedzy dwie masy kola. Wynik - mniejsza masa zwiazana z walem (i wal "swobodniejszy") i wieksza zwiazana z walkiem skrzyni (walek kreci sie rownomierniej). Dwie pieczenie przy jednym ogniu! Cel...
ten jest 120A wg numerów zastępuje mój Valeo tylko odległość od stopki do środka osi jest większa niż w poniższym Ten jest orgialnym ale 115A takim jak sa w Galaxy anglikach ma mniejsza średnice rolki 48 i taka powinna- być valeo ma 49. ale co mnie nurtuje to odległość do środka rolki...
A może by tak jak zasugerował viper555 zmniejszyć koło na alternatorze? Czy szukać głębiej?
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad....
Można sprawdzić diody w mostku w alternatorze. Po co? Powiedz-po co? Ano po to żeby sprawdzić czy któraś z diód w mostku (plusowa czy minusowa) nie ma przerwy co może skutkować zmniejszeniem napięcia. Już to kiedyś przerabiałem.
Witam Borykam się z zakłóceniami już jakiś czas. W głośnikach słychać wszystko, od kierunkowskazów po alternator. Wzmacniacz Kenwood KAC-821. Zasilanie 2x10mm2, masa prosto z akumulatora lewym progiem. Zasilanie radia nowe również prosto z akumulatora. Kable sygnałowe podwójnie ekranowane...
Sprzęgło jest po to aby zmniejszyć nierównomierność napędu alternatora przez silnik i ,,szarpanie"paska.
Dzięki za odpowiedź. Nie mam wiatraka tylko koło wodne. [youtube][/youtube] Przekładni... daje na alternator 1500 z kawałkiem. Nawet to ładuje akumulator. Z ups-a raczej nie zrezygnuje, on ma sinusa czystego. Taka przetwornica to sporo kasy. Mam silnik 1kW, 3f. Czytam jak go przerobić na prądnice....
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora...
Dałem 5 punktów za ściągnięcie bo w PDF-ie są wyczerpująco opisane wszystkie zasady prowadzenia okablowania, łącznie ze wzorami na obliczanie przekrojów kabli, itp. To dość cenny materiał nawet dla wielu firm, które jak widac w praktyce, świadczą usługi nie mając zbyt dużego pojęcia...
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy....
zastanów się czy twój alternator da radę a o prąd pobierany nie martw się
Spróbuj dać konda ok 10000uF tuż przy zasilaniu radia,powinna być róznica,jesli trochę się zmniejszy 'przydzwięk' to daj 2 takie kondy. pzdr
Witam probuje zastosowac alternator jako silnik synchroniczny 3-fazowy jest to alternator od malucha wirnik 6 par biegunow, stojan 3x6 par biegunow standardowo wszystko jest polaczone w gwiazde i kreci sie po podlaczeniu do sterownika ktory zalacza poszczegolne fazy w ten sposob ze dzieli okres na...
mozna pokombinować z regulatorem napięcia alternatora od jakiegoś ciągnika może wydać bez przeróbek. Jeszcse jedno to jest prądnica prądu stałego czy alternator (prądnica trójfazowa lub więcej prądu zmiennego z prostoenikiem)? Jak prądnica to trzeba budować regulator z ograniczeniem prądowym,...
Chcesz pomocy i jeszcze kasujesz za to punkty? Śmiesz żartować! Zmniejsz zdjęcie lub podaj linka.
13,5-14,4V (tyle mam w zapalniczce przy pracującym silniku) ...i dokładnie tyle ma być w instalacji sprawnego samochodu. Napięcie poniżej 13,3V świadczy o uszkodzeniu alternatora lub akumulatora.
Nic na to nie poradzisz... Może znajdzie się rada. Na moment (obroty) wzbudzenia ma wpływ magnetyzm szczątkowy rdzenia wirnika. Jest więc szansa że po pewnym czasie problem się zmniejszy. Ma też wpływ prąd kontrolki ładowania. Jeśli zmieści się w to gniazdo żarówka o nieco większej...
Ubytek poziomu elektrolitu przy założeniu, że obudowa jest szczelna i nie ma wycieków jest spowodowany odparowaniem wody. Dlatego ubytki takie uzupełnia się do określonego poziomu dolewając wody destylowanej albo demineralizowanej. Przyczyn zmniejszenia poziomu elektrolitu (przy założeniach,...
LRY dar , zainteresuj się stanem izolacji układu zapłonowego szczególnie WN. Osłabiona izolacja, trochę wilgoci i kłopoty z rozruchem. W ciemności na zapalonym silniku (zimnym) rozpylaczem zroś wodą: cewkę zapłonową, aparat zapłonowy, przewody WN i świece. Tam gdzie jest osłabiona izolacja...
Używam silnika synchronicznego jako rozrusznika do diesla. Tutaj moment oporowy chwilowy jest bardzo duży i pochodzi od kompresji powietrza w cylindrze. Po rozruchu pracuje jako prądnica. Podczas rozruchu z falownika pobierany jest prąd ok.110A, a moc prądnicy to 25KVA. Tyle potrzeba, żeby zakręcić...
To jest regulator do sterowania alternatorem tak żeby odpowiednio ładował akumulator nie widzę zastosowania w powyższym układzie
Cykad napisał : I zastanawiam się co teraz dalej modyfikować - może całkiem wywalić ten filtr wejściowy w czerwonej ramce ? Proponuję nie ruszać tego filtru, to jeden z ciekawszych elementów tego radia, wygląda na filtr pasmowo przepustowy typu T i zapewne jako całość jest w ekranie....
Bez przesady - skoro jest to bateria typu AG10 to wiadomo, ze nie pobiera dużego prądu - wręcz znikomy. Poza tym od kiedy to w samochodzie masz 12 V. Takie napięcie panuje tylko podczas zgaszonego silnika. Gdy pracuje alternator (czyli podczas racy silnika) napięcie to rośnie do 14.4 V. Ja...
Polecenie zwiększenia ładowania jeżeli włączy się odbiornik o większej mocy, np wiatrak, polecenie zmniejszenia jeżeli jest zbyt wysoka temp. aku, ale chyba teoretycznie, kiedyś PCM rejestrował błąd zbyt wysokiej temp. aku a ja żadnego czujnika w jego pobliżu nie widziałem, no chyba że...
Aby zacząć budować mini MEW najpierw należy obliczyć jaką moc można wydusić z tego strumyka :D . Należy określić z jaką średnią prędkością płynie woda przy obliczonym przekroju poprzecznym strumienia tej wody. Mnożąc średnią prędkość wody przez ten przekrój otrzymamy informację...
nie no aż taki sadysta nie jestem , ale zawsze znalazło się coś ważniejszego do wymiany, alternator rozrusznik , amorki a podstawy jak świecę się olewało jak chodziło,...jutro ten katalizator sprawdzę przy okazji kolektor , no te swiece mu sprawie:p
Głównym powodem takiego zachowania się alternatora są zbyt niskie obroty (1500-2500). Jak sam nadmieniłeś , stan ustalony osiąga on przy 6500 obr./min. Ilość impulsów napięciowo-prądowych jest min.3-krotnie mniejsza od w/w. stanu. Z tego powodu wynika niestabilne praca (brak tzw. sztywności). Podwojenie...
Mogę prosić o komentarz o ile zmniejszono średnice i jak teraz sprawuje się instalacja elektryczna na wolnych i wysokich obrotach, bo mam ten sam problem.
no więc tak: dziś wywaliłem wyłącznik obwodu masy i podpiąłem przewód masowy bezpośrednio mor jedną ze śrub mocujących rozrusznik. Pd razy zdjałem pokrywe nad akusem i podłączyłem multimetr: napiecie bez uruchomienia silnika wynosi 12,7. No to teraz rozruch, napięcie w czasie rozruchu...
Założyłem kiedyś koło ze sprzęgłem i powiem, że kultura pracy paska PK się poprawiła / furkot się zmniejszył/. Klekot często pochodzi od zużytych tulejek w amortyzatorze „kiwaczka”, co w następstwie wybija łożysko na jego osi i jazgocze to wszystko.
A tym samym zmniejszy się płaszczyzna opasania koła. Jaki zysk?
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
Jeśli producent nakazuje (czy może tylko zaleca?) montaż bezpiecznika nie więcej niż 150mm, to mój pomysł na to jest taki, że chce jak najbardziej zmniejszyć niezabezpieczoną część instalacji. Od ciebie zależy, czy go posłuchasz. Czy nie będzie kłopotów z ewentualną obsługą gwarancyjną...
Coś racji jest w tym że mocniejszy silnik w paczuszcze może spalić mniej niż niedołężny mniejszy. Kontrola trakcji do tego niekoniecznie, bardziej to kontrola toru jazdy bo wykorzystuje pompe abs-u która pobiera prąd z instalacji obciążając alternator tak jak sam abs czy nawet wspoma...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym,...
Mój znajomy ma auto na 24V i do całej instalacji dał 12V z jednego z akumulatorów.Właśnie ze względu na przyczepy (nie swoje). Takie rozwiązanie wymaga ładowania jednego akumulatora z alternatora a drugiego np. z przetwornicy dodawczej nawet o małym prądzie ładowania. Dodam że rozrusznik...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć...
Wszystko w porządku, koło zmniejszone śmiga rewelacyjnie!
... na pare sekund jebni*cia starczy z zapasu. Raczej: na parę milisekund ... Aby pociągnąć prąd I=100A przez 1 sekunde przy "przysiadnięciu" napięcia o ΔU=1V potrzebujesz kondensatora o pojemności C=100 Faradów. To jest FIZYKA (definicja pojemności kondensatora): C = Q/ΔU;...
Starczy. To ciągnie w szczycie niecałe 20A przeciętnie przy pełnej mocy około 15A. Ja trochę zmniejszysz głośność to poniżej 10A więc nawet na max weźmie tyle co dmuchawa w samochodzie.
A jak masz gainy ustawione? Może wystarczy trochę zmniejszyć
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
już wtedy mimo niewielkiego prądu akumulator konkretnie gazuje I taki objaw powinien decydować o zakończeniu ładowania. Jeszcze sprawdzić areometrem gęstość i nie przejmować sie czy prostownik ładował napięciem 14,4 czy 16,2 V. Pojęcie naładowania do 80 % czy 100 % pojemności , praktycznie...
Niech Kolega zgłosi ten racjonalizatorski pomysł producentom akumulatorów, Co producent ma do końcowego napięcia ładowania prostownikiem? On podaje dopuszczalny zakres napięć przy ładowaniu alternatorem w samochodzie i nie chodzi mu tylko o zabezpieczenie przed gazowaniem po przekroczeniu...
Najprostsza definicja: czarna dziura to taki obiekt, z którego powierzchni nawet światło nie może uciec, bo tak silna jest jego grawitacja. Ale to nie odróżnia czarnej dziury od gravastaru. One mają dużo cech wspólnych. Różnią się zjawiskami kwantowymi na horyzoncie. Dla obu ten horyzont...
więc nie rozumiem dlaczego uświadamiacie mnie od któregoś tam posta że nie jest możliwe naładowaniem go jazdą pół-godzinną jeśli tak go ładuje i po podłączeniu prostownika od razu wyświetla że akumulator jest pełny No i napięcie ma 13V i wg Was to nic nie znaczy i będzie przyjmować...
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie...
Koledzy. proszę o spokój. Proszę kolejny raz o zaprzestanie "świętej wojny" n/t ładowania akumulatorów i prostowników. To dziwny temat - wielu tu "znawców" i każdy uważa się za eksperta absolutnego, w którego posiadaniu znajduje się prawda objawiona i "racja moja najmojsza". Sprostuję...
Witam wszystkich życzę szczęśliwego nowego i słuchania Pink Floydów przez cały dwatysiąceósmy tak jak ja w wolnych chwilach. Mam takie pytanko bo ostatnio trochę się zainteresowałem wiatrakami. W sumie to z moich skromnych teoretycznych planów wyszło że najlepszy wiatrołap to taka pionowa...
Autor artykułu Collin Wells, pracując ostatnio nad jednym z projektów zmuszony był przeprojektować sposób ułożenia kabli w off-roadowym pojeździe w taki sposób aby przebiegały one z dala od alternatora. Konieczność taka wynikała z pojemnościowego sprzęgania się kabli z alternatorem co...
rezystor anody zenerki zostawił bym 1k natomiast ten drugi przy kondensatorze zmniejszył bym o połowę gdyż wartośc kondensatora jest dwa razy większa czyli 1.2k co przyśpieszy pracę tranzystora i zmniejszy wahania napięć lub wstawił kondensator 10uf i rezystor 2.3k tak jak na schemacie Burgmana....
Alternator samochodowy jest samowzbudny - tzn. na starcie (bez prądu wzbudzenia) robi wystarczająco dużo prądu, żeby zasilić uzwojenie wzbudzenia:) Przyjrzyj się schematowi alternatora np. z Fiata 125p - tam uzwojenie wzbudzenia nie jest zasilane z akumulatora, lecz z uzwojeń alternatora, poprzez...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich...
Po to jest przy alternatorze REGULATOR (wiem, trudne słowo), żeby stabilizować napięcie w instalacji. Żeby PRZECIWDZIAŁAĆ efektom posiadania przez alternator rezystancji wewnętrznej. To działa jak (drugie trudne słowo) zasilacz stabilizowany. Zadaniem regulatora jest zwiększyć prąd wzbudzenia...
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił...
Tak jest, że mamy problem z odpaleniem auta to wymieniamy akumulator bez sprawdzania w jakim stanie jest alternator i jakie napięcie występuje na akumulatorze w trakcie ładowania przy włączonej klimatyzacji czy nawiewie, który de facto na pełnych obrotach pobiera duże ilości prądu. Z biegiem...
Ale dostarczony do alternatora 1 kW nie daje 1 kW na wyjściu z alternatora !! Pomiaru momentu mozesz użyć przeciez do obliczenia mocy i zbudowania wykresu (tabeli ) podającej zależność prąd alternatora -> moc badanego silnika. Obawiam się tylko, że alternator rozsypie się przy obrotach jakie...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy,...
Na poczateku chciałbym wyjaśnić że zadaniem regulatora jest utrzymanie stałego napięcia bo z tego co mi wiadomo z mocą nie ma on nic wspólnego jak sugeruje pewnie nie wiele na ten temat wiedząc mój przedmówca. A teraz kilka rad: odnośnie akumulatora to zwiększanie jego pojemności według...
Jeśli chodzi o instalacje: 1) Jeśli moc jest podawana przy napięciu 13,5 lub więcej Volt to prąd musi być brany z alternatorów nie z akumulatorów (chyba, że łączysz je szeregowo ale w to wątpię); 2) Do wytworzenia mocy 1.000 Wat przez wzmacniacz klasy D przy napięciu 13,5 V jest potrzeba...
Z tego co można zaobserwować, samochody elektryczne wyposażone tylko w akumulatory sprawują się dobrze w mieście, natomiast jeśli chodzi o podróże w dalsze trasy to musi być wspomaganie alternatorem prądotwórczym. Zasięg większy, zużycie paliwa mniejsze niż silnik spalinowy. Mowa tutaj...
Tylu bzdur ile tutaj wypisano trudno szukać w innych miejscach. Kolega gilus1 jak widać jest znanym ekspertem w sprawie maszyn rolniczych, ale jego zakres stosowania ogranicza się do pługa. Radzę zapoznać się z szeroką gamą współczesnych maszyn rolniczych. Ciekawe jak według niego funkcjonują...
Co za rada...obawiam się, że cegła na pedale gazu będzie lepszym rozwiązaniem. Wiesz ile prądu zżera klimatyzacja? To ma podnieść "wydajność alternatora"? Owszem, może podnieść - w samochodach ze sterowanym alternatorem. Nie "wydajność". Wydajność prądowa ma się rozumieć...
Witam ponownie, też odradzam SLA, SLA ma ponoć straszną kontrolę nad głośnikiem, tak jak kolega SynDmx już napisał. Co do tego czy 1kW to nie za dużo dla głośnika 600rms, jeśli nie przekręcisz gain'a do końca, tylko delikatnie z głową ustawisz nic się nie stanie, a głośnik będzie...
Z własnego doświadczenia wiem, że dioda to nie jest dobry pomysł, jeśli chcesz ten dodatkowy akumulator mieć ładowany "do pełna". Spadek 0,8V na samej diodzie. Do tego spadek na przewodach i z 13,8V które daje alternator robi nam się poniżej 13V. A to nie wystarcza nawet na "podtrzymanie"...
Nie wiem skąd biorą się bzdury o konieczności doładowywania akumulatora prostownikiem. Rozruch sprawnego auta benzynowego to wyciągnięcie z aku około 0,1Ah. Ten ubytek alternator uzupełni po kilku minutach pracy silnika. Gdybyś nie powielał powszechnie utartych mitów tylko sprawdził,...
alternator 1x 12V 700W mamy 2000W farelkę Już po tych parametrach widać, że alternator musiałby chodzić przynajmniej 3 razy dłużej jak farelka. Do tego alternator jest w stanie wygenerować 58 A przy 12 V tylko w specyficznych warunkach (duże obroty). Więc turbina wodna musiałaby...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne...
Witam. Więc naświetlę trochę sprawę. Mianowicie w Skodzie Felicji podstawowym alternatorem w modelach 1,3 były alternatory Magnetona. Silnik w tym autku jest na wielowtrysku sterowany przez ECU i wolne ma ustawione na 750obr. Altrnator ma ustawiony regulator na 13,6-13,8V przy czym włączenie...
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora...
... z dokładnością do tarcia na łożyskach (np. wału, zamocowania alternatora) - waga wskaże siłę zmniejszoną o to tarcie. Określanie mocy poprzez pomiar prądu alternatora pominie opory w alternatorze (tarcie, prądy wirowe), więc chyba będzie dużo gorsze od pomiaru siły. Chyba nie...
Kiedyś przerabiałem c-360 z prądnicy na alternator. Alternator był od poloneza z wbudowanym regulatorem elektronicznym. Napięcie ładnie 14.4V ale jak ciągnik popracował przy kosiarce ze 3 godziny to akumulator był mocno gorący i brakowało w nim troszkę płynu - wygotował się. Po dolaniu...
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k;...
(at)Radek (at)PKi (at)Kuba_Rozpruwacz ... współczesne alternatory zamochodowe dają maksymalny prąd rzędu 90A - 130A albo więcej (90A mam na tabliczce alternatora w Golfe 3 a to auto to zabytek). I nic nie wybucha bo kontolowane jest też napięcie wyjściowe tak, by nie przekroczyło...
Dodano po 22 Coś mi ten układ nie wygląda. Przecież nie uzyska się z niego 14.4V (tylko niżej i tym niżej im większy będzie prąd obciążenia). Poza tym układ miał działać od 0.5V I trzecie, skąd wziąć stałe 14.4V w samochodzie skoro napięcie w instalacji zmienia...
Wydaje mi się, że przyczyną jest obniżona pojemność akumulatora, lub któraś z jego cel utraciła częściowo wlasńości eksploatacyjne /niski poziom elektrolitu, zwiększona oporność wewnętrzna, brak pojemności/. Wszakże stare przysłowie głosi: "Z pustego i Salomon nie naleje". Starcie...
Witam Jestem posiadaczem Toyoty starlet 1.3 zbudowałem już 8 generatorów HHO o rożnych wielkościach i rozłożeniu płyt chromoniklowych. Posiadam zasilacz laboratoryjny 60A 32V i prowadziłem testy na wydajność poszczególnych celi. Wybrałem jedną z cel która najlepiej działa na napięciu...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby...
Napięcie na akumulatorze samochodowym może być od 11V (poniżej tego nie należy go rozładowywać) do 15V (jeśli regulator alternatora jest prawidłowo nastawiony, to większego napięcia przy ładowaniu nie powinno być); z tego można ze 3V wytracić na kilku połączonych szeregowo diodach 1N5401,...
Podepnę się pod temat. Podpowiedzcie jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w gwiazdę i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy...
Honda Jazz 1,4B, 2005r.usterka trudna w zlokalizowaniu ponieważ od czasu do czasu zaczynają migać kontrolki, zegary skaczą a samochód zwalnia. Po zmniejszeniu obrotów wszystko wraca do normy. Wstawiłem wskaźnik napięcia do gniazdka zapalniczki i okazało się, że podczas tych problemów napięcie...
Skoro to będzie tak gruby drut na wtórnym, to będzie trzeba przewinąć i pierwotne, żeby zrobić miejsce na wtórne. Nie, skoro zmieściło się tam stare pierwotne to zmieści się i wtórne. Idę o zakład, że obydwie sekcje karkasu są tej samej wielkości (o ile były tam tylko te dwa uzwojenia). ...
Alternator daje napięcie zmienne, do ładowania akumulatora potrzebne jest stałe; jak się zrobi prostownik na diodach, to będą dodatkowe straty (tak z 10%); proponuję użycie MOSFET-ów i zrobienie prostownika sterowanego, by je zmniejszyć. Czy alternator mając lepszy stosunek mocy do wymiarów...
Witam! Jestem użytkownikiem maluszka z 78 roku (posiada prądnicę zamiast alternatora).Wymieniłem ostatnio akumulator na nowy, zmniejszyłem koła od paska klinowego na prądnicy żeby zwiększyć ładowanie i nadal coś się dzieje. Po kilku dniach akumulator trzeba ponownie ładować. Wymieniłem...
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania...
Zacząłem robić ten falownik, wytrawiłem już płytkę tylko utknąłem na etapie doboru tranzystorów - nie wiem jak obliczyć potrzebną ich moc. Chciałbym eksperymentalnie zasilić falownikiem alternator i zobaczyć co z tego wyniknie. Tranzystorów jest 6, ja muszę się liczyć z maksymalnym...
Kupilem sobie przetwornicę do samochodu IPS250 200W, ktora przerabia prąd z akumulatora na 220V. Problem tkwi w tym, że przetwornica ta ma małą tolerancję ne wejściu. Od 11.8 - 14,2 V. Na postoju ona działa, bo akumulator daje 12,6V, a jak odpalę silnik, to prąd idzie z alternatora który...
Witam, proszę bardzo - odpowiedzi na Twoje pytania: 1. Nie, gdyż UPS-y większej mocy standardowo wymagają zasilania z baterii 24V. Dlaczego ? - a mianowicie problem tkwi w tym, że przy większej mocy i tym samym napięciu pobierany prąd z baterii wzrasta bardzo pokaźnie - co widać i tak po...
jesli zmniejszysz kolo alternatora to zwiekszy sie ladowanie na mniejszych obrotach bo alternator bedzie sie szybciej krecil . Obawiam sie ze bedzie to zabojstwo dla miedzy innymi lozysk kazdy alternator ma max obroty
Wymieniony automat rozrusznika jest dowodem że już wcześniej poprzedni właściciel miał problemy z rozrusznikiem. Możliwe że przy okazji wymiany automatu zostały wymienione szczotki, oczyszczonu komutator, pogłębione rowki itp itd, Czyli taka domowa reinkarnacja rozrusznika. Co do ciężkiego...
Pozwolę sobie pochwalić pomysł aczkolwiek pełno teraz różnych przetwornic do zasilania LED-ów.:D Chciałbym się skupić drodzy technicy,konstruktorzy na większym zużyciu benzyny przy jeździe na światłach w dzień(nawet przy 50% zmniejszeniu mocy świateł). Wasze rozumowanie przebiega...
Jakiś zabytek ten alternator, można prosić o zdjęcie alternatora, tylko najpierw trzeba je zmniejszyć bo nie każdy będzie dawał punkty za obejrzenie zdjęcia. Za wysokie napięcie ładowania = bezpowrotne uszkodzenie akumulatora.
A więc trzeba by zrobić układ oparty na LM317 ???A po nim dać rezystor obliczany ze wzoru R=1,2 / ILED??? Czyli po tym rezystorze który następuje po stabilizatorze należy dać diodki np. z rezystorami na 470R(przy połączeniu równ.) >>> Dodano po 7 Aha i co myślicie z własnego doświadczenie...
Teraz sie tak zastanawiam czy przypadkiem prądnica/alternator przy wyższych obrotach może tak "sieje" polem magnetycznym że ów czujnik (magnetyczny) "głupieje", i dopiero jak silnik spadnie z obrotów można bez problemów zapalić ponownie, niech ktoś potwierdzi tą teorię. To jest jedna...
Ale w skuterze masz alternator? Bo jak nie to czym zasilasz światła i skąd tam masz rozrusznik? Wszelkie potrzebne informacje na temat akumulatora: Żelowy jest lepszy, bo nie wylewa się nic z niego, za to wyższe napięcie z alternatora/prądnicy może zmniejszyć jego żywotność. Niektórzy...
Witam wszystkich. Przekopałem internet w poszukiwaniu schematu wskaźnika poziomu napięcia na diodzie dwukolorowej i nic nie znalazłem. Zatem wysiliłem szare komórki i wuala :D Wartości: R1-100Ω R2-150]... (1W) R4-1.08kΩ R5-5.31kΩ Dz... 12V T1,T2-BC547 LED...
Najpierw musisz znaleść przyczynę zakłuceń,silnik pompki paliwa -można zmniejszyć zakłucenia jest tego dużo na forum ,alternator podejżewam że to on zakłuca ponieważ piszesz ze słychać gwizd ,kondensator przeciw zakłuceniowy na alternatorze a na zasilaniu wzmacniacza duuuży kondensator...
Jeżeli szczelina wpływa na zmniejszenie sprawności silnika i transformatora, to dlaczego nie powoduje zmniejszenia sprawności prądnicy? Czym się różni pole magnetyczne wytworzone przez magnes, od pola wytworzonego przez elektromagnes? Czy jest jakiś przyrząd, który potrafi to odróżnić? ...
Sprawdź diody główne-prostownicze ,alternator to układ 3 fazowy , nie miernikiem ,żarówka 21 W i akumulator .Miałem takie przypadki że ; na stole probierczym ,przy nowym aku. ok. 3500 obr/min jest ok. W samochodzie są obciążenia : układ zapłonowy ok 4A,podświetlanie , kontrolki ,wskaźniki...
Przecież są projekty instalacji 42V gdzie wychodzi z użytku alternator i rozrusznik i zamiast tego jest wspólne urządzenie. Silnik jest uruchamiany przez naciśnięcie pedału przyspieszania, praktycznie niezauważalnie... Co do zużycia silnika to pozbycie się tego jest trywialnie proste...
1.Ktoś kto ma podstawowe pojęcie z zakresu elektryki/elektroniki i dysponuje odrobiną wiedzy i średniej klasy miernikami(oscyloskop,miernik cęgowy,woltomierz,watomierz itd)odrazu wam powie że to co jest napisane na alternatorach i akumulatorach to totalna reklamowa bzdura. 2.Większy niż zalecany...
W aucie posiadam żarówki H1, o zwiększonej mocy, znane + 90 %, żarówka wytrzymuje około 3 miesięcy jazdy, więc wymieniam je średnio 3 lub 4 razy rocznie. Wymieniam 2 żarówki za każdym razem, jedna żarówka to 20 zł, dwie to 40 zł. Obierając punkt że wymieniam rzadko to mamy wyliczenia...
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie...
Witam, pacjent to Corsa C 1.7 DTI (Isuzu), 2002 r. Objawy: gdy obciążenie alternatora się zmniejszy (wyłączenie świec żarowych w obecnym okresie) obroty silnika zaczynają delikatnie falować na biegu jałowym, oraz mruga delikatnie ale widocznie światło emitowane przez wszystkie żarówki,...
Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie...
No z tym się nie zgodzę. Opór powietrza i tak jest. Wytwarza je głównie przód auta i szyba. Powietrze wpada na chłodnicę później na silnik. Więc zamiast wyhamowywać tą energię na obudowie silnika można ją wyhamować łopatami od wentylatora. Tak czy inaczej chciałbym spróbować...
Składałem Renault 5 z innym silnikiem ale to nieistotne. Miedzy innymi założyłem Elektryczno-hydrauliczną pompe wspomagania kierownicy. Od tego czasu mam problem Po włączeniu (do momentu) świateł mijania (zwykłe żarówki żadnych kombinacji) daj się odczuć drżenie spowodowane spadkiem...