Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
Wyprzedzenie zapłonu wynosi tu 18 stopni. Sprawdza się w "wzierniku" w obudowie skrzyni biegów "nad sprzęgłem" (trzeba wyjąć plastykową zaślepkę i używając lampy stroboskopowej zsynchronizować znacznik na kole zamachowym lub przy lampie z ustawianym kątem wyprzedzenia można "świecić" na koło pasowe na wale głownym i "zgrać" znacznik). pozdrawiam.
Moduł zapłonowy do wymiany, ma uszkodzony układ przyśpieszania zapłonu albo to jest chiny jakość moduł stałokątowy. Chyba, że zestaw zapłonu nie pasuje do tego silnika, tj. koło magnesowe ma przesunięcie położenia znacznika, wpustu czółenkowego lub impulsator jest przesunięty w nowej pokrywie zapłonu. Znacznik względem impulsatora powinien zaczynać...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Świeca z kablem była przyłożona do bloku a drugi koniec przewodu świecowe go do gniazda w cewce tam gdzie kabel królewski po włączeniu zapłonu iskra się pokazywała ale jak wszystko podpielem do aparatu i zaczęłam kręcić to iskry już niebylo skoro iskrę ma z pominięciem kopułki no to albo palec ma przebicie do bolca (zdarza się) albo w palcu spalił...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam! Mam pytanie. Zabrałem się wczoraj za ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu w moim Fiacie Uno 1.0 FIRE (benzyna) z 1997 roku. Zaopatrzony w lampę stroboskopową, zlokalizowałem okienko inspekcyjne. Odpaliłem maszynę zapiąłem przewód sygnałowy na przewodzie od świecy nr 1 (tej najbardziej po lewej) i poświeciłem w okienko. Przy podpiętym przewodzie...
Przy wymianie statora mogłeś nie spasować ilości cewek do ilości biegunów koła magnesowego, natomiast przy wymianie koła magnesowego mogłeś nie spasować odległości na jakiej znajduje się znacznik do impulsatora z miejscem w którym znajduje się impulsator, mógłby się także zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu ale wtedy miałbyś iskrę ale nie mógłbyś odpalić....
Nic ci nie zjedzie. Silnik do regulacji musi mieć stabilne obroty, pokrętłem ustawiasz sobie opóżnienie błysku, masz znacznik OT, gdziekolwiek, czy to na kole zamachowym czy pasowym. Ustawiasz opóznienie powiedzmy na 10 stopni, ustawiasz na znaki, a zapłon i tak jest ustawiony na wyprzedzenie 10 stopni. Te lampy powstały po to, aby mieć możliwość ustawiania...
No to załóż je tak jak Tobie pasuje. W czym problem? Znacznik do ustawiania zapłonu jest na kole pasowym wału.
To jest lampa stroboskopowa, ustawiasz tym kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym. Fajka na świecę pierwszego cylindra, przewód zdjęty z tej świecy na ten króciec z przyrządu. Krokodylki: czerwony do +, zielony do - akumulatora. Lampę kierujesz na znacznik GMP (koło pasowe lub zamachowe) Uruchamiasz silnik, lampa błyska, stroisz potencjometrem...
k olejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do...
Na skrzyni,jak obudowa sprzęgła(odkręcic koreczek) jest znacznik-występ zgrać z nacięciem na kole zamachowym.Niezbędna lampa o regulowanym opóźnieniu błysku,gdyz znacznik jest ZZ. Najlepszym interfejsem który pokaże ustawienie zapłonu jest lampa stroboskopowa i oko.
krasy18, a Ty wiesz, że do ustawienia zapłonu w tym pudle musisz mieć lampę z opóźniaczem błysków, bo tam jest tylko znacznik OT?
Panowie a co za roznica czy pierwszy czy drogi jak ustawisz wal na znacznik to oba cylindry sa w GMP to jest kwestja suwow miedzyktorymi jest 1 szy cylinder mozna zdjac dekiel i popatrzec na zawory (odrazu mozna luzy wyregulowac)
TL 494 nie jest synchronizowany, pomiar jest poprzez wykorzystanie efektu stroboskopowego pozostawania w bezruchu. Ustawiasz potencjometrem częstotliwość mrugania LED do momentu aż znacznik na kole zamachowym oświetlanym tym LED przestanie się poruszać i na mierniku częstotliwości odczytujesz częstotliwość generatora, która jest równa obrotom na minutę....
Mamy pojęcie. Nastawy podstawowe, kanał 001 ( na zapalonym silniku, błędy wykasowane, temperatura chłodziwa powyżej 80st) i błyskać lampą w znaki. Oczywiście lampa z regulowanym opóźnieniem błysków, bo tam jest tylko znacznik ZZ. Ustawić na 10 st.
Cóż.. po wnikliwej diagnozie okazało się, że kółko ma klin OK ! Kółko w 1,2 SPI jest takie samo jak dla 1,0 i ,1, SPI. Niczym się nie różni i ma nawet ten sam nr katalogowy. Dla mnie najciekawsze jest to, że pomijając pasek rozrządu i jego ustawienie to patrząc na sam wał korbowy jest tak, że jeśli znacznik na małym kółku pokrywa się z uskokiem na fabrycznej...
Kolego wydaje mi się ze masz silnik 385 ITC. Kąt wyprzedzenia zapłonu to 7* 30' przed GMP. W okienku na dole skrzyni masz znacznik. Pompa ma znacznik pod korkiem na 8 imbus. Musi byc na środku otworu.
Kąt odczytuje się obserwując znacznik koła pasowego w świetle błysków na tle "skali", która jest na obudowie silnika.
W Galantach od 1989 w wersjach SOHC / 8 zaworowych coś co wygląda jak aparat zapłonowy to w praktyce rozdzielacz wysokiego napięcia z optycznym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Nie ma tam żadnych nastawników KWZ bo tym zajmuje się ECU, realizując sekwencyjny wtrysk benzyny, po za tym w układzie jest recyrkulacja spalin, przepływomierz typu Karman-Vortex...
a ustawiasz lampą z regulaowanym opóźnieniem blysku?Bo ten znacznik to ZZ,musisz na regulacji lampy dołożyć 6 st. No i wprwadzić sterownik w tyrym nastaw podstawowych.
witam mam podobny problem po wymianie paska zrobił się trochę słabszy mam pytanko bo z poprzednich postów to nie wynika dokładnie mianowicie mam silnik 1.8i 90 km początek nr RP aparat zapłonowy z podciśnieniem do wyprzedzenia zapłonu czy wystarczy ustawić zapłon przy biegu jałowym na 6 +-1 czy trzeba coś przyblokować ( podciśnienie z wyprzedzenia ewentualnie...
Jest iskra kręcąc rozrusznikiem ale stroboskop pokazuje że moduł szuka punktu zapłonu .( moduł od Roadstar 250 V). Patrząc stroboskopem na znacznik na wałku rozrządu to pojawia się w różnych punktach. I dla cylindra drugiego jest to samo. Kąt zmienia się w zakresie około 90 stopni. Moduł nie zależnie dla cylindrów podaje iskrę bo się nie pokrywają stroboskopy....
Witam Niezabardzo wiem jak to zrobic? tzn. wiem kiedy pierwszy tlok jest w gorze, wiem gdzie jest znacznik na kole paska rozrzadu, wiem kiedy i w ktorym przewodzie jest iskra, nie wiem jak wybrac najlepszy kat zaplonu, tzn. kiedy trafic w ten najlepszy punkt? dodam, ze w Audi80 B3 '89, gaznik 1.6??
Od czego zacząc poszukiwanie? Nagrałem krótki filmik z danymi op-coma,auto chodzi na wolnych: http://www.youtube.com/watch?v=pYmCYajOq... dlaczego zmienia się wyprzedzenie zapłonu 5-10 ca i jeszcze zrzut z acgssynchro jak wariuje znacznik w tych momentach: http://obrazki.elektroda.pl/7086236300_1...
Witam wszystkich. Mam problem z speedfightem a w zasadzie kilka problemów. Przyjechał z rozprogramowanym immo ale jest czerwony kluczyk i udało sie zaprogramować. Iskra jest. Podczas prób odpalenia silnik sie odzywa jednak nie może załapać. Silnik jest po kapitalnym remoncie. Podczas prób odpalania dioda od immo mrugała lub świeciła się ciągle. Gdy...
Dokładnie zgadzam się w tej kwestii z kolegą Adjar-em. Lepiej zrobić coś samemu i zaoszczędzić. Zresztą w myśl dewizy "chcesz mieć coś dobrze zrobione zrób to sam". Do Adjar: Na kole pasowym jeszcze nie patrzyłem czy jest znacznik ale prawdopodobnie jest. Niestety stroboskopem nie dysponuję :( Z zaplontaniem kabli nie ma problemu ponieważ silnik poloneza...
Jest na to jedna rada: nie kupować skuterów marki Peugeot i przyjmować ich do naprawy... Możesz stracić na nim sporo czasu i pieniędzy. Silniki Peugeota są wykonane z miękkich materiałów... Na początek trzeba określić jaki typ zapłonu był fabrycznie - AEC400, ACI100 czy zwykły. Ten pierwszy bez problemu daje się przerobić na zwykły, natomiast drugi...
Witam. Chcę zbudować własny mikroprocesorowy steronik zapłonu w związku z czym, na wstępie musiałbym rozpracować odczyt pozycji wału korbowego. Wspierając się tymi informacjiami czyli budowa koła : http://www.auto-online.pl/elektron/silni... 1 - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, 2 - wspornik mocowania czujnika,...
bo tam nie masz znacznika 6st przed ZZ,a znacznik ZZ. Ustawiasz sobie opóźnienie na lampie 6stopni i wtedy ustawiasz na znacznik.
Musisz mieć lampę o regulowanym opóźnieniu błysków,bo ten model ma tylko znacznik ZZ.
taki szybki przegląd dał wynik http://moto.allegro.pl/item595501443_czu... a ta tarcza to jest na kole pasowym ( tam gdzie zwykle są znaczniki do ustawiania zapłonu w zwykłym maluchu) normalnie ten czujnik jest montowany na korpusie silnika, ma tam przewidziane otwory, w twoim nie wiem jak go zamocować
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Wejść w "diagnostykę" kompa - zewrzeć A z B w złączu diagnostycznym i lampą stroboskopową ustawić (obracając aparatem zapł.) na znacznik przy kole pasowym.
Witam Fiat Uno z 97 r 1.4 Problemem jest zapłon ,a dokładnie czas zapłonu . Sprawdziłem lampo stroboskopowo na znakach i na wolnych obrotach ,ten znaczek mi skacze między 0 a 10 . Co może być przyczyną .
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Witam Prawdopodobnie ecm silnika ma czujnik spalania stukowego .tzn. zapłon działa w pętli ,przyśpiesza do granicy stukania silnika i opóżnia.Daje to właśnie efekt pływania znaku w prawo i w lewo.Komputer adaptuje kąt zapłonu w zależności od jakości paliwa 95 ,98, gaz.Punkt bazowy zapłonu ustawia się po wprowadzeniu ecm w tryb regulacji testerem lub...
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Wymieniłem świece na nowe, iskra jest, zapłon wygląda dobrze, znaczniki są w jednej linii, ale dalej nie odpala. Jutro może przyjedzie kolega kolegi z aparatem diagnostycznym, ale raczej amatorskim.
A więc jak to działa, że koła są takie same, moduły takie same i emulatora również nie obchodzi czy się go podepnie do "Czinkłeczenta" czy 126p Nie są takie same... Działanie tego systemu, polega na łapaniu jednego z trzech znaczników koła - 1-go na biegu jałowym, bez obciążenia, 2-go przy obciążeniu częściowym i 3-go przy obciążeniu maksymalnym -...
2T ma stały kąt wyprzedzenia zapłonu, dlatego długość znacznika nie ma większego znaczenia. Dodatni impuls występuje po wyjściu impulsatora ze znacznika. 4T ma zmienny kąt wyprzedzenia, długość znacznika ustala minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Polaryzacja impulsatora jest odwrotna, dodatni impuls na początku, ujemny impuls na końcu.
Zacznę od tego, że nie zamierzam nikomu polecać chińskiego modułu nieznanego pochodzenia i zupełnie losowej jakości. O module zapłonowym którym masz na oku nie wiedzą nic nawet u samego importera. Znajomy sprzedawca chciał kiedyś "wyciągnąć" informacje na temat ich modułów, odpowiedzieli znanym cytatem "nie wiem, idź do chłopaków z serwisu, może oni...
Jeśli masz impulsator z wyprowadzonymi dwoma przewodami, to zamień przewody. Jeżeli masz impulsator z jednym przewodem, to pozostaje jedynie znalezienie impulsatora o przeciwnej polaryzacji. Zazwyczaj w silnikach 4T gdzie jest zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, impulsator daje dodatni impuls na początku znacznika i ujemny na wyjściu ze znacznika. Da...
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
odpowiedni znacznik znacznik przeniesienie czujnik znacznik
pikanie radia citroen schemat lampa świetlówka połączenie mikrofon
HTML okrągły kontener z border-radius i clip-path – przykład ograniczenia wyjścia elementu Pioneer SE-M390 vs SE-M531 – porównanie słuchawek, brzmienie, parametry, opinie