Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
Masz na kole zamachowym nacięcie.Obróc wałem na biegu zaznacz białym markerem i ustaw na wolnych obrotach znak z odpiętym podciśnieniem z aparatu na strzałkę/blaszkę tak z 1cm w kierunku kabiny. Przy okazji sprawdź wężykiem i ustami czy membrana w siłowniku nie umarła bo to bolączka uno/tipo. http://www.fiatforum.com/panda-classic/2...
Wyprzedzenie zapłonu wynosi tu 18 stopni. Sprawdza się w "wzierniku" w obudowie skrzyni biegów "nad sprzęgłem" (trzeba wyjąć plastykową zaślepkę i używając lampy stroboskopowej zsynchronizować znacznik na kole zamachowym lub przy lampie z ustawianym kątem wyprzedzenia można "świecić" na koło pasowe na wale głownym i "zgrać" znacznik). pozdrawiam.
taki szybki przegląd dał wynik http://moto.allegro.pl/item595501443_czu... a ta tarcza to jest na kole pasowym ( tam gdzie zwykle są znaczniki do ustawiania zapłonu w zwykłym maluchu) normalnie ten czujnik jest montowany na korpusie silnika, ma tam przewidziane otwory, w twoim nie wiem jak go zamocować
Moduł zapłonowy do wymiany, ma uszkodzony układ przyśpieszania zapłonu albo to jest chiny jakość moduł stałokątowy. Chyba, że zestaw zapłonu nie pasuje do tego silnika, tj. koło magnesowe ma przesunięcie położenia znacznika, wpustu czółenkowego lub impulsator jest przesunięty w nowej pokrywie zapłonu. Znacznik względem impulsatora powinien zaczynać...
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Zacznę od tego, że nie zamierzam nikomu polecać chińskiego modułu nieznanego pochodzenia i zupełnie losowej jakości. O module zapłonowym którym masz na oku nie wiedzą nic nawet u samego importera. Znajomy sprzedawca chciał kiedyś "wyciągnąć" informacje na temat ich modułów, odpowiedzieli znanym cytatem "nie wiem, idź do chłopaków z serwisu, może oni...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
No to załóż je tak jak Tobie pasuje. W czym problem? Znacznik do ustawiania zapłonu jest na kole pasowym wału.
2T ma stały kąt wyprzedzenia zapłonu, dlatego długość znacznika nie ma większego znaczenia. Dodatni impuls występuje po wyjściu impulsatora ze znacznika. 4T ma zmienny kąt wyprzedzenia, długość znacznika ustala minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Polaryzacja impulsatora jest odwrotna, dodatni impuls na początku, ujemny impuls na końcu.
Żeby wyglądało to w miarę oryginalnie, to kompletny zapłon od NSR75 (NS1), który ma stator typu gwiazda, podstawkę statora z zewnętrznym impulsatorem, koło magnesowe ze znacznikiem i moduł zapłonowy z opóźnianiem zapłonu w okolicach 10000 RPM. Wadą jest niestety cena i dostępność. Poza tym moduły zapłonowe też się psuły, a ze zamiennikami też są kłopoty....
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
Witam Prawdopodobnie ecm silnika ma czujnik spalania stukowego .tzn. zapłon działa w pętli ,przyśpiesza do granicy stukania silnika i opóżnia.Daje to właśnie efekt pływania znaku w prawo i w lewo.Komputer adaptuje kąt zapłonu w zależności od jakości paliwa 95 ,98, gaz.Punkt bazowy zapłonu ustawia się po wprowadzeniu ecm w tryb regulacji testerem lub...
Nic ci nie zjedzie. Silnik do regulacji musi mieć stabilne obroty, pokrętłem ustawiasz sobie opóżnienie błysku, masz znacznik OT, gdziekolwiek, czy to na kole zamachowym czy pasowym. Ustawiasz opóznienie powiedzmy na 10 stopni, ustawiasz na znaki, a zapłon i tak jest ustawiony na wyprzedzenie 10 stopni. Te lampy powstały po to, aby mieć możliwość ustawiania...
bo tam nie masz znacznika 6st przed ZZ,a znacznik ZZ. Ustawiasz sobie opóźnienie na lampie 6stopni i wtedy ustawiasz na znacznik.
Musisz mieć lampę o regulowanym opóźnieniu błysków,bo ten model ma tylko znacznik ZZ.
Znacznikami [code ] [/code ] bez tej spacji :)
[ mała cienka iskra. ..... przy małej prędkości obrotowej koła magnesowego iskra będzie mizerna-wątła jednak wystarczająca aby uruchomić silnik , sprawdź na kablu iskrę , jak iskra ,, skacze " na około 7/8mm to przy prawidłowym ustawieniu zapłonu silnik odpali bez problemów . Bez lampy stroboskopowej nie ustawisz prawidłowo zapłonu , w twoim przypadku...
krasy18, a Ty wiesz, że do ustawienia zapłonu w tym pudle musisz mieć lampę z opóźniaczem błysków, bo tam jest tylko znacznik OT?
które znaczniki i gdzie powinny być)? Nie ma
Witam. Bardzo nietypowy problem. Po ustawieniu rozrządu na znaczniki, czyli fabrycznie auto nie jeździ. Zero mocy i brak przyspieszenia. Błędy w komputerze. Przesunięcie paska na klawiaturze o dwa zęby i przyspieszenie zapłonu o jeden skok, eliminuje wszystkie problemy. Dobra moc i brak błędów. O co chodzi może ktoś wie? Nadmieniam , że ciągły kłopot...
Na skrzyni,jak obudowa sprzęgła(odkręcic koreczek) jest znacznik-występ zgrać z nacięciem na kole zamachowym.Niezbędna lampa o regulowanym opóźnieniu błysku,gdyz znacznik jest ZZ. Najlepszym interfejsem który pokaże ustawienie zapłonu jest lampa stroboskopowa i oko.
Wbrew pozorom tobie nie jest potrzebne urządzenie do przyśpieszenia zapłonu,a wręc odwrotnie. Ty potrzebujesz urządzenie do opóźnienia zapłonu. Nie da się uzyskać zapłonu przed sygnałem inicjującym,chyba że pierwszy sygnał bedzie tracony,ale przechowywany w pamięci jako znacznik. Urządzenia te działają tak,że bazowy punkt zapłonu jest mocno wyprzedzony,grubo...
Jeśli to zapłon starego typu (moduł AC-CDI jak np. w Apriliach) to nie będzie miało znaczenia. Iskra pojawia się "na zejściu" ze znacznika. Przy zapłonie nowego typu (DC-CDI) nie jestem tego pewien, czy wówczas moduł nie wariuje. Oglądałeś impulsator, nie nosi on śladów uszkodzenia mechanicznego? Sprawdź czy to na pewno wina ginącej iskry. Obserwuj...
A więc jak to działa, że koła są takie same, moduły takie same i emulatora również nie obchodzi czy się go podepnie do "Czinkłeczenta" czy 126p Nie są takie same... Działanie tego systemu, polega na łapaniu jednego z trzech znaczników koła - 1-go na biegu jałowym, bez obciążenia, 2-go przy obciążeniu częściowym i 3-go przy obciążeniu maksymalnym -...
Impulsator nie może mieć kontaktu fizycznego z kołem magnesowym, inaczej ulegnie uszkodzeniu podczas pracy silnika. Odległość impulsatora od znacznika powinna wynosić na oko 1 mm.
Witam Fiat Uno z 97 r 1.4 Problemem jest zapłon ,a dokładnie czas zapłonu . Sprawdziłem lampo stroboskopowo na znakach i na wolnych obrotach ,ten znaczek mi skacze między 0 a 10 . Co może być przyczyną .
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Cóż.. po wnikliwej diagnozie okazało się, że kółko ma klin OK ! Kółko w 1,2 SPI jest takie samo jak dla 1,0 i ,1, SPI. Niczym się nie różni i ma nawet ten sam nr katalogowy. Dla mnie najciekawsze jest to, że pomijając pasek rozrządu i jego ustawienie to patrząc na sam wał korbowy jest tak, że jeśli znacznik na małym kółku pokrywa się z uskokiem na fabrycznej...
Ja wziąłem koło pasowe 180 z dość dużym otworem na wałek 25 - 30 mm, nie pamiętam. Wyrysowałem cyrklem 6 otworów pod śruby od filtra, kupiłem utwardzane śruby odpowiedniej długości, kupiłem podkładki, które umieściłem między kołem pasowym a filtrem, ilość podkładek tak dobrałem, żeby śruby dociągnęły wszystko na styk. Pierścień od koła pasowego dociska...
widziałem kiedyś lampę stroboskopową,ze wskaznikiem kąta obserwowałeś błyski na kole zamachowym,w lampie był potencjometr regulując nim doprowadzało się do pokrycia znaku na kole ze znacznikiem na obudowie i odczytywało na wskazniku kąt wyprzedzenia.
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Da radę założyć zapłon "bateryjny", ale tylko z dość drogim modułem DC-CDI. Zapłonu TCI nie zawsze da się założyć ze względu na konstrukcję znacznika na kole magnesowym.
To jest lampa stroboskopowa, ustawiasz tym kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym. Fajka na świecę pierwszego cylindra, przewód zdjęty z tej świecy na ten króciec z przyrządu. Krokodylki: czerwony do +, zielony do - akumulatora. Lampę kierujesz na znacznik GMP (koło pasowe lub zamachowe) Uruchamiasz silnik, lampa błyska, stroisz potencjometrem...
Kąt odczytuje się obserwując znacznik koła pasowego w świetle błysków na tle "skali", która jest na obudowie silnika.
Kolego wydaje mi się ze masz silnik 385 ITC. Kąt wyprzedzenia zapłonu to 7* 30' przed GMP. W okienku na dole skrzyni masz znacznik. Pompa ma znacznik pod korkiem na 8 imbus. Musi byc na środku otworu.
pokręć zamachem i nad lewa górna śruba trzymająca płytkę z cewkami (oczywiście pod zamachem) jest znacznik-taki sam jest na karterze- powinny się pokrywać. nie wiem jaki możesz mieć tam problem... prędzej popatrz na klin.
Te czerwono czarne znaczniki to jest informacja od programu jakie napięcie panuje na elemencie. Nie musisz zwracać uwagi na to.
Witam Jeżeli sprawdziłeś: pompkę paliwową, gaźnik, dyszę elektromagnetyczną od wolnych obrotów. to proponuję sprawdzić odległość czujnika zapłonu (przy kole pasowym z lewej strony około mocowania alternatora) od znaczników na kole pasowym powinna około 2mm (nie wiem jaka jest książkowa), oraz sprawdzić czujnik podciśnieniowy. Pozdrawiam
Nie spotkałem się z takim urządzeniem - swoją drogą to ciekawe zagadnienie. Trzeba by tylko zrobić "coś" do wykrywania wzrostu ciśnienia w przewodzie wtryskiwacza. Oczywiście pozostaje kwestia czy są znaczniki na kole pasowym/zamachowym do łatwego odczytu tego konta.
Mamy pojęcie. Nastawy podstawowe, kanał 001 ( na zapalonym silniku, błędy wykasowane, temperatura chłodziwa powyżej 80st) i błyskać lampą w znaki. Oczywiście lampa z regulowanym opóźnieniem błysków, bo tam jest tylko znacznik ZZ. Ustawić na 10 st.
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Chyba nie jest kompletny i rozkręcony. Podczas wyładowania lampy czyli błysku tworzy się wysokie napięcie może kopnąć. To tak po mojemu. Dużo o tym nie wiem ale spekuluje ze te dwa krokodylki to + i - zasilania z akumulatora. Powinien być jeszcze przewód zakończony sondą jakimś zaciskiem zapinanym na przewód zapłonowy chyba cylindra nr.1. Wtedy stroboskop...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
przy zwartych stykach AiB znak na kole pasowym wału korbowego powinien stać stabilnie na znaczniku na obudowie silnika -oczywiscie obroty biegu jałowego i to wszystko.Nie ma innej regulacji zapłonu .Jeśli sie nie pokrywają należy poluzować aparat zapłonowy i przestawić!!! po regulacji dokręcić aparat zapłonowy.
Wejść w "diagnostykę" kompa - zewrzeć A z B w złączu diagnostycznym i lampą stroboskopową ustawić (obracając aparatem zapł.) na znacznik przy kole pasowym.
raz jest jeden pik, a raz 4. Tak jest skonstruowane koło impulsowe wałka rozrządu. Jeden "pik" - oznaczenie pierwszego cylindra, dwa drugiego itd. Zgadza się to z kolejnością zapłonów 1-3-4-2. Natomiast znacznik na kole zamachowym pokrywa się z 2 i 3 co dawało by kolejność 2-1-3-4, przesunięte o kąt 180 stopni. Ja to tak widzę jednak nie mam z czym...
Przy wymianie statora mogłeś nie spasować ilości cewek do ilości biegunów koła magnesowego, natomiast przy wymianie koła magnesowego mogłeś nie spasować odległości na jakiej znajduje się znacznik do impulsatora z miejscem w którym znajduje się impulsator, mógłby się także zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu ale wtedy miałbyś iskrę ale nie mógłbyś odpalić....
Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. No gdzie. Żaden z nich nie miał funkcji wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów na podstawie jednego czujnika. Chyba że to ja o czymś nie wiem? Nawet nanoplex - ten potrzebuje trzech znaczników na kole fonicznym. Pozostaje dopasować 7-mio pinowy moduł...
Zamiennika (dopiero teraz przeczytałem temat :) ) nie wymyślimy to stosunkowo nowy produkt w Polsce :) można pokusić się o przerobienie dopasowanie elementów jakie mamy do dyspozycji - mamy dwa długie znaczniki czyli zapłon z wyprzedzaczem analogowym czyli przy mniejszych obrotach .. reaguje na końcówki znacznika przy większych na początek prosta metoda...
Błażej z dokumentacji wynika, że w Pony 301 są dwie cewki oświetleniowe. Zamierzam przewinąć te cewki grubszym drutem i zachować tą samą liczbę zwojów, aby mieć większą moc przy 6V. Zamierzam też oświetlenie przerobić na LED. gromleon czyli trzeba dołożyć do koła zamachowego znacznik, aby mieć punkt GMP?
Wymieniłem świece na nowe, iskra jest, zapłon wygląda dobrze, znaczniki są w jednej linii, ale dalej nie odpala. Jutro może przyjedzie kolega kolegi z aparatem diagnostycznym, ale raczej amatorskim.
Panowie a co za roznica czy pierwszy czy drogi jak ustawisz wal na znacznik to oba cylindry sa w GMP to jest kwestja suwow miedzyktorymi jest 1 szy cylinder mozna zdjac dekiel i popatrzec na zawory (odrazu mozna luzy wyregulowac)
a ustawiasz lampą z regulaowanym opóźnieniem blysku?Bo ten znacznik to ZZ,musisz na regulacji lampy dołożyć 6 st. No i wprwadzić sterownik w tyrym nastaw podstawowych.
Moim zdaniem, rozwiązanie to moduł od skutera 4T (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu) pod impulsator 1. Musiałbyś się jednak upewnić przy jakim kącie wyprzedzenia wypada koniec znacznika dla tego impulsatora, powinno być jakieś 5-10° przed GMP. Drugi impulsator wygląda jakby służył jako zabezpieczenie przed odbiciem podczas kopania. Przez śruby...
Taki temat: Fiat 900T - OHV 903cc 37PS - z roku 1979. Mikrobusik na bazie Fiata 6oo Multipla z lat 50 i 60. Z różnym powodów chcę się z nim pobawić i nieco go usprawnić mechanicznie. Mam prawie nowy silnik 899cc wydłubany z Seicento a.d. 2000 o przebiegu nieco ponad 15tys w stanie doskonałym. Silnik oryginalny w moim busiku ma swoje lata i przebieg....
Jak stoisz z przodu samochodu i otworzysz maskę to koło zamachowe masz po prawej stronie, tam gdzie jest też sprzęgło i skrzynia biegów. Rozrząd ustawiasz według znaku "E", który jest bliżej krawędzi koła pasowego wałka rozrządu. Ustawiasz tak na pewno dla wersji silnika z dwiema cewkami zapłonowymi. Tak jest w instrukcji. Nie wiem do czego służą inne...
Dokładnie zdiagnozować sterownik silnika bo kodów o numerach P6009 i P6019 nie ma a powinny pojawić się ze znacznikiem P na początku ciągu cyfr. EGR,a też tam nie ma. Wypadanie zapłonów to p0300 i po kolei dla każdego cylindra 0301,2,3,4. Tam lubią sypać się cewki
Spróbowałem zmienić i iskra wydaje się być lepsza chociaż również wydaje się być wciąż słaba. Zapłon ustawiony tak, by 3mm przed GMP pokrywało się akurat z tym znacznikiem na magnecie, tak aby akurat wychodził. Silnik zagadać nie chciał, nawet jak nalałem mu mieszanki strzykawką 3mm przed GMP. Niestety nie mam odpowiedniego klucza by zakręcić wiertarką,...
Nie odpowiedziałeś na pytanie o iskrę! Czarna i sucha ? Czy czarna i mokra ? Nie ruszaj iglicy! Chodzi o to aby określić czy przyczyną jest problem z paliwem (gaźnik i nie tylko) czy z zapłonem (słaba lub w złym momencie iskra). Cewkomoduł nie ma nic do punktu zapłonu! Od tego jest jakiś czujnik położenia kątowego wału korbowego. Np. impulsator i znacznik...
witam mam podobny problem po wymianie paska zrobił się trochę słabszy mam pytanko bo z poprzednich postów to nie wynika dokładnie mianowicie mam silnik 1.8i 90 km początek nr RP aparat zapłonowy z podciśnieniem do wyprzedzenia zapłonu czy wystarczy ustawić zapłon przy biegu jałowym na 6 +-1 czy trzeba coś przyblokować ( podciśnienie z wyprzedzenia ewentualnie...
Od czego zacząc poszukiwanie? Nagrałem krótki filmik z danymi op-coma,auto chodzi na wolnych: http://www.youtube.com/watch?v=pYmCYajOq... dlaczego zmienia się wyprzedzenie zapłonu 5-10 ca i jeszcze zrzut z acgssynchro jak wariuje znacznik w tych momentach: http://obrazki.elektroda.pl/7086236300_1...
k olejność zapłonu w obydwu pompach taka sama 1-3-4-2 licząc pierwszy od strony koła zamachowego , ustawienie rozrządu : koło wałka rozrządu ustawiasz znakiem na godzinę 12 masz takie wycięcie w obudowie rozrządu , na ten znak dopasowujesz znacznik na pasku rozrządu i dalej już prosta droga , pompa znakiem na godzinę 3 według znacznika na pasku , do...
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinen być 5 stopni przy ok. 900 obr./min. Może też zasysać lewe powietrze na jednym cylindrze (uszczelka kolektora ssącego, serwo). Proszę o podpowiedź jak sprawdzić szczelność uszczelek kolektora ssącego. Były one wymieniane wraz z uszczelką pod głowicą i tak na oko nie wzbudzają zastrzeżeń. Co do serwa to chyba...
W Galantach od 1989 w wersjach SOHC / 8 zaworowych coś co wygląda jak aparat zapłonowy to w praktyce rozdzielacz wysokiego napięcia z optycznym czujnikiem położenia wałka rozrządu. Nie ma tam żadnych nastawników KWZ bo tym zajmuje się ECU, realizując sekwencyjny wtrysk benzyny, po za tym w układzie jest recyrkulacja spalin, przepływomierz typu Karman-Vortex...
Witam. Podłączę się pod ten temat i reaktywuję go, żeby nie zakładać nowego. Mam Syrenę 104. Planuje zastąpienie (w moim silniku S31) tradycyjnego zapłonu platynkowego zapłonem CDI. Do tego celu chcę użyć 3 impulsatory, 3 moduły zapłonowe, oraz 3 oryginalne cewki butelkowe WN ( cewki chce zostawić, aby nie psuć oryginalnego wyglądu silnika). I tu prośba...
Cała instalacja zapłonowa z pominięciem ECU, ale prawdopodobnie będziesz musiał zmienić koło magnesowe, jeśli na swoim obwodzie ma więcej niż jeden znacznik. DC-CDI ze stałym wyprzedzeniem powinno zdać egzamin, jeśli nie masz tam cewki zasilającej CDI. Ogólnie dużo pracy przed Tobą.
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
1. Częstotliwość błysków lampy stroboskopowej jest oczywiście zależna od obr/min oraz ilości impulsów na sów pracy. -Nie ma znaczenia ich częstotliwość, w sumie wystarczy jeden błysk a sprawne ludzkie oko odczyta wyprzedzenie zapłonu, odczyt niemiarodajny ale jest poprawny. Dodano po 8 2.Nie do końca zgadzam się z tą koniecznością uzyskania stałych...
TL 494 nie jest synchronizowany, pomiar jest poprzez wykorzystanie efektu stroboskopowego pozostawania w bezruchu. Ustawiasz potencjometrem częstotliwość mrugania LED do momentu aż znacznik na kole zamachowym oświetlanym tym LED przestanie się poruszać i na mierniku częstotliwości odczytujesz częstotliwość generatora, która jest równa obrotom na minutę....
miałem podobną usterkę (miałem też z 96' EL) jeżeli tankujesz w zaufanej stacji CPN to pominmy paliwo, jeżeli jest to wersja EL to sprawdź czujnik zapłonu przy kole pasowym (jest on pod paskiem od strony alternatora jest koloru białego) czy nie jest zalepiony i czy nie jest za daleko od koła powinien być około 3-4 mm (na kole pasowym z tyłu są znaczniki...
Do zapłonu mieszanki jeśli jest paliwo i iskra jak piszesz, potrzeba najważniejszego kompresji!!! Dla tego ci piszę non stop abyś to sprawdził, ... Ok spróbuje coś wymyślić. Czy jak zdejmę pokrywę zaworów to będę widział znaczniki na rozrządzie ?
Witam Niezabardzo wiem jak to zrobic? tzn. wiem kiedy pierwszy tlok jest w gorze, wiem gdzie jest znacznik na kole paska rozrzadu, wiem kiedy i w ktorym przewodzie jest iskra, nie wiem jak wybrac najlepszy kat zaplonu, tzn. kiedy trafic w ten najlepszy punkt? dodam, ze w Audi80 B3 '89, gaznik 1.6??
Świeca z kablem była przyłożona do bloku a drugi koniec przewodu świecowe go do gniazda w cewce tam gdzie kabel królewski po włączeniu zapłonu iskra się pokazywała ale jak wszystko podpielem do aparatu i zaczęłam kręcić to iskry już niebylo skoro iskrę ma z pominięciem kopułki no to albo palec ma przebicie do bolca (zdarza się) albo w palcu spalił...
Matko Boska. Jak wyobrażasz sobie kontrolę trakcji w motocyklu,? Bo przy dwu kołach w jednej linii, z czego tylko jednym napędzanym to raczej nierealne, nawet w formie układu "softstartu". Opóźnienie zapłonu cudów nie zrobi - ile tej mocy ujmiesz, opóźniając zapłon do granic możliwości - 25%? To tak ogólnie. Teraz dokładnie - co rozumiesz poprzez wydłużenie...
http://obrazki.elektroda.pl/5264176500_1... Zachęcony postami kolegi Volksturm (na innym forum) postanowiłem wykonać zapłon CDI. Wcześniej wydawało mi się to karkołomnym zadaniem, gdyż przerażało mnie skomplikowanie elektroniki potrzebnej do obsługi ww typu zapłonu. Volksturm podał sposób, który trafił w moje oczekiwania - prosty, tani,...
Witam! Ostatnio kupiłem fiata bravo 1.6. Okazało się, że ma pewne objawy przestawienia rozrządu. Mianowicie jest słaby w granicy zakresu obrotów 5-7 RPM, brak typowego odcięcia zapłonu przy 6,5-7,0 RPM, v-max 160 km/h co jest ewidentnie za malo na ten motor. Znalazłem z necie taki sam temat i był przestawiony rozrząd na dole. Moje pytanie brzmi jak...
(at)żałosna udręka Lakier zdjęty tylko przy tranzystorach i tylko tam były smarkane luty. Wg stroboskopu jest w okolicy 20° (ciężko dokładnie bo skala jest tylko na części przed górnym martwym punktem a mój znacznik "mruga" dalej) a a jak podłączam się pod złącze diagnostyczne to na parametrach bieżących jest widoczne też w okolicy 20° (zmienia się...
Powiedzcie mi jeszcze jak dokładnie ustawić zapłon ?? (początek wtrysku) Gdzie mam szukać znaczników do ustawiania?
Mam już lampe do ustawiania zapłony, ale nie wiem gdzie jest znacznik. Prosze o podpowiedz, a najlepiej zdjęcie.
No, Google Translate rzeczywiście nie radzi sobie najlepiej: TCI jest zwolniony ładowania cewki się przed ogniem iskry.Czas potrzebny do ładowania cewki nazywa się zamieszkać razem.Iskra jest, gdy obecne w całej zatrzymuje cewki i cewki collapsates i pożary iskra. :D Ale fragmenty można zrozumieć. Z Twoich, lakonicznych wypowiedzi odniosłem wrażenie,...
Generalnie układ dla początkujacego jest trudny,a już napewno z jednym czujnikiem.Robiłem tego typu układy,ale czujniki stosowałem dwa. Generalnie robiłem to w Fiacie 126 BIS i jeden czujnik był nad wieńcem koła zamachowego (wieniec zębaty),a drugi ma kole pasowym-ono ma taki przciwciężar który słuzył do znacznika GMP.Czujnik nad wieńcem słuzył do pomiaru...
Dokładnie zgadzam się w tej kwestii z kolegą Adjar-em. Lepiej zrobić coś samemu i zaoszczędzić. Zresztą w myśl dewizy "chcesz mieć coś dobrze zrobione zrób to sam". Do Adjar: Na kole pasowym jeszcze nie patrzyłem czy jest znacznik ale prawdopodobnie jest. Niestety stroboskopem nie dysponuję :( Z zaplontaniem kabli nie ma problemu ponieważ silnik poloneza...
A skąd ja wiem jak jakims shitem z allegro ustawić? Normalnie zapinasz klipsa na kabel pierwszego cylindra, zapalasz silnik, i silne światło błyskające ( powtarzam-silne, wątpię czy ten bibelocik pokazany na linku takei zapewni) kierujesz na znaczniki, obracasz aparatem tak aby znaczniki się zgrały.
9 lat kolega się nie doczekał odpowiedzi ;) Będzie dla potomnych. Reduktor po czyszczeniu i regeneracji,jak jest niska temp,po nocnym postoju pracuje jakby na 3 gary,jadę kawałek dalej na benzynie ok kilometra przełączam na gaz i juz ok Ciśnienie gazu na kompie pokazuje 2,2 bara. Podejrzewam,że może jakiś wtryskiwacz się zawiesza i jak sie silnik trochę...
Na stronie 29 instrukcji jest schemat modułu,ciekawe skąd on wie czy ma czytać wolne obroty czy szybkie ? Strona ze schematem modułu to 2-9 a nie 29! Moduł nie ma żadnej logiki. To prościzna. Zasada opiera się na różnej ilości zwojów impulsatorów. Ten od wysokich obrotów jest pierwszy w kolejności ruchu znacznika. Gdy jest małe RPM to napięcie przez...
Witam wszystkich. Mam problem z speedfightem a w zasadzie kilka problemów. Przyjechał z rozprogramowanym immo ale jest czerwony kluczyk i udało sie zaprogramować. Iskra jest. Podczas prób odpalenia silnik sie odzywa jednak nie może załapać. Silnik jest po kapitalnym remoncie. Podczas prób odpalania dioda od immo mrugała lub świeciła się ciągle. Gdy...
Witam. Chcę zbudować własny mikroprocesorowy steronik zapłonu w związku z czym, na wstępie musiałbym rozpracować odczyt pozycji wału korbowego. Wspierając się tymi informacjiami czyli budowa koła : http://www.auto-online.pl/elektron/silni... 1 - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, 2 - wspornik mocowania czujnika,...
Wielkie dzięki Kolego za zainteresowanie moim tematem, postaram się za pomoc odpowiednio odwdzięczyć Tylko nie jestem na tyle obeznany z czynnościami o których napisałeś, czyli jak zrobić znacznik GMP na 1 cylindrze oraz co jeszcze bardziej niezrozumiale dla mnie brzmi 'wyławianie cewki' Sam raczej nie podjął bym się tej operacji, ale myślę, że jakbym...
http://obrazki.elektroda.net/25_11624574... Woltomierz w samochodzie. Po pojawieniu się elektronicznych regulatorów napięcia producenci samochodów zaniedbali na korzyść kontrolek ładowania tak proste, bardzo dobre i potrzebne urządzenie, jakim jest odpowiednio przystosowany woltomierz. Na woltomierzu z klasyczną wskazówką, o odpowiednio rozszerzonej...
Może ma ktoś pomysł na nowe funkcje? W stosunku do wersji pierwszej (bez zegarka) napewno zostanie dodany pomiar napięcia. Wydaje mi się, że warto też rozbudować wersję z zegarkiem, wtedy można układ śmiało zamontować w jego miejsce (u mnie w aucie by się dało). Pomiar napięcia byłby przydatny, zwłaszcza zaraz po włączeniu zapłonu, potem mógłby się...
Witam, mam problem z E11. Ma to być 3 autko do zadań specjalnych ;D. Auto posiada sekwencję.Zakupiłem ją w stanie następującym - Po odpaleniu silnik chodzi na około 300obr, trzęsie cała budą. Po wciśnięciu gazu zero reakcji , mogę wcisnąć na maksa i obroty ani drgną...po jakiejś chwili i wachlowaniu gazem obroty wzrastają. Silnik w okolicach około 3tyś...
Witam, wiem że to co napiszę nie jest na temat, ale na pewno dużo osób się tym zainteresuje, w szczególności Elektryk2000. Mam nadzieję że komuś uda się przebrnąć przez moje wypociny . Źródłem ich są tabele, normy, raporty z pomiarów parametrów oraz w największym stopniu praktycznie nieograniczona wiedza mojego teścia w tym temacie oraz moja skromna...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Po 1) użyj znaczników Co to za znacznik i do czego mam go użyć? Po 2) funkcje inline _delay_us i _delay_ms muszą być wywoływane z argumentami wlasnie zauwazylem, ze jak kompiluje bez podania stalej wartosci to kod programu rosnie o okolo 1KB w porownaniu z wywolaniem ze stala wartoscia. Napisz jeszcze dokładnie co chcesz zrobić (co to za sygnał wejściowy/wyjściowy)....
Jest na to jedna rada: nie kupować skuterów marki Peugeot i przyjmować ich do naprawy... Możesz stracić na nim sporo czasu i pieniędzy. Silniki Peugeota są wykonane z miękkich materiałów... Na początek trzeba określić jaki typ zapłonu był fabrycznie - AEC400, ACI100 czy zwykły. Ten pierwszy bez problemu daje się przerobić na zwykły, natomiast drugi...
Witam, Mam pytanie. Czy Parrot jest zle podlaczony jesli po wprowadzeniu znacznikow glosowych nie zapamietuje ich po wylaczeniu zaplonu? Ustawienia inn np: Jezyk polski pamieta a znacznikow nie. Czy to jakas opcja czy blad podlaczenia/urzadzenia? Pozdrawiam.
Ale to nie jest cewka... To jest impulsator ze skutera, który jeżeli minie go ta blaszka to jest iskra. Cewka jest na statorze i ona daje napięcie.... Potrzebuję elementu, który będzie współpracował ze znacznikiem. Małego elementu :)
Kondensator powinien być między plusem a masą a uzwojenie pierwotne do tyrystora i diody zwrotnej a drugi koniec do plusa czyli wyprowadzenia kondensatora. Chodzi zapewne o generator samodławny. Sam z siebie nie ma samoograniczenia, jedynym jest obciążenie. W przetwornicy CCFL to wystarcza. Gdy lampa nie jest zjonizowana wtedy generator pracuje z wysoką...
odpowiedni znacznik znacznik przeniesienie czujnik znacznik
wkrętarka bosch dioda pomiar prędkości indukcyjnym kompresor sprezarki
Schemat instalacji i bezpieczniki dźwigu ADK 125-3 Błąd F13 i "TÜR FREI" w pralce Bauknecht WAT Plus 512di