Jeden znak masz na kole pasowym wału (gmp pierwszego cylindra). Drugi znak jest na kole zębatym wałka wyrównoważającego. Ma trafiać na otwór w obudowie, w który wkładasz trzpień ustalający.
Czy Ty czytasz co ja do Ciebie piszę?? Pytam o powód robienia tego rozrządu. Widziałeś nowy pasek? Na nim są 3 kreski, jedna ma się zgadzać ze znakiem na kole pompy HP, druga zez znakiem na kole wałka rozrządu, trzecia na kole wału korbowego i koniec! Znak na kole zębatym wału korbowego ma być na dole. Nie wklejaj mi tu zdjęć wału bo ja wiem jak wygląda.
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
rysunek 3 to pompa ta która ma znak na kole zębatym i jeden znak liczbę 6 na obudowie ta druga ma znak na kole zębatym i dwa znaki w jednym miejscu 4v4 a w drugim miejscu o kilka zębów dalej 6v6 na aluminiowej obudowie , widać na zdjęciu
dokładny znak jest jednak na kole zębatym od strony skrzyni biegów i wg niego trzeba ustawic.
Ustawić na podstawie znaków na kołach pasowych, oraz znaków na pasku. Gdy znaki na kołach zębatych pokrywają się ze znakami na obudowie- wtedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w GMP
Czy przy ustawieniu na znaki kół zębatych wałków rozrzadu, wał korbowy był ustawiony na GMP pierwszego lub czwartego cylindra? Czy to ten sam rok, oraz silnik auta? Oraz ewentualnie jakiej blokady walu korbowego uzywal pan?
Dziękuje za pomoc, problem rozwiązany. Okazało się, że prawidłowe ustawienie jest następujące: - znak na kole zębatym pompy do znaku na kole pośrednim (to oczywiste) - UWAGA prawidłowe ustawienie wały to zawory na 1 cylindrze (licząc od rozrządu) na mijance a na 4 zamknięte Przy takim ustawieniu zapalił "na dotyk". Pozdrawiam
Z 152FMI przełożone do 139 FMB. Wszystko pasuje i dało się złożyć. Napisałem do innego znajomego i ten znajomy pokazał mi inne koło magnesowe względem silnika. Ale koło od 139 do 152 pasuje i znaki są takie same. A to utrzymuje się, kiedy znak na kole zębatym na głowicy jest bliżej silnika...
Tak są znaki na kole zębatym wału i na wałkach dzięki za pomoc
Na oryginalnych paskach są nadrukowane znaki które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych. Na dobrych nieoryginalnych paskach też powinny być znaki. Na używanych paskach znaki się ścierają. CD20 ma 2 paski zębate - rozrządu i pompy wtryskowej. Paski trzeba jeszcze odpowiednio napiąć. W tym silniku nie ma żadnych znaków na napinaczach. Jeżeli...
Jak ktoś to rozbierał to napewno będzie wiedział jak był złożony, tam nie ma możliwości by mógł się przestawić. Na małym kole zębatym na wale jest wybity znak i musi się on znaleźć naprzeciw znaku koła rozrządu. Rzecz się dzieje oczywiście pod aluminiową pokrywą rozrządu.
Znak na kole zębatym wału korbowego pewnie jak zwykle jest przykryty przyssaną olejem podkładką dystansową. Warto to sprawdzić.
Nie trzeba blokad. Masz znaki. Jeden na kole zębatym walu i obudowie, drugi na kole walka i ma się licowac z powierzchnią głowicy. Prosty rozrząd tylko pracochlonny
no tak ale przed montażem Vanosa ustawiałem rozrząd na znaki po zablokowaniu koła zamachowego na skrzyni znak na kole zębatym jest około 2cm przed znakiem na deklu
dodaje kilka fotek prawidłowo ustawionych kół zebatych paska rozrządu silnika X20 SED http://obrazki.elektroda.pl/6950033000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4476321500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2603554100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6817500500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8346488300_1...
Tak wiem. Pin A i B te co się błędy po zwarciu ich czyta ;-) Znak na kole zębatym to taka kreska wyżłobiona.
Popołudniu jak rozbiorę to wyśle Dodano po 10 Magneto ustawione jak na zdjęciu na kreskę przy znaku T, a znaki na kole zębatym są jakby przesunięte o 1-2 ząbki jednak nie mogę tego ustawić dobrze aby linie były równoległe do głowicy https://obrazki.elektroda.pl/9598556300_... https://obrazki.elektroda.pl/9313082800_...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
To co mogę opisać, wyjmij mechanizm ładowania kasety i odłącz doprowadzenia, od dołu trzeba ściągnąć blachę która przykrywa dwa koła zębate i switcha. W pozycji załadowanej kasety powinny pokryć się znaki na dużych kołach, switcha ze znakiem na chassis oraz znaki kół zębatych i krzywki prowadnic taśmy. I bez mechanizmu ładowania kasety można sprawdzić...
Jest klin, można robić bez blokady. Nacięcie na kole zębatym na wale korbowym na dole (pomalowane jakby flamastrem ;)), na wałku rozrządu jest nacięcie do góry, na pasku masz znaki, zgrywasz je z nacięciami na kołach zębatych. Naciąg paska Twoim przypadku albo na oko, albo przyrządem. http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=55...
No tak wałek wydechowy się zgadza, ale ssący jak jest ustawiony na znaku tak jak na filmie to krzywki są na godzinie 5 około, krzywki ustawiają się tak jeżeli wałek przekręcony jest o 180 stopni i wtedy znak to strzałka na kole zębatym.
I tu bym się zgodził z przedmówcą. Najważniejsze jest ustawienie wałków i wału korbowego. Ale żeby było zgodnie ze sztuką, ustaw pompę na znak i powinno być ok.
Zdejmij koło pasowe z wału i znak masz na kole zębatym tak jak na rysunku który wstawiłeś. Ustaw wał, wałek rozrządu i musi być ok.
Witam [/b]Szanownych Forumowiczów[b] Problem jak w temacie, tzn. w jaki sposób lub w oparciu o jakie zasady składa się mechanizm magnetowidu NV-J35EE. Leżał na strychu parę lat aż nadszedł czas aby go reaktywować. W jakim położeniu powinien być (jest) mechanizm gdy ustawiamy go na charakterystyczne znaki kół zębatych. Od czego zacząć. Nie posiadam schematu...
Ustawiłem tak że znak 4E na kole zębatym zaworów pokrywa się ze znakiem w górnej części obudowy(nabitym punktem na obudowie pod kółkiem),a znak na kole pasowym z punktem 0, ale mam pytanie czy za każdym razem jak ustawimy na oznaczenia to będzie ok,czy np. muszą być zawory odpowiednio ustawione gdy znak 4E jest na oznaczeniu ?
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
Powiedz mi jakim sposobem wyprostowałes wałek ? I jak powinno być to koło impulsowe ustawione względem koła zębatego ustawionego na znak. Ewentualne w stosunku do klina na kole zębatym walka Z góry dziękuję za trop. To będzie chyba rozwiązanie zagadki
Witam mam problem poznaczyłem sobie znaki na kole zębatym wałku rozrządu oraz na kole zębatym wały niestety okazało się że te koło jest do wymiany co teraz zrobić jak nie będę miał zaznaczone jak ustawić w tej sytuacji rozrząd
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/5152300000_1... Mam nadzieję, że wiesz co robisz :D Aha, znak na wale masz na kole zamachowym...
Kompresja jest kolega mi podpowiedział że może znaki na kole zębatym są przestawione o 180 stopni ale przestawiłem, o ten kąt i dalej nic. A jutro powalcze z ustawieniem zaworów.
Panowie jak to jest z tymi znakami rozrządu.gdy koło zębate wału jest ustawione na znaku to w miarę pasują znaki na kołach zębatych wałków rozrządu, ale jak ustawię tłok w GMP to na prawym kole zębatym jest przestawienie o jeden ząb.
Witam,znak na kole zębatym wałka rozrządu od strony głowicy równo z płaszczyzną głowicy,zwróć też uwagę na ustawienie wałka pośredniego,znak na kole tego wałka ma ma być przy znaku na kole na wale.Natomiast jeśli masz znak na kole wałka rozrządu od przodu to musi pokrywać się ze znakiem na obudowie z tyłu za kołem wałka rozrządu.Pozdrawiam
Witam, Mam problem z montażem pompy wtryskowej do T25, mianowicie pompę skręca się z kołem zębatym na którym są nawiercone otwory i nad trzema są nacięcia, a na kole pompy przy otworach są oznaczenia literowe. Problem polega na tym, że nie wiem w jakim ustawieniu skręcić pompę z kołem zębatym :cry: . Z góry dziękuje za pomoc :) edit: znaki na kole zębatym...
Co do klucza dynamometrycznego, to zakupiłem nowy. Przy rozrządzie trzeba być dokładnym, żeby dokręcić. Tak aby można to było odkręcić, rozrząd wymieniłem na blokady, jak doradzali na forum, trochę mnie zmyliły oznaczenia na obudowie, i dodatkowe znaki markera na kołach zębatych, ale ustawiłem na oryginalne znaki, takie frezy na kołach, i jest dobrze,...
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
Blokada na wał w 1.9 DCI nie wchodzi w odwierty w przeciw wadze, ona się opiera o blokadę. Co do rozrządu, w tym silniku można robić bez blokad, 2 znaki na pasku mają zgrywać się z jednym znakiem na kole zębatym wału korbowego, oraz na znaku na kole zębatym na wałku rozrządu, pompę nie trzeba ustawiać.
Serwisówka do silnika. Walki wyważające od strony 168 w przeglądarce.Poza tym to proste ,znaki na kołach zębatych(punkty) a same koła osadzone są przecież na kołkach, nie sposób ich przestawic.
Jak wyżej, dodatkowo znak na kole ma być na górze. Na pasku są kreski, jedna zgrywa się z tym właśnie znakiem, druga ze znakiem na pompie, trzecia ze znakiem na kółku zębatym wału korbowego.
Tak aby znaki na kołach zębatych wałków i znakach na głowicy pokrywały się.
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Jakiej śruby regulacyjnej Ty szukasz? To nie osobówka. Masz na wale korbowym ruchome koło rozrządu i zgrywasz ustawienie ze znakami na kole zębatym wałka rozrządu. Koniec zabawy. Ze wszystkich śrub "regalacujnych" to masz tylko bolec ustalający w wale korbowym, by nie pomylić się przy składaniu napędu rozrządu i koła zamachowego. :)
Chłopie, dół jest dobrze ustaw góre na znaki. no tak, dół jest dobrze ale górę jedynie jak mogę ustawić to: - podnieść łańcuch i przekręcić prawe koło zębate o jeden ząbek takżeby zgrywał się ze znakiem na łańcuchu. tyle, że znak na kole prawym zębatym nie będzie wtedy na godzinie 12
Mam tzw złożeniówkę, ale trudno coś przesłać nie mając skanera. Podpowiem że mechanizm składasz w pozycji stop załadawana kaseta. Od spodu w metalowych "osłonach" kół zębatych są dwie dziurki, w poprawnym połżeniu pokazują się dwa znaki z kół zębatych. Teraz wystarczy poprawnie włożyć sanki , tak aby spoczywały dokładnie i bez luzu. (czasami trzeba...
Na jakich zaś kołach zębatych? Na kole pasowym był namalowany znak. Jak już mówiłem problem rozwiązany dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam, dałem pompę wtryskową do remontu i teraz chcę ją zamontować - mam taki problem, że mi trochę znaki nie pasują, będę wdzięczny dla fachowca który mi wyjaśni jak ją zamontować. Mam znak na kole pośrednim zębatym dwa zera obok siebie i taki sam znak na kole od pompy, tylko że te znaki na siebie się nie pokrywają. Zaznaczyłem jak wyciągałem pompę...
Znaki są na kołach zębatych paska rozrządu, dodatkowy znak jest na kole zamachowym, do napinania paska używamy tensjometr wał blokujemy obok rurki bagnetu jest korek który demontujemy i wkładamy blokadę. Jednak w 99% masz pogięte zawory jednak przed zdjęciem głowicy producenci zalecają założenie paska i sprawdzenie czy silnik uległ awarii. Pozdrawiam.
Witam Jeśli nie tykałeś rozrządu to masz sprawę uproszczoną. Myślałem, że też trzeba ustawiać .W materiale przesłanym prze zemnie masz opisane . Silnik na OT to znaczy górny martwy punkt, z tyłu na wałku masz wcięcie po zdjęciu koła zębatego postępuj wg opisu .Potem w tym położeniu ustaw pompę na znak jest na obudowie i na kole zębatym pompy poza tym...
Dzięki kolego takie schemaciki też posiadam :)chodziło mi o znaki na kołach zębatych wałków rozrządu pod pokrywą zaworów ,sprawa już jest wiadoma znaki mają być na wcięcie pomiędzy dwiema kropkami.Sprawa zamknięta składam dalej.
Znaki są na łańcuchu i kołach zębatych.
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
witam jak wyglądają znaki na pompie i kole zębatym w tym silniku Mana D2840 do ustawienia pompy ??? Man 10 tłokowy układ v
Sposób ustawienia podany w linku wyżej jest prawidłowy.Nie ma możliwości żeby ustawienie wałków względem siebie uległo zmianie w sposób samoistny. ustawienie wałków można łatwo sprawdzić zdejmując górną pokrywę i obracając wałem doprowadzić do najechania na siebie znaków na kołach zębatych i sprawdzić w tej pozycji znaki główne(według rysunku patrz...
Jest to problematyczny mechanizm , zacznij od wymiany paska który zmienia położenie szufladek.Do szuflady wsuwaj tacki , bardzo ważna jest kolejność .Zacznij od 3 potem 2 .Tackę 1 załuż przy optyce.Patrząc od góry na kołach zębatych masz znaki. Kreski muszą być w położeni środkowym i tzeba uważać przy składaniu ,żeby kóleczka się nie przesunęły. Jeżeli...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Witam. A może ktoś pomóc mi w tym temacie? Jakie dokładnie powinny być te znaki na łańcuchu?? Bo obracam silnikiem już chyba setny raz niby punkty są na kołach zębatych na godzinie 12 jednak znaków szczególnych na łańcuchu nie widzę.. powinny być kropki, kreski, jak to wygląda? Czy po prostu chodzi o położenie znaków kół zębatych na godzinie 12? I jeszcze...
Koło pasowe na wale korbowym? Wymieniałeś pasek i mogłeś go wyciągnąć bez sciagania koła pasowego? A masz jeszcze gdzieś indziej oznaczenie GMP? Może są gdzieś znaki na kole zamachowym? Regułą jest raczej oznaczenie i blokowanie kół zębatych dla rozrządu. Znaki na kole pasowym częściej były pod kątem zapłonu. Jakie znaki sprawdzałeś? co z czym się zgrywało...
Witam jak ustawić rozrząd do silnika leyland sw 400 bo ustawiam według znaków i po długim obracaniu w ogóle się nie schodzą znaki na kołach zębatych. z 20 razy obracałem i się nie schodzą. co zrobić?
Ustawia się blokadami - wałek rozrządu otwór w kole zębatym na godzinie 7 pompa na godzinie 4.
Tak samo aparat potrafi mieć luz na kole zębatym i osi. Jak się wszystkie luzy posumują to zapłon wychodzi grubo po GMP na znaki .
Mam takie pytanie odnośnie znaków ustawiania rozrządu. Gdy ustawie wałek rozrządu na znak i na dole wał korbowy na pierwszy cylinder GMP to po przykręceniu koła pasowego nie do końca ten znak się pokrywa. Koło pasowę na kole zębatym ma luz które można obrócić w lewo lub w prawo pomimo ze koło zębate wału stoi i jest w GMP? Na kolę zębatym jest taka...
Witam. W tym modelu jest pasek i znaki są na kole wałka rozrządu i na kole zębatym wału.
Witam. Proszę o podpowiedź jak ustawić rozrząd w silniku B&S Classic 35 od kosiarki. Rozebrałem silnik i nie wiem jak ustawić rozrząd. Czy są może jakieś znaki na kołach zębatych?
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma (mowa o modelu Vantage itp) A przyczyną wyrzutu oleju może być również silne zużycie prowadnic zaworów. Pozdrawiam
Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić. A pewnie znaki na kołach zębatych są.Bo tosz to przez koła zębate przeniesienie napędu więc pewnie żadnej filozofii.Mechanizm podobny do silnika audi 1.8 AEB z kasowaniem luzu międzyzębnego.
Genialne... Z takim podejściem to bym się nawet nie zabierał. Auto produkowane 60 lat. Doczekało się paru generacji i silników. Tak że lepiej do wrózki. Bo nawet pierwsza generacja to tak z 12 silników miała. A silnik ma koła zębate i znaki inaczej zębatki nie założysz bo jest wypustka także co chcesz blokować to nie bardzo wiem.
Na znaki wybite na kołach zębatych. Oczywiście o ile wpusty nie są ścięte itp. Na internecie znajdziesz zdjęcia.
Witam, muszę wymienić pompę wtryskową w swoim ciapku. Znalazłem w sieci poradnik na temat ustawienia, wydaje się że wiem już jak regulować i jak znaleźć punkt zapłonu tylko nie mogę rozszyfrować tego zdania Pompę wtryskową należy ustawić tak aby ząbek na kołnierzu pompy pokrywał się z rysą na obudowie rozrządu, do której jest mocowana pompa. Koło zębate...
dwa koła zębate = dwa znaki koła da się zamontować tylko w jednej pozycji i ustawia się je znakami do siebie
Rozumiem, ale mi tu bardziej chodzi o mechaniczna diagnozę. Ja to rozumie tak, że jesli łańcuch będzie miał luzy na zimnym silniku lub znaki na kołach zębatych nie będą dokladnie tam gdzie powiny być to może być winą łańcucha lub samego napinacza. Jeśli podepne kompa i okaże się tak jak napisane wyżej to równie dobrze moze to być już lekko rozciagniety...
Witam Z samochodami tak bywa .Widocznie łąńcuch jakiś wadliwy. Kruczki podczas wymiany rozrządu.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie...
Rozebrane wszystko jeszcze raz do kół zębatych, ustawione koło zębate pompy paliwa na znak(na linii krótszej), złożone resztę i odpalił od razu, więc tu był problem, który dzięki Waszym wskazówkom, szybciej rozwiązano. Dziękuję jeszcze raz
Próbuję wkleić koło zębate na wałek rozrządu silnika briggs&stratton 5.5KM OHV nie, wiem jak ustawić zębatkę względem krzywek na wałku rozrządu tak, aby po złożeniu znak na kole zębatym wałka rozrządu prawidłowo pokrywał się ze znakiem na zębatce na wale.
Wałka rozrządu? - zdejmowałem. Z korbowodu nie zdejmowałem. Ale koło zębate jakby przeskoczyło to przy GMP 1-go tłoka , któryś znak by sie nie zgadzał a u mnie się zgadzają znaki na kołach zębatych.
To przylegające urządzenie to pompa smarująca, ustawienie koła zębatego pompy nie ma znaczenia. Na kole zębatym wału korbowego i wałka rozrządu są znaki i powinny się pokrywać.
Cylindry są raczej z obudową górną. Korby nie mają panewek żywe aluminium ma kontakt z wałem. Wałek z wałem ustawia się na znaki - kropki na kołach zębatych. Pod nowe tłoki i pierścienie dobrze jest przehonować cylindry. Nawet taką hodowniczką na wkrętarkę z allegro za 50 pln. Pozwala to się prawidłowo ułożyć nowym pierścieniom do cylindra. Tak że głowice...
Sprawdż czy masz dobrze rozrząd ustawiony na znakach,kropeczki na kołach zębatych czy się schodzą w jednym momencie
Skoro pan z serwisu stwierdził że wina leży w pasku to czemu nie założył tego paska jak należy , tylko wyjął igłę . Tyle to i ja potrafię. Jeśli chodzi o biały znak na pasku to byc może musi on się zgrywac z jakimś punktem na kole zębatym kole w odpowiednim momencie.Niestety nie wiem dokładnie jak to ma byc zsynchronizowane. Ale jak bym miał tę maszynę...
znak jest na małym kole zębatym rozrządu i plastikowej obudowie wygląda to tak : na jednym z zębów wybity jest trójkąt a na plastikowej obudowie jest wycięcie na krawędzi na samym dole jakoś tak bo dawno już nie grzebałem w oplu.
sprawa z rozrządem wyglądała tak ze pasek był zbyt luzny i po ustawieniu dolny znak na kole zębatym nie pokrywał sie z wypustkiem na bloku teraz jest wszystko ustawione i dalej tak samo Dodano po 38 liczyłem zęby na bediksie i tyle samo co w starym Dodano po 1 gdy samochód już zapali pracuje dobrze nie ma spadku mocy Dodano po 0 gdy samochód już zapali...
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, do prawidłowego ustawienia rozrządu wykorzystuje się znaki na kołach zębatych, które mają się zgrywać ze znakami na bloku silnika lub wewn. pokrywie rozrządu. Kolega OWIK dokładnie tłumaczył. Gdy tego nie znajdziesz to może lepiej się za to nie bierz. Możesz takie znaki sam zrobić ale nie...
Szanowni koledzy, chciałbym przedstawic problem z którym sie ostatnio borykam , jak również wywołac temat do dyskusji. Otóż po wymianie rozrządu w Fiacie Marea 1,8 są problemy z wolnymi obrotami. Nie tyle obroty faluja ile silnik bardzo nierówno pracuje. Przeglądałem w tej sprawie forum jak również forum dot.fiata i okazuje się że jest to dośc powszechnie...
Nieprawidłowe ustawienie wałka wyrównoważającego względem wału korbowego. Koła zębate należy ustawić na znaki oraz upewnić się że wpusty pod kołami zębatymi nie są ścięte.
Wiem że jest blokada ale do do czego mam ją ustawić jak nie mam znaku na kole zębatym wału korbowego. W Google oglądałem ustawienia i jest znak na wysokości otworu śruby kola pasowego a u mnie go nie ma i nie wiem do którego zęba ustawić blokadę.
Dziękuje kolego a powiedz jeszcze jedno pytanie dotyczące tego rozrządu bo kolo ma wejście na dwa kliny ,i nie wiem jak ustawiona ma być pompa wtryskowa czy klin z boku czy u góry
Witam ja proponuje sprawdzić sobie koła zębate na rozrządzie, czy czasami nie ''zacięło'' klina któregoś czasem tak bywa, że ustawiony na znaki ale naderwany klin i całkiem nie tak pracuje silnik.
Hej Byłem przy aucie i jeszcze raz dokładnie wszystko sprawdziłem. 1. Znak GMP na kole zamachowym pokrywa się ze znakiem na skrzyni. W tym położeniu pierwszy tłok jest faktycznie w GMP (Sprawdziłem to wykręciwszy świecę od pierwszego cylindra). 2. Znak na kole pasowym wału pokrywa się ze znakiem na plastiku (obudowy rozrządu). 3. Znak kreska na kole...
Nie, jest to silnik benzynowy. Z tego co czytałem to na kole zębatym znajdują się dwa znaki na dwóch poprzedzających się zębach jednak nie wiem gdzie jest jakiś znak na bloku silnika?
Gdy komputer wywala błąd 42 , sterownik chodzi w tryb awaryjny , cóż spalanie musi być duże.Kończą mi się pomysły co jeszcze mogę zrobić . Dlatego muszę i tak zajrzeć do łańcuszka rozrządu, sprawdzić luz i znaki na kołach zębatych.
Witam ponownie...przepraszam że dopiero teraz odpisuje, ale przypomniało mi się to napiszę. Tak jak pisał (at)Grzegorz_madera jest mechanizm wyrównoważający drgania silnika. Z tego co się dowiedziałem był on montowany w oryginalnych czeskich silnikach Zetora, czyli także w Ursusach C-385 z początku produkcji. Później mechanizm ten przestał być montowany,...
Pewnie na rozrządzie się walnąłeś ,tam pompa wysokiego jest ustawiana na znaki i tylko po to że na jej kole zębatym są wycięcia dla czujnika wałka rozrządu.
Przemo - moim zdaniem kolo zębate jest pływające - można je założyć na wałek jak się chce: http://obrazki.elektroda.pl/5597848300_1... Jeżeli chodzi o czujnik to jest wykręcony i przy kręceniu wałem widać jak porusza się wałek i miejsca gdzie czujnik czyta impulsy - wszystko wygląda na całe. W dodatku jak silnik był złożony to miałem...
Niedawno zerwał mi się pasek rozrządu i pokrzywiło wszystkie zawory ssące. Głowica jest po planowaniu, wymianie zaworów i uszczelniaczy. Mam teraz problem: przy rozbieraniu nie popatrzyłem na znaki na kołach zębatych wałków. Jak mają być ustawione?
Ciekawa sprawa z tym rozrządem. Dotyczy to znaku który jest na kole zębatym wału korbowego. W naturze / w moim samochodzie / ten znak znajduje się po przeciwnej stronie klina mocującego to koło. Jeśli rozrząd ustawiłem wg AUTODAT-y, to całość ustawiała w GZP / GMP / drugi i trzeci cylinder i to mi nie pasowało. Dlatego szperałem i wyszperałem. Na jednej...
Wypustka na tym kole zębatym wału co też jest znak na nim jest niezpilowana i dobra. Chyba czeka mnie mechanik :(
Witam. Mam pytanie odnośnie znaków na kołach zębatych rozrządu w Oplu Vectra 18 16V X18XE1 99r. Pękł mi pasek rozrządu w czasie jazdy. oczywiście planowanie głowicy, nie obyło się bez wymiany uszczelniaczy, zaworów, szklanek. Zaczynam już składać silnik, i mam pytanie. Jak mają być ustawione znaki na kołach zębatych. Dolny ma znak na obudowie plastykowej,...
Gdyby coś było nie tak z ustawieniem rozrządu to wywalałoby błędy odnośnie czujnika wałka z przodu silnika lub tego od zmiennych faz z tyłu. Między znakami z tyłu na kołach zębatych ma być 16 ogniw łańcucha.
ważny jest ten znak na kole zamachowym przy ustawianiu rozrządu.
Czy podczas wymiany paska rozrządu wystarczy zablokować wał . Porobić znaki na wałku rozrządu tj na kole zębatym , wale korbowym ( jesli nie ma ) oraz pompie . Zdjąć pasek . Nowe rolki napinacz . Jeśli wałek przeskoczy poustawiać na znaki i założyć nowy pasek .
znaki rozrzadu znaki zapytania wordpad znaki
commander pobrania ferguson aktualizacja stihl budowa
reset radia honda samsung ue50nu7472
Jak przywrócić kursor w przeglądarce - porady Podłączenie taksometru w Ford Galaxy MK2