1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
Najprostrzy z możliwych rozrząd, koła na klinach, ustawia się na znaki na kołach i na pasku
Popraw oznaczenie silnika i w temacie i w treści postu - to X18XE1. Znaki do siebie.
Rzuć sobie okiem na to . Koło pasowe na 20Nm+90stopni . powinna wyjść siła ok 180 Nm , weź jeszcze prześledź instrukcję .
Znalazłem u siebie do ritmo taki schemat może Ci pomoże
http://obrazki.elektroda.pl/9101270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9101270600_1...
Ustawić na podstawie znaków na kołach pasowych, oraz znaków na pasku. Gdy znaki na kołach zębatych pokrywają się ze znakami na obudowie- wtedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w GMP
A widzisz wycięcie na klin w czopie wału, które koreluje ze znakami na kołach ?
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Wszystko jest dobrze, jeśli zgrałeś znaki pasek > koła to wsio pasuje.
Podesłałem Ci manuala. Masz znaki na kołach i na łańcuchu. Ale bez blokad nie próbuj tego robić. Wszystko znajdziesz w instrukcji, jakie blokady też.
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
Nie sugeruj się znakami skoro nie masz blokady wału..Nowy pasek ma znaki które muszą się pokryć ze znakami na kołach.
Wewnętrzna kreska na znak na wale w godz 6 i zewn na znaki kół wałka i pompy, jak kreski są na znakach to jest ok
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Ten znak z tyłu koła rozrządu pokrywa sie z płaszczyzną głowicy, czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Wygląda że plastikowa osłona ze strzałką OT jest niestarannie wykonana
Witam Żeby nie było niedomówień - zamieszczam pełną instrukcję ustawienia rozrządu dla Opel Astra F (X17DTL) - rysunki i opis - plik .doc (7 str.).
Znaki na kołach są, ale nie ma do nich odnośników. Potrzebujesz blokad do rozrządu Autodata str.294. Jeżeli jestes mechanikiem możesz próbować go ustawić bez blokad.
Koło wałka rozrządu wycięciem do góry musi pokrywać się ze naczkiem na deklu od zaworow, pompa wtryskowa na "gwóźdź" w otwór na kole z otworem w bloku, koło na wale też na"gwóźdź" koło pasowe z otworkiem w obudowie plastikowej (na dole obudowy, pod kołem).
Witam. Jak powinny być ustawione znaki na kołach od rozrządu merc a150 w169?
Jak ktoś to rozbierał to napewno będzie wiedział jak był złożony, tam nie ma możliwości by mógł się przestawić. Na małym kole zębatym na wale jest wybity znak i musi się on znaleźć naprzeciw znaku koła rozrządu. Rzecz się dzieje oczywiście pod aluminiową pokrywą rozrządu.
Bardzo proste zadanie. Zdejmujesz pokrywę rozrządu, z tyłu wałka jest nacięcie w które wchodzi płaskownik 5 mm, ale tylko w położeniu wałka na sprężanie 1 cylindra (jnacięcie wykonane niesymetrycznie, gdy 1 cyl. w GMP to nacięcie zgodne z płaszczyzną głowicy) koło pompy wtryskowej blokujesz długą nasadką 10 mm z zestawu kluczy ( może mało profesjonalne...
znaki kolego zą na kołach pasowych. powinienes je zgrac ze sobą znak> <2 znak zdjąć napinacz (ktory tez powinno sie wymienic) zdjąć stary i zalozyc nowy pasek. pamietaj o tym zeby sobie np narysowc jak biegł ten pasek lub zrobic zdj
Mam scanie R440 XPI ze zdemontowaną pompą wysokiego ciśnienia. Na pompie jest znak 0 ale teraz pytanie na który znak koła zamachowego ustawić silnik do montażu pompy?
Ma być ustawione jak napisałem. Zrzuć pasek ustaw jak należy i załóż pasek z oznaczeniem aby pokrywało się z nacięciem koła. Potem obróć wałem kilka razy i jak znak na pasku pokryje się z nacięciem koła to znak na skrzyni powinien być ustawiony na 0°.
Przy ponownym rozebraniu rozrządu okazało się że koła były dobrze ustawione na znakach ale łańcuch niestety nie był zgodny ze znakami ułożony na kołach. Ma to jakieś znaczenie? Chyba nie. Istotne są znaki na kołach.
Wałek rozrządu na specjalną blokadę, pozostałe koła mają znaki. Silnik AGK.
To co podałeś nie jest oznaczeniem silnika, jeżeli masz rozrząd na 2 paski ( silniki AFK, AHW, APE, AUA, AUB ) znak na kole wału (wycięty ząbek) ma się pokryć ze znakiem nad kołem . Koła wałków rozrządu mają miejsce na specjalną blokadę - dwa otwory które po ustawieniu wału korbowego mają być na przeciwko siebie. Jeśli nie masz blokady a masz trochę...
Licząc po francusku tak pierwszy to od skrzyni biegów. No spróbuj z wężykiem i kołek później dla pewności nie pamiętam czy tam blokuje się tak że nie da się obrócić w żadną stronę czy tylko spiera się i blokuje że nie da obrócić się silnikiem w prawo. Na kole zamachowym z tego co kojarzę tam ma żadnych znaków. A jak znaki są porobione jakąś farbą to...
A nie jest to przypadkiem specjalnie tak zrobione żeby łańcuch rozciągał się równomiernie? A co to ma za znaczenie? Łańcuch ma znaczniki na ogniwach żeby łatwiej było prawidłowo złożyć rozrząd. I tyle. Ważne są znaki na kołach. Jeżeli po dwóch obrotach wału korbowego czyli jednym obrocie wałka rozrządu ( lub wałków) znaki na kołach się zgrają to jest...
Tam wszystko ustawia się na znaki. Raptem dwa koła nic prostszego. Znaki powinny być ustawione mniej więcej na godzinę 12. Ustaw tak a znajdziesz punkty odniesienia na obudowie. Proszę bardzo. http://obrazki.elektroda.pl/8414302300_1...
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Miałem Rovera 820i 16V, nie wiem czy u Ciebie jest ten sam silnik, może się przyda:
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
dodaje kilka fotek prawidłowo ustawionych kół zebatych paska rozrządu silnika X20 SED http://obrazki.elektroda.pl/6950033000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4476321500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2603554100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6817500500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8346488300_1...
Znak na kole zębatym pompy wtryskowej ma być ustawiony po między znakami koła pośredniego.
witam mam takie same blokady tylko z numerem bez 000 1860874 1a 1860874 2s czy to możliwe że są ori?? 1 otwór jest faktycznie mniejszy i blokada nie ma żadnego luzu... tylko że wał ustawiłem na znaki koła zamachowego/obudowa skrzyni biegów bez użycia zegara... pozdrawiam
Witam znaki masz na kołach a na łańcuchu kolorowe ogniwa
Akurat rozrząd jest do sprawdzenia w tym silniku dosłownie w 5 min: Ściągasz górną osłonę, na kole pasowym jest znak, na kole rozrządu również, w aparacie zapłonowym też jest kreska widoczna po zdjęciu osłonki kurzowej czujnika halla
Jeden znak masz na kole pasowym wału (gmp pierwszego cylindra). Drugi znak jest na kole zębatym wałka wyrównoważającego. Ma trafiać na otwór w obudowie, w który wkładasz trzpień ustalający.
Aby ustawić odpowiednio wałki musisz odkręcić zaślepki z tylnej części obudów wałków i tam zastosować odpowiednie blokady.Temat już był wielokrotnie poruszany jeśli chodzi o ten silnik ustawianie kół wałków na jakie kolwiek znaki to gra na chybił trafił.Tym bardziej iż dla prawidłowego naciągu paska koła muszą być poluzowane aby nimi później obrócić...
Na oryginalnych paskach są nadrukowane znaki które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych. Na dobrych nieoryginalnych paskach też powinny być znaki. Na używanych paskach znaki się ścierają. CD20 ma 2 paski zębate - rozrządu i pompy wtryskowej. Paski trzeba jeszcze odpowiednio napiąć. W tym silniku nie ma żadnych znaków na napinaczach. Jeżeli...
W przerwie obiadowej. Ustawiony na znak koła zamachowego. Dałem wycięciem na 0st, nieco się to nie pokrywa ze znakami po drugiej stronie wału. Zapali od razu, ale zgaśnie po 2s potem ni cholery, trzeba dać mu z 10min. Jak ktoś ma coś ciekawego to niech pisze, ja w tym czasie go przestawie. Dodano po 2 Ok, zrobienie. Dzięki za pomoc.
Wał blokowany, ustawienie w/g znaków na pasku.
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
Witam,silnika nie musisz wyciągać do wymiany łańcucha,rozrząd prosty taki jak Fiat 126p znaki na kołach mają się pokrywać równolegle do siebie,natomiast z miską nie jestem pewien czy musisz ją zdemontować ponieważ ja ją odkręcałem bo wymieniałem wałek rozrządu+szklanki i już nie pamiętam czy napinacz da się wyjąć bez jej demontażu.Ale masz tu schemat...
Na zero. :D Znak na kole zamachowym.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Zrób lepsze zdjęcie.Igielnica musi być na znakach,na zygzaku kręcąc kołem głównym zobacz jak zachowuje się igła w skrajnych położeniach.
rok samochodu 1998
Do ustawiania luzów jest znak, na kole zamachowym, ma on być ustawiony naprzeciw okrągłego otworka w osłonie.
Praktycznie wszystko już masz ale wstawiam jeszcze raz, wał na znak koła blokujesz i zakładasz pasek proste? pozdr
Leyland miał tylko znak na kole rozrządu i na bloku , więcej znaków na kołach fabrycznie nie miał . Ustawiało się na pierwszym garnku GMP a znak na kole rozrządu miał się zgrać ze znakiem na bloku . Pompa wtryskowa jest na drabince więc można ją dowolnie przestawiać . Bynajmniej w bizonie było takie pokrętło na obudowie koła zamachowego do ustawiania...
Tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/3129009200_1...
jak będziesz ustawiał silnik obserwuj przez otwór czy na kole pośrednim pojawi się jakiś znak. Na kole od pompy też powinien być znak. Jeżeli znajdziesz znaki a silnik będzie ustawiony tak jak pisałem wyżej to wstaw pompę znak do znaku.
Od sierpnia przymierzasz się do wymiany tego rozrządu ? Przecież to jest banalnie prosty rozrząd .... ustawiasz na znaki koła i wymieniasz ten pasek wraz z rolką weż sobie zajrzyj do książki naprawczej od Fiata Punto 1 albo 2 tam masz opisaną wymianę rozrządu w tym silniku
Witam pacjent t4 2.5benzyna 110km acu.Obejrzalem angielskie filmiki i czytałem tu na forum o ustawieniu koła od wałka rozrządu i koła pasowego a więc tak,mam znak na kole pasowym naciecie i na oslonie metalowej taką kreskę też jakby nacięcie i gdy ustawiam na nie to tłok jest nie jest u góry jest u dołu wiem że są dwa cykle pracy ale mimo obrotu jescze...
Witam Może to Ci pomoże.... http://chomikuj.pl/miis/Auto+instrukcje*... oraz to (nawet bardziej): http://chomikuj.pl/Romexus/Programy+PC/p... Pozdrawiam "serwek" ;))
Koło zamachowe na 0, a pompa zablokowana kołkiem Φ13mm, jednocześnie znak na kole pompy na wgłębienie, na łapie do której jest przykręcona
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Pompa ma znaki koła też. Na kole zamachowym znaki. Ustawiasz w punk i demontujesz. Tu niczym pompy nie blokujesz.
GMP to 0, kreska służy do ustawiania początku wtrysku (pompy)
Gdy jest ustawiony rozrząd na znaki to ile razy trzeba przekręcić wałem wykorbionym aby znaki na kołach rozrządu trafiły spowrotem na siebie. Bo wiem że ileś razy trzeba przekręcić ale nie wiem ile?
Co do klucza dynamometrycznego, to zakupiłem nowy. Przy rozrządzie trzeba być dokładnym, żeby dokręcić. Tak aby można to było odkręcić, rozrząd wymieniłem na blokady, jak doradzali na forum, trochę mnie zmyliły oznaczenia na obudowie, i dodatkowe znaki markera na kołach zębatych, ale ustawiłem na oryginalne znaki, takie frezy na kołach, i jest dobrze,...
na kole od pompy powinieneś mieć znak na ząbku, na kole pośrednim masz dwa znaki na sasiadujących ze sobą zębach. czasem ciężko zauważyć znaki na kole pośrednim.
A jak masz ustawione te znaki koła pompy i koła pośredniego pokrywają się i wtedy jest wtrysk paliwa na pierwszy cylinder od chłodnicy? I teraz jak już masz dobrze ustawione to zimny odpala od strzała i bez dialego dymu?
znak jest na kole zamachowym np 0 lub kreska i musi sie pokrywac ze znakiem obudowy skrzyni, znak widac przez nieduzy otwirej ktory moze masz zaslepiony plastikowa zaslepka, walek rozrzadu ustaw tak zeby krzywki 1 cylindra byly w gorze i wtedy wsadz linial, a znak na kole pompy musi nie pokrywac ze znakiem na pompie i wtedy blokujesz specjalnym kolkiem...
Autor nabił znak na kole - zapewne. W pytaniu o mieszankę chodziło czy gaźnik jest dobrze wyregulowany.
Coś mi się przypomina, że 17 ząbków (pierwszy ząbek na znaku koła wałka, 17-ty na znaku koła pompy) Nie jestem jednak tego pewien
Wał i wałek na blokady,koła na znaki na pasku i wtedy wyjdzie gdzie będą śruby na fasolkach.O to mi chodziło.Koło pompy ma odniesienie tylko do paska więc tych fasolek zasadniczo lepiej nie ruszać.
Pracować będzie ale silnik może mieć mniejszą moc. Dopóki jeszcze widać gdzie był klin nabij sobie znak na kole od czoła (od strony nakrętki) aby było łatwiej ustawić.
Wałek rozrządu na godz 12 znak na kole z tyłu i obudowie plastykowej,pompa wtryskowa blokada na godz 6,wał korbowy na znak godz 3.Wał jeszcze może być blokowany narzędziem blokującym przez korpus sprzęgła.
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/1698937000_... Dodano po 1 Znak na wałku rozrządu znak na kole zamachowym i znaki na łańcuszku.
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Do rozrządu masz blokady w tym silniku, w głowicy wkręca się blokadę zamiast zaslepki na obudowie wałków, a na wale jest przykręcana blacha do koła wału i obudowy pompy oleju. Te znaki na kołach mają się pokrywać ze znakami namalowanymi na pasku rozrządu.
Blokady nie potrzebne (kołek do pompy ale to wiertło, śruba czy cokolwiek wystarczy), ale coś pamiętam że jest znak na kole zamachowym więc albo leżeć albo kanał. Poszukaj sobie jakiegoś manuala.
A skąd ci wychodzi wiązka przewodów? Przecież wiązka idzie bezpośrednio od magneta, więc tam ono będzie. Jeśli znalazłem dobre foto, to będzie pod prawą pokrywą (tam gdzie wlewasz olej). Poza tym wcale nie musisz tej pokrywy zdejmować, bo masz takie kółko do odkręcenia i przez nie zobaczysz odpowiedni znak. Szukaj też znaków na kole rozrządu na wałku....
Wpisz sobie w gogle symbol mechanizmu, jest kilka schematów z tym mechanizmem, pobierz sobie i zobacz.
Witam jaki znak na wiencu koła zamachowego oznacza że 1 cylinder jest w górnym płożeniu patrząc przez otwór w dzwonie od szkrzyni chodzi o ustawienie palca na 1 cylinder. Bez podglądu klawiatury nic nie będziesz wiedział. W 4-suwie wałek rozrządu i aparat zapł. obracają się 2x wolniej niż wał główny. Zapłon następuje co drugi GMP. W S21 nie da się...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Znak jest na kole pasowym
Wałek rozrządu znak na kole na godz. 17 odnośnik na osłonie wewnętrznej, wał korbowy nacięty ząb zębatki na godz.12, odnośnik - aluminiowa część pompy oleju.
Przy blokadach prawidłowo założonych ustawienie znaków na tych kołach nie musi się zgadzać, ale ja bym ustawił tak żeby się zgrywały.
Na orginalnych (i nie tylko) paskach rozrządu i pompy są narysowane znaki, znaki te mają pokrywać sie ze znakami na kołach, a jak nie ma znaków na paskach to odległość między znakami na kołach przy rozrządzie 43 zęby, przy pompie 23 zęby. Nie ma żadnych znaków stałych na obudowie. pozdrawiam horse
Ok ustawiając ten rozrząd sugerowałem sie znakami na kołach zarówno na wale jak i na wałkach . tylko że wałki maja znaki z przodu jak i z tyłu kól , po ustawieniu tłoka w GMP i wałków na znaki patrząc od przodu kól ,,palec w aparacie ustawiony na pierwszy tłok,,,, samochod nie odpala wcale ,,
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
AUD .... Walczyłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To był rok 2017 . To samo auto na to samo bodajże w 2020 . Znowu przekręcony wałek . Teraz żaden znak na kole wałka nie pasuje . Ktoś kto będzie poza mną wymieniać rozrząd popłynie ....
Sposób ustawienia podany w linku wyżej jest prawidłowy.Nie ma możliwości żeby ustawienie wałków względem siebie uległo zmianie w sposób samoistny. ustawienie wałków można łatwo sprawdzić zdejmując górną pokrywę i obracając wałem doprowadzić do najechania na siebie znaków na kołach zębatych i sprawdzić w tej pozycji znaki główne(według rysunku patrz...
jasne powiedz jeszcze ze masz na nowym pasku idealnie znak na kole po srodku okienka..znawca...od maluchow...
Masz znaki na kołach.
Jak wyżej, dodatkowo znak na kole ma być na górze. Na pasku są kreski, jedna zgrywa się z tym właśnie znakiem, druga ze znakiem na pompie, trzecia ze znakiem na kółku zębatym wału korbowego.
Masz całe dwa znaki do ustawienia. Na kole wałka rozrządu i na wale korbowym również. Znaki są tak widoczne, że nie sposób ich nie zgrać ze znakami na bloku silnika i głowicy. Znaki odniesienia znajdują się z tyłu tychże kół. Prościej się nie da.
Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Trafic 1.9 dci 80 KM silnik f9q. Zablokowałem wal wszystko tak jak trzeba, dodatkowo zrobiłem sobie znaki markerem na kołach i obudowach. Pasek założyłem i znaki też się zgadzają. Po napięciu paska i zrobieniu kilku obrotów wałem nie zgadzają się znaki na pasku, ale te które zrobiłem markerem na kołach zgadzają...
Znak wałka rozrządu na "szczerbinkę', wał - koło znak koła fonicznego na znak na osłonie = znak na kole zamachowym = tłok 1 i 4 w GMP. Innej metody tu nie ma.
ustawiasz na znaki zciągasz pasek i zakładasz nowy ,sprawdzasz czy znaki pasują i wszystko.Byc może masz znaki na kołach i na pasku to jeszcze lepiej zgrywasz tylko oznaczenia kół ze znakami na pasku.
http://obrazki.elektroda.net/94_12375893... W gmp masz przy znaku na kole zamachowym wybite 0
Znaki na kołach pokrywają się z kreskami na pasku oraz ze znacznikiem na górnej obudowie.
To by wyglądało na złe ustawienie rozrządu albo koła. Sprawdź klin i znaki na rozrządzie.
znaki kołach rozrzadu znaki kołach zębatych znaki kołach rozrządu renault
dekoder technisat prowadnica kulkowa wymiana uszczelki zamrażarki
Czerwona kontrolka błyskawicy i tryb awaryjny po 20 km jazdy Światła stopu i pozycyjne nie działają w Volvo XC90 2004 - przyczyny