Możesz zrobić na NE555 i przekaźniku, albo kupić gotowy moduł np na Allegro jest coś takiego, nazywa się JK11
Czego tam Ci brakuje? Masz i ten układ na 2 tranzystorach i prosty na NE555, nic tylko go zrobić.
Tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Witam macie może pomysł co mam zrobić z klaksonem od mz ts 150 bo gra bardzo cicho podczas odpalenia motocykla prawie go nie słychać
Tak, brak masy z CIM na kółeczka na kierownicy. Klakson będzie jak przywalisz do śruby mocującej kierownicę. Standardowa usterka w Zafirze.
Oczywiście że można zrobić. Niemniej filtr pasmowo-przepustowy w tym przypadku wykonałbym na "analogu".
Powinno pomóc
Dokładny cel: zewnętrzny przycisk wywołujący przycisk A na komputerze. Po pierwsze to trzeba najpierw zlokalizować, które dwie ścieżki wychodzące z folii na tą płytkę zwiera ze sobą klawisz A. Prawdopodobnie jakąś jedną z jednej grupy (tam jest odstęp) z jedną z drugiej. I zweryfikować to miernikiem. Można też na odwrót. Podłączyć rozłożoną klawiaturę...
Z 15 lat temu w radioelektroniku był schemat takiego klaksonu opartego o CMOSy 40XX, do sterowania 2 klaksonami o wysokim i niskim tonie, wygrywało to 6- do 8 "-bipów". Uklad prościutki, oparty o generator, licznik, i 2 przekaźniki. Prawie typowe aplikacje tych ukladów.
Zupełnie prosta sprawa. Tą przednią część kierownicy (klakson) lekkim szarpnięciem wyjmujesz i odczepiasz konektorek. Bierzesz klucz sztorcowy chyba 24 i trzymając kierownicę odkręcasz nakrętkę. Wyjmujesz do siebie kierownicę i ją przestawiasz, aby było dobrze. Potem dogrze dokręć nakrętkę 24 i wciśnij konektorek a potem klakson. I to wszystko...
Może jeszcze zrobić ze sklejki figurę jakiegoś ptaka drapieżnego- widziałem to na ekranach szklanych przy drogach naklejone. I do tego nagranie głosu jakiegoś polującego jastrzębia- ale tego nie próbowałem. Mam 8 dorodnych starych czereśni i jak skrzynkę zbiorę to i tak dobrze. Zrezygnowałem- niech się ptaszki pożywią. A drzewa i tak ładnie wyglądają.
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6628528000_1...
a moze tak przynajmniej rocznik stare pod prawa lampa nowe pod lewa w nowym napewno trzeba popuscic zderzak
Przekaźnik tak ma pracować ,a sygnał też można kupić jeden .Możesz założyć jeden a możesz i pięć ,twój wybór.
Taki stan rzeczy mógł spowodować uszkodzony (zwierający do masy) klakson i bezpiecznik o zbyt dużym prądzie zadziałania.
Idź po przewodzie (+) od akumulatora.
Problem rozwiązany. Sprawa okazała się prozaiczna, mianowicie nie łączyły styki w kierownicy. Przeczyściłem dwa styki po bokach plus styk przenoszący masę na obudowę poduszki powietrznej, w której umieszczony jest włącznik klaksonu. Dodatkowo podgiąłem styk masy, żeby mieć pewność, że dobrze łączy. Jak do tego doszedłem? Po kolei: 1. Podpiąłem plus...
Kolego z tym spaniem ochroniarza to jaja. Do rzeczy jednak. Najprościej jednak będzie jak zamontujesz czujke ruchu która każdorazowo po aktywacji uruchomi sygnał w portierni. Pozdrawiam daro
Bez różnicy który Jeden wtykasz kabel idący z wiązki auta do drugiego dokładasz masę wziętą z karoserii
Czy klakson podłączony bezpośrednio do akumulatora działa prawidłowo? 85 i 86 to cewka przekaźnika. Musisz podać na nią napięcie z akumulatora za pomocą szeregowo włączonego przycisku. To jeden obwód. Drugi obwód to akumulator, styki robocze 30 i 87 przekaźnika i klakson. Wszystko w szereg. Pokazany bezpiecznik dajesz dodatkowo w szereg z akumulatorem.
...ale on tam ma 4 kabelki i nie wie co z nimi zrobić? Samochód ma już instalację pod klakson, lub klaksony i wszystkie potrzebne przekaźniki i bezpieczniki. Przydałby się fragment schemat instalacji elektrycznej tego samochodu opisujący podłączenie fabrycznego klaksonu i wszystko byłoby jasne.
Ładowanie jest z cewki i jak podłącze pod kabel od cewki ładowania żarówkę to świeci lux na niskich obrotach
Na pasie przednim strona prawa.
Witam, mi to wygląda na zwarcie wiązki przewodów. Gdzie konkretnie trzeba szukać i to szybko ponieważ może dojść do pożaru auta.
... Proszę o wytłumaczenie jak dla dziecka - co powinienem kupić i co zrobić, żeby klakson działał. Cała karoseria jest masą. W samochodach zazwyczaj ciągnie się tylko jeden przewód (dodatni) bo masę (minus) bierze się z karoserii (z jakiejkolwiek metalowej części samochodu).
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
Już zrobione
A co mam ci zrobić znowu kopiuj wklej.
Cześć Panowie mam męczący temat z którym dłuzszy czas nie mogę sobie poradzić. Mianowicie w samochodzie seat ibiza sc IV 6j z 2010 roku, który został sprowadzony z Belgii mam fabrycznie (prowodobnie) "trąbiący centralny zamek". Przy zamykaniu trąbi klaksonem raz, przy otwieraniu 2 razy. jest to głośny, irytujący dosłownie klaksonowy sygnał. (dzwięk...
Proponuję swoje sprawdzone rozwiązanie sprzed wielu lat. Dwa kontaktrony (2,00 zł) umieszczone w uszczelce szyby, przekaźnik bistabilny polaryzowany (5,00 zł), przekaźnik do podtrzymania (5,00 zł). Uruchamianie - po zamknięciu drzwi zbliżasz (w dyskretny sposób) magnes do uszczelki z jednym z kontaktronów, wyłączanie - magnesem działasz na drugi kontaktron....
Raczej nie bardzo. 4pinowa kostka musi doprowadzać 2 przewody z iskrownika, a potem to masz tylko + i - na akumulator :P . Jeśli nie działa ci aż tyle rzeczy to jak w pysk strzelił, wskazuje na przepalony bezpiecznik :) . Fajnie jakbyś napisał dokładnie co to za skuter i z jakiego roku :) .
Witam, mam problem. Przy włączaniu klaksonu przyciskiem resetuje mi się mikrokontroler attiny24. Klakson jest zasilany z baterii 12v i pobiera 1.25A, natomiast procesor jest stabilizowany z tych 12v przez diodę 1n4007 na stabilizator 5v i posiada kondensatory filtrujące i to nie pomaga. Co można zrobić by nie następował reset przy włączeniu klaksonu?
Taki pipek montujesz? https://obrazki.elektroda.pl/2694277300_...
Sprawdziłeś multimetrem w taki sposób czy na bezpieczniku jest napięcie? https://obrazki.elektroda.pl/1475905900_...
Ja na początek podał bym na nowy klakson 12V z akumulatora. Jak zagra to szukam dalej.
Odłącz wtyczkę od klaksonu. Włóż nowy bezpiecznik, sprawdź czy się przepali po naciśnięciu przycisku klaksonu. Jeżeli nie przepali się to chyba sprawa będzie jasna. Jeżeli się przepali to kolega wyżej napisał co jest następnym krokiem.
jeżeli jest, to w skrzynce z bezpiecznikami
Może być taśma, może być też moduł UCH jak też kostka przy klaksonie, kable. Jeśli masz jakiś dokładany alarm to też może być przyczyną. Taśmy jak i moduł nie są drogie z tym że moduł trzeba programować. Z dwojga złego lepiej jak tylko taśma :-)
Co zrobić żeby działał klakson? Świeci się kontrolka airbag peugeot 307 2011r Naprawić. To jest odpowiedź na pytanie.
witam mam mianowicie pewien problem a więc po odpaleniu auta miga mi pomarańczowa lampka z kluczykiem i piszczy,po wyjęciu bezpiecznika nie działa mi klakson a kontrolka nie miga i nie piszczy .Panowie co zrobić albo jak odłączyć tą piszczałkę i kontrolkę ażeby działał klakson.Bardzo proszę o pomoc
Klakson, zrobiony. Kasa zaoszczędzona. Widzicie, nawet laik potrafi coś zrobić, wystarczy trochę samozaparcia. Trochę demotywacji na tym forum, no ale cóż, dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Podejrzewam, że sprawa jest prosta do wyjaśnienia i już się z tym spotykałem wcześniej. Otóż poprzedniemu właścicielowi spodobał się nowy wzór kierownicy, zakupił, a że wieloklin pasował no to usiłował ją zamontować. Nie wziął jednak pod uwagę, że jest inny sposób uruchamiania sygnału. Przełożył szczotki i kółka stykowe, ale coś nie zagrało i poprzestał...
Klakson normalnie zadziała na prądzie zmiennym. Nie potrzebujesz aku.
Witam wszystkich, Istnieją trzy melodie. Wyboru melodii można dokonać za pomocą przycisku, po przytrzymaniu przycisku przez 2 sekundy będzie słyszalny ciągły dźwięk klaksonu. https://obrazki.elektroda.pl/7571008700_... https://obrazki.elektroda.pl/7115102900_... https://obrazki.elektroda.pl/5035589600_...
https://obrazki.elektroda.pl/4427882900_... Tak to wygląda. A23 To sterownik kolumny kierownicy. S27h włącznik sygnału.
A wiec doprycezuje Atego 1222 2007 rok na żarówkach H7 No i popraw się na przyszłość - bo to jednak irytuje jak nie ma danych auta. Na początek sprawdziłbym połączenia masowe kabiny z ramą. W tej chwili nie pomnę gdzie to, ale jak coś mi błyska to chyba tak na końcu skrzyni biegów jest taka wiązka brązowych przewodów do ramy.
Taśma pod kierownicą zwykle pierwsza pada. Kontrolka poduszki Ci się nie świeci? Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika...
Jednak kontrolka w niedoswiadczonych rekach we wspolczesnym samochodzie moze narobic bigosu. To prawda, zwłaszcza zrobiona z żarówki H4 :) Sam mam zestawy kontrolek, od diodowych, z rezystorem 1K, po H4 z załączonymi równolegle dwoma włóknami. Do miernika zaś mam przejściówki z rezystorami bo już, nie jeden raz, mnie skubany oszukał. Wystarczy czasem...
Cześć, Właśnie przechodziłem ten problem, okazało się że tylnia lewa lampa generowała taki problem. tzn, po włączeniu świateł było zwarcie na masie i dlatego wyskakiwał taki błąd, Pozdro
Bezpiecznik od airbagu zrobiłem zgasła kontrola, jest ok. A który to jest ten co mówisz bezpiecznik? I jeszcze jedno, czy możliwe żeby to była wina bezpiecznika że klakson ani na kierownicy ani na dźwigni kierunkowskazów nie działa? Tutaj masz spis bezpieczników: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Klakson ma wcześniej bezpiecznik 25A....
http://translate.google.pl/?hl=pl&tab=wT... może być konieczna zmiana języka na fracuski
Sprawdź na jakie napięcie są żarówki w kierunkowskazach.
Sprawdź bezpiecznik F11(15A) od zapalniczki pod kierownicą po lewej stronie, na dole. F25(10A) oraz przekaźnik nr. 1 w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika. Sygnał dźwiękowy znajduje się za grilem chłodnicy.
Tym się sugeruj, jednak to rozwiązanie TGA. http://obrazki.elektroda.pl/8946906900_1...
Mogła wylać bateria w module syreny i narobić bigosu. Spróbuj wywołać alarm (otworz auto od środka przez uchyloną szybę) a potem odczytaj błędy.
przekaznik wydaje sie tez sprawny Nie ma się wydawać , ma być sprawny.
Problem w tym że klakson zazwyczaj w ogóle nie działa. Po odpięciu złączy pod kierownicą i zrobieniu zworki od strony silnika klakson się odzywa.
Witam, mam sad czereśniowy i walczę ze szpakami, podpowiedzcie jaki klakson/syrenę/brzęczek kupić (chodzi o jak największe natężenie hałasu). Zrobiłem sterowanie za pomocą przekaźnika prądowego dwufunkcyjnego, który docelowo będzie załączał owy klakson np na 3 sekundy co 2 minuty. Nie ufam tym wszystkim syrenom ze znanego portalu Allegro. Dobrze byłoby,...
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
Klakson dziala niezaleznie od polozenia kluczyka w stacyjce.Bezpiecznik F17 i wyjscie do klaksonu jest na BB 6(w skrzynce bezp.).Ze schematu wychodzi ,ze bedzie tam caly czas napiecie niezaleznie od stacyjki. Na tym przewodzie wisi tez napiecie do przelacznika swiatel krotkie/dlugie.
Wiązka do sprawdzenia, przekaźnik klaksonu, i sprawdź czy na kostce przy klaksonie jest masa. Airbag się nie świeci?
Nic nie mostkuj, jak stary działa to i nowy powinien. Przede wszystkim rozłącz je i sprawdź pojedynczo. Po drugie sprawdź je bez przykręcania bo może się okazać że mają fabrycznie połączony minus z obudową i w chwili złego podłączenia i jednoczesnym zetknięciu z masą karoserii występuje zwarcie. Jeśli stary jest w powietrzu tylko podłączony kablami...
nr 20 15A
O to chodziło. po przekręceniu kluczyka również? Jeśli tak, to włóż przekaźnik z powrotem, weź przewód, jednym końcem dotknij do jakiejś pewnej masy, drugim do metalowej obudowy kolumny kierowniczej. Przekręć kluczyk i naciśnij klakson. daj znać jakie efekty.
Odkręcić śruby od dołu. przękręcić kierownicą w lewo lub prawo i zobaczyć czy pod kierownicą od czoła obudowy nie ma miejsca widocznego żeby odbezpieczyć zaczepy . Jeśli nie ma to ciągnąć obudowy górną w góre dolną w dół :D mocno ale z umiarem.
Witam bezpieczniki wystarczą one są na żaróweczki kierunków przekażnik pobiera mało moc a przewód który podłancza do klaksonu z przekaznika to jest masa podawana z przekaznika wiec nie podłoncz na 12 v czasem bo klaksony są sterowane masą .Mocą pobieraną przez ten układ się nie martw się pobiera tylko przekażnik .I będzie działać montuje alarmy i centralne...
Zasadniczo, lampy kierunkowskazów mają masę przez swe mocowanie; możliwe, że jest zaśniedziałe mocowanie tej lewej przedniej na kabinie. Jednak w połączeniu ze zjawiskiem niegaśnięcia lampki "na postoju", możliwe jest jakieś zwarcie w zegarach, pod tablicą rozdzielczą. Może inną procedurę zastosować: odłączyć żółty przewód D+ i starannie go zaizolować...
sygnał jest na 3 pin 1-braz, 2 czarny, 3 rozowy ktory w komorze silnika przechodzi na kolor biały i wchodzi w pin 30 centr. elektr(kostka30P) podepnij zarowke w piny 1 braz- zasilanie z przekaznika po przycisnieciu switcha klaksonu a pin 2 czarny mase ktora jest na stałe i sprawdz czy zarowka zapal sie za kazdym razem. moze gubi gdzies mase na kablach.
co do sygnału to sprawdź czy działa przekaźnik
Bezpiecznik jest w obwodzie wykonawczym, nie wiem od której strony mierzyłeś taśmę, mam nadzieję że od strony poduchy i poducha była wyjęta. Druga strona taśmy (a dokładniej gniazdo )jest zaraz za kierownica w tym czarnym plastiku w kórym jest schowana taśma.
Tak zewrzyj piny przekaźnika i wciśnij klakson
A gdzie, pewnie za nadkolem albo zderzakiem.A bezpieczniki sprawdzone.Kable między klapą a budą sprawdzone?
Masz [url=http://www.sklep.avt.com.pl/photo/_... Generator 4 sygnałów. Pogotowia, policji straży pożarnej i karabinu maszynowego.
Fajny pomysł ale podaj zdjęcia rowera to będzie łatwiej. Do kierunków to proponuje włącznik od jakiegoś motoru.
Nie podałeś konkretnych danych ale może te schematy Ci podpasują. Są dla wersji bez czujnika deszczu ale akurat ta część może pasować do wersji z czujnikiem. Zielona wtyczka BSM (3) steruje spryskiwaczami jak i klaksonami. Na początku na Twoim miejscu sprawdziłbym czy po włączeniu zapłonu na bezpieczniku F13 w BSM pojawia się napięcie - czyli żarówka...
kabel zasilajacy lampke pod sufitem idzie po slupku i wychodzi do bagaznika i wlasnie w tym miejscu czesto sie przeciera izolacja i robi zwarcie
Dziekuje mimo wszystko za pomoc, a rozpiske przekaźników w komorze silnika, już wyczaiłem który jest od klaksonu, bo też nie działał klakson ale na szczęście to wina samego klaksonu To jeszcze zapytam, choć wątpię byś nie sprawdził żarówek?
Ten wyżej jest od klaksonu. W sensie w tej samej kolumnie jeden dalej.
Ok. Ale jak to zrobić?
Bierzesz ze sobą dwóch kolegów- sympatyków siłowni i idziesz porozmawiać jak człowiek. Najlepiej idź tylko po kasę a resztę sprawdź w warsztacie,nie u Henia w garażu bo nie wiadomo, co jeszcze źle złożył. Dodano po 2 Taśma używana nie jest droga, na aledrogo są po 20-50zł, dojdzie jeszcze kasowanie błędów.
Ok. Ale dlaczego nie działa klakson jak zepnę plus klaksonu z jego minusem tak jak 85 i 30, tylko działa po spięciu minus klaksonu z masą pojazdu? Ten plus który jest na stałe jakoś przechodzi poprzez obwód i dlatego jest na minusie również plus? Możesz mi wytłumaczyć bo nie rozumiem tego :| Przecież na klaksonie masz stały plus więc na 85 też masz...
Zakłócenia dostają się przez zasilanie.Należało by wpiąć w zasilanie obrotomierza kondensator.Jak to nie pomoże to tak samo przy zasilaniu wiatraczka. Elektrolit na kilka - kilkadziesiąt mikro na napięcie 25V.Plus do plusa a minus do minusa.
Witam Jeśli świeci kontrolka Airbag, to skasować błąd i pokręcić ponownie kierownicą przy odpalonym silniku. Jeśli Airbag mignie lub ponownie się zapali na stałe, to do wymiany spirala łącząca elektrykę koła kierownicy z resztą pojazdu. Ten element w Felicjach lubi padać. Oczywiście diagnostyka ma sens jeśli poduszka jest sprawna i nie wystrzelona....
Ciekawa konstrukcja-dodatkowy przycisk (lubie takie patenty naprawiać) Połączenie przekaźnika wałkowane setki razy 30 + z aku 85, 86 zasilanie, 87 na sygnał
pomiedzy kierownica a wlacznikami, jest zabudowana w czarnej obudowie jak sciagniesz kierownice to ja zobaczysz. z przodu bedziesz mial wtyczki jedne do klaksonu a druga do jaska i z tylu to.samo
Więc tak, sprawdziłem to, co zrobiłem, i okazało się, że po odłączeniu kostki od ssania światła oraz klakson zaczęły działać. Kierunkowskaz prawy działa jak powinien, a lewy świeci, ale nie przerywa, a przedni nie zapala się.
Zdjęcie trochę nie wyraźne ale pokazałem ile ma wejść na rurę, jeżeli masz nałożone do końca śruba imbulsowa powinna być na samym dole otworu wzdłużnego. Jeżeli rzeczywiście wszystko pasuje sprawdź czy przy demontażu nie wbiłeś za daleko pręta kierownicy. http://obrazki.elektroda.net/59_12221719...
Zależy czy włącznik steruje masą czy plusem Jak masą to nie zadziała, wtedy daj na 86 napięcie po stacyjce
klakson jest podpięty i chciałem zrobić aby na tymczasem działał bo jak jest a widać go że jest to niech działa Nie przyszło by mi taka lista priorytetów do głowy. Skoro niemal nic nie brakuje do finału oprócz aku za stówkę-dwie Spróbuj przez diode 3-5A zasilić ten klakson. Moim zdaniem będzie pierdzieć, a klasyczny czysty dzwięk wykluczony
musisz zdjąc lub chociaż odchylić zderzak. tx30 tx20 i klucz 10. Powodzenia.
Ze schematu jaki pobrałem z sieci wynika, że czerwony przewód, który trafia na bezpiecznik nr 1 po nim zasila klakson. Od tego czerwonego odchodzi drugi czerwony i przez przekaźnik, przewód czerwono-żółty i bezpiecznik nr 2 zasila szybę ogrzewaną i jej lampkę kontrolną. Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku nr 1, ma być tam zawsze.Sprawdź np. żarówką...
Zdejmujesz kierownice,na przelaczniku zespolonym masz takie plastikowe okragle pudelko z ktorego wychodza przewody do poduszki.Wyjmujesz i dajesz mechanikowi,ktory grzebal przy maglownicy aby odkupil takie same tylko sprawne
w sprinterze na klakson jest stałe napięcie sterowany jest masą, najczęściej, a właściwie we wszytkich przypadkach które naprawiałem, winna była wiązka kabli pod atrapą za zderzakiem. Najlepsze rozwiązanie to puścić nowe kable do klaksonu, albo dla pewności rozbebeszyć wiązkę kabli kupić peszel i na nowo wszystko zaizolować Przycisk klaksonu powin ien...
Do przejrzenia przewód od klaksonu, odpiąć kostkę od niego, sprawdzić czy w środku nie zaśniedziała, następnie spróbować włączyć klakson na odpientej kostce i zobaczyć czy wywala bezpiecznik, jak nie to znaczy że sam klakson robi zwarcie. Dodam jeszcze że przeważnie klakson jest sterowany masą, a + jest na stałe.
W renówce powinieneś mieć klakson na samym przodzie pod chłodnicą, mniej więcej na środku. Jak tylko wsuniesz głowę pod auto z przodu to powinieneś zobaczyć coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/27_12463468...
Przyczyną nie działającego tempo matu była uszkodzona taśma kierownicy. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Kolego zacznij od sprawdzenia bezpieczników jeśli są dobre to sprawdż czy jest na nich napięcie, następnie przy sygnale sprawdż czy dochodzi napięcie po naciśnięciu klaksonu. Jeżeli chodzi o spryskiwacz to zdejmij przewód z pompki i po uruchomieniu spryskiwacza powinien pojawić się płyn jeżeli tak się stanie najprawdopodobnie będze zapchany przewód...
To zapewne oznacza że stacyjka nie ma połączenia z masą lub sama w sobie nie zwiera do masy. Początkowo polecam rozłączyć różne kostki w okolicy stacyjki i sprawdzić czy coś nie jest skorodowane. Jeśli tak - wyczyścić. Zalecam rozłączać kostki pojedynczo by się nie pogubić co gdzie było :) . Jeden przewód który idzie do stacyjki powinien być połączony...
Witam. Czy ktoś miał problem z niedziałającym klaksonem w a4 b6? Sytuacja ma się tak iż nie działa sam klakson, na tej samej wiązce idą też halogeny tu wszystko działa, czytałem, że inni mieli też przy okazji współmierne problemy typu wycieraczki itp. Tutaj wszystko jest w porządku, na kostce, która wchodzi poniżej lampy na zderzak mam napięcie na 2...
klakson zrobić zrobić klakson rower klakson renault
priorytet mikrotik zamrażanie systemu klawiatura znaki większości
Blokada immobilizera w Skodzie Fabii - jak usunąć? Moc grzałki w układzie trójkąt vs gwiazda