A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Diody zwarte.
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
Kup w jakimkolwiek markecie budowlanym elektroinstalacyjny LgY 6mm², sprzedają na metry
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Problem rozwiązany. Okazało się, że podczas wymiany alternatora mechanik zrobił jakieś zwarcie i upalił bezpiecznik. Teraz wszystko już wróciło do normy.
Pewnie coś się dzieje z alternatorem. Dostał wody i zrobiło się gdzieś zwarcie. Potem alternator się rozgrzał woda odparowała i zwarcie puściło. Zaczął bym od naładowania do pełna akumulatora i zmierzenia ładowania.
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Jezeli alternator tak "gwizdze" to najprawdopodobniej odlaczyli akumulator przy pracujacym silniku albo zrobili zwarcie i uszkodzili alternator,dopoki laduje to ok a potem....wiadomo co.
Nie wiem co popsułeś , ja je naprawiam 30lat. Sprawdzam przed montażem czy działa. Zwarcie zrobiłeś pewnie w środku A czy zwarcie może zrobić regulator napięcia?
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator.
Jeżeli już masz te 5000 obr/min to po kilku minutach bez obciążenia cewka w której jest zwarcie zrobi się cieplutka.
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Ten terminal plus 30 prosi się o zwarcie i ognisko. Ktoś tam rzeźbę zrobił
Witam wszystkich jestem tu nowy i mam problem z moim peugeotem 607 2.2hdi automat. Problem dotyczy BSI według opinii zaprzyjaźnionego mechanika z kompem. Padł mi alternator po czym go wymieniłem odlaczylem aku przy silniku i grubsza masa zrobiła mi zwarcie. Później alternator był ok ale na desce pojawiło się ładowanie aku i non stop świeci dodatkowo...
Ok zrobiłem źle założyłem pierścień na wale. Teraz jeszcze dobrze nie odpali a już kontrolka gaśnie :D:D. Ale znowu coś popsułem znaczy podłączyłem ładowanie aku i zrobiło się zwarcie przy alternatorze zadymiło i teraz nie ma ładowania a alternatory wyje ;/ Do wymiany czy raczej spaliły się diody albo regulator ??
czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego??? Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie. czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ??? Nie nie będzie działał.
Zanim zaczniesz kombinować z alternatorem, wcześniej zdejm klemy z akumulatora bo jeszcze spalisz auto jak Ci się zrobi zwarcie.
Zwarcie alternatora
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem
Mam stary oryginalny na stole. Podpowie ktoś jak go sprawdzić? Wrzuciłem do wrzatku I nic sie nie stało. A gdyby termostat ten nowy byl wadliwy I sie nie otwieral, silnik powinien sie chyba przegrzewac a tak sie nie dzieje. Wskazówka rowno na srodku. Czasem odrobinę wyżej przy wysokich obrotach. I chlodzi bez widoczne potrzeby dosc często. Zrobiłem...
Żarówka 4W świeciła się cały czas po odpaleniu, nawet po przeładowaniu ciągnika W zasadzie to może dobrze rokować. Przecież od początku powtarzam, że mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym, czyli układem właściwym dla alternatora sześciodiodowego. zrobiłem krótkie zwarcie i również altka nie zaczął ładowania. A jak miał zacząć skoro nie ma wewnętrznego...
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Ogólnie wygląda to tak, kupiłem auto od handlarza, kopcił na niebiesko po przekroczeniu 1800 obrotów. Zajrzałem do chłodniczki EGR, żeby mieć dojście, zdjąłem Aku i obudowę. Gdy zdjąłem chłodniczkę, zauważyłem, że dolot powietrza, ta część aluminiowa, jest zawalona nagarem. Została zdjęta do czynienia, z automatu poszła chłodnica intercoolera do czynienia,...
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Mówisz ze masz spory spadek.? Auto po pierwsze musisz uśpic ,bez kluczyka i po paru minutach lub po godzinie az wszystkie moduły zostana uśpione.Inaczej bedzie brał poprostu prad.Chyba ze masz jakies małe zwarcie, alternator i jego regulator szfankuje, radio, ect.
A jak zrobi ci się zwarcie miedzy przetwornicą a akumulatorem to puścisz z dymem samochodzik. Powtórzę jeszcze raz to co napisał xhumungus: koniecznie musisz dać odpowiedni bezpiecznik zaraz przy + akumulatora!!!
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Panowie mam problem z alternatorem bo pali mi cały czas bezpiecznik od razu po jego włożeniu. Zrobiłem test żarówki i się zapaliła-> zwarcie w alternatorze. po rozebraniu alternatora i wymontowaniu mostka prostowniczego pomierzyłem diody bez ich wymontowania. Pomiary jakie otrzymywałem wahały się od 0.468v do 0.474v. Żadna z nich nie przewodziła w drugą...
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
Witam, tak jak pisał kolega MakroSerwis zmierz prąd jakim jest obciążony alternator, mogło też być tak że któraś dioda była wadliwa i zrobiła zwarcie międzyfazowe a uszkodzenie pozostałych było następstwem tego zwarcia.
Z tego powodu odłączył akumulator, sterownik silnika odpiął i alternator, bo musiał go zdemontować. Podejrzewam że ten Twój klient zrobi to ale w innej kolejności: ''Odkręcał alternator zrobiło się zwarcie, pomyślał odkręcę akumulator. Po całej robocie auto nie odpalało więc odłączył sterownik nie wiadomo po co! ;) To tylko moja wizja sprawy.
gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie nie żebym się czepiał ale jesteś hardkorem :)
Zrobiłeś potężne zwarcie tym przewodem. Możliwe, że ubiłeś alternator, akumulator bądź elektronikę w samochodzie. Włóż sprawny akumulator i spróbuj odpalić.
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
Witam, mam pytanko czy ten układzik może zrobić zwarcie w instalacji elektrycznej auta, pytam dlatego ze jak podłączyłem ten układzik to po przejechaniu kilku kilometrow uszkodzil mi się alternator a dokladnie mostek prostowniczy, może to poprostu zbieg okolicznosci ale chcialem sie upewnic, uklad dzialal tak jak powinien.tutaj podaje link do schematu...
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Prosze, to jest schemat.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Jak one hamują przy zwarciu? A dlaczego chcesz robić zwarcie? Alternator jest wydajniejszy niż prądnica i dlatego bardziej obciąża mechanicznie. Prądnica może i mniej obciąża mechanicznie ale i zarazem daje mniej prądu.
To w takim bądź razie gdzieś musisz mieć przetarty kabel od alternatora lub wiązka wspomagania się przetarła i zrobiła zwarcie powodując spalenie tych bezp.
wymieniłam alternator bo nie było ladowania. Wymieniałaś sama, czy robił to elektryk samochodowy? Jak byłaś tylko usługobiorcą, to reklamuj usługę. Jak nie, to "coś jest zepsute" i albo ty to zepsułaś albo diagnoza lub naprawa była nieprawidłowa. Za mało danych. Na razie to tylko wróżka może pomóc. Trzeba zrobić pomiary napięć i prądów i albo znaleźć...
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Bez doświadczenia i sprzętu więcej nic nie zrobisz. Trzeba potestować elementy na stole w złożonym alternatorze w napędzie. Możliwe zwarcie międzyzwojowe w stojanie,uszkodzony regulator itd. Diody na ostro żarówką 55W patrz.
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia?
A może to ten mechanik co Ci zwarcie zrobił znów coś popsuł?
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
Witam, 1. Ładowanie Problem wystąpił 3 razy, wieczorem, rano i raz gdzieś w ciągu dnia. Samochód pierwszy raz stał niegarażowany na powietrzu i po całym dniu gdy pod wieczór go odpaliłem to poczułem swąd palonej gumy/instalacji i zauważyłem ze słabo świeci się kontrolka ładowania i kontrolka odpowiedzialna za hamulec ręczny, przy czym dało się usłyszeć...
Żeby na pycha odpalił to i tak musisz kluczykiem przekręcić w pozycję rozrusznika . A jak uwalił się ster to i na pycha nie odpali . Kluczyk na on pozycja przy rozrusznik kontrolki swieca wszystkie. I na pycha nic nie reaguje jedynie kontrolka baterii gasi przez obroty... reszta nic nie wiem. Sterownik gdzie jest? Ktory to jest.? Drogi jest? Zwarcie...
chyba mogę to zrobić równie dobrze przy alternatorze bo oznacza to zwarcie styków M i R alternatora??? A tak poważnie - który kabel wypiąć aby ciągnik mógł pracować ale nie pobierał prądu (abym nie rozwalił akku)? Światła mi nie potrzebne obecnie bo pole za domem, silnik uruchomi się leciutko a po robocie i tak pójdzie pod prostownik (alternator będzie...
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
miałem dwie corolle E9 i trzy modele E10, w żadnej nie było kłopotu z alternatorem, powodem nagrzania może być zwarcie do masy; a propos sprawdzenia łożysk to poluzowanie alternatora to góra 5 min roboty więc nie wiem czemu tego jeszcze nie zrobiłeś...:)
witam a może to poprostu akumulator padł? może akumulator robi zwarcie między celami i sam sie rozładowuje? spróbuj odłaczyć akumulatro np na noc zostaw go naładowanrgo i podłacz rano czy zapali jeżeli akumulatror by zwarcie robił to powinien byc rano rozładowany, zaś jeżeli to nie akumulatora wina to moze instalacja Ci zwarcie robic, jezeli to tez...
Nawet gdyby zrobił zwarcie to od czegoś w samochodach montuje się bezpieczniki. Olej alternatorowi nie zrobi krzywdy ale olej wymieszany z wodą już tak. Chyba pozostaje Ci naładować akumulator prostownikiem i sprawdzić woltomierzem napięcie na akumulatorze przed i po odpaleniu samochodu. Będziesz wtedy wiedzieć więcej.
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
Zepsuło mi sie ładowanie, zrobiłem układ na LM317 + gotowy mostek prostowniczy. Problem w tym, że minus akumulatora musze podłączyć do masy pojazdu by działały odbiorniki, a alternator tez jest zmasowany. Robi sie wtedy zwarcie. Jak temu zapobiec? Nie chce odizolowywać alternatora od masy...
A załączanie się świateł awaryjnych podobno jest standardowym objawem gdy siada napięcia poniżej 7V - tak powiedział. Oryginalne światła awaryjne samoczynnie NIE ZAPALĄ SIĘ - obojętnie co by się działo. Ponieważ są załączane mechanicznie - przyciskiem na desce. Tak więc można podejrzewać, że impulsy pochodzą z domontowanego układu (chociaż nie wiem...
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Myślę że zrobiło się zwarcie na stopnionym przekaźniku i być może na przewodach idących od alternatora. Warto to sprawdzić.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
RATUNKU!!! witam mam problem. ktoś grzebał przy alternatorze i prawdopodobnie zrobił zwarcie. auto nie odpala ale kreci. pompka paliwa działa, cewka i czujnik położenia wału oraz komputer wymienione. nadal nie ma iskry i nie daje paliwa. Przekaźniki również działają. nie ma immo. prosze o pomoc!!
Witam serdecznie, mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami,...
kontrolka ładowania świeci? ( na zapłonie) . spróbował bym odpiąć wszystkie przewody od alternatora . i wtedy spróbować zapalić. może jakieś zwarcie się zrobiło ?
Witam, regulator od malucha założyłem - działa :) Bez obciążenia jest napięcie ładowania 14,2V a przy obciążeniu 14V. Został tylko problem nie święcących lampek na desce rozdzielczej podczas odpalania, tzn. lampki właściwie się świeca ale bardzo słaba -tylko od oleju świeci dobrze. Moje pytanie brzmi. Jakie powinno być napięcie wychodzące z alternatora...
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Ale alternator sam z siebie jest zabezpieczony i nie wymaga układów ograniczających prąd. Przy zwarciu alternatora znika prąd wzbudzenia i alternator nie wytwarza prądu.
Zrobiłem już kosztorys tj remont tego alternatora to ok 400zł (wymiana uzwojenia a przy okazji jak robic to porządnie - łożysko, komutator) kupno używanego 250 zł ale kupuje się kota w worku i nie wiadomo czy nie będzie w takim stanie jak ten mój, nowy regenerowany alternator z gwarancją na 6msc 550zł i na tą opcje się zdecydowałem. Dziękuje za pomoc...
Witam serdecznie po trudnej walce z elektroniką wreszcie auto odpaliło komputer pożyczony z innego auta wraz z koordynatorem też nie zadziałał, okazało się że koordynator miał przypisany immobiliser. Rozrusznik nie drgnął za to zegar od temperatury wody nie wychylił się na 120"c, to oznaczało że instalacja jest ok. Ponownie oddałem swój komputer do...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Spróbuj u innego elektryka ,Jeżeli wyjął alternator sprawdził i zrobił przegląd -naprawę i nie potrafi usunąc palącej kontrolki to coś jest nie tak z tym elektrykiem a nie samochodem.Chyba że było bum lub jest zwarcie na wiązce od alternatora ale to też powinien zlokalizować lub Ciebie o tym poinformować.Podejrzenie o próbę wyłudzenia kasy!? Więcej...
Tak przecież zrobiłem.. Może gdzieś zwarcie jest? Problem jest w tym, że nie ładuje teraz alternator i wciąż nie działa dmuchawa. Zjem i idę szperać dalej.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
nie szeregowo , to jest troche niebezpieczne bo zawsze moze sie coś rozłączyc lub zrobić zwarcie, za duzo kombinacji, miernik cegowy i zajmuje to 15s
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
NIE! wskaźnik od wytwarzanego prądu. Jak rozumiem, ma to być amperomierz? Nie można, bo zrobi się zwarcie! Amperomierz dajemy w opisane na forach sposoby (bo jest mierzenie wydajności alternatora, poboru chwilowego przez pojazd czy bilansu akumulatora).
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Prócz złącza śróbowego jest jeszcze coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... Przekaźnika sobie nie zwarłem, alternator działa jak nalezy.
alternator zwarcie zwarcie alternator ursus zwarcie alternator
falujące niskie obroty kosiarka siemens micromaster wariuje klawiatura
licznik geigera licznik geigera
Czerwona kropka na telewizorze Xiaomi - przyczyny i rozwiązania Migająca czerwona kontrolka w radiu - zakłócenia odbioru