Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach od alternatora. Niestety zapomniałem przy tym odpiąć...
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
Panowie mam problem z alternatorem bo pali mi cały czas bezpiecznik od razu po jego włożeniu. Zrobiłem test żarówki i się zapaliła-> zwarcie w alternatorze. po rozebraniu alternatora i wymontowaniu mostka prostowniczego pomierzyłem diody bez ich wymontowania. Pomiary jakie otrzymywałem wahały się od 0.468v do 0.474v. Żadna z nich nie przewodziła w drugą...
Witam. Od dwóch dni walczę z autem. Auto odpala tylko chwilę po naładowaniu akumulatora ( po odłączeniu od prostownika, lub po jeździe gdy alternator podładuje baterie). Ładowanie jest , na klemach po odpaleniu 14.20 V. Ogólnie jak odpalić to jeździ. Skupmy się na rozruszniku i Aku. Przy pełnej bateri odpali. Zgaszę auto i wrócę za godzinę, już nie...
Zrobiłem już kosztorys tj remont tego alternatora to ok 400zł (wymiana uzwojenia a przy okazji jak robic to porządnie - łożysko, komutator) kupno używanego 250 zł ale kupuje się kota w worku i nie wiadomo czy nie będzie w takim stanie jak ten mój, nowy regenerowany alternator z gwarancją na 6msc 550zł i na tą opcje się zdecydowałem. Dziękuje za pomoc...
Ale po głosie pracy alternatora poznasz co mu jest.
(at)andrzej20001 Nie wiem czy dobrze mierzyłem, delikatnie z ciągnąłem plus z miernikiem tak by nie doprowadzić do tego by auto chodziło bez połączenia alternator - aku. I zrobiłem tak. Alternator - miernik szeregowo - akumulator. Pokazywał 1.7 A Dla mnie to troszkę dziwne. dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz....
Diody zwarte.
Witam, regulator od malucha założyłem - działa :) Bez obciążenia jest napięcie ładowania 14,2V a przy obciążeniu 14V. Został tylko problem nie święcących lampek na desce rozdzielczej podczas odpalania, tzn. lampki właściwie się świeca ale bardzo słaba -tylko od oleju świeci dobrze. Moje pytanie brzmi. Jakie powinno być napięcie wychodzące z alternatora...
Witam Mam problem z wałkiem a mianowicie gdy go włączę to zaświeci się kontrolka i chodzi jakieś 3 sekundy i się wyłącza. Kiedyś był podobny problem i po przeczytaniu postów sprawdziłem napięcie na alternatorze od kabla na sygnał i było 7 wolt, zmostkowałem przewody i było ok (przy okazji zrobiłem zwarcie i spaliłem regulator. Po wymianie regulatora...
Kup w jakimkolwiek markecie budowlanym elektroinstalacyjny LgY 6mm², sprzedają na metry
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Kiedy go kupiłem 13.10.2005 kumpel gadał ze ma zjebany akum palił na pych ale kiedy niby sie podładował to szło go odrazu zapalic bez problemu ale jak dłuzej postał było cykanie jakby klemy były luzne a były bo były wyjechane w obote tydzien temu kupiłem nowy akumulator niestety kumpel go zle podłączył jak pisałem - do + a + do - no i kiedy probowalismy...
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Poszukiwania zjadacza ! radio, zwarcie alternatora, przetarte wiązki itp. niedawno też tak miałem nawet podczas dalekiego wyjazdu zaczęły gasnąć światła ino i okazał się alternator.
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Na początek załadować akumulator odłączyć gruby plus z alternatora zabezpieczyć przed zwarciem i zostawić do rana aby wykluczyć alternator albo wpiąć żarówkę na kleme i obserwować jak świeci z alternatorem i bez to na początek
Zwarcie alternatora
Mówisz ze masz spory spadek.? Auto po pierwsze musisz uśpic ,bez kluczyka i po paru minutach lub po godzinie az wszystkie moduły zostana uśpione.Inaczej bedzie brał poprostu prad.Chyba ze masz jakies małe zwarcie, alternator i jego regulator szfankuje, radio, ect.
Raz w starym zwarły się diody, alternator się spalił - częstę w alternatorach Denso. Dwa kupiłeś jakąś chińszczyznę lub źle zregenerowany alternator, trzeba wymienić na orgniał.
Gdzie ta nasadka?
Prosze, to jest schemat.
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
witam albo zwarcie do minusa od kontrolki do alternatora
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Jak one hamują przy zwarciu? A dlaczego chcesz robić zwarcie? Alternator jest wydajniejszy niż prądnica i dlatego bardziej obciąża mechanicznie. Prądnica może i mniej obciąża mechanicznie ale i zarazem daje mniej prądu.
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Do sprawdzenia diody (mostek) i uzwojenia. Rolka to efekt uboczny (napinania paska żeby nie piszczał).
bardzo dziękuje za pomoc właśnie sprawdzałem i zauważyłem że zwoje w alternatorze są przypalone jakby zwarcie to chyba z tąd ten zapach zdaje się że to alternator będzie do wymiany kontrolka nie pali się czy można z tym jeszcze jakiś czas jezdzić Jeśli tak to wygląda,to alternator do wymiany. Lepiej dalej z tą usterką nie jeździj,żeby nie narobiło...
Zwarty akumulator.
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
To masz zwarty mostek B+ do D+ czyli śmietnik.
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Najczęściej pali się żaróweczka w desce. W sumie to będzie ci łatwiej znaleźć przyczynę jak wyjmiesz licznik i przy samej kontrolce posprawdzasz czego tam brak, czy "+" (tzw 15), czy brak połączenia z alternatorem. Przed tą czynnością możesz zewrzeć do masy przewód cienki niebieski przy alternatorze, sprawna lampka powinna się zaświecić. Przy problemach,...
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia?
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Skoro jedno uzwojenie jest przegrzane to wygląda na to że na nim było zwarcie, być może robiło się przy składaniu alternatora.
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Żeby na pycha odpalił to i tak musisz kluczykiem przekręcić w pozycję rozrusznika . A jak uwalił się ster to i na pycha nie odpali . Kluczyk na on pozycja przy rozrusznik kontrolki swieca wszystkie. I na pycha nic nie reaguje jedynie kontrolka baterii gasi przez obroty... reszta nic nie wiem. Sterownik gdzie jest? Ktory to jest.? Drogi jest? Zwarcie...
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Problemem jest zwarta dioda (lub diody) alternatora
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
Jakiś dobry przełącznik do świateł , nie zapomnij o zabezpieczeniu bezpiecznikiem bo nawet w tak skąpej instalacji może nastąpić zwarcie .
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Akumulator może powodować takie objawy Jakie uszkodzenie akumulatora da tak zaniżone napięcie ładowania i to po czasie? Jedynie zwarcie wewnątrz, wtedy by nie odpalał i alternator byłby "czerwony".
Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
niestety muszęzasilić wzbudzenie co jest dla mnie małym problemem. . Żaden problem. Ale niepokoi mnie to zwarcie.
Ale alternator sam z siebie jest zabezpieczony i nie wymaga układów ograniczających prąd. Przy zwarciu alternatora znika prąd wzbudzenia i alternator nie wytwarza prądu.
Witam, mam problem z alternatorem w oplu omedze 1995r Alternator robi zwarcie i w momencie założenia zaczepów na akumulator jest zwarcie ? Co może być nie tak w tym małym urządzonku ? pozdrawiam
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Masz zepsuty alternator.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych: - działa oświetlenie bagażnika - jest stały plus na stacyjce - działają przednie wycieraczki - NIE działa podświetlenie w kabinie
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
alternator zwarcie zwarcie alternator zrobiłem czterotakt
focus łożysko wkładka menuet wymiana toner
inkbook ekran mikrokomputer cobra1
Trudności z odpalaniem piły Oleo Mac 937 na zimno Ustawianie kąta wtrysku w VW LT 2.5 TDI za pomocą czujnika zegarowego