Witam, posiadam nissana primere rocznik 1997, model p11, 90 KM. Ostatnio miałem awarie paska od alternatora którą postanowiłem sam naprawić. Uznałem że wymiana paska to prosta sprawa, ale to nie istotne. Problem pojawił się podczas odkręcania napinacza. Kiedy odkręcałem śrubę od napinacza, kluczem dotknąłem masy alternator(tak mi się wydaje że to masa,...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
Ja miałem to zrobione w wersji elektronicznej, prąd regulowany w zakresie 5 do 50A (10 sztuk 2N3055). Obciążałem tym alternatory, ale też służyło mi jako regulowany bezpiecznik testowy przy poszukiwaniu zwarć.
Czyli ten "zen wywalić a kupić "ina" ? Jak rozumiem to jednak może być wina tego koła pasowego. Tak jak myślałem Dodano po 2 Przy odpalonym silniku to kolo pasowe nie obraca w ogóle wirnikiem alternatora. Alternator sztywny na osi brak luzu i bica Dodano po 6 Koło ma przepuszczać w jedną stronę. Dlaczego nie ładuje trzeba zrobić weryfikację Przewody...
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
Brak napięcia na uzwojeniu zbudzenia tylko nie zrób znów zwarcia jak będziesz mierzyć na wtyczce zasilającej alternator. Alternator aby zaczął pracować musi mieć wpierw podane napięcie z akumulatora.
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
Witam, podczas przykręcania przewodu +12V do alternatora przypadkiem dotknąłem kluczem karoserii i zrobiło się zwarcie. Problem w tym że teraz samochód nie chce odpalić, kontrolki się świecą, rozrusznik kręci ale nie odpala. Sprawdziłem wszystkie możliwe bezpieczniki i są ok. Nie działa ogrzewanie, kierunkowskazy, radio, nie słychać działania pompy...
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
chyba mogę to zrobić równie dobrze przy alternatorze bo oznacza to zwarcie styków M i R alternatora??? A tak poważnie - który kabel wypiąć aby ciągnik mógł pracować ale nie pobierał prądu (abym nie rozwalił akku)? Światła mi nie potrzebne obecnie bo pole za domem, silnik uruchomi się leciutko a po robocie i tak pójdzie pod prostownik (alternator będzie...
przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę Jakiego zwarcia byś tam nie zrobił, nie mogłeś spalić kontrolki, to jest po prostu niemożliwe. Albo nie masz gdzieś styku (plus, masa alternatora), albo spaliłeś diody w mostku, choć w to wątpię
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
alternator na pewno jest kropnięty niech to zrobi elektryk lub kup alternator innej możliwości nie ma w szczegółach to regulator i te trzy diody zakreslone na czerwono oraz wirnik który może być zwarty . powodzenia.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
NIE! wskaźnik od wytwarzanego prądu. Jak rozumiem, ma to być amperomierz? Nie można, bo zrobi się zwarcie! Amperomierz dajemy w opisane na forach sposoby (bo jest mierzenie wydajności alternatora, poboru chwilowego przez pojazd czy bilansu akumulatora).
Po złym podłączeniu wtyczki do przyczepki zrobiło się zwarcie spaliła się instalacja od przekaźnika ładowania w stronę akumulatora 4 przewody i jeden przewód przychodzący do akumulatora. Po zaizolowaniu przewodów i wymienieniu przekaźnika kontrolki przestały świecić jednak po przejechaniu kilku kilometrów przekaźnik się znowu spalił, obecnie jeżdżę...
Jutro: wyczyszczę klemy, jeśli to nic nie da spróbuję odpalić kablami rozruchowymi od innego auta, Nawet nie próbuj, uszkodzisz sobie elektronikę w aucie. Jeśli akumulator tak się zachowuje, należy bezwzględnie go wymienić. Nie zrobisz tego, uruchomisz silnik, a alternator zniszczy Ci sterowniki. Prawdopodobnie akumulator ma wewnątrz przerwany obwód....
Nie wiem co popsułeś , ja je naprawiam 30lat. Sprawdzam przed montażem czy działa. Zwarcie zrobiłeś pewnie w środku A czy zwarcie może zrobić regulator napięcia?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu Nie wykluczam ;), czas robi też swoje, za długo to trwa :( i zapewne ułomność ludzka (umysł) daje też znać. lternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace...
nie szeregowo , to jest troche niebezpieczne bo zawsze moze sie coś rozłączyc lub zrobić zwarcie, za duzo kombinacji, miernik cegowy i zajmuje to 15s
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Na razie ładuję akumulator bo się trochę rozładował. Jak sprawdzić sprzęgiełko na aletrnatorze, czy da się to zrobić bez jego demontowania? Gdzie są owe czujniki temperatury? Ja znalazłem dwa które ewentualnie mogą być czujnikami temperatury zewnętrznej, jeden przed chłodnicami, a drugi przy wlocie powietrza obok halogenu przeciwmgłowego z przodu, z...
Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Witam, jeżeli pozwolicie od razu przejdę to treści mojego problemu... "Dostałem" Wymienioną w temacie 60tkę... Ale... Silnik w porządku, ale elektryka i osprzęt gorzej :D Rozkopana albo raczej brak instalacji elektrycznej... Kolejny problem, a raczej zagwozdka, możliwe jest to, że jeżeli akumulatory są całkiem już padnięte to alternator podaje ponad...
jak masz miernik to napięcie ładowania możesz też zmierzyć, szybciej to zrobisz niż pytań się na forum, czy to może być alternator. Jak napięcie nie będzie skakało, to znaczy że alternator OK. Warto sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze i pomierzyć spadki napięcia na masach. A z tym zwarciem to ja nadal uważam, że mierzysz oporność na...
Witam. Mam problem z swoja Mazda do wczoraj dzialala bez problemu i tu sie zaczyna cala historia. Wsiadam wsadzam kluczyk w stacyjke przekrecam i nic, tylko jakies cykanie nie odpala, znajomy mi odpalił ja pod silnikiem dotykajac srobki i blaszki jednocześnie pod silnikiem ale dla mnie to jakis kosmos z tym zwarciem. Moje pytanie brzmi co może być przyczyną...
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo. Sygnał dla niego jest brany z osobnego czujnika w altku?. Uszkodzenie...
A załączanie się świateł awaryjnych podobno jest standardowym objawem gdy siada napięcia poniżej 7V - tak powiedział. Oryginalne światła awaryjne samoczynnie NIE ZAPALĄ SIĘ - obojętnie co by się działo. Ponieważ są załączane mechanicznie - przyciskiem na desce. Tak więc można podejrzewać, że impulsy pochodzą z domontowanego układu (chociaż nie wiem...
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz. I tutaj popełniałem błąd, sądziłem, że wsuwka jest od wzbudzenia i szukałem tego przewodu. Jednak jest tak jak napisałeś i okazało się, że niebieski przewód jest urwany ( oczko zostało na śrubie, a sam kabelek sobie wisiał ). Zrobiłem na chwilę obecną byle jak, żeby tylko kabelek wrócił na swoje miejsce...
Tzn. odciąłem tylko tą część, gdzie oś metalowa na mniejszą średnicę i dolutowałem ten fragment z zamiennika -. Rany, ale kombinacja. Wątpię, czy to będzie działać, duża szansa, że przy nakładaniu łożyska pęknie w tym miejscu. Jak pęknie to jeszcze pół biedy, gorzej jak zrobisz zwarcie do dolnej szalki łożyska albo rowka na osi wirnika. Ani nie ma...
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
regulator napięcia ma na celu wyregulowanie napięcia ładowania do wymaganego 14,4 V(w zależności od rodzaju)... przy zwarciu jednej celi spadła więc sprawność aku co wyklucza możliwość przeładowania ze strony alternatora... raczej poleciał regulator napięcia co podwyższyło napięcie na aku i przez to alternator zrobił się gorący... ładował do oporu czy...
Witam. Miałem problem z sygnałem przekazywanym przez radio do wzmacniacza, otóż problem polegał na tym, że łapał pracę alternatora. Okazało się, że trzeba zewrzeć masę radia z RCA, a więc tak zrobiłem, niestety teraz wzmacniacz bardzo słabo zasila skrzynie. Jeżeli nie ma mocnego podbicia basowego w utworze to praktycznie jej nie słychać. :|. Czy zamontowanie...
Zanim zaczniesz kombinować z alternatorem, wcześniej zdejm klemy z akumulatora bo jeszcze spalisz auto jak Ci się zrobi zwarcie.
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi sygnał z zegara regulowany potencjometrem - nie wiem jak to się sprawdzi, układ już niemal...
A jeszcze jedno - może ma to jakieś znaczenie: Dlaczego skoro ewidentnie jest problem z ładowaniem, to kontrolka nie świeci mi się cały czas? Jak odpalę auto to świeci się przez jakieś 2-3 sekundy i gaśnie. Gdy auto było sprawne - nie świeciła się wcale. Jak wystąpił 1 raz problem z ładowaniem (wymiana szczotek i łożyska) to świeciła się ciągle. Dodano...
Witam, regulator od malucha założyłem - działa :) Bez obciążenia jest napięcie ładowania 14,2V a przy obciążeniu 14V. Został tylko problem nie święcących lampek na desce rozdzielczej podczas odpalania, tzn. lampki właściwie się świeca ale bardzo słaba -tylko od oleju świeci dobrze. Moje pytanie brzmi. Jakie powinno być napięcie wychodzące z alternatora...
Wielkie dzięki !!!! Kolega wyżej ma rację brat rozładował akumulator i ładował go odwrotnie - lecz nie przyznał mi się do tego!!! Kupiłem akumulator i jest OK!!!!WIELKIE DZIĘKI!!!! TYLKO TERAZ BRAK ŁADOWANIA -sądzę że alternator nie ma prądu wzbudzenia żeby ładował. Plus podłącze pod diody (małe trzy oporniki) prostownicze i kontrolka od ładowania gaśnie...
Witam, tak jak pisał kolega MakroSerwis zmierz prąd jakim jest obciążony alternator, mogło też być tak że któraś dioda była wadliwa i zrobiła zwarcie międzyfazowe a uszkodzenie pozostałych było następstwem tego zwarcia.
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Mam problem z podłączeniem alternatora od toyoty camry 2,0 TD 1990rok produkcji. ten alternator jest z pompką do wspomagania hamulca. nie wiem czy kabel gruby prądowy który idzie bezpośrednio na akumulator jest podkręcony pod regulator napięcia/szczotki czy pod jedną z trzech diud, które wychodzą na wierzch z tyłu alternatora , ja tego nie rozbierałem...
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i niestety tak od razu z prośbą o pomoc. Problem dotyczy elektryki w silniku 1,9TDI AFN w Passacie B4 rocznik 1996. W zimie przy mrozach, a także dużej wilgoci jesień/wiosna (rosa) po postoju nocnym auto nie chce zapalić. Zamiast kręcić rozrusznikiem dostaje jakby zwarcia - kontrolki gasną, licznik się zeruje,...
ja myślę że jeśli nic ci w aucie nie świruje to powinieneś zacząć od spawdzenia przewodów od altka w okolicy silnika (zwarcie D+ do B+) i potem tzn po znalezieniu przyczyny na wszelki wypadek sprawdzenie diod wzbudzenia ponieważ przy zwarciu D+ do B+ w momencie gdy altek zaczyna ładować przez diody wzb może popłynąć nadmierny dla tych diod prąd co...
Wczoraj po ujechaniu 200 metrów zaczeły wariować mi światła, same włączały się kierunkowskazy, światła zmieniły się na długie , zapaliły wszystkie kontrolki a wyłączone wycieraczki zaczęły pracować z maksymalną prędkością. Podświetlenie tablicy też zrobiło się dużo jaśniejsze, zresztą jak wszystko inne. Auto nie zgasło, wróciłem pod dom i po odłączeniu...
kkknc napisał: Głupoty piszesz kolego to właśnie klasyczne połączenie alternatora tyle że diody na zewnątrz. Międzyfazowo się nie łączy. Wieczorem opiszę dokładniej. Może ja piszę głupoty, ale ty najpierw obejrzyj sobie swój szkic! Jak to ma działać? Przecież zaciski AC mostków są zwarte!!!!! viper555 . O jakim połączeniu piszesz? Jeżeli o zdublowaniu...
Witam serdecznie, mam problem, a powiem szczerze że z elektryki jestem noga :( Odbudowuje 25letnią corolle gt, wszystko pięknie nowy silnik z japonii, zrobiliśmy nową wiązkę, sterowane komuterem sportowym Megasquirt 2, silnik odpalił za pierwszym razem, a to jednostka która nigdy nie była w europie stosowana, poradziliśmy sobie z wszystkimi czujnikami,...
Witam Nie wiem dokładnie jak zamocowany jest alternator w twoim samochodzie ale demontaż powinieneś zacząć od odpięcia klemy z akumulatora aby przy wyciąganiu nie zrobić zwarcia. Następnie odpinać (odkręcić) przewody od alternatora, poluzować alternator ściągnąć pasek, odkręcić i wyjąć. W sumie z alternatorem nie ma większych problemów przy wyciąganiu....
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Witam panowie chyba się poddam (widzę, że jedynie wywołałem niepotrzebna dyskusje) a poddam się dlatego, że objechałem sklepy z częściami samochodowymi i elektronicznymi, jedyny efekt to przekaźniki do instalacji 12v (ale które się zwierają jak dostają sygnał). będzie miał styki "normalnie zwarte" tzn. w stanie bez napięcia jego styki są zwarte, po...
Witam serdecznie wszystkich . Coś na temat znikającego prądu to ja w swoim mercedesie miałem inny objaw a prąd znikał tylko mokrą porą po deszczu lub w jego trakcie albo jak była jakakolwiek chlapa. Winą było przebicie na uzwojeniu do masy . Kiedy dostało się trochę wody do alternatora powstawało zwarcie i to było przyczyną braku ładowania. Wymieniłem...
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
Witam, Od niedawna posiadam Poloneza Caro GSI + LPG z 1999r. Jako, że miał problemy z rozrusznikiem, postanowiłem wymienić na inny, używany. Do tego było potrzebne odkręcenie alternatora. Sprawdziłem, że rozrusznik po wymianie kręci choć chciałem jeszcze dokręcić nakrętkę na dwóch głównych przewodach od alternatora. Niestety zapomniałem przy tym odpiąć...
Pewnie tak zrobili jak mowisz. Mysle jeszcze nad wersja z zarowka. Przy zwartej diodzie + prad poplynie przez diody wzbudzenia do kabla zarowki na ktorym jest - z uzwojenia wzbudzenia. W takiej sytuacji zarowka z jednej strony bedzie na zwarciu (plus ze zwartej diody i minus z uzwojenia wzbudzenia), a z drugiej strony rozlaczony przez wylacznik zaplonu....
Sebastiano1987 napisał: czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego??? Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie. nie miałem nowej wtyczki.... i z wtyczki wystawały dwa przewody.... właściwy zlutowałem (wydaje mi sie dosyć solidnie)...
Dziękuję za przedstawione ciekawe propozycję Dzięki informacjom z artykułu naukowego, wiadomo o prądach jakie występują na takiej zwartej cewce. Wygląda to tak: Bezoporowe zwarcie jednej cewki uzwojenia fazowego (rys. 7c) wywołuje w zwojach zwartych prąd 6,5 razy większy od prądu fazowego przed zwarciem. Gęstość prądu sięga wówczas 50 A/mm2. 906879...
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Przepraszam panowie, nie było mnie w domu a przypomniał mi sie temat, niestety hasła zapomniałem do swojego nie dawno zrobionego konta więc napisałem ze starego,,, Remote mam osobno, kable robiłem porzadne wyniosły mnie ok 130zł na kablu mogami(cena sklepowa półka ponad 2 stówki), nawet na takich nie najgorszych sklepowych nie ma różnicy (że coś źle...
Pytanie-czy po zwiększeniu obrotów lampka gasnie w sposób zdecydowany,czy wygaszanie lampki następuje w sposób stopniowy?I czy z alternatora nie dochodzi odgłos przypominający wycie?Objawy o których piszesz wyglądają na uszkodzony stojan,niestety-pomiar miernikiem nic szczególnego nie wniesie,nie wykryjesz nim zwarcia w uzwojeniu fazy.Proszę zrobić...
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia? Co do akumulatora to narazie działa jest to bosch samoobsługowy i nawet...
miałem dwie corolle E9 i trzy modele E10, w żadnej nie było kłopotu z alternatorem, powodem nagrzania może być zwarcie do masy; a propos sprawdzenia łożysk to poluzowanie alternatora to góra 5 min roboty więc nie wiem czemu tego jeszcze nie zrobiłeś...:)
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem Miałem tak w Mazdzie 626. Brak ładowania - uszkodzony alternator. Naprawiony po minucie pracy robił się gorący. Podstawiłem drugi akumulator i problem się skończył.
Spróbuj u innego elektryka ,Jeżeli wyjął alternator sprawdził i zrobił przegląd -naprawę i nie potrafi usunąc palącej kontrolki to coś jest nie tak z tym elektrykiem a nie samochodem.Chyba że było bum lub jest zwarcie na wiązce od alternatora ale to też powinien zlokalizować lub Ciebie o tym poinformować.Podejrzenie o próbę wyłudzenia kasy!? Więcej...
Witam ponownie. troche mi to zajeło ale już zrobione. Przy pomiarze suchego i zimnego stojana wszystko było ok. Dopiero gdy za radą znajomego polałem go wodą, (symulacja kałuży) wykazywał on zwarcie, tak samo po podgrzaniu go do około 60 Stopni Celsjusza, (symulacja pracy pod obciążeniem) również zwarcie na stojanie. Regulator był ok. Kosztowało mnie...
witam jestem posiadaczem Golfa 2 silnik 1,3HK rok 85 ostatnio pojawil sie problem z ladownaiem bylo za wysokie ok 16-17V skonczylo sie to tym ze uszkodzil mi sie akumulator caly napecznial (niestety nie jest juz do odratowania :/ ) przed wsadzeniem nowego musze zrobi te nieszczesne ladowanie aby powrocilo do poziomu ok 14V (tak jak bylo wczesniej) podejrzenie...
A po co podmagnesowywać wirnik w obcowzbudnym? Niby racja,ale kilka razy tak zrobiłem i pomogło,załapał i działa długo.U brata po zwarciu w mostku i wymianie mostka nie mógł ruszyć,po "tym zabiegu" problem zniknął.Ten sposób stosuję też gdy mam wątpliwości co do regulatora,wówczas można zaobserwować co się dzieje gdy wzrastają obroty.Nie chcę tu tworzyć...
Naprawiałem instalacje elektryczne w kombajnach różnej marki,więc te 80 A to coś nie tego tam!Instalacja to coś pośredniego między ciągnikiem a samochodem(marnym!)Każdy alternator zda egzamin,tylko trzeba z kablami zrobić porządek lub dołożyć gruby kabel(6 mm²)miedzy alternatorem i akumulatorem(często rozrusznik jest punktem łączeniowym).W niektórych...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
ja mam deh 6900 i już dwa razy upaliłem wyjście a na dodatek upalilem i we wzmaku, jest to wbrew pozorom bardzo łatwo zrobic - wystarczy odlączyć mase od wzmaka jak jest włączony i już - albo podpiąć kable gdzie jest jakieś zwarcie pod + i - , pozatym najlepiej wszystko zamontować i dopiero odpalać sprzęt bo masz pewność że nić na "ciepło nie robisz"...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
A więc koło pasowe jest ok , wymieniałem je rok temu bo mi się przetarło i rozleciało na dwie części , pasek też był dobrze naciągnięty . Zastanawiam się czy to może mieć jakieś znaczenie że w tym samym dniu tylko wcześniej podczas grzebania przy przełączniku od świateł na zapalonym silniku zrobiło mi się małe zwarcie bo kabel + dotknął masy . No i...
Zrobiłem tak jak napisał 5150 Z odpiętą wtyczką kręci się płynnie i lekko. Po jej podpięciu stawia dość spory opór i czuć charakterystyczne przeskakiwanie dokładnie jak w silniczku modelarskim. Czyli gdzieś masz zwarcie, ale nie napiszę jak sprawdzić, bo taki jeden moją metodę kręcenia kółkiem wyśmiał, choć jak widać jest całkiem ok.
Sprawdż wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską silnika. Rozruch idzie przez przekażnik, może masz szczeście i nic tragicznego się nie stało.Miałem z czymś takim do czynienia, tylko w SEACIE a spalił się tylko prostownik w alternatorze.
Potwierdzam wypowiedź elektronika6 ! Ważne, aby podczas ładowania nie przekroczyć napięcia 14,4V - to jest poczatek gazowania. Nowoczesne akumulatory BEZOBSŁUGOWE, a zwłaszcza żelowe lub niewylewne, nie tolerują gazowania, które powoduje utratę wody z elektrolitu (dolewanie destylowanej nie jest "załatwieniem sprawy", a do żelowych wogóle nie ma jak...
Popieram "rynia" post godny fachowca, zrób kolego jak pisze "rynio" być może ta podkładka to było to .Daj znać o rezultatach,powodzenia.
Naciąg paska poprawiłem, teraz jest ok. Ale czy napięcie 14,55V nie jest trochę za wysokie ? Po 2 godz dochodzi do 14,75V Może to napięcie trochę ucieka w górę, ponieważ nie ma rzadnego obciążenia. A jak podłączałem prostownik to aby utrzymać napięcie 14,5V wystarczał prąd ładowania na poziomie 0,5A. A wracając jeszcze do palenia i rozrusznika. To rozrusznik...
Plusa na uzwojeniu stojana przy niepracującym silniku nie powinno być, bo ,,plusowe" diody są spolaryzowane zaporowo i oddzielają uzwojenie od plusa instalacji: sprawdź diody w mostku i upewnij się czy nic nie dotyka do ,,podkowy". Możliwe że zrobiłeś zwarcie lutując uzwojenie do mostka diodowego. Nic nie dzieje się bez przyczyny.
Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3 wzbudzające były dobre. Przy okazji zmierzyłem uzwojenia stojana i wirnika. Wszystko OK. Założyłem z powrotem diody i i przylutowałem uzwojenia Następnie założyłem nowy regulator i alternator jak nowy. Więc jak ktoś zewrze przewód...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
viper, tyle odpowiedzi, a nikt nie zasugerował aby zmierzył sobie napięcia fazowe. Nikt nie zaproponował, aby zrobił malutką próbę z magnesikiem, zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe tak wykluczy. Motronic ale sprawa zwarć jest wykluczona ,ponieważ nie ma możliwości aby wszystkie stojany razem z nowym miały jakiekolwiek przebicia tym bardziej że napięcie...
Wyciągnij silniczek z zabawki i pokręć ośką , teraz zewrzyj wyprowadzenia silnika i pokręć jeszcze raz, jakoś ciężko idzie ? czary :lol: Na wiertarce akku jeszcze lepiej to widać, tylko musisz nacisnąć włącznik i jednocześnie zewrzeć wyprowadzenia które idą do akku (obwód zamknięty) oczywiście bez akku, bo zrobisz świecę dymną zamiast prądnicy ;)
Można by długo analizować dlaczego to zrobione tak czy owak ale przy awarii kiedy padają diody to regulator nie wytrzymuje zwarcia i zawsze jest do wymiany komplet.P
Heh no to jakieś cuda się dzieją :) A jest możliwość, że podczas deszczu zrobiło się jakieś zwarcie i aku oberwał ? Po rozładowaniu auto odpaliłem na pych i akumulator został podłądowany na samym altku przez pare minut tylko, i trzymie już tydzień, co prawda obecnie mam nie całe 11V ale do rozruchu spokojnie wystarcza. A zamiast podmiany aku, wystarczy...
Fazy przesunięte o 120 stopni są potrzebne a by wymusić ruch obrotowy w silniku 3fazowym W silniku prądu stałego rolę przesuniętej fazy spełnia komutator który jest jednocześnie najsłabszą jego częścią (temperatura, iskrzenie, zwarcia, wymiana szczotek itd.) dla tego wymyślono sterownik elektroniczny Ale czy na pewno trzeba wymuszać kolejność faz aby...
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
A może to ten mechanik co Ci zwarcie zrobił znów coś popsuł?
Wszystko można zrobić ale to jest nie opłacalne ponieważ zwarcie jednej diody jest początkiem końca całego mostka.P
Mam problem z elektyką. W czasie podłączania radia zrobiłem zwarcie i się zaczeło. W czasie odpalania nie swiecą żądne kontrolki na desce, odpala normalnie al zapala się kontrolka ładowania (alternator ładuje mierzyłem 14,6v). Gdy spuszczam chamulec reczny dopiero zapala się kontrolka paliwa, nie pokazuje tęperatury silnika.Po zatym wszystko dział jeżdzi...
Zico63 Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V Tak się zastanawiam w jakim serwisie samochodowym pracujesz? Maksymalny prąd, to prąd rozruchu i nie spotkałem żadnego auta na świecie które by miało spadek 0,3V przy rozruchu. Podaj namiar, to może kupię takie cacko :D Ciekawskodociekliwy napisał, że zrobił pomiar trzema areometrami...
Witam,prąd zmierzony i sprawa jasna dużo za duży ok 10a,dostałem od kolegi inny wirnik i on ma jakieś 2,8ohma i pobiera ok 4a więc ten drugi będzie dobry ,w związku z tym że wirnik musiał zostać ostro obciążony to teraz pasuje porządnie sprawdzić stojan,czy nie ma zwarcia pomiędzy zwojowego (bo przebicia nie ma)może toś z kolegów podpowie jak to zrobić...
Więc za radą kolegów zrobiłem sobie na szybko z części z domowego śmietnika prosty zasilacz regulowany na LM317 z kontrolką z żarówki W5W 2W wskazującą napięcie na styku 67 regulatora zgodnie z instrukcją. Tester działa wyśmienicie, napięcie da się płynnie regulować w zakresie od 1,2V do 28V ( oczywiście do reglera podłączałem max16V) kontrolka działa...
Może podczas naprawy zrobił zwarcie i popalił troche rzeczy pewności nie ma . Wiadomo że się nie chce przyznać. Inny mechanik lub jakiś rzeczoznawca może pomóc ale czy to sie będzie opłacało? tego nikt niewie
Diody powinieneś sprawdzać prostownikiem ale nie na zwarcie lecz z połączoną szeregowo żarówką by nie zrobić zwarcia. Pod obciążeniem trzeba sprawdzać. Miernikiem może fałszować. Może masz pierścienie wytarte, szczotki wtedy bardzo szybko padną bo trą ;).
Alternator nagrzewa się od obciążenia. Obciążeniem dla niego jest ładowanie akumulatora(Prawdopodobnie nienaładowany) i światła które włączyłeś, najwidoczniej była to praca bliska maksymalnej wydajności alternatora skoro tak się zagrzał. Wartości napięcia, które podałeś wykluczają uszkodzenia- zwarcia powodujące nadmierne nagrzewanie, było by ono nawet...
No to teraz zewrzyj żarówke i powinien ładować. Podczas kręcenia wiertarką. jeśli tak robię wtedy nie mogę przekręcić wiertarką ale jeśli zrobię bez wiertarki alternator próbuje lekko drgnąć w prawo Dodano po 1 Tak diody wszystkie te od wzbudzenia także
Kolego mateuszek3064 w żadnym wypadku nie rób takiego czegoś. W tym przypadku masz niczym nieograniczone napięcie i akumulatory mogą nawet eksplodować. Jak już chcesz tak zrobić to w szereg włącz żarówkę np. 21W i zaczynaj od najwolniejszych obrotów. Nigdy naprawdę nie miałeś do czynienia ze zwartych elektronicznym regulatorem napięcia? Ja miałem takich...
Kabel od pozycyjnych i prawego kierunku jest zwarty. Podłączony akumulator o ile nie zrobiłeś zwarcia nie ma nic do tego.
"Taczki" tak mają. Ich oszałamiająca moc nie pozwala na nieodczuwalne załączenie się czegokolwiek. Włącz do długich dmuchawę na 4 i ogrzewanie szyby. Jeśli alternator zrobi się bardzo gorący może być problem w nim, np przebicia/zwarcia na stojanie. Jeśli ma w miarę normalną temperaturę to pewnie masz problem z regulacją obrotów biegu jałowego.
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod....
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Nie kombinuj tylko montuj tak jak jest, wyczyść tylko złącza elektryczne i miejsca mocowania. Żeby wyczyścić całego i mu nie zaszkodzić musiał byś go rozebrać, a do tego musiał byś rozwalać zgrzewane połączenia mostka ze stojanem. Czemu nie, drobna szczotka druciana i jedzie, później trzeba go porządnie wydmuchać żeby opiłki nie zrobiły zwarcia i nie...
Jeśli chodzi o alternator z Focusa, to zostały wymienione łożyska oraz mostek i szczotki (uzwojenie było sprawne) - zrobił mi to znajomy mechanik (ja nie miałbym warunków na wymianę łożysk). Dodatkowo trzeba było jeszcze rozruszać i nasmarować tuleje łapy (te nacięte), bo po nawet lżejszym przykręceniu dalszej od silnika śruby altek nie chciał kręcić...
Możliwe z tym brakiem poprawnego masowania. Pytanie dlaczego prąd ładowania się zmienia na poprawny po zdjęciu klemy... Korciło mnie żeby klemę zdjąć bo nic już nie miałem do stracenia ;-) Po odłączeniu bezpieczników nie się nie zmieniało.. Nasuwa mi się pomysł by wykluczyć zwarcia w ten sposób że odłączę całą elektrykę a kontrolkę ładowania zrobie...
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania? Ja osobiście nic. Uczestniczę w tym temacie z czysto egoistycznej potrzeby dyskusji na poziomie "trochę" wyższym niż przekomarzanie się z gimbusem... Takich dyskusji na Elektrodzie prawie nie ma, a jak są, to już prędzej w HydePark niż w działach stricte technicznych. Uzupełniając...
Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV Strumien swiadomosc.. pomiar diod jutro bo na dworze już ciemno i nic nie zrobię
Witam jeżeli chodzi o mostki to dokładniej sprawdzisz każdą z osobna miernikiem na teście diody ,bez rozłączania sprawdzisz też ale tylko czy któraś nie ma zwarcia , przerwy nie sprawdzisz , wirnik sprawdzisz omomierzem powinno być kilka ohm , jeżeli już wszystko posprawdzasz to złóż wszystko do kupy zrób sobie jakieś obciążenie np. z kilku połączonych...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
WITAM !!! Jestem nowy na waszym forum,ale obserwuje je,inie znalazłem porady na mój problem, a mianowicie po zwarciu się kabla z alternatora i dotknięci masy popaliło mi ,żarówki , bezpieczniki 30a 60a i kilka małych ,komputer też poszedł , przekażnik świec też, wymieniłem wszystko razem z kompem, ale teraz mam problem w kia k 2500 -dostawczak nie świeci...
Witam! Dwa tygodnie temu przez własną głupotę po podjęciu próby naprawy nawiewu w Oplu Astra F 1999r 1.4 60km zrobiłem zwarcie za panelem nawiewowym, od tamtej pory po odpaleniu silnika po kilku sekundach samochód gaśnie, rozwiązaniem tego problemu jest szybkie dodanie gazu bezpośrednio po odpaleniu. Po tej czynności pojawia się czerwona kontrolka ładowania...
Wirnik - sprawny. Po przylutowaniu przewodów, oporność między połówkami pierścienia jest bliska zera. Bliska zera tzn ile omów? Powinno być coś między 3 a 4,5 jeśli dobrze pamiętam, a jeśli masz naprawdę blisko zero to zrobiłeś zwarcie przy wymianie pierścieni.
Dokładnie. Zachodzi bowiem uzasadnione podejżenie że altek jednak jest niesprawny. Pewnie długo leżał i możliwe że szczotki się "zablokowały" w szczotkotrzymaczu i słabo dociskają do wirnika albo jeszcze coś innego. Możliwe że pasek się wybitnie ślizga a być może masz kontrolkę 1,2W zamiast 4W i trzeba wtedy dać duże obroty żeby zaczął ładować. Trzeba...
Szukałabym zwarcia i to jak najszybciej, bo takie są objawy , jakby jakiś raczej gruby przewód łapał zwarcie do masy. I pytanie: czy przy zakładaniu klemy na akumulator, występuje mocne iskrzenie. Może być przygnieciony jakimś elementem silnika lub nadwozia. I trzeba to zrobić szybko, bo grozi to spłonięciem wozu.
Witam. Naprawiam auto kolegi, które zepsuło się najprawdopodobniej wskutek uszkodzenia regulatora napięcia alternatora - Gdy przyjechałem go holować, okazało się, że żarówki w lampach są popalone (niektóre miały pęknięte bańki), kilka bezpieczników jest spalonych, uszkodziło się radio, wszystkie warystory w alarmie, liczniku, etc, wycieraczki chodzą...
Jedyne proste rozwiązanie to przekaźnik zasilany po stacyjce , który będzie zwierał plusy akumulatorów ale przez niewielki opornik , gdy włączymy zapłon . Jako opornik może być wykorzystana żarówka halogenowa na 12V lub lepiej na 6V , niestety moc powyżej 50W . Oczywiście można kupić opornik około 0,3 - 0,5 oma moc co najmniej 40W . Uważam jednak że...
Alchemik2600 To źle zmierzyłeś natężenie. Między klemą a akumulatorem to zmierzyłeś natężenie jakim jest ładowany akumulator, a nie natężenie prądu jakie podaje alternator. Pomyśl, że np światła wtedy pobierają prąd bezpośrednio z alternatora a nie z akumulatora. Bo właśnie to mierzyłem, co z resztą napisałem w pierwszym poście. Gdybyś przeczytał uważnie,...
witam niestety po ponownym sprawdzeniu okablowania lipa :( gdy dodaje gazu powyżej 3000obr zrażą się kontrolki od ładowania stop ręczny i serwis. ale gdy silnik przerywa odzywa się stycznik w komorze silnika gdy go odłączę silnik gaśnie. wymieniłem go na nowy, nadal to samo zrobiłem zworkę i nadal słychać jak przerywa i kontrolki się zapalają i wskazówki...
Jak masz możliwość, to podłączeń miernik i z nim pojeździe. W momencie spadku będzie widać ile i czy spada. Tak zrobię jutro, przy kręceniu rozrusznikiem spada do 9V z kawałkiem ale jeszcze, ani raz rozrusznik nie odmówił posłuszeństwa, dzisiaj od rana jeźdże i nie wyskakuje :( , za wyjatkiem 1-go wyjazdu spod domu, ładowanie 13,9V. Masakrą to są wnioski...
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Pewnie coś się dzieje z alternatorem. Dostał wody i zrobiło się gdzieś zwarcie. Potem alternator się rozgrzał woda odparowała i zwarcie puściło. Zaczął bym od naładowania do pełna akumulatora i zmierzenia ładowania.
Witam wszystkich jestem tu nowy i mam problem z moim peugeotem 607 2.2hdi automat. Problem dotyczy BSI według opinii zaprzyjaźnionego mechanika z kompem. Padł mi alternator po czym go wymieniłem odlaczylem aku przy silniku i grubsza masa zrobiła mi zwarcie. Później alternator był ok ale na desce pojawiło się ładowanie aku i non stop świeci dodatkowo...
Ok zrobiłem źle założyłem pierścień na wale. Teraz jeszcze dobrze nie odpali a już kontrolka gaśnie :D:D. Ale znowu coś popsułem znaczy podłączyłem ładowanie aku i zrobiło się zwarcie przy alternatorze zadymiło i teraz nie ma ładowania a alternatory wyje ;/ Do wymiany czy raczej spaliły się diody albo regulator ??
W samochodzie Ford Escort 1.6 Zetec 97 rok kombi z alternatorem na którym na obudowie pisze Bosh a z boku obudowy jest naklejka Motorcraft występował taki problem. Rozładowywał się akumulator. Napięcie na alternatorze podczas prawy silnika 13.6. 13.8. Sam regulator napięcia ładnie da się wyjąć beż wykręcania alternatora. wystarczy odkręcić 3 śrubki...
Najpier podam błędy jakie mam: Address 01 ----------------------------------------... Controller: 038 906 012 HP Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4893 Coding: 00102 Shop #: WSC 06402 VSSZZZ6LZ5R029686 SEZ7Z0D2677670 2 Faults Found: 18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller P1636 - 35-00 - - 17911 - Load Signal from...
Tadzikk Jak na majsterkowicza wykazujesz wyjątkową awersję do podpięcia/odpięcia kilku kabelków. Nie ma się co bać. Nie święci garnki lepią... Koledzy pomogą. Ja też. Przychylam sie do propozycji dołożenia trzech małych diod (ok 1 zł) do alternatora i zrobienie z niego samowzbudnego. Nie ma sie co kurczowo trzymać oryginału. Trzeba iść z postępem. Wyrzuć...
Kilka dni temu - poniedziałek - ponownie zrobił 3 bunty w jeden dzień - dramatyczny spadek mocy, szarpanie, praktycznie brak przyspieszenia, jeden na ekspresówce, dwa na autostradzie. Dzieje się tak tylko przy nagłym przyspieszaniu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika można jechac dalej, ale jest dodatkowy objaw - do 2200 obrotów jakby nie...
wymieniłam alternator bo nie było ladowania. Wymieniałaś sama, czy robił to elektryk samochodowy? Jak byłaś tylko usługobiorcą, to reklamuj usługę. Jak nie, to "coś jest zepsute" i albo ty to zepsułaś albo diagnoza lub naprawa była nieprawidłowa. Za mało danych. Na razie to tylko wróżka może pomóc. Trzeba zrobić pomiary napięć i prądów i albo znaleźć...
Witam wszystkich, Mam pytanie do dobrze orientujących się w specyfice silnika 4A-FE Lean Burn. Od czego zależy próg przełączania zaworu "swirl control", zmieniającego tryb pracy silnika? Co może być przyczyną, że przełącza się on dopiero przy 5000 obr/min? Od kilku tygodni oddaję się pasji reanimowania poczciwej cariny zmaltretowanej przez poprzedniego...
Kolego auto zrobiło i zwarcie w trasie więc założyłem to co miałem pod ręką. A skąd się wzięło 50A? Bo jakiś magik który już to robił tak to opisał. A tak poza tym to kupiłem to auto stosunkowo niedawno i już ktoś przy tym grzebał i założył bezpiecznik zewnętrzny który się spalił i takie podłączenie to nie moja fantazja tylko efekt pracy uprzedniego...
Myślę że zrobiło się zwarcie na stopnionym przekaźniku i być może na przewodach idących od alternatora. Warto to sprawdzić.
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
witam ! Mam pytanie do szanownych kolegow<a mianowicie ostatnio borykam sie z notorycznie przegrzewajacym sie regulatorem napiecia w Hondzie CBR 600 F2,nawet po krótkiej jezdzie regulator osiaga taka temperature ze parzy i podgrzewa przy tym cala ramę co jest troche nieprzyjemne bo znajduje sie on w okolicach siedzenia :) alternator daje normalne...
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
Witam Problem wygląda następująco. Wstawiałem alternator (spaliły się w nim diody) i przypadkowo jeden z kabli dotknął jego obudowy i zrobił prawdopodobnie zwarcie. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i w kokpicie i wszystkie są niby ok. Ale po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje, tzn. rozrusznik wcale nie kręci, nie działa nawiew, radio, kierunkowskazy....
bez sondy też będzie jeździć, nie jest ona konieczna, jedynie będzie ciut więcej palić. musiałeś coś jeszcze urwać, kabel do pompy paliwa w zbiorniku, może przewód paliwowy zobacz czy na plaku zapala, jak zapala to niema paliwa, jak nie zapala to niema iskry (może urwałeś np czujnik położenia wału lub kabel od niego który jest nisko - z tyłu koła pasowego...
Witam, 1. Ładowanie Problem wystąpił 3 razy, wieczorem, rano i raz gdzieś w ciągu dnia. Samochód pierwszy raz stał niegarażowany na powietrzu i po całym dniu gdy pod wieczór go odpaliłem to poczułem swąd palonej gumy/instalacji i zauważyłem ze słabo świeci się kontrolka ładowania i kontrolka odpowiedzialna za hamulec ręczny, przy czym dało się usłyszeć...