Witam 16VDaniel sprawdz pw
Zamień bezpiecznik na listwie rozprowadzającej przy akumulatorze.
Część W samochodzie Opel Astra III cabrio 1,8 z 2008 roku, czasem nie działa wspomaganie kierownicy. Wydaje się, że w lecie działało bez problemu, zimą raz działa raz nie. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować? Gdzie warto szukać usterki? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony temu czas. A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej?...
1 i 6 - czujnik kata kierownicy 3 - linia diag 4 - info predkosci 5 - +12V po stacyjce 9 - info o pracy silnika (+12V)
Te przewody po części są aluminiowe, nie wyginają się tak jak chcemy lecz się łamią, zwężając w ten sposób światło rurki, przejrzyj je jeszcze raz po kolei. Jaki płyn/olej zalany? Nie zaszkodzi manometr tuż za pompą wpiąć.
ABS nie był zalany?
Do zdiagnozowania czy EPS widzi prędkość pojazdu.
Jak wypniesz czujnik to prawdopodobnie się uspokoi ale będzie o 50 procent słabsze wspomaganie. A czy to czujnik rzeczywiście to trzeba zrobić diagnozę choć na to wychodzi.
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
Z odczytu parametrów jak wygląda kąt skrętu? pracuje razem z ruchem kierownicy? Widać w parametrach "siłe" przyłożoną na kierownice? Zrób logi wszystkich możliwych kanałów od max w prawo do lewo i do srodka i wrzuć na forum, może nam to rozjaśni pogląd sytuacji.
Tam szukaj problemu, kable trzeba dobrze połączyć, bo pompa miejscami 60A ciągnie...
Kostka jest od świateł przeciwmgielnych przednich (których chyba kolega nie ma, mam rację?). A jak silnik w pompie chodzi, to mogło strzelić takie małe plastikowe sprzęgiełko między silnikiem a pompą. Bo to wspomaganie (zespół) z silnika elektrycznego, pompy i zbiornika, u producenta raczej tylko komplet, można z używki szukać. Silnik (wspomagania)...
Przeważnie uszkodzeniu ulega szary przekaźnik który znajduje się w komoże silnika z lewej strony.
Musi być tak samo złożony jak został wyjęty .
Witaj, Kilka tygodni temu mialem identyczna usterke w Fordzie Ka. Pisalem o tym na forum. Doradzono mi rozebranie wspomagania i wyczyszczenie maglownicy. Jasna sprawa. zajelo mi to 3 dni - zrobilem. Wszystko ladnie pieknie, nic nie cieknie, silniczek pracuje a kierownica dalej sie blokuje. I dzialo sie to glownie w czasie jazdy. Byly takie "martwe punkty"...
Krzyżak w kolumnie kierownicy się zaciera.
zacznij od sprawdzenia bezpiecznika ,
Przy lewej nodze kierowcy są 2 ogromne kostki.
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
a skoro blad silnika wspomagania to szukaj drugiego
Przecież napisałem pasuje idealnie od scenica II, dajesz tylko zasilanie, zero kombinacji.
Raczej będzie to problem z łożyskowaniem kolumny Mac Phersona. Jak nie grzebiesz poważniej przy aucie, to sam nie zrobisz - jedź do mechanika. Pozdrawiam.
Nissan ma liche te pompy wspomagania pewnie padła, to norma, przy okazji zobacz czy nie masz przytartego krzyżaczka odkierownicy do kolumny, może odpowietrzyłeś dawno a nie możesz ukręcić bo się przyciera krzyżaczek....
Diagnoza testerem CLIP, a następnie ściągnij sobie notę techniczną MR-363 espace-3
Sprawdź krzyżaki na drążku łączącym kierownice z przekładnią.
Bez działającego czujnika nie da się przeprowadzić nastaw podstawowych wspomagania.Po wymianie czujnika muśisz go zainicializować.
Czujnik do wymiany. Miałem identyczny przypadek. Błąd był wykasowałem i nie powrócił a wspomaganie chodziło ale kręcąc przycinało się. Po wymianie czujnika wszystko się unormowało.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
Masz jakąś wiedzę czy ewentualny rysunek tego elementu? [url=http://forum.opel24.com/topic/23457... masz opis jak dokonać regulacji.
Pin 9 - pochodzi z BSM, pin 7 szarej kostki 28 pinowej (o ile intuicyjna identyfikacja samochodu jest dobra - nastepnym razem zacznij o dokladnej identyfikacji auta).
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Jak blokuje się koło pompy i staje pasek to musi śię ślizgać na wale albo pasek albo jest tam na dole koło "z wkładką "z gumy.
Poluzuj rurke powrotna na wlaczonym silniku to staru olej wycieknie jednoczesnie dolewaj swierzy.Popros o olej do wspomagania,marka nie ma znaczenia. Odpowietrzanie polega na kilkukrotnym kreceniu kierownica od oporu do oporu,samo sie odpowietrzy.
nie napisales ktory rok. w 2010 miałem to samo ktos zalozyl sterownik eps od anglika. roznia sie kolorami jedne sa niebieskie drugie czerwone
Tak , bo pompa jeszcze jest do dalszego użytku ,ale trzeba to sprawdzić :idea: jak masz kanał lub podnosnik to odkrecasz przewody i spuszczasz ,waże jest żeby potem nalewając płyn należy odpowietrzyć cały układ najlepiej to robi się kręcąc kierownicą raz w lewo do oporu i w prawo i dolewać płyn
Kolego ten przekaźnik z mojej wiedzy znajduje się (stoisz przed samochodem) to z prawej strony gdzieś niedaleko zderzaka jak nie na belce zgerzaka obok sygnału dźwiękowego i komputera sterującego przekładnią PS. Nie sugeruj sie dokładnie tym sygnałem bo w tym modelu jest on również montowany po lewej stronie patrząc na maskę samochodu ale Ty masz go...
Jeśli trzęsie do tego silnikiem to wymień rolkę alternatora (sprzęgiełko) i po sprawie
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Witam, mam ten sam problem czy ktos dał radę naprawic ten Active Steering?. Wiazka sprawdzona/wymienione kawalki przewodow ktore byly zgnite/przerwane, czujnik w kierownicy tez zmieniony, komputer AFS nowy, nadal nie przechodzi inicjalizacji kata skretu pomiedzy AFS a Pompa sterownika ABS sa wspólne błędy. Kalibracja idzie do momentu kiedy trzeba ruszać...
Witam. I dodatkowo sprawdzić pasek napędowy. W tych jednostkach to stały problem. Ale jak elektryczne wspomaganie kierownicy się nie "buntuje" to jest dobrze a nawet super. Ono pierwsze się buntuje z problemami ładowania i słabego akumulatora. w Fiatach. Pozdrawiam
Tak, te błedy jak widać w pierwszym poscie były gdy zacząłem grzebać w bezpiecznikach i sprawdzać ciągłość przewodów. Wcześniej ich nie było. Auto miało stłuczkę i po stłuczce występował bład ze świecą ale po podłaczeniu wtyczek i naprawieniu zderzaka zniknął i bylo ok. Co do wentylatora chłodnicy to był on uszkodzony (moduł) bo stary wentylator po...
witam prawdo podobnie problem jest z olejem we wspomaganiu proponuje wymienic koszt jest niewielki a warto
Witam,mam problem z tym że w prawo ciężej się kręci kierownica niż w lewo a widzę że rozwiązałem problem ,też mam taką samą mazdę. Możesz mi pomóc jak to zrobiłeś,pozdro,Pawel
Trzeba wyluzować i zmierzyć wygląda że ten obok jest taki sam wyloguj oba i zmierz. Dlaczego chcesz go wymieniac jest uszkodzony?
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
W Twoim aucie wspomaganie się bardzo łatwo diagnozuje. To powinno rozwiać wszystkie wątpliwości.
Witam mam dokladnie ten sam problem z moja toyota, plus jeszcz kilka mniejszych błędów, autko nie blokuje drzwi podczas jazdy, jak również nie dzialaja zegary, próbowałem podpiac pod komputer, nie da rady nie wiem dlaczego. czy mógłbym sie dowiedziec konkretnie który bezpiecznik byl odpowiedzialny za wspomaganie i abs
Problem z silnikiem wspomagania.
wspomaga kierownica renault wspomaga kierownica kontrolka wspomaga kierownica
balun zrobi fabryczny hasło android instrukcje obsługi pilota uniwersalnego
prądnica trójfazowa schemat prądnica trójfazowa
Parametr P09 w Termet Silver Pro 20 kW - obieg pompy CO Stop cyny i aluminium: wyzwania i zastosowania