Tak - pierwszy jest "masterem". A sygnał "fault" z drugiego jest raczej konieczny do zablokowania pierwszego aby zablokować pracę całości w przypadku zablokowania II napędu. Tak z ciekawości - jakie masz te falowniki?
Chyba można to zrobić jeszcze prościej. Uruchomić zwiększanie 1 PWM, a gdy dojdzie np do połowy to zacząć zwiększać 2 PWM. Można to zrobić w jednej pętli. Do if PWM1 < 255 then Incr PWM1 endif if PWM1 => 120 and PWM2 < 255 then incr PWM2 endif loop
... chodzi mi o same zabezpieczenie(górne tranzystory (pnp)).... ... rezystor powinien być tutaj: ... ... "zielony przewód" powinienem podłączyć bezpośrednio do uP ? .... ... to popali silniki ... Czy Ty aby na pewno wiesz o co w tym chodzi ?? Czy aby na pewno wiesz jak działa mostek H ?? Po pierwsze, element który wstawiłeś na schemacie to potencjometr....
Kluczy z immo 1 nie dopiszesz do immo 2 . To samo sterownika z immo2 nie dopiszesz do immo 1 . Musisz wymienić puszkę i komputer na immo 2 kod w zasadzie nie ma znaczenia bo starych transponderów z immo1 raczej nie dopiszesz do puszki z immo 2 . Najszybciej będzie wymienić puszkę i sterownik na immo 2 wziąć dwa nowe transpondery i dopisać je do kompletu...
Po obliczeniach wychodzi mi jakies 500 - 600 impulsów na sekunde, nawet nie tak mało. Mógłbym przenieść enkoder bezpośredno na koło, ale wtedy bardzo strace na rozdzielczości (ok 25impulsów/sek :/ ). Chyba zdecyduje sie na rozwiązanie z obrazka, które załączyłem poprzednio... będzie trzeba wykonać serię testów. Sam procek nie ma dużo do zrobienia, głównie...
Jeśli ustawiłeś tryb Center-aligned, to timer zlicza w górę i w dół - okres PWM jest 2 x dłuższy. Połowa okresu przypada na wartość równą wartości ARR.
No to łączymy pin 14(8) z 22(3) i podłączamy z +12V , pin 24(5) z 12(6) i podłączamy z-12V . Piny 11(7) oraz 21(4) podłączamy do siłownika . Piny A1 i A2 przez krańcówkę do zasilania 12V . Pewnie trzeba będzie poprzez zmianę koncuwek siłownika "zsynchronizować" całość z krańcówka .
Proponuję to zrobić na mikrokontrolerze. Można zrobić szybką analize furiera (fft) i softwareowo kontrolować silniki i sygnał lub zastosować filtry na wzmacniaczach operacyjnych, podać to na przetwornik A/D i sterować mikrokontrolerem silnikami.
Witam. Buduje pewna machine i do podnoszenia jej chcialbym uzyc 4 silnikow liniowych. Ze wzgledow finansowych nie stac mnie na kupno idealnych do tego projektu silnikow skokowych. Jednak powstaje problem z synchronizacja zwyklych silnikow. Czy znacie jakies rozwiazania (mecha- badz elektro- niczne) by rozwiazac ten problem?
Skrzynia ma swój sterownik, sterownika silnika nie masz po co przekładać, bo jest zsynchronizowany z immobiliserem samochodu-dawcy.
Temat ten jest odpowiedzią na propozycję wykorzystania mikrosterownika w celu sterowania przepustnicami dwóch silników spalinowych np. za pomocą silników krokowych, tak aby utrzymac jednakowe prędkości obrotowe bez względu na obciążenie każdego z nich. Analizująć różne opcje doszedłem do wniosku że na wstępie warto spróbować taki układ że jeśli jeden...
Witam! Najwygodniej zamontować pomiędzy nimi sprzęgło np elektromagnetyczne, które załącza się po rozruchu silników i kolejne do włączenia całości już spiętego napędu. Kiedyś widziałem też doświadczenie polegające na jednakowym (kątowym) ustawianiu i spięciu wirników - działało w miarę poprawnie. A myślę, że można by podpiąć LEM-y na przewodach tej...
Witam. Macie jakieś doświadczenia z synchronizacja silników 3faz zasilanych przez falowniki ?? Czy stosuje się na jednym enkoder podłączony do dwóch pozostałych czy enkoder do PLC i z niego przez analogi zapodawać prędkość na dwa pozostałe??
Jeśli chodzi o podłączenie do sieci musisz mieć sinusa zsynchronizowanego z sieciowym inaczej będzie dym.
Podajesz zbyt mało informacji: Co to za silniki (ilu fazowe)? Czy chcesz sterować nimi z uC za pomocą napisanego programu czy może w jakiś inny sposób?
To ma sens... Nowy silnik - koło jest o pół cala większe... Czy da się to zsynchronizować? Czy otwierać stary silnik... Ten, który stoi i z dwóch robić jeden??? Dodano po 2 Oba silniki to M365
Może McGywer coś pomoże.A widziałeś kiedyś by zsynchronizować silnik malucha z mercedesem??? :D :D
Pomyśl o silnikach krokowych
Witam! Skonstruowałem dość dużą rakietę sterowaną zdalnie i zasilaną czterema silnikami rakietowymi o impulsach całkowitych 120 Ns. Jestem na etapie budowy platformy startowej gdzie muszą się znaleźć zapalniki. Problem jest taki, że w każdym silniku zapłon musi nastąpić w tym samym momencie... inaczej kicha. Mam więc prośbę o pomoc. Jak to zrobić? Czym...
Witam. Wykonuję projekt dwukolumnowego nożycowego podnośnika samochodowego. Każda kolumna ma być napędzana osobnym silnikiem asynchronicznym. Poszukuję jakichś sugestii, w jaki sposób zsynchronizować te silniki, aby kolumny podnosiły się równo.
Pomysł kosmiczny (ciekawy Zakręcony ) Pytania mam następujące : jak będzie wykonywany skręt ( w jaki sposób masz zamiar rozkładać sile napędową ) ?? Jak zostaną zsynchronizowane silniki ???
A na pewno mają startować rónocześnie ? Drugi silnik może się załączać dopiero od pewnej wartości w butli (dobijać do max wartości) bo po co tam dwa presostaty do sterowania silnikami ? Takie mechaniczne to raczej niemożliwe by zsynchronizować ich pracę równocześnie
Wał elektryczny odnosi się tylko do silników indukcyjnych z uzwojonym rotorem nie ma nic wspólnego z falownikami Skoro tak uważasz :). Ogólnie istnieje coś takiego jak aplikacja "Electronic gearbox (Electrical shaft)" http://obrazki.elektroda.pl/6202871200_1...
Witam Czy któryś z szanownych kolegów mógłby udostępnić program na fateka sterujący silnikiem krokowym sygnałem STEP. Najbardziej interesowałby mnie program sterujący precyzyjnie dwoma zsynchronizowanymi silnikami (pierwszy silnik obrót wrzeciona a drugi przesuwa podajnik) + dwa sterowniki silników krokowych z sygnałami wejściowymi STEP, DIR, ENABLE...
witam, fakt pkt 1,2 i 3 mam juz teoretycznie rozwiązane, a co do pkt4, gdybyś miał jakieś materiały lub wiedział gdzie są w necie i mi podał namiary to byłbym wdzięczny. pozdrawiam i proszę o więcej sugesti i wskazówek.
Bez regulacji nie da się zsynchronizować silników. Napisz jaki konkretnie budujesz pojazd/platformę. Skoro silnikami chcesz w jakikolwiek sposób sterować to można problem rozwiązać zmieniając odpowiednio sterowanie. Przy okazji małe wyjaśnienie pojęć: Sterowanie - bez pętli sprzężenia zwrotnego. Regulacja - układ ze sprzężeniem zwrotnym.
Pewnie... Trzymam kciuki :spoko: Może od razu silnik elektryczny w piaście i zsynchronizować ze spalinowym. Prądnicę zamontować do spalinowego... E tam utrata mocy rzędu kilkudziesięciu %...
Dzień dobry, Mam następującą aplikację składającą się z dwóch wciągników na silnikach indukcyjnych zasilanych falownikami ATV340. Wciągniki mogą pracować pojedynczo, lub razem w tandemie. Przy pracy w tandemie może pojawić się nierównomierne obciążenie przez co silniki muszą być zsynchronizowane. Na silnikach zamontowane są enkodery inkrementalne a...
Najlepiej dać dwa osobne falowniki. A jak je razem zsynchronizować?
Witam Czy możecie udostępnić jakieś przykłady sterowania silnikiem (silnikami) krokowymi za pomocą PLC FATEK + sterownik silnika krokowego z wejściem CLK z płynną regulacją częstotliwości (np. f=0..10kHz) ? Najbardziej interesowałoby mnie zsynchronizowane działanie 2 silników krokowych + 2 sterowniki krokowców + FATEK (obrót wału (pierwszy silnik) zsynchronizowany...
Jak wymienisz eeproma to nie musisz robić synchro Przelutowałem eeprom do nowego sterownika i nie odpala równiez nie mozna zrobić synchro. Dodano po 1 sama wymiana eeproma ,możliwe że nawet flescha, i wystarczy Flesch, chodzi o układ 29BL802CB?? P.S. Problem rozwiązany podmiana flescha i eeproma załatwiła sprawe. Temat uwazam za zamknięty. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z quadem 110. Rozrząd jest idealnie ustawiony, ale silnik nie chce zapalić i chodzi jakby na odwrót, bo strzela z gaźnika. Dowiedziałem się, że jest problem z wałkiem rozrządu. Teraz jak to ustawić, by to działało. Rozrząd kontroluje głównie 'fazy' otwierania i zamykania zaworów względem położenia tłoka/tłoków w cylindrze. Ponadto,...
Czy taki silnik można zasilić z sieci 3 fazowej sinusoidalnej? Tak jeśli przetworzysz napięcie na właściwe, rozpędzisz i zsynchronizujesz silnik przed włączeniem. Bo taki drvier pewnie ma 6 IGBT tak jak zwykły falownik do silnika indukcyjnego klatkowego różnica pewnie taka ze BLDC posiada enkoder. Różnica jest w sposobie sterowania tego mostka IGBT/MOSFET,...
Chyba czegos niewiem?, bo jeszcze nie widzialem fabrycznego /immo/ w Polonezie.
pomysł kol. pukury jest najprostszym rozwiązaniem jedynym problemem jest zamocowanie śruby pociągowej , centralnie zepsuje wygląd , z jednego boku było by możliwe ale prowadnice i tuleje ślizgowe muszą być idealne i praktycznie bezluzowe co i tak nie daje 100% pewności czy nie nastąpi klinowanie , dlatego pozostaje napęd dwustronny albo sprzężony mechanicznie...
Pewnie że możliwe! Jeden z moich kumpli robił cos takiego na dyplom. Cała sztuka to zsynchronizować wirujacą linijke świetlną z obrotami silnika, reszta to pestka. Acha kumpel rozwiązał to tak, że na ramieniu wirowała bateria zasilająca ledy i elektronika (oczywiście wyważona) Trudniej znacznie jakby ktoś chciał zrobić to poprzez jakieś styki. Acha...
Jeżeli wyłaczysz wycieraczki gdy sa wyhylone to silnik musi jeszcze pracować do momentu schowania sie "wcieraczek" Jeżeli tak nie jest to uszkodzone sa styki albo cos jest żle podłączone. Z tego co pamiętam do synchronizacji jest oddzielny kabel, może nie jest podłączony? Jeśli po wyłączeniu wycieraczek silnik jeszcze pracuje (wyłacza sie po chwili)...
jaki silnik
Dokupiłem ostatnio efekcik KWANT a w Lotosie zostawiłem tylko czerwony i biały kolor. Efekt jest SUPER. W sylwestra ludzie mrużyli oczy tak to dawało a dodam że nie korzystam z innych efektów. Chciałbym jeszcze dokupić albo drugiego Lotosa albo kolejnego Kwanta. Jestem również na etapie budowy zintegrowanego sterownika do obu (docelowo trzech) efektów...
A możesz podzielić się wiedzą co było uszkodzone w tym sterowniku. Czy musiałeś go wymienić na inny. Ale jeśli tak zrobiłeś to jak zsynchronizowałeś Sterownik silnika z BSI?
Moc silnika to jedna sprawa,ale jak ten silnik zsynchronizujesz z obrotami wału korbowego? Chyba że rozwiązałeś ten problem.
Realizacja tego pomysłu wymaga kątowej synchronizacji obydwu napędów. Rozwiązanie z jednopunktowym czujnikiem na wale będzie nieskuteczne. Silniki muszą być wyposażone w sprzężenie zwrotne (w praktyce stosuje się resolwery), a do sterowania potrzebna jest dość zaawansowana, więc nie tania, elektronika. Jaka jest moc silników i jakiego rzędu kwotę chcesz...
ale to gdzie w immo czy silnik?
Mam też pomysł aby dodać siłowniki gazowe. Przez to będę mógł mocno odciążyć silniki i zmniejszyć przełożenia więc uzyskam większe prędkości ruchu. ABB stosuje takie w "dużych" ponad 30 kilo "udźwigu". Szedł bym w jednak w stronę bardziej wydajnych napędów. Siłowniki znacząco skompilują konstrukcje. Na przykład jak byś chciał zsynchronizować ruchy...
Dobrze rozumiesz. Trzeba zaprogramować lub jak niektórzy mówią zsynchronizować sterownik silnika z resztą elektroniki w aucie. Elektromechanik samochodowy powinien dać sobie z tym radę. Ale nie wiem czy nie szybciej będzie wgrać oryginalną zawartość tego sterownika oczywiście przed tuningowaniem.
Chcesz składać filmy ze zdjęć bo tak sie robi timelapse. Tam ruch nie jest płynny wręcz przeciwnie jest skokowy. Silnik krokowy. Zsynchronizowany z aparatem.
Chyba skuteczniejszy byłby kompresor łopatkowy stosowany w klimatyzacjach. Budową przypomina silniki pneumatyczne. Jak zamierzasz zsynchronizować prądnicę do sieci tak aby odzyskaną energię dało się wykorzystać spowrotem w kompresorze lub pompkach obiegowych ? Według mnie najlepszym rozwiązaniem było by umieszczenie "silnika pneumatycznego" na wale...
hmm... wiesz co to są selsyny? prawdopodobnie za pomocą właśnie selsynów mógłbyś zsynchronizować te silniki, i to przy jednym falowniku. jeśli jesteś zainteresowany nadal napisz a wrzucę tutaj schemat jak to połączyć oraz więcej ciekawostek na temat selsynów. (bawiłem sie kiedyś w szkole na pracowni tym :))
Witam Robiłem robota na silnikach od wycieraczek samochodowych. Wszystko chodziło ale pojawł się problem z zsynchronizowaniem ich pracy.
Myślę, że dopóki Kolega invector nie zamieści schematu połączeń przemiennika z elementem, który nazywa enkoderem, to możemy tu sobie gdybać do końca świata..... Poprosimy o schemat połączeń, bo póki co jest to temat dla wróżki. pozdrawiam P.S. Kolega pomylił enkoder z tachogeneratorem: 1. Jakie napięcie wyjściowe jest z enkodera dla danej prędkości....
Wkręcanie silnika na obroty przy pomocy sprzęgła to słaby pomysł. Robi się to równocześnie dodając gazu, Wymaga to trochę wprawy, żeby zsynchronizować obroty silnika do prędkości. Gdzieś ktoś ostatnio udowadniał że poślizg i zużycie sprzęgła (czy nawet przegubów) w takiej sytuacji jest i tak dużo niższe niż przy np. ruszaniu z miejsca. Ale ja też uważam...
Mam już CAS razem z kluczem. Szczerze, myślałem że może uda się tylko zrobić klona CAS'a i stary pilot zadziała ale niestety d..pa... :) Potrzebuje teraz to wszystko sparować. We wsadzie z kupionego CAS'a wpisałem prawidłowy VIN i wyzerowałem przebieg. Pilot działa ale nie mam zsynchronizowanego sterownika silnika. Czy mógłby ktoś edytować pliki z CAS'a...
...Moje pytanie dotyczy sposobu w jaki ten silnik może być uruchamiany... ...w trakcie rozruchu silnik był zdecydowanie głośniejszy niż podczas późniejszej pracy w zsynchronizowaniu, a hałas jaki emitował przypominał wycie elektrowozu tyrystorowego... Silniki synchroniczne właśnie tak się uruchamia, poprzez oporniki lub dławiki rozruchowe, ręcznie...
Myślę że dlatego nie możesz się połączyć gdyż Airbag i ABS nie jest grupy VW tylko mercedesa. Też miałem taki problem z LT ale 2.5TDI i można było zdiagnozować tylko silnik oraz immo nic poza tym. Użyj innego urządzenia np.KTS-a.
Koncepcja niepraktyczna i niestosowana w realnych projektach. PLC jest zbyt wolny, aby na wielu wyjściach generować zsynchronizowane ze sobą impulsy (sterowanie wielu faz silnika). W konkretnych realizacjach używa się dedykowanych kontrolerów silników krokowych, gdzie PLC wystawia im tylko sygnały STEP/DIR oraz ENABLE. W tym przypadku PLC jest generatorem...
Jaki silnik , który rok.?
Jest, ale nie zsynchronizowane.
Cześć, Szukam osoby która zmodernizowała by mój bęben który służy do nawijania przewodu o długości 100m. Układ musi składać się z silnika 12v z płynną regulacją obrotów. Silnik musi posiadać zmianę kierunku pracy gdyż musi nawijać i rozwijać przewód. Większym utrudnieniem jest dodanie "układacza przewodu " który musi być zsynchronizowany z silnikiem....
U mnie silnik nie odpala.
Zsynchronizowałeś naciag wodzików, przesówka pod wajchą nie blokuje?
A gaźniki ustawiłeś i zsynchronizowałeś? Tak jak instrukcja przewiduje?
Mozesz ją zamontowac nawet w statku kosmicznym Tylko jesli te silniki potrzebują duzo prądu to musisz zamontowac odpowiednio duze krancówki lub małe i sterowanie silników tranzystorami
witam sorry ale nie rozumię jednego. dlaczego tak ważne jest zsynchronizowanie pracy falownika z siecią. czy możesz podać moc silnika i rodzaj urządzenia napędzanego przez ten silnik? pozdrawiam
po otwarciu samochodu kluczykiem dalej swieci sie code i nie mozna odpalic silnika. jak zsynchronizować, zaprogramowac kluczyk?
Witam, teraz wyglada to duzo jasniej. czy rozwiazales juz sposob mocowania polek (ktore powinno byc niezalezne ze swobodna osia obrotu) do "lancucha", ale zbyt swobodne spowoduje ich bujanie, w ukladach profesjonalnych kazda polka ma wlasny "silnik" do pozycjonowania. moze rozwin idee lancucha, zauwaz ze to zarowno element napedowy jak i konstrukcyjny...
Jak sterownik silnika, ews i transponder zostały stare ( zsynchronizowane) to musiał kręcić
Właśnie w tym cały sęk, że nie zdaje sobie sprawy jakie silniki są potrzebne i jakie akumulatory dlatego poruszyłem ten temat. Zadanie, jak pisałem, to transport, czegokolwiek kolega wcześniej nakreślił podstawy, ogólnie jeżeli nigdy nie miałęś do czynienia z mechaniką i elektyką samochodową to daj sobie spokój z konstrukcją tego pojazdu , szybciej...
Podobne działanie wykorzystuje się w suwnicach, dwa silniki oddalone kilkanaście metrów i tylko przewód łączący wirniki, powoduje zsynchronizowanie i takie samo przesunięcie.
Witam buduje stanowisko do sterowania procesami ciągłymi w którym wykorzystuje pompę (Napięcie robocze 24V, max. przepływ 10 l/min), oraz czujnik przepływu ultradźwiękowy (Napięcie robocze 5...12V, Moc wyjściowa(fala-prostokątna) 5...12V), wszystko to jest sterowane za pomocą sterownika PLC. Potrzebuje zsynchronizować obroty silnika pompy z częstotliwością...
Centralny zamek jest zasilany bezpośrednio z akumulatora, nie ze stacyjki... A próbowałeś zsynchronizować (przyuczyć) kluczyki? P.S.: Silników TDI w tym aucie jest pięć, więc?
Regulator PWM trzeba poszperać w necie żeby był na odpowiednią moc i napięcie ale z tego co mi wiadomo są to dość drogie układy ale plus jest taki że regulacja odbywa się za pomocą potencjometru(który łatwo zsynchronizować z pedałam) i regulator ma charakterystykę liniową (silnik nie traci mocy przy niższym napięciu) warto przeczytać o regulatorach...
witam powiem tak: z twojego bina wynika że immo było zsynchronizowane ze steronikiem silnika bęzynowego i zaprogramowane 3 kluczyki. no a jeszcze jest synchro do silnika ,kod do Vaga i nr immo to jeśli jest dłuższy kod kluczyka to porównaj to z binem swojego immo dodam że musi być w tym przypadku zapisany 3 razy pozdro
Po założeniu innego sterownika, żeby odpalić auto, musisz w nim wyłączyć immo lub zsynchronizować ews z ecu silnika. Da się to zrobić, ale jak nie masz znajomego elektryka to i tak będzie taniej kupić cały komplet od 300 do 500zł. nie musisz zmieniać zamków wystarczy przełożyć pastylkę lub chip z kluczyka+ecu+ews.
adrianie tu może być winien czujnik położenia wałka rozrzadu albo jemu podobny. jeśli działa niewłaściwie nie jest zsynchronizowany wtrysk z odpowiednim sówem silnika. a ajk przypadkiem(czyli co naście kręceń) nastawi się we właściwym położeniu to autko odpala.....
Witam. I jak udało CI się coś zrobić? A czy to nie jest tak że odpowiednio kluczując tranzystory w tym potrójnym mostku powoduje się powstawanie napięcia na uzwojeniach silnika które to przez wewnętrzne diody sąsiednich tranzystorów doładują akumulator? Tylko pytanie czy można to jakoś dowolnie kluczować czy musi być to zsynchronizowane z aktualnym...
Dziwne zabawy ! ,dlaczego elektro mechanik nie próbował na nowo przypisać kluczyka na nowo w dodatku kłopoty też były z drugim kluczykiem ? ,dlaczego nie próbował zsynchronizować nowych pastylek IMO
A w przypadku gdybym chciał podpiąć 3 silniki to mogę 3 układy ULN podpiąć do jednego Stepsticka i będzie to w zsynchronizowane czy jakoś inaczej wtedy muszę to zrobić?
Na ul.modlińskiej, przy konwaliowej z tym, że sam tam czasem tankuje i paliwo jest dobrej jakości po za tym sporo znajomych tam tankuje swoje auta i nikt nie miał nigdy problemu. Mi bardziej chodziło o znalezienie już samej przyczyny w silniku, jak wiemy wielu mechaników lobią na ciągać i wymieniać rzeczy które są dobre. Ja na początku podejrzewałem...
To raczej powinien być silnik krokowy. "Nogi" nie mają się po prostu obracać-muszą być ze sobą zsynchronizowane, a to raczej trudne przy zwykłych szczotkowych silnikach.
Nie rozumiem co to za interfejs szeregowy. Myślałem że coś jak UART. Czyli że liczą się dane. A częstotliwość jest stała (też ważna ale stała). A Ty chyba chcesz coś odwrotnego? Czyli zmieniać częstotliwość a dane nie są ważne? To sam zegar ma lecieć? Prościej to na zwykłym analogowym układzie PLL zrobić. Przy okazji nie musiał byś tych obrotów mierzyć...
Powiem że chodzi to pięknie. Pracy na pewno jest w to włożone mnóstwo. Przez co w rampie jest przeciągany drut ? jaki to materiał ? Czy była by możliwość podrzucić mi na mój e-mail zbyszek_mazur(at)interia.pl kod źródłowy żebym mógł podejrzeć jak napisany jest programik ? Z menu programu nie ma problemu, ale cały czas nie mam pomysłu jak zsynchronizować...
Musisz mieć interfejs VAG. Połączyć się z immo i wpisać adaptację. Po przypadkowej utracie komunikacji trzeba to zsynchronizować na nowo. Pozdrawiam
Jeszcze w kwestii uzupełnienia poprzedniego posta. Nie ma problemu jeśli mamy taką sytuację: Link Obciążenie obu silników jest rozłożone równomiernie i suwnica jedzie płynnie oboma stronami. Jednak jak wiadomo jest to przypadek bardzo rzadki. Muszę tak zsynchronizować pracę obu silników PMSM, aby w przypadku większego obciążenia jednego z nich (ładunek...
Jeżeli używasz kilku silników "równolegle" do napędu wspólnego obciążenia/elementu, to powinny mieć zsynchronizowane sterowanie tak, aby wykonywały kroki jednocześnie. Dobrze jest wprowadzić elestyczne elementy pomiędzy wirniki silników i napędzany element/masę. Elastyczność nie powinna być zbyt duża, aby nie "odbijała" tj. nie utrudniała wykonywania...
dziękuję - ma to sens tylko zobaczymy jak z wydajnością kodu. W dalekiej ( bardzo dalekiej ) przyszłości chciałbym zrobić to z 5 lub 6 silnikami / zsynchronizować je i liczenie pozycji dla każdego jednego w każdym jednym kroku ( potrzebne 100kHz - 200kHz ) może się okazać mało wydajnym rozwiązaniem. dlatego myślałem o wrzucenie taktowania na osobne...
Jestem za granica, AUto sciagnete przez mechanikow, Zamowili czujnik z listwy aczkolwiek nie pasowalo mi ze nic ropy sie nie polalo... Francja i specjalisci od citroenow. -CZujniki sa zsynchronizowane, -zezwolenie na start ok. -Cisnienie 1 bar -sterownik silnika wymaga 290 barow. Dodam ze po sciagneicu regulatora podczas krecenia ropa sie leje z otworu...
należy tylko lampę zsynchronizować z okiem hehehehe
nie tylko immo jeszcze zostaje dopasownie zegarów do kompa silnika musisz znać oba piny dostępu
Stary moduł nie dość że nie ma żadnych oznaczeń i naklejki z numerami to przegrzebany już na wylot przez kogoś po wcześniejszym zalaniu. Zamówiłem drugi na oko taki sam wersja silnikowa się zgadzała ale nie mogę zsynchronizować pilota i odpalić silnika. Czy po numerze z tego BSMa można dojść czy to przedlift czy polift?
Tak się składa, że miałem do czynienia z podobnymi maszynami i nie było potrzeby tak znacznego przewymiarowania przemiennika. Przemienniki radziły sobie z rozruchem w ciągu sekundy. Istotnym jednak było dokonanie startu z określonej pozycji koła zamachowego, tak aby suwadło znajdowało się przed punktem ZZ. Zastosowanie mocno przewymiarowanego przemiennika...
Jeśli ma być to instalacja on- grid trójfazowa podłączona do sieci trójfazowej operatora to możesz zainstalować 3 dowolne falowniki jednofazowe. Zsynchronizują się z siecią i będzie OK. Nie potrzeba żadnych dodatkowych czarodziejskich skrzynek. Ale jeśli chcesz mieć backup i do tego zasilać jakieś urządzenia trójfazowe / np silniki/ to musisz już zainstalować...
A jaka jest rola "orientation switch"?; ze schematu przyłączenia nie wynika że mają wpływ na program realizowany w LOGO (wchodzi tylko zasilanie)?!. Zsynchronizować można przez analizę stanów "orientation switch"; Można też podłączyć wszystkie 4 silniki pod jedno LOGO - może wystarczy pamięci na program x4?!.
Tak SCHEMAT najważniejszy...Echhh przerabiał ktoś z was kolegów ten silnik/rozrząd, czy tylko doradzacie z teorii? Tam jest więcej zagadek, nie tylko zsynchronizowanie góry z dołem! Momenty dokręcania, wymiana niektórych śrub, gdyż niektóre mogą być użyte tylko jeden raz, prawidłowe ustawienie napinacza... a później płacz, że po miesiącu silnik szlag...
Wymiana szczotek pomogła w moim przypadku. A w twoim bym sprawdził w pierwszej kolejności wieloklin na którym trzymają sie ramiona wycieraczek. W dalszej kolejności mechanizm silnika, aczkolwiek poza zatarciem to nic wiecej nie powinno sie w nim uszkodzić. Obie wycieraczki chodzą na jednej zębatce silnika wiec obie są ze sobą zsynchronizowane.
Silnik potrzebuje do pracy trzech spraw: - paliwo, - iskra, - sprężanie. I szukasz, której brakuje. I czy wszystko jest ze sobą zsynchronizowane.
To jest sterowanie przemysłowej maszyny do szycia. Chodzi mi o sterowanie w płaszczyźnie XY a do tego obracanie głowicy czyli os C oraz prędkością osi A czyli igła (sztychowanie). Więc wychodzi na 2 silniki w osi XY małej mocy (podam pozniej) oraz 2 silniki zsynchronizowane w osi C na dole i u góry (obracanie głowicy) i do tgo os A, jeden silniczek....
Bledy skasowalem a jak to zsynchronizować ?
Przepraszam, a po co tak ? To jest jakaś techniczna apostazja :cry: Jak zsynchronizujesz częstotliwość generowaną przez falownik z siecią trójfazową 50Hz, zasilającą stojan ? To raz, a dwa, pamiętaj, że najprościej rozpatrywać taki silnik pierścieniowy można jako transformator trójfazowy o określonej przekładni, malejącej wraz ze wzrostem obrotów wirnika....
No tak, masz rację taka niekontrolowana przez kierowcę a jedynie przez automat, ostra redukcja przełożenia mogłaby być niebezpieczna na śliskiej nawierzchni, bo zbyt gwałtownie zwiększyłaby siłę hamowania. O tym nie pomyślałem. W którymś Mercedesie z mocnym silnikiem i manualną skrzynią doczytałem się w dokumentacji serwisowej, że system ESP ma zaimplementowaną...
Jeżeli nie, to sterownik od modelu sprzed 1995 roku, będzie niezsynchronizowany
zsynchronizować pilot opisać zsynchronizować pilot zsynchronizować pilot telewizor
drzwi zmywarka candy dekoder cyfrowy polsat instrukcja aparatu medion
paradox evo192 regulacja parownika tomasetto
Urządzenia do odbijania i pochłaniania fal dźwiękowych Kod do kalibracji wagi Axis - jak uzyskać?