Nie wiadomo czy wymiana samych pierścieni wystarczy, wszystko zależy od tego w jakim stopniu zużyte są cylindry, ale to okaże się jak rozbierzesz silnik.
Pierścienie tłokowe wymienione, Uważasz wymianę pierścieni za naprawę silnika? Założenie nowych pierścieni do zużytego cylindra tylko pogarsza sprawę. Silnik może spalać olej i stąd świeca może się kleić od nagaru.
I do tego zapewne brak kompresji i oleju ubywa? Zapieczone pierścienie, zużyty cylinder itd., w skrócie remont silnika się kroi...
A po co skoro cylindry nominał? Sprawdzałeś wymiary cylindra? Cylinder ma wymiary takie jak powinien? Na powierzchni są jeszcze ślady honowania? Jaka jest przyczyna zmiany tłoków z pierścieniami? Dopiero pomiary wskażą czy cylinder nadaje się do dalszego użytku. Bo to że jest od nowości nie oznacza że jest nominalny. Zużyty cylinder już nie jest nominalny...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.08mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok.
Cylinder powinien mieć taką sama średnicę. Tłok ma średnicę mniejszą na górze na wysokości pierścieni, a większą w niższej części płaszcza mierząc w linii wlot - wylot. W silnikach tego typu zużytą gładź cylindra widać na pierwszy rzut oka po tzw. progu tak jak Kolega wyżej napisał.
To może nie wystarczyć, możesz mieć zużyte gładzie cylindrów, zmierzyć owalizację też by się przydało ewentualnie szlif i nadwymiar tłoki + pierścienie przy czym finansowo to bez sensu. Przede wszystkim należy ustalić co "zachorowało" a potem leczyć. ps. I żadnego kleju do śrub głowicy!!! pozdr
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada. Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder...
Kompresja, pompki wtryskowe, rozrząd. Swoją drogą wymieniać pierścienie na zużyte cylindry........
Podwyższone ciśnienie w komorze korbowej świadczy o nieszczelności tłok-cylinder. Może pęknięte pierścionki może zużyta powierzchnia cylindra. Rozkręć obejrzyj pokaż zdjecia i napisz co to konkretnie za kompresor.
Skuter 2T pali 8-9 litrów . Zużyty cylinder ?
A jak udowodnisz kłopoty ze silnikiem, gdzie sprzedawca o tym wie, ale nie powie, a śladu nie znajdziesz przecież po tym w żadnych dokumentach? Dajmy na to zapieczone pierścienie, albo tak zużyte cylindry? Nie wszystko jest takie proste. Ale, kupujący też mają swoje za uszami. Ja osobiście każde auto jakie sprzedaje wystawiam jako uszkodzone i dokładnie...
Zarówno kompresję jak i kąt wtrysku się mierzy. Rant oznacza jedno - zużyty cylinder.
Pewnie masz skrzywiony wał.Ile lat ma ta kosa i w jakim terenie pracuje?Jeżeli już trochę czasu ją używasz,jest możliwość że pierścienie są zużyte,cylinder też trochę przytarty.Po rozgrzaniu rozszerza się cylinder i spada kompresja.Przy słabej kompresji zapomnij że zapali.Może pomyśl o nowym cylindrze?
Że kończy życie. Ma zużyty zespół tłok-cylinder i być moze zawory i nie da rady nabić większego ciśnienia.
To tym bardziej głowica do góry. Z braku części (albo do sprzedania) była metoda stoczenia tłoka z wyższego szlifu żeby wszedł do zużytego cylindra bez szlifowania. Jak było dobrze zrobione podratowało na jakiś czas silnik (honowane). Na denku tłoka bity jest wymiar, wystarczy zmierzyć średnicę cylindra i wszystko będzie wiadomo. Jazda bez oleju wyjdzie...
Przepchnij same pierścienie przez cała długość cylindra i obserwuj przerwę na zamku czy się nie zwiększa. Jeśli cylinder jest nierówno zużyty to raczej wymiana szczególnie, że silnik masz już w częściach.
Przede wszystkim pytanie jak ten silnik pracuje , ponieważ przyczyn może być wiele , od zużytych cylindrów , uszkodzeniu głowicy [ nieszczelność zaworów ] , po lejące wtryski a nawet źle ustawiony zapłon . Pozdrawiam
Jeśli kompresor zasila unit stomatologiczny, i jest z 2016 r, to polecam się zastanowić czy warto. Tydzień temu naprawiałem ten sam model, z tym, że z 2018 r. Do wymiany było: - Oba węże - pęknięte. - Spalony jeden silnik. - Zużyte uszczelniacze tłoków i zatarty cylinder w drugim. - Uszkodzony zawór zwrotny. - Uszkodzony presostat (pęknięta membrana)....
Niestety nie wykonywalem żadnych z wymienionych czynności. Głowicę robiłem w dobrym zakładzie tj. tam gdzie wożą je z serwisu citroena. Właściciel warsztatu ostrzegał mojego mechanika,że w zwiazku z ,, uszczelnieniem" głowicy może się pojawić zwiększone zużycie powodowane przez pierscienie tłokowe i ew. zużyte cylindry
Jakiś opar stamtąd będzie wydobywał się zawsze. To objaw przedmuchów w cylindrach. Niekoniecznie muszą to być pierścienie, równie dobrze i tłoki i gładzie cylindrów również mogą już być zużyte.
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
witam! MAM PROBLEM! po dosłownie paru minutach koszenia moja kosiarka traci moc i gaśnie, świeca jest czarna, był regulowany gaźnik i nie wiem co dalej.... na początku jak kupiłem kosiarkę od "uczciwego handlarza" z nowego sącza obroty też dawały czadu , były raz wysokie raz niskie.. nie wiem co w tym jest???. Przyczyn może być kilka, przytarty tłok,...
Żeby nie wymieniać silnika co jakiś tam czas z powodu zużytych cylindrów i tłoków konstruktorzy przewidzieli możliwość wykonania szlifu. Są 3 czasem 4 rozmiary cylindra i tłoków. Jeśli robisz pierwszy szlif i wymiar jest taki jak na pierwszy szlif (czasem trzeba robić od razu na drugi), to zakładasz tłok na pierwszy szlif (pierwszy nadwymiar). Silnik...
Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Może to być problem ze zużyciem mechanicznym silnika. Na przykład mogą to być przypalone zawory w głowicy albo zużyte cylindry. Dlatego przy gorszej pogodzie możesz mieć problem z odpaleniem. W WV zwłaszcza tych starszych występuje jeszcze jeden problem. Może poluzować się koło które napędza wałek rozrządu w głowicy wtedy...
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Na razie to widzę że już spalała olej i na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta.
Z twoich pomiarów luzów wynika że sprężarka posiada nieznaczną wadę konstrukcyjna, która polega na nierównomiernym smarowaniu poszczególnych cylindrów. Zmiana kierunku obrotów powinna dać odwrotną kolejność w zużyciu pierścieni i cylindrów, ale nie wyeliminuje błędu konstrukcyjnego. Wentylacja-chłodzenie cylindrów przy zmianie kierunku obrotów nie będzie...
Prawdopodobnie zużyta tuleja cylindra lub pierścienie uszczelniające... Jaka jest kompresja ? Ewentualnie źle wyregulowany lub rozregulowany gaźnik.
Ile tam masz tego oleju wlane? Smarowanie jest rozbryzgowe więc nie powinno się nic takiego dziać. Co do wydajności to jeszcze sprawdź zawory w głowicy. Wydają one taki charakterystyczny dźwięk przy kręceniu ręką za koło pasowe? By może również są zużyte.
Korona tłoka zużywa się najszybciej - to ta boczna część pomiędzy denkiem tłoka a pierwszym pierścieniem , jak widać u ciebie ma już spory luz mogło tam się dostać jakieś większe zanieczyszczenie czy choćby kawałek porcelany ze świecy . Po za tym twój tłok posiada już wżery i ubytki materiału na denku te małe kawałeczki metalu również mogą się do tego...
Zużyte pierścienie, zawory, cylindry, tłoki.
Pierścienie mogłeś wymienić ale zmierzyłeś cylinder tłok ? Mogły być zużyte a wymiana pierścieni mogła nic nie dać A zaworki ładnie przylegały czy dość duże prześwity miały ?
Goldwinger niewiem co tworzysz ale za bardzo nie czujesz tematu ! Sprawa wygląda tak : po fabrycznym honowaniu uzyskuje sie strukture "plateau " czy jakos tak ma ona krzyżującą się siatkę rys która doprowadza olej do smarowania pierścieni tłokowych , gdy się zużyje są niekożystne warunki dla pracy pierścieni (szybsze zużycie ) Nie zakładaj żadnych nadwymiarów...
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
witam przyczyna tkwi raczej tutaj: -luz na zamku pierścienia czy nie jest zbyt duży /0,15mm/ -osadzenie sworznia w tłoku,luz w główce korbowodu -zbyt zużyta gładź cylindra /próg w górnej cześci cylindra/
Albo traci kompresję (zużyty cylinder )albo uszczelniacze na wale
Tak filtr założyłem nowy , ale zapomniałem dodać że nie wiem kto i jak długo ale pracował zupełnie bez filtra To silnik do wymiany, ciągnął kurz to zawory i cylinder zużyte i spala olej.
masz dwie opcje: Zużyte pierścienie/tłoki/cylindry. Brak prawidłowego odpowietrzenia skrzyń korbowych.
Witam. Mam silnik s301d i nie miał on kompletnie siły, więc rozebrałem silnik i okazało się, że ma on mocno zużyty cylinder. W związku z tym mam pytanie, czy można wstawić tuleję w cylinder pod ten stary tłok? Pozdrawiam i proszę o info.
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
witam cię, ciężko jest określić stopień zużycia elementów, po tym opisie, pierścienie po demontażu można sprawdzić wkładając je do cylindra i zobaczysz czy schodzą sie do siebie czy w miejscu połączenia jest przerwa jezeli nie zejdą sie to zn że są zużyte, cylinder natomiast zobaczysz czy posiada próg wytarcia w miejscu pracy pierścieni, ten żółty element...
Naiprawdopodobniej zużyte pierścienie, być może uszkodzona gładź cylindra...
Olej smaruje układ korbowotłokowy i chłodzi sprężarkę, powinno go być do połowy oczka. Ten zaworek jest odpowiedzialny za odprężenie sprężarki co ułatwia jej ponowny rozruch po napełnieniu butli. Jeśli olej wraz z powietrzem leci przewodem na butle i jest go dość znaczna ilość to wskazuje to na zużytą już sprężarkę a dokładnie tłok, pierścienie, cylinder.
Łańcuch rozrządu po tylu latach ma prawo być wyciągnięty zużyty.
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Nic to nie pomoże , nawet jak by się udało dać tą cieńszą zwiększy się przedmuch przez zużyte pierścienie i cylindry , zrobisz z odmy sprężarkę.
Czy są rysy na tłoku lub cylindrze. Powodem może być też zużyty pierścień. Gdy ciągniesz za sznurek, to silnik powinien stawiać bardzo wyraźny opór.
Stawiam na zużyte pierścienie lub przytarty cylinder.
Witam. Otóż ten silnik dymi mocniej bo ma już sporo zużyte cylindry i pierścienie i przez to bierze więcej oleju, który spalając się bardziej dymi to prawie jak dwusuw. Jeśli damy gazu mocno to będzie dymił bardziej lub jeśli będziesz jechać pod jakąś górkę to tak samo. Może być też, że bierze więcej benzyny i należałoby trochę podregulować i potem...
Jeśli tego dymu sporo to najprawdopodobniej zużyte pierścienie i/lub cylindry.
Jak można się było spodziewać świeca czarna =, głowica czarna i cylinder też. zawory trzymają więc nie ma się co czepiać. Czy zużyty cylinder może dawać takie objawy? https://obrazki.elektroda.pl/6978810500_... https://obrazki.elektroda.pl/5077626100_... https://obrazki.elektroda.pl/4158150900_...
Regulacja gaźnika powinna trochę poprawić pracę ale wygląda na klasyczny przypadek zużytego tłoka pierścieni i cylindra.
Jaki jest model piły (popraw temat) Sprawdź uszczelnienia wału i połączenia gaźnika z cylindrem, jak wygląda sprawa z kompresją (tak się dzieje przy zużytych pierścieniach). Przerwa na elektrodach świecy jest prawidłowa?
A przedmuchy do odmy duże ? Skoro wykluczyłeś nieszczelności w obrębie zbiornika to najprawdopodobniej sprężarka jest zużyta (wytarte tłoki, cylindry, pierścienie, nieszczelne zawory w głowicy).
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Witam mam problem z moim sharanem po wymianie turban w Sharanie czy na głowie ten turban zmieniłeś? na nowe pierścieni głowicy wszystko nowe rozrząd nowy filtr paliwa nowy zaworek nowy źle pali z rana i kopci na niebiesko śmierdzi nie spalonym paliwem zalisz czy się chwalisz? .czy ktoś miał podobny problem ? Ja miałem, mój ojciec miał, mój wójek i...
Zrób pomiary ciśnienia, najpierw na sucho, a później po wlaniu oleju do cylindrów. Pozwoli to stwierdzić, czy zużyte są pierścienie/tłoki/cylindry, czy zawory. Dopóki nie wykonasz tych pomiarów nasze pisanie nic tu nie da.
Jeśli kopci szarym takim jak się przyjrzysz niebieskawym dymem, to znaczy, że przepala olej i pierścienie (możliwe że włącznie z gładziami cylindra) ma zużyte.
Są 3 przyczyny opadania podnośnika: 1 - uszkodzone pierścienie lub porysowany cylinder 2 - zużyty rozdzielacz 3 - zanieczyszczone gniazdo zaworu bezpieczeństwa Nie ma innych przyczyn, które moga wpłynąć na taki stan rzeczy jak opisał kolega powyżej.
A na pewno dobry manometr, bo dziwna sprawa jeśli pierścienie to idealnie zużyte na wszystkich cylindrach i idealnie wzrasta po próbie olejowej. Uszczelka pod głowicą przy próbie od to płyn razu zmienia kolor. Używany silnik cały to koszt 700-800zł. jeździć aż padnie.
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Jak zgaśnie po tych 15 minutach to zmierz jej jakie ma ciśnienie sprężania , łącznie z tzw. próba olejową . Powinno to przybliżyć lokalizację czy problem tkwi w zużytym zespole tłok - cylinder , czy w nieszczelnym którymś z zaworów.
Ostatecznie zdecydowałem się na naprawę obecnej pilarki. Wymieniłem tylko zużyte części, cylinder tłok, pierścień oraz sworzeń kupiłem firmy Meteor. Części kosztowały około 725zł. Robota we własnym zakresie. Po naprawie pilarka bardzo ładnie pracuje, wkręca się na obroty, dobra responsywność. Szkoda tylko, że drewna brak na testy. Na docieranie zostawiłem...
po zakupie honowanie cylindra nowy tłok pierścienie uszczelki W jakim celu honuje się zużyty cylinder i jakich efektów należy się spodziewać? Gryzący dym może świadczyć o marnym sprężaniu a stąd też niepełne spalanie. Teraz to jaszcze zastosuj pomiar ciśnienia sprężania. Rozumiem że nowa końcówka wtrysku jest dedykowana do tego silnika?
Sporo jak nie ma wycieku, ale ja bym jeszcze raz obejrzał dokładnie silnik i jak faktycznie nie ma wycieków, to sprawdził bym kompresję. Tak duże ilości spalanego oleju, będą widoczne z wydechu, chyba że dymi dość mocno na czarno, to niebieski dymek może się nie przebić. Może być wiele przyczyn takiego stanu rzeczy a nawet skumulować kilka : zużyte...
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
Podsumowując. Rozbiórka, oględziny, głowica do warsztatu planowanie itd., nowe pierścienie i honowanie - wiertarką (w garażu). Taki mam plan... Dobry plan? Powoli nie tak szybko. Honowanie sobie daruj. Bo zamiast polepszyć , tylko pogorszysz. Cylinder który jest używany będzie miał kształt niewielkiego owalu. Cylindry honuje się dopiero po ich wytoczeniu....
Jak w każdej sprężarce potrzebna szczelność w układzie tłok-pierścienie-cylinder i szczelne zawory. Ściągniesz głowicę i cylinder i zobaczysz co jest zużyte. Jak wyrzuca olej to minimum pierścienie, a może i cylinder już wytarty z tłokiem. Części raczej dostępne.
Po 3tyś godzin prowadnice wydechowe są poza zakresem. Po 6 ssące. A że głowica to monolit to trzeba frezować. Potem już są wymienne. Do tego po 6tyś silnik do rozbiórki cylindry u góry są już zużyte. Trzeba szlif robić, lub honować cylindry, wał najczęściej zostawiasz.
Nie możesz wyciągnąć tłoka z cylindra ? Jeżeli byłyby zużyte pierścienie to powinien łatwo wyjść, chyba że utknął w jakimś otworze lub progu konstrukcyjnym albo cylinder na dole nie jest wyrobiony i jest węższy (tam pierścienie nie pracowały)
Wiesz wymiana samych pierścieni na zużyty cylinder pomaga jak laxigen na sraczkę. Autor ma dziwne mniemanie, a raczej brak wiedzy. Kupuję się aut w całości nie silnik. Silnik to dziś pikuś, pan pikuś. A jak kupisz przerdzewiałe padło z idealnym silnikiem to zrozumiesz.
Z tą mojego kolegi był taki problem że miała zużyty cylinder i pierścienie i dawała najwyżej 2bary. Trójnik na wyjściu może być, przydałby się też regulator ciśnienia. Urządzenie na zdjęciach to wg mnie odwadniacz/ odolejacz. Przydałby się jeszcze spust kondensatu w dnie zbiornika.
To oznacza rysy na gładzi cylindra lub cylindrów lub zużyte pierścienie przez co powietrze dostaje sie do skrzyni korbowej gdzie wytwarza ciśnienie które uchodzi przez odpowietrzenie skrzyni korbowej ( twój grzybek )
Przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze na tłoku, pęknięty cylinder lub uszkodzony częsta przyczyna zużycia uszczelniaczy.
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
Może rozrusznik kręci za wolno, albo zużyty jest tłok-cylinder (niskie ciśnienie). Czy skuter chodzi na wolnych obrotach?
Załóż rękawicę gumową albo balon na korek wlewu oleju. Jak nadmucha go podczas pracy to masz nieszczelność tłok cylinder pierścienie (silnik zużyty, do remontu).
Mogą też występować zbyt duże luzy tłoka w cylindrze ( zużyty silnik) albo zużyte pierścienie tłokowe. Ile dolewasz oleju na 1000 km?
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Jaka ilość oleju jest wyrzucana przez odmę? Do sprawdzenia poziom oleju silnikowego (czy aby nie jest go za dużo) oraz ciśnienie sprężania. Ciśnienie do skrzyni korbowej może się przedostawać z cylindra za sprawą zużytych pierścieni tłokowych i/lub zużytej gładzi.
Witam. Pytanie jak w temacie. Jeden z forumowiczów na innym portalu twierdzi że cylinder zużywa się najbardziej na środku z tego powodu że tłok ma tam największą prędkość. Jako dowód mówi że tak wynika z wielu pomiarów jakie dokonywał na wielu silnikach. Zawsze myślałem że cylinder zużywa się najbardziej w GMP, naprawiałem już parę silników i cylinder...
Skoro tłoczy tylko do 4 atm, to najprawdopodobniej zużyty tłok/cylinder. Sprężarka na złom.
"Rozpiłować, czyli powiększyć otwór wylotowy, na kształt drogi otworu w cylindrze. Taki zabieg, ma za zadanie przyspieszyć wydostanie się zużytej pary z powierzchni roboczej cylindra. Oczywiście zmniejsza to też czas sprężania pary, przed dostaniem się "świeżej" pary do cylindra. Możecie nie rozumieć tej paplaniny, dlatego zerknijcie na obrazek: http://obrazki.elektroda.net/27_12461025...
Witam wszystkich żądnych wiedzy i nauki :) dziś byłem na warsztacie u pana kazia, regulacja obrotów, zapłon, wymiana uszczelki pod kolektorem, kabli WN, Świec + pewne spostrzeżenia :/ A mianowicie wygląda na to, że ustawienie zapłonu względem punktów, jest nie możliwe :/ gdyż są różne ciśnienia na garach :( jak mierzyłem, ok miesiąc temu [11, 10.8,...
Od siebie dodam parę zdań. Gdy cylinder lub wał będą zużyte, nie kupuj współczesnych wyrobów, tylko oddaj wał do regeneracji a cylinder do szlifu, te dwa podzespoły są fatalnie wykonane. Wał jest cięższy, ponieważ jest pełny zamiast z blachami, a cylinder ma mniejsze kanały i gorszą jakość tulei.
Witaj! Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wszystko wskazuje na zapieczone pierścieni lub zużyte. W dobrym warsztacie może za pomocą sądy sprawdzić gładź cylindrów oraz szczelność zaworów. Pozdrawiam Miro.Nasz
Świece grzeją dopiero od poniżej 5 C i przy obecnych temperaturach nie są potrzebne do odpalenia. Jak nie odpala to najczęściej brak paliwa (test plakiem tylko nie męcz go pracą na sprayu bo nie zdrowe dla silnika) . Z najprostszych to filtr paliwa. Przy jego przytkaniu pompa HP nie jest wstanie wytworzyć ciśnienia powyżej 300-350 bar potrzebnego do...
Tego nie sprawdziłem. Masz na myśli kompresje, stopień sprężania. Czyli że pierścienie albo cylindry są zbyt zużyte. Jak to sprawdzić kompresje?
Nóż podczas odpalania kosiarki musi kategorycznie być przykręcony. Właśnie próba odpalania bez noża może właśnie skutkować obcięciem klina, nie zawsze, ale bardzo często. Nóż przy silniku kosiarki pełni jednocześnie rolę koła zamachowego. Dokładnie tak. Nóż w kosiarce jest jednocześnie kołem zamachowym. Próba odpalenia kosiarki bez noża może się źle...
Sprawny amortyzator pracuje ze sporym oporem a zużyty czasem wręcz wpada i wypada z cylindra: https://youtu.be/vGJc0zOKTq8?si=aWGC7pl8...
Ustaw zapłon, przerwa na świecy, iglicę daj żeby była jak najwyżej. Możliwe, że już masz zużyty tłok/cylinder i kompresja spada. Cewka możliwe że kończy swój żywot.
Jaki to silnik? Metalowy zbiornik z boku? Co zrobił serwisant? Przechylałeś kosiarkę na bok/przód? Mało danych, w najgorszym przypadku mogą być zużyte pierścienie, albo nawet owal na cylindrze.
Masz rozciągnięty pasek, zużyte koła. Tłok pierwszego cylindra ma być w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy. Tak składasz nowy rozrząd, więc nie bardzo wiem czego szukasz?
Mam taką sprężarkę 3JW60 którą robiłem od podstaw. Szlif wszystkich cylindrów, nowe tłoki oraz nowe pierścienie. Wymienione zawory w głowicy, nowe uszczelki. W pojemniku wypełnionym olejem leży mi jeszcze drugi wał do niej. Z tej dziurki na uciekać powietrze gdyż odpowietrza Ci skrzynię korbową. Zatkanie tej dziurki może skutkować wyrzucaniem oleju...
Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli zużyte pierścienie lub gładz cylindra, kolejnym powodem może być wypalony zawór wydechowy który lubi się wypalać w tych silnikach. Nie dowiesz się tego jeśli nie ściągniesz głowicy.
nowy jaki org? bo ja wymieniłem koledze tydzień temu w peugeocie 307 i przykłamywał dokładnie 20° i to był EPS teraz kupiłem BOSCH i działa bez zarzutu może tą drogą sie kieruj, zamienniki takie już są i sporo z nimi reklamacjii. ten p1351 to napewno od swiec żarowych, a pali od strzała bo kompresja dobra jest gdyby cylindry były zużyte to to różowo...
zużyte elementy zużyte akumulatory obrotomierz cylindry
zwarcie pompie paliwa peugeot prostownik elektron kasowanie olejowych
Zabezpieczenie nad pedałami w Renault Clio 2013 Osłona przeciwpożarowa i termiczna nad pedałami w Renault 2013