Dolewanie starego oleju może być ekonomicznie uzasadnione w przypadku gdy silnik ma bardzo duże zużycie oleju. Gdy silnik jednak oleju nie przepala, to nie baw się w takie eksperymenty, bo to na pewno nie pozostanie bez znaczenia dla zużycia silnika. Przecież litr oleju to nie jest majątek!
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Cylindry w tych silnikach wycierają się zawsze owalnie, dlatego nowe pierścienie czasem pogarszają sprawę. Nie stosuje się szlifowania cylindrów w tych silnikach, ze względu na to że nie mają żeliwnej tule, są wykonane w całości z aluminium. Oczywiście że można tuleję wstawić, ale koszt tego, plus pierścienie jest całkowicie nieopłacalny
Turbinka zdechła.
Nie chcę nic sugerować, ale ja mam 2,0 francuski z hydraulicznymi popychaczami. Jak go kupiłem miał 150 tys., zrobiłem płukankę i wlałem 10W60 Specol i nie ma żadnych problemów z silnikiem i zawory nigdy nie klepią, nawet na dużym mrozie. Płukankę robię co wymianę. Robię już tak z którymś samochodem i sobie chwalę, moim zdaniem taki olej dobrze wpływa...
Co pomogą uszczelniacze zaworowe jeśli prowadnice mają duży luz.Przy takim zużyciu oleju silnik do remontu sie nadaje.
Otóż zawsze na zużycie oleju przez silnik o dużym przebiegu ma wpływ lepkość oleju smarowego. Zwiększając lepkość oleju zmniejszasz zużycie oleju, czyli to ile bierze ten silnik. zamiast stosować lepkość 30 należy stosować 40, a w niektórych silnikach 50. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zastosowanie oleju 5W40 albo 10W40 (lepkość 40), może nawet lepkość...
Wykręcić świece, sprawdzić jak są wypalone. Sprawdzić czy na tłokach widać olej. Obserwować zużycie oleju. Jeśli silnik ma gorsza kompresję to olej po dłuższym czasie spłynie = mniejsze ciśnienie na garach przy odpaleniu
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Niestety ale tak. Natomiast nie szukałem przyczyny.
Mam panel chyba z 15 letni z odzysku z zachodu .Po pomiarach nie stwierdziłem degradacji panelu Teraz są z dodatnią tolerancją Także teoria o degradacji paneli są trochę przesadzone Natomiast aby dołożyć panel nie ma problemu do tych które masz bo te nowsze są zawsze wydajniejsze Wiec wystarczy jak dokupisz o podobnych lub ciut lepszych parametrach...
5w40 lub 10w40 zalezy od zużycia oleju i silnika ogólnie oraz najważniejsze od tego ile chcesz wydać.
Warto by przyjrzeć się jak wygląda sprzęgło, jeśli przy przyspieszaniu obroty rosną a samochód nie przyśpiesza może ślizgać się sprzęgło co czuć spalenizną. Co do brania oleju, jeśli z rury wydechowej nie wydobywają się kłęby dymu to może jest gdzieś wyciek na zewnątrz, nie widać kropli oleju pod samochodem? Mechanicy zazwyczaj widząc takie limuzyny...
Mam spore doświadczenie z tym silnikiem i chętnie pomogę. Zużycie oleju wbrew pozorom nie jest największym problemem.
czy cos daje ten srodek na branie oleju w silniku bo na alegro opisywany jest jak jakis super dodatek
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
Określ ile tego oleju ubywa, nie ma silnika, który jest idealnie szczelny, zawsze trochę oleju może zużyć, są pewne normy dla danych silników, niektóre zużywają go więcej - inne mniej a nawet prawie wcale.
Przyrząd kłamie - 17 kg/cm2 ciśnienia to prawie diesel, nie benzyniak. Też mam takie przypuszczenie :( Poszperałem troszkę w necie i doczytałem, że gdyby pierścienie były OK, to ciśnienie po wlaniu oleju by nie wzrosło. U mnie jednak wzrosło, więc powraca hipoteza, że jednak pierścienie są winne dymienia i zużycia oleju :( Silnik jest suchy, na pewno...
Jak już bierze olej to nic dobrego Sprawdź mu ciśnienie na cylindrach
Poczytaj [url=https://dbamtomam.pl/blog/oleje/jak...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Odpowiedziałem tylko na pytanie a że jestem dociekliwy chcę po prostu wykluczyć wszystkie inne możliwości, a chyba innych tak naprawdę nie ma. Fakt liczyłem po cichu, że może to coś innego, bo znowu rozbierać silnik i znowu narażać się na koszty no ale to na pewno lepsze niż inwestowanie w olej :cry: Dodano po 2 Dzisiaj przechodzę do działania, napiszę...
Sprawdź jeszcze raz chłodnicę.Mimo wymiany mogła już się uszkodzić. Mam nadzieję że wymieniałeś na nową. Miejsce uszkodzenia chłodnicy w astrze to punkt bezpośrednio za silnikiem wentylatora. Zresztą bez nabicia azotu i sprawdzaniu wszystkich możliwych miejsc wycieku, nic nie zrobisz. I nie wierz fachowcom że jak przechodzi próbę podciśnienia przy nabijaniu...
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Yamalube bardziej wycieka mi z rury wydechowej, ale tylko w czasie jazdy i ma dosyć przeźroczystą konsystencję. Przy spalaniu mieszanki z olejem Organiki na korbie pojawia się niewielka ilość czarnej mazi, która czasem wycieka również w ilości około 2 kropel na podłogę piwnicy po zgaszeniu silnika. Wygląda to tak jakby spalanie polskiego oleju powodowało...
No szarpanie to skrajność, ale te ciągłe dolewki oleju już wymagały reakcji. Według producenta problem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech Turbo może mieć dwie przyczyny: w wersjach Euro 6.1 produkowanych od kwietnia 2014 r. do lipca 2018 r. jest on związany z przepuszczaniem oleju przez pierścienie tłokowe, które występuje w szczególności...
To trochę nie rozumiem , chodzi ci o mieszankę benzynową czy do skrzyni ? Bo jak o mieszankę to przecież beczko 200l nie będziesz rozrabiał , najpierw jeden później drugi zużyj .
Panowie, nie chcę być niemiły, ale przypominam, że to forum techniczne. Więc bredzenie o płukankach, nafcie i próbach olejowych w celu ustalenia przyczyny zużywania oleju proponuję sobie darować. Ani jedno, ani drugie, ani trzecie nic nie da. Silnik z reguły zużywa olej z dwóch czasem trzech przyczyn. 1. Zużyte uszczelniacze trzonków zaworów - duży...
Przy dużym zużyciu oleju smarnego przez silnik, mogą być anomalie we wskazaniach sondy , tym samym sensacje w zużyciu paliwa.
Tak, wiem, że jest duża tolerancja zużycia oleju, jednak mnie interesuje silnik z 2012 o oznaczeniu CDNC, w którym według informacji zewsząd wada olejowa jest już poprawiona. I to pytanie jest skierowane do użytkowników 2.0T z tego okresu produkcji, czyli od 2012 wzwyż.
Możliwe, że konstruktor tego rozwiązania chciał uzyskać efekt smarowania pierścieni w czasie gdy tłok idzie do góry i w dół. Jeżeli pierścień olejowy dokładnie zebrał by olej, gdy tłok idzie w dół to pierścienie idąc do góry pracowały by bez smarowania. Tuleje cylindrowe są robione z żeliwa. Żeliwo może do swojej struktury przyjąć olej. Inna możliwość...
Jaki kod silnika? VW swego czasu miał normę zużycia oleju 1l/1000 km. Jesteś pewien, że wcześniej nie jeździł na 10W40?
Wymiana samych popychaczy nic tu nie da chodziło mi o boczny luz w głowicy ,a to wynik zużycia sie gniazd popychaczy .
trochę nie doczytałeś. Nie chodzi mi o wymianę oleju a jego poziom lub ciśnienie. Pozdrawiam. Dodano po 29 U mnie w Peugeot-cie 308 z tym samym silnikiem 120KM VTI - odpowiada to poziomowi oleju. Skoro mówisz że chodzi o poziom oleju, a oleju mam pod "górną kreskę" to coś nie tak. Wracam do pytania: czy jest w tym silniku jakiś czujnik poziomu oleju...
takiej ilości paliwa nie byłby w stanie przepalić - masz gdzieś dziurę na przewodach albo pękła membrana w pompce paliwa i masz już dużo za dużo oleju w silniku
Czy można wlać do silnika KTM-85 SX taki olej, bo zmieniłem olej do benzyny i taki mi został, Ale gdzie do silnika? Jak rozumiem to silnika nie zmieniałeś więc nadal jest to silnik dwusuwowy (2T). Ten olej możesz dalej dodawać do paliwa do to jest olej dedykowany do mieszanki dla 2T albo dedykowanego wtrysku (niektóre silniki taki mają dla podawania...
Jeśli mówimy o standardowych olejach, czyli nie specjalnie wytwarzanych dla bardzo knkretnych potrzeb to nie ma obawy przy mieszaniu także dolewkowym. Po klasie oleju sądzę, że używasz nie nowy silnik. Ponieważ nowy po dotarciu właściwie nie zużywa oleju.
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
zrobilem 4.3tys km i powstał ten problem. Jak na razie to jeszcze żadnego problemu nie ma. Wbrew temu co można usłyszeć, każdy silnik zużywa olej - tyle że jedne zużywają go więcej, inne mniej. A przyczyna jest zawsze ta sama - za podwyższone zużycie oleju, odpowiada zużycie mechaniczne elementów silnika.
Powód do obaw to nie jest. Takie żuzycie to norma czasami dla nowych silników. Zalej olej dedykowany do silnika i kontroluj stan i to wszystko.
Czasm kapie sobie tak że silnik zostaję czysty. Wtedy duży karton pod silnik i zostawić na 30 minut na pracującym silniku.
(at)jariko A miarą zużycia był bagnet?
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Nie, to typowa usterka w tym silniku. Najczęściej na drugim albo między drugim a trzecim się przepala.
Miałem w Vectrze A 1,8 (benz.+LPG) przebieg podobny - w silniku C18NZ półsyntetyk 10W40. Miał tą przewagę nad mineralnym 15W40, że w zimie szybciej uruchamiał się (nie gęstniał pod wpływem ujemnej temperatury). Wbrew opiniom, że wypłukuje nagromadzony nagar a tym samym rozszczelnia silnik - nie zauważyłem tego u siebie - silnik suchy. Również nie miałem...
To nie ma nic do zużycia oleju, jedynie delikatnie doprężysz silnik...
Pomysł prawie tak stary, jak silnik spalinowy wewnętrznego spalania. Najlepiej udokumentowana jest eksploatacja silników lotniczych Bristol z lat '30 i '40. Wydaje i się, że problemem była szczelność tych "zaworów" (doszczelniały się nagarem w trakcie eksploatacji), odbiór ciepła z tulei cylindrowej ,oraz zużycie oleju.
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne.
A więc wbrew wrogiej internetowej propagandzie, graniczny luz zamków wszystkich pierścieni 1mm, średnica nominalna tłoka 79.47mm, 1 wymiar naprawczy 79.72mm, 2 79.97mm. Średnice cylindra: nominalna 79.51mm, naprawcze -1 79.76mm, 2 80.01mm. Więc luz nominalny masz 0.04mm, dopuszczalny musi mieścić się przed kolejnym wymiarem naprawczym, czyli daleko...
Zle wykonany remont....
Pomyśl jeszcze o system wtrysku pary wodnej, niższy koszt montażu. Możesz urwać 20 % zużycia oleju i zwiększyć moc silnika.
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Jeżeli silnik był eksploatowany zgodnie i przebieg jest choć by w okolicach 3500mth to nie wygląda to na zużycie wału i panewek bo to ma decydujący wpływ na ciśnienie oleju. Wygląda na to że micha w dół i pompa z zaworem do przejrzenia. Filtr masz pełnoprzepływowy puszke czy bąka?
Witam wszystkich forumowiczów i z góry przepraszam jeśli coś pokręciłem, jestem tutaj nowy i po raz pierwszy zabieram głos. Mam taki problem: Od kilku dni jestem właścicielem Renault Modus 1,2 z 2008roku. Po zakupie zauważyłem niski stan oleju dlatego zaraz uzupełniłem, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów okazało się że poziom oleju spada czy...
Sprężarka jest potrzebna tylko do przyczepy. Po pewnych inwestycjach można spowodować, że nie będzie cały czas pracować (zmniejszy się zużycie oleju przez silnik). Sprężarka pracując zawsze będzie się grzała.
Jakiego oleju używasz do silnika o tym przebiegu?
W większości samochodów, różnica poziomu między "min" a "max" to 1 litr oleju. A olej każdy silnik zużywa, jedne mniej, inne więcej - tak kolej rzeczy.
puchanie w filtr może być spowodowane że któryś zawór się nie domyka? Za późno się otwiera. Odnośnie wałka i szklanki, silniki mają problem z listwą zasilającą czasami potrafi z listwy przeciekać ON do oleju przez uszczelniacze pompo wtryskiwacze, a co za tym idzie olej robi się kiepskiej jakości. Dlatego pytałem o zużyciu oleju te silniki muszą brać...
Z płynem masz wszystko ok.
Nie wiem czy to ewnwnement ale ja mam hyundaia lantre 1.6 16V (opel to to nie jest ale zawsze 16V) i założyłem w sierpniu LPG. Od tego czasu drastycznie wzrosło przepalanie oleju. Wcześniej dolewałem 1l oleju na ok 7-10 000 km teraz 1 litr dolewam na ok 2000. Przebied 222000. Z tego co czytałem na forum normalne jest zwiększenie zużycia oleju w silnikach...
Zbyt mała ilość oleju w mieszance to przecież gorsze smarowanie (silnik dwusuwowy smarowany jest wyłącznie olejem w paliwie). A niewystarczające smarowanie to radykalne zmniejszenie żywotności silnika (szybkie zużycie) i ryzyko jego zatarcia. Ilość oleju należy dawkować precyzyjnie i zgodnie z instrukcją przestrzegając także ściśle wskazań dotyczących...
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
To mogą być uszczelniacze zaworów. Al jak jest ze zużyciem oleju, jaki przebieg ma silnik i jakie jest jego oznaczenie? Takie dane też mogą być przydatne.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA. No...
Rozbieram czasem diesla i wygląda lepiej niż ten silnik , może zmień producenta oleju . Jasne. Kilkunastoletni silnik, z nn przebiegiem i zdziwienie. Zarówno nagar, jak i przydarte krzywki są normalne - objawy stopniowego zużywania się silnika.
Trzeba zrobić pomiar ciśnienia oleju
Jeżdżę na "gazie" od 8 lat na olejach semi i pełnych syntetykach (Lotos i Orlen) - nie czuję różnicy. Silnik nie pali więcej, nie ma utraty mocy, nie zauważyłem wzrostu zużycia oleju. Ostatnio zalałem silnik syntetykiem Orlenu przeznaczonym do silników zasilanych gazem - bez różnicy. Podsumowując - popieram przedmówców: trzeba lać olej w klasie zalecanej...
Tak na marginesie - fabryczna norma zużycia oleju dla tego silnika to 0,2l / 1000km (tak, na TYSIĄC), więc 0,5l / 5000km mieści się w normie i nawet w nowym aucie nie mogłoby być powodem do reklamacji. Tyle, że zalecany olej to 10W-40.
Nafta na tłoki na dobe Do herbaty sobie dolej tej nafty. o do Oleju że naprawa 400zl albo 1500 co się nie opłaca. Więc zezłomuj auto i będziesz miał problem z głowy. I jeszcze parę złotych dotaniesz. Nie ma żadnych cudownych chemicznych specyfików, które w trwały sposób zlikwidują zużycie oleju przez zużyty silnik. Pozostaje dolewać oleju i tyle.
Jeśli nie ma wycieków to jak już kolega wcześniej pisał lepiej nie ruszać.Zwłaszcza że zużycie oleju na tym poziomie mieści się w normach GM dla tego silnika. Co do wstrząsów przy ruszaniu na półsprzęgle to do sprawdzenia poduszki zespołu napędowego.Jeśli one okażą się sprawne to może zbliżać się koniec sprzęgła...
Może wylatuje tylko na zapalonym silniku na zimeringu wału z tyłu i dlatego trudno zlokalizować miejsce ubytku oleju.
Temat zamykam. Po wymianie pierścieni i po przejechaniu ponad 1tys. km świece suche oleju raczej nie bierze.
Gubi ciśnienie i tyle. Zaczynając od najprostszych rzeczy sprawdź zawór przelewowy czy jest szczelny, nie ma wypłukanej iglicy i przemierz pompę oleju pod kątem zużycia. W instrukcji napraw jest podana metoda. Ale ogólnie skłaniał bym się do określenia zużycia silnika. Chyba prosi się o mały remoncik a przynajmniej jego dół.
bialo-niebieski dym wydzielający się z "tłumika" świadczy o przedostawaniu się oleju silnikowego do układu wydechowego. Może to być neszczelność-przepracowanie turbiny lub uszkodzenie głowjcy silnika. P.S. sprawdź sprawdź zużycie oleju. Pozdrawiam.
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Litr oleju kosztuje w okolicach 30zł/l. Koszt remontu silnika, tak żeby zużycie spadło (albo i nie), to w okolicach 3,5-4tys. zł. Ile to litrów oleju będzie?
Cała ta dyskusja to tak naprawdę nie ma sensu, to wróżenie z fusów. Nawet nie znacie stanu cylindra, pierścieni i tłoka a tym samym przyczyny spalania oleju. W silnikach tych jest cylinder bez żadnej warstwy utwardzanej ani tulei, tłok jest twardszy niż sam cylinder. Zużycie pierścieni jest równoznaczne ze zużyciem cylindra. Tak jak napisał kolega kkknc...
Auto to Passat B5 r.99 115km 1.9TDI Olej który leje to Mobile 5w30 na pompowtryski Z olejem miałem problem od początku lecz cały czas nie został rozwiązany. Miesiąc temu wymieniłem silnik do tego turbine i kilka innych mniej ważnych podzespołów gdyż poprzedni silnik padł. Teraz jest to silnik po lifcie z 2005r chodzi super cicho odpala na dotyk nie...
Na elektrodzie jest katalog dotyczacy tego silnika. Myślę, że zużył się jakiś element i dlatego masz wyciek. Dlaczego się zepsuło? Po prostu zużycie materiału oraz wiek.
Skoro już dawno zrobił się offtop to i ja rzucę śmieciem. Grand Vitara 2.0 16V - 360 tys. km i poszła dalej, Saxofon 1.5 D - 300 tys. km (silnik jak nowy, zero zużycia oleju, zero remontów, zero dymu) - poszedł dalej.
NIe wywali ci tamtędy 1l oleju, a jak już to uszczelnij. po prostu silnik bierze olej , nic nowego w starych landrynach.
Niestety ciężko radzić nie widząc części i bez pomiarów. Ale obawiam się, że przy takim przebiegu mogą być juz znaczne luzy między tłokami i cylindrami. Założenie pierścieni może pomóc w uzyskaniu szczelności ale silnik będzie głośniejszy niż standard a zużycie oleju i tak zwiększone. Przy takim zakresie prac pewno warto by szlif i tłoki. Przecież możesz...
(at)helmud7543 Możesz spokojnie dolać. Kontroluj jednak często ilość oleju, ponieważ syntetyczny moze być dużo szybciej zużyty. Nie dolewaj jednak za często syntetycznego oleju. Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny (który będzie wystarczająco dobry!). Olej mineralny w tym silniku to jego szybki zgon!! Kto...
No i teraz pytanie co to może być? Bo tak na logikę to zużycie metalu (panewki) chyba postępuje trochę wolniej i spadek ciśnienia wraz z kontrolką objawiałby się przez jakiś czas. Co o tym sądzicie? Bo nie wiem co dalej robić... Wystarczy chwila żeby je załatwić, jak ktoś ma pecha. Panewki nie trą po wale tylko są oddzielone od niego olejem. Ja go...
Wycieków zewnętrznych nie ma więc remont tylko pozostaje. Teraz zastanawiam się czy "bawić" się w ten remont czy sprzedać. Jaką kwotę należy szykować na taki remont??
To nie kawał, na podobne kłopoty zastosowałem olej silnikowy Castrol wielosezonowy. I wszystko startuje bez problemu, nie pluje olejem, nie zauważyłem zużycia sprężarki. Normalny tłokowy (Star) nie żaden chiński wynalazek. Nie ma się co dziwić- w silniku smarowany tym samym olejem (co silnik)
napęd pompy od kół przydatny jest przy podnoszeniu rozsiewacza z nawozem. Niewygoda z takim napędem jest taka, że nie powinno się go używać na 5 i wstecznym biegu, oraz nie można za ostro skręcać (informacje z instrukcji obsługi). Jeżdżę C360 i jeśli nie przekracza się 2 tys. obr./min to zużycie paliwa jest akceptowalne. 2 i 3 biegu bez reduktora używa...
Mi się konstrukcja bardzo podoba ze względu na to że jest przemyślana i staranna, wymagała dużo cierpliwości.. Ale gdzie tu jest zbiornik paliwa? jakoś nie mogę się dopatrzeć.. Druga kwestia, nie pisałeś nic o remoncie silnika.. a mi się jakoś silnik malucha z przebiegiem 194000 km kojarzy jedynie z trudnościami z uruchomieniem, wyciekami oleju gdzie...
Po prostu muszę wiedzieć, ile oleju mam mieszance. Jest to niezbędne mi do analizy wyników, osiągów, oceny zużycia silników. Nie chodzi o przetrzymywanie, ale o identyfikację.
Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane...
Spróbuj wymieniĆ uszczelki pod kolektorem sącym ,zczasem twardnieją i kolektor zasysa lewe powietrze dlatego usterka ustępuje po rozgzaniu umnie tak było. Objawy umnie były takie ze, trzęsło silnikiem tak jakby palił na trzy cylindry i kopcił bardzo ,koszt uszczelek pare euro . Pozdrawiam.
Nie widać tłoka ani cylindra gładzi, ale przy takim zużyciu to raczej wymiana silnika.
Czy zużycie na poziomie : 4 baczki paliwa -1 baczek oleju jest prawidłowe ?? W pilarkach z automatycznym smarowaniem jest to zużycie oleju zdecydowanie za małe. Tak małe zużycie oleju świadczy o jakimś niedomaganiu układu smarującego lub zastosowaniu niewłaściwego oleju. Prawidłowe proporcje zużycia paliwa i oleju to 1 do około 1 (przy pustym już zbiorniku...
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
Po 100 tys 0,1 litra to żadne zużycie. Normy przewidują do 0,7-1 l/1000km ale można przyjąć, że do 0,3 to jest standard i nie należy się tym przejmować. Oczywiście zakładam, że silnik jest suchy bez wycieków. Gaz raczej nie ma wpływu na zużycie oleju, może trochę pośrednio, jak się jeździ na gazie to koszt jest tak niski, że się raczej nie oszczędza...
Bez jaj, zniknie mu zużycie oleju? A może autor nie wie że silnik zużywa mu olej? I po tym będzie już wiedział? Litości. Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo.
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Kolego przy silniku od ax-a żadnych niespodzianek nie ma także z głowicą na pewno sobie poradzisz. Na pewno do wymiany uszczelka pod głowicą no i obowiązkowo planowanie głowicy (ok 50zl) ale najlepiej zawieź ta głowice do sprawdzenia do jakiegoś zakładu sprawdza zawory, szczelność ew. wymienia uszczelniacze (mysle ze 300zl spokojnie wystarczy na cale...
Delikatny niebieski dym przy pełnym obciążeniu silnika świadczy o zużyciu turbosprężarki. Kopcenie jest wynikiem spalania oleju wyciekającego z turbiny. Dalsza praca może spowodować do rozbiegania silnika..
zużyć oleju zużyć oleju silnikowy aster zużyć oleju
fujitsu lifebook bateria switch audio rozbiegnięcie silnika
szarp niebieski obraz utrzymanie ruchu
Odkurzacz Electrolux, Miele, Hoover – niskie obroty silnika, przyczyny: filtry, szczotki, TRIAC Meec Tools 006294 – silnik spalinowy nie odpala, świeże paliwo, iskra obecna, diagnostyka usterki