Włącznik awaryjnych z wbudowanym przerywaczem nie ma nic do tego. Przy zamykaniu/otwieraniu sygnał na kierunki idzie z modułu komfortu. Uszkodzony moduł lub brak jednego z plusów na zasilaniu. Zobacz czy masz plusa na wtyczce 15 pinowej, pin 12 - przewód czerwono-żółty, pin 15 - przewód czerwono-czarny i na pinie 3 - przewód żółto-czerwony wtyczki 23...
Wiem, że nie, ale jestem całkowicie zielony w elektryce samochodowej i chciałbym się dowiedzieć, gdzie szukać przyczyn zwarcia.
Zwarłeś świece do masy.
Nie spotkałem się z napinaczami bez elektryki, ale podaj numery błędów i spróbuj skonfigurować sterownik, tak żeby nie szukał napinaczy, skoro ich nie masz...
Toż nikt za Ciebie pod maskę nie zajrzy, grom raczy wiedzieć co tam masz zamontowane i z czego ten dym, może w czasie ruszania kablami coś się zwarło i upaliło.
Przewody w progu do sprawdzenia,może już były przegnite i je rozłączyło od zwarcia.
Nie pójdzie na zwarciu.
No to wychodzi na to, że jest zwarcie tylko teraz gdzie szukać przyczyny zwarcia??
Tak, dokładnie tak myślę, zwłaszcza dlatego, że jak się bada prąd w złączu wycieraczki tylnej po zwarciu pewnych pinów rusza przednia.
A ciężko pojść po ścieżce do wtyczki? A póżniej po schemacie poszukać zwarcia?
brak zazilania sterownika powoduje niemożliwośc komunikacji napewno nie zrobiłeś jakiegoś zwarcia
Czyli należałoby przejrzeć te przewody. Ewentualnie po podłączeniu fabrycznego radia VAG powinien wypluć błąd zwarcia którejś z anten? Skoro nie dochodzi prąd przewodem do wzmacniacza. Jak najłatwiej bez demontażu tych przewodów sprawdzić czy nie ma zwarcia?
Zobacz jeszcze kabel zasilający czy jest 12V
Zmierz napięcie w kostce tego czujnika, często przecierały się wiązki i napięcie spadało lub całkiem znikało. Mogło dojść do przerwy lub zwarcia, a powinno być 5V na pinach kostki.
Sprawdź czy świece nie mają zwarcia do masy
Może zgłaszać błąd kontrolki nie musi.A taka dioda to śmieszny kosz, także zrób jak należy bez fuszerki.
Albo przy montażu radia zwarłeś plus i plusem po stacyjce. Radio działa na postoju??
Te zwarcia powodowane sa zalaniem wlasnie moze sa jakeis przewody mokre jeszcze i robia zwarcie.
Wygląda na zwarty stojan.
Kolory nie zawsze są te same , bezpiecznik się pali zbyt dużego obciążenia lub że zwarcia więc zacznij od tego co robiłeś
Sprawdź także żarówkę stopu (najlepiej wymień na nową) czy czasem oba włókna się nie zwarły.
Zwarcie.
Zwarcie w złączu zapalniczki raczej nie ma wpływu na działanie odtwarzacza. Jeśli jesteś pewien instalacji antenowej, do sprawdzenia tuner, zimne luty, zasilanie. Co do basu - to juz zupełnie inna sprawa. Głośniki sprawne? Jeśli tak to końcówka mocy, procesor audio - to na początek do sprawdzenia.
Zwarcia na pompkach nie ma? Są tak świetne że w paczce na poczcie mogą paść na zwarcie :)
A sprawdzałeś czy nie masz przypadkiem zwarcia na świecach?
masz raptem 2 jeden gruby drugi cienki. czy gruby nie ma zwarcia z masa
nie tylko pomierzyłem
Sprawdź ciągłość przewodów dochodzących do sterownika abs ,bezpiecznik,szukaj zwarcia między przewodami.
Odłącz wtyczki wtrysków i i zmierz ile omów ma każdy. Jak wiązkę sprawdzałeś to wymieniasz ECM i tyle. Można jeszcze by sprawdzić przy zdjętych wtyczkach ECM i wtrysków czy ta linia co idzie od wtrysków do kompa (cztery kable) nie ma zwarcia.
To zależy od typu usterki i wersji CAN'u. Jeśli chodzi o High speed CAN sterownika silnika czy ABS, jakakolwiek usterka sparaliżuje komunikację w celu bezpieczeństwa. Z kolei jeśli mówimy o Low speed CAN, który jest używany w oprzyrządowaniu, magistrala może pracować w trybie awaryjnym na jednym przewodzie, oczywiście nie w każdym przypadku.
Otóż mam taki problem z passatem B5(model po liftingu) 2003r. : przetarły się kable przy czujniku ciśnienia oleju co spowodowało prawdopodobnie jakieś zwarcie i teraz nie działają kontrolki w pewnej części licznika. Moje pytanie brzmi: Uszkodzeniem czego może być to spowodowane (dodam ze bezpieczniki wszystkie sprawdziłem) ? !!! Proszę jeszcze o ewentualną...
Trawik ja mam dobre airbagi CAŁE nia aktywowały sie .Komputer je rozłączył../ i są zablokowane jak przywrucic poprzedni stan sprzed zwarcia instalacji .
Skoro wpięta zamiast wyłącznika żarówka zaświeciła się, to oznacza, że nie ma przerwy w obwodzie lamp tylnych, oraz że wyłącznik dostaje zasilanie, zatem jest to ewidentnie jego wina Ponadto sterownik sprawdza korelację sygnałów z tego czujnika i jak nie widzi zwarcia na stykach głównych i rozwarcia na pomocniczych, to wywala błąd w postaci migającej...
Od mokro nie będzie zwarcia. Ma przycięty/przywarty przez tarcie przewód do masy gdzieś .
Instalacja drzwi sprawdzona nie ma gdzieś zwarcia do masy?
Może jednak cz. temp w obudowie są 2 czujniki mają dwie pary styków, ale jeśli sprawdzony to pozostaje brak styku na drodze wskażników, lub uszkodzone lub brak styku w samych wskażnikach. Dodano po 22 Może jednak cz. temp w obudowie są 2 czujniki mają dwie pary styków, ale jeśli sprawdzony to pozostaje brak styku na drodze wskażników, lub uszkodzone...
Witam. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Passata B5 diesel z 2000 roku. przez dwa tygodnie było wszystko ok. a teraz zaczynam żałować tego zakupu. Zaczęło się od problemu z odpaleniem auta i rozładowaniem akumulatora. Wymieniłem więc szczotkotrzymacz w rozruszniku, kostkę w stacyjce i regulator napięcia w alternatorze. Teraz wymieniłem też...
a napinacze pasów sprawdzałeś?
W drzwiach będziesz miał uszkodzone przewody czeka cię rozbieranie, jak to w starszych samochodach przewody dochodzące do drzwi i klapy bagażnika ulegają uszkodzeniu po latach używania i trzeba będzie je powymieniać, ja we wszystkich drzwiach i klapie wycinałem uszkodzone przewody i wstawiałem nowe, stare prowadziły do zwarcia ale to co piszesz to dziwna...
Zanim wymontujesz rozrusznik naładuj akumulator i sprawdź ponownie występowanie usterki, "cykanie" to prawdopodobnie odgłos włącznika który wyłącza się przy zbyt małym napięciu i załącza ponownie- naprzemian- mimo, że trzymasz kluczyk w pozycji "rozruch". Jeśli akumulator będzię naładowany i sprawny a problem pozostanie wtedy dopiero szukaj po złączach...
Prześwietl kable czy nie mają zwarcia do masy, najprędzej w słupku.
Passat odpala na sek po czym gaśnie ... a to się przydarzyło w trakcie jazdy, samo od siebie na postoju, po jakimś zwarciu, po rozkręcaniu czegoś, po próbie montażu alarmu , itp ... ?
Sterowanie zamka centralnego znajduje się w złączu 3-stykowym (dwa zewnętrzne piny ok.100mA , środek +12V ) ;złącze 2- stykowe to awaryjne wyłączenie (po przekręceniu stacyjki i zwarciu 2 styków wyłącza się alarm)
Znaczy się do plusa do którego podłączyłem radio? Nie zrobię jakiegoś zwarcia?
No to jak pali przewód, to zawór na zwarciu i do wymiany.
Lepiej sprawdzić lampą. W innym razie potrzeba wielu bezpieczników, aby znaleźć zwarcie.
Czyli co , chciałeś schemat? Klima jest?
Ja u siebie nadal nie rozwiazalem problemu. Raczej trzeba sie udać do jakiegoś dobrego elektromechanika żeby posprawdzał miernikiem wszystkie wyjścia bo może jest gdzieś zwarcie.
mi wychodzi ze to poduszka podstawie i sie przekonam bo innej juz mozliwosci nie widze? przewody ok chyba ze na zwijaku cos sie dzieje ale przemierzylem nie ma zwarcia ani przebicia?
po prostu weż mały młoteczek i dopukaj je. Po prostu sie poluzował. . Ten mały młoteczek to chyba do pukania się po głowie , bo chyba nie miałeś kontaktu wzrokowego z czujnikiem w VW . Najczęściej tak jest gdy wymieniasz koło, lub wahacz, czasami od pukania młotem aby wyjąć wahacz przeniosią sie drgania i poluzni sie z uchwyty czujnik abs przy kołach....
Nic nie zaśniedziało.... Wszystko działało bez problemu przed wystąpieniem zwarcia. PS moim zdaniem to zrestartował tylko komputer. Bo zwarcie spowodowało wystąpienie błędu i przez to nic nie działało. a koszt naprawy 50zł.....
Czy możesz podpowiedzieć które piny zewrzeć?
Witam wszystkich i proszę o pomoc w identyfikacji elementu Radio android passat Skoda itp po zrobieniu zwarcia w gnieździe anteny spalony element na płycie https://obrazki.elektroda.pl/2221148500_... https://obrazki.elektroda.pl/2628545100_... https://obrazki.elektroda.pl/9733254900_... https://obrazki.elektroda.pl/8620383400_...
Co zepsułeś tego nie wie nikt ,będą zgadywanki. Powróżmy, 14 to moduł komfortu. Do modułów w drzwiach zasilania lecą na oddzielnych bezpiecznikach,nie to. Pewnie zwarłeś kabelek biało czarny od podświetlenia drzwi. Zgadłem?
Witam . Wszystkie tranzystory i uklady przemierzone , zwarc brak . Podczas proby uruchomienia radia na chwile pojawia sie napiecie na kablu od zalaczania zmieniarki i zaraz niknie tak jak by traci zasilanie . Czy jest mozliwosc sprawdzenia procesora ? Jak tam to jak to zrobic i czy mozliwe jest ze pamiec radia mogla zostac utracona ? Z drugiej strony...
W vagu w blokach po naciśnięciu przycisku widzi go ? Jak kodujesz vagiem?
Różnica żadna, którą klemę odłączasz, ważne żebyś przewody od miernika podłączał do rozłączonej klemy i odpowiadającej jej zacisku akumulatora. Miernik ma zamykać przerwę powstałą w obwodzie po zdjęciu klemy. Bezpieczniej na - bo mniejsze ryzyko zrobienia zwarcia.
Przewód który zasila radio po stacyjce nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem, na 100% przewody potopione. Już 3 takie robiłem T4, Passat B3 i Golf 3. Oby nigdy więcej mi się taki nie trafił. :D
Tam nie ma cudów. Zasilanie na żarówkę idzie z włącznika świateł lub z przełącznika kierunkowskazów. Jeżeli po wyłączeniu zapłonu przełączysz włącznik kierunkowskazu tak jak do skrętu w lewo to bez kluczyka w stacyjce załączy sie lewa strona świateł. Skoro włączniki świateł podmieniane to zostaje przełącznik kierunkowskazów lub zwarcie przewodów. Zdejmij...
a przy kablach nic nie mieszałeś.może zamieniłeś w z d+.jak nie to może trzeba sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia lub przebicia międzyzwojowego.
Moduł komfortu pewnie zielony i ma zwarcie
Ja bym jeszcze troszkę pozwierał tym drutem, jest duża szansa na ciekawsze efekty niż tylko brzęczenie przekaźnika, poważnie! Swoja droga co to za "szyby jeżdżone"? Szukałem, ale jak to Niemiec,żeby utrudnić życie, nic na temat w/w szyb nie napisał:( Sądzę,że dysponujesz sporym zapasem modułów komfortu, wiec jest szansa,że jeśli dobrze poszukasz zwarcia,...
Spróbuj odłączac po jednej świecy po kolei,może któraś ma za duży pobór prądu no i ta co jest niewymieniona jest pod znakiem zapytania.Zawsze wymienia się wszystkie.Szkoda że niemasz czym pomierzyć bo to by wiele rozwiązało.Jeżeli przewody się grzeją to napewno pobór prądu jest za duży i za długi a o zwarciu niema mowy bo,by spaliło bezpiecznik.Spradzenie...
Najczęściej to czujnik poziomu oleju zwiera i pali bezpiecznik.
Wiązka od samego komputera do kostki na pompowtrysku właśnie sprawdzona miernikiem i przepływ jest i zwarcia między sobą te dwa kabelki też nie maja
Moduł komfortu - wtyczka: T15/7 - kabel osłonowy anteny T15/10 - kabel anteny Przedłuż antenę, sprawdź czy nie ma zwarcia do masy lub złego "kontaktu"
Jak odemnie to ma być właśnie za duża oporność przerwa, gdy zewrze to będzie zbyt mała oporność zwarcie.
Ponizej za listwą obok miejsca gdzie trzyma sie lewą stopę jest pulpit z kostkami jest tam przekaźnik to tam powinien być bezpiecznik sprawdź bo już nie pamiętam?
lub zwarły się przewody w przelotce do bagażnika
Jeżeli chcesz sprawdzić działanie pompy paliwa w zbiorniku, to daj zasilanie bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik 15A na prawy styk gniazda bezpiecznika nr 28 (bezpiecznik 28 wyjęty). Uruchomisz w ten sposób pompkę na stałe. Jeżeli podczas testów bezpiecznik 15A zostanie przepalony, to odłącz wtyczkę z pompy paliwa w zbiorniku i sprawdź ponownie....
Nie , Ten bezpiecznik napisałem za co odpowiada . Podepnij autko pod komputer i stanie się jasność . Jak autko nie odpala to szukaj kogoś z okolicy z komputerem .
Nawet jak coś nie tak by było z czujnikiem wałka to i tak powinien zatrybić. Jak w końcu odpali to jak się zachowuje? Odpala na strzała czy tak jak by lekko zapowietrzony. Gdy nie chce odpalić wykres na oscyloskopie ok - czujnik wału i wałka? Może któraś pompka blokuje go ? Jak nie będzie chciał gadać to sprawdź czy zwarcia któraś nie robi.
Na kablu o nr 25-11 mam jeszcze zwarcie z 28,30,32,34. Czyli wiązka padła? Czy jest jakiś sprytny sposób na szukanie zwarcia by nie próć połowy auta?
sprawdziłem diody i wychodzi na to, że sa dobre (w 1 strone przewodzą a w 2 nie) stojan zwarcia międzyzwojennego nie ma. Poprostu chciałem sie dowiedzieć czy jest możliwość, że pod obciążeniem diody "puszczaja" i robi się zwarcie
Sprawdź czy nie zwarły się gdzieś przewody podświetlania,za radiem na przykład.
Poporoszony o zakończenie pisze iż problem rozwiązałem naprawiając lub wymieniając każdy z uszkodzonych modułów. Zazwyczaj zwarcia dostały diody zabezpieczające SMD. Pozdrawiam!
A czego zwarciu do masy?
A co zwarcia nie pokaże ? To naprawdę zaczyna być żenujące.
Na ten przykład w B5FL po zdjęciu pokrywki ECU na podszybiu mamy dostęp do "ogromnej dziury" która umożliwia... ...przełożenie przewodu razem z ręką :D Nie zapomnij o OBOWIĄZKOWYM bezpieczniku jak najbliżej akumulatora. Nie zabezpiecza on wzmacniacza, bo ten ma własne bezpieczniki, ale instalację zasilającą położoną przez ciebie, przed przypadkowym...
sytuacja wyjasnila sie powyzsze błedy wyskakiwaly z przyczyny zalania komputera skrzyni biegów -poprostu pod siedzeniem kierowcy gdzie znajduje sie komputer skrzyni było pełno wody i to ona powodowala zwarcia .Zatem zamykam temat
Brak odpowiedniej masy w tym reflektorze. Najszybciej i najprościej dołączyć dodatkową masę do przewodu brązowego we wtyczce.
Podmienilem modul na inny i nic nie pomoglo. Sprawdzam przewody wlasnie i sa czarne w srodku, ale nie moge sie polapac w nich tak troche. Wie ktos moze jak sprawdzic drzwi kierowcy ? Ktore kabelki zewrzec?
Zobacz czy przewód od sondy nie ma zwarcia do masy, i czy w ogóle sprawdziłeś czy działa sonda może sama sonda zwarta do masy
sytuacja wyjasnila sie powyzsze błedy wyskakiwaly z przyczyny zalania komputera skrzyni biegów -poprostu pod siedzeniem kierowcy gdzie znajduje sie komputer skrzyni było pełno wody i to ona powodowala zwarcia .Zatem zamykam temat
mam to od czasu podłączenia pod komputer u mechanika... było coraz gorzej aż w końcu przestawił się zapłon i coś tam trzeba było poustawiać. Później w miarę jeździł ale było czuć przymulenie. i zacząłem wymieniać sondy. Chyba ze 3 kupiłem w tym jedną nówkę. Żadnego zwarcia tam nie widziałem...
3BG podajże (1,9TDI) carrot - czy podejrzewasz, że tam doszło do zwarcia? Zerknę, aczkolwiek obie uszczelki wyglądają na nietknięte.
A jak.mam je sprawdzic bo niemam pojecia Masz moze schemat kostki czujnika bo moze w pinach zaszla pomylka dlatego zwarcie
Ale numer. dzisiaj w pracy jak przeglądałem tego posta i jak oglądałem te zdjęcia, to mój kolega który siedzi obok powiedział cytuję "a czy czasem nie ma tu zwarcia?" a Ja powiedziałem raczej nie. Brawo Mariusz za spostrzegawczość, a tak swoją drogą fajnie, że się udało zlokalizować i usunąć usterkę. Czyli kolega podczas poprawiania połączeń tego układu...
Kolego według mojego schematu to sterowanie do elektrozaworu idzie z pinu 77 a 69 jest z czujnika położenia wału. Jeśli masz przejście między elektrozaworem a pinem 69 to między tymi kablami jest zwarcie. Sprawdź to jeszcze raz.
Niestety uszkodzenie mechaniczne sprężarki.Żadne zwarcie.
A masz gniazdo instalacji do przyczepki?? może tam nazbierało się wody i robi zwarcie.
Ja miałem raz ale wtedy przód w górę zdjecie dolnej osłony silnika i podanie na plus rozrusznika zasilania . Jak akumulator nie ma zwarcia tylko został rozładowany to można spokojnie go nawet naładować i otworzyć z pilota.
Witam mam taki problem nagle któregoś dnia zgasło mi podświetlanie licznika , climatronica , nawiewu , i innych dupereli . Dziś dobrałem sie do regulatora jasnosci podświetlania , strasznie sie grzeje , aż parzy , wszystkie bezpieczniki mam Ok , powiedzcie mi czy to wina tego regulatora czy jakieś zwarcie : passat B5 1.8 20V 99 rok
Chyba jednak ten passat nie ma kodow blyskowych, bo po zwarciu dolnych pinow i wlaczeniu stacyjki lampka nic nie wyswietla. Nawet po odpieciu czujnika. Gdy pedał przytrzymam lekko noga to niepulsuje.
No to niestety wiązka kabli do sprawdzenia.Gdzieś musi być zwarcie.
Jest możliwe na ABS(tarcza) brak masy albo zwarcie.
coś jest zamontowane między stacyjką a przekaźnikiem głównym pompy, albo przekaźnik czasowy albo ciśnieniowy, który rozłącza ten przekaźnik główny, bo po jego zwarciu pompa mi chodzi.
Cewka ma uzwojenie pierwotne 0,8 ohm. Wtórne 7kohm. nie ma przebić międzyuzwojeniowych i wygląda na to, że wewnątrzzwojowych też. Manual podaje 0,5 - 1,2 ohma jako prawidłową wartość. To jest komplet. Zmierzę jeszcze dzisiaj czy z pinu "impuls" nie ma przypadkiem zwarcia z wyjściem z boostera.
tak już wiem ale niestety z alarmem cos jest nie tak i muszę podjechać do serwisu na Al. Kakowską tam się specjalizują w tych alarmach, dziś rozmawiałem telefonicznie z panem serwisantem z łodzi opisałem mu co się dzieje i nawet słyszał przez telefon jak zachowuje się syrenka alarmu powiedział że może trzeba zaprogramować tą centralkę bo może dostała...
Dziwna sprawa, jeżeli by się krańcówka uszkodziła to raczej nie powinno sygnalizować otwartych drzwi, a nie cały czas pokazywać że są otwarte. W tym wypadku krańcówka musi być cały czas zwarta.
wykrywanie zwarcia napiecie zwarcia wykrycie zwarcia
android resetuje volvo silnika wyciek oleju pompy wspomagania
behringer pmp4000 behringer pmp4000
Schemat budowy klawiatury keyboardu - szczegóły Czy wzrost napięcia w sieci może przepalić bezpiecznik?