1,2,3 do wywalenia po co masz robić zwarcie na akumulatorach?
Zlutowany bezpiecznik. Wszystko działa
Albo zostało uszkodzone coś jeszcze albo elektronika zabezpiecza przed użytkowaniem akumulatorów "po przejściach".
na kablach nie powinien gasnąć nawet przy rozładowanym aku, coś się upaliło sprawdż najpierw bezpieczniki.
Wymień kostkę stacyjki masz w nim zwarcie albo uszkodzone styki...
Problem rozwiązany ,przepięcie poszło po przewodzie napięcia ,i przetopiło go jakimś cudem za bezpiecznikiem ,bezpiecznik nie wywaliło dziwnym trafem ,a przewód za bezpiecznikiem przepaliło .
Zobacz czy czasem w skrzynce przy akumulatorze nie masz spalonego bezpiecznika bodajże 3A on obsługuje napięcie na moduł komfortu Tu zobacz zdjęcie u kolegi Spinacz masz opisane bezpieczniki w skrzynce [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... numer 6 na zdjęciu.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Akumulator podłacz przez bezpiecznik 10A. Zwarcie w instalacji bądź w regulatorze, jeżeli w instalacji nie ma bezpiecznika, może spowodowac pożar.
Coś pożera ci akumulator. Zacznij wyciągać bezpieczniki i obserwuj amperomierz. To łatwa droga do znalezienia usterki. Zacznij od radia i alarmu.
Przetwornice można zrobić samemu, bo to kwestia wyboru układu scalonego i zastosowania typowego schematu aplikacyjnego, no może wykonania kilku prostych obliczeń. Bezpiecznik – zależy co ma zabezpieczać, czy akumulator przed uszkodzeniem układu na zwarcie, czy odbiorniki. Większość układów przetwornic ma możliwość ograniczania prądu wyjściowego,...
Pod maską koło akumulator masz skrzynkę bezpieczników. Mały ostatni bezpiecznik fioletowy 3a możesz zastąpić jasnobrązowym 5 lub 7.5a.
Akumulator już wykluczyłem. Naładowałem go na maxa, zweryfikowałem nawet jego parametry na specjalistycznym mierniku w sklepie z akumulatorami, a potem jeszcze podłączyłem równolegle w instalacji skutera drugi akumulator (samochodowy). Efekt ten sam. Bezpieczniki zmierzone miernikiem? Nie tylko obejrzane?
Pewnie pomyliłeś bieguny akumulatora i mogłeś przez to narobić szkód w pojeździe. Po czerwonym (zazwyczaj) kablu tj. "plusowym" od akumulatora szukaj bezpieczników, które powinny być w pobliżu akumulatora. Jeśli spowodowałeś zwarcie w instalacji, to przebadaj instalację pod kątem jej przepalenia i ewentualnie podmień na sprawne przewody, o tych samych...
Był pociągnięty kabel o regulatora napięcia do akumulatora jako plus więc go postanowiłem podłączyć i okazuje się że jest zwarcie bo pali mi bezpiecznik Odłącz ten regulator całkowicie od akumulatora i sprawdź wtedy światła długie i mijania. Jaki tam jest wstawiony typ regulatora ?
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator.
Czyli zwarcie po stronie wtórnej, rozebrać i dokonać pomiarów.
Brak bezpiecznika lub za mocny . Szukaj potopionych przewodów .
Bezpiecznik uszkodziłeś przez zwarcie na biegunach akumulatora albo przegrzewając go przy lutowaniu. Wartość prądu: 375mA Napięcie : 32V Producent: Littelfuse Oznaczenie: E Rozmiar obudowy : 0603 (prawdopodobnie - musisz go pomierzyć fizycznie i porównać z wymiarami w katalogu) https://www.littelfuse.com/media?resourc...
Czy takie sprawdzanie miało sens ? Nie. Mierzy się prąd, pobierany przez urządzenia i wtedy wyciąga się bezpieczniki, sprawdzając na którym pobór prądu "spadnie", do normalnego poziomu, ba za dużo pobierać może kilka rzeczy.
To są zwłoki diody prostowniczej, podpiąłeś odwrotnie akumulator i rozerwało jej obudowę
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Witam, Posiadam Honde CB 650 z roku około 83. Motocykl odpalał do tej pory bez problemu jednak przez przypadek przy podłączaniu akumulatora zrobiłem zwarcie... Sprawdziłem główne bezpieczniki (przy kierownicy) jednak wszystkie są całe. Być może są jakieś ukryte, o których nie wiem. Przy przekręceniu kluczyka powinny zapalić się dwie kontrolki, które...
Wstaw ten bezpiecznik ale jeśli jest tam fatycznie 15A to takie jest zabezpieczenie 15A.
Nie znam się na tym aż tak dobrze, ale wykonałem proste pomiary i przed bezpiecznikiem jest 40V, a za bezpiecznikiem 2.5V. Hulajnoga się nie włącza, ładuje się normalnie, miała zwarcie, przez to przypuszczam, że to bezpiecznik. Sprawdzałem kontroler, sprawny, więc wnioskując, to wina baterii.
Witam, mam mały problem, pomyliłem bieguny na akumulatorze, było zwarcie. Gdzie znajdę główny bezpiecznik, bo w puszce z bezpiecznikami nad akumulatorem wszystkie 3 są ok, co mogło się stać, przekręcam kluczyk i nic nie świeci.
Dwie skrzynki, jedna nad kolanami, odchyla się jak się naciśnie dzyndzla, druga koło akumulatora. Wykluczyć włącznik świateł stop poprzez zwarcie.
A tak spytam bo nic nie napisałeś, bezpieczniki sprawdziłeś?
Poszukuję schemat zasilacza nps605w, źle podłączony akumulator spalone tranzystory i podwójna dioda schottkiego. Po wymianie zasilacz martwy ale nie uszkadza ww. elementów ale zwarcie uszkadza bezpiecznik.
Spalony bezpiecznik pod maską obok akumulatora. Przyczyną jest zwarcie w lampie podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
A ile sztuk tego chcesz podłączyć? Tam piszą, że to potrzebuje 6W na sztukę. Bezpiecznik ma być, obowiązkowo , blisko akumulatora - dla 2 sztuk 1A, albo nieco więcej - czasem kabel ulega uszkodzeniu, przeciera się izolacja, robi się zwarcie - jak między miejscem zwarcia, a akumulatorem nie będzie bezpiecznika, to źle się to skończy.
Tyrkotanie oznacza że jest za małe napięcie do odpalenia. Przy grzebaniu przy bezpiecznikach może zrobiłeś jakieś zwarcie i dlatego padł akumulator. Nie wiem jak w corolli ale w celice z tego rocznika jeżeli nie działa ani kluczyk ani środek to zostaje tylko moduł sterujący. Ale w przypadku jak będziesz miał 12V zamiast 8 to faktycznie może być wszystko...
Witam. Przez przypadek zwarłem ze sobą + i - akumulatora na chwile. Prawdopodobnie po tym jak włączam radio to strasznie piszczy, moge przełączać na radio/cd, na wyświetlaczu pojawiają się informacje a z głośników cały czas wydobywa się pisk. Dodam że wszystkie bezpieczniki są całe... :|
Stosowanie kilku prostych, niezależnych przekaźników chyba trzeba odrzucić. Niech się któryś styk sklei (co przy kilkuset amperach jest możliwe) i już mamy fajerkę. W przełączniku dźwigniowym nie jest to możliwe - jeden styk MUSI rozłączyć, żeby inny połączył. A tu jeden pozostał zwarty, my prądem aktywujemy drugi styk i puszczamy prąd akumulatora na...
O odwrotnym podłączeniu akumulatora pisałem już 29 maja 2011 godz. 23.46 w tymże temacie. Przypomnę tylko, iż jest to totalne zwarcie z szeregowym podłączeniem dwóch źródeł prądu: prostownika i akumulatora. Zabezpieczenie to szybki bezpiecznik elektroniczny ponieważ zwykłe bezpieczniki bardzo często są zastępowane drutem o dowolnej grubości. Aby uchronić...
Modułów 16 i prąd ~8A Dodano po 20 Od rana do 15 ,panele były na zwarciu i nic się nie stało 🤔 Po poprawieniu przewodów w falowniku wszystko powróciło do normy. I to dla mnie jest dziwne ze zwarcie nic nie wypaliło .. to prawie 300V i 10A. Pomijając już te ryzowe bezpieczniki :)
Dzień dobry, 2 tyg. temu kupiłem peugeot'a (pierwszy). Rozładowuje się akumulator, więc naładowałem go, następnie zabrałem się za lampkę w bagażniku ponieważ świeciła mi przy zamkniętej klapie. sprawdziłem czujnik żarówki który jest na klapie bagażnika. Przez przypadek dodatkowy kabel masy dotknął kabla prądowego żarówki. Nastąpiło zwarcie. Nie mogę...
Ładowarka jest OK, jeżeli zakupisz baterie do laptopa, to w środku z reguły są dwa lub trzy, a nawet cztery ogniwa połączone równolegle w pakiet i zwykle 3 lub cztery pakiety w szereg, Ogniwa Lion znakomicie pracują w przy połączeniu równoległym. Charakterystyka ładowania i rozładowania ogniw powoduje, że dzielą się prądem przy ładowaniu i rozładowaniu...
Problem częściowo rozwiązany. Ups nadal nie działa prawidłowo. Wszystko działa idealnie do czasu gdy Po przerwie w dostawie prądu, prąd wraca i wtedy ups wchodzi jakby w zwarcie i wywala bezpieczniki z akumulatorów oraz bezpiecznik zasilający ups .
tak porzebujesz ... E94 Przełącznik ogrzewania fotela kierowcy E95 Przełącznik ogrzewania fotela przedniego obok kierowcy 2 bezpieczniki w kabinie zgonie z FA gdzie s5 idzie na bezpiecznik modulu komfortu to powinienes miec drugi to dolny prawy róg w sprzynce bezp w kabinie i potem biegnie kablem do tego bezpiecznika przy akumulatorze 1 bezpiecznik...
według mojego schematu powinien być 5 A,kontrolka pokazuje zwarcie na tym bezpieczniku Samochód z 25 A bezpiecznikiem rozładowuje maxymalnie akumulator
Całkowite zwarcie wykryjesz zwykłym multimetrem.
Podczas ładowania z sieci, wywaliło zabezpieczenia w domu Witam.Czy "wysadziło Tobie" bezpieczniki czy różnicówkę?
Po wylutowaniu sprawdź czy nie ma zwarcia pomiędzy środkowym a prawym wyprowadzeniem. Przed pomiarem rozładuj bramkę zwierając na moment skrajne wyprowadzenia. To są tranzystory Mosfet . Jeżeli jest zwarcie to tranzystory do wymiany/dlatego przepalają się bezpieczniki/. Ich odpowiednikami są IRF 740 lub 2sk3310, 2sk3869
Nawet jak było by zwarcie to w samochodzie powinny zadziałać bezpieczniki
Hmm ja tu czegos nie rozumiem. W samochodzie tak? Czy w motorynce jakiejs - jestes dosc oszczedny w słowach - jesli liczysz na pomoc musisz cos "z siebie dac". Zrobilo sie zwarcie, blacha sie podgrzała - przez 0,5s :) i zadziałał bezpiecznik. (...) I to jest ciekawe - skoro zwarcie było na zacisku Akumulatora - bezpieczniki sa dalej....
Napięcie na zaciskach akumulatora jest? Jeśli było zrobione zwarcie przy serwisie dętki to zacznij od sprawdzenia bezpieczników akumulatora.
1. Wyciągasz palący się bezpiecznik, zastępujesz go żarówką. 2. Odłączasz przewód zasilający przy amperomierzu. Sprawdzasz, czy żarówka zgasła. tak - przewód cały. Nie - uszkodzony przewód. 3. Zakręcasz przewód zasilający, odkręcasz odbiory. Żarówka zgasła - zegar dobry. Zaświeciła przebity zegar. 4. Po kolei załączasz odbiory i sprawdzasz, który obwód...
Potrzebny schemat i wg niego należy odłączyć wszystkie elementy które są zasilane z tego bezpiecznika i sprawdzać, który zrobi zwarcie.
Dawno, dawno temu... Układ mam zrobiony i już od kilkunastu lat ładuje znakomicie! Schemat z "czeskiej" wersji, poprawione sterowanie diodami, zgodnie z 'e2e.ti...', 'qsl.net', czyli dodany LM339/393, gdyż podany jeden tranzystor źle wpływał na cały układ. Z zalet, to dodatkowo do już opisanych, ładnie dociąga słabe akumulatory, do ustawionego napięcia,...
Dołączam sie do tematu jakie obwody zabezpieczają te 3 bezp. w skrzynce akumulatorów ?? u mnie Man TGA. W zależności od konfiguracji bezpieczniki w skrzynce akumulatorowej odpowiadają za zasilanie: - tachografu - ZBR-a (komputer pokładowy) - przekaźnik ogrzewania filtra paliwa w przypadku pytania autora postu - 30086 to od przekaźnika grzałki paliwa,...
(at)smiley12004 Jakie zwarcie ? Styków stycznika rozrusznika? To szukaj - bezpiecznik akumulatora, uszkodzona stacyjka, układ bezpieczeństwa (mikrowyłączniki w siedzisku i zamocowaniu zespołu tnącego oraz dźwigni biegów) o ile w tym modelu traktorka je zamontowano.
To może wyjaśnisz dlaczego nie paliło bezpiecznika jeśli było zwarcie plusa do masy bo powinien polecieć bezpiecznik a akumulator nie powinien się rozładować
W razie wypadku przewod plusowy moze sie przeciac a kant miazdzonej blachy, a co za tym idzie moze dotknac masy. Powstaje zwarcie i plynie bardzo duzy prad (prad zwarcia dla akumulatora samochodowego to ok 300A). Aby uniknac niebezpieczenstwa pozaru zakladamy bezpiecznik. Tylko ze jezeli kabel zostanie przeciety na odcinku miedzy aku a bezpiecznikiem,...
VW T5 2012 r. Gniazdko zapalniczki wydaje się, że zawsze miało prąd, nawet przy wyłączonym silniku. Nastąpiło zwarcie w samym gniazdku, wpadł kawałek metalu do gniazdka i spowodował zwarcie. Za Chiny nie mogę znaleźć sposobu, jak to naprawić. Znalazłem 2 miejsca z bezpiecznikami. Jeden pod dźwignią biegów między siedzeniami, a drugi przy akumulatorze...
A jak zrobi ci się zwarcie miedzy przetwornicą a akumulatorem to puścisz z dymem samochodzik. Powtórzę jeszcze raz to co napisał xhumungus: koniecznie musisz dać odpowiedni bezpiecznik zaraz przy + akumulatora!!!
Wszystkie pomiary wykonuj z odłączonym zasilaczem i z odłączonym akumulatorem. Na spodniej stronie płyty, mniej więcej pod gniazdem taśmy matrycy, jest bezpiecznik tej linii zasilającej oznaczony jako FV1, zmierz czy ma zwarcie, czy jest przepalony. https://obrazki.elektroda.pl/5078142400_... https://obrazki.elektroda.pl/9002061600_...
Sorry ale nie masz bladego pojęcia o diagnostyce czy elektryce. Po pierwsze ustal co jest podpięte po ten palący się bezpiecznik. Następnie ustal co robi zwarcie, bo bezpiecznik nie pali się bez powodu. Zostaw rozrusznik i bendyks w spokoju. Jeżeli coś rozładowuje Ci akumulator to szukasz tego na podstawie pobierania prądu a nie szukania napięcia.
Bezpiecznik wraz z diodą stanowi zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem biegunów wyjścia zasilacza do jakiegoś źródła prądu, np. akumulatora. Dioda robi zwarcie i pali bezpiecznik. Co do testów pod dynamicznym obciążeniem, pisałem wyżej, zrobię testy i wrzucę wynik. Pozdr Dodano po 27 Nowa wersja firmware po poprawkach w pierwszym poście.
Źle się wyraziłem, nie chodzi o przewody pomiędzy trafem a centralą, tylko przewody czujnikowe podłączone do wejść, albo zwarcie na samej płycie. Akumulator też nie ma żadnego bezpiecznika, a jego zwarcie spowoduje przepływ znacznych prądów.
Panowie potrzebuję pomocy z Citylinerem 412. Po włączeniu zapłonu przechodzi z automatu w tryb serwisowy (menu serwisowe). Próba wyjścia skutkuje automatycznym powrotem. Podobno stało się to po wymianie akumulatorów. Czy to możliwe, że przy podłączeniu akumulatora mogło powstać zwarcie uszkadzające sterownik? Bezpieczniki całe, sam sterownik wygląda...
Czyli zwarcie poszło między reduktorem gazu a + akumulatora ? Czemu diagnozę tylko centralnej elektryk robisz? Z resztą komponentów auta nie łączy Ci się VAG ? Szukaj bezpieczników uwalonych wszędzie gdzie tylko się da i upalonych mas.
Sprawdziłem w serwisówce. Kostka od stacyjki znajduje się pod przednią czachą, mniej więcej poniżej licznika. Przewód od stacyjki robi dość długie obejście wokół czachy, początkowo skierowany jest w tylną część pojazdu (aż do ramy), a potem biegnie w stronę przedniej lampy, przypięty do stelaża z lewej strony pod owiewkami. Tak, przekaźnik rozrusznika...
Na początek sprawdziłbym wszystkie bezpieczniki w komorze silnika oraz wewnątrz pod deską rozdzielczą. W dalszej kolejności do sprawdzenia połączenia okablowania - wyciągnij wszystkie wtyczki z ECU oraz BSM i oglądaj pod kątem uszkodzeń. Uwaga - najpierw odłącz akumulator.
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
mój samochód nie odpala. Jaka może być tego przyczyna ? Opisz dokładniej problem- rozrusznik kręci, auto reaguje na zapłon, kontrolki zapalają się, sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? To było zwarcie czy zamieniłeś bieguny na akumulatorze?
Akumulator możesz odłaczyć wieksze bezpieczeństwo podczas lutowania możesz zrobić zwarcie przypadkowo i uszkodzeniu może ulec bezpiecznik . Z instalacji samochodowej nie musisz się obawiać porażenia prądem ,ale musisz zadbać o dobrą lutownicę (izolacja) warto również rozłożyć jakieś ściereczki wokół miejsca gdzie bedziesz lutował zapobiegnie to uszkodzeniom...
Ale jak to sprawdziłeś? Jak do tego doszedłeś? Robi zwarcie podczas podpinania akumulatora? Czy miernikiem zmierzyłeś?
Najprawdopodobniej spalony bezpiecznik F2 w skrzynce akumulatorów (główne zasilanie kabiny); https://schematy24.pl/volvo-fh-4-2013-20...
Obejrzyj dobrze instalacje czy nie ma gdzies przetartych przewodów które moga powodować zwarcie , sprawdź bezpieczniki. pozdrawiam
Witam - jest do kupienia tu ; https://www.zabawkiph.pl/czesci-do-samoc...
Jak spaliłeś taki bezpiecznik, zamieniłeś przez przypadek na chwilę bieguny akumulatora
Naprawione. Wpadł dzisiaj do mnie kolega i zrobiliśmy. Cienki kabelek, który był urwany(na zdjęciu zaznaczony) został przylutowany, a aku, który przełożyłem był martwy(1V w samochodzie, po zdjęciu klemów 2V, 5-6V jak już leżał chwilę na boku). Przełożyliśmy z powrotem ten co był(miał napięcie 12,2-12,3V). Po tych zabiegach samochód odzyskał prąd. O...
Nie mam oscyloskopu, aktualnie szykuje sie do urlopu to po powrocie przelecę jeszcze raz wszystko od wejścia. Z tym bezpiecznikiem, chodziło mi o zwarcie które nastąpiło jeszcze w samochodzie. Mój zasilacz wydoli max 5A także szału nie ma.
od czego pali ci sie ten bezpiecznik prawdopodobnie mogl sie gdzies cienki kabelek przepalic i robi zwarcie
Wszystko dobrze. Skoro tranzystor ma zwarcie pomiędzy GiS, to na 100% masz przepalony rezystor bramki, sprawdź go.
Bo zapewne masz zwarcie. Najprostszy sposób poszukiwania usterki? Rozbierz skuter, poodłączaj po kolei wszystkie możliwe złączki, kostki itd (tylko sobie jakoś zaznacz gdzie, co było :P). Podłącz akumulator i wsadź nowe bezpieczniki. Zapewne się nie spalą. Wtedy po kolei podłączaj kostki, wypatruj po podłączeniu której ci przepali bezpiecznik. Jak przepaliło,...
Nie ma szans. Za proste i za dużo możliwości. Jeżeli ma być włączane tylko włącznikiem to włącznik do + akumulatora. Potem w szeregu halogeny. Druga strona halogenów do - akumulatora. Warto dać bezpiecznik przed włącznikiem. Do tego sam sobie zrobisz rysunek. Masz mieć akumulator, bezpiecznik, włącznik i halogen. Narysuj wszystko po rogach kartki. Linia...
Podłącz miernik w szereg do akumulatora i zobaczysz czy pobiera prąd. Jak tak to wyjmuj bezpieczniki to zobaczysz na którym masz zwarcie a dalej to juższukasz urządzeń podłączonych do bezpiecznika. Też tak kiedyś miałem z fordem fiestą wyłączone radio robiło jakies zwarcie i też akumulator siadał. Powodzenia
Skoro zwarł to przepalony bezpiecznik na + klemie.
Witam jak w temacie, zrobiłem testowo 5x30W panel na daszku nad wejściem do domu, prąd z tego otrzymuję 10A przy 12V. Chciałbym używać przetwornicy 300W do oświetlenia oraz ewentualnie zasilanie awaryjne pieca. Jako że akumulatory mam na strychu (na razie kwasowy 80Ah) ale planuję kilka, pytanie jest zasadnicze, chcę jak najbezpieczniej zrobić taką...
W tył dostał ? Sprawdź bezpieczniki od gazu, może było zwarcie podczas wypadku i przepaliło bezpiecznik. Przy silniku i akumulatorze czy wszystkie przewody zostały podłączone, częsty przypadek to zapomnienie o jakimś kabelku przy klemie akumulatora.
Bezpieczniki akumulatora, to te dwa bezpieczniki na płytce, zielone z numerem 30, między czerwonym i czarnym przewodem akumulatora.
Jeśli poszło bezpośrednie zwarcie to musisz sprawdzić wszystkie przewody idące do akumulatora, bo spalone mogą być np w połowie (pod izolacją), w miejscu spalenia przewód powinien się łatwiej zginać/łamać. No i oczywiście wszystkie kostki po drodze. Sprawdź bezpiecznik ponownie. Bo jeśli wyjmiesz jednak przepalony bezpiecznik to oznacza że wciąż masz...
Zakładasz 100% sprawności przetwornicy i brak spadku na aku przy dużym obciążeniu. Daj sobie 100A i już. Jak się coś w tej przetwornicy zepsuje to i tak nie będzie co z niej zbierać, chodzi głównie o to żeby się przewody nie popaliły no i żeby akumulatory nie poszły na zwarcie. Ostatnio jak zaglądałem w tabelki przewodów do normalnej sieci, to dla 100A...
ZBR 3303-06 sygnał D+ uruchomienie silnika zwarcie do zasilania EDC 3809-08 nieprawidłowa wartość w meldunku FFR3 EDC 3810-08 nieprawidłowa wartość daty i godziny ZBR 4002-12 prawe światło mijania - błąd niezdefiniowany. Komunikat usterka komputera pokładowego może być wywołany jakimkolwiek błędem ZBR lub FFR. Po naładowaniu akumulatorów sprawdź wszystkie...
Bezpiecznik ogólnie warto stosować wszędzie. Jeśli nie zrobisz tego w urządzeniach instalacji domowej. Może być tak, że podczas zwarcia będzie wybijać Ci główny bezpiecznik i będziesz zmuszony szukać co robi Ci spięcie. W układach zasilanych z akumulatora baterii, możesz poprzez zwarcie wykończyć baterię, albo szybko rozładować akumulator, a nawet uszkodzić...
Wiele aut ma bezpiecznik na klemie akumulatora. Nawet w mojej renowce jest takowy bo go juz naprawialem po zwarciu kabla rozrusznika z oslona kolektora wydechowego. Wymiana jest czesto niemozliwa, lub bardzo utrudniona, ale da sie to naprawic. Do spalenia tego bezpiecznika musialo nastapic zwarcie na kablach rozrusznika lub z alternatora do akumulatora....
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
Dzień dobry, mam problem z moim mercedesem A klasa W168 1,6. Przy próbie wymiany radia samochodowego przestały działać kierunkowskazy i oświtlenie licznika - świeci się tylko srs i akumulator po odpaleniu kontrolki gaśną. Auto odpala normalnie. Czytałam już, że było kilka takich przepadków - rozwiązywali je przez reset kompa z odłączaniem akumulatora...
Ale jak podłączasz akumulator, to się robi zwarcie czy po prostu przerwa, jakby właśnie był przepalony bezpiecznik?
Problem rozwiązany. Okazało się, że podczas wymiany alternatora mechanik zrobił jakieś zwarcie i upalił bezpiecznik. Teraz wszystko już wróciło do normy.
Ja nie jestem zdziwiony. Nie powiem Ci teraz, bo jestem jeszcze w pracy, ile z cewki. Ja rozumiem, że Ty wiesz, ale jakbyś mógł trochę bardziej rozwijać swoje odpowiedzi, to byłoby super (nie wiem, czy jest zwarcie, skoro jest akumulator, nic nie iskrzy, są bezpieczniki, żaden nie jest przepalony). Jedynie ta sprawa, że z prostownika wychodzą dwa szare...
Marka, model tego bolidu? Przewody akumulatora zobacz - nie ma aby bezpiecznika w którymś z nich?
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, brak optycznych uszkodzeń elementów. Sprawdź miernikiem na test ciągłości obwodu te bezpieczniki, a nie optycznie. Jedź po przewodach od AKU i dalej po PCB, szukaj uszkodzonych diod, tranzystorów. Ze schematem może być ciężko więc j/w.
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Więc niemal napewno zrobiłeś gdzieś zwarcie. Mam nadzieję że skonczyło się to na bezpiecznikach, sprawdź wszystkie ale pamiętaj. Ostrożnie z wyjmowaniem bo w aucie które ma poduszki powietrzne nie powinno się tak robić bez zdjęcia klemy akumulatora a najlepiej sprawdzać bez wyjmowania , lampką kontrolną i wiedzieć które bezpieczniki mogły polecieć....
To powinno być dobrze, ale zabezpiecz to bezpiecznikiem z obu stron tak na wszelki wypadek. Bo przez głupi kondensator spalisz przetwornice, albo zrobisz zwarcie na panelach.
Pomiar rezystancji możesz sobie darować. Na początek podłącz szeregowo żarówkę reflektorową między słupek + akumulatora a klemę +( oczywiście przy zdjętej klemie) i obserwuj jak świeci przy inicjacji poszczególnych odbiorników tam gdzie świeci na ful to prawdopodobnie jest zwarcie , znajdź bezpiecznik tego obwodu . Wepnij żarówkę zamiast tego bezpiecznika...
akumulator bezpieczniki cordoba bezpieczniki espace akumulator octavia bezpieczniki akumulator
głośniki avensis lm350 ograniczenie prądowe robienie pętli assemblerze
pompa pralki gorenje moment dokręcania wałka rozrządu
Radio Seat 6K2 - Modernizacja, Problemy Techniczne, Wymiana Jak ustawić zegar w kuchence Beko CSM52323DW?